• sosak

    menil jsem desticky u vyse uvdenych brzd a mam velky rozdil mezi krokem (odstupem desticek pri odbrzdeni) mezi predni a zadni celisti. vzadu mam 100%, ale vepredu jen ca 60%.

    mate nekdo tuseni cim to muze byt, resp. jak to odstranit!? paky mam serizene stejne …

    0 0
    • Sobi  

      Zkus dřevěným kolíčkem roztáhnout pístky od sebe ( vyndej destičky a pístek prostříkni silikalem nebo nějakým čistým silikonem ) vrať destičky a pak usaď kolo a několikrát za sebou mačkej páku brzdy… mělo by se to samo seřídit, alespoň u mých J7 to tak funguje ( J5 jsou stejný jen nemají štelování mrtvého chodu páky )

      0 0
    • JSt  

      pohraj si s cervikama na pakacha u pistu az budou mit obe krok, co ti vyhovuje.

      0 0
      • sosak  

        to si ale nastavim jen pozici paky vuci riditkum. ja mam problem, ze zadni desticky se pekne vraceji, tim padem kotouc neskrta, necinka atp … kdezto predni ma skoro o 1/2 mensi rozestup desticek pri nestisknute pace … a tak to vrze, permanetne cinka a dre atp :o)

        zavzdusnenim to nebude taky …

        0 0
        • Ruprt2  

          už je to rok, a zajímalo by mě řešení tvého problému. stalo se mi totéž. Zavzdušněná brzda Avid 7. Vyměnil jsem kapalinu, ale šustil mi kotouč, tak sjem shodil destičky a roztáhl pístky, nahodil destičky a kolo. Povolil jsem třmen několikrát zmáčkl brzdu přivázal k řidítkům a utáhl třmen. Výsledek je, že destičky se dotýkají kotouče prakticky pořád :-( při roztočení se zadní kolo neustále přibržďuje. Teď to vypadá, že se pístky skoro nevrací

          0 0
        • iX.tlan  

          Ahoj, u Avid J7 i pres nekolikrat opakovanou proceduru povysunuti pistku (do vybrani pro kotouc ve trmenu vlozen plochy klic jako doraz), ocisteni, striknuti silikonem a zatlaceni zpet, se zacne pistek vysouvat az tehdy, kdyz se protilehly pistek dotkne kotouce (nebo umele vlozene zarazky). Nasledne se mu samozrejme nechce zpatky, takze po uvolneni paky zustane na kotouci a zpet do trmenu zaleze pouze ten protilehly. Pokud v teto chvili znovu seridim trmen, kolo se toci bez drhnuti pouze do prvniho zabrzdeni. Krome toho se mi zda vzdalenost mezi destickami pri serizovani trmene mensi nez u druheho kola.

          Mohla by byt pricina zavzdusneni? Nebo pri cisteni vysouvam pistek malo? Jak moc se da vysunout? Celkem bych nerad, abych to prehnal. Dik za odpoved, pokud s timhle problemem nekdo uspesne bojoval.

           
          0 0
          • Smazaný účet  

            ja sem si dal tu praci, ze jsem celou brzdu rozdelal, vytahl pistky, vybral tesneni, vsechno vycistil, namazal, vratil zpatky a stale mi jeden pistek chodi lineji nez druhy. Takze podle meho hesla „hlavne se s tim nesrat“ nechavam pistky jak jsou. Vzduch uz tam konecne zadny nemam. Podle meho je to cele zpusobene tim, ze pistky jsou z nejakeho termo-set plastu a proste se casem jejich povrch vysoupe a pak trochu huh klouzou v tesneni. Samotny fakt, ze pistky jsou plastove, mne prekvapil, ale asi fo tunguje(na mych brzdach uz par let.

             

            Nicmene jsem pozoroval, ze ten trn, ktery je uprostred pistku, mam nejaky olamany, tkaze by to asi chtelo nekdy repasovat. Jenomze set piskty+tesneni+ne­jaky dalsi blbosti je za cca 1500, na dve brzdy je to 3000 a kdyz to zatim vpohode brzdi..

            0 0
          • Ruprt2  

            To, že jde jeden krapet hůř než druhý je naprosto normální a vlastně i těžko to půjde jinak minimálně dlouhodobě. Pístek se vrací podtlakem, ale hlavně ho tlačí deska, kterou odstrkuje kotouč.

            Podle mé zkušenosti to jde vždy trochu ke straně. Já dělám spartakiádu pístek ven namazat a dovnitř několikrát. Za chvíli to jde znatelně lépe. Rozdíl je zpravidla výrazný.

            Dále mě zaujalo, že centruješ třmen a brzda neškrtá a při zabrždění zase začne. Třmen se přeci centruje, při zmáčklých pákách. Aby jsi právě centroval na střed jak desky chodí a ne jak se to od oka zdá.

            Jinak moje další zkušenost je, že doma ve sklepě slyším skrtání i po vycentrování, ale jak se projedu, tak jízdou se ty desky prostě odtlačí.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ještě na odstrkávání destiček je tam i pružinka;) Jinak mi kotouče nešrtají, ale občas se krásně rozezvoní-mám ten zvuk rád:)..prasátka nastavuju jak popisuješ-povolit šrouby třmenu, stisknout páku a zajistit gumičkou(zava­řovací, kusem duše, prostě ať je ten přítlak veliký), dotáhnout šrouby a je hotovo. Nekdo jeste dává při seřizování mezi desky a kotouč vizitky, ale s tím nemám zkušenost.

              0 0
              • Ruprt2  

                pružinka tam je, ale osobně nevěřím, že dokáže ty desky od sebe odtlačit. Možná když jsou blízko kotouče, tak ještě nějaký vliv mají, ale s rostoucí vzdáleností jim klesá síla, která není valná ani jinak.

                A vizitky jsem slyšel taky, ale na ně tam já nemám místo (AJ7). Záleží tedy i na značce. S jinám abrzdama jak Avidama zkušenost nemám, ale jestli vizitky na nějakých jiných brzdách fungují, tak z toho logicky dedukuju, že Avidy mají desky blíže ke kotouči a tím pádem i problém se škrtáním tu více méně bude vždy. Ale to jsem si právě vydedukoval. Osobní ani předanou zkušenost nemám

                0 0
            • pitos  

              jen k poslední větě…to se mi běžně stává že doma při seřizování kotouč třeba škrtá a po projetí zvuk zmizí.

              Tedy nejlépe seřizovat venku, kde to mohu hnedka i projet.

              0 0
              • iX.tlan  

                Dik za nazory a zkusenosti. Necham to odvzdusnit, abych mel jistotu s primarni funkcnosti a uvidim dal.

                Centrovani trmenu se zmacklou a zajistenou pakou mi samozrejme pripada logicke, procetl jsem tu uz co se dalo, ale prave proto, ze se mi to timto zpusobem zatim nepovedlo, tak chybka nemusi byt v me sikovnosti, ale prave nekde jinde. Takze me „unikatni J7“ zatim serizuju tak, ze povolim trmen, nekolikrat zmacknu paku, uvolnim paku a pote serizuju trmen od oka (pripadne s pouzitim pruhledne folie mezi kotouc a desky – vizitky tam nevlezou), aby byl kotouc uprostred.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Hlavně je třeba mít zatížené kolo, pokud seřizuješ na střed.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  taky si pohludej, jesti nema ohly kotouc..pokud bys prasatko sestelovat na to vyhle misto, bude cinkat po zbytku kotouce. Ja vzdy serizuju se sabrzdenou brzdou a na prednim kole neskrta nic(20mm osa), zadni se obsac trochu rozehraje-rezonance vibraci asi od plastu.

                  0 0
          • Mamut  

            Toto mi zacali robit po 1000 najazdenych km (a to nie v zime), takze momentalne su uz skoro mesiac na druhej reklamacii. 1. reklamacia trvala zitnemu 5 tyzdnov a hovno s tym spravili. Takze po navrate som to namontoval na bike, zabrzdil, zmontoval a poslal na 2. Zadna brzi a vracia sa uplne ok. Predna po zabrzdeni sa uz nevrati a krok paky sa skrati. Predpokladam, ze si nasaje kvapalinu z expanzky namiesto toho, aby ju tahala z hadice.

            0 0
    • přejetá_veverka  

      zdravím, mám Avid J5 + G3 CLEAN SWEEP Avid 185 kotouč + redukci Přední adaptér kot. brzdy a2z, ISPM-180/185 a vypadá to takto:

      0 0
      • přejetá_veverka  

        mám všechny podložky před třmenem a stejně se mně zdá že to brzdí moc u vnitřku (až na těch paprscích) je to v pořádku?

        0 0
        • jIrI___  

          Přidej obyčejnou podložku mezi třmen a adaptér a bude to ok. Adaptér bude dělaný nejspíš na 180 mm kotouč.

          0 0
          • přejetá_veverka  

            takže ideálně by to mělo brousit kotouč až úplně u vnějšku přes ty nejvyšší výstupky jo?

            0 0
            • Ricci  

              Vrch kotuca by mal licovat s vrchom brzdnej vstvy dosticiek

              0 0
        • Vilém  

          Avid ma jiny trmen nez ostatni vyrobci. Je potreba dat delsi srouby + vypodlozit pod trmenem a idealne dat i pulkulate podlozky pod hlavu sroubu.

          0 0
          • přejetá_veverka  

            tak jsem tam dal ještě jednu podložku z té staré redukce a už to brzdí až ke kraji kotouče (měl jsem to natřený modrou lihovkou ten kus)… ještě koupit o 5mm delší šrouby pač teď to tam je zašroubovaný cca do 3/4 závitu 8)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Né, sorry, ale takhle né! Ty podložky, které jsi tam přidal, měly přijít pod hlavu šroubu. Hlavní duvod techle podlozek je, ze se pak dá seštělovat náklon třmenu brzy a tím aby doselady destičky celou plochu a nikde nedřely o kotouč. takže ty podložky, které jsi přidal, hezky šoupni pod hlavu šroubu a přidej obyčejné podložky tak, aby sestava byla v pořadí : hlava šroubu, podlozna z kulatým prolisem, podložka s kulatou hranou, oko třmenu, podložka s kulatou hranou, podložka s prolisem, obyčejná podložka pro upravení pozice prasátka, adaptér. Ty podlozky s kulatýma hranama a jejich protikusy musí být hned u prasátka, jinak pozbývají smyslu.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.