• Petronen22

    Dotaz na znalce přes geometrie? Je to ještě jezdivé kolo na celej den nebo spíš na jízdu z kopce?

    http://www.kona.cz/2015/kolo/honzo

    0 0
    • Pán z Dubu  

      Pročetl jsem geometrii. Sedlový úhel 74,5° je dost ztopořený. To by ani s jinou sedlovkou se setbackem nemuselo zajistit pro každého vhodnou polohu sedla. Délka řetězové vzpěry jen 415 mm – do výjezdů je spíš pro menší figury. Kolik máš tělesnou výšku?

      0 0
      • Petronen22  

        Zruba 183 cm. Chtěl bych opustit full a pořídit něco pevneho a hravého na courani po lese a sem tam po silnicích

        0 0
        • Pán z Dubu  

          S tou geo sedí i převody: Nejlehčí je 34(asi) : 36 – to Ti nezpřístupní tak strmé střechy jako 24:36. Pro mne, a to jsem menší, by se limit do kopce projevil už ve sklonech, které jsem díky lehčím převodům zvyklý jezdit. Pokud Tě uphillové výzvy nelákají, třeba Ti to postačí.

          0 0
          • Petronen22  

            Kazetu bych hned dával 11–42 at něco vyjedu. Je to zrejme trail kolo a ne enduro tak by se na něm snad dalo jezdit ☺

            0 0
            • Pán z Dubu  

              Řetězovou vzpěru Ti jiná kazeta neprodlouží – abys nemusel mít ve výjezdech zaražený sedlo do zadku až po horní rámovku. Porovnej si i jak jsou na tom jiné rámy podobného určení např.: http://www.on-one.co.uk/…kes/parkwood

              0 0
              • Petronen22  

                Ale ona ma ty patky posuvny aspoň 2,5 ass 3 cmm tak by se nemela tak stavět. Mam konu unita a je to znát to rozmezí pri jízdě. On one se me zas as tak nelíbí

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jestli jsou opravdu posuvné aspoň 2,5cm, tak bych se toho nebál.

                  415mm dlouhou zadní stavbu bych ale už do výjezdů rozhodně nechtěl (měřím ± stejně jako autor vlákna).

                  0 0
              • Atilla  

                Zase při té délce reach si nemyslím, že by přepadával. Každopádně to pude asi hodně zábavný stroj na 29"

                0 0
                • MlokCZ  

                  A jak souvisí hodnota reach se zvedáním na zadní ve výjezdech?

                  0 0
                  • Atilla  

                    Spolu s úhlem sedlovky máš víc těžiště v předu. Aspoň tak mi to osobně přijde. Sám mám krátké řetězovky

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To právě vůbec ne.

                      Umístění těžiště (pro výjezd tedy těžiště vůči zadnímu kolu) je dané pouze třemi faktory:

                      • délka zadní stavby
                      • výška středu
                      • a požadovaný posez jezdce (tedy jak moc chce být předkloněný)

                      A vše ostatní je už tím dané. Poloha středu už určí polohu sedla (správně nastavené pro šlapání vůči středu). Úhel sedlovky už nic nezmění. Ten pouze může způsobit, že daný rám je pro daného jezdce nepoužitelný, pokud mu pro daný úhel sedlové trubky nestačí rozsah rovná sedlovka až maximální offset co se dá pořídit a už by nemohl vůbec nastavit sedlo do správné polohy.

                      A reach pouze ovlivní jak budeš potřebovat dlouhý představec pro konkrétní řídítka (šířku, zahnutí a výšku), abys dosáhnul požadovaný posez.

                      Něco jiného je těžiště vs přední kolo, tedy chování do sjezdů. Tam se pro jiný reach (stejný požadavaný posez zachovaný jinou délkou představce) posouvá poloha předního kola oproti těžišti jezdce. Pro zvedání se na zadní ve výjezdu to ale nemá žádný vliv.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Promiň, to že uhel sedlovky nic nezmění je pro mě z praxe blbost. Můžeš mít sebedelší zadní stavbu, ale pokud budeš mít sedlo nad zadním nábojem, tak se budeš převracet. Nechci se kvůli tomu hádat, ale u mě to tak funguje.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Takže ignoruješ to zcela základní, tedy že sedlo je vždy nastaveno vůči středu stejně a to tak, aby bylo správně pro šlapání vůči středu (tedy dle délky nohou a délky stehenních kostí).

                          Jak už jsem psal, různý úhel sedlovky pouze ovlivní jaký budeš potřebovat použít offset na sedlovce.

                          Tedy pokud mám větší úhel sedlové trubky, tak budu potřebovat i větší offset sedlovky. Pro menší úhel sedlové trubky zase menší offset.

                          A dále jak už jsem psal v tom předchozím příspěvku, tak v extrémním případě to nepůjde správně nastavit vůbec a bude tak rám pro takové proporce jezdce nepoužitelný a musí se poohlédnout jinde.

                          Sedlo bude vždy ve stejné předozadní poloze vůči středu.

                          A následně tedy předozadní poloha sedla vůči zadnímu náboji je daná právě pouze délkou zadní stavby.

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          „Můžeš mít sebedelší zadní stavbu + sedlo nad zadním nábojem.“

                          To je přesně příklad toho, co nikdy nastat nemůže. To by pouze znamenalo, že máš sedlo nastaveno předozadně úplně blbě. A pokud by to tak na daném rámu vycházelo a nešlo posunout správně více dopředu, tak je prostě takový rám pro takového jezdce nepoužitelný.

                          0 0
                      • Atilla  

                        Promiň, to že uhel sedlovky nic nezmění je pro mě z praxe blbost. Můžeš mít sebedelší zadní stavbu, ale pokud budeš mít sedlo nad zadním nábojem, tak se budeš převracet. Nechci se kvůli tomu hádat, ale u mě to tak funguje.

                        0 0
                      • Atilla  

                        Promiň, to že uhel sedlovky nic nezmění je pro mě z praxe blbost. Můžeš mít sebedelší zadní stavbu, ale pokud budeš mít sedlo nad zadním nábojem, tak se budeš převracet. Nechci se kvůli tomu hádat, ale u mě to tak funguje.

                        0 0
    • Petronen22  

      Tak dekuji za reakce ale mluvil sem z dovozcem a už ho nesezene . Mam unita a říkal ze se da vozit ze 120 mm. Ale asi to už bude sprasena geo

      0 0
      • Excel  

        kazit Unita odpruženou vidlou, no fuj, styď se, eště tam dej převody ;-)

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce