• Hurka

    Přátelé poraďte. Při přechodu z Meridy Transmission Team na Spešl Enduro chci použít původní komponenty (X.0, Magura Louise FR, kola DT Swiss, kliky FSA)-viz.profil. Doporučili byste něco vynechat a nahradit něčím jiným? Zatím uvažuji o řídítkách (původně FSA XC280), možná kazetě (PG990), vyměním lanka, hadičky k brzdám…Vidle, tlumič, smyk, představec, sedlovka a přední náboj jsou součástí nového rámu. Dík za názor.

    0 0
    • kesu  

      riditka-co treba FSA kforce karbon dh?ty by tomu slusely-viz koloshop.cz a kazetu bych dal xt.. hadicky bych nemenil spis jen olej co bude za vidli?

      0 0
      • Hurka  

        hadice jsem chtěl dát opletené-stříbrné Magura, to samé vedení řazení (Jagwire Rattler, nebo Nokon?). smyk je v ceně rámu (XT – nemusím ho moc, ale nechám).

        0 0
        • JIRA  

          Který rám to bude a za kolik? :) Mě se nelíbí ten design vidlice a nutnost pevné osy, jelikož mám kola CM. :( Jinak jsem o tom taky hodně uvažoval.

          0 0
          • Hurka  

            Enduro Pro, kvůli pevné ose k tomu dávají přední náboj jako součást setu… vidle je boží – hlavně vlastnostmi

            0 0
            • Páník  

              me by zajimalo, kolik ta vidle vazi…na enduro kolo se mi zda dvoukoruna zbytecna, dle me je to spis „designova“ zalezitost…kaz­dopadne ten bike vypada efektne a tesim se na poradnou recenzi;)

              0 0
              • termit  

                no vsude tvrdi, ze prave diky dvoukorune je dostatecne tuha aby mohli ubrat material a proto je prej velmi lehka…pokud nelzou, muze to byt opravdu paradni stroj

                0 0
            • JIRA  

              Takže s CROSSMAXama smůla. :( Ta „jejich“ osa mne fakt štve. Když jsem to kolo viděl v Brně, tak mne moc nezaujalo a to jsem fanda kol „S“. Takový nějak divně zprohýbaný. :) Jsem ale rád, že to bude „testováno na lidech“ a příští rok se uvidí. :)

              0 0
              • TorpEdo  

                Když tam ty Crossmaxy budeš hóoodně moc chtít, tak nejspíš půjde i to.

                Tady to třeba taky šlo www.programcycle.com/…/ml8_06.html

                0 0
                • JIRA  

                  Pro PC to dělal nějaký soustružník – byla to úprava na 20mm pevnou osu. Enduro má osu 25 mm .......ale třeba se to tam taky vejde. :) Počkám až to někdo vyzkouší…

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Maverick ma 24mm, ne?

                    0 0
                  • Pebe  

                    ale úprava z 24mm(vidle) na 20mm(náboj)

                    0 0
                    • TorpEdo  

                      Tohle jsou CMax SL, takže je to dokonce z klasickýho rychloupínáku na 24mm. Z 20mm pevný osy je úprava ještě snadnější, ale daní asi bude menší tuhost a dle provedení možnej nárůst váhy.

                      0 0
                      • Pebe  

                        že to jsou SL to poznám, ale bláhově jsem se domníval že půjdou na 20mm osu jako XL

                        0 0
                        • Hurka  

                          a proč se vám nelíbí spešl náboj? proč silou mocí crossmax?

                          0 0
                          • Pebe  

                            komu se nelíbí? mě je to putna, já pevnou osu nechci :-)

                            0 0
                          • TorpEdo  

                            Se mi na CMaxech XL líbilo že maj místo drátů kulatinu a to rozhodlo :-)

                            0 0
    • ares  

      Tohle vše má být součástí rámového setu : www.specialized.cz/new/kolo.php?… asi bych vidlici nechal originál.

      0 0
      • kesu  

        nj vlastne,asi bych vymenil jen ty riditka a nedal tam rohy,jinak jen udrzba

        0 0
    • Archer  

      Smyk mozno budes nucen vymenit, Merida ma down-swing, Spesl kvuli ramu pouziva top-swing.

      0 0
      • kesu  

        je v cene,viz link nahore

        0 0
        • Archer  

          Tak stejne mam za pravdu, smyk se vymeni. V cene nebo ne – to se neresilo :)

          0 0
          • mar_tin1  

            ??? o vymene smyku rec vubec nebyla. ani o tom, ze chce pouzit smyk z meridy… jedine ze smyk je v cene ramoveho setu… :)

            0 0
    • tomfree  

      Ty kola tam chceš dát z Meridy nebo použít ty z ráfky z toho setu,se mi zdají nějaký ouzký,ale nevím co od toho čekáš?

      0 0
      • Hurka  

        ano, kola z Meridy, jsou téměř stejná, na Meridě jsou ráfky DT 4.1, k Enduru dávají ty samé ale 4.2, ty jsou o něco silnější. pláště mám 2,25, origoš se používají 2,3. Možná časem kola vyměním, ale teď mi vyhovují, alespoň doposud nemám s nima žádný problém…

        0 0
        • raceman  

          nevím jestli jsou 4.2 silnější, když mají být o cca 20g lehčí než 4.1

          0 0
          • Hurka  

            Jsou širší o 2 mm – nevím, jestli je to nějak významně posouvá v pevnosti (4.1 i 4.2 jsou XC). pokud bych 4.1 měnil, tak už bych šel rovnou do endurového 5.1 (pokud bych tedy zůstal u DT a nešel na Mavic).

            0 0
    • Hurka  

      Vážení, rád bych finalizoval konfiguraci pro připravované enduro. Budu to nakonec osazovat celé znova. Mám zatím lehké dilema ohledně brzd a klik. Prosím Vaše názory. Prozatimní konfigurace toho, co je mimo standardní součást rámu: kliky SH Hone nebo Saint nebo RF Atlas, kazeta PG 990, řaz.+přeh. X.0, ráfky DT 5.1, zádní nába 240, brzdy Magura Louise BAT mod. 2007 – 203+180 nebo ORO Puro, pláště NN 2.4, řídítka Truvative Carbon team riser nebo RF Atlas, sedlo SE Gobi nebo Spešl.

      0 0
      • tomfree  

        Ty zlatý pura se mi nelíbí,když už tak bianco,ale na spešla bych dal tu maguru,vždyť už jednu máš tak víš jaká je.

        0 0
        • Hurka  

          jo ale Magura je o polovinu dražší… taky bych ji radši, ale nějak je nemůžu sehnat za dobrou cenu…

          0 0
          • tomfree  

            Tak je přehoď z meridi a na ní kup xt a máš to.

            0 0
            • Hurka  

              :-) až takto jsem neuvažoval – to není úplně mimo – zvážím. pravda je, že z Meridy chci mít víc „chrtí“ stroj na XC, teda pokud ji nakonec neprodám.

              0 0
              • kesu  

                a s klikama udelej totez…

                0 0
                • Hurka  

                  ty karbonové kliky FSA jsou docela fajn, ale bojím se, že na enduru je úplně oddělám…

                  0 0
                  • kesu  

                    ale jak bys je chtel oddelat?nemyslim si ze by mohli prasknout,taky si tu jeste nenapsal co na tom hodlas provadet…?

                    0 0
                    • Andrzej  

                      ale vem si kolik lidi ma kliky vselijak osoupane a obite… to masivni hlinik snese rozhodne lip nez karbon.....

                      0 0
                      • kesu  

                        narazy snese hlinik urcite lip nez karbon ale zase se mi nezda ze by se dala udelat takova sila na kliku aby ji to mohlo poskodit.Zvlast todle nebyla klika za par korun..

                        0 0
                        • Andrzej  

                          no tam nejde moc o silu, ale proste kdyz poskrabes poradne hlinik tak to je akorat vada na krase, ale udelat hlubsi vryp do karbonu uz muze byt horsi… v praxi asi o moc ne, urcite toho karbonove kliky snesou dost, ale nejaky rozdil tam asi bude.....

                          0 0
      • Andrzej  

        no ja nevim ty kliky… shimano mi prijde vseobecne trosku lepsi kvalitou nez raceface ( hlavne stredove slozeni, kvalita a konstrukce spojeni klik s osou apod…, ale zas hone jsou dost nizky model a saint zbytecne tezke, ja bych tam klidne hodil osvedcene xt, akorat nejsou cerne a ma je skoro kazdy :)

        0 0
        • Hurka  

          sainty jsou těžší jenom o 200g oproti Hone. je to zas tak moc na enduro? XT právě nechci kvůli stříbrné barvě.

          0 0
          • kesu  

            tak XTR

            0 0
            • Hurka  

              ach jo a tím budu samozřejmě zahajovat také úvahy, že nakonec dám i přehazku XTR a řazení XTR Rapid…

              0 0
              • Andrzej  

                hmm,no proc ne, i kdyz to je teoreticky ciste xc, ale zas bych to tak moc nedelil :) ale razeni bych ja osobne nechal ten sram…

                0 0
              • kesu  

                bych volil xtr kliky a X0 razeni s saltr..

                0 0
                • Hurka  

                  hm, ty karbonové kliky nejsou špatné – tím myslím vlastnosti a hmotnost, mé obavy jsou právě na to omlácení od kamenů, což karbonu moc nesvědčí. jinak opravdu nemají chybu (taky kdysi stály kolem 15k při prodeji samostatně a leckde se ještě za tu cenu prodávají). X.0 páčkové řazení mám rád, kdysi jsem tady na BF psal, že SH RF XTR mi připadá vachrlaté a mám pocit, že ty páčky ulomím, což přetrvává…

                  0 0
        • tomfree  

          Pod to se podepíšu.

          0 0
      • kesu  

        hezke osazeni jen bych vzal urcite xt kazetu,jestli formulky a nebo magury tak ja bych pridal na magury akorat kliky se mi tam nezdaj…

        0 0
      • vratan  

        ten zadny naboj DT240 myslim nie je to prave na enduro. hod tam minimalne 340

        0 0
        • Hurka  

          hm, 340 je odolnější než 240?

          0 0
          • Hurka  

            doplním – o tolik? i když je pravda, že hmotnost není důležitá, takže asi 340 je rozumnější varianta (i levnější).

            0 0
            • vratan  

              240-ka ma hlinikovu osu a titernejsie loziska (aj nestandardnejsie).

              0 0
      • Andrzej  

        jo a este ty plaste… ta vidlice nema moc mista na plast, zvlast na vysku..... spesl operuje tim ze jejich plaste se tam vsechny do sirky 2,35 vejdou :( tak na to bych si dal pozor…

        0 0
        • Hurka  

          no k těm plášťům se taky vrátím až bude rám a kola fyzicky k dispozici, protože té výšky se asi oprávněně taky obávám. kdyžtak skončím u Spešlů, ačkoli NN je vlastnostmi bezkonkurenční. trochu nechápu tu vidlici, proč to inženýři v júeséj udělali takto nízko.

          0 0
    • tomfree  

      Meridu bych si nechal,zvlášť jestli chceš ty 2,4 pneu já mám taky ještě ht a rád jezdím sem tam k tetě na slovensko což je 130km tam a 130 zpátky což na enduru nejde.

      0 0
    • jankohrasko  

      na objasnenie, ako je to s tou hmotnostou a tuhostou… co dokaze reklama :-)

      0 0
      • tomfree  

        přeložit prosím

        0 0
        • jankohrasko  

          vidla mala vazit 2.2kg, ale pri merani v teste vazila 2.6kg, aj ked sa odcita hmotnost predstavca, tak nie je podstatne lahsia ako jednokorunkova konkurencia, tak isto pri merani tuhosti nedostali podstatne lepsie vysledky ako pri inych vidlach… chlapik od specialized vravi: slubovali sme hmotnost 2.2kg. enduro je na dropy a skoky, ale nie do bikeparku, zdvihy by to vsak mohli naznacovat. tak sme sa rozhodli ako hlavnu prioritu dat pevnost, nechceli sme urobit zo zakaznikov testovacich jazdcov.. priblizne tak nejak to tam je…

          0 0
          • tomfree  

            Děkuju,vím kdybych se líp učil ......

            0 0
          • Hurka  

            jj, já preferuji právě pevnost a odolnost při drsnějších sjezdech (ne úplně DH) – mých 100kg dá zabrat leckterému rámu i vidlici, Merida a Manitou někdy jen tak tak… skákat nebudu, tam jsem zatím nedorostl, resp. nezhubnul :-)

            0 0
            • tomfree  

              Jo že skákat nebudeš,tak to si jen myslíš to kolo je výzva a naše hory jsou plné rádoby Prokopů a jelikož si zhruba stejně starý jako já,tak ti musím říci že každý druhý mi chce ukázat že jsem jen starý fotr z drahým kolem.

              0 0
              • Hurka  

                :-))))))) těším se na to o to víc… starý fotr s drahým kolem :-) Muhehe

                0 0
          • vojtechposmourny  

            Jo jo, výrobci to s tou váhou občas trochu přeháněj. Co jsem vážil naposled, tak travis single 150 2006 má udávanou váhu 2539g, já navážil tuším 3084g. To je víc jak půl kila navíc…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.