Kompatibilita kotoučů Centerline

15 nepřečtených
  • Zeppelin

    Ahoj, měl jsem na kole původní kotouče 10 let (Avid G2CS, 185 a 160 mm) na brzdách Juicy 3. V případě přední brzdy při určité rychlosti při brzdění vibrovala vidlice, v případě zadní brzdy se poslední dobou při lehkém brzdění rozvibrovala celá zadní stavba a šlo to pěkně rámem. Rozhodl jsem se koupit Sramy Centerline, 180 předek, 160 zadek.

    A teď problém…

    Protože jsem snižoval průměr předního, objednal jsem k tomu adaptér 180 mm (zn. Shimano). Po výměně předního kotouče jsem asi dvě hodiny řešil škrtání kotouče o všechno, o co šoupat může. Napřed jsem měl pocit, že škrtá o rozpěrnou pružinu (jakoby bylo prasátko moc nízko, tak jsem začal laborovat s podložkama, abych prasátko zvedl vejš. Nepomohlo (a asi to o pružinu neškrtalo). Vrátil jsem zpátky 185 mm adaptér, to bylo zase moc vysoko. Vyměnil jsem několikery destičky včetně pružinek, až jsem skončil v původním stavu bez podložek, ale s jinýma jetýma deskama a pružinkou, co jsem měl v šuplíku (Koolstop organiky).

    Výsledek vpředu: při volném točení neškrtá, při brzdění zvuk jak plech na plech. Přikládám to neojetým kotoučům a doufám, že to bude ok.

    Zadní kotouč jsem přehodil, škrtal. Zase laborování, ohýbání, broušení hran destiček (opět Koolstop organiky jeté), no dobrou hodinu jsem na tom strávil. Dopracoval jsem to do situace, že prasátko je podložené podložkou na každém šroubu (průměr stále 160 mm), při točení nic neškrtá, ale jakmile zmáčknu brzdu a desky se přiblíží, tak nepravidelný rachot, jako když je kotouč přihnutej a škrtal jen tím vychýlením (rovnat jsem ho zkoušel, ale očividně nestačilo, nebo už nevim). A do toho plechovej zvuk.

    Přiložil jsem fotku toho zadního kotouče. Lze si všimnout rýh, kde ta první od středu je docílena při standartní montáži (žádné podložky). Ta další rýha je po podložkách. Podložky lze vidět na fotce se třmenem, první od adaptéru. A pak foto původního kotouče.

    Otázka: je možné, že tyto kotouče prostě nejsou kompatibilní se starými brzdami (Avid Juicy 3)? Přijde mi to jako blbost, ale takový problémy jsem při pouhé výměně kotoučů a příslušného adaptéru nečekal. A pak taky čím to je, že i když průměr kotouče je stejný (u toho zadku), tak desky brousí pod brzdnou plochu.

    Třeba je problém jen v tom, že jsou ty kotouče nepravidelně zohejbaný nebo v určitých místech širší a proto neustále škrtají centrování necentrování.

    0 0
    • novas752  

      Hele a roztahnul jsi necim desticky resp pistky od sebe? Protoze novej kotouc je tlustsi nez ojetej (a mozna i tlustsi nez byl ten starej kdyz byl novej) a pak tam je mensi mezera. Takze vem neco kovovyho tenkyho zhruba dva mm a opatrne zapacenim roztahni desticky od sebe. Treba nektery otviraky na lahve, velky tlusty sroubovak… jo a nez to tam nacpes tal ten predmet odmasti.

      A ta ryha bliz ke stredu je uz moc vevnitr, takze podlozky pod trmenem nech, nicemu to nevadi.

      0 0
    • Vilém  

      Ohledne vyskove pozice trmenu vuci kotouci. Je takovy problem podivat se na trmen ze spravne strany, aby bylo videt kam desky dosedaji, pripadne si udelat fixou caru pres brzdnou plochu, parkrat to protocit a kouknout na pozici desek na kotouci?

      Pak jen zvolit vhodnou tloustku podlozek.

      Na starem ti to chodilo trochu do paprsku kotouce, proto mozna ty vibrace.

      0 0
      • Zeppelin  

        Kouknout pod správným úhlem problém neni a koukal jsem. Jen jsem si říkal, že když tam nacpu víc podložek, respektive když tam vůbec budu cpát podložky, že je to divný, protože jsem předpokládal, že když je tam adaptér, tak by to mohlo sedět napoprvé. Ale jestli je standard to vypodložkovávat, tak tam ještě podložku šoupnu, protože to do těch paprsků zasahuje pořád.

        0 0
        • Vilém  

          Vubec se toho neboj a pridej.Kdyz to pujde do paprsku,tak to vzdy bude delat neplechu.

          0 0
        • novas752  

          Vypodloz to tak, aby ti vrchni hrana desticky sedela zhruba pul milimetru od okraje kotouce (toho nejvetsiho prumeru co na kotouci je).

          0 0
          • Zeppelin  

            Zkusim, dík! Popravdě mi vůbec nenapadlo, že ta rozvibrovaná stavba by mohla být tim, že destička zasahuje do paprsů. Možná proto, že donedávna to nedělalo (už to teda nějakej pátek blblo), ale třeba už se to zbrousilo na nějakou hraniční tloušťku a proto to začlo dělat bordel.

            0 0
            • Vilém  

              A nebo mely desky na spodni hrane nabeh,ktery se ojizdenim desek zmensoval a brzdna plocha se tim rozsirovala smerem k ose kola.

              0 0
    • PENE  

      Doporucil bych ti nepouzivat na ty kotouce KoolStop desticky, to je ten otravnej zvuk, pri brzdeni. Podle me jsou nejlepsi original desticky, at uz organiky nebo sintry. Sam mam tyto kotouce a pouzivam na ne original desticky sintry od sramu a v pohode. Organiky od KoolStop mi delaly presne ten kovovej kraval + k tomu mi na kotoucich udelaly ryhy, proto jsem se vratil k originalnim deskam.

      0 0
    • TechDiver  

      Je nejaky rozdil ve vykonu/parametrech mezi sram counterline a counterline rounded. Jasny mi je cenovy rozdil a rozdil v tom, ze rounded maji otupene hrany a jsou proto uznavane jako “bezpecne pro zavody”

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.