Kolo s nástavcem řídítek nebo raději jiná geometrie?

9 nepřečtených
  • Pavel1492

    Mohl by prosím někdo poradit? Chci koupit nové kolo, ale potřebuji nastavit výše řídítka, aby mě nebolela záda a ruce. Je lepší koupit XC kolo se závodní geometrií a nainstalovat stavitelný představec nebo jiný nástavec pro zvýšení pozice řídítek nebo raději koupit více trailové kolo, které má rovnou vzpřímenější posez a úprava možná nebude nutná? Rád bych jezdil rychleji a nechce se mi tahat cca 2 kg navíc, což je většinou rozdíl mezi XC kolem se 100 mm zdvihy a více trailovým kolem se zdvihy 120 mm. Ale ve finále je pro mě nejdůležitější pohodlí na kole. Děkuji

    0 0
    • couffy  

      XC a vlajdy,popř. nechat delší krk na vidli,jestli je to možné.

      0 0
    • atty  

      To je taky hodně o plánovaném rozpočtu – čím větší, tím samozřejmě více možností :)

      Základem je samozřejmě správná délka rámu a správná pozice na sedle, pak se řeší řídítka – tam je více možností – podložky pod představec, představce s různým úhlem, délka představce, zahnutí řídítek směrem k jezdci, jejich šířka, či jejich prohnutí nahoru (rovná vs. vlaštovky).

      Pokud je primární pohodlí, je samozřejmě full se zdvihy 120mm+ pohodlnější, závodní/hodně sportovní XC hardtaily a i závodní Fully na 100/100 zdvihu, budou už z principu vždycky trošku „kostitřasy“ (pokud by nebyly, nebyly by tolik rychlé a lehké). K pohodlí na nich hodně pomáhají trošku širší gumy, optimálně/málo nahuštěné, nejideálnějš v bezdušovém provedení, kvalitní sedlo, dobrá sedlovka a dobré gripy na řídítkách.

      Samozřejmě premisa je obvykle taková, že závodní/sportovní HT/Full má obvykle geometrii postavenou tak, aby se na něm více „leželo“, trailové fully jsou pro vzpřímenější posed.

      Nicméně tohle rozhodnutí je na Tobě, co chceš více preferovat a kolik do toho investovat – slušné HT se sportovnější geometrií začínájí někde na 35–40k, fully ještě o 15–20 více a kolem 100k už se dá vybírat opravdu dobře a pohodlně :)

      Stavitelný představec byl „vymyšlen“ primárně asi jako pomůcka pro lidi s novým kolem, kteří tápou v nastavení řídítek a tak si mohou pomocí poloh vyzkoušet, jak dlouhý a s jakým úhlem představec chtějí – po vyzkoušení se obvykle tenhle představec sundavá a dává se standardní – s již vyzkoušeným správným sklonem a délkou.

      0 0
    • Pavel1492  

      vlaštovky bohužel na můj problém asi nestačí (zvýšení bude jen o cca 3 cm) a vidle u nových kol bude už zařízlá.

      0 0
      • atty  

        Rozumný výrobce/stavitel nechává na novém kole vždy několik cm. rezervu na vidli, právě pro možnost použití podložek.

        Zase pokud se Ti zdají 3cm málo a chceš řídítka o hodně výš, než sedlo (při správně nastaveném předozadním a výškovém posezu, pak asi zapomeň na sportovní HT/Full – tam, když budeš mít řídítka vejš, než sedlo, budeš zde „sežrán za živa“ a kdo si z místních „posudků“ nic nedělá (jako třeba já) i tak je pak principiálně nesmysl kupovat tento typ „rychlého“ kola a vytáhnout si řídítka „pod bradu“… :)

        Když se chce jezdit rychle, moc dobře to styl „prkno“ ala paní radová nejde a naopak z toho pak bolí celej člověk, protože přirozená pozice při sportovní a rychlé jízdě je opravdu více do předklonu.

        0 0
    • Pavel1492  

      vybírám FULL: mezi pohodlnějším Scottem Spark 950 (za cca 60 000 Kč se zdvihy 120mm a cca 13,7 kg) nebo závodním XC kolem CUBE AMS 100, kde by byl i karbonový rám (cena cca 90 000 Kč, zdvihy 100 mm a váha cca 11,4 kg). Víc by se mi líbil ten CUBE i kvůli váze, ale bojím se, že když tam pak budu muset zvednout řidítka např o 5–8 cm, tak to bude vypadat hrozně. Pak už je asi lepší ušetřit a koupit víc trailové kolo, ne? Moje ambice jsou jet tak 3–4 závody KPŽ, jinak spíš jezdit sám. Takže pohodlí je důležitější než jen ta rychlost. Díky

      0 0
    • Pavel1492  

      co byste tedy zvolili? SCOTT Spark 950 nebo CUBE AMS 100 nebo nějaký TREK Top Fuel 8? Děkuji

      0 0
      • atty  

        Co bychom zvolili my je úplně nesměrodatný, neboť každej tady jezdí něco jimýho a má tím pádem jiné preference a požadavky.

        Pokud není rozpočet toliko problém a kolo nepotřebuješ za dva dny, bylo by nejideálnější si pújčit na pár dní třebá sportovní full a pak pro změnu nějaký trail – už je celkem po sezóně, není myslím problém si testovací kola zapújčit a sám si udělat názor, na čem se Ti bude lépe jezdit.

        KPŽtky někdo jezdí i na úplně jinejch kolech, takže tam bych problém fakt nehledal :)

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Co bych určitě nevolil je kolo, jehož geometrie mi nebude vyhovovat ani při změně pozice řidítek o 3cm – to je totiž už značný rozdíl.

        A čistě můj osobní názor – pokud jezdíš hlavně sám, závodíš jen okrajově a baví tě terén, přikláněl bych přece jenom k tomu trailovému kolu. Ale samozřejmě co ti víc vyhovuje musíš vědět sám.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.