Kolo pro kamaráda s postižením pravé ruky

35 nepřečtených
  • meris

    Ahoj,

    kamarád mě požádal o radu. Má postiženou pravou ruku, takže jediné možné držení řídítek je pro něj za roh. Nemůže s ní brzdit, ani řadit standardně dostupnými páčkami ani gripshiftem.

    Nemá někdo zkušenosti, popřípadě nevíte někdo o někom, kdo by tohle dokázal vyřešit?

    Díky za odpovědi.

    0 0
    • meris  

      Zapomněl jsem na to, že hledá horské kolo.

      0 0
    • Dejv94  

      Nekde na ebay jsem narazil na takovy nastavce na brzdovou paku, ze slo brzdit kdyz se clovek drzi za roh, ale nemuzu si vzpomenout, jak se to jmenovalo.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Bych takový bike postavil jenom se zadní brzdou a na 1×8/9/10 s gripshiftem přehozeným doleva. Teoreticky by to šlo i s mechanickými kotoučovkami, kdyby se před pákou to lanko rozdvojovalo, ale myslím, že to by to bylo třeba konstantně ladit a byl by s tím akorát opruz.

      0 0
    • ThOOmi  

      Kdysi na bicy.cz bylo kolo, kde byly brrzdove paky na jedne strane a nejak bylo vyreseno i razeni, ale uz si to nepamatuju presne. Je to uz nejaky ten patek. Urcite by se to dalo vyresit, dnes modni jednoprevodnik by tomu hodne ulehcil. Myslim, ze by slo vybrakovat i razeni a prehodit na levou paku polohy prehazovacky…

      0 0
    • Nikovlas  

      Jeden kamarád má ochrnutou jednu ruku. Má lehokolo, kde je přesmykač i převodovka v náboji – jedno ovládá píškama, jedno gripshiftem – obojí na jedné ruce. Brzdy si nejsem jistej – tuším, že můžou bejt obě na jedný ruce, ale zase se bojím, že když zadní zabrzdí stejnou silou jako přední, tak se mu zablokuje a půjde do smyku.

      0 0
      • alinceb  

        V galerii je tu tricykl jedné české závodnice. Má taky vše předělané na levou ruku.

        Buď může použít Rohlhof nebo Shimano Alfine s gripshifem na levé straně a nebo sram gripshift – grip na přehazovačku a trigger na smyk popř. Pokud je vatař, tak 1×11 s gripem vlevo.

        Brzdy se dají dát buď Avid BB7 a páka pro dvě lanka a nebo i hydry se dají pomocí „Téčka“ rozvést z jedné páky na 2 třmeny.

        0 0
        • meris  

          Vatař není :-)

          0 0
          • juice  

            alfine 8 se dá sehnat za slušné peníze http://www.mastersports.cz/…ine-sg-s501/

            0 0
            • Pumsc  

              to už pomale vyjde levněji 11–42 kazeta z werk.cz+haz­ka bazar

              0 0
              • juice  

                a co spotřební materiál? 11-kový řetěz řetěz proti např 9-kovému (hg53) pro alfine. nehledě k tomu, že ho nekřížíš, takže ti vydrží víc…

                ona pořizovací cena někdy může být zavádějící.

                0 0
                • Vilém  

                  A jeste zapomnels na absenci saltru a jeho packy. Takze ono to tak hrozny neni.

                  Dat k tomu napinak, mozna dvoupilu a smyk.

                  0 0
    • Pumsc  

      Mám taky pravou v kelu,a brzdy mám takhle,řadím malíčkem-musím dořešit,jestli nemůže řadit tak zkusit 1×11 s vhodnými převody..

      0 0
    • Specík  

      Co dualizování brzd do jedné páky + gripshift 1×11 (1×10)? Zahlídnul jsem to tady: http://www.bikelive.cz/index.php…

      0 0
      • meris  

        Já si nějak nedokážu představit to spojení do jedné páky. Přeci jenom na každém povrchu potřebuji brzdit v jiném poměru.

        0 0
        • alinceb  

          Život s jednou funkční rukou je chtě nechtě vždycky o kompromisech. Brzdný účinek bude muset poladit velikosti kotoučů popř. deskama. Nebo se dají použít mechaniky, kde se to dá modulovat nastavením lanka na páce…

          0 0
    • jecnak  

      Nekde tu byl upraveny Duratec, kde majitel nemel cast leve ruky. Mel hydraulicke kotouce sprazene do jedne packy na jeden strane a taktez razeni v podobe pacek a gripshiftu.

      0 0
    • Japhy  

      Našel jsem zajímavé srovnání systémů řazení. Co mrknout na Shimano DUAL CONTROL a SR SUNTOUR Control Ice?

      http://www.sterba-kola.cz/…stika-clanky

      K brzdám by to chtělo najít cosi čemu se u aut říká rozdělovač brzdného tlaku. Štelování poměru mezi přední a zadní nápravou. Určitě to bude jednoduchá mechanická záležitost – téčko a nějaké ovládací kroutítko. Držím palce s úpravami.

      0 0
      • Vilém  

        Jen k tem brzdam. Pokud by to byxla mechanika, tak asi nejjednodussi by bylo pouzit paku pro dve lanka a kazda brzda by se seridila jinak.

        0 0
    • kyprbikecamp  

      Ať se obrátí pro radu nebo podporu na pana Koblasu, sportovní klub(nebo takový nějaký titul) Kociánka, Brno. Je to cyklistický oddíl za který závodí různě postižení cyklisté(až po parylympioniky apod.). Aspoň doufám, že stále fungujou. Ten pan Koblasa se tomu hodně věnuje a podobný věci řeší furt. Jen nevím, jestli spíš přes silničku ale určitě jezděj i na bikách.

      0 0
    • meris  

      Všem moc děkuji za rady.

      0 0
    • Neunzikger  

      Pokud mu hendikep znemožňuje funkční horizontální úchop, ale vertikální je možný, zvládl by ovládat silniční dual páky brzda+řazení. Tzn. jezdit s berany nebo na vhodný roh tu páku instalovat. Řazení v elektrice Sh Di2 je taky možné: http://mtbs.cz/…orie/preview

      0 0
    • TJK  

      brzda pujde udelat na jednu paku prez trojity banjo.. je to trosku laborovani ale principielne jednou pakou bude tlacit oba tremy.. regulace bude castecne vyresena rozdilnou delkou hadic takza zadni bude brzdit o neco mene… chce to asi idelane neco s velkou pakou idealne brzdu s velkym vykonem co natlaci 4pistek tak aby valec utlacil 2 tremmeny.. a nebo sy neca vyrobit jednu paku na 2 brzdy.. to by taky nemel byt zasadni problem.

      0 0
    • meris  

      Díky…tak kamarád už byl v bikelive. Dál je to na něm.

      0 0
      • Evilcleaner  

        kdyby to nedopadlo, tak řešit se to dá velmi jednoduše a nemusí to být ani extra drahé. dělal jsem to mnohokrát.

        0 0
    • zigi  

      Ahoj,

      tady merisuv kamarad. Mohu vas poprosit o nazor na nize uvedena kola, ktera mi byla nabidnuta:

      http://superiorbikes.eu/…-xp-917.html

      http://superiorbikes.eu/…927-crb.html

      http://www.bikelive.cz/index.php…

      Vazim cca 120kg a merim cca 178cm. Nevim, zda pri tehle nadvaze jit do karbonoveho ramu a zda priplacet za prodlouzenou zaruku na 5 let u Superiora ci jit do ALU Spesla s „dozivotni“ zarukou na ram pro prvniho majitele.

      Dale Spesl ma kola 29" a ja bych asi radsi 27,5".

      Po vyberu kola budou nasledovat specificke upravy jako razeni, brzdy a rohy.

      Diky vsem za predchozi reakce a napady.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.