• Enodis

    Zdravím bikeři,

    potřeboval bych radu zkušených a proto se obracím na Vás…

    Naposledy jsem seděl na kole před asi 3–4 lety a cca 30 kilogramy… Chtěl bych si koupit nové kolo, nejlépe MTB, ale nevím na co si dávat pozor a čemu se vyhnout s mými ± 190 cm a ± 105 kg…

    Na kole chci jezdit jak často to jen půjde, pokud možno i mimo silnici. 65:35 silnice:mimo

    Je to asi tak, že pro rohlíky a cca 3 km do práce nebudu muset startovat auto. Dopravovat se v nejbližším okolí jakbysmet na kole. Zároveň však když se rozhodnu jít na kolo… Bude to nejspíš na zablbnutí někam mimo silnici a po ní pojedu, abych se tam dostal. Beru to tak, že silniční kolo nechci a MTB je mi sympatičtější než trekingové.

    Díky za rady

    0 0
    • pustipav  

      vse zalezi jen na tom, kolik tomu chces dat penez…

      0 0
    • martin_bakov  

      A jaky mas rozpocet ?

      Obecne se vetsim lidem jako jsi ty doporucuji spis horska kola s prumerem 29 palcu, takze u toho zustanu a uz tradicne doporucim kola :

      Superior 929 nebo levnejsi verzi 829

      Gary Fisher Cobia 2010

      0 0
      • Martin  

        na metrák bych rozhodně vřele nedoporučil supa 829 a jeho parodii na vidlici – Dart.

        no a Cobia a její náboje M475 se s metrákem taky nebudou moc kamarádit – M475 jsem vozil a děsně se sraly.

        s metrákem bych raději připlatil za pořádný kolo, třebas ten sup 929 je už docela fajn.

        0 0
      • Enodis  

        Mno jsem smířený s tím, že kola nejsou zadarmo… Jsem smířený s tím, že za kolo nedám do 15 tisíc… A jsem smířenej i s tím, že to bude nad 20 tisíc… Ale rád bych se držel co nejblíže, těm 20…

        Pokud mi to však rozmluvíte, budu se muset řídit radami zkušených, protože kupovat za čtvrt nebo půl roku nové komponenty se mi nechce a stejně by se to jenom prodražilo…

        Jinak vím, že jsou různé velikosti rámů a podle tabulek je pro mě cca 21" – 22"… Pokud se nepletu jsou standardně na horácích 26" kola… Pokud mi doporučuješ 29" kola, předpokládám, že jsou pro to nějaké speciální rámy a i vidlice, je to tak?

        0 0
        • martin_bakov  

          Jasne sou na to 29tky kola a 29tky vidlice, ale samozrejme si kolo nekupuj podle tabulek a projed se na nem – vyber si nekolik modelu a ty si pak ozkousej ruzne po kramech a uvidis sam …

          0 0
        • scalar  

          29" kola budou pro tebe dobrá volba, určitě kvalitní vzduchová vidlice (Tora nebo lehčí Reba), robusnější kola dělá třeba už jmenovaná Kona, podívej se po výprodejích, tam se snad potkají tvoje potřeby a požadavky s představou o ceně, např.:

          http://www.kona.cz/ads/view/50

          http://www.kona.cz/ads/view/53

          0 0
    • mr.antik  

      Nějaký kolo, který je určený k drsnějšímu zacházení a jsou na něm odpovídající komponenty (vidlice, kola), bude to těžší,ale vydrží to.

      0 0
    • maajkee  

      obecně rámy gt avalalanche jsou dost bytelný a metrákovýho chlapa zvládnou bez problémů :)

      takže třeba tohodle experta bych se vůbec nebál, tora je taky bytelná vidlice, deore náboje při občasný údržbě taky dost vydržej.

      na 29" bych se vyprdnul :)

      0 0
      • PatrikL  

        pri 100kg bude sag na tej vidlici koľko, 8cm? :D

        0 0
      • Enodis  

        Vím, že asi vzít ty samé komponenty a poskládat je nevyjde levněji, ale není lepší to poskládat a rovnou s tím co by bylo třeba než něco měnit a mít třeba vidlici ve skříni?

        0 0
      • Dew-spec  

        Tak zrovna do GT bych při váze okolo 100 kg určitě nešel. Ty jejich slavný triple triangle Avalanche rámy dvakrát po sobě nezvládly mých v té době necelých 90 kg. Od GT ruce pryč…

        0 0
        • maajkee  

          ne

          0 0
          • Dew-spec  

            :) Nevím, kolik vážíš a jak jezdíš, ale povíme si to za 2,5 roku. Hlídej si svar horní rámový a sedlový trubky…

            0 0
            • maajkee  

              nevim, co si povíme :) já GT nemám, měl jsem jen krátce a pocitově to byl oproti jinejm rámům co jsme držel v ruce bytelnej kousek.

              Ta jejich kontrukce už je stará jak metuzalém a léty prověřená, neviděl bych v tom problém. Ty mohl narazit na vadnej kus.

              Navíc 2.5 roku intenzivního ježdění je na jakejkoliv rám dost.

              0 0
              • Dew-spec  

                Jo tak to sorry, viděl jsem GT v tvých bikách. Nevím, podle čeho posuzuješ „bytelnost“ zvlášť, když jsi měl ten rám jen krátce (a ještě navíc jen v ruce:)) Na rozdíl od tebe jsem na dvou GT Avalanche rámech odjezdil průměrných 6 sezón, takže si dovolím tvrdit, že mám s nimi trošku víc zkušeností. Oba praskly a oba ve stejném místě. GT je dneska masovka a šmejd…bohužel.

                0 0
                • maajkee  

                  no vidíš, přečti si co napsal třeba duk :)

                  Já jsem jezdil GT Avalanche tuším 6 roků a ten rám je nezničitelnej, 30000 už mít…

                  většina lidí co GT jezdí ti řekne že to je nebo bylo fajn kolo, měl jsi třeba fakt smůlu na kus.

                  To že dnešní kvalita nebude to co to bejvalo, to je určitě pravda, ale nějakou kvalitu výroby musej dodržovat i dnes.

                  0 0
            • duk  

              Já jsem jezdil GT Avalanche tuším 6 roků a ten rám je nezničitelnej, 30000 už mít najeto bude a až na oděrky je jak novej, žádný měknutí ani nic podobnýho nepociťuju a to jsem ho niják nešetřil. Charakterizoval bych ho jako bytelnej rám za velmi slušný peníze, s příjemně turistickou geometrií.

              0 0
              • Dew-spec  

                Celou dobu mluvím, že to není rám pro člověka s metrákem. Jestli je pravdivý tvůj věk v profilu, pochybuju, žes měl v pubertě kolem 100 kilo :)

                Neznám tvojí finanční situaci, nevím, co jsou pro tebe slušný peníze, ale stejný rám jako jsem měl já (oba) visel v té době u Šterby tuším za 18 tis.

                0 0
                • maajkee  

                  18litrů, ty krávo, já ho kupoval z CRC za 2,8 :)

                  0 0
                • duk  

                  Já ho v roce 2003 kupoval tuším pod 5t, což v tý době nebyla špatná cena…

                  0 0
                • Hornet  

                  18 tis za ram Avalanche? videl si dobre? a ktory rok?

                  0 0
                  • Dew-spec  

                    Na přelomu tisíceletí :) – 99, 00 – tak nějak…

                    0 0
                    • duk  

                      To je možný, ale v tý době to byl celkem kultovní rám a pořádnej dural byl tehdy hi-tech…

                      0 0
                    • Hornet  

                      tak to moze byt, vtedy som o nom len snival :-)

                      0 0
    • DaSnail  

      napr toto sa dá kúpiť za 727euro…

      0 0
      • maajkee  

        ale kuš s těma konama zas :)

        0 0
      • Enodis  

        Kde? x)

        0 0
      • PatrikL  

        dobrý rám a zlé komponenty – ani cena to nezachráni, ale pre nejakého začínajúceho freeridera OK :D To už radšej by som zobral napr. http://www.bike007.cz/…sta-70–2010/ + Epicon ak to má byť ťažký xc/am bike :D

        0 0
        • Enodis  

          Proč bys ho doporučil raději než tu Konu? Lepší řazení nebo přehazovačku nepotřebuju.

          0 0
          • PatrikL  

            neviem prečo vôbec uvažuješ nad ht so 140mm vidlicou, keď to je na normálne jazdenie zbytočne ťažké a nemá to ani viaceré užitočné možnosti nastavenia…

            na tej kone je aj blbá vidlica, nie práve najobľúbenejšie brzdy a zadný náboj tiež nič moc… Ani kľuky s dvoma prevodníkmi nie sú v tomto prípade vhodné :)

            0 0
            • Enodis  

              Tak kliky beru, zbytku nerozumím.

              0 0
            • scalar  

              Naprostý souhlas, tato větev je myslím si úplně slepá a jde stranou původních požadavků. Nepotřebuješ nějaké freeridové kolo se 140 mm zdvihem, ale normální MTB, které buded mít slušnou vidlici (RS Recon nebo Tora…), kvalitní náboje a kliky s osou a bude na dobrám rámu.

              Spíš je důležité vybrat si velikost kol (26" x 29"), oboje má objektivně svoje výhody a nevýhody – chce to vyzkoušet. Pokud začínáš a nemíníš závodit, doporučil bych 29" – klidnější ovládání, odpustí víc chyb, snadněni se udržuje rychlost po asfaltových rovinkách a taky vzhled – víc než 21" velký rám s koly 26" vypadá divně…

              0 0
              • Enodis  

                V tom případě se mi seznam kandidátů snižuje na Felt q820 a GT Avalanceh 1.0 09 , kde po nějaké době, v případě nouze, něco obměním.

                0 0
                • Enodis  

                  Zapoměl jsem ještě na GT Avalanche Expert 09 . Jen nevím jestli volit cestu nižší investice na začátku, respektive, jestli se mi vyplatí dát více peněz za tohle kolo, než méně za Felta nebo Avalanche 1.0 a možná časem něco vyměnit.

                  Předpokládám, že to cos psal se týkalo i toho AGang je to tak?

                  0 0
                  • scalar  

                    pár alternativ, GT poslední dobou nemají nejlepší pověst (praskání patek rámů), možná proto jdou tak dolů s cenou

                    http://x-bikes.cz/…

                    http://x-bikes.cz/…

                    http://x-bikes.cz/…

                    http://x-bikes.cz/…

                    0 0
                    • maajkee  

                      to už je ale taky jiná cennová relace ± 20 tis.

                      gt je za 15 a ten agang co chce může mít ještě za mnohem lepší cenu.

                      0 0
                      • Enodis  

                        Tak původně jsem přemýšlel i nad víc než 20, ale nakonec jsem si řekl, že i s bikem do 20 se vejdu na pěkný kolo a několik lidí mi tu i „potvrdilo“, že rozdíl moc nepoznám na některých komponentech a nebo jestli to bude 2010 místo 2009 modelu.

                        0 0
                      • scalar  

                        Pokud by jsi pořídil to GT za 15 tis., proběhla celá tato diskuse úplně zbytečně – kliky na čtyřhran, nejlevnější disc náboje Shimano, pružinová vidlice Suntour bez nastavení odskoku, jedny z nejhorších hydr. kotoučových brzd… A hlavně rám, u kterého už bylo zaznamenáno dost případů prasknutí (hlavně patek).

                        0 0
                        • maajkee  

                          však já jsem neřekl ať si koupí to GT, pro mě je favorit ten felt.

                          a mimochodem kliky na 4hran bych neviděl jako extra velkej problém, já jsem velkej chlap :) jezdil jsem na tom léta a nikdy jsem neměl problém a když jo, tak za par šlupek se koupila nová osa a jezdilo se dál.

                          ale pro klid duše si může pak za litra koupit deore HT a bude to cajk, protože to je asi tak jediný na tom feltu, co si zaslouží výtku.

                          0 0
                          • Enodis  

                            Tak do výběru ještě přibyl tento Specialized .

                            0 0
                            • scalar  

                              Moc pěkné kolo s trochu slabší výbavou, ale zásadní problém bude asi jenom vidlice – jasný adept na výměnu. Dobrý prodejce ti za poplatek vidlici před prodejem vymění za lepší nebo si sám koupíš lepší a co s touhle? No, aspoň budeš mít něco pro tchýni pod stromeček :-)

                              0 0
                              • maajkee  

                                taky se mi ten spešl líbí, moc pěknej základ.

                                0 0
                                • Enodis  

                                  Tak, vypadá to, že první část mám za sebou. Teď jen vybrat, které z těch kol to bude.

                                  Ptal jsem se kámoše co nějakou dobu jezdí a jeho názor je, že jako amatér na kole za ± 20 000 Kč mám koukat na to, jestli tam je to či ono, jako například hydraulické brzdy. Pokud to tam je, je jedno jaké. Že je pro mě úplně jedno jestli tam bude Deore nebo XT, že rozdíl nepoznám a že za lepší budu jenom zbytečně platit.

                                  Co se týká těch vidlic, tam mi řekl to samé a já se s tím asi ztohožňuji. Jedinou opravdovou výhodu u vzduchových vidím při mé váze – lze ji přifouknout. U pružinové lze dát tvrdší péro.

                                  Mám tu několik adeptů a jedno předváděcí kolo. Do neděle do večera se musím rozmyslet jestli chci kolo, na kterém už někdo jezdil a já nevím kdo a jak a nebo jestli chci brand new bike. Pokud se rozhodnu pro brand new bike, budu mít ještě nejakou dobu na výběr. Teď už mi z toho trochu jebe, takže se zaměřím na tu pro mě v tuhle chvíli nejdůležitější otázku a dám si chvíli pauzu.

                                  Zatím děkuji všem za rady.

                                  0 0
                                  • PatrikL  

                                    na záver by som jednoznačne odporučil ten FELT Q820, ak budeš kupovať bike pod tých 17000 kč… Má sram, schopnú vidlicu a ostane ti aj na príslušenstvo a výmenu toho čo pokazíš/opotrebuješ počas sezóny :)

                                    0 0
                                    • Enodis  

                                      Největší problém u mě asi je, že nemám přesný finanční limit. Samozřejmě chci za co nejméně peněz, co nejvíce muziky.

                                      Budu se opakovat, ale hledám co nejlepší poměr ceny a výkonu. Ano může být stejný v 10 tisících, jako v 50. Proto hledám takovou sestavu, kterou ještě využiju. Tu kterou už ne, nehledám.

                                      Pokud mě to chytne, přestane mi to kolo stačit za jak dlouho? 2, 3 možná 4 roky? Potom budu chtít něco lepšího. A nejenom o pár procent. Takže chci něco co dokáže plnit požadavky začínajícího kolaře, kolaře co jezdí 2 roky, co jezdí 3 roky a potom už budu koukat po něčem lepším.

                                      Třeba mě to chytne pořádně za 2 roky a nebo taky nikdy. Proto nepotřebuju nic lepšího než Deore = kolo kde se vejdu pod 20 tisíc. Pokud na kole bude něco na úrovni Deore, tak dražší nebude.

                                      Stejně tak jsem to psal už s brzdama a vidlí, nepotřebuju nic co bude plnit moje nároky třeba za ty 4 roky. Na začátek mi stačí něco jinýho, protože do tý doby to dost možná rozflákam nebo s tím seknu.

                                      Takže z těch kol budu vybírat s ohledem na to.

                                      0 0
                                      • PatrikL  

                                        Myslím, že koncom roka, alebo začiatkom budúceho tu už budeš vyberať full za 35000 :) :) :)

                                        Ten felt je veľmi výhodný, nie je tam žiadny výrazný nedostatok… Za tú cenu… :)

                                        0 0
                • maajkee  

                  to GT už tam maj jen v velikosti S, tady by mělo bejt i v XL, já byxch rozumově bral ale radši toho felta, bude mít o něco lepší vidlici, pocitově bych vzal GT, protože se mi vždycky líbilo :)

                  0 0
                  • Enodis  

                    Psal jsem ti na icq, chtěl bych poprosit o tvůj osobní názor na jednu věc. x)

                    0 0
    • d69  

      já vážil před pár lety stejně – hlavní problém byly neustále praskající dráty při razantnějším ježdění.Vše ostatní bylo OK.

      Řešením bylo dát si kola přeplést těmi nejkvalitnějšími dráty (dočasné) a zhubnout (trvalé):)))

      0 0
      • Enodis  

        To chci za pomocí toho kola… Začal jsem hrát squash a jezdit na bruslích, na squash není pořád čas, respektive spoluhráč a na brusle není vždy počasí… V tom je kolo lepší…

        0 0
        • newbie  

          …a bezpečnější, squash si nech na pozhubnutí… :-) ať neskončíš jako já s utrženou achillovkou (192/původně115)

          …ale zase byla v posteli spousta času vybrat nového fulla :-))

          0 0
    • Kubiczech  

      Měřím bez centimetru stejně, když dám na záda batoh s plným vakem, tak jsem možná i přes sto kilo a nevidím důvod, proč bych měl na tahle kila nějak speciálně dimenzovat svoje kolo. Ano, na XC sice vozím rám, který je dimenzovaný pro tlusté lidi (zbyl po zrušení HT endura), ale kdybych vybíral znovu, tak bych se nijak neomezoval. 29" taky nevidím jako nutnost.

      0 0
      • Dudelina  

        Úplný souhlas. Když vezmu, že průměrná váha chlapa bude kolem 85kg, tak jestli bude na na každý kolo působit váha o 10kg větší – je to takový rozdíl?

        Jezdím 103kg, jednou ročně nějaký výlet s nosičem – nikdy žádný problém.

        Letos poprvý král šumavy, neštřil sem to a nic.

        Ráfky Remerx a kola pořád rovný, náboje mám Alivio.

        Jediný bych se asi bál o rám – to mám ještě starý CrMo.

        0 0
    • t29  

      Za prvé – pohlídej si, aby na tom kole byly pořádné kola a vidlice, většina výrobců šetří na nábojích, ráfcích a vidlici, aby se mohli pochlubit vyšší řadou přehazovačky, kde ale v provozu moc rozdílů nepoznáš.

      Za druhé – určitě MTB, je robustnější než treking. Velký jsi dost, ale ne příliš, doporučení na 29" kola padlo, 26" klasika bude taky ok.

      Za třetí – pokud jsi ochotný do kola vrazit těch 20 tisíc, už se možná vyplatí nechat si něco postavit. Zkusil jsem vzít aktuální ceny na Kupkole a kolo s Epiconem, Sram X9 nábojema a komponetama Deore vyšlo na 18 tisíc v případě véček Avid SD-5 nebo na 21 tisíc v případě kotoučovek Avid Elixir 5. Šetřil jsem na kokpitu a rám jsem vybral MXM – není nejlehčí, ale očekávám pod váhou jezdce lepší výdrž než u odlehčeného rámu. Je tady dost lidí, co se kolama živí, a určitě by byli schopní se dostat na podobnou cenu.

      0 0
      • Enodis  

        To jsem zkoušel taky, ale v kolech se nevyznám natolik, abych si byl jistý každou součástkou…

        0 0
    • eredin  

      Jeste nejses tak velkej abys nutne potreboval 29" ale urcite to vyzkousej je to super :) U mě (197cm, 110kg) velka spokojenost s Gary Fisher Hifi Plus 29 (jezdim tak 50:50). Zajímavá bude urcite od garyho cobia (nebo treba lonska cobia, lonsky x-caliber se slevou 30% chce to prohledat eshopy ) tedka 25. –27. 6. je testovaci vikend v kola-radotin tam budou neco od garyho urcite mit.

      0 0
    • Mamut  

      Robis z toho zbytocnu vedu. Mam 192cm a cca 104kg a mam bezny bike. Dokonca aj full Merida Mission 2004 (momentalne rozobraty), ktory plno ludom praskol podo mnou normlane zije a jazdi. HT mam 13 rokov stareho ocelaka, ktory uz mal 2× varenu pravu zadnu dolnu vidlicu, ale po 13 rokoch by uz material bol unaveny aj pod 70kg. Radsej mam 36 spicove kolesa (pre istotu), ale zase z beznych nerez spic od Marka a zadny naboj na HT je loziskovy Author a uz bude mat asi 12–15000 a nic mu nie je.

      0 0
    • scalar  

      Kolem 28 tisíc se dá koupit loňský Superior Team 29 ve velikosti 21,5", to je asi řešení bez kompromisů:

      http://www.superior.cz/…29/bike.html?…

      0 0
      • maajkee  

        já v tom jeden velkej kompromis vidím a to je 29 :)

        0 0
        • Martin  

          a jéjej, konvertita k ideopolicii :-) tady bude veselo :-)

          0 0
        • martin_bakov  

          spis kolik kramu v blizkosti jeho bydliste bude mit tohle kolo na prodejne k vyzkouseni, s tim zkousenim kol je to nejvetsi oser (a nebo radost :) ) kdyz se to vybira a kupuje…

          0 0
        • Enodis  

          Je pravda, že i na 22 si připadám jako na dětském kole… Ale nerad bych zjistil, že 29" je moc… Prý má horší ovladatelnost… Kde jsem co v okolí objel, nikde jsem nic 29" neviděl…

          Jinak 29 tisíc za kolo opravdu nedám… Nejsem si jistý ani 25 tisíci. Jde o to, že pokud to přirovnám k autům, pokud posadíte týpka ze 120 do Fabie a do Oktávky, obě mu budou připadat super. A já jsem tak na tom s koly. Jistě to kolo bude lepší, ale pro mě bude mít stejný užitek.

          Jinak mi bylo nabídnuto v kamenném obchodě ze 30 tisíc na 25. Podíval jsem se na net a je tam za 23,5. Takže tolik asi k těm 30% slevám. Je mi jedno jestli to bude model 2008, 9 nebo 10. Koukám co a za kolik mi to dokáže nabídnout. S trochou nadsázky je mi jedno, jestli to kolo bude mít nosič na nosorožce nebo přehazovačku z kusu terminátora. Poslouží mi to stejně jako Deore.

          Koukal jsem an GT Avalanche Expert 2010, to je to za 23,5, jsou tam díly SLX a XT, ale i tam nevím jestli to potřebuju a nevzít radši Deore za 20 nebo méně. V obchodě chtějí samozřejmě prodat vždy to dražší, takže těm moc nevěřím. Zvlášť když mi známej táty sliboval kdovíjakou slevu a na netu to kolo seženu ještě o cca 6% levněji. Ano je to jen pár stovek nad litra, ale obchod je hodně o penězích a za to si domů zadarmo s kolem nechám přivézt radši helmu.

          0 0
          • Enodis  

            V reakci na můj vlastní předchozí příspěvěk hážu odkaz na GT Avalanche Expert 2010 .

            Co si o něm myslíte? Jel jsem na něm, ale jen kousek, cca 10 minut. Popravdě řečeno, díky svým ubohým zkušenostem nevím co si o něm mám myslet. Určitě to jelo lépe, než cokoli jiného, na čem jsem kdy seděl. Ale jak už jsem dával příklad o příspěvěk nahoru… x)

            0 0
            • maajkee  

              jestli se ti líbil a prachy na to máš, tak ho kup a jezdi :) je to dobrý kolo.

              0 0
          • t29  

            GT Avalanche Expert 2010:

            pružinový Recon U-Turn, brzdy Juicy3, řazení XT/SLX, pohon +/-Deore, náboje Deore

            GT Avalanche 1.0 2010:

            pružinová Tora, brzdy Auriga, řazení XT/Deore, pohon +/- Deore (škoda octalinkových klik), náboje noname

            Expert je přes limit a od 1.0 mě odrazují octalinkové kliky a noname náboje (i když Deore a obecně Shimano náboje nejsou taky žádná hitparáda). Bohužel marně pátrám v paměti, kdo na sériovém kole do 20 tisíc osazuje vzduchovou vidli, bytelné náboje a ráfky…

            0 0
            • Enodis  

              Pokud budu vědět, že to pro mě má smysl, rád za něj těch 24 zaplatím.

              0 0
              • t29  

                Právě že ten přínos je dost sporný.

                Recon je v základu to samé co Tora, jenom je lehčí (duralové vnitřní nohy místo ocelových) a tahle verze Recona má navíc změnu zdvihu (kterou ale nejspíš nevyužiješ). Kdyby byl Recon ve vzduchové verzi, pak ano, má to smysl. Ale obě jsou pružinovky.

                Rozdíl Deore/SLX/XT sotva poznáš. navíc na Expertovi jsou kliky, které mají prostřední převodník duralový. Jsou lehčí, ale v tvém případě bych dal přednost pár gramům navíc výměnou za větší výdrž. Na druhou stranu, octalinková osa, která je na 1.0, fakt nestojí za nákup. Dneska od Shimana jedině osu Hollowtech II (ložiska v rámu zvlášt a osa spojená napevno s klikama, teda pravou klikou :).

                Kapitola sama pro sebe jsou kola. Konusové náboje se musí umět seřídit, a jestli jsou na tom Expertovi náboje „Deore“ 475 disc, tak se zeptej DoomHammera, že na váhu podobnou tvojí to není šťastná volba. A noname náboje na 1.0 na tom budou přinejlepším stejně…

                Takže nevím… asi radši 1.0 a pak měnit díly, co odejdou, než Experta, který nevydrží o nic víc. U obou jsou první kandidáti náboje kol, u 1.0 potom středová osa, možná komplet i s klikama.

                0 0
                • t29  

                  vypadlo mi z odpovědi, proč nebrat octalinkovou osu: ložiska s malinkatýma kuličkama, nejdou měnit a rychle chytají vakl

                  0 0
                • Dag  

                  Se vsim souhlas az na ty Deore naboje. Mam je na kole v profilu( FORT ). Jezdim na tom s mymi 98kg, s dcerkou a sedackou asi dalsich 25kg a mam na nich najeto za 2 roky asi ± 7tis km a zatim pri bezne udrzbe jsem nemel zadny problem. Servisoval jsem je zatim jednou a to jsem ani nemusel. Vazelinka uvnitr jak nova a vule v konusech tez nebyla.

                  0 0
    • Enodis  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Kubiczech  

      Jeden rám Kona Hoss DeLuxe bude v nejbližších dnech volný, kdybys sis na tom rámu chtěl kolo postavit, tak se mi ozvi na email.

      0 0
      • maajkee  

        to bych viděl jako dobrou možnost, ten rám bude určitě pevnej, takže dobrej základ a myslím že tak za 15 tisíc by se dalo postavit dobře funkční kolo.

        0 0
    • Enodis  

      Takže zkusím údajně minimálně jetý předváděcí bicykl značky AGang modelu Gangsta 7.0, který by jinak oproti Feltu Q 820 nevyhrál, ale je za velice příznivou cenu.

      Údajně minimálně jetý je bicykl proto, že ve velikosti 21" o něj nebyl zájem a pokud ho někdo zkoušel, tak ve velikostech 19" a 17".

      Naštěstí mám 14 dní na případné vrácení zboží, takže mám i nějaký čas na to, abych poznal jestli si padneme do oka. Pokud ne, bude to ten již zmiňovaný Felt. Pokud ano i kdybych dotáhl veškeré nedostatky oproti Feltu, pořád jsem na nižším penízu. Jedinou překážkou tedy může být nevyhovující geometrie rámu či nežádoucí známky používání.

      Všem děkuji za rady

      0 0
      • PatrikL  

        hlavný nedostatok toho agangu je vidlica – fungovať môže, ale hmotnosť má nejakých 2.6 kg :) Čiže správanie celého bicykla by sa po výmene za ľahšiu vidlicu zmenilo – za 3200kč (epicon) by nebol problém znížiť hmotnosť biku o 800g :)

        0 0
        • Enodis  

          S tím v podstatě už teď počítám. Čímž zmenším zároveň další handicap. Ty jsou pro mě v tuto chvíli 2. Vidlice a váha. Výměnou vidle vyřeším částečně oboje. Váha potom může je jít dolů i jinak. Například výměna klik a středového složení. Na takové věci už ale nebudu tolik spěchat.

          Nejdřív budu jezdit, potom se pokoušet sjíždět a teprve potom něco ve smyslu pokusů o poskakování.

          0 0
          • maajkee  

            hoď sem pak určitě nějaký foto a ať to jezdí!

            0 0
            • Enodis  

              Jo to udělám, moc jsem toho tady na fóru o AGangu celkově nenašel, tak jsem sháněl všude možně, ale nikde jsem nic zásadně negativního nenašel. Sám jsem na to zvědavej. Popravdě řečeno se mi ten design když jsem ho viděl poprve vůbec nelíbil. Až po několika dnech mě zaujal na tolik, že jsem se po tom kole začal pídit.

              0 0
            • Enodis  

              Jak už jsem psal v jiném tématu:

              Kolo dorazilo, sestavil jsem ho a je na něm jediná odředninka. Někde s ním někdo ťuknul na zadní vidlici, ale to mohlo být klidně z krabice o postorek. Kdybych to nevěděl, neměl bych šanci poznat, že to kolo už bylo jednou sestaveno, natož, že na něm kdokoli seděl.

              Zítra jdu na kontrolu k doktorce, takže potom se na něm i projedu a hodím sem nějaké foto.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.