• ales-r2

    Potřeboval bych pomoct vybrat správné kolo na chlapa 115–120kg 187cm, délka nohou 90cm, délka rukou 71, jezdím převážně vyjížďky do 100km po asfaltu, polních cestách, šotolině – šutry, lesní cesty, a asi 10% náročnější tratě. Už dva týdny vybírám nové kolo a pořád se nemůžu rozhodnout, ale vzhledem k mé výšce a váze jsem uvažoval aspoň o Deore a 29 kolo, rám asi 21, ale zase co nejlevnější,zatím jsem vybral z těchto zástupců: CUBE LTD 29" 2013 za 25990,– http://www.cube-bikes.cz/…, CUBE LTD PRO 29" 2013 za 28490,– http://www.cube-bikes.cz/… Razzer 329 2012 za 20899,– http://www.pells.cz/…29/rok-2012/, a teď po slevě Author INSTINCT 29 2013 za 23990,– http://www.author.cz/…stinct-29–5/, nebo loňský model AUTHOR Instinct 29 2012 za 21600,– prosím o radu a né po ukamenování,taky mám obavy z kotoučových brzd, aby těch mých 120kg ubrzdily a samozřejmě vidlica aby tak nějak fungovala. Popřípadě jiné, prosím napište tip. Předem děkuji Aleš.

    0 0
    • PatrikL  

      Fúha, nedalo by sa priplatiť na niečo ako http://www.rb-bike.cz/…crr-275-base#… ? Len treba vidlicu a plášte zohnať, ako je uvedené v popise je to bez týchto komponentov, čiže aj cena je o to nižšia…

      0 0
      • ales-r2  

        Už jsem se na tyto stránky na 29 kolo díval ale když jsem kolo dovybavil tak jsem se dostal na 30000,– spíš víc a na to mě rodina nedá! potřeboval bych se dostat s cenou/kvalitou co nejníž. Je na těch kolech které jsem vybral vyloženě něco špatně? To Cube LTD Pro je tam spíš jenom tak na to už ani nemám rozpočet (podle rodiny jem rozpočet překročil už u 10000,–).

        0 0
        • borda  

          Na tech kolech neni spatne nic, s danym rozpoctem :-) a pro danne vyuziti. Navic treba me se letosni cube zdaj krasny. Je to naprosto nadcasovej design, ne ty sileny kolotoce, co ted letej.

          Vidle neni zazrak, ale srot to neni. To samy plati pro brzdy. Naby shimano, kdyz se o ne staras, vydrzej hodne.

          Na turistiku, kterou v podstate podle me jezdis, s tvoji vyskou a vahou je 29er idealni kolo.

          Koroucovky, obzvlast s 180 mm kotoucem te ubrzdej v pohode.

          Dost dobre nechapu predchozi koleguv post, kdyz ty v podstate potrebujes bytelny sportovni krosovy kolo, coz de facto splnuji vsechna tebou uvedena kola.

          0 0
          • ales-r2  

            Přesně jsi mě pochopil potřebuju kolo které něco vydrží a když přeřadím tak neohnu tác, a nebo když vjedu ve vyšší rychlosti do díry (šutrů) nerozstřelím vidlu i s předím kolem a rámem. Mě se právě celkem líbí teď po slevě ten Autor v SLX, 2012 má vidlu zdvih 80 ale Shimano brzdy a 2013 vidlu zdvih 100 ale brzdy jsou nějaké TEKTRO Auriga Pro WH. Ale ty vidlice na mou váhu nevím nevím jestli je to dobrá volba.

            0 0
            • Edwin  

              Hele, já mám 100kg a ty brzdy mě na Tractionu 29 ubrzděj v pohodě (a to, že to z kopců dost pouštim), i když samozřejmě jsou i lepší brzdy. Jinak si myslím, že 21" rám ti bude dost dlouhý. Ten mám já se 198 cm.

              Možná mě tady ostatní opraví, ale jen co se rámu týká, neměl bys jít třeba raději na rám double butted, aby to bylo festovnější?

              0 0
              • ales-r2  

                No já mám právě strach abych nekoupil rám malej, ta má výška je tak na pomezí 20–21. Před 12 lety jsem si nechal objednat kolo (Alivio) paní mě změřila a objednala kolo. Už ze začátku mě z něho strašně bolely kolena, tak 11 let leželo ve sklepě. V loni jsem ho dal do pucu a začal jezdit (ze zdravotních důvodů) ale kolena pořad bolela, teprve letos jsem zjistil že mám malej rám a to o hodně, když posunu sedátko dozadu tak mám koleno před středem šlapátka o cca 8cm, po změření rozteče středu řidítka-sedlová trubka 560mm mě málem odvezly, tu babu bych nejradši zardousil. Takže z velikosti rámu mám skutečně strach!

                0 0
                • Edwin  

                  Mám na mysli vyloženě toho Authora. Jukni mi do profilu a uvidíš, jak mám stopořenej představec :o) + vidli o 2cm vyšší zdvih, abych tu vzdálenost sedlo-řidítka co nejvíc zkrátil. Ale jasný, každýmu vyhovuje něco jinýho.

                  0 0
                  • ales-r2  

                    Geometrii rámu nerozumím ale máš pravdu u Autora doporučují na mou výšku 19 rám.

                    0 0
                • Pac029  

                  Spravne, zamer se na delku, helmuti delaj vetsinou kratsi ramy, asi ti sedne vetsi velikost, juesej zas delsi, a author nebo SUP je taky dost dlouhej. Blby ze bez delsiho vyzkouseni, se to hur trefi, ale telo si i tak zvykne :). Dle tvych mer bych vybiral neco s relativni stangli tak 615–625mm, mluvimeli o sportovnejsi jizde. Ten centak dva doladis predstavcem, vyskam pak podlozkama pod nim.

                  0 0
                • newbie  

                  než se měřit ňákou paní v obchodě, raději se změř tady a porovnej

                  bolest kolenou nemusí nutně souviset s velikostí kola, ale třeba s blbým nastavením posedu na správně velikém kole, s nastavením kufrů, s vytáčením kolen při šlapání („spravit“ jde vložkou do treter nebo cvičením pod vedením fyzioterapeuta)

                  a jak jsem o kousek níž četl „tělo si i tak zvykne“ je imho obecně blbost… u některých (zvlášť mladších) lidí si tělo fakt zvykne na cokoliv v rozmezí ne úplně málo centimetrů, což ale neznamená, že si z dlouhodobého hlediska nezadělávaj na pozdější problémy… já jsem třeba ale ve až 40 zjistil, že mám kratší ruce a delší nohy, než bych na svou 192 výšku měl mít, a i když jsem toho neměl moc naježděno, poznal jsem při profesionálním nastavování posedu i půlcentimetr… a až po tom nastavení je všechno ok a nic nebolí… :-) i když výsledek (v profilu) se asi místním estétům moc líbit nebude

                  0 0
                • Neunzikger  

                  Pro předozadní polohu sedla vůči klikám není rozhodující výška rámu, ale sklon sedlové trubky, dále ofset sedlovky a posun sedla v lyžinách. Když bolí kolena, je dobré šlapat frekvenčně (cca 90 otáček za minutu – platí pro roviny, v terénu to ovlivňuje jeho členitost) a vyhovět kolenům odpovídající délkou klik.

                  Ad velikost rámu) Vzhledem k tělesné hmotnosti se přikláním k většímu rámu, aby sedlovka radši nebyla příliš vytažená a nebyl generován velkou pákou tlak na ní i svar sedlová+horní rámová trubka.

                  0 0
            • borda  

              Oni tam davaji ty rst first ne? To je uplne normalni vidle. Zadna hitparada, srot taky ne. To vis, ze to vydrzi. Prece si nebudes kupovat 36mm foxe.

              Brzdy slx urcite budou lepsi, ale jsem toho nazoru, ze hydry uz dnes brzdej v podstate vsechny a brzdnej vykon ovlivnis vyrazne vic velikosti kotoucu..

              Takze – potrebujes vidli 32 mm nohy, vzduchovou. Korouce 180 mm, alespon dopredu. Rafky s klasickym vypletem 32 dratu, asi bych se vyhnul zeslabovanym.

              Ostatni dle preferenci a vkusu a ono to, xo plati pro tebe je stejne dnesni standart, takze nemusis shanet nic extra.

              0 0
              • LRRTM1  

                kolegovi se zrovna ta RST docela srala (odešel lockout, odešlo tlumení) ale je možný, že to byl problém konkrétního kusu.

                A dovolil bych si dodat ještě náboje. Třeba Deore bych se vyhnul…

                0 0
          • ales-r2  

            Jo dizajn Cube to byla láska na první pohled fakt krása.

            0 0
    • Neunzikger  

      Zadej si do vyhledávání 120 kg a podívej se na řešení funkčnosti a odolnosti vzhledem k tělesné hmotnosti.

      0 0
      • borda  

        Ono 120 kg neni zadny pirko, ale tady se k tomu kazdej stavi, jako by si chtel tazajici stavet ultralehkou raketu.

        Takze bych to taky vsechno nebral uplne vazne. Viz. nedavno doporuceni na naby na 36 dratu.

        Ten chlap nevazi tunu, navic je evidentne dospelej, tak vi, jak jak se na tom kole chovat a nechysta se s tim do bikeparku.

        0 0
        • ales-r2  

          Stavět kolo nechci, do toho bych nešel, proto hledám hotový v univezálech. A nechci do nového kola hned vrážet prachy na úpravy.

          0 0
          • LRRTM1  

            To si, do jisté míry, protiřečíš. V téhle cenové kategorii to bude vždycky trochu kompromis. Hlavně vzhledem k Tvojí váze. Takže úpravy, nebo spíš opravy, Tě můžou čekat dřív, než když postavíš kolo přesně pro svoje potřeby. A ono je jedno, jestli pak toho „náročnějšího terénu“ bude 10% nebo 30%. Dráty a náby můžeš rozložit hned při najetí do něho. A brzdy taky můžeš uvařit poměrně rychle.

            0 0
            • borda  

              Prosim te, uvedom si, co chce za kolo a tomu si prizpusob pojem „narocnejsi teren“. Asi to bude neco jineho, nez myslis ty, dle profilove fotky.

              A to, ze se mu rozpadnou kola hned pri najeti do terenu, to je, sorry, kravina.

              0 0
              • LRRTM1  

                Tak on to dělí na šotolinu, šutry a náročnější terén. Co si mám představit pod terénem náročnějším, než šutry a kořeny? A s těma kolama jsem to myslel tak, že kolo by se mělo stavět podle nejtěžšího terénu, v jakém zamýšlím jezdit. Protože některé součástky se jen rychleji neopotřebovávají, ale prostě zhebnou. Typicky zeslabovaný dráty, měkký ráfky a pod.

                0 0
                • borda  

                  Ale zas to nesmis brat hned tak, ze bude litat dolekopcom, jako ty :-)

                  0 0
                  • LRRTM1  

                    To já taky jen tak občas. Stejnak umím prd a jsem na tom trapnej – ale zas asi lepší, než o tom kecat v hospodě :-D

                    0 0
                    • borda  

                      Clovece, ja se ve svym veku uz bojim o tom i kecat a poctive se drzim svy turistiky :-). A to jsem mladsi nez ty :-). Ale je pravda, ze ja na to nebyl nikdy.

                      0 0
                • ales-r2  

                  Jenom jsem se snažil lajcky co nejvíc popsat povrchy které jezdím neber to doslovně. Náročnějším terénem nejezdím schválně proto píšu cca 10%, prostě sem tam je cesta fakt špatná a já ji potřebuju projet a né na ní vyvádět ptákoviny.

                  0 0
                  • LRRTM1  

                    Tak pak nechápu, proč chceš kolo – takhle se, dobrovolně, připravovat o to nejlepší :-D

                    Doufám, že je Ti jasný, že si dělám srandu…

                    0 0
    • Janes  

      Sakra, už neblbněte. Ano, je nutné s váhou jezdce počítat, ale nejen v tom, jaké kolo si koupím, ale i jakým způsobem pak na něm budu jezdit, to je kolikrát důležitější. Musíš prostě s tím co vážíš počítat a netvářit se jako že pro tebe fyzika neplatí. Můj bike v profilu je vlastně seriovka a ani prasklý drát.PS: max váha, co to vezlo byla cca 130 kg.

      0 0
      • borda  

        Pisu to same v blede modrem nad tebou. A nerekl bych, ze se tvari, ze pro nej fyzika neplati. Ale ja, kdybych vazil 120 kg a dal si do vyhledavni zde doporucenych 120 kg, tak po precteni bud radsi nevlezu na kolo, nebo stavim jednomistnej tandem.

        0 0
      • Pac029  

        Drat ne, ale ram jo…:), no me ten stejnej uz 2×, v plne polni 90–95kg, a to dle zdejsich meritek jsem spis vymetac cyklostezek. Ale mas pravdu, no zalezi i trochu na stesti… Proto Cube, 5let zaruky i kdyz je to otrava a RS Recon je jinde jak RST. Zkusi uvidi, kdyz to nepujde prehazi na On-one nebo neco podobneho…

        0 0
        • Pac029  

          To bylo na Janes…pardon

          0 0
        • Janes  

          Rám jo, ale když se dobře podíváš na ten svár, tak je jasný, že to je provařený a zaslintaný, na novým rámu je ta samá housenka třetinová. Prasklo by to i s míň kilama. Já to ale celý psal spíš proto, že to těžší chlápci nemusí s bytelností stroje až tak přehánět za předpokladu dobré techniky a hlavně soudnosti, co se dá jet, a co by už nemuselo dopadnout dobře. Pokus s tím ale chce prasit, tak potom jedině lešenový trubky no :-)

          0 0
          • Janes  

            Jo a ještě jedna věc, která na tom prasknutí zřejmě měla svůj podíl. Ten původní GF byl osazen sedlovkou s offsetem 20 mm, což v kombinaci se sedlovkou vytaženou 25cm byla solidní páka. V dalších letech i sám GF začal na tyhle rámy dávat sedlovky s přímým zámkem a já na přešel taky, tak snad bude klid.

            0 0
    • wanman  

      ahoj ,meřím 186 a váha stejná. vloni jsem řešil stejný problém jako ty.Šel jsem do cube analog 29 ,protože se LTD nedalo nikde sehnat. Jsem s tím analogem maximálně spokojený ,jen jsem vyměnil odpruženou vidli za pevnou.

      Podle toho co píšes ,jezdíme stejné terémy i délku trasy a kubik vyrdžel zatím všechno .V lonském roce jsem na něm najel 4000 a letos zatím jen 2000.

      0 0
      • ales-r2  

        Já bych do toho Cube i šel ale stále hledám levnější alternativu. Ty jsi tam měl vidlu Suntour XCM 29? to byla takovej šrot že už ji tam po roce nemáš a nebo jsi ji navalil?

        jinak ať ti kolo slouží dlouho k spokojenosti. Cube LTD je takovej mazlík jenom ta cena by mohla být aspoň o 4000,– dole.

        0 0
        • wanman  

          ta suntourka na to moje jezdeni postacovala ale je neskutecne tezka ,proto jsem ji vymenil na 29" hlinu od force a ted se mi zda ,ze to ma kridla.

          koukni jeste na tohle ,kamarad to koupil je s tim spokojenej ale cube to neni http://www.canyon.com/…59_c1008.png

          0 0
          • wanman  

            do pr… omlouvam se , nevšimnul jsem si ,už jsou vyprodaný pro letošní rok

            0 0
        • borda  

          Jo XCM je srot. Pokud suntour, tak alespon xcr. XCM nema tlumeni. Navic, s tvoji vahou pruzinova vidle nepada v uvahu, tak alespon toho raidona.

          0 0
    • borda  

      Svyho casu bejvalo tohle slusny kolo a ani ted nevypada zle. Trosku je to ojebany na ukor vidle a ramu, ale to je spravne ojebany :-)

      0 0
      • ales-r2  

        Do SRAM jít nechcu-neznám, mám zkušenosti jenom s Shimanem.

        0 0
        • borda  

          No jestli to beres takhle, tezko se ti bude vybirat kolo :-) :-)

          Jinak, ram a vidle jsou jediny dulezity veci. Vsechno ostatni je z dlouhodobyho hlediska bud spotrebak, nebo relativne levny (na kole teto kategorie)

          0 0
    • ales-r2  

      To skuteně nikdo z vás nemá rád Autora?

      A co ten rám u Pells, plochou zadní vidlici typu planžety a speciálně tvarované a zeslabované zadní vzpěry s malým průměrem „S-bend“ vydrží? aby to neprdlo!

      0 0
      • Pac029  

        Dle mne je ten Author pevnej tezkej ram, vidle s nejhorsi povesti, mene obratny s delsi retezovou vzperou. O tom Pells designu zli jazykove tvrdi, ze se krouti v zaberu a pod brzdou, co bylo dobre na Vecka nemusi byt dobre pro kotoucovku, a minimalne jeden fnukal tu na BF remca, ze to ma malo mista pro zadni plast, ale kdo vi…

        0 0
        • ales-r2  

          No s tím mistem pro zadni plast je na tom podobně jako Cube.

          0 0
      • Edwin  

        Já jo, pač ho jezdím :o) Ale doporučil bych starší model, klidně 2010 (pak šly ceny hodně nahoru), jestli by se dal ještě někde sehnat a okamžitě vyměnit vidli. To by tě ve finále ani nevyšlo na extra velký peníze.

        0 0
        • ales-r2  

          Dobře a můžeš mě napsat která vidle je z těch kol nejlepší – nejhorší stačí očíslovat 1-super – 5-šrot.

          0 0
          • Edwin  

            Do toho bych se nerad pouštěl, na to tu jsou fundovanější. Z vlastní zkušenosti ale v ty RST nemám důvěru. Ono tě to udrží, ale funkčně mě to nepřesvědčilo. Já zainvestoval do Epicona TT a to je nebe a dudy.

            0 0
          • borda  

            Zdaleka nejlepsi bude reba na tom garym (treku) :-). Coz jsi asi nechtel slyset, ale je to tak. Pak asi ten recon.

            0 0
    • kopečák1  

      Při 115kg se ti budou skoro všechny 29 kola hrooozně kroutit…

      0 0
      • pocestny  

        Ahoj, nečetl jsem celou diskuzi, jen mě napadlo to samý – V kolika diskuzích už se tady na BF řešila problematická tuhost 29" výpletů. Obecně se tady tvrdí, že kromě špičkových setů jsou s 29" problémy. Takže když jsem viděl v nadpisu, že 115kilový týpek chce 29", tak to byla úplně první věc, co mě napadlo… (A ano, nepatřím mezi zastánce 29" kol, ale nechci kritizovat – každý, co jeho jest…)

        Za sebe bych asi Alešovi poradil spíš 20" rám na 26" kolech, vyladit posed sedlovkou s offsetem + vhodným představcem, a řídítka kolem 66–68cm (tedy ne moc užší a ne moc širší). Doporučuji tyhle díly vyměnit přímo v obchodě při koupi kola – pokud sám nepozná ideální posed, navštívit obchod s kámošem.

        Jestli má fakt megadlouhý nohy, tak možná i ten 21". Ale nejdřív si vážně a v klidu porovnat geometrie – už jsem viděl 19" rám dlouhý jako 21".

        A co se týká vidlice – vidím, že tam něco řešíte s RSTčkem atd… Na tom modelu „Cube LTD“ jsem viděl ve specifikaci Rock Shox Recon Silver – A přesně tuhle vidlici má 90kg kámoš, zkoušel jsem ji, chodí mu dobře, a v podstatě nic proti.

        A vtipná poznámka :-) Ne, skutečně nikdo nemá rád authora.

        0 0
        • kopečák1  

          Já mám 188cm a 100kg… délku nohou teda nevím, ale odjakživa jezdím 19/L…

          Nedávno sem si jen do ruky půjčil scalpela od canonu a když sem zatlačil na lefty, uplně celý se to zkroutilo… jak kola, tak teda i lefty… a to sem vedle kola stál…

          Tím sem jen chtěl říct, že těch kol bych se asi trochu bál…

          0 0
          • borda  

            No tak zrovna scalpel je hodne lehky kolo a zavodni special. A co se tyka lefty, dsat by me zajimalo, co ti teda delaji vidlice 1 1/8, kdyz vidlice 1 1/2 se ti takhle strasne krouti

            Navic shani kolo za nejakych 25k. Prispevky o scalpelovi mi tedy prijdou trosku mimo misu. Bat se jich klidne muze :-)

            0 0
            • kopečák1  

              1 a 1/8 docela v pohodě… teď mám Taper sloupek a 15mm osu a uplně v klidu…

              Já sem přesvědčenej, že 29 kola sou při týhle váze jezdce prostě málo tuhý. Určitě teda v dotazované cenové relaci..

              Že je scalpel ultralight raketa mi nevysvětluj.. jen píšu co sem zkusil.

              Pro mě je takový kolo nesmysl stejně jako 7kg silnička…

              0 0
        • borda  

          Ja mam rad authora.

          Ta 29 kola, to je zajimavy. Obecen je to urceno pro vetsi lidi, kteri, logicky, budou i tezsi. Ale na ty to ma mekky kola. Takze je potreba zvolit superdrahy, ultralight kola, ktery budou bezpochyby tuzsi.

          No asi bude bude celkove nejaka slepa vyvojova vetev. Uplne na hovno :-) :-)

          A co teprva silnicky!

          0 0
          • kopečák1  

            Ach jo… vem si stejnou nábu, stejnej ráfek, stejný dráty 26 a 29… fakt mi chceš tvrdit, že 29 kola budou stejně tuhý jako 26? Nebudou…

            Samozřejmě to chce zkusit konkrétní kolo… ale já bych měl problém si myslim. A to mám o 15kg míň.

            Navíc při 187cm nevidim jedinej důvod proč jít kvůli výšce do 29er.

            Pokud by na tom trval, a chtěl vyloženě 29er, tak bych pak vybíral i podle tuhosti kol… toť vše.

            Navíc jak si přišel na to, že 29er sou primárně pro větší lidi? To vzniklo kvůli něčemu uplně jinýmu… pouze tady na BF panuje myšlenka, že vysokej člověk na 29 nevypadá jako vosa na bombóně…

            0 0
            • pocestny  

              Do něj!!! Má rád authory… :-D

              0 0
            • borda  

              Vim, jak vznikly 29er, dost jsem se o to zajimal a tri jsem vlastnil, dokonce bych rekl, ze tady na b-f jsem byl jeden z prvnich, kdo 29er mel. 29er zapletana kola asi patery. Kolik jsi jich vlastnil (nebol mel pujcenych na alespon nekolik tisic kilometru) ty?

              Nevznikly samozrejme kvuli vyssim lidem, ale jsou pro ne jako stvorena. Pro male lidi to rozhodne ideal nebude.

              Pro nej bude 29er dobrej z duvodu, ktery jsem mu psal, muzes si to precist. Nebo si precti, na co to ten clovek chce a mozna ti to dojde.

              Samozrejme, ze o neco delsi draty s o neco vetsim prumerem rafku budou mekci, otazka je, jestli to 1. pozna 2. budou mit tuzsi kola prinos. Predpokladam ovsem, ze ty chodis kupovat kola s tenzometrem a vubec kompletni laboratorni vybavou, protoze co neni nejtuzsi je na hovno.

              Ten clovek chce obycejny kolo na normalni turistiku a dozvi se tady mimo jine: ze by se to pod nim mohlo rozpadnout hned jak vjede do terenu. Ze 26ka peo nej bude vhodnejsi, pro nej bude vhodnejsi, protoze 29er maj kola blato. Pritom si to evidentne nastudovala vybral kola, ktera jsou na turistika vylozene vhodna vsechna, limitujici jsou pouze penize a tedy kvalita nekterych dilu, ale nic neni vylozene srot.

              0 0
              • borda  

                A jinak tady koncim, kluk si vybere docela s rozumem kola a vy mu tady zamotate hlavu blby kecama a vykrikama o nicem (na 29 se budou skoro vsechny kola hrooooozne kroutit). Tak mu neco vyberte.

                Je doufam, ze to nebude podobna debilita, jako ve vedlejsim vlakne, kde nejakymu mladymu blaznoj radite, at si k veckum a xc vidlici koupi full FR ram, ze si to casem dostavi.

                0 0
                • ReBeka  

                  Pravda pravdoucí.

                  0 0
                • kopečák1  

                  Uklidni se, napočítej aspoň 53 oveček a bude klid…

                  Já sem jen napsal, že může narazit na problém s tuhostí kol při své váze… toť vše…

                  tak se hnedka nečil :-D

                  29sem ještě ani nejel.. stačilo mi to zkusit rukama a radši sem se ani nesvezl, abych toho scalpela nerozsedl…

                  najezdit toho můžeš kolik chceš, ale jak si na tom váhově?

                  Já zas měl dlouho přes 110…

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    Borda má pravdu.

                    To co tu píšeš, mu napiš, až bude borec chcít koupit scalpela.

                    0 0
                  • Kubiczech  

                    Hádám, že jsi podobně zatlačil i na Mojo, proto je na bazaru. (:

                    0 0
        • ales-r2  

          Takže bys mě radil kvůli tuhosti 26 a 20 rám i když budu převážně jezdit po cestách 50/50 nezpevněných třeba CUBE LTD 26 http://www.cube-bikes.cz/… no já nevím chtěl jsem 29. Které kolo bude pro mě pohodlnější 26 nebo 29?

          0 0
          • Ruprt2  

            Ale 26tky kola budou výrazně méně tuhá než 20tky.

            Takže ještě zvaž BMX.

            Jinak jsi docela velký. Potřebuješ rám ve velikosti 20–21.

            Myslím, že by ti 29tka seděla lépe

            0 0
          • LRRTM1  

            Co se samotné jízdy v lehčím terénu týče, 29 frčí parádně. Problém je horší manévrovatelnost v terénu. Toliko moje postřehy z praxe.

            Takže jestli se povezeš po štěrkových cestách, 29 pojede líp a ani nepostřehneš, že máš větší kola. jak se začneš proplejtat mezi stromama nebo po kamenech, tak budeš neohrabanější. Ale teď řeším jen pocit z těch kol – né odolnost výpletů. Na to jsem toho na 29 tolik nenajezdil.

            PS: měřím 193 a do 29 zatím nemám chuť jít. Uvidíme, až vyměknu a začnu mít neodolatelnou touhu si pořídit na kolo brašny, rohy a anemometr :-D

            0 0
          • pocestny  

            Ahoj, vznikla z toho zbytečná hádka. To, co jsem výše napsal, je pouze souhrnný výsledek většiny diskuzí na tohle téma na zdejším fóru. Je pochopitelné, že majitelé 29nerů budou obhajovat 29nery, a ostatní klasiku. Jenže každý jezdí jinak, někdo v pohodě – někdo silově. Jiný potřebuje dohnat chybějící fyzičku co nejlehčím kolem, jiný potřebuje maximální pevnost, aby to nezničil. Někdo váží 60kg, někdo 120 kg. Někdo chce kratší posez, někdo delší, vyšší/nižší rám atd. A místo toho, aby každý férově napsal „mě osobně vyhovuje to a to, z toho a toho důvodu…“ se tady zbytečně uchylujeme k zobecňování.

            Možná jako turisticky (=vklidu) jedoucí člověk nepocítíš výrazný rozdíl v tuhosti výpletu 26 vs. 29. !!!MOŽNÁ!!! Je nutné vycházet z toho, že na kole v té cenové relaci, o které uvažuješ, nebudou žádné superdrahé a kvalitní ráfky. A jelikož taky vážíš o 40kg víc, než průměrný bajker, tak bych ti v podstatě doporučil si někde podobný 29ner půjčit a projet. Jestli ti to vyhovuje, pokud jde alespoň o jízdní vlastnosti a pohodlí, si asi jinak neověříš. V prodejně si vyzkoušíš akorát posez a chod vidlice na stojícím kole. A tady na BF to asi „nerozsekneš“. Když pak ten ráfek časem odejde, dá se to opravit, hlavně abys měl kolo, které ti vyhovuje.

            K ráfkům obecně: Mezi ráfky jsou velké rozdíly. Myslím, že rozdíl mezi sračkoidním 26" ráfkem a 26" tvrdým ráfkem pozná při jízdě i lajk. Podobně na silničním kole, kde poznáš výrazný rozdíl v tuhosti jednoho ráfku už jen při rozdílně natlakované gumě (i při 60kg jezdci).

            0 0
            • mmm.edia  

              Mám osobní velmi dobrou zkušenost s výpletem na 36 drátech s ráfkem Remerx Panther (+ vzadu čtyř a vpředu dvouložiskový náboj od Novatecu), což je jejich nejtužší ráfek dělaný v rozměru 622. v katalogu ho oficiálně vůbec nemají. Jde o dvounýt z hodně odolné slitiny.

              Za relativně málo pěnez hodně muziky se mi zatím zdá, najeto zatím 1200 bez známek rozcentrování, styl klasické XC.

              0 0
    • Taran2  

      Mám zcela shodné „parametry“.

      jezdim scott aspect 910 a zatím nemam problém, u supa mi 2× praskla sedlovka za asi 3 roky…

      0 0
    • ales-r2  

      Moc vám všem děkuji za rady a informace, už jsem si asi vybral, CUBE LTD 29 BLACK ANODIZED 2013, je to pro mé použití asi takovej nejrozumější model. Akorát ta cena, nevíte kdy se spouští výprodeje a jestli byl vůbec na slevě loňský model? Ještě řeším velikost rámu, mohl by se někdo kdo tomu rozumí podívat na stavbu rámu a poradit, jestli vzít 19 a nebo 21, (výška 187, rozkrok 90, ruky 71), já jsem spíš pro 21 velikost.

      Určitě nechci na rámu ležet, a mám strach, že si na prodejně při zkoušení vyberu špatně (jako naposledy viz můj příspěvek uprostřed fora). Poradí mě na prodejně s představcem a podložkama?

      0 0
      • buba CZ  

        Myslí,že jsi si vybral dobře.Tenhle kus je nádhernej a bude i funkční.

        0 0
      • Neunzikger  

        Co se týče pevnosti zadní náby je u vybraného kola XT 785 http://techdocs.shimano.com/…30753751.pdf

        lepší volba než archaická konstrukce na anorektické trubičce SLX 675 a nižší řady http://techdocs.shimano.com/…30805676.pdf

        Na prodejně Ti s délkou představce pomohou a vyhoví, budeš-li potřebovat mohou i později vyměnit za kratší/delší. Sloupek vidle neuříznou naknap a nechají podložky nad i pod představcem ať si to sám můžeš prohazovat a hledat optimální výšku úchopu. Nastavení z prodejny neber jako definitivní a zkoušej – jiný pocit bude po desítkách km než po desítkách m z projížďky u obchodu. Zkus si na krámě osedět i jiná sedla – kdyby Ti některé vyhovovalo více, nechej si jej před koupí dát na místo stávajícího.

        0 0
      • LRRTM1  

        Úplně Ti nepomůžu, ale aspoň něco: Měřím 193 a mám 22". Cube jsou spíš kratší kola. Ale já mám od cube jen rám. Takže, nakonec, záleží hlavně na tom, jak Ti bude sedět konkrétní kousek.

        0 0
    • ales-r2  

      Ještě jsem narazil na Cube LTD PRO 29 2012 za 25000,– co vy na to?

      0 0
      • ales-r2  

        Teď se pořádně dívám na specifikaci Cube LTD Pro 29er 2012 a zarazily mě tam náboje HB-M475 a FH-M475 o kterých jsem nečetl nic pěkného ale zase je tam vidlice Rock Shox Reba. Tak už fakt nevím co vzít, jestli nižší model Cube LTD 29 2013 a nebo loňský vyšší model Cube LTD Pro 29er 2012.

        0 0
        • buba CZ  

          Proto je lepší stavba kde si můžeš navolit přesně podle Tvých požadavků a nekupovat něco co na kole nechceš,viz Tvůj výběr.

          Já si koupil sériovku a jedno vím určitě:,už to nikdy neudělám!Mám na kole naprd zapletená kola,brzdy a vidlici.Za tu cenu jsem mohl mít stavbu podle mého gusta a stokrát lepší,ale na to přijdeš sám.Třeba Tě jezdění chytne a pak se hodí mít lepší komponenty.

          0 0
    • mmm.edia  

      Co do značek, u kterých jsem si jistý, tak: Marin má kola jako celek dimenzovaná na 136kg. Apache 130kg.

      Wilier zaručuje únosnost do max 110kg. Mondraker je na tom podobně jako Marin, garantovaná únosnost někde těsně nad 130kg. GF/Trek má hmotnosti taky posazené vysoko, kola musí splňovat požadavky US trhu, přesný údaj jsem ale nikde nenašel.

      0 0
    • dancing dog  

      já ti doporučím- ram si objednej na www.delfyn.cz z nezeslabovane oceli, kola si nech udělat na 36 drátů z krosových pevných ráfků- něco od noxon nebo remerx grand hammer( nebo tak nějak) , vepředu nejlíp nábu na 15mm osu a podle toho vidlici- epicon, recon apod. nebo i tu vidlici si nech u delfyna udelat z oceli pevnou, pokud neplánuješ nějaký velikánský terénní skopičiny. Vepředu kotouč 180mm, za pětku komplet sadu deore a nějaký ty brzdy, aspon SLX..

      a do dvacky se vejdeš.bude to těžší, ale určitě Tě to uveze..

      0 0
    • ales-r2  

      Tak dneska vzhledem k pěkné slevě objednán Cube LTD Pro 29 2013 šedo-modrá (černo-červená není), http://www.cube.eu/…pro-29-blue/ po projetí 19 a 21, jsem si objednal 21 rám. Zítra odpoledne snad bude doma. Tak že ještě jednou všem DÍKY Aleš.

      0 0
      • Edwin  

        Dej pak pls vědět, jak se pod tebou budou chovat ty brzdy. Jinak přeju ať kolo slouží :o)

        0 0
      • dancing dog  

        No, na brzdy a hlavne tu vidli se zadnim mustkem jsem teda zvedavej..

        0 0
        • ales-r2  

          Proč, je nějakej problém se zadním můstkem, co jsem četl, tak ta vidle není špatná. Akorát jsem nikde nenašel nakolik ji mám přifouknout na 115 Kg neví někdo hodnotu? Jinak ty brzdy jsou prý výrobní na úrovni Deore tak snad nebude problém ty moje kila zkrotit. Potom podám informace až ho zajedu.

          0 0
          • Ruprt2  

            Hodnota nafoukání vidlice by měla být přesně taková, jakou potřebuješ.

            0 0
          • kopečák1  

            Zjistil bych si maximum, ať víš kam až můžeš…

            0 0
          • dancing dog  

            No,ja nevim,jak je to ted,proto pisu,ze jsem fakt zvedavej. Ale obecne XC vidle od Manitou byly odlehceny nic moc zehlicky pro hubeny a lehky chrty,dodnes nebo aspon do nedavna se s nima osazujou chrti zavodni HT( viz merida nebo superior),proto tuhost nic moc I s podilem odlehceneho zadniho mustku.. R7 se teda nad 80 kg kroutila I na veckach.. Mozna je to uz jinak,s tema jejich minutama s MRDem,ale ja bych si kolo s Manitou vidli pri (se vsim nakladem ) podobny vaze asi nekoupil..

            0 0
            • Ruprt2  

              Ale ty píšeš nejen o zkušenostech s X let starou vidlicí, ale hlavně o úplně jiném modelu.

              0 0
              • dancing dog  

                Ale vzdyt jo,jen priklad a nerikam,ze to tak musi byt I nyni. Nicmene vsechny xc vidle od M byly tehdy mekky. Jsem proste zvedavej a treba se dovim,ze uz je to vsechno jinak.. No,proste si este 1× precti,co jsem napsal..

                0 0
                • Ruprt2  

                  Je lepší nereagovat.

                  Než na pěti řádcích napsat, že nevíš.

                  Ale zamatlat to tak, aby to vypadalo chytře a zmást kluka, který tomu asi až tak nerozumí, když ani neví jak ji nafoukat, a zkazit mu radost z nového kola, tak že pomluvíš něco co na tom kole ani nemá.

                  0 0
                  • dancing dog  

                    ty jo,to si mě zdeptal, napsal jsem, že jsem zvědavej a budu rád za info, a pak se snažil vysvětlit pročpak. Někoho jsem zmást nechtěl a něco pomlouvat taky ne, jestli to tak vyznělo, tak jsem to posral a zamotal.

                    na svou obhajobu- myslím, že dřívější chabá tuhost vidlí od manitou není žádná pomluva ale všeobecně přijímaný fakt(tak jsem zvědavej, zda se to změnilo)

                    Nechci konfrontaci, nechci nikomu škodit, necítím potřebu vypadat chytře…takže všem dotčeným- sorry.

                    0 0
            • whom  

              Takže jen pro info – Manitou Minute MRD Absoulte 130mm(2009), čtyři roky provozovaná, foukaná na 60–70, a to mám 90–94 kg. Fouká se pozitivka, negativka má přepouštění automaticky.

              0 0
    • ales-r2  

      Tak kolo Cube LTD Pro 29 2013 šedo-modrá už je od včerejška doma, zatím se spolu sžíváme. Brzdy zatím dobrý, nebyl by problém letět přes řidítka, uvidím jak se budou chovat v delších sjezdech, jestli náhodou nezvadnou. Vidlice zatím pěkně odfukuje a žehlí většinu nerovností, žádné odskakování, pohupování ani dorazy se nekonají. Co mě nemile překvapilo, je, že když stojím vedle kola a zabrzdím přední a nebo zadní brzdou a pohnu kolem, tak se kola vůči středu hýbou na výpletu cca o 1cm vpřed a vzad. Taky když nasedám na kolo, tak se zlehka ozývá výplet. Taky páčka zamykání Manitou se ovládáním moc nehodí k páčkám a nelze ji nastavit do správné ergonomické polohy. Jinak zatím naprostá spokojenost.

      0 0
      • Neunzikger  

        Pohyb asi nebude výpletem, malinko se cukají desky ve třmenech a na 29“ obvodu to je patrné.

        0 0
        • Vilém  

          …nebo centerlock naby, pripadne oboji dohromady.

          Kazdopadne je to normalni. Stejne tak to lupani vypletu, proste si seda, zvlast pri jeho vaze. Tak i tak bude chtit po case dotahnout a docentrovat.

          0 0
      • George29  

        Taky jsem už přes měsíc spokojeným majitelem Cube LTD Pro 29 2013 šedo-modrá. Prozatím najeto cca 1000 km v horském terénu Valašských Beskyd. Vidle super v kombinaci s 29 koly „pěkně žehlí“ – jízda taková pohodovka. Brzdy i při sjezdu z Radhoště stíhají ale zadní kotouč budu měnit za větší ( dosavadní 160mm už hraje všema barvama…) Pouze jedna nepříjemnost – zadní náboj Shimano XT šel do kytek ( v záruce prozatím rychle a super opraveno a čekám až bude u Shimana nový skladem !).

        0 0
      • dancing dog  

        jak ta vidle, zvládá to? (=nekroutí se při brždění?)

        0 0
        • George29  

          Dle mě je v pohodě, ale popravdě řečeno nemám srovnání – doposud jsem jezdil na horších vidlích a jsem pouze takový „rekreační cyklista"…

          0 0
          • dancing dog  

            O.K., tak ať kolo dobře slouží a jestli jsem tě fakt zmátl, tak sorry.. v mém okolí nemám totiž nikoho, kdo by jezdil novou XC vidli od Manitou..

            0 0
      • jarda84  

        ahoj,

        taky uvazuju o tomto kole, ale po precteni par diskuzi se obavam o nosnost ramu. Pry CUBE maji limit 115kg (vcetne kola) tudiz jsem se svymi 110–115kg skoro 10kg na limit…

        Dalsi „informaci“, kterou jsem vycetl je, ze na ramy CUBE byvaji dost reklamace…

        Nema k tomu nekdo vice informaci?

        0 0
        • jarda84  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • ales-r2  

      Tak se konečně podělím o zkušenosti se zakoupeným kolem Cube LTD Pro 29, předně podotýkám, že jsem s kolem celkem spokojen.

      Moje subjektivní postřehy: Vidlice Manitou Marvel expert má podle mě trochu horší citlivost, chvilku ji trvá než se utrhne a zapruží, foukám na 5,25bar/115kg. Brzdy Shimano BR-M395 by mohly být účinější, mají pomalý nárůst brzdné síly, musím páčky hodně a silně mačkat a to ne dvěma prsty, na které jsou páčky konstruované, ale třemi, více by mě vyhovoval ostřejší nárůst brzdné síly. Kola někdy při zabrždění předního kola praskne v drátech výpletu.

      A teď bych potřeboval poradit: Co mě ale hodně vadí, že se mi již 6× namotal řetěz na klice, při přehození z velkého převodníku na střední zůstane řetěz nalepen na velkém převodníku a dvakrát jsem už řetěz páčil z malé mezery mezi velkým převodníkem a rámem. Naštěstí se to nikdy nestalo ve velkém záběru, ale spíš ve volném tempu. Taky mě spadává řetěz z velkého převodníku na kliku při kombinaci s nejmenším pastorkem při rychlém zastavení a zpětném protočení klikami (kvůli vycvaknutí z pedálů) jakoby se zavlní a spadne.

      Co jsem zatím vyzkoušel: Řetěz mám čistej a namazanej, zkontroloval jsem řetěz ve spoji, čep nikam neleze a řetěz se volně ohýbá. Přesmykač zkontrolován na mezeru, ta je cca 2,5mm podle nejvyššího zubu. Zkontroloval jsem velkej převodník, nikde není žádná hrana na zubech a je rovnej. Střed nemá vůli. Kazeta má menší vůli. Zadní kolo není nahoře u sedlovky úplně ve středu rámu, je mírně o cca 2mm k pravé straně, dole u sedlovky je cca na střed, po demontáži kola a následném nasazení je kolo stejně.

      Diky za každou radu.

      0 0
      • Kouba_2005  

        Seřídit dorazy smyku, oba!

        řetěz páčil z malé mezery mezi velkým převodníkem a rámem tohle nechápu jak myslíš

        0 0
        • ales-r2  

          Dorazy mám seřízený, při řazení mě řetěz nepadá, řetěz mě spadne jenom při zpětném protočení.

          Řetěz neopustí velkej talíř na střední a je natažen mezi velkej talíř a zadní stavbu.

          0 0
      • Kouba_2005  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • ales-r2  

        Dobrý večer, to se skutečně nenajde nikdo kdo by poradil? A nebo mám na tento problém zřídit nové vlákno?

        0 0
        • Ruprt2  

          není možné aby to bylo něčím jiným než:

          • blbě seřizené
          • dlouhý řetěz
          • ohlý zub
          • zatuhlý článek řetězu.

          A pokud to není ani jedno, tak je to to první.

          0 0
          • ales-r2  

            Kdyby byl blbě seřízen doraz, tak by mě padal řetěz při řazení a ne při zpětném protočení klikami, nebo se pletu? Ještě si vyzkouším pujčit od otca pilník na řetěz motorové pily a přelíznu vější a vnitřní hranu převodníku. Dlouhý řetěz, řetěz je tam originál od výrobce kola.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Nemazal jsi řetěz nějakým super mazadlem, že by se ti fakt lepil řetěz na převodník?

              0 0
              • ales-r2  

                Poprvé se mi řetěz namotal po servisu (stříkal všude WD40).

                Ale já používám na řetěz Finish line ceramic wet lube.

                0 0
                • pepek  

                  Pokud je pila nová, tak trochu srazit otřepy, pokud už stará, lehce opilovat hrbolek na naběžné straně zubu, 2mm pod vrcholem.

                  0 0
            • Ruprt2  

              pleteš se.

              0 0
        • LRRTM1  

          Brzdy brzděj blbě, nebo máš sílu v prstech desetiletého děvčete. Já ještě nenašel kopec, kde by mi nestačil jeden prst na páce.

          0 0
          • Vilém  

            Mas 115kg a BR-M395?

            0 0
            • LRRTM1  

              Ani jedno… proto mu píšu, že to skutečně není v pořádku…

              0 0
              • ales-r2  

                Kolega se tě ptá jestli máš 115kg a brzdy BR-M395, aby jsi napsal z vlastní zkušenosti, jak mají brzdit! Brzdy zavzdušněný nejsou, ale prostě na moji váhu 115kg, prostě vyžadují větší tlak (sevření prsty) na brzdovou páku. Uvažoval jsem o jiných páčkách (z modelů 500 nebo 600), jestli by to nepomohlo. Jinak brzdy neřeším.

                0 0
                • LRRTM1  

                  OK, jak jsem už napsal. Nemám Rukama mi prošlo už pár brzd. Od Hayes Sole, přes Sh. alivio, deore, po elixir 3, R, nebo Formule RX. U žádných z nich jsem nepotřeboval víc než jeden prst. Proto jsem Ti jen napsal, že to není normální chování brzd. ani takhle levnejch. Nevěřím, že by to opravily jiné páčky… Jinak, s báglem a navlečenej jsem asi těch 115 taky asi zkusil. Standartně jsem docent.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Jestli mas kolo kratce, tak mozna jeste nejsou poradne zajete…jake mas kotouce (prumer)?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Dle specifikace tam je 180/160.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      to by mohlo stacit…

                      0 0
                    • ales-r2  

                      Kotouče tam mám podle specifikace, základní 180/160 SM-RT30. Brzdy už jsou určitě zajeté 1000km, destičky jsou v pořádku, kotouče odmaštěné čističem brzd Würth, nikde ani náznak úniku brzdového oleje. Chod páček je cca srovnatelný, samozdřejmě je zadní „kapičku gumovější“.

                      Ale jak píšu brzdy zatím neřeším.

                      0 0
    • Labusch  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.