Kolo na cestu "kolem světa" do 50 000Kč

39 nepřečtených
  • adamvas

    Zdravím všechny milovníky kol, rád bych vás poprosil o pomoc s výběrem kola pro dlouhou cestu. Cesta by obnášela cca rok a cca 12 000 km. Požadavky: 1) Cena do 50 000Kč, 2) „Nerozbitnost“ – rozuměj solidní konstrukce a osazení vyžadující co nejmenší údržbu a nabízející co nejvyšší pravděpodobnost spolehlivosti. 3) Ačkoliv bude cesta převážně po silnicích, tak nemalá část bude i terénem, proto prosím o zohlednění i tohoto faktoru. 4) Možnost nějak rozumně na kolo umístit „bagáž“. Všem moc děkuji za jejich tipy!

    0 0
    • Smazaný účet  

      pokud to nebudou nějaký fakt těžký terény, dáš to i s pevnou vidlí a na tu se líp dává nosič

      takže bych doporučil oceláka HT s pevnou ocelovou vidlí (svaří to kdekdo a vlastně se nemá co ******)

      náby na průmyslech atd…

      0 0
    • Pavel  

      Cinelli Hobootleg. Speciál na „štreky“.

      http://dopice.sk/eNJ

      Díval jsem se na to před svou cestou k moři v MaxCursor v Ostravě. Ale nakonec jsem to vyřešil jinak (cyklokroskou).

      0 0
      • tromboonen  

        Co maj s tim razenim na konci oblouku? Chapu dobre, ze je to z obavy pred moznyma komplikacemi s dualama, jako hodne prachu a vody a nekde uprostred pouste to klekne? To se da pochopit, ale proc pak nedat bud klasika sytice na dolni ramovku, nebo na pankace MTB style shifters na horni cast beranu? Tam by to bylo bliz a pohodlnejsi, ne? Je to jen tradice, nebo to ergonomicky funguje? (nejel jsem, ale kdyz to zkusim v reale nedava to smysl..)

        Jen tak pro pripad ze bych nekdy vyjel nekam dal (i kdyz za soucasneho setupy by to asi taky byla (nezavodni) CX).

        0 0
        • Pavel  

          Upřímně, nevím. A mne osobně by to docela sra.. vadilo mi.

          0 0
        • Smazaný účet  

          jj, to oldschool řazení na rámu by asi bylo nejvíc neprůstřelný…ale zase bagáž různě v rámu…

          takže bych volil klasický MTB řazení

          0 0
          • tromboonen  

            No a proc teda 90% dalkovych tourer specialu ma tohle? To musi byt nejaka moda nebo co.. :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              tak vyrazíme my dva, dáme si tam klasiku a tím zvrátíme čísla ve prospěch naší věci! :-)

              0 0
        • HonzaG  

          Já to řazení tak měl už třetí dovolenou a upřímně, moc ergonomický to není. Aspoň pro mě – většinu času se držím za páky, nebo nahoře, takže k páčkám se musím trochu sehnout. Asi si vyrobím něco ve stylu Paul adaptéru na horní část řidítek. Relativně nezničitelný to asi je a jde vypnout indexace, když se třeba rozšteluje přehazka…

          0 0
      • tromboonen  

        A co ty cantiky na tom Hotbootlegovi? Kotouce nemusim, mechanicke mozna, ale to zas teoreticky makacka na vyplet, ne? Ja bych volil Vcka nebo mini Vcka podle pak, ze by se sjel rafek behem cesty – to uz by muselo byt fakt kolem sveta a pak jednoducha vymena skoro kdekoli v relativni civilizaci asi jednodussi nez laborovani s kotouci, atypickym vypletem a rafky atd nekde kde to necekam? Nebo mech disky a moznost (pre-installed) V-cek? To uz je docela neprustelne..

        Treba jednou taky vyjedu :)

        0 0
        • Jakobo  

          Ja mam na kole kantiky, proti Vckam min nici rafky, totez silnicni brzdy. Je to asi nejak vyssim tlakem Vcek. U kantiku nebo silnicnich brzd se mi nikdy nepodarilo probrousit rafek ani u obyc cernych spalku. Nemluvim o nejakych extremech v blate. Kantiky brzdi o poznani hur, ale dalo se i v prudkych dlouhych sjezdech nekde na Korzice.

          0 0
    •  

      S tou pevnou vidlí nesouhlasím, odrovnáš si ruce.

      Nicméně, v Holandsku existuje firma, která vyrábí TITANOVÉ rámy: http://www.vannicholas.com/

      Ceny rámů u nich začínají na nějakých 1200 Eur, takže do 50000 by ses měl i s osazením SLX s přehledem vejít.

      0 0
    • Kacko  

      GT Grade/Spešl Diverge/podobné a k tomu ultra light bágly od Apidura.

      Sám jsem jel na Diverge + Apidura 1500km na jih. Za celou cestu ani jeden problém, ani jsem nepíchnul a to dostávalo těžce naprdel.Vše se na něm dá lehce opravit(žádná hydraulika). Nedával jsem tomu žádný servis, jen jednou jsem promazal řetěz když už začal reznout. Trasu jsem měl cca 30% polňačky, 15% turistický stezky(kořeny, kameny..) a zbytek asfalt.

      Apiduru maximálně doporučuju, ty bágly jsou sice „jen“ voděodolný, ale zvládly i alpský bouřky kdy nebylo vidět na metr. Navíc teď nově dělají i vodotěsný verze, ale za to těžší.

      Počítej s tím, že každý nosič něco váží, k tomu nějaká brašna a to při každým delším kopci sakra pocítíš.

      0 0
      • tromboonen  

        Tak mezi 1500 km a 12000 km uz mozna nejaky rozdil je, v civiclizaci/E­vropě nebo podobné oblasti asi neni treba resit, mimo civilizaci uz mozna ten ocelovej ram a zakladni/mini­malisticke vybaveni hraje roli… ale libi se mi „light“ pojetí báglů a výbavy, akorát to těžiště bych situoval níž? I za cenu ALU nosiče? Na extrémně odlehčený výlet typu Transcontinental asi takhle dobrý, na serióznější expedici bych to dal níž (ale stále co nejlehčí spacák, stan atd..)

        0 0
        • Kacko  

          Ocel je samozřejmě vhodnější na opravu, to je bez debat. Záleží kudy trasa povede, jak moc bude v civilizaci. Má zkušenost je jaká je. Myslím že i 12000km bych na tom bez větších problémů odjel. Teď má Diverge najeto kolem 5000km, stále bez servisu, na původních pneu – ale pravda že náhoda je blbec.

          S těžištěm jsem problém neměl, celé se to vešlo do 6kg, ale samozřejmě to chce balit nejtěžsí věci co nejvíc k sedlovce.

          Příští rok s takhle plánuju jet právě ten Transcontinental, ale upřímně nevidím moc rozdíl mezi ním a serióznější expedicí. Snad jen, že vyhodím slušnější oblečení a hromadů nesmyslů co jsem táhnul teď – drátová pilka, prut na ryby atp :)

          0 0
          • Jakobo  

            To s tou opravou ocelovych ramu nekde v Indii u mistniho kovare je jen takova fama. Pokud teda nemyslis opravou svazani prasklych trubek kusem dratu, protoze elektrodou CrMo trubky o sile 1 mm nesvaris.

            0 0
    • Jakobo  

      Jen dotaz, uz jsi vyjel aspon na 2 tydny natezko? Ted nemyslim s cestovkou, ale odkazany sam na sebe. Jestli ne, tak to rychle udelej at zjistis, co ti chybi a naopak co tahnes zbytecne. Dulezite jsou i drobnosti jako nejaky hlasity zvonek/trumpeta, plachta na kolo proti desti apod.

      Tady na foru je myslim informaci dost co sebou i jake kolo, brzdy, pohon. 50 000 mi prijde prehnane.

      0 0
    • oddie  

      1 rok a 12tis km není žádná extra porce, na kterou by bylo potřeba řešit kdovíjaký speciál. 50tis je na to celkem zbytečných. V podstatě něco podobného jsem ujel na ex-trekkingu v profilu, co stál 15… Pro cestu do méně civilizovaných zemí bych volil zase něco podobného.

      0 0
      • Jakobo  

        Pokud to vezmu presne, tak to dela 46 km ve vsedni dny, sobota nedele 0. Pokud ma na praci jen to cestovani, tak je to na pohodu. S tou opravou ramu je to spis teorie, ram spis nepraskne. Osobne vozim jen nahradni orech, z toho mam hruzu, konuse, nejake lanka, koncovky bowdeny, novy retaz, 2 duse, kladku do hazky, par sroubku a par podobnych drobnosti. Samozrejme k tomu naradi, to vsechno zabira tak pul pytle a vazi snad 2 kila, ale mam relativni klid. S cenou souhlas, kolo za 50 000 mu akorat tak nekdo slohne jeste nez dojede na hranice. Jo a ja bych urcite volil 26", je to bytelnejsi a pohodlnejsi, ND vsude. Crosse, 29" mam na doma.

        0 0
        • oddie  

          Opravovali jsme rám na cestách 2×, spíš kvůli tomu, že byl majitel bordelář a jezdil na vysloveném vraku ze smetiště. Jednou pájením mosazí – pán na vesnici disponoval autogenem, tak jsme uřízli kus ocelové sedlovky, vložili do trubky a pán to propájel, podruhé jej zavařili COčkem. Jinak jsme v tom minulém století potkali řadu „zápaďáků“, co si i na cestu k nám radši vozili i náhradní pláště :)

          0 0
    • Josef Panek  

      Za mě: na tohle kolo za pade totál nesmysl. Co jsem potkal dálkaře, v drtivé většině na krumplech za pár korun, nebo expedice, např. Surly. Prachy obvykle byly ve výbavě: Ortlieb (tady na BF jsou SA samozřejmě minimálně stejně dobrý, ale není to pravda), pořádný nosiče, GPS, stan, spacák, power banka. Když bike, tak s pevnou (asi neobjedeš „svět“ po singlech, o ruce nepřijdeš). Já na tězko na CX s véčkama, blatníky, nosiče. Zkušenosti lidí, kteří mají odjeto tady, načteš tam vše, co potřebuješ. Případně česky tady.

      0 0
      • oddie  

        Zlatý minulý století, žádné GPS, powerbanky a jiné „nezbytné“ kraviny :D

        0 0
    • Auditor  

      Tady je par napadu a rad …

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.