• 8th

    Ahoj,

    Má smysl investovat čas a nějaký ten peníz do seřízení a opravy (minimálně klik – ohnuté po nehodě) staršího sériového favorita, nebo se poohlédnout po něčem novém?

    Najezdím asi 15 km/den (do práce, z práce + nějaké popojíždění po Praze) a kolo nechávám stát venku (občas tam zůstane do druhého dne), takže do něj nechci příliš investovat. Mám 190 cm na 70 kilo.

    Nějakou radu na co kouknout, kde kouknout, co projít a tak…

    Díky

    0 0
    • Otto96  

      Favorit je pro takové pojíždění ideální. Pokud nechceš opravdu Historický kousek, dají se sehnat Favority z 80.let bez dalších investic. Chce to pročítat Inzerci, případně Aukro. Nebyly by do města lepší řídítka vlaštovky? Vím o Esce s vlaštovkama v dobrém stavu, Cena cca 200Kč.

      0 0
      • 8th  

        Díky, historický kousek netřeba – stěžejní je váha. Nechci s sebou tahat kupu železa. Aukro i zdejší Inzerci čas od času projdu a na esku bych mohl kouknout – bylo by foto?

        0 0
          • Vilém  

            Tihle omlazovaci bezcenejch favoritu me vzdycky pobavi:) Hlavne cenou.

            0 0
            • standoslav  

              Zase na druhou stranu je za nimi vidět kus práce, nápad a fortel, plus nadšení pro věc. Za 4000 se sice dá koupit kolo v supermarketu, s x převody, ale je to kolo ? a bude to kolo i za 3 roky ? ??????

              0 0
              • Vilém  

                Jako tech 2500 v prvnim inzeratu bych jeste nejak pochopil, ale ten zbytek, tomu se fakt muzu jen smat.

                Kdyz vemu ze srotu Favo, dam za nej tak max 200,–. Rozeberu, necham opiskovat a komax, to bude rekneme 500,– max. zbytek tam narvu stary dily, ktery tam byly a uz v dobe koupe noveho staly za hovno, stejne jako ten ram. A za toto chtit 4–5tKc, nebo treba jako tato hruza za 6,5? To by snad musel koupit akorat na hlavu padlej.

                0 0
                • Mig_all  

                  Souhlas tohle patří do kategorie inzeráty k smíchu… proti tem prestavbám nemám nic ale musí se to dělat s rozumem, jsou kola která si zalouží zachovat v puvodním stavu jako muzealni zalezitost, pak jsou snad i kola ktera si mozna zaslouzi lowend renovace za učelem užitkového kola typu zimáček, městské nebo tyhle single speed komedie, ale vetšina toho šrotu si to nezaslouží byl to lowend šrot už v době vzniku… Podle mě ztráta času peněz a nervů…

                  0 0
                  • Vilém  

                    :))))

                    0 0
                    • tonik666  

                      Záloží kolik je na tom nových věcí – často zadní náboj, kvalitní pastorek, řetěz, občas celá kola, řídítka, sedla, tak do může být docela nákladné, hravě pár tisíc a víc.

                      0 0
                      • Jamin  

                        to je sice pěkný, ale když se rám kroutí jak pendrek tak to nezachrání nic.

                        0 0
                      • Vilém  

                        Pise, ze se snazi zachovat maximum dilu, CZ naby atd. Tzn naklady temer nula, kvalita nevalna.

                        Treba z brnenskyho favoritu se tyto drahovy ramy vyprodavaly za par Kc. Kdyby se to aspon snazil dat do original laku a polepu.

                        Ale verim, ze nejaky cool hipster po tom sahne i za tyto naprosto nesmyslne ceny.

                        0 0
                        • JSt  

                          no tak se to snazi hrat jakoze na sberatelskou hodnotu kola. ktera je absolutni nula, coz nejaky mlady klucina nevi a rodice mu treba daji love na peknou retrofestku. :-))

                          0 0
                      • Vilém  

                        Jinak kolik by vysly treba novy kola? Vemu nejaky SA, nebo podobne naby, k tomu vysoky remerxy, pastorek, BMX retez. Rekneme 1500,– naby, 1000–1500,– rafky, draty tak 400,–, prace 600–700,–, retez 500,–. To jsem na cca 4500,–. A kde je ten zbytek? Drahovy favo ram, v neoriginal stavu za 10000,– ?

                        0 0
                      • JSt  

                        jaky je funkcni rozdil mezi ocelovym pastorkem za tri petky a hlinikovym za petibabu?

                        za to petikilo si nakoupim pastorky vsech poctu zubu, co se vyrabi. :-))

                        0 0
                        • tonik666  

                          No už tady proběhly fotky ocelovejch pastorku za 30kč ze kterejch po pár set km moc nezbylo…mám ocel která po pár tisících vypadá jako nepoužitá, ale nestála 30kč.

                          0 0
                          • JSt  

                            nejen ja mam pouze pastorky za 30kc, najeto maji spis tisice nez stovky km a jsou furt jak novy. nevim, kde je chyba. :-)

                            0 0
                    • JSt  

                      sak to taky prodavaji uz strasne dlouho, pac ani cajzl to za ty love koupit nechce. O:-)

                      f2 s dura klikama a hlavou, brooksem jsem poslal za sestku a na kupca chvilu cekal. ta ludra za petadvacias je hodne solidni. :-D

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    hehe

                    0 0
                  • Mig_all  

                    Tak tomu říkám demence :-D ale možná se nekdo chytí :-D blbců je hafo… cele aukro z blbců žije…

                    0 0
          • 8th  

            Díky (nejen za odkazy, ale i za web kde hledat).

            A omlazovači jsou fajn, cena horší.

            0 0
      • oddie  

        Hm, mám na zahrádce v chatce Favorita, co tam někdo uskladnil tak před 20 lety, stav bez zásadní opravy nepoužitelný, to je koukám lepší dát do sběru, podle těch cen…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Do sběru neházet, pokud to teda nemáš úplně zrezavělou hujdu… :-)

          Já nedávno prodal vzpomínky na mládí od kamaráda za 1500,–

          Je ale pravda, že byl velmi zachovalý, až na pár detailů originál a celou dobu skladovaný v teple bytu. Některé věci z toho dokonce za novoty sundal a dal do krabice a po více jak dvaceti letech vytáhl, nastrojil a tak vypadaly jak nové.

          Osobně si myslím, že vzpomínky se neprodávají ale bohužel po životní změně to neměl kam dát a musel by to dát někam kde by to trpělo.

          0 0
          • Mig_all  

            jé uplne stejne jsme meli kdysi taky… vypada sice velice zachovalé ale jezdit bych na tom už nechtěl…

            0 0
          • JSt  

            taku pizdu rychlo z domu pryc :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak ta ***** taky zůstala doma jen z nostalgie :-) A nešla by pryč kdyby prostě po nákupu dalšího kola nezbylo místo. Po převratu byly k dispozici jiné stroje. Ale takhle to nikdy nejezdilo, jak se to dotáhlo, šlo to hned oholit od toho zbytečného marasu, pila Campagnolo,jiné sedlo, páčky řazení, přesmyk, galusky apod. Proto to vypadalo tak zachovale, protože většina věcí byla v krabici. Ale byla to krásná doba kdy se nedalo nic koupit hotové a vše se muselo bastlit a shánět po příbuzných po světě… :-) Člověk pak měl k věcem jiný vztah, ne jak dnes kdy stačí prachy a sednout ke compu a objednat.

              0 0
              • oddie  

                No, krásná, jak se to vezme. To nejobyčejnější Favo s dvoutácem 46/52 a pětikolečkem i tak byla podpultovka a normálně se koupit nedalo, svoje první kolo jsem měl 3/4 Esku a první „velké“ jsem stavěl z Liberty (1 tác, ocelové ráfky), protože jsem nikoho neměl pod tím pultem. Prvního Favorita se mi podařilo koupit až v 1990. A bastlení typu dvoutác na turistiku s malým tácem 40 z dětského kola, co se musel slíznout na soustruhu, protože byl na široký řetěz, a vytočit pro něj na soustruhu matice s osazením, to je dnnes už spíš úsměvné, ale opakovat bych to asi nemusel. Nebo unikát dvojtácu 42/52, kdy Kotva dovezla jakési jugoslávské absolutně nestandardní pravé kliky v kuse s osou, nebyla k tomu levá, takže to nikdo nekupoval, ale byly na nic tyhle tácy a plechová pětipacka – tak jsem ji z toho uřízl, z české klínkové kliky uřízl trojpacku a pětipacku s těmi 42/52 navařil místo toho. Takováhle harakiri si dnes nikdo neumí představit, kdysi to byla nutnost.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Krásná samozřejmě v uvozovkách :-) Ale zas máš na co vzpomínat a být hrdý na to, že jsi to zvládl. Vzpomínat na to jak jsi přišel do cool shopu a koupil jedno ze stovky vystavených kol asi nebudeš :-) Já protože jsem byl malý měl taky základ ten menší 3/4 rám a jak jsem byl pyšný na své rychloupínáky z NDR, pologalusky z Polska apod. vychytávky :-)

                  Jen lituji, že se mi z té doby zachovaly jen dvě fotky.

                  0 0
                  • oddie  

                    Ona se ta doba sice dost obměnila, ale umět věci řešit sám je potřeba snad stejně, dneska sice jde leccos koupit a člověk si může vybírat až na půdu, ale sehnat řemeslníka, co není lempl a zloděj je čím dát těžší. Takže už aspoň nemusím vyrábět použitelné kliky ze dvou nepoužitelných, ale posunul jsem se přes servis aut k rekonstrukcím bydlení…

                    0 0
                  • standoslav  

                    Když na tu dobu na konkurenčním fóru občas nostalgicky zavzpomínám a třeba vytknu mladým, že si nedovedou dnešní nabídky vážit, dost často jsem zjebaný, že jsem zpátečník a stará struktůra. A přitom bych mohl napsat knihu „o té anabázi schánění materiálu“.

                    0 0
    • paul77  

      Pokud bys uvažoval o novém tak dobrý výběr je třeba tady: www.citybikes.cz/mestska-kola (ja mam od nich skládačku). Ale úprava staršího kola vyjde samozřejmě levněji. Koupě za 500–2000,–, můžeš odstrojit a nechat opískovat/nalakovat do 500,–, vyměnit duše/pláště, checknout brzdy a je to fajnovka. :-)

      0 0
      • 8th  

        Díky. Koukám různě po bazarech na kola (snažím se najít hliníkový rám + velikost na 190 cm + rozumná cena), popřípadě na části a pak poskládat. Citybikes jsou fajn, ale tam už bych byl nerad, kdybych kolo nenašel stát kde jsem ho nechal…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.