Kolo do 10 tisíc, opravu taková "prohra" ?

49 nepřečtených
  • kolda5

    Dobrý den,

    na fórum tady chodí především lidé kteří kolům moc dobře rozumí. Pokud tu někdy zabloudí lama jako já, je pro ní těžké se tady zorientovat v těch různých názveh jednotlivých součástí kola respektive v mluvě která je tady používána…(kup si aspoň na „véčkách“ apod.). O toto mi nejde, já kolům moc nerozumím, je asi chyba že když jsem si kolo pořídil tak se nesnažím se jednotlivým součástkám porozumět (kvalitativně), že si dokonce neumím ani kolo zkontrolovat, zjistit zda není někde nějaká závada a následovně ji opravit… Jsem prostě ten typ člověka kterého cyklistika hodně chytla ale kdyby mu někde kikslo kolo tak nic nezmůže. Jsem totiž manuální antitalent a veškerá snaha by byla dopředu prohraná…Je asi pravda, že někdo je dobrý na ruce, někdo na hlavu…

    Ale teď už opravdu k tomu co jsem chtěl tímto sdělit. V jiném vlákně(http://www.bike-forum.cz/…//forum.html#…) jsem Vás uživatele požádal o radu při výběru kola mé přítelkyni do částky 10 tis…JE mi jasné, že za tuto cenu nebude kolo nějaká šupa ale zase nejsme bohatí abychom si kupovali kolo za 30 tis a mám zato, že by jsme ho hlavně ani nevyužili… Když jsem se však díval do jiných vláken tady na fóru a četl jsem si podobné články na téma Kolo do 10 tis a nebo nedej bože do 5 tis, tak jsem se nestačil divit… Rady typu: "Kolo za 6 tis (nějaký Olpran) si může koupit jen kaskadér…,kup si radši tretry, nebo někde jinde, že budeš rád když ti kolo vydrží jednu cestu, nebo že by být ve vládě tyk by zakázal vůbec prodej takových to kol, že se jedná o hazard se životem…apod..

    Přece když si někdo pořídí PC pro kancelářské účely tak je taky blbost aby mu někdo hned napsal, že má PC šunku, že si na něm nemůže nic zahrát apod…

    JDe mi o to, že mám z toho všeho pocit, že raději než pořídit přítelkyni kolo za 10 tis (které stejně asi vydrží podle některých tady  jen pár jízd – v jiných vláknech) tak je třeba si ještě šetřit na kolo za min. 30 tis a tím si vlastně zkazit tuto sezónu neježděním s přítelkyní.

    CHci se Vás tedy zeptat, zda opravdu kolo za 10 tisíc nemá smysl a zda přítelkyni pro ježdění převážně po cyklostezkách nebude stačit…

    Díky moc

    0 0
    • Wojtek  

      myslím že ro přítelkyni bude stačit kolo do 10t,když stim nebude někde řádit v lese přes kořeny,tak ji to vydrží hooodně dlouho

      toho bych se nebál,ale hlavně ho kup v nějakém cykloshopu a ne v tescu

      0 0
    • m4rkus  

      Do 10ti bude rozhodně stačit. Já si loni koupil za 12tis a jezdím na něm doposud a zatím se nic nezku***lo a to jezdím všechen terén. Závody nejezdím a na takovéto pohodové ježdění mi to  stačí. Takže do těch 10ti vyber něco z výprodeje (2008)

      0 0
      • Alibaba  

        JJ, podívej se na výprodej. Kola co byly v loni za 15, můžoubejt letos za 10 a tak se dostaneš alespoň o fous výš.

        Druhá věc je, že pokud nejsi manuálně zručný, musíš počítat u levného kola s nějakými málo funkčními nebo častěji se „rozhazujícími“ součástkami. S kterými je třeba počítat pro servis, takže nakonec možná zaplatíš pár tisícovek navrch jen za „uschopňování“ kola pro způsobilost na pozemní komunikace.....

        0 0
        • kolda5  

          Počítám, že kolo budu dávat 1 max. 2 x ročně do servisu pro kontrolu,seřízení apod. Doufám, že servis si na tom schválně když pozná že tomu moc nerozumím nenaúčtuje nějaké nehorázné částky a naopak doufám, že za včasu v servise najdou případné vady a opraví je a nebo mi navrhnou jiné řešení…

          0 0
          • Wojtek  

            ale i tak by ses měl aspoň ty základy naučit(seřízení přehazky smyku brzd atd. není to složité)

            0 0
            • drtyc  

              mozna by se hodilo novackovske vlakno, kde hledat na kterych materialech a kterych komponentach nejobvykejsi praskliny…

              0 0
    • Gad  

      Taky myslim, že pokud bode jezdit po stezkách a nějakejch lesních cestách tak neni důvod aby nevydrželo. A jak píše Wojtek – ne hyper, super a mega markety.

      0 0
      • drtyc  

        tak jestli s tim chce na lesni cesty, ta doporucuji kdyz pevnaka kolem 10ti, tak v oceli pokud se s tim ma blbnout. proste na pevnym kole dost veci o dost vic trpi

        0 0
    • Lukmas  

      Ahoj, Tvůj příspěvek přesně vystihuje situaci tohoto fóra. Příspěvky typu, že kolo musí mít minimálně sadu xt a vidle funguje teprve reba, bez toho, že by se dotyčný zamyslel nad tím, jak bude kolo používáno to je opravdu demence. Jenom sem Ti chtěl říct, že sehnat funkční kolo za 10t není problém, vidlicě jistě postačí nejaká suntour xcr – na pohodové ježdění nechápu jak někdo může doporučit pevnou… Sada v té ceně by mohlo být alivio-funkčně na takové ježdění naprosto v pohodě, to že váží nějaké ty g navíc, to neřeš. Má zkušenost je spíš taová, že čím dražší kolo, tím složitější údržba(hlavně vidlice).

        
      0 0
      • JakeF  

        Já myslim, že tady jde spíš o kritiku „fullů“ s „koutoučovkama“ ze supermarketů a podobnejch kol, za jejichž cenu bys pořídil třeba loňskej model lepšího HTčka na spolehlivejch véčkách. A jak může někdo doporučít pevnou chápu dost dobře. Pokud nejezdíš nějaký sjezdy terénem, tak je to na pevný rychlejší a je snazší údržba. Věř mi, vim o čem mluvim, jezdim na RST Gila.

        0 0
        • hribik A1  

          na pevnej mam oproti odpruzenej skoro pri kazdej ceste dlhsie jazdne casy (a to s tym jazdim akurat tak k tej vode), pretoze pri skoro kazdej ceste sa natrafi na useky, kde musim vyrazne spomalovat (napr. polna cesta*, rozbitych 100 metrov cesty, panely), na tych ostatnych cestach je rychlost priblizne rovnaka (momentalne su na oboch stejne gumy, takze na zaklade toho porovnavam). nehovorim o vidlicach na biky nad cenovu relaciu, ktora sa riesi tu, porovnavam pevnu ocelovu vs. sunt odpruzeny, a aj tak je to rozdiel

          *typicky usek na trase, ktoru castejsie jazdim: 2 km obycajna polna cesta, odpruzena 7 min., pevna 10 min.

          0 0
          • drtyc  

            no da se na te pevne i poletet, ale je to namahavejsi a bolestivejsi. temer urcite nevydrzis sedet, takze pujdes do stoje a pak zapesti reknou seru na vas jdem do sadry

            0 0
    • Negr  

      Mam kolo za nejakych 27k a kdyz si obcas sednu na kolo pana bratra, ktere bylo o 10k levnejsi, tak zretelne poznam rozdil a trochu nadavam. Ale protoze jsem nikdy nesedel na rakete za 60k, tak jsem na svem kole uplne spokojeny i kdyz predpokladam ze vetsina lidi ze zdejsiho fora, sednout na nej, by na tom byla podobne jako ja na tom bratrove. Z toho vyvozuju, ze kdyz si nekdo koupi kolo za 10k, tak si pak urcite nebude rikat “jezdi se mi na tom spatne, mel jsem rok pockat a nasetrit 30k”. Akorat teda nesmi moc casto testovat lepsi kola :-).

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Medunka  

      Pokud nekoupíš kolo v nějakém supermárketu, ale zajdeš do kameňáku, potredíš fajn slevu, tak na pohodové nenároční ježdění stačí. Sama jsem x let jezdila na starým Olpranovi za pár tisíc (takových 15 let zpět), a úplně mi to stačilo.

       
      0 0
    • Hejdik  

      Kolo do 10000 je opravdu kolo na rekreační ježdění a svojí kvalitou často postačuje na pohodové ježdění,takže to problém ani tak není.Co problém je ,je to,že někteří jedinci zde žádají a pomoc s výběrem kola do 10000 a zároveň od tohoto kola chtějí ,aby na něm byly kotoučovky,aby mělo perfektně fungující vidlici a aby to prostě byla „pecka“.V tako­výchto případech je to prostě nereálné.Kolo v této ceně je potřeba vybírat opravdu obezřetně a rozumně zvolit takovou výbavu,aby součástky,které jsou na kole vystaveny největší námaze nebyly ošizeny takovými blafy,jako jsou třeba kotoučovky.V této relaci je prostě lepší najít si nějakej rozumnej výprodej a zde si najít prostě to pravé.

      0 0
      • McBlacky  

        přesně.

        jenže je dost těžký, když víš jak by měla vidlice chodit, někomu doporučit shit co nechodí, u ostatních komponentů to není tak markantní, ale je to tam také /pláště, ráfky, brzdy…/.

        to není jako jinde, že levnější má slabší vybavení, ale základní funkce splňuje velmi dobře /viz příklad s PC/.

        0 0
    • Charles2k  

      Souhlasím s tebou. Je tu hodně uživatelů, kteří vše posuzují pouze svou optikou (najezdí třeba x tisíc km ročně v náročnějším terénu). Pak je to něco jiného. Jestli ale vynecháš supermarketová kola a nakoupíš s nějakou dobrou slevou, tak se i u relativně solidního kola do 10 tis, vejdeš.

      0 0
      • micsvo  

        Jasne, a taky je tu dost snobu…

        0 0
      • Hejdik  

        Otázka je,jestli kolo za deset K je opravdu taková záležitost,kterou je nutné rozebírat.Mezi koly v této relaci,žádnej zásadní rozdíl není,takže kolikrát ani není co řešit,nebo radit.

        0 0
        • kubad  

          přesně tak, tady není moc co vymýšlet

          0 0
          • drtyc  

            ono nahlizenou optikou dobre placeneho jobu nebo nesouciho byznisu urcite neni co resit. 10kkc sem nebo tam. kde je problem?

            ale kdyz si vzpomenu za kolik dela nekvalifikovana pracovni sila na brigade pri studiu a za jak dlouho z toho posklada 10kkc, tak se vubec nedivim, ze se tu resi i tyhle kola. ono muzes za 10 koupit to kolo z teska co ho tam maji za trojku, kdyz se nezeptas…

             
            0 0
            • Hejdik  

              Ale ono to vážně není o penězích.Prostě kola v téhle ceně jsou všechna víceméně stejná ališí se pouze designem a tím co mají napsáno na rámu.nic víc nic míň.

              0 0
              • drtyc  

                kazdopadne nez takovy nekonecny reci porad dokola by se hodilo tu udelat jeden rozumnej thread, kde by byla soupiska veci, ktery zkontrolovat pri nakupu takovyho kola, aby bylo jasny jak moc velkej smejd clovke kupuje.

                a nemyslim veci typu reba/epicon/deore…

                ale sirka zadni stavby, zapouzdreny loziska treba u pedalu a tak by se dalo asi jeste chvili pokracovat.

                0 0
                • drtyc  

                  samozrejme s fotkou jak to vypadat nema, kdyz to kupuje naprosty …(nekdo jak ja ;-)

                  0 0
                • mr.antik  

                  No já nevim, kdybych měl vybírat katalogový kolo za 10, tak taky neodhadnu jestli jestli je vidlice Suntour XCkdovíco lepší než RST, nebo plastovej pedál Wellgo lepší než Noname,  nehledě k tomu, že ty popisy často kecaj.

                  S vyjímkou aukra a nějakých mountfieldů nebo hypernov tě snad nikde nepodrazej a cena plus mínus odpovídá.

                  Navíc pokud doporučuješ nákup na netu, tak pak je ještě nastává problém se seřízením a údržbou (ano, jsou lidi,který přehazku jedou seřídit do servisu).

                  0 0
                  • drtyc  

                    to mi pripomina kolegu co si dostal od kamarada darem vrak… neradilo to a co upgradoval prehazku, tak to porad neradi, ale uz to aspon napina retez ;-)

                    0 0
            • kubad  

              myslel sem to tak že rozdíly v kolech v téhle katagorii jsou tak minimální, že nemá smysl rozebírat, některá značka má lepší to jiná zase tohle, v součtu jsou ty kola +/- szejné

              0 0
    • mr.antik  

      Uplně v pohodě, 10 tisíc je docela rozumná hranice.

      Brácha takové má i přes jeho váhu všecko funguje tak jak má, ale by to celkem dobrý kup (Schwinnn MESA – odolný rám, příjemná jezdivá geometrie, sram X7 bez komentáře, vidlice vazelínová taky fachá) Jen je to prostě těžký (14kg).

      0 0
    • mr.antik  

      Holky (ženy) se ke všemu chovaj taky mnohem šetrněji, takže jí to vydrží klidně deset let bez výměny čehokoliv (no možná pláště a duše :-)

      Mnohem důležitější je investovat do pohodlných hardů (kalhoty s vložkou), helmy, dres, doporučuju nějaké obyč SPD pedály a boty. Lepší požitek, než mít kolo za patnáct ale trápit se v obyč kraťasech bez helmy a rukavic.

       

      http://www.bikeparkmost.cz/…00-wsd-2009/

      0 0
      • karliner  

        podle mého se bez helmy na kole netrápíš, spíš naopak, na druhou stranu riskuješ, že při nějakém pádu (zdaleka ne u každého) se poraníš hůř nebo jinak, než když tu helmu  na hlavě máš…

        0 0
        • mr.antik  

          pohodlný to není, ale nedovedu si představit, že by mě ublížila…

          0 0
        • hribik A1  

          zhruba medzi siedmou a deviatou vecer sa, hlavne, ked si blizko nejakej vody, bez prilby a okuliarov trapis, ked samotnou hlavou rozrazas mracna drobneho hmyzu. v inych casoch sa bez nej trapis <⇒ ked padnes na hlavu

          0 0
    • Daf  

      Kolo za 10k vcelku funguje a pokud si ho človek koupí v cyklo obchodě, tak bude i dostatečně kvalitní pro nenáročnou jízdu. Problém je, že takové MTB tedy horské kolo do terénu v terénu mnoho nevydrží. Tím nechci říct, že by se hned rozsypalo, ale spíš že bude často něco odcházet, rozštelovávat se atd. Navíc vidlice nebude přílis funkční. Tohle prostě není kolo pro sportovní jízdu v terénu. Člověk na něm nebude mít takovou radost z jízdy a pohybu v terénu. Bude muset každou chvíli do servisu s nějakou opravou což jsou další náklady do budoucna. Nicméně na občasný výlet k vodě, nebo vyjížďku s kamarády to bohatě stačí. Pokud by byla řeč o krosovém kole tam asi slušně poslouží i tyhle levná kola. Stačí si ale připlatit na 15000 a máš dosela slušné sportovní náčiní a za 20000 už máš kolo na kterém nemusíš mít obavy objet i nějaký ten závod.

      0 0
      • mr.antik  

        Zas tak hrozný to nebude, stačí se zamyslet, kolik zlomenejch kol za 10 vs kolik zlomenejch kol za 30 ve svém okolí známe nebo jsme viděli.

        MTB ve většině případů je o štěrkovách a hladkejch polňačkách, v extremním případě přejezd několika 5cm kamenů a kořenů

        0 0
        • Daf  

          Nemluvím o rámech. Jde o komponenty jako náby, hlavová složení. Ty nebývají dobře utěsněné. Pak stačí trochu bahna a zanedbat údržbu a je to na odpis. Ráfky tam můžou být jednostěnné bez opracovaných brzdných púloch. Stačí větší rána a je tam osma a ktomu to navíc moc nebrzdí. Kliky s plechovýma převodníkama bez náběhů špatně řadí. Je to prostě spousta takových drobností které pri ježdění po městě nevadí, ale na opravdové ježdění v terénu to moc není. Když pak budeš takové kolo používat v terénu častěji, tak budeš furt běhat do servisu.

          Celý je to o tom, jak vybrat vhodné kolo. Kolo do 10k je kolo na občasné rekreační vyjížďky. Kdyby se používako jako sportovní náčiní, tak polovinu komponentů zničíš po několika měsících používání. A ušetřené peníze vynaložíš na opravy a upgrady.

          0 0
          • drtyc  

            no s tema nabehama… nechce se mi hledat ten mensi zub. byva to na nejakym standartnim miste na stredu? jako, ze bych se mel naucit radit v nejake konkretni poloze klik, aby to cvaklo a bylo zarazeno hned?

            0 0
            • Daf  

              Náběhy jsou zpravidla ocelové výstupky ze strany na prostřevní a velké pile. Je jich tam více po celém obvodu převodníků, takže řešit polohu klik není třeba.U těch nejlevnějších klik, ale vůbec nejsou. Řadí to pak mnohem pomaleji a je to doprovázeno zvukovými efekty :)

              0 0
              • Vilém  

                Prevodniky byvaji vetsinou oznaceny, jak maji byt natoceny vuci klice. Na prevodnicich byva vystupek, ktery znaci misto kde ma byt klika. Je to delane proto, aby na sebe nabehy pekne sedly.

                0 0
    • M_ishak  

      1) „Je asi pravda, že někdo je dobrý na ruce, někdo na hlavu…“ Jen bych doplnil, že někteří jsou dobří na oboje a někteří ani na jedno.

      2) „Chci se Vás tedy zeptat, zda opravdu kolo za 10 tisíc nemá smysl a zda přítelkyni pro ježdění převážně po cyklostezkách nebude stačit…“ Ono je to především o tom „mít v nohách“. Můžeš mít kolo za 30 tis., ale pokud nemáš v nohách, tak ti žádný hi-tech stroj stejně nepomůže. 

      0 0
    • kolda5  

      Takže pokud bych to shrnul tak kolo které mi bylo doporučováno právě v topicu na který odkazuji v původním postu, http://www.mojekolo.cz/…urricane-wxc   nic nezkazím ?

      0 0
      • t29  

        Na rekreační ježdění stačí a kdyby to mladou začalo bavit a překonala možnosti kola, jde ho vylepšit, součástky z vyšších řad (tedy, dražší a snad lepší:) na to kolo budou pasovat.

        0 0
        • kolda5  

          No jestli se bere za rekreační ježdění max. cca 4× do měsíce po cca max 50 km, tak by to mělo být tedy OK.

          0 0
          • mr.antik  

            Tak to jí vydrží tak deset sezón. Hlavně doporučuju nastudovat a vyzkoušet nějaký zákadní seřizovací a vyměňovací servisní úkony, tim se provoz kola dost zlevní, pokud umíš, tak máš docela výhodu. Btw kdyby odešla třeba vidlice, tak věřim že např. bikefóristů se jich dost takovejch (i lepších) válí po garážích.

            0 0
    • BlickM  

      Synovec má kolo za 7000,– (bylo teda v akci, ale určitě by bez akce nestálo víc jak 9) jezdí dost a jako kluk na něm i dost někdy „řádí“, nevim kolik váží (typuju tak 60 … 65). Kolo zažilo Škodabike 60km, včera Aimtec open rice 45km, bikepark na Špičáku atd… atd. bez závažnějších závad.

      Jasný že bike za 30 je lepší, a zrovna on by ho i užil, ale jedno kolo mu už ukradli, takže má utrum. Až bude vydělávat má možnost …

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.