Kolik korunek jste ochotni vyhodit za kolo ? Otázka spíše na silničkáře.
Kolik korunek jste ochotni vyhodit za kolo ? Otázka spíše na silničkáře.
Anketa: Kolik korunek jste ochotni vyhodit za kolo ?
Kupuji kolo tak, aby to nebyly vyhozené peníze.
Kdo koupil rozumný kolo před pár lety, tak ho teď za stejnej peníz může poslat do světa (hodnota je jiná, ale i tak je to fajn).
+1
Klidně i 300, kdybych měl :D
Co nejmíň za co nejlepší!!!
Díky za odpovědi, koukám po kole kolem 80 000 až zhruba 110 000 korun a říkám si, jestli nejsem blázen. Jsem rád, že v tom nejsem sám :D
To nejsi.. záleží jenom na manželce jestli to bude schváleno
Je mi 20, manžellku nemám, možna mi do toho budou rodiče kecat :D, ale co, chodím po brigádách, tak proč bych ty peníze nevyhodil za kolo. Moji vrstevníci to prochlastají nebo prohulí.
Dobre delas, ja byl ve 20ti v te druhe skupine a musim to ted o 10 let pozdeji horko tezko dohanet :)
Na rovinu, kup něco za 50 a zbytek prochlastej. Na kole můžeš jezdit až do smrti, na diskotéky ti zbývá tak posledních 10 let. :-D
moudra slova :D
:-D :-D
Diskotéky…?!? Opravdu…?!? :-7
Takže chceš dat za bicykel celoživotné úspory? ;-)
Tvou morálku bych potřeboval před 22 lety. To mi utrácení za chlast a cigarety připadalo normální.
Gratuluji k čisté hlavě a dobrému životnímu výběru.
+1
Tak ono to vcelku odpovida, kdy mi bylo 18, koupil jsem si prvni mtb v cyklocentru za 14tis a vydelal jsem tenkrat cca 4tis. Ted mi ale kolo za 3,5 platu prijde nekrestansky drahy…:-))
To blázen nejsi, navíc bohužel teď ty kola stojej o něco víc a ještě se asi zdražovat bude.
ne, nejsi :) … kde je to mladí, kdy jsem uctíval své první HT za velkých 18k :) …
+1
jj, rok 1993, Heavy Tools Winner, cca 16 tisíc… :-)
Ani korunu.
Zajímavá otázka. Myslím, že šlušný funkční full se dá koupit kolem 60t. Ale když je keš, proč si nepřiplatit za karbon všude, kde to jde, Foxe v topu, ASX atd. Lepší kolo znamená lepší zážitek z jízdy a to nejsou vyhozené prachy :-). Osobně mám hranici někde kolem 150t, ale možná bych šel i výš…
Peníze se snažím nevyhazovat.
Jsem se uklik, těch 100 a víc je cca u Enduro kola, silničku dnes nemám představu kolik takový slušný kolo stojí. Nějaký TCR na Ultegře stojí cca 80tis, takže asi tak.
Silnicku elektrice a na karbon kolech pod 150k dnes nesezenes…
Elektrika mě netrápí a karbon kola dává Giant už docela nízké modely.
Ale tak to 100tis už bych si vybral
Taky zalezi, jak sirokou staj mas. Ja mam treba 4 kola, na kterych jezdim, tak ty utraty tomu musim prizpusobit.
Na druhou stranu mam stale kola, ktera svoji kvalitou predci „mou jezdeckou uroven“ :-)))
Dal som do toho vic tak dúfam ze to vydrží aspoň 10–15 let
dojdes k tomu co vetsina zacnou chybet dily… jediny duvod proc uvazuju o nahrade sveho 11leteho fulla na 26, jinak jsem velmi spokojen a stale je na nem se co ucit v technice
cebove rozpeti na nove 60 kdyz bude neco super, tak jednotky tisic priplatim, ale vic uz bych z toho nemel ani radost…
Jaké diely ti chýbajú?
na kola sezenu blbe draty zbytek vubec a jina slusna kola moc nejsou, razeni jsem jeste videl, nova slusna vidle 26 taky vsude neni, plaste, co mam rad taky zadnav slava
Za silnici? Ani korunu :)
Obecne nemam rad predrazene veci, kde se vyssi cena nepodepise na lepsi funkci. Takze takova klasika – co nejlepsi za co nejmene.
Chybí mi tam 200 a 300 k zaskrtnuti.
S každým dalším bikem letí křivka pěkně vzhůru…
Ale co se týče silničky, tak 80tis, asi.
Koupi kola jsem nikdy nepovažoval za vyhozené peníze, ale za investici do koníčku.
Proč bychom jinak pracovali, kdybychom si za vydělané peníze nemohli udělat radost?
Jen technická – investice nepřináší užitek ale odkládá užitek a zvyšuje ho. Z kola je užitek (zážitek), je to tedy okamžitá spotřeba, ne investice.
+111
Nevím, čím to je, ale nějak mi ubývá kol, která mne opravdu lákají. Těch pár co zbývá, jsou zase natolik drahá (většinou 250t+), že je mi jasné, že kromě pomíjivé radosti z koupi pro mne racionálně nemají smysl. Zároveň čím dál tím víc oceňuju služby své naprosto obyčejné a levné silničky a bezstarostnost spojenou s jejím užíváním. Výsledkem je, že až nastane čas na obměnu, což už se bohužel blíží, tak vůbec nebudu vědět, co pořídit.
O vikendu na blinduru snad kolo pod kilo nebylo. Samej Santa…
Silnici pres 100 asi na pristi kolo nezkousnu.
Jsem ochoten vyplivnout cca 60–80 tis. za celopevňáka postaveného na zakázku. Na silnice v noci si netroufnu na silničce, spodní úchop bych musel mít skoro pořád kvůli rukám připraveným na brzdách – zoo na silnicích je občas po půlnoci neskutečná, navíc vozím obrněné pláště.
Mám kolo které mě dohromady se všemi upgrady vyšlo na sesticiferne číslo. Jenže teď provozovat to je za trest. Furt se něco sype, tlumic mám od ledna třetí a už zase nefunguje. No a kde je problem ? Ze prý moc jezdím. Kluci okolo mě mají závodní fully v topu ale jezdí na tom jen závody jinak na to nesednou. Trenují na bajcich za par kacek.
Týká se to spis bajku než silnice, ale pro mě je třeba důležitější otázka do budoucna kolik bude stát provoz, protože pořizovací cenu svého současného kola zaplatím v servisu znova…
Proto jsem vybíral komponenty, které lze servisovat doma a naučil se to servisovat :-).
Po kolika hodinách jízdy se ti ten tlumič rozsype a co je to přesně zač?
A abych nebyl úplně OT, koupil jsem si nejlevnější silničku s kotoučema a karbonovou vidlicí za 13k. Chci to nejdřív vyzkoušet, pak možná vysolím více…
brain od spešlu, je to nepovedenej model – sype se to všem
dělám si většinu věcí sám, kromě ložisek zadní stavby a tlumení – jenom díly ale stojí raketu.
To je masakr… No tak velké a masy uctívané Socialized prodej a kup si něco s normálním tlumičem a budeš v pohodě. Dnes, když to dáš na bazar, tak budeš mít určitě dost zájemců.
S normálním kolem budeš servisovat jednou ročně vidlu a tlumič. Ložiska zadní stavby se dají servisovat taky doma, vyražeč a lis se vyplatí si pořídit.
Pro me kolo, abych byl maximalne spokojen je karbon ram a osazeni stredni tridou takze u silnice 105, u biku deore. Takze kolem tech 50 tisic max. Pak si myslim, ze uz ta cena skace dal brutalne a rozdil uz tam neni takovy jako rozdil u kola za 20 a za tech 50.. Clovek si zvyka na to lepsi hrozne rychle, takze idealni je jezdit do pracem na nakupy a pod. na totalnim strepu a clovek kdyz pak sedne na kolo stredni tridy, tak je to proste pecka.. Clovek co jezdi furt na top kolech uz nebude spokojenej nikdy s nicim jinym nez s tim topem. Neco jako kdyz bohaci jezdi v top sportakach a pripada jim to uz jako nuda…
Není až tak pravda. Ze zánovní 105 jsem polepšil řazení na Ultegru a rozdíl v chodu velikej, i když ani ta stopětka nebyla marná. A zas tak závratná cifra za tu Ultegru nebyla. Stačilo se rozhlédnout po netu, kde za kolik to kdo má a objednávat klidně po částech z více shopů.
Netusim jak u tech novejsich modelu, ale ja mel jak novou ultegru, tak novou 105 a rozdil nula nula nic. Chodilo to podle toho jak to mam sestelovane a jestli je vsechno ciste a retez namazany. Ale ja radim hodne opatrne. Kdyz vidim ostatni borce jak radi v tahu a vubec se s tim neserou, tak ti mozna poznaji rozdil..
Ja jsem z tech, co se s tim vubec neserou a vetsi rozdil udelaji lanka a bowdeny, nez ultegra vs 105. Ultegra ma ale lepsi materialy a zpracovani.
Na biku deore :D
Tak možná na ježdění po cestách do hospody…
Aby to fungovalo chce to XT nebo něco podobného od Sramu.
Ale brzdy by jsem neriskoval..
U kola nad 60tis , je to spíše o váze. Co kilo dolů 50tis?
Ano pro tebe by nestacilo deore ani na cestu pro rohliky, ale vsadim se, ze ti to na zavodech natrou borci na mnohem horsich pleckach a jeste nizsim osazenim nez je deore. Co je na deore spatneho? To jezdis mistraky v downhillu? Ses komickej…
ne internetove keca a ma syndron chci to efektu placebo je fajn
Jezdi na čem chceš,ale hlavně nikomu kdo chce doopravdy jezdit a neřešit problémy, neraď…
O sjezdu jsem nic nepsal, nejezdím ho a nic něm nevím.
Jezdím docela dost a vím že je mraky lepších než jsem já ;)
Pokud by jsem jel dnes na deorku, tak by jsem ani nedojel..
Ale na polňačky ti to stačí :D
Jezdim docela dost (hore i dole kopcom), v Alpach i v CR, z kopce i docela dost rychle, obcas se proletim, jsem velkej a tezkej. A vsechno to uplne s prehledem brzdi Deore brzdy (4pistek). Ty se tvaris, ze tomu rozumis. Muzes prosim popsat nejak to riziko a problemy co hrozi?
Ještě bych tam to kilo či dvě do ankety přidal být tebou ;)
Vždyť jezdíš na staré plečce :)
No to vím taky ale zatím nemám potřebu upgradu, loni jsem se svezl na sb150 a necítil jsem potřebu měnit no a ke všemu se mi ty rámy nijak moc nelíbí.
Toz ja bych i ochoten byl, ale musel bych mit dojem, ze za ty penize dostanu odpovidajici produkt, coz dneska ten dojem fakt nemam.
No v tom strašně závidim místním borcům co si dokážou vyrobit vlastní rám.Ocel a geometrie co znáš a víš že potřebuješ…to prostě musí bejt něco
Na silnicku pro me ocel neni vhodny material. Preferuju jine vlasnosti.
Ocel na silnici je úplně k ničemu, pro staromilce nebo pro pózu. Doba pokročila, tak proč se bránit využití nových technologií, které od dob ocelových rámů posunuly silniční cyklistiku o několik levelů dopředu.
Nevím sice kolik a na jakých rámech a kolech (a také jak) jsi toho zrovna ty na silnici najezdil, když píšeš, že „ocel na silnici je úplně k ničemu“, ale možná sis nevšiml, že doba pokročila i v té oceli. Tak proč se bránit i tady využití nových technologií, které od dob klasických ocelových rámů posunuly silničním cyklistiku na oceli o několik levelů dopředu.
A pokud se týče těch „staromilců nebo pózy“, myslím, že se mýlíš. Prostě jen existují lidé, kterým dělá radost, že mohou jezdit na krásném (a také kvalitním a lehkém) svébytném silničním kole a ne jen na zcela uniformní nudné plastové činské konfekci, kterou si může kdokoli a bez jakékoli vlastní invence koupit na každém rohu v nějakém tom Lídlu.
Ja si snad neco z HSS koupim a jestli to pak budu prodavat tak to ode mne koupis! :D (no, mozna pro deti, velikost by ti nebyla). Ja svym zpusobem jiriho chapu.
Pro me je kolo sportovni nacini a stejne jako kdybych si koupil evo IX, tak nebudu koukat na nakou eleganci a prakticnost, ale jen na vykony a na to jakou mi to pusobi radost.
Jako rad bych veril, ze kolo z oversize HSS trubek nebude mit vlastnosti ktere me na ocelove silnicce serou (ale ono je mit bude, protoze ocel ;)). Uz jen kvuli tomu, ze na zadne seriove geometrii nemam hezky posed.
Hele, já tu ocel nikomu nevnucuju. Kdybych byl teď mladej a tak trochu závodil, tak bych to taky bral jako sportovní náčiní a koupíl si klidně Spešla. (Ostatně, tak jsem to se sportovním náčiním ve sportech, které jsem v mládí jaksi opravdu závodně dělal, vždycky bral). Ale – jen tak na okraj – kolik tady nějakejch těch jakože závodníků, byť amatérskejch, je?
A jinak ať si každý jezdí na tom, co mu vyhovuje a na tom, co se mu líbí. Koneckonců, sám mám silničky ze všech dnes užívanejch materiálů a střídám to podle nálady a ten bakeliťák jede opravdu dobře.
Akorát kecy jakože „Ocel na silnici je úplně k ničemu, pro staromilce nebo pro pózu“ ať si dotyčnej nechá, když tomu (patrně) h. rozumí. :)
Ja vim ze nevnucujes, ale tak jsi tu uz nejakou dobu, abys vedel ze jiri nevynecha jedine vlakno, aby si zatrolil ;)
Ja bych treba ocel chtel z vyse uvedenych duvodu (par set gramu navic bych klidne ozelel), protoze slepene uhlikove hadry ve me precijen nevzbuzuji zrovna nadseni a duveru. Ale ja to mam bohuzel jinak nez ty, at mam kolik chci kol, vzdy jezdim na jednom – tom na kterem se me jezdi nejprijemnejs a to je ted ta moje plastikova plecka od vyrobce privesnych voziku (nebo co to delali). A ruku na srdce mam velky problem vymyslet nahradu. Takze jasne, libilo by se mi neco jako officina battaglin power plus apod :) Ale bojim se ze bych do toho uvalil velke prachy a pak jezdil zase na me stare plecce.
Ono je sranda ze po svezeni i na nekterych modernich bakelitovych kolech jsem se rad vratil k te me plecce.
Já myslím, že ty Cannondaly, co máš, jsou – zvlášť v dnešním kontextu – opravdu moc hezký kola (však jsem ti to tam dřív i psal). I to, že to nemá ten sloping, to zvedá esteticky na úplne jinej level oproti většině jinejch kol. (Doufám teda, že to tady nooski nebude číst :)) A standardně dobry – ono v tom ostatně dnes žádnej velkej rozdíl nebude, myslím v kvalitě, akorát každému může vyhovovat snad ponekud jiná stavba u různých značek (třeba Cippo mívaly, pokud se nepletu, delší horní trubku a tak).
Jo – a původně výroba závěsnejch vozíků pro děti. :)
No budu muset nafotit to aktualni (zelenej ram je pryc, ted je sediva 54, stejny rocnik, vlastne to, co nooski nechal prestrikat). Posed mam furt divnej, jak rekli nekteri, sedim na tom tak nejak nesilnicarsky :D
Myslim ze starsi cippo s dlouhou vrchni rourou a nizsi hlavou by tomu opticky pomohlo (ty novejsi uz maj hlavovky taky vyssi).
A co se slopingu tyka. Videl jsem ted nazivo Spesl Aethos. A jak jsme byl nadsenej puvodne z toho, ze by to mohlo byt jizdne takove moderni EVO od speslu, tak ten sloping to pro moje proporce vizualne zabiji (stejne jako giant TCR, kde bych u S mel dokonce sedlovku na limitu a to mam sedlo nizko)
Jo, fotku sem dej – nebo teda aspoň mailem pošli! :)
Mas to v mailu, tady si to zatim nezaslouzi uverejnit :)
Díky, hned se podívám!
Jo, a myslím, že třeba lidé jako Darren Baum, Doriano de Rosa, Richard Sachs, Peter Weigle, Sacha White, Rob English, Tom Kellogg, Stefano Agresti a spousta jiných, mladších než tihle jmenovaní by tvůj názor na ocel na silnici jistě také velmi ocenili. Akorát škoda, že patrně nečtou bf. :)
U mě asi záleží na poměru cena/výkon. Mám kolo na rámové sadě, která stála jako novinka 40t. Za ty prachy bych ji určitě nekoupil, ale když stála po pár letech 18, tak jsem po ní skočil…
Mám rámovou sadu (Urgestalt), která stála jako novinka 125 tisíc. Za ty prachy jsem ji taky chtěl koupit (zásadně nesmlouvám o ceně čehokoli), ale když mě dali v XCR sami od sebe cenu 105 tisíc, tak to bylo rozhodně příjemné… :-)
Tak Lightweight rám bude určitě top, ale cenofka není vůbec nízko. Proto jsem šel do majnstrýmu, možná to nebude až taková kvalita, ale za značku připlácet 100t. by se mi určitě nechtělo. Zvlášť když bych mezi těmi rámy asi nepoznal rozdíl.
Urgestalt byl, když přišel na trh, pěknej a jistě dobrej rám. I když firma se stavbou rámových sad moc zkušeností neměla. Akorát teda byly a jsou za stejnou (ale většinou nižší) cenu i lehčí, pevnější a v testech také lépe hodnocené rámy. Takže on je to spíš takovej doplněk k LW kolům pro jejich fandy. Proč ne, ostatně.
Tak LW kola jsou taky takovy niche produkt (bude spousta lepsich univerzalnich kol), ja myslim, ze i u toho ramu je tomu podobne.
Kdysi, za Ulricha a tak, byla ta kola opravdu špička (i když, aspoň podle jedné přihody při sjezdu z Galibieru) poněk křehká. Ale také si myslím, že dnes už jsou některé jiné firmy podstatně dál. (Ale přít se o to případně nebudu. )
Tak já napřed v roce 2011 pořídil LW kola, no a když následně přišli s rámem a na tom rámu byl/je ten inspirující nápis „Frame My Wheels“, tak to bylo jasné a v roce 2014 se šlo na věc… :-)
Ale to už je dávno, tehdy mě cyklistika ještě bavila a jezdil jsem na rozdíl od současnosti – teď mě pro změnu hodně baví „likvidovat škodnou v revírech“, co se neustále sere do ostatních…
Hele ja to naprosto chapu :) Teda ten prvni odstavec ;)
Kolik mě má finanční situace dovolí!