• jirka hlavsa

    Čau, chtěl jsem se zeptat, kolik km najezdíte za měsíc? Já cca 400 km. Ještě tady máme takový prudký kopec – převýšení 57m na délce 500m s nezpevněnou kamenitou cestou a to vyjedu za cca 3 minuty a 15 vteřin. Jezdím to tak 4× za týden. Chtěl bych se zeptat spíše lidí co jezdí na kole víc, jestli je to dobrý, případně kolik bych měl za měsíc ujet abych mohl tvrdit že „jezdím hodně na kole“. :D Jinak je mi 16 let a jezdím po silnicích i v terénu, mám horské kolo.

    0 0
    • JendaH  

      Já ~360 (4400 ročně). Ale opravdu každý měsíc včetně zimy, protože kolo používám z velké části pro dopravu do školy a do práce. Z lidí, co znám osobně, jezdím určitě nejvíc, ale tady na BF, případně na konkurenčním NaKole, je spousta lidí, co dá několikanásobek. Říkám o sobě, že jezdím trochu na kole, „hodně“ bych řekl, kdybych k tomu třeba v sezóně jezdil několikrát měsíčně výlety typu Praha-Brno nebo nejezdil denně 7km tam a 7km zpátky, ale třeba 20+20. Taky bych pro „jezdím hodně na kole“ asi chtěl, abych zvládl za den třeba 200 (aktuálně mám rekord 155 a ten konec už byl hodně nepříjemný).

      Ad. rychlost do kopce – nevím, co přesně by se mělo porovnávat. Možná by bylo rozumnější porovnávat výkon (E=mgh, P=E/t pro dostatečně prudký kopec, kde je zanedbatelné tření a aerodynamika), protože jenom čas záleží na hmotnosti jezdce a kola. Pro informaci třeba já to dám na Strahov, což je převýšení 135 metrů po silnici, za 14 minut, a výkon vyjde 220 W.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Výkon do kopce si kalibruj na trati, kde Tě nebude limitovat kvalita povrchu. Cyklistické měřítko jsou VAM – Vertical Ascent in Meters/hour. Když jedeš 57 výškových metrů 3:15 minuty, tak to dělá 1.052 VAM, to je pěkné. Pokud jsi schopen zopakovat podobný výkon několikrát po sobě, zajet takto i po 50+ km svižné vyjížďce nebo udržet podobné tempo na kopci se 200+ m souvislého převýšení, tak je to dokonce velmi pěkné :-).

      Je užitečné se také seznámit se serverem strava.com, kde jsou natrasované segmenty do kopců (i po rovině a z kopce) po celém světě, když si založíš účet a nahraješ do něj GPX záznam své jízdy třeba chytrým telefonem a následně vložíš, uvidíš, jak jsi na tom proti ostatním. Stejně tak si můžeš vytvořit vlastní segment na „svém“ kopci a on se časem najde někdo, kdo ho projede rychleji, než Ty :-).

      Na kole jezdíš hodně tehdy, když si myslíš, že to je hodně, obecné měřítko neexistuje. Pro někoho jsou hodně 2 tisíce za rok, pro někoho 4, pro jiného je 8 tisíc nájezd, který nic neznamená a pro někoho je bezvýznamných i 12 tisíc za rok. Najedeš 400 km/měsíc, celkem dost lidí najede v létě 400 km/týden a jsou tu i tací, kterým na to stačí víkend.

      Spousta těch, co jezdí hodně, ale nejezdí jen na MTB, ale střídá několik různých kol, z různých důvodů se objemy najíždějí spíš na silnici a na tu je MTB škoda.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Safraporte, to je zajímavý údaj, ty výškové metry za hodinu (jestli jsem si to přeložil správně). Ne že bych ho neznal, ale bral jem to jako zajímavost vždy tak nějak za celý švih, jako jedno z měřítek kopcovitosti trati. Brát to jako měřítko výkonu jenom v kopci mě nikdy nenapadlo. Tos to nemohl napsat tak před 15 roky?

        Škkoda, že jsem přišel o data z Polaru, teď už nic nezjistím :-(.

        0 0
    • MI.KU  

      Loni 2000 za měsíc – letos 1200 – první měsíc co jezdím po zranění teď budu zvyšovat abych šel k těm 2 tisícům zas.

      0 0
      • MiKED  

        Kolik ti to měsíčně zabere? :-)

        0 0
        • plzakj  

          Jo, mit ten cas, tak bych jezdil od rana do vecera.

          0 0
        • JendaH  

          Třeba dělá messengera a má tak na to celou pracovní dobu. Co jsem se s jedním bavil, tak těch 100 km i víc za den běžně dělají, 20 pracovních dní v měsíci a jsi na těch 2000. Ještě víc mě překvapilo, že toho nemá plné zuby a jezdí i jen tak o víkendu.

          Ale hustý, to bych nezvládl.

          0 0
        • MI.KU  

          Casu? Nevím ;)

          Proste po práci sednu na kolo – loni ty 2000 sem jezdil nejčastěji jako 100 km 20 krát v měsíci – jak potom bylo hnusneji na podzim tak když sem vynechal tak sem dal třeba 200 o víkendech a je to tam potom hned. Jinak v týdnu nejčastěji 32 km okruh – třikrát – cca 3–3,5h podle počasí a chuti. Většinou třeba od 15:00 do 18:00–18:30.

          Teď jezdím po tom zranění něco přes ten měsíc tak to jde pomalu – hlavně sem 10kg nabral – ale zas to půjde.

          Hodlám začít jezdit 2 x denne – ráno před snídani hodinku 30km a potom odpoledne 2–4h.

          0 0
          • MartinM  

            Taky bych chtel mit ty miliony na uctu a cas na to :D

            0 0
            • MiKED  

              Zas na druhou stranu – vstát brzy ráno a vyjet na hodinu a půl na kolo ještě před prací má něco do sebe.

              0 0
              • MartinM  

                To jo asi začnu vstávat ve 3 ráno :)

                0 0
              • Yura  

                Tjn ale tak mozna pro kancelarskou krysu..

                0 0
              • Delkim  

                stejně tak večer místo čumění na zprávy a následné s.ačky v bedně.....

                0 0
              • Žíža  

                Tak pod to se podepíšu. Posledních x let de fakto každý pracovní den najedu pred šestou minimálně těch 30 kilometrů, pokud je alespoň trochu energie tak spíše něco přes 2 hodiny, takže těch 60 + ( teda poslední 2 měsíce to bylo asi pokaždé – většinou jsem vyrazel tak kolem 3/4 na 4 :-) . No a pokud tomu odpoledne člověk věnuje další 2 až 4 hodiny, tak ty kilometry přibývají tak nějak samy: -) .

                0 0
              • jirka hlavsa  

                Já když není úplně hnusně tak jezdim do školy na praxi (10km) ráno vyjíždím v 5:50, jsem tam okolo 6:25. Odpoledne jedu zpátky, něco dělám doma a potom k večeru se jedu projet tak na 15 km, když jedu do školy busem, tak víc.

                0 0
            • MI.KU  

              To sou jen výmluvy – milionář nejsem, pracuju manuálně a je to jen o tom jestli ,,OPRAVDU,, chceš nebo si jen hledas výmluvy proč to nejde.

              Vztat v 5:30 dat si to kolo, sprchu snídani a v 7:30 v práci, kolem 15:00 to zabalit a třeba v 16:00 do 19:00 opět kolo. Sprcha večeře natáhnout se k TV a v 22:00 jít spát.

              Chapu to u lidi co mají malé děti ze ten čas na kolo nemají a věnuji se dětem ale ať děláš v kanclu nebo ve fabrice ten čas se dá vždy najít když opravdu chceš.

              0 0
              • tepovka  

                Souhlasím s MI.KU. Kdo chce, hledá způsob, kdo ne, hledá důvod. Mám rodinu a taky to jde, ale musíš mít motivaci. Za rok 2015 najeto 13 693 km za 490 hodin (leden až prosinec). Max. v březnu 2 255 km za necelých 79 hodin. Minimálně 6 000 km najeto za tmy v době od 20 do 24 hodin 4× týdně. Přes víkend jsem jezdil od 6 hodin (3 až 4 hodiny). Skoro vše na silničce. Jezdil jsem kompenzačně do práce a zpět (jedna cesta 15 km) a večer jsem jezdil ty tréninky. Spánek do 6:45 hodin. Na rodinu čas byl a ještě jsem i potrénoval.

                0 0
              • mvd  

                Co se týká času na kolo, tak se mně osvědčuje moje filosofie užitné cyklistiky. Žádné tréninky, žádné „švihy“. Pouze způsob dopravy někam, kam se chci dostat. Na kole jsem po Praze rychlejší, než hromadnou dopravou, na dálkových trasách pomalejší. V součtu to bude asi mírně v neprospěch kola. Ale dá se říct, že čas, který bych dopravováním se někam strávil v MHD, autobuse, nebo vlaku, si krásně užiju na kole, a nevadí mně, že to trvá o něco dýl.

                Od letošního jara, kdy se do tohoto vzorce zapojila plnokrevná silnička, dochází k situacím typu, kdy v Havlíčkově Brodě zamávám na nástupišti manželce při odjezdu vlaku a dveře od bytu na Žižkově otvírám necelou hodinu po ní jenom proto, že měla taky kolo. Kdyby jela v Praze z nádraží MHD a ze zastávky domů pěšky, tak ten rozdíl bude půl hodiny.

                0 0
            • MiKED  

              Tomu říkám odhodlání… :-)

              0 0
          • MiKED  

            Pěkný!

            0 0
          • jIrI___  

            Klobouk dolů. Osobně bych se ale cítil tak nějak ochuzen o většinu příjemnější části života, jen pořád dokola práce a kolo :)

            0 0
            • Roxteedy  

              Každej si to zařídí podle priorit. Jen jsou opravdu debilní takový kecy typu – to se někdo má, že na to nemá čas, atd.

              Každej má k dispozici 24h/den. Jak je využije je na jeho prioritách.

              0 0
            • Delkim  

              pro někoho jsou ty příjemnější části života to kolo, tak to holt je a nemůžeš za to nikoho soudit

              někdo půjde raději do kina/pizzu/rande a někdo na kolo

              0 0
            • Smazaný účet  

              Pro mne je nejpříjemnější to kolo a obětují rád tomu podstatnou část života.

              0 0
            • Smazaný účet  

              Hele pořád mu zbývá dost času na sex, tak to tak hrozný není :D

              0 0
            • Radek Broz  

              Stačí nebejt lopata, co musí pracovat celej den:)

              0 0
              • Yura  

                Tak nekdo na ty uredniky a zlodeje delat musi ze.. Na cem bys pak jezdil, co by jsi na sobe nosil nebo co by jsi jedl..

                0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              I cesta může být cíl.

              0 0
    • jIrI___  

      Kolem 100 km měsíčně mi to dá. Pokud je teda pěkné počasí o víkendech.

      0 0
    • Lanzinho  

      já nejezdim na kilometry ale na „funfactor“

      0 0
    • xtonda  

      Tady máš žebříček lidí, co jezdí hodně

      https://www.strava.com/…ce-challenge

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak těch 800.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Květen a červen po 1000km/ měsíc na MTB, ale předchozí měsíce jsem zase nejezdil, tak v průměru nic moc.

      0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
    • Nutribird  

      Jezdím tak 100 – 150 km/ týden, záleží na počasí a času. Zima méně, minulý rok nájezd něco přes 4000 km. Rozhodně to není moc, spíš tak slabší průměr.

      0 0
    • Rainer  

      Květen 2017: 833 km

      Červen 2017: 1021 km

      Července 2017: zatím 152 km

      Dost pomáhá, když se na kole začne jezdit do práce/školy. To pak hned jinak přiskakuje. Odpoledne, když jedeš domů, tak si to trochu protáhneš, něco natočíš o víkendu a už to frčí.

      0 0
      • mvd  

        Červenec zatím 340 km :o)

        0 0
        • Rainer  

          Na to že máme třetího dopoledne, to jsi se tedy o víkendu neflákal :-)

          0 0
          • mvd  

            I na flákání došlo :o) To je ta moje výše zmiňovaná užitná cyklistika. Byli jsme na křtinách :o)

            Takže v sobotu ráno Praha – Velké Meziříčí. Avg 32 km/h – jelo se po větru, ještě v Církvicích to bylo 34,5, pak už to foukalo spíš z boku a začaly kopce. Proflákaný zbytek dne.

            V neděli křtiny, hostina a večer zpátky do Prahy. Avg 28,5 km/h – jelo se proti větru.

            0 0
            • Rainer  

              Po křtinách a hostině zpět do Práglu???? Na desátým bych si blil na řídítka. Já jenom lehce v sobotu kilíčko a v něděli pade. Oboje směr Český Brod.

              0 0
              • MiKED  

                Na desátým se vyblil, pak už to jelo samo. :-)

                0 0
                • mvd  

                  Vytrénovanej „kachní žaludek“. Když už to hodně přeženu a nafutruju se těsně před cestou něčím slušně těžkým, tak si dovolí protestovat maximálně lehkým brkáním :o)

                  0 0
                  • MiKED  

                    Závidím. Já jsem s červencovým nájezdem cca na polovině toho tvého, a to bez křtin. :-)

                    0 0
    • IndyCZ  

      Podle podmínek. Někdy 600, někdy 900, někdy 1200, někdy 1500. Okolností ovlivňujících nájezd je spousta. :-)

      0 0
    • PatrikKalista  

      Minulý měsíc skoro 5000 km:-)

      0 0
    • puka  

      Skoro každý den přes 10km, jednou do týdne stovečka. Neumím sčítat.

      Stejně je tato diskuze k prdu a jen na honění trika.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.