Kola / pláště na silnici - na 90kg

19 nepřečtených
  • romanholy

    Chtěl bych se zeptat, jaký máte názor na různé druhy obutí – pláště, bezdušové a galusky. Mám lehce přes 90kg a chtěl bych vyměnit kola k novému karbon rámu. Tak vybírám hlavně s ohledem na pohodlí a taky aby se to na moji váhu dalo nafoukat. Takže doporučení na zapletená kola + obutí? Jsem spíš rekreační jezdec. Cena není tam moc na první místě. Díky.

    0 0
    • Rychlej turista  

      Nejvíc se dají nafoukat galusky.

      0 0
    • tomekusti  

      A co třeba napsat, jestli se jedná o MTB, kros nebo silničku a u MTB třeba i rozměr kol? Bylo by dost jednodušší potom odpovídat. Z toho, že máš nový karbonový rám, se mnoho usuzovat nedá.

      Jinak každý obutí má něco do sebe. Sám mám 93 kilo a jezdím jak bajka tak silnici. U bajka to je asi úplně jedno, u silničky sem musel chvíli vybírat, než sem našel karbonovej galuskovej záplet, který mojí váhu unese a bude mít ještě trochu rezervu.

      0 0
    • tomekusti  

      A co třeba napsat, jestli se jedná o MTB, kros nebo silničku a u MTB třeba i rozměr kol? Bylo by dost jednodušší potom odpovídat. Z toho, že máš nový karbonový rám, se mnoho usuzovat nedá.

      Jinak každý obutí má něco do sebe. Sám mám 93 kilo a jezdím jak bajka tak silnici. U bajka to je asi úplně jedno, u silničky sem musel chvíli vybírat, než sem našel karbonovej galuskovej záplet, který mojí váhu unese a bude mít ještě trochu rezervu.

      0 0
      • Datel Stepní  

        Jaký záplaty jsi nakonec vybral?

        Taky mám podobný parametry…

        0 0
        • tomekusti  

          Tak původně sem jezdil Camapgnolo Zonda se Shimano ořechem (ortodoxní prominou) a momentálně vozím American Clasic Carbon 44. To první jsou pláště, druhé galusky. První hliník, druhé full karbon. Obojí mají nosnost přes 100 kilo, takže je tam i malá rezerva. Na Zondy sem dlouho nedal dopustit, ale vysoký ráfek je vysoký ráfek … Ale tady zatím nemohu říct nic k životnosti mám je chvilku. No a pokud nejsou problém peníze, pak takový Campagnolo Bora jsou myslím víc než dobrá volba.

          0 0
          • romanholy  

            Nikdy jsem na vysokém ráfku nejezdil a ani nikdo z mých známých. Jezdím tak 50/50 roviny i kopce (jižní části Prahy), má smysl o tom uvažovat? Těžko mi to někdo půjčí na vyzkoušení …

            0 0
            • tomekusti  

              Tak třeba testfest, tam by neměl být problém se na kolo s vysokým ráfkem posadit. Rozdíl může být ve váze, v brzdných vlastnostech a zejména v jízdě do kopce. Ovšem to musíš porovnávat cenosvě podobné modely. Zondy vs. AC 44 to mají jasné. AC 44 jsou lehčí i přes vyšší ráfek. Takže se líp odvalujou po silnici a drží tempo, i jedou lépe do kopce. Brzdí to taky líp. Teda na suchu … Takže zatím samá pozitiva. Uvidíme, až trefím první větší díru nebo budu dávat třetí galdu po defektu :-)

              0 0
          • Datel Stepní  

            Díky, tak nějak to vyřeším až si koupím pořádnou silnici. Jedny záplaty hliník klasika na pláště a druhé karbon s galuskou.

            Jsem zvědavej na dlouhodobé zkušenosti s těmi AC 44.

            Pravda není to žádná ultragramařina ale i tak mám obavu o to co udělají pod 90kg na našich silnicích.

            0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Píše v názvu na silnici, tak to asi MTB nebo kros nebude.

        0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Podobných dotazů je plná historie.

      Ale co bych neporadil. Předpokládám, že vybíráš kola na silnici. Pak si vyber, jestli chceš hliníková kola nebo už kola karbonová; jak vysoký ráfek; jaké obutí. Když není tam cena moc na prvním místě, jistě vybereš :)

      0 0
      • romanholy  

        Je to samozřejmě na silnici. Něco jsem o tom už četl. Jde mi spíš o to obutí, jestli řešit pláště + duše nebo bez duše. Od toho se pak odvíjí ráfky. Karbon asi ne, pak je to zase výměna brzd … Mám starší ojetá campa hliník, tak chci aby mi to víc ladilo s rámem :)

        Šlo mi spíš o doporučení z aktuální nabídky na trhu. Jestli třeba základ (Shimano WH-R501) nebo jestli je na jízdě pak zná něco výš (Mavic Ksyrium). Vysoký ráfek asi nemá smysl.

        A trochu mě nahlodalo pokušení jít do bezdušových plášťů, jen si nejsem jistý, jestli uvezou mých 90.

        0 0
        • Rorejs74  

          Mam zlehka pres 90 kilo a taky jsem chvili testoval, ale nakonec jsem skoncil u varianty Campagnolo Zonda obuty na klasicky plaste Continental GP 4000S ( vpredu 23mm a vzadu 25mm ). To mi pripada jako rozumnej pomer cena/vykon/najezd.

          Treba Schwalbe Durano plus meli vyssi najezd ( namotal jsem na zadnim pres 6000 ), ale zase jsou pomalejsi a tezsi nez ty Contiky.

          0 0
        • Vilém  

          Jen odbocka. Proc vymena brzd u karbonovych kol?

          0 0
          • romanholy  

            Moc jsem to nestudoval, ale minimálně špalky budou jiné nebo se pletu? Promiňte neznalému (znovu)začáteč­níkovi :)

            0 0
        • tomekusti  

          Hele to bych viděl asi tak, že na silnici 98% lidí vozí buď pláště nebo galusky. Dobrá alternativa jsou i plášťovky. S bezdušema na silnici není tolik zkušeností a co vím, ani extra velký výběr možností obutí. Takže pokud nechceš karbon, volil bych obyč nízkej ráfek a s klidným svědomím sáhl po výrobku výše zmíněného Campagnola. Na zimáku vozím i SH WH RS-10, ale upřímně, oproti těm Zondám je to nebe a dudy. Zejména co se hmotnosti týče. Nehledě na potřebu servisu. U shimana centruji tak 2× za sezónu, Zondy jednou preventivně za dva roky. A u Shimana už mi 2× vyskočil drát vpředu. Při naší váze je tam okamžitě osma, že to skoro neprojde vidlicí, natož brzdou. Dojet se na tom pak nedá. Takže za mě levný Shimana nebrat. Leda jako spotřebku na zimáka.

          0 0
          • bochov  

            Ja mam 107kg na silnici mam Aksia a plaštovky Tufo s33 a za dva roky jsem neměl problam s centrovanim anebo z defekty najedu tak 3,5t za rok.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.