Kola na silnici (plastova) do cca 30k

117 nepřečtených
  • max78

    Ahoj,

    davam dokupy silnicni kolo a vybiram plastova kola. Bude to moje prvni seriozni silnice po nekolika letech na biku a me znalosti a zkusenosti proto nejsou velke.

    Prosim tedy o rady a odpovedi zejmena na nasledujici otazky:

    1. Hlinikova nebo karbonova kola? Ze zahranicnich for jsem pochopil, ze v dane

    cene mohu dostat slusna karbonova kola, ktera mohou byt lehci a pohodlnejsi nez hlinikova.

    1. Aero nebo „neaero“ profil? Opet ze zahranicnich for jsem pochopil, ze

    zejmena top hlinikova kola na tom nejsou aerodynamicky prilis dobre. Nicmene je otazkou, zda vubec jsem schopny poznat rozdil…

    1. Tovarni nebo rucni zaplety? Pochopil jsem, ze u tovarnich zapletu muze byt

    horsi dostupnost nahradnich dilu a tovarni zaplety v teto cenove hladine nemusi byt prilis pohodlne.

    Momentalne zvazuju nasledujici kola. Prosim o nazor na ne, a pripadna doporuceni pripadnych alternativ:

    Mavic Ksyrium SL

    Mavic Ksyrium SR

    Mavic Ksyrium SLR

    Fulcrum Racing Zero

    Zipp 101

    Ram je Specialized Tarmac Pro SL4 v bile variante

    Osazeni bude bud komplet Ulegra Grey nebo Dura.

    Diky za kazdy nazor.

    M.

    0 0
    • max78  

      edit: spravny odkaz na Ksyrium SL

      0 0
    • nooski  

      Shamaly http://www.mojekolo.cz/…ck-galuskova nebo Neutrony http://www.mojekolo.cz/…tra-plastova se Shimano ořechem. Plášťová kola v karbonu nedoporučuju. Kvůli potřebné konstrukci jsou obvykle dost těžká, drahá, mají docela nízký limit na foukání a ještě jsou méně odolná než galusková varianta. Shamaly budou hodně tvrdá a tuhá kola, Neutrony více pohodlnější a vhodnější do kopců a díky nízkému profilu i méně náchylná na boční vítr.

      0 0
      • nooski  

        Ale tož Shamaly na plášť tady http://www.mojekolo.cz/…ay-fit-black

        0 0
        • max78  

          Diky moc za reakci. Je, prosim, velky rozdil mezi Campa a Fulcrum koly, pokud jde o kvalitu? Fulcrumy jsem mel v ruce a uplne me nepresvedcily zpracovanim. Campa kola uvidim snad zitra.

          0 0
          • nooski  

            Fulcrum je značka spadající pod Campagnolo. Každopádně čisté Campě věřím víc.

            0 0
          • McBlacky  

            A měl jsi v ruce mavic? mě osobně přijdou fulcrum lepší než mavic a to o dost, ale větší srovnání mám jen z bajkových. Na silnici máme jen ty obyč ksyria, víc bych za hliníkový kola nedal, platit 2× až 3× za 100gr váhy mě nedává smysl vzhledem k životnosti zircal drátů a mavic ořechu.

            0 0
            • jecnak  

              Clovece, podle me je to prast jako uhod. Kdyz vidim, co za servis potrebuji silnicni Fulcrumy 3 a 5, tak mi prijde, ze obcasne promaznuti orechu na silnicnich Mavic kolech jako naprosta pohoda. Treba loziska mi prijdou proti Fulcrumu nesmrtelny a s dratama jsem problemy nikdy nemel ani na prastarych bikovych Cmaxech XL, ktere jezdily i v zime v soli.

              0 0
              • McBlacky  

                to není jen o mazání, ale i o opotřebení kluzné vložky ořechu, kdy se ti tam vytvoří celkem brzo vakl. Po chvíli ho mají všechny mavic, na rozdíl od fulcrumu. Řešit to převložkováním se sice dá, ale není to ofiko řešení mavic – ti ti prodají nový ořech za litr, akorát to neřeší obroušení tělesa na náboji a od určitýho bodu to už nepomůže. Když třeba dáš 30t za exalith ráfky a po 30t km na nich máš vakl se kterým nejde už nic udělat to nasere. Pro někoho to jsou dvě sezony…

                ty XL byly ještě z doby, kdy to nebylo tolik všude odlehčený, to už s dnešní produkcí moc srovnávat nejde.

                Nekde psal i Greyhound, že nová generace na silnici 2014 modely má kromě nekvalitní barvy i horší ložiska než starší verze :/

                0 0
                • jecnak  

                  Clovece, necekal bych, ze mi po tom linku, co jsem ti posilal do mailu na hubdoctor vlozky neco podobnyho napises. Opravdu nemusis delat chytryho s necim, na co jsi se me ptal.

                  No a pro ostatni ctenare. S vaklem samozrejme neco delat jde, kdyz uz to nekdo necha dojit do stavu, ze je vybrousena i naba, staci podle miry opotrebeni poridit jeden z kitu.

                  A co se tyce vule, tak do urcite miry nevadi nicemu, dokonce tam byt ma, jinak by to treci lozisko tezko fungovalo. Jde jen o to, ze po case se opotrebuje vlozka v orechu, pripadne pri zanedbane udrzbe i kluzna plocha na nabe a musi se casteji domazavat, protoze nedrzi kluzny film. Pripadne dojde na katastroficky scenar, ktery uz jsem take videl, ze se orech zasekava, pripadne rezonuje a nebo pri opravdu velke vuli se klepe na nabe. Podle stavu se to da resit ruznymi opravnymi kity z linku vyse.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    opravit se to dá, ale není to ideální, ta konstrukce je prostě blbá. U kol za třicet tisíc neomluvitelná. Samozřejmě, že kluzné ložisko lehký vakl mít musí, jenže co stačilo před X lety na systémy s kazetou na 9spd, to bohužel dneska u 10 a 11 už není vyhovující, nároky na přesnost jsou už jinde. Vrtat se v tom každou chvíli díky řídkému oleji mavic, nebo riskovat, že to včas nedomažeš a obrousíš si plochu na nábě je dle mého názoru argument proti mavicu.

                    nedělám chytrýho, jen píšu co by někoho mohlo časem překvapit. Ne každý chce u kol za tolik peněz řešit DIY opravy.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Doporucuju ti najet 30t (coz urcite nejde malokdo) na Fulcrumech 3 a nejakych Ksyriich a uvidis, co budes menit. Podle toho co pozoruju v okoli to je prast jako uhod. Resit mensi vuli na orechu je treba u Shimana vzhledem k stranove volne vodici kladce rekneme usmevne. Podle meho mineni je fobie z kluznych Mavic orechu spis dalsi takova legenda Bike-fora.

                      Mimochodem, proc tedy reagujes na Mavic, kdyz je dotaz na Campa x Fulcrum?

                      0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Takze, FR3, aktualne 29kkm (v tom 3 zimy obcasne), hroch 80–85kg:

                        8kkm a 15kkm preventivni dotazeni vypletu

                        16kkm praskl drat vzadu po kolizi s manzelkou, druhy pri centrovani (zatuhle niple- zimni jezdeni)

                        18kkm praskl 1 drat vpredu (niple OK)

                        P loziska 1× kontrola po 18kkm, premazana po cca 24kkm, ted znovu, 1 draha lehce nacata.

                        Zadni lozisko 1× kontrola po 24kkm, jako nova).

                        Zadni rafek ma celkem zlabek (a je rovnany po kolizi s obrubnikem)

                        To mi nepripada zas tak zle.

                        Mimochodem, to povrzavani bylo fakt v dratech, vyvlozkovani krizeni draty teloonovou lepici to odstranilo.

                        Otazka: jakou muze clovek ocekavat zivotnost silnicnich kol (stredni tridy cca FR3)?

                        0 0
                        • jecnak  

                          Mne to prave pripada uplne srovnatelne s temi zatracenymi/za­tracovanymi Mavicy. Co se tyce zivostnosti, tak je to jen o nakladech na provoz. Od urcite chvile to uz asi nebude rentabilni dal udrzovat nazivu.

                          Podobne na to byly AC420 zhruba po 25k km s tim, ze jsem jednou vpredu menil loziska (dojizdeni do stredu Prahy i pres zimu – kostky, sul, blato). Dneska uz bych asi loziska casteji otviral a domazaval. Naby aktualne po vic jak 30k km ma Jitka na jednici na jinych rafcich a dratech.

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Ksyrium Elite 2013 jeté ženou po cca 16 tisících zatím jen ložisko na straně ořechu po smrti. Bohužel je to zcela nestandardní rozměr, takže jen v servisní sadě od Kastaru s poštovným za 535 Kč. Originální bylo jakési noname Indonézské, nové už SKS, tak snad aspoň dva roky vydrží.

                            0 0
                          • Hroch obojzhivelnyj  

                            Vychazi mi ze generalka FR3 neni financne realna :-(

                            Rafek 2500 cca, draty 21*50 + prace 1500

                            Loziska nestandard cca 50E sada na 1 kolo.

                            Bohuzel pro 2:1 21 der asi neexistuje kompatibilni levny rafek, leda to zaplest na 28derovy stylem Campagnolo a nechat par der pro mravence.

                            Takze je dojedu dokud fungujou a pak novy (9–10k), nebo slusny jety (6–6.5), nebo neco jinyho…

                            Za me OK, jediny problem 1 praskly drat za 30000km.

                            0 0
                            • jecnak  

                              Zkus napsat do Remerxu, zda by byli ochotni vyrobit 21 der na nejakem z jejich rafku.

                              0 0
                • Greyhound  

                  O ložiscích jsem nic nepsal, kola neřeším :-) U Mavicu Ksyrium SR mi vadi orech, to je otrava. Pokud ma tazatel v hledacku i Zippy tak bych volil 303ky – mam je v galuskove verzi a prijde mi to jako rozumný kompromis a univerzalni kola, u me zatim zcela bezproblémová. Racionálně vynaložený peníze to samozřejmě nejsou, ale kolo s nima hned vypadá o třídu rychlejší a to jde, ne ;-)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    tak to byl někdo jiný, je to někde tady na BF

                    0 0
                  • blaf  

                    racionalne vynalozeny penize bude max. par tisic, co da clovek za kolo na dojizdeni :) cokoliv navic uz je zbytecnej luxus

                    0 0
      • max78  

        Na Mon Chasseral jsem taky koukal, ale nenasel jsem na ne prakticky zadne reference. Kazdopadne DT 240s mam na biku a jsem s nimi spokojeny. Zkusim jeste pohledat nejakou recenzi.

        0 0
        • stařík  

          Mám DT Mon Chasseral. Mám i Ksýria. Mám Bontrager a mám i Ritchey WCS. Jsem pro hliník, středně vysoký profil. DT jsou pohodlná (na naše silnice). Jen mě trochu zarazilo, že dráty při jízdě do kopce při zatížení trochu povrzávají o sebe. Budu je muset v místech křížení máznout. Ksýria jsou bezproblémový, jen trochu tvrdší. WCS po ráně do kamene se již nikdy nedaly dohromady (i nový rýfek pak vibroval při brždění a nakonec se vytrhnula příruba u středu). U nových Bontragerů praskaj dráty a výrobce za ně neručí (vlastní zkušenost s dovozcem). Takže pokaždé hrozí zkažená vyjížďka.

          Koupil bych z užšího (DT nebo Ksýria) výběru podle toho, co se ladí ke kolu.

          0 0
      • Zdenda CUBE  

        Naprosto souhlasím s tím, že když karbonová kola, tak jedině na galusky, a pokud plášťová, tak hliníkový ráfek ..

        0 0
        • max78  

          Pokud jde o tu volbu plast/galuska, plast jsem zvolil, protoze jsem mel za to, ze to bude z hlediska fungovani (tj. vymen plastu nebo oprav defektu) pro me jako pro hobby cyklistu praktictejsi. Je to spravna uvaha, nebo bych mel galusky zvazovat?

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            Je jednodušší hodit do brašničky náhradní duši a kdekoliv ji přehodit, než tahat tufo a případné defekty zalívat někde po škarpách. Také s foukáním je to jednodušší, málokterá kapesní pumpa dává tlak potřebný k nafoukání galusek. Pro běžné nezávodní ježdění pláště bohatě postačují.

            0 0
          • Ruprecht  

            Ideálním kompromisem je použít plášťovky. Třeba: http://www.tufo.com/plastovky/

            0 0
            • jecnak  

              Ano, slucuji nevyhody plastu a galusek.

              0 0
              • Ruprecht  

                A to? Jezdím je druhý rok a žádné nevýhody nepozoruji…

                0 0
                • Pedro RB  

                  třeba neskladnost jako galuska (dokonce větší) a větší váha (jako plášť + duše)

                  0 0
                • Zdenda CUBE  

                  To když už gumu vcelku bez duše, tak raději galusku. (lehčí ráfek, lehčí guma) jediná nevýhoda je lepení. Nechápu prvoplánově kupovat plášťový ráfek a cpát tam hned plášťovku…

                  0 0
                  • raceman  

                    co sem zacal vozit plastovky, tak s sebou vozim jen no tubes tmel v tufo flasce a pumpu :) male diry sem zalepil, nafoukal, vetsi zalepil a nafoukal aspon na 5–6 atm a dojel (ty byvaly na hodne jetych plastovkach, takze pak sla pryc) a ano uz sem i jednou dojizdel kus na prazdne :) nahradni plastovku netaham… jelikoz vozim ty nejlevnejsi, tak ano, sou tezky jak krava :) ale na tezkym kole mi to bylo sumak na to moje amaterske toceni nehoma na mistnich hnojacich :)

                    ted s novym kolem sem dostal continentaly ultrasport, tak je tam asi necham, odjezdim a pak dam mozna zas plastovky :)

                    a aspon jedna vyhoda, pri defektu se nesvlece jak plast… a jednou sem asi v 60tce z kopce na kritaku vymlel diru a cvakl novou plastovku… kdybych tam mel plast a dusu, tak je rafek asi v hajzlu, ale takhle nic.. :)

                    0 0
    • Vrci  

      kvuli dobrým zkušenostem sice se starším modelem bych znovu bral Eurusy od campy případně zvažoval shamaly. Osobně jsem fulcrumy jsem osobně nikdy nevozil, ale co jsem slyšel jde o spolehlivá kola, tak bych se jich nebál

      0 0
    • jerryx  

      Nenapsal si na co to chces. Zavody? Trenink? Oboji? Vsechny ty kola sou dobry (hodne tuhy, lehky a odolny), ale za 30k muzes dostat uz hodne slusnej karbon, kterej by v galuskovy verzi moh bejt AERO (aspon 38mm) i lehkej (treba pod 1300g). I set Zippu 303, by se treba dal nekde splasit.

      Jinak davat Campa kola na silnici se Shimanem je trochu prasarna. Proto Campa dela Fulcrumy. Fulcrum Zero jsou podle mne asi nejlepsi AL allroundy na trhu. Ale jsou vhodny spis na zavody, pac sou smrtelne tuhy.

      0 0
      • max78  

        Diky za reakci. Chci to pouzivat pro trenink na bike a pro sve samostatne sportovni jezdeni. Zavody neplanuju, i kdyz totez jsem pred par lety tvrdil i o biku a ted se obcas na zavodech svezu. Jak psal Zdenda Cube, galusky jsou pro me nejspis neprakticke reseni. Jinak s mixem Campa Shimano mas pravdu. Pokud bych sel do Campa kol, tak bych to cele dal asi do Veloce…i kdyz tady vaham, jestli neni prasarna Campa na Speslu jako takova. Kazdopadne diky za info o tuhosti Fulcrum Zero. Jsou Shamaly stejne tuhe?

        0 0
        • jerryx  

          To bude asi stejny. Jsou to zavodni kola – asi stejne jako vsechny ostatni drazsi Alu kola. Pro bezny jezdeni, bych volil neco min agresivniho, ale treba levnejsiho – treba Mavicy Elite apod. Pokud chces pohodlny a zaroven hoodne dobry (z jakyhokoliv duvodu), tak leda nejaky karbonovy (s pohodlim na silnicce je to stejne vselijak a nejvic asi pomuzou rozumny psi v plastich).

          Jinak Veloce je takova hobby sada, takze kola za 30k by k ni moc nepasovala. Nic proti, ale na 15 let starou Felicii by novy elektrony taky nesedly.

          0 0
          • max78  

            Promin, mel jsem na mysli Chorus.

            Ohledne pohodli to vnimam tak, jak pises, tj. prilis velke pohodli necekam a neni to pro me rozhodujici faktor. Mel jsem v lete na test S-Works SL3 a pohodlim me „neurazil“.

            0 0
            • jerryx  

              Chorus to je jina. To „pohodli“ je zavisly na mnoha vecech: ram, kola, sedlo, posed, sedlovka, omotavky, ale predevsim plaste a tlak v nich – kazdej jeden BAR je cejtit. Osobne si nemyslim, ze ti karbonovy rafky nejak zvlast pomuzou v tomhle smeru.

              0 0
              • max78  

                Dekuju za info. S karbon rafky mas nejspis pravdu. Navic, pokud jsem to spravne pochopil, jsou ty karbon rafky nachylnejsi ke zniceni (?)

                0 0
        • McBlacky  

          Mavic jsou taky dost tvrdý kola, ale pokud nechceš jezdit v sobotu i v neděli dvě kila, tak se to dá

          0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Hmm, podle me by sis mel nejdriv odpovedet na spoustu otazek. Nehledas nejlepsi kola, ale nejlepsi kola pro sebe, a tim se dost ujasni. Kolik vazis- kola muzou mit vahovy limit. Budes jezdit kochacku, nebo zavody? Planujes extra treningova kola? Rad do kopce? Nebo moc ne, a jezdis tak rychle abys uzil aero rafky? Nebo spis dlouhe vyjizdky, a tedy neco pohodlnejsiho? Univerzaly? Silnice u nas nejsou nic moc, jak moc bude bolet rozstreleny (karbonovy) rafek? Budes jezdit sam nebo v baliku (kde tu diru proste jednou trefis)?

      A jako hobika, s tvym rozpoctem bych asi fakt seriozne zvazoval rucni zaplety, treba z techto duvodu, jestli nepocitat s bezdusemi a jestli nezkusit sirsi rafky ala HED Ardennes.

      Stejne te nekdo driv nebo pozdeji nekdo nasmeruje na mistniho Hnoje.

      0 0
      • max78  

        Ahoj, diky za reakci. Vazim 72–75kg. Zatim neplanuju druhy set. Idealne bych rad univerzaly. Rad bych kombinoval kopce i rovinu. Jezdit budu sam.

        Rucnim zapletum se nebranim a podobne jako autor clanku, na ktery odkazujes mam rad DT 240. Podivam se, jestli nenajdu nejake zajimave rafky, ktere bych k nim napasoval.

        Neni u bezdusi na silnici problem tlak? Bezduse na biku mi dvakrat bouchly pri 2.5 bar, tak jsem k bezdusim na silnici kapku skepticky.

        0 0
        • Seky  

          Zkus se někde pozeptat jestli by ti nezapletli tohle http://www.notubes.com/…P461C58.aspx dá se to postavit i na váze kolem 1200g. Cena s luxusními Tune náboji vychází kolem 18.000,– a váhově pod 1200g. Ale nemám s těmito ráfky osobní zkušenost, takže zaručit se za ně nemůžu. Zkus Hnoje, nebo nějaká lepší Pražský servisy jako 9395, Bycycle Cafe atd.

          Momentálně zvažuju z těhle ráfků záplety + novatec náboje. Váha mi vychází pod 1300g a cena do 10.000,–. Když budou na jaře prachy tak do toho asi pudu.

          0 0
        • raf007  

          Ahoj, můžu doporučit ZTR Alpha 340, mám je na Novatec jako záložní kola.

          Dodat je umí např. na http://bikeart.cz/…40-±Novatec

          0 0
          • jecnak  

            Nemel jsi problem s povolenim napeti dratu po nafoukani plastu? Mne trochu plave zadni kolo ve spurtu a to mam 32 dratu.

            0 0
            • raf007  

              měl jsem stejný problém s předchozími koly. Od té doby si nechávám u silničních kol zpevnit výplet karbonovou páskou v křížení u kazety a je to rozdíl.

              0 0
            • Pedro RB  

              A jinak se na tom jezdí jak? (pohodlí, žvejkání..?) Vozíš Hutchinson Fusion 2 Road Tubeless bez duše a na kolik foukáš? (nemůže být to plavání spíš tím nižším doporučeným tlakem?)

              0 0
              • jecnak  

                Jezdi se na tom dobre, jsem celkove spokojeny. Nicmene ted jezdim na zimaku zimni kola, takze jestli jsem na silnicnich bezdusich najel tak 1000km, tak je to hodne. Foukam na 100/110psi a plaste rozhodne neplavou, v tom problem neni. Jak jsem psal v odkazu vyse problem je v ultralight rafcich. Neni to nic dramatickeho, ale nedoporucil bych takova kola silove disponovanychm jezdcum nad 85kg.

                Ted lezi kola v garazi a nejaky tlak zatim stale drzi i po dvou mesicich. Rekl bych ze je to porovnatelne s ultralight dusemi.

                Zkusim se tento tyden dokopat a napsat nejakou delsi recenzi, protoze to ocividne zajima dost lidi.

                0 0
    • Smazaný účet  

      a silnička k čemu? já si na dlouhej TT loni kupoval tyhle:

      http://www.bikesport.cz/…el-2011_2940

      a zatím velká spokojenost

      ale vrchařský kola to rozhodně nejsou :-)

      0 0
    • max78  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • max78  

      jeste me napadly „Dura Ace kola“: http://www.koloshop.cz/…na-kola.html

      mate s nimi nejakou zkusenost, prosim?

      0 0
      • jecnak  

        Ve vsech testech co jsem mel moznost videt dopadly vyborne. Nevim jestli to nebylo i tim, ze Shimano vypustilo predseriove vzorky zdarma a ty pak byly recenzovane, ale i novejsi recenze jsou velmi kladne. Co me nakonec odradilo je obecne spatna dostupnost nahradnich dilu u Shimana. Prece jen se nejedna o polozku za par tisic.

        Mrkni jeste sem, mohlo by se ti to hodit: http://www.bike-forum.cz/…iky-atd.html#…

        0 0
        • max78  

          Dekuji, vlakno, na ktere odkazujes, jsem prosel nez jsem zalozil toto vlakno.

          Pomalu se v kruhu vracim k Fulcrum Racing Zero. Nebranil bych se ani Racing 1, ale ve prospech Racing Zero hraje design.

          0 0
          • jecnak  

            Mrkni jeste na http://www.amclassic.com/…print350.php Dily ke kolum jsou celkem bezne dostupne. Pokud nesezenes v CR, tak na e-bay. Rafky maji temer stejne IRDA jako ZTR340, takze se daji pripadne pouzit ty. Slabinou jsou loziska, ktera odchazeji casteji (predni). Vymena je ale snadna a cena komplet 8 lozisek je do tisicovky. Vymenou AC 1.8 dratu za CX-Ray se da usetrit cca 55g.

            0 0
            • max78  

              Diky, mrknu na to.

              0 0
            • jerryx  

              Safra, ty mas prehled o poruchach i nahradnich dilech. Nicmene nevim, jestli to na tazatele udela dobrej dojem ohledne tech kol. ;)

              Pocitam, ze brzy nekdo prijde s Remerxama, jelikoz ty musel opravovat/rekla­movat snad kazdej, takze zkusenosti budou vesmirny.

              0 0
              • jecnak  

                Jak ma neco kozy a nebo kola, tak do toho musis porad cpat penize ;-)

                AC kol mame doma ctyri pary, takze trochu prehled mam a vzhledem k memu rocnimu najezdu proste technika odchazi a je treba obcas neco vymenit.

                0 0
        • max78  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • jerryx  

        Kola sou to dobry. Vzhledem k tomu, ze to budou tvoje jediny kola, tak bych povazoval za nejdulezitejsi jejich spolehlivost a dostupnost nahradnich dilu, jelikoz kdyz uz se neco posere, tak to budes chtit mit hned opraveny. Bejt tebou bych bral jen Alu a vzal bud nejaky Mavicy, ktery maj dobrou podporu anebo si neco nechat zaplest, kde ti drat (aspon kulatej) nebo nipl vymeni uplne v kazdym servisu. Prdel bych na kola s hmotnosti pod 1400g, ponevadz tam to uz je hodne na ukor robusnosti.

        0 0
        • max78  

          Nemas, prosim, info o dostupnosti nahradnich dilu na Fulcrumy. Prochazel jsem jeste jednou jejich nabidku a pridal jsem do vyberu (s ohledem na design) Racing 1 2-Way Fit , coz by mohl byt slusny kompromis vykon/cena. Za usetrene penize (treba oproti SLR) bych pak mohl zvazit i pripadny druhy set.

          0 0
          • jerryx  

            Nevim, ale na pockani ti Zera opravej malokde (jestli nekde). Je tam vsechno nestandardni, takze kdyz ti rupne drat (je to hodne malo pravdepodobny), takze nejenze asi nedojedes domu, ale jeste nebudes jezdit kdovijak dlouho. Jsou to ale spolehlivy kola, takze to bude fakt smula, kdyz se neco podela.

            0 0
            • max78  

              Mavic je tedy v dostupnosti dilu lepsi nez Fulcrum?

              0 0
              • kubad  

                je ve velkých městech díly koupíš

                0 0
              • jerryx  

                JJ. Hodne servisu ma skladem vsechny draty i niply, takze ti to teoreticky muzou opravit na pockani. Ale Mavicy sou taky provereny drzaky, takze bude fakt smula, kdyz se novy kole rozsypou.

                0 0
    • max78  

      Panove, dekuji vsem za rady a nazory. Jeste jednou si ta kola prohlednu v realu a udelam finalni rozhodnuti. Az to bude cely komplet, pridam obrazky do sekce fotky.

      0 0
      • Vlady  

        právě dávám dohromady něco obdobného dohromady, na kolech jsem šetřil, dal Zondy – zkušenosti s nima nemám, mají prý srovnatelnou kvalitu s podstatně dražšíma – přišly mně na 300,–€… Někdo zde psal, že je prasárna dávat Campu na kolo osazený Shimanem, snad mě na cestách neukamenují…

        0 0
        • max78  

          na jaky ram to davas?

          0 0
          • Vlady  

            na tenhle:

            0 0
            • max78  

              koukam, ze jsi o pekny kus dal nez ja :)

              0 0
              • Vlady  

                není co uspěchat, chybí jenom představec a odříznout Gabelschaft… a potom bude stát 2 měsíce ve sklepě…

                a čekat na hezký počasí… pokud jsi ještě nedíval kabely – je na to pěkný video: http://vimeo.com/23917838

                0 0
                • Vrci  

                  hele je mi jasná výměna, před vytažením lanek se na ně natáhnou bužírky…

                  ale co se dělá pokud lanko rupne?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    mocně se nadává…a pak se to řeší kovovou koncovkou a magnetem ;-)

                    0 0
                  • Vlady  

                    ty díry pro vstup/výstup lanka jsou alespoň u tohoto rámu dost veliký (na závěr se přes ně přišroubují takové botičky), takže to jde vcelku rychle – prostrčit drát a na druhé straně vytáhnout pinzetou. Nedobrovolně jsem vyzkoušel. Ty bužírky jsou tady vcelku zbytečný…

                    0 0
            • Vlady  

              aha, nečitelný… Roubaix…

              0 0
            • yetti  

              Teda ošklivější silniční rám by člověk hledal těžko :-)

              0 0
    • jecnak  

      Udaly se nejake zmeny? Celkem zacinam pokukovat po nejakych kolech s vyssim rafkem. Posilhavam po rucne zapletenych cinskych karbonech na AC nabach a CXray dratech 20+24. Druha moznost nejaky lepsi Mavic s kabonovou kapotazi. Relativne slusne vahovy vychazi letosni Mavic SLR s keramikou na rafcich a karbon draty. Spis se zacinam klonit k tem Mavicum, protoze jako nezavodnik galusky, karbon rafky, spesl spalky a celou tu jebacku kolem dokola moc nemusim. Navic na dlouhe vyjizdky 300+ a ultramarathony si ani ty karbony s galdama moc predstavit nedokazu.

      V neprospech Mavicu hovori nejakych 200g navic na kolech, coz je z cca 50g dany orechem a ze zbytku tezsimi rafky. Dalsi minus je pak cena.

      0 0
      • max78  

        U me se udaly ty zmeny, ze jsem objednal Fulcrum Racing 1 ve verzi 2-way fit, a to proto, ze Racign 1 2 way fit mi sednou na kolo designove lepe nez Racing Zera (o bezdusich zati nepremysli) a take proto, ze ma komunikace s Kastarem nabyla tak tragikomickeho rozmeru, ze jsem od jakychkoliv uvah ohledne nakupu jakychkoliv kol od Mavicu upustil. Kazdopadne behem resersi ohledne SLR jsem pochopil, ze na SLR budes taky potrebovat specialni spalky.

        0 0
        • jecnak  

          Fulcrumy jsou pro me out. Nejsou to rychly kola, aerodynamika mizerna jako u Ksyrii.

          0 0
        • Hnoj  

          Dobrá volba, Racing 1 a ZERO jsou nesmrtelný kola…

          0 0
        • Mark-H14  

          Ahoj, jak ty FR1 spokojenost?

          Mám trochu starší model kola než ty, ale plánuji stejná kola.

          0 0
    • blaf  

      uvazuju, ze koupim Canyona s Ksyriama SLR WTS, ta kola nechci, takze bych je prodaval, za kolik je realne je prodat, aby mi nelezely rok doma, ale prodal jsem je do par mesicu? Kastar je ma za 35tis., Budina za 27.5tis. (nejsem si jisty jestli to jsou ty samy, ale asi jo), kola by byla nejeta, ale samozrejme uz z druhe ruky, bez dokladu (doklad jen k celemu kolu), reklamace by se musela resit pres me

      0 0
      • Josef Panek  

        Pokud se budeš nadále rozhodovat tímhle tempem, tak si uvědom, že budeš prodávat kola z modelu 2018. Petelice.

        Chtěl bych se zbavit káry. Je to samozřejmě z druhý ruky, stála 900. Kolik to bude?

        0 0
        • blaf  

          to mas pravdu, rozhodnuty uz jsem, jen vybiram konkretni model, tak uz by to s tim modelem 2015 vyjit mohlo…

          0 0
          • Josef Panek  

            Co to bude?

            0 0
            • blaf  

              Ultimate CF SL(X) s Di2

              0 0
              • Josef Panek  

                Oujé, raketa hrozná. Z čeho na to přesedláš?

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Nech Blafa svezt, at se konecne rozhoupe ;-)

                  0 0
                  • blaf  

                    jelikoz je fakt, ze bud koupim to kolo ted nebo uz nikdy, tak se pomalu dohoupavam, jen ted nevim jestli SLX nebo SL…

                    0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Jinak receno, kolik te bude stat –200g na ramu…

                      podle testu jsou uplne presne stejne tuhe i „pohodlne“ a vybava az na kola taky ;-) Zeptej se zeny co si o tom mysli.

                      0 0
                      • blaf  

                        jeste barva, a ta je k nezaplaceni ;)

                        prave proto resim ta kola, ale vypada to spis na SL, zena rika at uz s tim neotravuju a konecne neco koupim :)

                        0 0
                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          :-))) moje rikala presne to same.

                          0 0
                          • blaf  

                            tak jsem celou nedeli premyslel a jelikoz mi bylo opet zopakovano, at s tim neotravuju a koupim si co chci, tak jsem temer rozhodnutej dat vic (penez) a dostat min (gramu), takze SLX :)

                            0 0
                  • Josef Panek  

                    Když to by nebylo tak jednoduchý. Musel by odprosit, omluvit se a podtrhnout to nějakým malým dárkem. To za prvé;-) Pak by musel naběhnout do stodoly a doservisovat a poskládat – už jezdím zimáka. Taky Ultimate, ale AL.

                    0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Zimaka, v tomhle pocasi?

                      0 0
                      • Josef Panek  

                        Demence, vím. Bylo mokro, tak jsem ho vytáhl s tím, že jednici oservisuju… Odstrojil jsem to a není čas… Už to nechám na zimu;-)

                        0 0
                    • blaf  

                      jsi pojedl vtipnou kasi, vid?

                      0 0
                      • Josef Panek  

                        Máš Ultimate CF vel. 60? Já jo…

                        0 0
      • jonti  

        pokud jsi ochoty cekat nekolik mesicu, tak asi nebudes muset jit pod 80–85% nejlevnejsi internetove ceny.

        0 0
        • kubad  

          ty bys fakt dal za hliníkové kola 23 tisíc?

          podle mě tohle bude naopak oříšek prodat, a bude muset jít dost pod cenu protože ofiko cena je totální nesmysl

          0 0
          • blaf  

            myslel jsem, ze jsou karbonovy…

            prave mi jde o to jak moc pod cenu, kdybych je prodal za 20 tak by to bylo dobry, min uz nic moc, to uz bych asi radeji sel do nizsiho Canyona

            0 0
            • kubad  

              podle mě alu ráfek s keramickou brzdnou plochou, a pod 20 to bude určitě,

              0 0
      • McBlacky  

        na bazarech se občas vyskytnou za 20, ale za to se většinou neprodají.

        0 0
    • Masseytruth  

      (smazano administratorem – spam)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.