Kladky 11 zubů a pastorek 9 zubů ? Má to logiku ?

104 nepřečtených
  • Velmi rád sleduji diksuze o nových a moderních komponentech-zvláště o převratném objevu SRAMU 1×12.Jsem velmi zvědav jka se dokážou popasovat s rozsahem převodů..Zkoušejí to i za cenu zcela absurdních argumentů, ve smyslu..čím více zubů na kladkách přehazovačky tím lepší řazení a menší odpory..a přitom vymýšlejí patsorky s 9 zuby…což je samo osobě úkrok zpět z hlediska účinnosti přenosu výkonu. O křížení řetězu už bylo napsáno dost- a opakovat někomu látku střední školy z fyziky o rozkladu sil už nemá asi smysl. Reklama dokáže samozřejmě zvýraznit klady (pohodlí, jednoduchost, váha, rycjlost..) a potlačit – nebo přímo zamlčet „cybičky“ (ztráty energie díky křížení řetězu a větším silám na ozubení, životnost, náklady na servis-výměnu komponent)…

    0 0
    • DaD  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    •  

      a rád bych se někdy zeptal třeba Petra Sagana-mezi čtyřma očima- chtěl bys spurtovat do cíle Mistrovství světa na převodu 50 × 11 nebo třeba na 42×9 ?

      0 0
      • team_daddy  

        A pointa? Neni-li rozumna otazka, nemuze byt rozumna ani odpoved.

        0 0
        •  

          takže nevíš co je „logika“? tak pardon…

          0 0
        •  

          takže ti přijde logické (efektivní a ekonomické)´vy­měňovat kvůli 2 –3 nejvíce sjetým pastorkům celou 12 kazetu za x tisíc Kč? Zahodit celé kliky-protože převodníky s 5 dírami se už na té rozteči nedělají? Zkus tedy odpovědět-když potřebuješ pointu! :-)

          PS: dle mého Jen zbytečně vyhozený a nevyužitý materiál – jen konsum a komerce…stále se blábolí o ekologii, efektivitě-využití vzácných kovů , nerostů , surovin.. a pak nám „vývojáři“ předloží takový „objev“…Pokry­tectví, byznys…

          0 0
          • team_daddy  

            O par prispevku niz pises, ze chapes auta jako Porsche a Ferrari. Ja taky. A tohle je totez, je to drahe jako Ferrari, neefektivni – neekologicke jako Ferrari a je to proste fajn jako Ferrari a stejne jako Ferrari si to muze dovolit jen nekdo. V cem je problem?

            0 0
            •  

              Kdo mluví o problému? Stačí jen napsat celou pravdu jak o Ferrari , tak o Eaglu…prostě vyvážené informace! protože jsem začal mít podezření, že to tady je jedna velká REKLAMA a nikoli sdílení praktických zkušeností lidí, kteří tyhle komponenty skutečně jezdí i na závodech …

              Pokud je B-F skutečně svobodné fórum, pak by tady měl být prostor i pro „druhou stranu“…

              Pochopeno? :-)

              0 0
              • Smazaný účet  

                A ty snad mas s temi komponenty prakticke zkusenosti a jezdis je zavodech?

                0 0
                •  

                  ne,ale jako strojař jsem pár převodovek navrhl a mám alespoň základní přehled o ozubených převodech a snad i technický cit a na kole jsem také něco vyzkoušel a najel :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Zase jenom teoreticke kecy…

                    0 0
                    •  

                      tak snad umíš hledat na netu-je tam taky něco o návrhu ozubení řetězových kol a řetězů a ztrátách u malých pastorků…

                      jestli návrhové výpočty ozubení a řetězů považuješ za kecy…tvoje volba a nevědomost-nebo spíše nadutost ?

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Kdyby ses na tom eglu uz nekdy konecne svezl, mozna bys zjistil, ze teoreticke rozdily ztrat mezi 11 a 10 zubovym pastorkem jsou v praxi naprosto nevyznamne az nezjistitelne. Nebo se snad povazujes za chytrejsiho nez jsou konstrukteri Sramu?

                        0 0
                        •  

                          tak samozřejmě v terému samozřejmě nedrtíš jeden převod třeba 20 minut..jako na silnici..a na tom je to postavený…

                          0 0
                  • nooski  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                    0 0
              • team_daddy  

                Jenze ja B-F ctu a zaznamenal jsem, ze hodne lidi Eagle nechce, protoze je absurdne drahy, coz je asi jedina nevyhoda. A tento pohled na tomto foru taky je.

                0 0
          • Kulasek  

            PS: o recyklaci jsi někdy slyšel?

            0 0
            •  

              a o efektivních využití materiálu si slyšel? Co je z hlediska energetické efektivity lepší..mít ocelový rám 20 let nebo kupovat ,každých 5 let rám nový -hliník-karbon ? O celých komponentech nemluvě..

              Z pohledu výrobce a prodejce je to samozřejmě jednoznačné- produkty se musejí „točit“ z pohledu zákazníka – to asi moc košér není, že?

              0 0
              • matbiker  

                A moralni zastarani ti neco rika?

                0 0
                • scalar  

                  To je pro něho plus.

                  0 0
                •  

                  ano jsem také „morálně“ zastaralý :-)

                  i biblické desatero je vlastně zastaralé a je třeba vymýšlet a schvalovat nové zákony :-)

                  Tahat slovo „morálně“ do cyklotechnologie je opravdu „moderní“…

                  0 0
      • MiKED  

        předpokládám, že jezdíš na singlspeedu, protože přehazovačky byly ve své době nesmyslný výstřelek…

        0 0
    • tomxxx  
      1. 9 pastorek Sram nedělá
      2. Pro závodníky ta kazeta ani myšlená neni
      3. Zkus si 1×11 nebo 1×12 na bika a pak mektej, jak je to na hovno.
      4. S tim 9 pastokrem souhlasim, taky se mi to zdá jako **********.
      0 0
      •  

        ale vždyť je to tak jednoduché! Rád se projedu pořádným autem-Ferrari , Porsche..rád si ho vyzkouším…Stejně tak, si možná zkusím toho Eagla! a dokážu předpovědět..první dojem ovládání – perfektní, druhý dojem- na nejlehčí převod, když šlapu na krev-někam se mi ztrácí síla z nohou-něco „pruží“..a po ujetí 10,000 km zjistím, že prostě tahle sada není pro mě…Je to prostě drahé na údržbu-chci kolo s komponenty , na které je spoleh-že třeba i po 5 letech si mohu koupit náhradní převodník, pastorek, kazetu…a klidně i celý šaltr, brzdy..a ne že jen díky tzv. Vývoji-budu jen kvůli jednomu poškozenému komponetu (třeba prasklá řadící páčka) muset vyhodit všechno!

        Tak doufám , že už tady někdo konečně pochopil, o co mi jde! Jde mi o lidi, které kolo baví a nechtějí vyhazovat peníze za něco, co je kvalitou (výdrží) „dole“ ! Copak vám nevadí to, že si kopíte ldenici, pračku (sice A++) , ale po 4 letech ji musíte zahodit (nejde vyměnit ložisko na bubnu) ? A koupit novou? K čemu je to A+++ , když nakonevc zaplatíte více než s 20 let starou pračkou, která sice žere více, ale vydrží?

        Tedy shrnuto, dle mého nenabízí za ty peníze systém 1×11,1×12 nic „navíc“..ještě to pochopím na speciálech (jen terén nebo DH ) , ale ten trend -cpát to i na

        SILNICI???

        0 0
        • tomxxx  

          Tak si to nekupuj no. Ti to nikdo necpe

          0 0
          •  

            cit : „Zkus si 1×11 nebo 1×12 na bika a pak mektej, jak je to na hovno“…

            zasponzoruješ mě ? :-)

            0 0
            • scalar  

              Nějaká ekonomická verze 1×11 je otázkou 4tis. Kč, nic nedostupného.

              0 0
              •  

                máš nějaký odkaz? to je komlet i spáčkami a přehazkou ?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Prehazka slx7000 – 1390,–

                  Kazeta sunrace 11–46 – 1390,–

                  Razeni slx7000 – 690,–

                  Retez sram1110 – 290,–

                  Prevodnik z ali – cca 200,–

                  Kliky muzes pouzit jakekoli starsi shimana 3×9 s rozteci 104 nebo 96 mm.

                  Ekonomicka varianta za 3960 Kc bez jakychkoli slev nebo velkoobchodnich cen.

                  0 0
                • tomxxx  

                  1×11 NX nebo Shimano SLX, páčky, hazka, kazeta, myslim, že se vejde cenou i řetěz, ale s kazetou 11–42

                  0 0
        • antt  

          co jsi v tento krásný den všechno požil? Jíš houby?

          0 0
          • MiKED  

            Byl pátek 13.

            0 0
            • antt  

              jo vlastně :D Prostě mu přišla výplata bez prémií a na Eagla nezbylo . .

              0 0
              •  

                oba máte pravdu! byla výplata a ještě navíc 13.-pátek…

                PS: a bylo to první výplata v novém zaměstnání :-)

                0 0
              •  

                tak tohle bych určitě nekupoval – ideál je 2 × 9 (pro mě)..

                ale o čem sním je tohle – prostě si ten rám ustrojit dle svýho, vymazlit si ho …

                https://www.specialized.com/…odule/128934

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak tom nesni, kup si ho a jezdi. Za chvili Ti bude 50, co myslis, kolik let jeste budes moci prehodit nohu pres sedlovou trubku?

                  0 0
                  •  

                    hmm..tak tohle mě nenapadlo! To budu muset zvážit!

                    0 0
        • scalar  

          A to nechápeš, že kdyby nebyla spotřeba, nebyla by ani výroba, tedy ani mzdy a nastala by krize?

          0 0
          •  

            no chápu, ale poslední krize , která začala v USA, byla pokud vím o něčem jiném..

            0 0
            • pepek  

              Aha. No a kubánská krize byla taky o něčem jiném. Že to nesouvisí? To ti přece nevadí. Krize jako krize.

              0 0
              •  

                krize nastane, když je nadvýroba něčeho (třeba auta) , co k životu člověk bezprostředně nepotřebuje a hlavně dojde ke znehodnocení pitné vody a nedostatku potravin..(ztráta potravinové soběstačnosti země)…to pak bude skutečná krize a může vyústit i do válečného konfliktu..

                0 0
                • scalar  

                  Krize nastane, když si nekoupíš pořádné kolo a budeš tu jen trolit :-)

                  0 0
                  •  

                    tak jako …co?! Udělal jsme velký ústupek a koupil a nainstaloval po 20 letech střed HT II SLX !

                    fantastická technologie-ten hollowtech – sice to má pár „mušek“ (jiný q-faktor, řetězová linka, lapač bordelu-levá miska..) ale co bych pro ten váš POKROK neobětoval!

                    a říkám na rovinu..pokud by mně někdo nabídl fungl nové XT šlapání 20 let starý model-raději bych si tam dal to!!!

                    0 0
                    • plzakj  

                      Myslis jako 4 hran? To je rozhodne reprezentant odolne technologie :-)

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Problém u těchto bezúdržbových věcí nastává s demontáží, pokud doslouží a je třeba je vyměnit. Třeba sundat kliky po mnoha desítkách tisíc km a 8 zimách není žádná legrace :-)

                        0 0
                        • scalar  

                          Slušná práce, většinou se spíš urve závit v klice.

                          0 0
                          •  

                            jo to se má někdo čím chlubit..:-)

                            0 0
                        •  

                          každý cca dva roky jsem zapouzdřenýstřed vydělal a pootočil o cca 120stupňů, aby se ložiska opotřebovávala rovnoměrněji..a závity misek dobře promazal..čtyřhran jen lehce WD..asi proto jsem na něm najel více jak 60.000 km a ještě te´d se prefektně točí-ale už v něm je vůle!

                          Já seo komponenty dobře starám…a takovouhle prasárnu nedělám..pro mně kolo není jen sportovní nářadí a spotřební záležitost!

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Ta osa stojí asi 250 Kč a nemá smysl se jí zabývat, pokud funguje. A co funguje, to zásadně neopravuji. Jenomže 8 let uběhlo jako nic a rám (Trek) furt nepraskl. Takže nezbývalo, než ji vyměnit a doufat, že tentokrát osa už ten rám přežije :-)

                            Teď ale řeším jiný problém – na těchto klikách potřebuji vyměnit třináctizimé pedály a ty nesundali ani v servisu :-)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Tak je asi nevymenis…co se jim za tech trinact zim stalo?

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Už mají vakl a působí celkově zchátralým dojmem. Najeto můžou mít snad 60 – 80 tisíc, takže si poctivě odloužily své.

                                0 0
                            • Bubaaak  

                              co postupně, asi tak týden, je pravidelně obohocovat o konkor, nebo jiný olej aby pořádně zavzlínal do závitu?

                              (2× za den stříknout závit)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Lepsi je asi klasicka brzdovka do auta. Vzlina lepe nez olej a je agresivnejsi. Ale po takove dobe bude asi ocelovy zavit pedalu do duralove kliky regulerne zarostly.

                                0 0
                                • matbiker  

                                  Jestli ti nejde o pedály, tak zkus někoho poprosit, aby ti osy nahřál autogenem. Občas to pomůže – klika se roztáhne jinak a pedál zase jinak a někdy to po zchladnutí pustí.

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    Nejdriv do os flexou vyrezat rovnobezny srazeni, pak nahrat, osu schladit, zarvat osu do sveraku a mlatit palickou do kliky dokud se to nepusti.

                                    0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      Jenomže to bych zase musel nejdřív sundat kliky. Takže je trošku jako v té písničce Michala Tučného o vědru, co má ve dnu díru :-)

                                      0 0
                                      • plzakj  

                                        Vzdyt jsem ironicky psal, ze je to reprezentant odolne technologie. To je opravdu na veky. Neco jako Lada samara, zigul a ruska beranice. Jo, za komunistu proste bylo lip. Ze, Svetloslave?

                                        0 0
                                •  

                                  ano- brzdovka a trpělivost..já takhle rozdělal zapouzdřený střed –4hran-když to vzdali i profíci. Celý tajemství je v tom, že jsem s tím hrál celkem asi 2 hodiny,,běhen 3 dnů..brzdovka, nahřívání, poklepávání kladívečkem (docela decentně)-a zkouška, zda to půjde…nešlo..tak znova…a asi 5. pokus to povolilo..

                                  0 0
          •  

            ale krize ke kapitalismu patří..normální cyklická záležitost..

            0 0
        • mirage  

          jak to tady tak čtu, tak je určitě pro tebe super že přišlo to řazení 1×11,1×12, protože co ty by jsi tady jinak řešil :-)))))), seš si fakt jistý že máš 48 let? :-))) Jako fakt pouvažuj nad tou libertou :-))))))) a my už tu víme že jsi strojař, nemusíš to pořád připomínat. Taky znám jednoho strojaře a je i inženýr, a na kole měl ty dvě špice kolem ventilu natřené lakem na nehty od máti na bílo, tak se ho ptám proč to tak má, tak mi říkal aby dřív našel ventil, tak jsemm se málem pochcal :-))))))), některé ráfky to tak mají origo, ale abych to natíral lakem na nechty.

          0 0
          •  

            ..tak někdo chodí kafrat do hospody a potřebuje k tomu pivo a tvrdej..a jiný-jako třeba já, se odraguje na B-F.

            Jo to tady taky starý mazáci řešili..logo na plášti si dávají k ventilku…Prý to lépe vypadá..Jiný zase nedává na galuskový ventilek čepičku…prý , aby „odlehčil“..ale o tom to přece je, hrát si a dělat si s kolem , co se mi zachce a názory a výsměch „odborníků“ nebrat vážně ! :-)

            0 0
            • plzakj  

              Premyslel jsi nekdy o tom, ze se ti pak na plasti snaze hleda misto defektu? ;-)

              0 0
          • novas752  

            Nejaky meridy to tak maj z vyroby. :) Mam pocit ze ty damsky Juliet.

            0 0
    • plzakj  

      Uz ksem tu dlouho nevidel 3022

      0 0
      •  

        rozhodl jsem se ho zastoupit..Něco tomu tady na foru prostě chybělo!

        a klidně se vsadím, že sem chodí lidi, co dělají některým komponentům reklamu záměrně..Není to „od srdce upřímné“ :-)

        0 0
    • puka  

      A na jakou plečku z tvého profilu by jsi do to aplikovat?

      0 0
      •  

        nedotýkej se mých miláčků ! :-)

        0 0
    • zdenek  

      Jj, „pokrok“ nezastavíš. Když jsi zmínil auta, tak u nich to platí také.

      Ukázkou je móda SUV, která mají proti kombi jen samé nevýhody (vnitřní prostor, spotřeba, jízdní vlastnosti). Např. Fabia kombi má skončit se současnou generací. Není to proto, že by se špatně prodávala. Automobilka se jen chytla módního trendu. Na stejném podvozku postaví auto s větší výškou a většími koly a bude za to požadovat o 100 tis vyšší cenu. Zákazníky si to určitě najde.

      Podobně je to v autech s ovládáním přes touchscreen. Dřív se nad tím novináři rozplývali. Stal se z toho módní trend. Dneska už to téměř jednohlasně kritizují. Přišli na to, že takové ovládání odvádí pozornost řidiče, když musí do menu i kvůli běžným funkcím. Najednou se stejní novináři rozplývají blahem, když u testovaného auta najdou alespoň pár tlačítek kolem displeje nebo potenciometr pro ovládání hlasitosti…

      0 0
      •  

        jako že autem jezdím rád…tahle auta už není požitek řídit…už si ani sám nevyměníš žárovku u světla, o seřizování ventilů nemluvě. Měl jsem starýho Golfa-a požitek z jízdy jsem měl lepší než u dnešních ochcávek a tranďáků…

        Potřebuju slyšet motor, vědět kam šáhnout, co seřídit, co vyměnit, když něco hapruje..a všechny ty asistenty dělají z lidí akorát nešikovné a líné lemply, kteří ani neumějí sami zaparkovat , projet ostřeji zatáčku a nebát se řízeného smyku..

        Mno asi stárnu-takovýhle pokrok mně prostě po chuti není! a snad proto mají veteráni takovou hodnotu..Lid se zase vrací k tradičním hodnotám..čeho je moc, toho je příliš..

        jedině , co mě těší, že nejsem sám , kdo to takhle vnímá :-)

        0 0
        • matbiker  

          Bych te chtel videt, jak ve 3 rano vyjedes, 7 hodin pojedes pod Warszawu na sluzebku, tam budes 6 hodin spravovat stroj a pak jeste 7 hodin cesta zpet. Na to je stodvacitka asi idealni, co? Veterani jsou veterani, sam mam Dnepra se sajdou, ale auto a kotorka na bezne uzivani je vec jina. To ty ale asi rozlisit nedokazes.

          0 0
          •  

            na to jsou auta služební, že? Jezdit kolem komínu-(1× týdně cca 50km, po okrskách) na to 120 stačila…

            0 0
    • Libores  

      Zapomněl jsi na ovál;)

      0 0
      •  

        to považuji za vyřízenou a pro mě uzavřenou záležitost-viz moje příspěvku u „oválistů“ (někdy mám pocit , že oválisti spíše někdy ovulují při jízdě na oválu)

        0 0
    • prales1  

      No, když to vezmu z technického hlediska,tak svatoslav má trochu pravdu,křížení řetězu tam je větší než u dvoutalířů,a co se týče nejmenšího kolečka 10 zubů,tak přenos síly probíhá na nějakých 6 zubech,to je také docela záhul pro řetěz.Proč nedělá sram sadu s dvoutalířem i v nejvyšších verzích,jako shimano, aby si člověk mohl vybrat .Pokudchci dvoutalíř,tak mi zbývá pouze sada XX 2 krát 10. Jenže tím už neosazují 29 kola,a na cyklobazaru to mají pouze s 26 koly.Pár lidí,co mají sram eagle, raději vyměnují řetěz preventivně po 1000 km,aby nezničily drahou kazetu.JO,taková je spotřební doba,ale tomu já se budu bránit, pokud to půjde.

      0 0
      • novas752  

        No zaprvé přenos síly díky tolerancim probíhá jen na několika zubech i na největšim pastorku a zadruhé křížení 1× něco a 2× něco záleží, jestli se s 2× něco na každém pastorku využívá celá kazeta nebo ne.

        A Sram dělá i 2×11 GX, sám ho na kole mám – sideswing přesmyk GX, Přehazky GX type 3, kazeta 1150 a kliky Raceface Aefect s dvouplackou 24/36z.

        A co jsem tak slyšel, tak řetěz na eaglu vydrží o dost víc, než 11spd řetězy.

        0 0
        • prales1  

          NO ,s tím přenosem sil máš pravdu,záběr probíhá až na posledních zubech co opuštějí kazetu,a čím je řetěz vytahanější, tím je to horší.A k tomu křížení,samozřejmě, že u dvouplacky nepoužívám celý rozsah kazety a při změně převodníku si ještě přeřadím i vzadu, aby převodový skok nebyl tak velký.Ta sada gx to není špatný,ale pokud má kazeta rozsah 10–42, tak to bych musel mít talíře tak 28–40,pokud šlapu do kopce a jedu pomaleji než když to tlačím,tak tento převod taky nemá moc velkou cenu.Jiné rozsahy kazet MTB jsem neviděl,nevím,jes­tli by to chodilo se silničními kazetami sram,zda mají stejnou rozteč,?Nevíte něk­do?

          0 0
          • novas752  

            Já právě ty nejlehčí převody využívám celkem často. Mám v okolí pár kopců, kde je třeba 400m dlouhý krpál, na 150mm fullu to nijak nehrotim a tak tam hodim nejlehčí a sunu se nahoru. :) Jedu krapet rychleji než když bych to tlačil a mám pocit, že mě to nestojí tolik sil. Nejtěžší převod mi taky akorát sedne na občasný šlapání z asfaltovýho kopce okolo 50km/h to vystačí v pohodě a víc na tom kole neni potřeba.

            SRAMácký 10z-XYz kazety jsou ale na XD ořech, něco jsem četl o novém standartu XD-R pro silnici – ořech bude o něco širší, protože menší silniční pastorky nemůžou být tolik „předsazené“ do výpletu.

            0 0
      •  

        opravdu vyjímečný příspěvek…no alespoň jeden, který bezmezně nevychvaluje EAGLA :-)

        0 0
      • plzakj  

        Na 3×9 menim retez po 1200, tak jakej je v tom rozdil? Teoreticke nevyhody tam jsou. Prakticke vyhody je le nekolikanasobne prevazi. Cena kazety je jen otazkou casu, nez jinostatni okopirujou.

        0 0
        • Georrge  

          Jak říkáš, dokonalý systém neexistuje a asi ani nebude. Dlouhé roky se jezdil 11z pastorek, proti němu není ten 10z tak šílené drama, aby váš zruinovalo ničení řetězů. Stejně tak to křížení nebude tak dramatické, myslím že hodně lidí na prostředním převodníku využívalo celou šířku kazety, takže křížili řetěz úplně stejně, a to byl řetěz, který byl širší a nebyl pro takové křížení optimalizovaný jako ten dvanáctkový.

          Říkám si ale, jestli není zbytečné u velkých pastorků na kazetě používat ocel, zvlášť když se na převodnících používal dural i na 22z a výdrž nebyla špatná… u 32z už je dural na převodnících naprosto běžný, ale u kazet jsou i větší pastorky ocelové.

          0 0
          • tomxxx  

            Zbytecny to neni, protoze na kazete radis o dost vic nez na prevodniku. Na sram kazetach se ty zuby lamou i tak docela dost, i ty nehlinikovy.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.