• Adéla

    Ahoj, na zacatku dubna jsem vytahla sve 7 let stare naprosto obycejne horske kolo a vyrazila na prvni vyjizdku. Po mesici a pul jezdeni denne, jsem se rozhodla pro vymenu kola. A protoze prece jen jezdim obycejne lesni cesty, nekdy nejake pole, vybrala jsem si kolo za 14 tisic, tedy Authora Kinetic ASL. Poprve v zivote se mi tak do ruky dostalo neco jineho nez „tesko“ kola. A jako uplny neznalek jsem vyrazila vstric 109 zahrivacim kilometrum, po kterych se kolo uplne rozhodilo, coz je ale pry normalni. Vse bylo opraveno jen jedna zavada zustala, zprostred kole, jak jsou ty predni prevodniky, se mi ozyvaly takove kovove zvuky, rincelo to. V servise se na me divali jak na blbce, ze pry to moc posloucham a vsechno znovu projeli a pry bez problemu. Tak jsem rekla, ze teda dobry a jela jsem dal. Nahle mi zacla brzdit predni brzda, vydala jsem se tedy opet do servisu. A tam mi museli predni kolo vycentrovat, protoze se kyvalo na strany. Pry jsem na neco blbeho najela a ze se to stane i u drahych kol. Tak fajn. Jezdila jsem dal, stredni vrzave zvuky trochu zesilily, ale co naplat. Jenze pak zacly lupat pedaly, jakmile jsem se rozjizdela nebo slapala kopec, znelo to jak kdyz byste hodili kaminek na kov. Jela jsem do servisu. Tak prohodili neco o tom, ze je chci terorizovat a jeste ze jsem s sebou mela dalsiho cloveka, ktery teda nakonec premluvim spolu se mnou servisaka a ten uznal, ze je asi neco s pedaly. Druhy den jsem si kolo vyzvedla a jak jsem se rozjela, myslela jsem, ze puknu radosti, konecne klid a zadny divny zvuk!! Jenze nmetrvalo dlouho a spadl mi kryt na ty prevodniky, ten co zabranuje zadrhnuti kalhot o ozubene kola atd. Prijela jsem do servisu a ze chci novy. Nainstalovali mi ho. Vyjela jsem z prodejny a ejhle! Divny zvuk se vratil. Po asi 100km se pridalo i tiche vrzani v peedalech. Uz nevim, co delat, v servise mi tvrdi, ze mam kolo do terenu ne pro tiche jizdy a at si furt neco nevymyslim. Tak se ptam, je to normalni, ze v kolech trochu vrze, tuka a tak? Jsem uz celkem bezradna, nikdo jiny si pry na kinetika nestezuje.

    0 0
    • mr.antik  

      Koukala ses, co způsobuje ty zvuky? Netřel se třeba řetěz o takový to kovový hejblátko, který slouží k přehazování na těch  třech převodníkách?

      0 0
      • Adéla  

        Snažila jsem se na to přijít. Už 2× mi celé kolo promazali oni, jednou já sama. A nemám jak zjitit, co to způsobuje, protože se to ozývá nejvíce při vysokých rychlostech a to kolo tak prostě v ruce neroztočím.

        V servise mi nejsou schopni odpovědět, myslí si, že slyším zvuky, které vydává tření vzorku po asfaltu a tak. Ale já vím, co slyším :o) teda nevím, ale slyším. Hlavně mě udivuje, že pouhým namontováním krytu se to zase začlo ozývat. Žeby to byl ten kryt?

        0 0
        • Evilcleaner  

          spíše bych hádal že budeš mít špatně seřízený horní doraz přesmyku. dělá to jen při zařazeném nejvyším stupni ne? (tj 3×8… pokud tam už teda není 3×9)

          protože když šlapeš tak klasická osa není tak tuhá aby se do ni nepřenášel síla i do bočního pohybu.. tzn malý výkyv hlavně na největším převodníku. ve stojanu nepůsobíš takovou silou

          0 0
          • JakeF  

            Jo, můžu potvrdit, tohle mi Traction dělá taky a ten bude mít asi stejnej přesmyk. Pokud to je tim, tak bych s tim nic nedělal, akorát by pak třeba padal řetěz. Mě to dělá když hodně zaberu, při normálnim ježdění ne. Když jsem to chtěl doladit posunem na řazení, tak mi to pak zase blbě přehazovalo na prostřední, takže tohle bych nechal bejt tak…

            0 0
        • mr.antik  

          můžeš tam dát převod a točit „dozadu“

          0 0
    • JakeF  

      Jezdím rám Author Traction a zvuky jakoby kamínků do rámu jsem z toho slyšel dost často asi první dva roky. Asi po dvou letech to přestalo a rám vypadá (a snad i je) v pohodě. Na kryty převodníků bych se vykašlal, hyzdí to kolo a každý správný závodník… Však to znáte :-D. Se šlapkama neporadím, vozím tam SPD a pokud berete 109 km jako zahřívací, tak bych Vám je doporučoval taky.

      0 0
      • Adéla  

        Ja jsem nemyslela, ze pro me je 100km zahrivacich :oD myslela jsem to tak, ze po 100 km se ma jit kolo doladit, nebo tak neco, nejaka preventivka zadarmo, protoze si vsechno sedne.

        Jinak to nemelo byt 109 ale 100, vy to tady vsichni tak hezky opisujete :-)

        Dela to sice nejvice pri nejvyssim stupni, ale slyset to jde hodne dobre i pri strednim… pri tom malem nevim, ten uz jsem hrozne dlouho nepouzila.

        A co se krytu tyce… mam takovy zlozvyk, ze kdyz chvili neslapu (z kopce…), tak propnu pravou nohu a jak to udelam, dotknu se tech kolc a mela bych celou nohu potetovanou… navic uz mi to bez krytu roztrhalo asi dvoje kalhoty. Prave oni mi taky rikali, at to shodim, ze to proste neni na to delane, pravda, ze to tam prilis asi nedrzi. Ale co nadelam.

        0 0
        • JakeF  

          Po těch 100km je garanční prohlídka normální. Ale ono to Alivio + Deore se chce stejně naučit seřizovat, jinak je člověk v servisu pořád. Co se týče nohou, tak já si je propínám taky a obtisk z nohy se umeje, když člověk po namazání řetěz druhej den utře, tak to ani nešpiní tolik. Jinak když jsem jezdil s volnejma dlouhejma kalhotama, tak se osvědčily takový ty pásky na lyže se suchym zipem. Když si člověk sežene pěkně široký, tak pak se kalhoty maximálně umažou :-). A 100km nebo 109 to už je jedno :-). Hlavně že to ujedeš, takovejch holek by mělo bejt víc :(.

          0 0
          • Adéla  

            Co jsi myslel tim Alivio + Deore?

            Kdysi, kdyz to nevrzalo, to jsem si tu jizdu uzila 100%, ted mam porad stihomana a porad posloucham. Do toho servisu bych dost nerada jeste nekdy lezla, takze kazda rada dobra! Asi me tam nemaji moc v lasce.

            Jeste me tak napada, kolik km je pro kolo hranicnich, aby se o nem dalo rict, ze uz je zajete a ze uz od nej nemuzu cekat nic noveho. Protoze na te garancce mi rekli, ze i 200km je malo. Tak nevim.

            0 0
            • JakeF  

              Alivio a Deore jsou komponentové sady od Shimana, na kterých je kolo postaveno. Jak rychle zajedeš kolo záleží taky na tom, jak a kde jezdíš. Pro orientaci, kolik tak najezdíš ročně? Zrovna sady Alivio a Deore jsou ty, se kterýma budeš v servisu poměrně často, pokud se to nenaučíš seřizovat z řazení. Jde to jednoduše… Prostě když ti to blbě řadíš, tak tím u řazení pootočíš na jednu stranu, když se to zhorší, tak otočíš na druhou dvakrát tolik a postup se opakuje, dokud to neřadí pěkně :-). Kolo není záležitost typu, že se koupí a když přestane dobře fungovat, tak se vyhodí. Kolo musí do servisu pravidelně a ještě častěji se musí mazat. Jediná možnost, jak se vyhnout servisu je pořídit si zručného cyklistu :-).

              0 0
              • Adéla  

                Kolik ujedu rocne nevim, protoze jezdim od dubna  :) zpocatku 10km denne a ted 20. Obcas vetsi vylety coz je 40–90km. Takze od te doby, co to kolo mam, coz je od 29.4., mam najeto asi 420km. Nektere dny jsem samozrejme nejela, zkouskove a tak, to se projevi :-D

                Prevody mi radi dobre, nemam problem, jak cvaknu, tak to hned prehodi. Kdyz jsem to kupovala, tak tu prehazovacku vychvalovali do nebes.

                0 0
                • JakeF  

                  Vychvalovat do nebes přehazovačku Deore a řazení Alivio? Páni ze servisu asi v životě neměli v ruce pořádný kolo. Já měl dřív Deore + Deore (Deore je o stupeň vyšší řada, než Alivio, ale obě se řadí mezi ty turistické) a při tvrdším ježdění se to rozhodí za chvíli. Teď tam mám Deore XT a stejně to prvních několik set km chtělo občas doladit. Opravdu je lepší naučit se to ladit svépomocí. A co se týče praskání, tak bych ho neřešil. U levnějších rámů Authoru to je asi běžná vlastnost (a prasknutí bych se nebál, já na tom jezdil dřív docela prasácký sjezdy, skákal na tom a vůbec, dával tomu rámu dost zabrat a akorát jsem odpravil kola, rám drží) a pokud rachtá přesmykač o převodník, tak to je způsobeno levnějšími komponenty a pokud to rachtá jen na nejtěžších převodech a v záběru, tak asi není důvod to řešit, posunutí dorazu by zase zvýšilo možnost přepadu řetězu za největší převodník.

                  0 0
                  • Adéla  

                    Ano, já to chápu, určitě existují lepší. Ale zase, jezdit začínám, nemělo by asi smysl kupovat začátečníkovi jako jsem já kolo za 40 tisíc. Až tohle přestane sloužit, tak pak se uvidí. Jsem s ním naprosto spokojená, jen v něm loupe. Když se mi nerozsype :-( tak to bude v pohodě.

                    0 0
                    • kámen úrazu1  

                      Jak už tu někdo psal, vzít do jinýho servisu, i když to nebude zadara. Já začínala na Tractionu ASL, prvním rokem jsem jezdívala jen občas, jednou za týden, dva… A po pár měsících začal vydávat šílený zvuky, furt něco, pak několik týdnů pohoda, pak něco jinýho. Nejdřív to byly kladky přehazovačky, na to jsem ještě stačila. No, na dalším jaře jsem stejně musela měnit přehazovačku a zadní nábu (oboje Deore), brzy na to střed (taky Deore) a od tý doby byl klid, i když jsem jezdila už často.

                      0 0
                      • Adéla  

                        Koukám, že to tvé kolo je úplně stejné jak moje, akorát se liší v přesmykači, měniči a řazení (kdybych věděla, co je co :-D) Takze předpokládám, že Deore je lepší než alivio. A za co jsi potom vyměnila to Deore?

                        Tak tedy nevím, jestli ty zvuky jsou jen z těch přehazovaček, jak to asi poznám?

                        Ještě se zeptám, je to normální, že mi vrže trochu v těch pedálech? Spíš ve klikách. V servise říkali, že prý jsou z jiného materiálu než rám a proto se stává, že to spolu reaguje a tak. Je to pravda?

                        0 0
                        • kámen úrazu1  

                          Tohle Ti třeba pomůže v orientaci co je co.„ http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/“:http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/ :-)

                          Nevím. Já to beru tak, že žádný vrzání není normální. Běžný možná jo, ale normální ne. Všechny zvuky, který mně kola vydávaly, signalizovaly, že něco je suché nebo špinavé nebo se to rozpadá. Nových komponentů jsem moc neměla, abych dokázala posoudit, zda to může být normální stav, než si to „sedne“. 

                          Měnila jsem náby za Novatec, pak za Author, řazení a přesmyk za úplně jinou firmu – Sram. Neznamená to ale, že Shimano je nekvalitní.

                            
                          0 0
                        • Hornet  

                          Urcite nie je normalne, ked ti tam stale nieco praska, puka, vrzga…je fakt najlepsie sa to naucit sama, pozri ten odkaz na ivelo, pokial nie si celkom technicky antitalent, naucis sa vela veci si urobit sama, nehovorim ze vsetko :-) idealne je ked najdes nejako bikera, ochotneho ti s tym poradit

                          alebo fakt skusit iny servis, ten do ktoreho chodis, sa mi zda podla ich reci nejaky dost divny..

                          0 0
                        • mr.antik  

                          Je možný že to spolu reaguje, proto se musí namazat, utáhnout (nebo naopak přetažené povolit). Může to bejt ose (spojení osa – klika), ale s tim už si musí šikovný mechanik poradit. Variant je hodně a snad všechny se daj řešit. Nejhorší je, když je to někde „uvnitř“ rámu…

                          Ještě záleží, jestli jezdíš silou, jak jsi lehká, jestli to dělá i při frekvenčním šlapání (lehce ale rychle).

                          0 0
        • Lišák  

          K tomu propínání nohy bych Ti chtěl jen poradit-odvykni si to. Pokud nešlapeš, snaž se držet pedály ve vodorovné poloze. Pokud budeš mít propnutou pravou nohu a trošku více naklopíš kolo do pravé zatáčky, můžeš čekat solidní katapult přes řídítka…

          0 0
    • mates555  

      často pomůže dotáhnout misly u středu a kazetu…:-)

      0 0
    • Hejdik  

      Asi bych neváhal a zašel do jiného servisu,tam bych jim řekl.co mě trápí a uvidíš.No ale řekl bych,že to je docela ukázkovej případ toho,že když chce někdo na B-F poradit s výběrem kola,tak když se zde někdo snaží těm tázajícím vysvětlit,že s koly v této kategorii bývají dost potíže,tak je hned za snoba co si kupuje kola za desetitisíce.

      0 0
      • Adéla  

        Taky mě to napadlo, jiný servis. Zase tam za to dám tisícovku, tady to mám zadarmo. No, uvidíme, spíš se bojím, aby se mi s tím něco nestalo, jedeme za dva týdny do Chorvatska na kola (ne na kolech, ty veze auto), takže uvažuju, co s sebou. Náhradní duši, nářadí, olej… ještě něco?

        Takže doufám, že je to jen nezávadné loupání a že se někde nevymelu, když se mi to kolo rozpadne :-D přitom jezdim denně jen po betoně, chviličku lesíkem. Tak tomu přece zabrat nedávám.

        0 0
        • mr.antik  

          tisícovku né, to je tak na hoďku práce (pokud to nebudou celý rozebírat), u nás na menším městě max 400,– Hlavně si to zkus nechat vysvětli, jde jen o čtyři točítka a čtyři šroubky, ni složitýho

          0 0
        • tassajara  

          Bicykel vydava urcite zvuky bezne (ako bezi retaz po ozubenych kolesach, od pneumatik), ale niektore zvuky su signal zleho nastavenia. Mne nieco napriklad jednu dobu praskalo v okoli sedlovej objimky. Ked sa da treba to odstranit, pripadne prehliadnut ram ci nie je prasknuty a tak, ale niektore zvuky je problem odstranit, specialne ked sa nedari najst pricinu.

          Ked ti dobre nastavili v servise radenie, bude ti to sluzit roky, nemusis mat obavy ze deore / alivio nebude fungovat na bezne jazdenie – deore sa uspesne da jazdit aj v terene, cize po cestach ti vydrzi roky.

          Inac s tym olejom na kole opatrne – neviem teda aky olej myslis. Ja nosim dusu, pumpu, nitovac. Este nieco na mazanie retaze (silikonovy sprej) by sa hodil. Mozno svetla, ale dni budu v lete dlhe. (aspon odrazku dozadu)

          0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          Vrzání na kole může dělat snad všechno. Od sedla po šroubky na držák láhve:)

          Chce to pořádně jezdit a přesně zjistit kde a co to dělá. Střílení od boku, co se s tím kolem děje není moc ok. Stojí to zbytečně moc peněz a času, když se musí rozebrat celé kolo.

          Mám traction 08, vrzání a prdání jsem jednou zažil, ale to bylo po dokončení závodů. Kolo nebylo po nánosem špíný, bláta vidět. Takže zkuste pořádně vydrhnout clé kolo, hezky promazat a uvidíme:) Může to dělat nějaký kamínek, kdo ví.

          Pokud nepomůže ani to, tak servis, ale předtím pořádně zjistit bod kraválu :D

          0 0
    • Adéla  

      Prosím, ještě jsem se chtěla zeptat. Na té odpružené vidlici, vpravo je uzamykátko a vlevo je taky nějaké kolečko. Zdá se mi totiž, že všem ta vidlice pruží víc, musím opravdu najet na velkou překážku, aby se to pohlo o víc než 5 cm. Nevíte, na co bývá to druhé kolečko? Jestli, když to povolím, se zmenší tuhost?

      A taky jsem se divala na tu školu Jardy Kulhavého ;-) a je tam řečeno, že by se měly odstranit všechny nečistoty z těch vidlic nahoře, platí to i pro olejovou? Nerada bych stírala olej.

      Dík moc.

      0 0
      • Smazaný účet  

        předpokládám, že tam máš RST Gila TnL. Pokud ano tak by to měla být regulace tuhosti, můžeš vyzkoušet jestli to něčemu pomůže (zatoč s tím na 1 stranu pak na druhou a porovnej co se změní), ale pokud ti ta vidlice bude chodit málo pořád, tak je to nevhodná vidlice na tvou váhu. Kolik vážíš?

        0 0
        • Smazaný účet  

          respektive ne nevhodná vidlice, ale nevhodná pružina uvnitř té vidlice.

          0 0
          • Adéla  

            65 kg a vzhledem k tomu, že je to dámské kolo a rozhodně jsou lehčí ženy naž já :oD tak tím by to snad být nemělo. Zkusím potočit, uvidíme, co se stane.

            0 0
            • Smazaný účet  

              jo a ještě k té olejové vidlici :) tím olejem myslí systém tlumení olejem uvnitř. To tě nemusí zajímat. Normálně ty kluzáky utírej od prachu a nečistot (po každé větší vyjížďce) a můžeš si i koupit silikonový olej ve spreji a vždy ty gumové stíráky namazat, zapumpovat vidlicí a přebytečný olej otřít.

              0 0
              • Adéla  

                Tak jsem zatocila… zadna velka zmena se tedy nekonala, ale kdyz jsem to dala az nadoraz na – tak je to snad trochu mekci. Uvidim, az zase nekdy pojedu, o kolik se „zvedne“ spina :-D A spinu setru, diky, moc se v tom nevyznam, je to pro me az prilis vysoka technika, tak jsem nechtela neco zvrtat. :-)

                 
                0 0
                • JakeF  

                  Normální. Tu Gilu tam mám doteď a žádnej velkej rozdíl v tom neni. Hlavní problém tý vidle je to, že je málo citlivá, drobný nerovnosti nezvládá a na velkejch reaguje pomalu, takže je tam stejně skoro k ničemu. Navíc je celkově hodně tuhá, takže při jízdě v sedle prakticky neúčiná. Ale mám taky asi 65kg, takže při těžšim člověku by možná taky chodila víc…

                  0 0
                  • hnizdo  

                    Vazim 110 a i v nenarocnem terenu jedu obcas na doraz. Ta Gila je v te bezne verzi fakt pro tezsi lidi…

                    0 0
                • art1  

                  netoč vidli ani servisáky 

                  0 0
      • Martyss  

        Sestrá má Kinetica ASL 2006 se stejnou vidlicí. Toto je naprosto normální. Dle mého názoru je špatně zvolená pružina. Odpo­vídajím způsobem využívám zdvih, když na to vlezu já – 73 kg. Další bonus je, že po 500 km se jí udělala vůle v pouzdech. Být ještě kolo v záruce, tak reklamuji neb jsem jaksi schopen přupustit, že levná vidlice má blbou funkci, ale že i při ježdění  maximálně pošotolině pod lehkou holkou chytné vůli, tak to už je moc.

        0 0
        • Martyss  

          Jediné řešení je jná vidlice a tohle Authoru omlátit o hlavu.

          0 0
        • Adéla  

          Tož jsem to dneska byla projet… Pěkně jsem zmokla, ale to je jedno… Že by se to chovalo jinak jsem teda fakt nepoznala. Jedině když se fakt naklonim a dam všechnu váhu do vidlice, tak to najednou jede jak po másle. Ale samozřejmě bych asi brzo spadla na pusu, takže se asi smířím s tím, že to moc pružit nebude :-D Takže jedině vyměnit vidlici? Nebo jdou vyměnit jen ty pružiny? Moc se v tom nevyznám.

          Dík.

          0 0
    • Tyboo  

      pěkný den, trošku se na tomhle tématu přiživím. když řadím z menších převodníků na větších tak se to vodítko přesmyku celkem hodně tře o řetěz? moc to vadí? dá se to nějak slušně seřídit? protože se v tom už 2 dny vrtám a pořád nic.. bud to na největší převodník nepřehodí vůbec.. nebo se řetěz o vodítko tře pořád nebo je to zatím nejlíp na tom ted kdy se to tře jenom když přežazuju nahoru. díky;-)

      0 0
    • Tyboo  

      pěkný den, trošku se na tomhle tématu přiživím. když řadím z menších převodníků na větších tak se to vodítko přesmyku celkem hodně tře o řetěz? moc to vadí? dá se to nějak slušně seřídit? protože se v tom už 2 dny vrtám a pořád nic.. bud to na největší převodník nepřehodí vůbec.. nebo se řetěz o vodítko tře pořád nebo je to zatím nejlíp na tom ted kdy se to tře jenom když přežazuju nahoru. díky;-)

      0 0
      • art1  

        asi jsem to špatně pochopil ,ale jak chceš přehodit ,když to nebude při přehazování dřít ? Jestli to dře i po zařazení ,tak je to jen špatně seřízené .

        0 0
      • JakeF  

        Zkus seřídit horní doraz, ale ne o moc, pak by ti mohl začít padat řetěz.

        0 0
      • pepek  

        Vodítko musíš mít těsně nad největším převodníkem – max 2–3 mm.

        0 0
      • Twister  

        To je normální. Asi žádnej přesmyk nejde seřídit tak, aby nikdy neškrtal.

        Jinak když jsem si to tu celé přečet, docela jsem se pobavil. Až přestanete řešit a začnete jezdit, budete mnohem šťastnější. Tak to prostě někde křupe. Buď trefím tu správnou příčinu napoprvé, nebo si to časem samo sedne, nebo se to časem posere a konečně se pozná, co to bylo. Ale na to po pár letech příjdete taky sami. :)

        0 0
        • Tyboo  

          sme prostě šumaři co tomu nerozumí… mě to šlapalo v pohodě ale po jednom sjezdu mi to vodítko škrtalo při 3×9 tak sem se v tom začal vrtat. no když tomu člověk nerozumí tak to akorát posere.. ted vím že stačilo jednou otočit tím hajzlem na řidítkách a byl by klid..

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.