Kenda Nevegal vs. cokoliv rychlejšího

165 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Tak jsem se rozhodl konečně vyměnit moje stávající traktory (Kenda Nevegal 2.1) za něco rychlejšího. Mám zatím dva adepty.

    Schwalbe Black Jack 26×2,1 drát

    Schwalbe Nobby Nic 26×2,1 drát

    Oba dva pláště budou asi rychlejší, ale jde mi o to, který je obecně lepší i v térénu atd.. Cena je vyhovující. Víš bych už nešel. Popřípadě máte nějaké jiné adepty?

    Anketa: Který je lepší?

    0 0
    • nox159  

      tak pokud si nemuzes vybrat tak dej NN dopredu a BJ dozadu a neni co resit :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Nejde o to, že bych se nemohl rozhodnout, ale o vaše zkušenosti a kapacity, které já nemám, takže se nemám podle čeho rozhodovat :D. Takže to znamená, že NN je rychlejší a BJ více do terénu?

      0 0
      • nox159  

        za me prave naopak… :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Takže pokud bych chtěl více na silnici tak BJ a více do terénu NN a mezi by byla ta kombinace. Pokud jsem to správně pochopil. Mimochodem má někdo osobní zkušenosti s těma BJ jaké jsou v terénu?

          0 0
          • Vegan  

            na pojnacce a tvrdsim podkladu v poho na cemkoli zradnejsim na prd ( mozna do zadu max ) a bocni figura se stejne jako na NN pri vetsich naklonech prilis zvejka a nedrzi stopu ( to mi snad lepsi prijde RR ktery se alespon lepe cisti). Jinak, kdyz uz bych bral nejaky plast tohoto razeni, tak urcite kevlarovou patku, ono preci jen na plasti je kazdych 10g znat na XC obzvlast.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Do kevlarových plášťů zatím investovat nechci. Přecejen jsou jednou tak drahé jak drátové a já toho zase tolik nenajezdím. Navíc ty Nevegaly, co je mám teď, mají skoro kilo a půl, takže vítaná změna proběhne i v případě drátu :).

              0 0
            • pitos  

              tož tomu se ani nechce věřit…říkáš každých 10g? nezapoměl jsi tam třeba jednu nulu připsat?:)

              To si nedovedu ani představit co by to s mojim kolem udělalo kdybych nazul něco o polovinu lehčího než vozím…to by byla teprve raketa:)

              0 0
              • nox159  

                lanovka by pak jela o 18,35% rychleji ;-)

                0 0
                • pitos  

                  Hmm tak to stojí za zvážení, jelikož budu v sobotu v Gaisskopfu, který je vyhlášen svoji ultra pomalou lanovkou:)

                  0 0
              • Vegan  

                Jejda trhaci za slovo se ozvali :P

                Ne ted vazne na XC kde vozis 2.1a podobne galusky se da poznat na chrtim kole fakt kazdy gram na obvodu kola, u tezsiho kola kde mas tezsi dusi + hrubsi vzorek to uz takovy rozdil neni.

                0 0
          • nox159  

            historije je toho plna…

            osobne jezdim uz jen Schwalbe plaste, zatim jsem vyzkousel

            furious fred

            racing ralph

            rocket ron

            noby nic

            a se všema jsem spokojeny :)

            smart sam a black jack mi prijdou jako takove paskvily – zkouset je ani nebudu…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Oukej tak asi půjdu do těch NN. Už jsem na ně četl hodně chvály, tak snad budou ok.

              0 0
            • kolombo  

              A co je tak špatného na tom Plášť MTB Schwalbe Smart SAM SportLine 26×2,1 – drát ???

              Chystám se také koupit něco jiného, než Kenda Nevegal 2.1

              0 0
              • nox159  

                nema co nabidnout treba RR je rychlejsi a zaroven jeste lip drzi…

                0 0
                • kolombo  

                  Nestojí náhodou RR výrazně více peněz ?

                  Navíc, je u něj napsané „závodní“. Jak dlouho tak asi vydrží, než se ojezdí vzorek ?

                  0 0
                  • nox159  

                    stejna smes takze vydrzi ± stejne

                    a cenovy rozdil tam bude ± par desitek korun :)

                    0 0
                    • kolombo  

                      No, ať koukám, jak koukám, tak cenový rozdíl mezi kevlarem a drátem není pár korun.

                      0 0
                      • nox159  

                        proc sem pletes kevlar vs. drat?

                        bavime se přece o SS vs. RR ne? to jakou vyberes verzi je tvoje vec ;-)

                        0 0
                • quaero  

                  RR jako racing ralph nebo rocket ron?

                  0 0
              • Pá-dlista1  

                Jako Smart Sam dobry, ale uz bych do nej znovu nesel. Diky tomu skoro souvislemu stredovemu pasu mi prijde dobry na tvrdy rychly povrch (nejlepe asi asfalt:), ale co mi vadi nejvic je ten ridky vzorek s malyma spuntama na bocich. Ty se v zatackach zvejkaj a nedrzi :(

                0 0
    • Lišák  

      NN kup tenhle

      Má drátěnou patku, ale směs stejnou jako ten s kevlarem. Tudíž jízdní vlastnosti budou lepší, než u toho performance, co sis vybral. Je sice o pár korun dražší, ale myslím, že se to vyplatí.

      Pokud je udávaná váha pravdivá, tak tenhle 2,1" váží stejně, jako NN 2,25" v kevlaru. Ten mám zvážený.

      0 0
    • soap  

      za mě Muddy Mary ty nezradí,NN ty jsou spíš na XC.

      http://www.dookie.cz/…2764-c-1373/

      0 0
      • drevik  

        Tak to si ty Kenda Nevegal může nechat a ještě ušetří:)

        0 0
        • soap  

          valivej odpor mají lepší než Nevegal

          0 0
          • Pá-dlista1  

            No to je mozny, ale ja treba predevcirem cumel jak puk, ze mam bocni spunty otrhany na platno. Takze jsem tam zase hodil za me bezproblemovy Nevegaly. Holt rychlej uz asi nikdy nebudu, tak hlavne v suchu a bezpeci :)

            0 0
    • Hejdik  

      No nevím přesně(nepíšeš)pro jaký typ terénu ty pláště vybíráš.

      Já osobně mám aktuálně celkem dobrou zkušenost s plášti Michelin XC DRY 2.

      http://www.kupkolo.cz/…-2_2638.html

      Sice až je sjedu ,tak jdu znovu do Pythonů,ale to proto,že snesu ještě o něco rychlejší pláště.

      Na těch Michelinech jezdím už 2 sezonu a za tu dobu jsem neměl žádný defekt a to jsem měl o ně v některých pasážích docela obavu.

      Mají poměrně rychlý středový běhoun a přitom velmi schopně drží v terénu.Co je u nich trošku slabší,je to že mají krapet měkčí směs,což je výhodou v terénu,ale je potřeba trochu více obezřetnosti v náklonech na mokrém tvrdém podkladu,ale není to žádná hrůza(zatím jsem se nevymáznul)

      Co se týká samočištění,tak díky hustějšímu vzorku se trochu více zanáší,ale taky ne nijak zvlášť.

      Kupodivu mají celkem dobrou výdrž mám na nich odjeto cca 4000 km a to dost po silnici,ale já vážím kolem 74kg,takže nic moc zátěž.

      No a je to kevlar…

      0 0
      • Hejdik  

        Když tak můžeš mrknou do mého profilu,jak vypadají na kole:-)

        0 0
      • Pá-dlista1  

        Co je na mekke smesi spatneho pro tvrdy mokry podklad?

        0 0
        • Hejdik  

          No co já mám zkušenost s plášti s měkčí směsí všobecně,tak na mokrém a tvrdém povrchu mají při větším náklanu krapet větší náchylnost k ustřelení.

          0 0
          • pepek  

            Takže na zimu přezouváš auto na letní gumy?

            0 0
            • Hejdik  

              To si ale krapet protiřečíš,protože pokud vím,tak měkčí zimní gumy mají cca nad 10°C větší náchylnost ke smyku,než tvrdší letní,nebo to snad tak není???

              0 0
              • pepek  

                Čoveče není. Zimní drží za sucha většinou líp.

                0 0
                • Georrge  

                  neplatí to vždy. Když je teplo tak zimní nedrží, a když je zima tak zase nedrží letní…

                  0 0
              • Deus  

                No tak to je blbost. Například automobilové závodní týmy dosahují těch nejrychlejších kol právě na super měkkých gumách, které mají neuvěřitelný grip, ale vydrží jen pár kol a v zatáčce z nich doslova lítají žmolky.

                0 0
              • Vegan  

                Je i neni, ale je to dano typem dezenu ( vzorku) v tomto pripade lamelovym dezenem ktery pri vjezdu do zatacky se deformuje vice jak dezen nelamelovy pouzivany na letnich gumach… jinak totiz opravdu plati to, ze cim meksi smes tim se grip zvysuje.

                0 0
              • antt  

                Máš pravdu, ale takto špatně fungují hlavně nové zimní pneu, jak z důvodu drobných lamel, které se bortí, tak hlavně kvůli složení směsi, která se stává ve vyších teplotách až moc měkkou a v podstatě se maže..

                Naopak pokud je zimní guma staršího data a je sjetá (ty drobné lamely jsou pouze několik milimetrů pod povrch dezénu), tak by se dalo říct, že takováto vytvrdlá zimní guma drží podstatně lépe, než letní pneu v podobném stavu/stáří, ale nikoliv lépe, než nová letní pneu! Proto se taky s oblibou dojíždí starší zimáky přes léto. Pokud člověku nevadí ten hluk a o chlup vyšší spotřeba a nemá zimní protektory (u kterých hrozí rozpad), tak to není zase takový problém :o)

                Jinak k tématu, s nevegalama jsem potil kref a léčil zánět lýtkového svalu, se smart samama mám naopak pocit že se vznáším :D Mě vyhovují jak na asfaltu, tak v různorodém terénu a právě kvůli nízkým, tvrdým a řídkým špuntům po stranách mám pocit, že drží skvěle :o) a nehledě na to, že na nich 1000km není ani znát..

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Smart Samy jedou. O tom zadna. Vzdyt maji skoro souvisly prostredek… diky kteremu taky moc nebrzdi a diky tem ridkym spuntum na kraji, taky nedrzi v zatackach.

                  0 0
          • kolombo  

            Je otázka, jestli ten tvrdý by neustřelil ještě dříve.

            Tohle není na subjektivní dojmy, to je na porovnatelná měření a ty říkají, že na kluzkém drží lépe měkčí pláště.

            0 0
            • Hejdik  

              No já mluvím hlavně o jízdě v náklonu do zatáčky.

              Měkčí postranní špuntíky-výstupky se snadněji deformují a poté plášť " plave ",což je za mokra o to více umocněno a plášť má větší tendenci k ustřelení.Zatímco při normální jízdě v měkkém terénu se samozřejmě měkčí směs lépe přizpůsobí nerovnostem podkladu a má lepší záběr,ale to jsou 2 trochu rozdílné věci.

              0 0
              • pepek  

                No co já mám zkušenost s plášti s měkčí směsí všobecně – o měkkých špuntech tam nic není.

                0 0
              • Pá-dlista1  

                Tak s tim uz muzu souhlasit. Ze to neni problem smesi, ale vzorku.

                0 0
                • Hejdik  

                  No podle mě je a není.Ale pořád se bavím o ustřelování v zatáčce při náklonu na tvrdém povrchu.

                  Když vezmeš dejme tomu plášť naprosto se stejným vzorkem a bude se lišit jenom tvrdostí směsi,který z těchto plášťů bude podle tebe náchylnější k ustřelení?

                  Ten,tvrdší,kde ty boční výstupky při námaze budou lépe držet tvar,nebo ten měkčí,kde se výstupky snadněji zdeformují?

                  Nespochybňuju to,že výstupky z měkké gumy mají lepší přilnavost při standartním záběru,ale v souvislosti se snadnější deformací při náklonu je pak taková guma méně stabilní.

                  Naproti tomu u slickových plášťů je tomu paradoxně naopak,tak má lepší přilnavost měkčí směs,protože podklad,dejme tomu asfalt se do této měkčí směsi lépe " zakousne " a tím má logicky lepší adhezi.

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Stale problem vzorku. 40a rules!

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud je dobře konstruovaný vzorek, tak vždy bude lepší měkčí směs (co se týká gripu).

                    0 0
                  • DaSnail  

                    esli máš doma takú tú dvojfarebnú gumu na gumovanie ktorá má z jednej strany tvrdšiu zmes a z druhej mäkšiu, tak možeš urobit praktický pokus.

                    0 0
                    • Hejdik  

                      No tak to je veliceš správný příklad.

                      Vem si tu gumu do ruky a zatlač zešikma to ostrou špičkou o nějakou drsnou plochu,ta modrá tvrdší směs bude držet tvar při silném tlaku,naopak ta druhá měkčí strana udělá asi co?no ohne se,zkrátka dojde ke snadnější deformaci.

                      A teď si to představ s pláštěm a představ si jak se potom kolo chová,když ho takto zatížíš…jediným efektem může být jeho nestabilita a náchylnost k ustřelení,protože takový měkčí vzorek se prostě žvýká.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Asi sis to trochu poplet. Tvrdý se nepřizpůsobí a ustřelí. Měkký se zmáčkne a podrží. Kup si stejné pneu 62a a 40a a poznáš sám.

                        0 0
                  • Hejdik  

                    Pánové prosím vás,přečtěte si pozorně to co píšu,dejte si to do jasné souvislosti a pak mi odpovězte na mnou jasně položenou.

                    Pokud tvrdíte opak tak trošku popíráte fyzikální zákony…

                    0 0
    • pepino  

      Měl jsem Nevegaly 2.3. Cokoliv je rychlejší.

      0 0
      • Vegan  

        no zas tak cerne bych to nevydel zkus mudy marry a nebo minion 40a a pak pochopis co je tp pomaly plast :)

        0 0
    • Smazaný účet  

      Ok takže terén který jezdím:

      40% asfalt

      25% těžký terén

      35% lehký terén a polní cesty

      Začal jsem trochu přemýšlet nad těma Smart Sam. Jsou stejně těžký jak NN ale jsou asi skoro o 200 levnější, ale zase se mi zdá, že ten vzorek je už dost malej. Jak si vede SS proti NN ? :) Možná nakonec vezmu tu kombinaci.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Mimochodem nemáte někdo zkušenost s Vredestein Tiger Claw? Na Kupkole jsou teď za docela dobrou cenu.

      0 0
      • m.s.k  

        Přiživím se s dotazem.Jeto to tedy drát nebo kevlar? http://www.kupkolo.cz/…at_5266.html

        0 0
        • Atilla  

          Drát. Performance je nejlevnější řada.

          0 0
          • PatrikL  

            performance môže byť aj kevlar, v tomto prípade by som napísal do kupkola nech napíšu aký to presne je…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Děláte si srandu? Kdyť to tam je dvakrát napsaný, že je to drát. Jednou to je v nadpisu a jednou v popisu. :D

              0 0
      • Smazaný účet  

        Fakt je nikdo nevozí? Kevlarový pláště za ty prachy bych bral…

        0 0
        • nox159  

          pritelkyne ho ma na prednim kole a parkrat jsem na tom jel a zda se to byt v pohode… jiste bych ho bral radeji nez SS :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            A raději než NN ? :D

            0 0
            • nox159  

              skoda slov… :(

              0 0
              • Smazaný účet  

                tzn.?

                0 0
                • nox159  

                  absolutne nevis co chces vybiras mezi rychlyma plastema co pojedou pres plaste co jsou vice do terenu…

                  kup si cokoliv a pak po par mesicich jezdeni zjistis jestli potrebujes vetsi grip nebo chces rychlejsi plaste…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Potřebuju něco univerzálního… Jezdím do terénu i na silnici. Potřebuju něco co mě slušně podrží i v těžším terénu, ale zase abych se netrápil na asfaltě. Moje snažení shrnu takhle: Dosud jsem měl drátové Nevegaly 2.1 s kterýma sem byl v lese spokojený, ale na silnici opravdu žádná sláva, takže chci něco, co bude mít trochu horší vlastnosti v terénu a lepší na silnici. Prostě se chci přiblížit tomu univerzálnímu středu silnice/terén. Předem díky za snahu :).

                    0 0
                    • DominikGT  

                      Já taky potřebuju to samé akorát v kevlaru :)

                      0 0
                    • Hejdik  

                      Michelin XC dry 2

                      0 0
                    • jIrI___  

                      WTB NanoRaptor, Maxxis Crossmark.

                      0 0
                      • nox159  

                        ani jeden z nich na prednim kole nepodrzi… :(

                        do zadu klidne z duvodu ze hodne vydrzi…

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Na předu moc nepodrží žádný rychlý plášť. A to považuju právě za ten nutný kompromis. A NR zas tak moc nevydrží, dal jsem na něm něco přes 1000 km (ta starší DNA směs prý vydržela podstatně víc), Crossmark mi vydržel minimálně 2× tolik.

                          0 0
                          • nox159  

                            ja nazul crossmark jak jsem rizl RR a nic jineho doma nemel a mel jsem nejakou 600g versi nahazoval jsem ji jak byla v cca pulce zivotnosti a rikal jsem si ze ji dojedu a vyhodim nalital jsem na tom 2000km a bez znamky toho ze by se opotreboval vice tak jsem ho sundal protoze nedrzel ani moc nejel…

                            jinak z rychlych plastu dobre drzi RoR tam jsem nenašel plast co by byl rychlejsi a drzel lip… :)

                            0 0
                      • Smazaný účet  

                        Ok a kdybych chtěl vybírat z plášťů Schwalbe, existuje něco, co by splňovalo mé požadavky? :)

                        0 0
                        • jIrI___  

                          RaR mě teď celkem nadchnul. A po pár stovkách km vypadá, že překvapivě vydrží víc, než jsem od něj čekal. Ale poměr „cena/výkon“ u něj není tak dobrý jako u těch dvou předchozích plášťů.

                          0 0
                          • DominikGT  

                            nechceš dát odkaz? já sem ten rar nenašel nikde.

                            0 0
                            • Frostty  

                              racing ralph od schwalbe

                              0 0
                              • DominikGT  

                                Ty se mě líbí a našel sem v kevlaru za 700kč to není špatné

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Hele Frostty vidím že máš Avalanche a na něm Schwalbe NN, takže předpokládám, že jsi to kolo dostal s Nevegalama. Mohl bys porovnat ty NN s Nevegalama? O kolik jsou rychlejší a jaké jsou v terénu? Díky

                                0 0
                                • Frostty  

                                  Jasně že můžu. Když sem koupil, byly na něm nevegaly. Což aspoň pro mě, byla fakt hrůza. Asfalt byl na Nevegalech utrpení, NN jede o poznání lépe. Taky asi hodně dělá samotná váha pláště, mám kevlarový NN, zatímco Neve. byly na lavině drátový (težký jak sviňa). V terénu mi přijde NN mnohem jistější, ale na to bude mít asi vliv to že je z měkčí směsi. Osobně mám na všech kolech do terénu NN, nic jinýho nejezdím. Ale BF je plno plášťovejch odborníků, který budou mít třeba jiný názor. U mě na XC a AM bike Nevegal už nesmí.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    No já jsem prakticky ve stejné situaci… Plánoval jsem koupi Nevegalů 2.1 EVO s drátovou patkou. Na Kupkole jsou teď za 410 Kč a váží stejně jako kevlarový Nevegaly 2.25. Bylo tu řečeno, že nejsou zrovna rychlé, ale nepotřebuju super rychlé pláště. Potřebuju jen něco, co bude trochu pojízdnější na asfaltě než ty nevegaly. Asi je vezmu…

                                    0 0
                                    • Blazer  

                                      Je pravda, že Nevegaly nejsou rychlé a tak jestliže je potřeba jezdit na asfaltu na čas, nejsou tím pravým ořechovým. Ovšem pravda je, že mě několikrát v terénu při sjezdu podržely tak, že bych je už neměnil, sice na kamení a šotolině trochu uskakují, ale jen tak, aby se člověk nenudil:) Jezdil jsem i Maxxise a Karmy, ale s Nevegalem mám pocit jistoty a více dřiny na silnici mě nevadí.

                                      0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Tak teď jsem si všiml moji chyby… v prvním řádku píšu Nevegalů 2.1 EVO ale myslím Nobby Nic 2.1 EVO.

                                      0 0
                                      • Lišák  

                                        Odkaz na něho jsem Ti dával mezi prvními reakcemi na Tvůj dotaz. Tak ses k němu přeci jen dopracoval. Že to ale trvalo ;-)

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          cituju- Jeden z nejpoužívanějších závodních plášťů na trhu. – neznam moc zavodniku co by vozili na zavodech NN a jeste k tomu v dratu :D

                                          0 0
                                          • Lišák  

                                            Kašli na marketingvý žvásty ;-) Pokud bych chtěl ušetřit, tak do něj půjdu.

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              jen me zarazilo jak tohle nekdo muze napsat :D

                                              ja bych ty 2 stovky radeji pridal vzdyt to neni zas tak moc… ne?

                                              0 0
                                              • Lišák  

                                                Ono mít dva pláště za 840,– nebo za 1428,– může být pro někoho docela rozdíl. Já bych ty sockaverze nezatracoval.

                                                0 0
                                                • nox159  

                                                  jedna vecere(mensi) s pritelkyni nebo 100–200h spokojene jizdy – ja mam jasno :D

                                                  0 0
                                                  • Lišák  

                                                    Šak dyť to řikam: může být pro někoho docela rozdíl. To, že ten někdo nejsi Ty neznamená, že ten někdo neni tazatel, ne? ;-)

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    co to tak ctu tak tazatel vlastne nevi co chce a hleda jen podle ceny a tudy cesta nevede…

                                                    kdyz chci nejakou vec tak se v prvni rade zamyslim co chci, jak casto, a jak moc, jakym stylem to budu pouzivat… ( jak moc se do toho vyplati investovat…

                                                    kdyz jsem kupoval raketu na squash tak jsem vedel ze to pouziju parkrat za sezonu takze do toho nema cenu vrazet tak jsem se zasel mrknou do obchodu vybral si tu ktera se mi libila a tim to zkoncilo (teda vedel jsem ze nechci hlinikovou) :D

                                                    jenze on chce plaste a nevi ani na co je bude pouzivat… BJ vs.NN dva rozdilne plaste… NN do terenu a BJ tak na cyklostezku…

                                                    mozna to ale vidim z blbeho uhlu pohledu…

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Myslím, že vím co chci. Hledám plášt, který bude rychlejší na silnici než Nevegal a bude dobrý i do terénu s cenou do 500 za kus. To že porovnávám pláště na silnici a do terénu dohromady, je způsobeno tím, že nevím, který plášť se kam hodí a z fotek nebo jen rendrů co jsou v e-shopech nepoznám jak je daný vzorek hluboký. Jak už jsem psal, jezdím terén i silnici asi půl na půl.

                                                    K těm cenám. Celé moje kolo stálo 12 000 Kč (viz. profil) a za 2 roky ježdění jsem nevyměnil vůbec nic. Zdá se mi to trochu zbytečné kupovat na takové kolo takové drahé pláště. Navíc nejsem žádnej závodník a nejezdím tisíce kilometrů ročně. Taky jsem student, tudíž sám si vydělávám leda tak na brigádách a rozhodně nechci investovat těžce vydřené pětikilo do o pár gramů lehčích plášťů… Díky :)

                                                    0 0
                                                  • DominikGT  

                                                    Sem student taky mám kolo za 12000kč ,ale do pláštů se investovat vyplatí. Ale tak zase záleží jak moc jezdíš. Pokud se projedes občas třeba 40km za týden ani ne tak to je asi škoda peněz za kevlary. Tak asi tak. :)

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    pokud nevis jak vypada plast tak neni nic lehciho nez se zajit podivat do kamenaku plast vzit do ruky a podivat se na nej nebo se podivat jak vypada kdyz je obuty na kole…

                                                    ze netovou cenu + 150 postovne ho podle me koupis v kazdem slusnejsim kamenaku a nekupujes zajice v pytli ;-)

                                                    a to jak si napsal ze nenajezdis tisice km rocne mluvi pro drahy plast koupis jeden kvalitni a vydrzi ti treba 3 sezony…

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Já když si představím, že 3 h makám na to, abych měl v plášti kevlar místo drátu, tak to bych ten kevlar mohl ohrát :-D

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    3h vs. cela odježděna sezona…

                                                    mi ty 3h prijdou zanedbatelne…

                                                    0 0
    • DominikGT  

      http://www.kola-cykloshop.cz/…at-3635.html Tyto si myslím že jsou z drátu v pohodě

      0 0
    • nox159  

      pro vsechny :)

      jak nad tim tak uvazuju tak nikdy nepochopim proc se lidi tak strasne snazi šetrit na plastich… plaste jsou jediny komponent na kole kde se da za malou castku mit top vec a plaste rozhodujou o tom jak to kolo pojede…

      jestli ma nekdo deorkovou nebo XTR prehazku pri jizde skoro nepozna ale rozdil mezi spatnym a dobrym plastem pozna kazdy…

      takze na plastich nesetrit! zas tak velka investice to neni par kvalitnich plastu se da sehnat okolo 1000 – 1600 ( podle toho kdo si jakou cenu umi zaridit… )

      o dratu je podle me zbytecne uvazovat… :)

      0 0
      • jIrI___  

        Prosil bych odkaz na kvalitní pláště za 500 Kč/ks. Dneska se mi RaR odebral do věčných lovišť :-((

        0 0
      • DominikGT  

        Taky to moc nechápu že nekteří lidi na pláštích hodně šetří když jezdí často. Já mám zatím ty původni nevegaly na gt ani ne rok, ale jeste je asi dojezdim a v zimě si koupím něco pořádného. Ale i na těch nevegalech se dá dobře zajezdit po asfaltu na rovině jezdím s něma tak 29km za hodinu to si myslím že není zas až tak špatná rychlost na mtb. Ale tak jsou to takove kros pláště :D a jsou celé nějak šišté aspon ty moje. :D

        0 0
        • nox159  

          ..

          0 0
        • Pá-dlista1  

          No kdyz jezdis casto, tak tech plastu taky hodne sjedes a pak se ty rozdily cen scitaji. Navic ty levny tezky plaste jsou odolnejsi a obvykle taky tvrdsi, takze ti dele vydrzi. Na svoji Esce, na ktere jezdim takrka denne, mam jeste puvodni plaste z roku 75´ :)

          0 0
      • Deus  

        Já zas nechápu tebe. To je úplně jedno, jestli je patka drátová nebo kevlarová. Ve funkčnosti není vůbec žádný rozdíl. Já osobně bych osm stovek za jeden plášť na kolo nedal, protože krom gramaření není důvod.

        0 0
        • DominikGT  

          Ale ty kevlary mají delší životnost a lepší vlastnosti nebo ne?

          0 0
          • jIrI___  

            Delší životnost imho nemají.

            0 0
          • Lišák  

            Jde hlavně o směs „gumy“ ze které je ten plášť vyroben. Patka není až tak důležitá.

            NN se dělá ve třech verzích.

            Nejlevnější -jednosměsový, patka drát

            Dražší -trojsměsový, patka drát

            Nejdražší -trojsměsový, patka kevlar

            0 0
            • nox159  

              zapomel si na ten nejlepsi :)

              0 0
              • Lišák  

                To bude tím, že o bezduších zatím ani nepřemýšlím ;-)

                0 0
                • nox159  

                  tak na to nemas mentalne, prvni duše pak bezduše a nakonec bezplaškáky ;-) :D

                  0 0
                  • Lišák  

                    Počkám, až bude saxoverze „BezNN 2,25“. Do té doby už budu mentálně určitě na té výši, abych si ta kola mohl pořídit. Chce to čas. Řekněme 30+ let a BezNN budou viset ve skříni. Pana vynálezce tedy. Není kam spěchat.

                    0 0
            • Pá-dlista1  

              Dratova a kevlarova verze ma obvykle spolecny jen vzorek a nazev.

              0 0
        • nox159  

          dratove pacestary jsem jeste nikde nevidel…

          pokud si je nekde videl maji zater a uzsi patku tak drat no problem :)

          0 0
      • ememem  

        skor 1600 a nic moc nevydrzia. proste na to niekto nema, co je na tom nepochopitleneho? ak do tej skupiny nepatris dakuj bohu. nic v zlom ale vzhladom na vek imho do znacnej miery len vdaka tomu ze ta sponzoruju rodicia.

        0 0
        • nox159  

          pokud je nejsi schopny sehnat levneji tak to je ciste tvoje vec a vydrzi podle me dost…

          nevim co si vyčetl z veku ale rodiče mě nesponzoruji… už cca 2 roky delam… :)

          avotomtoje ;-)

          0 0
    • Blazer  

      Já bych to moc nedramatizoval. Požadavek je jasný, kolega je také rekreační jezdec s omezenými příjmy a tak je zbytečné psát o pláštích mimo tyto potřeby a požadavky. Investice pro tyto potřeby ve výši 600 Kč je přijatelná a splní to, co je požadováno – např. http://www.teamsport.cz/…-model-2011/ Ovšem co pisatel, to logicky jiný názor a jiná zkušenost:)

      0 0
    • Tom23  

      Čau, já toho taky moc nenajezdím, takže jmse na tom nějak podobně. Nedávno jsem taky kupoval nový pláště. Volba padla na RaceKingy od Continentalu a nemůžu si je vynachválit. :-)

      0 0
    • tomeee  

      Trochu se tu přiživím :) Jaký z levných plášťů (tj. výhradně drát) místo Nevegalů na cca 50:50 asfalt:lesní cesty? Podle toho, co jsem zde vyčetl, přemejšlim o Karma 2.0, X-King 2.2, CrossMark 2.1 nebo NN 2.1 (Performance). Který z těhle plášťů je dobrý i v laciné verzi? Jde mi o to polepšit si rychlostně na silnici při rozumný výdrži pláště.

      0 0
      • tomeee  

        nikdo nic? nebo je to u těhle levných plášťů jedno jaký?

        0 0
        • souky junior  

          Ne že by se to tu neomílalo pořád dokola.. Karma v drátu má výborný poměr cena/výdrž/váha, víc klouže na šotolině a jehličí. NN je terénní plášť, na asfaltu max na předek, ale bude se ti žvýkat v zatáčkách. Crossmarky prý není nic extra. A zapomněl jsi na svatý grál – Raceking Kevlar (obyč.) seženeš za 400 a v levné katagorii XC plášťů imho nemá konkurenci. X-King nápodobně. Takže podle ceny – Karmu, Raceking, X-king, NN (jen dopředu). Nebo nějakou kombinaci, třeba Raceking a NN nebo X-King dopředu.

          0 0
          • tomeee  

            Díky. Ono se to tu sice omílá furt dokola, ale povětšinou lepší směsi než u těch základních verzí. Mě šlo spíš o to jestli nějaký z těch levných nemá vyloženej zápor, kterej pak už u těch lepších verzí neni. Raceking jsem vynechal záměrně, protože X-king se mi zdá univerzálnější a pro mě lepší. Ale kombinace RK dozadu a X-king dopředu by mohla bejt dobrá.

            0 0
            • DominikGT  

              Já bych si každý plást jiný nekupoval protože vždycky rychle sjedu zadni tak to přehazuju s předním i víckrát během sezony.

              0 0
    • Pavouk88  

      A co takhle tohle ? http://www.prbike.cz/…1-cerny.html

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.