• SURYKATA

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda má někdo zkušenost s kellys reyon50. Vářně o něm uvažuju ale další možností je scott scale950, a to hlavně proto, že už jsem jednoho scotta měl. Kolo nechci na závody, ale spíše na projížďky a traily v okolí. Díky předem…

    0 0
    • jamaco  

      Reyona jsem otestoval minulou neděli na bikeranchi. Nemám velké zkušenosti s fully, ale pro moje využíti (lehčí xc) to bylo velmi vyhovující, nebylo těžké, bylo příjemne rychlé, při rozjezdu první otočení Kola trochu těžkopádné (asi ty 29 Kola) ale pak chytlo pěknou setrvačnost. příjemný komfort na korenech a tak. Zkritizoval bych brzdy, to byla slabota. (slx) za nějakých 45 tis. mi to přišlo dobré…

      Jako druhé kolo jsem si půjčil giant Trance 27,5 a to bylo pro mě už moc, nevím jestli nebylo něco špatně v nastavení, ale měl jsem pocit že za sebou táhnu na laně kus skály. I na cestickach v lese těžkopádné strašná dřina udržet tempo.. A i přes vyšší zdvihy nic moc komfort.

      Má někdo zkušenost?

      0 0
      • onuce  

        Mám toho Kellyse, tedy stejný rám. Jezdím a nevím… Divím se Vašim pocitům, protože dle odborníků je to těžkopádný tank s dlouhou zadní stavbou. Ačkoli mně přijde, že kdyby byla kratší, škrtal bych patami o rám. A naopak mám pocit, že je krátká přední stavba, či jak to nazvat. Prostě potřeboval bych minimálně dvacet cm dlouhý představec.

        0 0
        • hrota  

          Nechci nějak extra rejpat, ale za ty dva roky to už nejspíš tazatel vyřešil :D ale chápu, archeologie může být taky fajn koníček.

          0 0
      • onuce  

        A další rozpor mě ještě napadá. Všude se zde doporučují větší zdvihy, jako by 100mm u fullu bylo nedostatečné. Však slavný full Scalpel má sto na sto. Jako můj Kellys.

        0 0
        • novas752  

          Většina 100mm závodních xc fullů je přetlumená a tvrdá. Například ten scalpel má tak tvrdě naladěnou zadní stavbu, že jsem měl velký problém dostat tlumič velmi silnym houpnutim přes 40% zdvihu i když byl nafoukaný ma mou hmotnost. (Vim o čem mluvim, alespoň 10 jsem jich postavil).

          Prostě jako závodní auto, maximálně efektivní, ale nijak zvlášť pohodlné.

          Lehký trailbiky se zdvihy 110–130mm jsou naopak stavěné mnohem více na pohodlí. Například Habit když už jsme u toho Cannondalu je úplně jiné kolo.

          0 0
          • onuce  

            Rozumím, děkuji. Tedy ten Kellys je na nic, protože závodní není a na pohodlí díky malému zdvihu také ne.

            0 0
            • onuce  

              Původně jsem si tedy myslel, že velká 29" kola nepotřebuji velký zdvih odpružení. A také by mě opravdu zajímalo, jak to vypadá, když je správně krátká zadní stavba. Vždyť při šlapání se pak paty musí přec blížit nejširší části rámu u osy zadního kola. Již takhle to mám na hraně. A co přepadávání dozadu při výjezdu? I s dlouhou zadní stavbou jsem se v kopci málem převrátil vzad. Byl jsem z toho úplně roztřesený, nikdy jsem nic takového nezažil.

              0 0
              • novas752  

                A ty snad chodíš po dorazech? Jestli ne tak ti 100mm stačí.

                Na zadní stavbě se hraje o milimetry takže to s těma patama taky neni tak horký. Je to využitelný v ostrých zatáčkách a snadněji se s tim dělá manual, bunnyhop apod.

                Jestli přepadáváš dozadu, dej si níž řídítka, tim se víc předkloníš a zatížíš přední kolo.

                0 0
            • novas752  

              Když neni závodní tak nejspíš bude pohodlnější, já reagoval spíš na ten Scalpel.

              0 0
              • onuce  

                Aha, děkuji. Myslel jsem, že 100 je pro pohodlí málo.

                0 0
                • onuce  

                  Stejně vlastně mám raději tvrdší zadní tlumení a měkkou vidlici. Když jsem měl vidli defaultní, levnou, tuhou, a zadek měkký, tak to bylo naprosté schizma. Vůbec nechápu, jak takovou sestavu mohou prodávat!

                  0 0
                  • onuce  

                    Apropo, má tu vůbec někdo Kellys Reyon? Děkuji.

                    0 0
                    • Vyvy86  

                      ahoj, měl jsem reyona a bylo to kolo naprosto v pohodě teď mám scalpela a ten už je opravdový xcčko reyon mel ve předu vidlici 120mm zdvihu a geometrii pro posed vzpřímenější což já mám osobně radši

                      0 0
                      • onuce  

                        Děkuji. Měl jsem vidli původně 100, teď 110 Aion. Jelikož je to můj první full a zároveň první devětadvacítka, tak jsem na rozpacích.

                        0 0
                      • onuce  

                        Ještě prosím, vyžadují nějakou údržbu ložiska zadní stavby? Jsou -li tam ložiska, či jen kluzná futra… A také zda neodcházejí? Děkuji.

                        0 0
                        • novas752  

                          Jsou tam určitě ložiska, kluzná pouzdra jsou pouze v okách tlumiče.

                          Údržba žádná, až ložisko odejde, tak se vymění. Pokud celý kolo pravidelně nekoupeš v bahně a pak to nesmýváš wapkou, tak to vydrží poměrně dlouho.

                          Až odejdou, necháš je vyměnit, jedno stojí od 20Kč po 300 a víc podle toho od jakýho výrobce.

                          Jednou za čas (50–150h jízdy) potřebuje zevnitř přimazat vzduchovou komoru tlumič a jednou za pár let potřebuje tlumič vyměnit olej v tlumení a vyměnit těsnění.

                          0 0
                          • onuce  

                            Děkuji! Obracením kola se to nepromaže?

                            0 0
                          • onuce  

                            Jinak kolo po každé bahnitější jízdě ostříkávám a sprchuji teplou vodou ve sprchovém koutě. Po uschnutí mažu jen řetěz a kluzáky.

                            0 0
                    • Deleony  

                      Mal som Reyona 50, výborný bajk, jednoznačne odporúčam. Vymenil som len kvôli tomu že som kupoval enduro a dva bajky doma si nemôžem dovoliť popri cesťákoch.

                      0 0
                      • onuce  

                        Děkuji. Tak snad bude dobrý i můj, měl by to být stejný rám. Mám Reyon 10. Jen původně měl stovkovou a nefunkční vidlici, teď tam mám asi o dva cm vyšší. Snad jsem tím geometrii moc nerozhodil.

                        0 0
                        • Deleony  

                          Rám je samozrejme rovnaký, rozdiel je len v lakovaní. Ak si dal 120mm vidlicu tak si tomu len pomohol, Reyon 50 má zdvihy 100/120 štandardne a geo je super:)

                          0 0
                          • onuce  

                            Děkuji. No mám obavy, zda právě ten můj Reyon s původně stovkovou vidlicí na ni nebyl dělaný a teď, když tam mám vidli delší, zda není celé kolo více v záklonu. Pro porovnání viz foto kola těsně po koupi a nyní.

                            0 0
                            • novas752  

                              Z těch fotek je poznat prd, jsou každá z jiného úhlu.

                              Jasně že je víc zvednutý předek, ale jestli dělá rozdíl zdvihu 1cm, tak skutečný rozdíl výšky bude okolo 7mm (protože sag) a to je ta vidlice ještě pod úhlem, takže předek kola je zvednutý tak o 5mm.

                              Daleko větší vliv má výška řídítek, když je posuneš trochu dolu, bude to lepší.

                              0 0
                              • onuce  

                                Děkuji. Zde lepší úhel… Mám spíše obavy, zda není sedlovka moc šikmo. Aby netrpěla. Jinak řidítka mám takhle na pohodlí. Testoval jsem mnoho poloh a nižší poloha byla špatnána záda. Do prudkého výjezdu mohu řidítka snížit rychloupínákem…

                                0 0
                                • novas752  

                                  Jo, sedlo taky trochu covne dozadu, ale jestli to je 5mm, tak je to hodně, spíš bych odhadoval něco kolem 3, takže si pro klid v duši můžeš šoupnout sedlo o ty 3–5mm dopředu.

                                  0 0
                                  • onuce  

                                    Děkuji. Sedlo bych ještě potřeboval spíše posunout vzad, bych prošel testem olovnice. I pocitově, při silovém šlapání, sedím téměř za sedlem. Jde mi hlavně o sklon sedlovky, zda ji moc nenamáhám, když je vykloněna vzad. Navíc je velice slabá, jen 30.9mm!!! U starého 26" kola jsem měl rozumnějších 31,7mm.

                                    0 0
                          • onuce  

                            A děkuji. Jelikož nemám jakékoliv srovnání, tak mi vůbec nebylo jasné, co jsem to vlastně koupil, a jak se mi jezdí. Měl jsem obavy, že zas nějaký šunt. Jsem tedy velice potěšen kladným hodnocením rámu!

                            0 0
    • Vyvy86  

      ložiska jsou v cele zadní stavbě a po zkušenosti musím říct že vydrží víc jak u scalpela aspoň u starého modelu scalpela u nového zatím ložiska držej a mazání komory je potřeba u všech těch tlumičů jednou za čas já měl ještě model který neměl páčku na zamykání tlumiče nové modely mají již zdvojenou což je podle mě lepší

      0 0
      • onuce  

        Děkuji. Zamykací tlumič nemám, jedná se o Reyon 10. Již jsem ale dal novou vidlici, brzdy, kotouče…

        0 0
        • JFtryall  

          Ten posed je prisnej. Proc tam nedas riditka s vyssim zdvihem a bez rohu? Takhle se nedivim, ze padas na zada pri vyjezdu. :-)

          0 0
          • onuce  

            Řidítka s vyšším zdvihem… To jsou vlaštovky? Děkuji.

            0 0
        • Deleony  

          A vyhodiť podložky, je to hrozný komín :)

          0 0
          • onuce  

            Děkuji. No ale zas bez podložky, tak jak bylo kolo originál, jsem měl dojem, že jedu téměř vzhůru nohama. Viz foto výše. Abych dosáhl pohodlné výše řidítek, nemohl jsem jinak. Myslím tedy.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.