Když (asi) praskne vidlice ve větší rychlosti

158 nepřečtených
  • Jarda1788

    Zdravím, je mi 29 a vážím něco přes 90 kilo. Jako bývalý lyžař kolo miluji a dost jsem se na něm v mládí najezdil, takže nováček fakt nejsem. Nedávno jsem si koupil nové kolo, sice rok starý model, ale fungl nové a byl jsem na něm jen 4–5×. Na mé poslední jízdě mi ale (asi) praskla vidlice při jízdě z kopce v terénu a já si způsobil vážný úraz. Prodělal jsem lehké axonální poškození mozku, napraskl jsem si 2 žebra a lehce odřel (z hora) obě kolena a rameno. Strávil jsem přes měsíc v nemocnici a ještě nejsem úplně fit, protože mě zatím úplně neposlouchá pravá noha a ruka, plus hůř mluvím. A hlavně si většinu, včetně nehody, nepamatuji. Prý nemít helmu (Carrera), tak tady nejsem! Ze soudní expertizy mám zatím předběžnou zprávu, že vidlice byla ze špatného materiálu, ale nepraskla primárně. Prý jsem buď spadl nebo se něco uvolnilo (či prasklo) a proto praskla. Každopádně přední kolo je prý v pohodě a mé zranění moc neodpovídá nějaké větší kolizi (jinak bych měl aspoň odřené více částí těla). Sice to může být jedno (pracují na tom odborníci a když prokáží vadu materiálu, tak hned žalujeme firmu), ale zajímal by mě váš názor. Děkuji.

    0 0
    • Espen  

      Rychlosti se asi nebojíš jako lyžař. Jinak masakr jak je rozlomená. Přeji brzké celkové uzdravení.

      0 0
    • Vilém  

      No to bych chtel videt, jak se, sama od sebe, takto zohne noha hned pod korunkou.

      0 0
    • Goob  

      No na mě to působí, že ta vidle dostala pořádnou pecku, protože nechápu, jak by se mohla takto ohnout.

      0 0
      • Martin Hodan  

        Taky si myslim. Jentak i v těžším terénu? To je divný…nojo teď je problém že jezdec si nic moc nepamatuje. Nejspís musela být vysoká rychlost a prosťe nějaká překážka. Člověk si jí ani nevšimne,třeba větší kámen a je to hned! Ale to foto co vidím…nezlobte se ale jentak to nebylo. Hlavňe že jsi to přežil chlape!

        0 0
    • Newli  

      Ja jsem jen prosty uzivatel, ale neni primarnim problemem (pricinou cele destrukce) ten praskly most (ci jak to nazvat) nez ohnuta a praskla noha /kluzak?

      0 0
    • Ascaso  

      Taky mi to prijde ze nejprv praskla podkova a pak se ohnula noha.

      Znacku vidle se asi nedozvime, ale doufam ze to neni ta co mam na Focusu ja :-D

      Kazdopadne brzke uzdraveni a a dobre porizeni

      0 0
    • Martin Hodan  

      Nechci dělat chytrýho,ale je možný že v podkově byla bublina a v tom místě to ruplo. Otec je celý život slévač a říkal mi kolikrát že když je v materiálu vzduchová i třeba jen bublinka,tak je to pak časovaná bomba :(

      0 0
    • Martin Hodan  

      Vzduchové bubliny v materiálu jsou prosťe nežádoucí. To by nemělo být i u sebelevňejších komponentů. To už pak další pojem kvalita matrošu samotného…třeba levná hlína atd.

      0 0
      •  

        Ona to nemusí být jen „bublina“. Někdo to blbě odlije, u jedné vidlice z tisíce dojde k nějaké odchylce z technologického postupu a je tam třeba jen nějaká strukturální nerovnoměrnost a tam se koncentruje tlak a pevnost řádově poklesne. U oceli je tenhle problém daleko méně častý – ikdyž se odlívá, tak není tak náchylná + z dalších důvodů by se to tam ani tolik neprojevilo.

        0 0
        • Fran-tic  

          to je dobrá blbost :)

          0 0
          •  

            Co konkrétně?

            0 0
            • pepek  

              Viděls vůbec někdy lom odlitku z hořčíku? To je taková bublanina.

              0 0
              •  

                No, ale ono právě jde o to, jestli je to rovnoměrná „bublanina“.

                0 0
        • tigermoth  

          Další zajímavý metalurgický příspěvek :)

          0 0
          • tromboonen  

            Zas na něj nebuďte tak zlí, kluci, podle všeho svý znalosti z metalurgie čerpal z románu „Když se kalila ocel“ :)

            0 0
        • ma.cech  

          Nemyslím si že je to tak úplná blbost. Obecně jde o lomové a únavové vlastnoti materiálu, kde hliník je na tom podstatně hůř než ocel. Navíc jak známo nejde o hliník ale dural, jichž je milión typů a to je už chemie. A co se týče únavy, je na tom hliník až tak mizerně, že hliníkové komponenty praskají jak na běžícím páse. Každopádně komponenty musí být dimenzované na únavu a korunka by určitě měla být fest předimenzovaná. Strukturní vada případně trhlina koncentruje napětí, to bezpochyby ano. Nekoncentruje se ale tlak, při lomu se jedná o faktor intenzity napětí a podobné záležitosti. A proč ocel je na to méně náchylná, jednak kvůli její tažnosti a také protože ocel má obecně větší lomovou procesní zónu, což spolu koresponduje. Jinak ale korunka z oceli, no nevím, to by byl dobrý ingot.

          0 0
    • Sodík  

      Sakra. Nepamatuješ si ani přibližně, kde to bylo a jak rychle jsi mohl jet? Nějaké polety? Protože tohle není jen tak … ?

      0 0
      •  

        Pokud člověk utrpí větší úraz hlavy, většinou má výpadek krátkodobé paměti, což znamená, že cca. 5 minut před neví nic. Takže bych si tipoval, že ví maximálně kde byl a jak jel 5 minut před tím. Což je na kole dost dlouhá doba.

        0 0
        • drood  

          Já bych se nedivil, kdyby si nepamatoval daleko víc. Mě se to stalo v jednu odpoledne a nepamatuju si celý den… spíš dva… asi… doktoři teda otřes mozku ani nezaregistrovali…

          0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Pamatoval jsem si útržky a bylo to humorné, protože jsem po dojezdu domů srovnal ohnutou patku, trochu se prospal a začal hledat, čím bych srovnal patku. Převážně na autopilota jsem jel skoro 1,5 hodiny (se synem v háku), přestože na důvěrně známých silnicích, chvílemi jsem nevěděl, kde vlastně jsem. I o samotném místě pádu jsem měl pochybnosti.

              Zvláštní, že si celkem jasně pamatuji bleskovou automatickou kontrolu celistvosti sebe i kola hned po pádu, následně i vlakové přejezdy a všech cca 8 křižovatek a odbočení, kdy jsem se vždycky podíval a signalizoval můžeme/stojíme. Ale že mi vypadlo sklíčko z brýlí jsem si všiml až za hodinu. Přilba zvenčí celá, uvnitř na kousky.

              Po zatím posledním pádu z MTB bych přísahal, že jsem se ihned zvedl, podle Garminu jsem tam ležel asi 40 s.

              0 0
    • drood  

      No, mě to skoro přijde, jako kdyby se pravá noha nejdřív uvolnila z korunky, pak už by asi stačilo málo, aby se zlomila podkova… Jen teoretizuju, jsou tady zkušenější… Taky jsem měl loni kolizi, 11 zlomenin, pneumotorax, otřes mozku, jak se to stalo, netuším, prý na biku :), ten můj ale byl (je) v pořádku…Dokonce jsem tady na fóru narazil na příspěvky pod svým nickem, o kterých jsem vůbec nevěděl, že jsem je dopoledne před tím psal… Hlavně se dej brzo a bez následků dohromady…

      0 0
    • tromboonen  

      Nemoh bejt uvolněněj RU a brzda to ukroutila?

      0 0
      • novas752  

        Toto by brzda sotva zvladla. Ale upinak byt uvolneny mohl.

        0 0
        • tromboonen  

          No tak detaily nemám dotažený, ale normální vidle není stavěná jako lefty, kdyby to drželo jen na jedný straně, ten krouťák už je slušný a pak do toho ještě nějakej ráz a to by už šlo, IMHO, každopádně to není běžné, řek bych.

          0 0
    • Jarda1788  

      Mě právě zajímá, co se mi vlastně stalo, takže vám detaily jen těžko řeknu :( Otázek mám hned několik. Sice nepatřím k nejpomalejším jezdcům, ale jak na lyžích, tak na kole nejsem magor. Vždy se snažím hodnotit svou rychlost a svou cestu. tzn když usoudím, že to nezvládnu, zpomalím a klidně i zastavím. Takže bejt to nějaká o držku cesta, určitě bych nejel hlava nehlava. Další věc je ta, že se v tom sice moc nevyznám, ale je divné, že přední kolo je prej netknuté. Takže kdybych to do něčeho napálil, asi by to (dle mého) nějak odneslo. Další věc je mé zranění, protože kdybych do něčeho vrazil, tak asi vylétnu z kola a kryju se automaticky hlavu. Ale já se praštil do pravého spánku a kromě praých žeber, odřených kolenou a pravého ramena mi nic nebylo. Sečteno podtrženo to vypadá, že jsem z ničeho nic letěl na havu. Ta vidlice se mohla ohnout po mém pádu. Ale jak sem řekl, já vím kulový.

      0 0
      • novas752  

        To je pravda no. Rozlomit takhlr vidli by šlo jen velmi silnym krutem, například vlítnout našikmo do odvodňovacího žlabu, ale to by zaručeně odnesl i výplet. Takhle to vážně vypadá na selhání materiálu.

        0 0
      • arny71  

        Taky ti mohlo něco vběhnout do cesty: pes, liška, srnka. Mohl ses tomu snažit vyhnout, nebo jsi to i líznul a už to jelo. Těžko říct, když nevíme, kde k tomu došlo. Každopádně, poznač si do kalendáře druhé narozky.

        0 0
        • Jarda1788  

          Taky je hodlám slavit. Sice jsou jen necelý týden po těch pravých, ale i tak je budu slavit pořádně.

          0 0
        • krabica  

          Nebo laň, to jsou bestie! :-)

          0 0
      • nostro66  

        Ak je predne kolo neposkodene, tak tu bude s najvacsou pravdepodobnostou chyba materialu na vidle. Neviem si predstavit typ narazu, ktory takto zlomi vidlu a koleso ostane nedotknute. Skore uzdravenie.

        0 0
        • MnemonicJ  

          já už jsem něco podobného viděl… nevybraná zatáčka, rychlý průlet lesem s vidinou toho, že borůvčím se projet jistě dá a pod borůvčím byl slušně velký kámen. Po asi 3 metry dlouhém poletu vzduchem (naštěstí mezi stromy) a šťastném přistání jsme se vrhli na kotrolu kola, přední ráfek byl netknutý a vidlice ohnutá dozadu určitě o více jak 5cm… Taky mě to zarazilo, kdybych to nviděl, tak bych tomu nevěřil.

          0 0
        • Vilém  

          Taky jsem potkal kolo, kde byla zohla vidlice, ram za hlavou prasklej a predni kolo bylo zcela OK.

          0 0
          • MnemonicJ  

            jo, díky Tobě mne napadl další případ, kdy kolo vydrželo… Kamarád měl nějakej Scott (je to dýl, nevím co to bylo, prostě kolo za cca dvacku). Asi po třech měsících co ho měl chtěl zamachrovat vyskočením na obrubník. Nicméně vzhledem k tomu, že na kole pořádně neuměl, tak ten obrubník samozřejmě narval. Polet se nekonal, dopadnul asi půl metru za hranu toho obrubníku :) Přední kolo v cajku, ale za hlavou ohnul rám. Ještě nějakou dobu na tom jezdil, ale za asi půl roku to prasklo. Osobně bych to taky odhadnul na výrobní vadu vidlice, ale těžko soudit. Každopádně Jardovi1788 přeji, ať se dá brzy dohromady…

            0 0
          • Bubaaak  

            Když se mi jako malýmu rozlomilo BMX za hlavou, vidlice a přední kolo bylo naprosto ok :)

            Prostě to odjelo a já šel, s roztaženýma rukama držící řídítka, držkou rejt asfalt :)

            Kolo bylo jen na dvě půlky, jinak mu nic nebylo :)

            0 0
            • MnemonicJ  

              Kolo bylo jen na dvě půlky, jinak mu nic nebylo :D to je dorbá hláška… Asi jako když jsem v bazaru od KuciDH četl, že teleskopická sedlovka je plně funkční, jen poslední centrimetr a půl se jí musí nahoru pomáhat :D

              0 0
              • Goob  

                OT: Zrovna včera jsem na tenhle inzerát taky koukal. Co bych dal za to, kdyby se ten jeho spam dal odfiltrovat. Hledám teď pro kamaráda kolo a Kuci je fakt bolest.

                0 0
          • jonti  

            Kolo vydrzi vic nez ram nebo vidlice, kdyz dostane ranu primo v ose a nevytoci se.

            0 0
      •  

        To mi přijde jako by vás srazil vás divočák z prava…

        0 0
      • -b-n-x-  

        Ja si myslim, ze po padu by se uz te vidlici nemelo stat nic. Leda by to prejelo auto, vlak, nebo tak neco. Ale proste je ta vidlice nejvice zatizena pri jizde. Anebo jeste mozna neco v tom smyslu, ze jsi spadl rekneme v 50 km/h a to kolo tou vidlici vzalo nejaky ocelovy sloupek, ci podobnou prekazku. I kdyz si teda osobne myslim, ze i takovyto naraz by ten kus kovu mel vydrzet.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Při opravdu nečekaném pádu, např. při podklouznutí předního kola, jeho vypadnutí z rychloupínáku atp. – ale stejně by se to chovalo i při rozlomení vidlice za jízdy – si ani v rychlosti těsně nad 20 km/hod (ilustrativnější je zápis 6 m/s), nestihneš dát před sebe vůbec nic, často se ani nestihneš pustit řídítek.

        Další věc je, že vidlice je stavěná na zátěž a rázy v nějakém směru, když koupí při pádu plnou vahou z boku, tak se deformuje zcela nepředvídatelně (viděl jsem třeba na motorkářské vidlici po nevinném položení a skluzu).

        Netknuté přední kolo zdánlivě nic neznamená, ale čekal bych, že podle fotky patky vidlice a na ní patrného stržení hrany a obroušení třmene, nebylo kolo v okamžiku finálního dopadu pevně ve vidlici (pokud tam bylo vůbec), tedy že vidlice šla jednou nohou přímo do terénu (pokud k odření nedošlo jinak, ale ta místa jsou opravdu divná). Největší odřeninu na třmenu má pp. na svědomí kotouč.

        Nemám dost podkladů, ale skoro bych tipoval, že se povolil RU a kolo částečně nebo zcela vycestovalo z vidlice.

        Blahořeč přilbě, brzké uzdravení. Měl jsi nejspíš štěstí v neštěstí.

        0 0
        • Vilém  

          Ty dve kolecka vpravo jsou srouby drzici trmen pohromade. Trmen mohl byt spatne vycentrovany a strejchal o nej kotouc, nevypada to jako dilo jedne otocky kola, na patce to muze byt od nasazovani kola.

          0 0
          • MichalBr  

            Ten vryp je docela hlubokej, což jen při nasazování asi neuděláš, ale je pravda, že při dopadu vidle bez kola by asi byla poškrábaná spodní noha mnohem víc (otázka je jak vypadá zespodu ta druhá ulomená noha)

            0 0
            • Vilém  

              Jo, tu druhou nohu, jeji patku i zbytek, by bylo dobry videt.

              0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Jsem to zkusil, no. Chtělo by to vidět ještě spodek té ulomené nohy a obě patky mít vyfocené ze všech stran. Nerovnováha mohla vzniknout i uvolněním RU a tím, že kolo v náklonu vyklouzlo z jedné strany a v náklonu se opřelo jen do jedné nohy, to je celkem solidní páka. Lefty nebo righty.

              Ale to je práce znalce, nechť koná.

              0 0
        •  

          už kvůli možnému uvolnění RU či opomenutí pořádného utažení díky za přínos pevných os

          0 0
      • Smazaný účet  

        Já letěl podobně. Nevim přesně kde a jak, proletěl jsem se vzduchem, nejspíš parakotoul s dopadem na hlavu a na záda. Kolo akorát zničený sedlo. Přikláním se k tomu, že se mi kolo chytlo do vyjeté koleje od traktoru, když jsem v zatáčce netrefil stopu.

        Nevíš v jakym stavu to kolo našli? Nemohlo ti na skočku vypadnout předni kolo a pak vzít vidlí o zem?

        0 0
    • mr.antik  

      těžko řict ale pokud je to zdokumentovaný, včetně místa havárie, docela by bylo zajimavé vyjadření dovozce/výrobce. Ale pochybuju že bez právníka něco vyploděj

      0 0
    • MatS  

      Teda to je nahoda. Minuly tyden se uplne stejne rozsekal kolega v praci. A to jel z Klicova v Praze z kopce dolu na krosovem kole a z niceho nic praskla vidle. Helmu nemel. Ma prasklou lebku, ale nastesti uz neni v nemocnici a prezil. Vic se dovim az bude v praci, tak se ho schvalne zeptam.

      0 0
    • kycis  

      A nenahraval sis trasu na GPS? Mohl bys z toho vycist misto a rychlost pri padu a proste se tam jit podivat, co to mohlo byt. Jinak me prijde, zes musel bud neco trefit nebo se to stalo az po padu, ale tezko rict.

      0 0
      • Nutribird  

        Tak někdo ho musel někde najít a posbírat. Tady bych začal s hledáním místa kolize.

        0 0
    • blackboy007  

      Pokud by to byla reba nebo sid tak to by se nestalo je to low end vidlice tak se není čemu divit a ještě pořádný sjezd a předchozí majtel třeba něco zamlčel při prodeji a je neštěstí na světě

      0 0
      • Vilém  

        Co to blabolis? Jaky predchozi majitel?

        0 0
      • atty  

        Prasknout může cokoliv (pokud je tam výrobní vada, tak samozřejmě úplně kdykoliv) – nedělal bych si iluze, že ani u vidlice za 20k+ je 100% jistota, že se třeba jeden z 200 kusů nepovede, nebo že by i plně funkční a 100% vidlice vysoké řady a ceny vydržela všechno.

        A hlavně jde o příčinu – cca. 100 kg váhy má při 30+ km/h takovou kinetickou energii (počítat jí nebudu :) ), že okamžité „zastavení“ o tvrdou překážku se může rovnat prasknutí či zlomení v podstatě čehokoliv na kole.

        Že se to bohudík neděje tak často, je dáno tím, že většina pádů a nárazů je nějak „dobržděna“, kinetická energie se rozloží a sníží postupně a nápor na konkrétní součástky je tak daleko nižší.

        Jinak samozřejmě přeji zakladateli vlákna, aby se co nejdříve plně uzdravil a případný spor dopadl k jeho spokojenosti (pokud se zjistí, že prasklá vidle byla opravdu příčinou pádu). Věřím, že to je určitě blbej pocit – vědět, že jsem nějak rozštípal kolo, hodně jsem si natloukl, ale mít výpadek, jak k tomu vůbec došlo. Hlavně, že to prostě dopadlo, alespoň takhle a majitel kola se časem plně uzdraví.

        0 0
        • Jarda1788  

          Přesně jste to trefil! Je to šílenej pocit, se po necelém měsíci probrat v nemocnici a nepamatovat si nic! Teda aspoň to dopadlo tak dobře, že si pamatuju vše do nehody, ale i tak je to dost nepříjemné.

          0 0
        • Jarda1788  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • Jarda1788  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        •  

          … cca. 100 kg váhy má při 30+ km/h takovou kinetickou energii …

          Jestli se nepletu: Ek = 0,5mv*v = 0,5 * 100 kg * 8,3 m/s *8,3 m/s = 3.444,5 Joule …tj. pro představu asi jako náraz kulky z odstřelovací pušky. Pokud je náraz koncentrovaný do malého místa a jde to přímo, že to nemůže sklouznout, tak to opravdu nemůže vydržet nic (pokud dané kolo náhodou není konstruované jako tank) a je jen otázka, na kterém nejslabším místě v ose přenosu síly to prdne…

          Na druhou stranu problém téhle „matematiky“ je v tom, že kdybychom za „brzdnou dráhu“ považovaly jen odpružení samotného materiálu v kole, v řádech milimetrů nebo centimetrů, hodilo by to takovou deceleraci, že se na tom ten cyklista nemůže udržet… k čemuž zpravidla také dochází.

          Z toho důvodu si myslím, že kalkulovat v tomto ohledu s hmotností cyklisty není tak úplně správné, protože ten cyklista s tím kolem není pevně spojený (ani nepřenáší sílu na stejném vektoru). Takže nepočítejte se 100 kg váhy, ale možná jen tak s 10 kg a to už je dost jiná pohádka – tak 340 Joule, což je pokud se nepletu asi stejná dopadová energie, jako když 34 kg pytel s pískem pustíte z výšky 1m na zem. Což podle mě už není až tak špatné, a lecos na kole by to mělo vydržet, pokud tedy celá ta energie není koncentrovaná takříkajíc do plochy ostří nože.

          0 0
          • mr.ricardo  

            Jeste jsem nevidel odstrelovaci pusku s kulkama.

            0 0
            •  

              Příště napíšu „ogivalní celoplášťová střela“, abych Vás, odborníka, nemátl nebo nepohoršoval.

              0 0
              • tromboonen  

                Nemachruj…

                0 0
              • mr.ricardo  

                Tu porad na kazdyho machrujes a pak vytahnes kulky … Vlastni meducinka nechutna ;)

                0 0
                •  

                  Nevím kdo machruje „Meducinko“, protože mezi střelci se běžně říká kulky, ikdyž to co z hlavně není kulaté. Alespoň tedy na těch střelnicích kam jsem léta docházel. Tihlecti pseudoodborníci a jejich představy o odbornosti…

                  0 0
                  • mr.ricardo  

                    Ne, nerika, leda, ze byste si tam, hosove, hladili kulky. Nevim, kam jsi chodil ty, ale my jsme si vzdycky z kulkaru delali prdel, chytroline

                    0 0
                    •  

                      Tak nevím jestli to je nějaký pragocentrismus, ale minimálně v Plzni, Brně a Českých Budějovicícíh co vím, to běžně minimálně několik lidí říkalo a rozhodně to tedy nebyli žádní „amatéři“, spíš tedy přesně naopak. Stejně tak se leckde říká „patrony“, ikdyž se myslí celé náboje apod. Ono totiž v dobách kdy např. sportovní střelci náboje nepřebíjely a s patronami samotnými nemanipulovali jinde, než při uklízení; podobné terminologické nepřesnosti totiž neměly význam, takže staří pánové co chodily na střelnici 50 let to klidně říkaly… a nikdo si z nich kvůli tomu tedy „prdel“ nedělal.

                      Ale to Vy asi pochopitelně vědět nemůžete, Meducinko.

                      0 0
                      • mr.ricardo  

                        chlape, ty me bavis :D aneb jak na sesti radkach hovno napsat

                        0 0
                        •  

                          Kdo ví. Třeba jste z toho jen ho*** pochopil.

                          0 0
                          • mr.ricardo  

                            Tak ono neni divu, pro zdraveho cloveka neni mnohdy snadne sledovat a spravne pochopit sahodlouhe, radoby inteligentni, vylevy psychicky naruseneho jedince. Ale snazim se, fakt, jeste par podobnych diskuzi a budu to mit „v pazi“.

                            0 0
                        • BB  

                          člověče neblbni, vždyť on má pravdu s těma 100 kilama. Nejsou s kolem pevně spojený, takže je počítat jako 100 kilo celé soustavy je naprostá kravina. Proč ho kvůli tomu hned tak agresivně školíš ? On ti něco 3022 udělal ?

                          0 0
                      • Smazaný účet  

                        V Plzni asi ne…

                        0 0
                      • obda  

                        Já nevím, su z Brna, a všichni kolem mne říkají „střela“.

                        0 0
          • atty  

            Pěkně si to spočítal (fakt jsem to nekontroloval), mohu i souhlasit s tím, že je primání, do jakého „bodu“ se okamžitá decelerace smrskne (a podle toho bude taky „pád“ vypadat), nicméně pokud mi nevěříš, že je to pro kolo i jezdce na něm poměrně nepříjemná věc (zastavit se o něco v rychlosti cca 30km/h), sedni na kolo, vyber nějakej bytelnej betonovej sloupek (ideálně betonový nebo cihlový plot, alespoň metr vysoký), rozjeď to na 30+ a švihni to tam bez brždění. Co „povolí“ první a jak to reálně dopadne (jeslti uděláš osmu z předního kola, utrhneš upínák, zlomíš vidli, nebo praskne hlava či rám jinde) to už je o štěstí a právě „ploše“ na kterou se rozprskneš a druhá věc je ta, kam budeš pokračovat v pohybu ty – zda také do zdi/plotu nebo saltem na přilehlou zahradu – vcelku bych si vsadil, že si i tak nějak ublížíš.

            Tím vším chci říct, že setsakra záleží asi na 150 faktorech, zda se něco zlomí nebo jen ohne a zda si někdo ublíží hodně nebo málo, případně vůbec. Všichni známe a víme o nehodách, kdy podle všeho nemohl třeba v autě nikdo přežít (protože obrovská střetová rychlost, protože auto s minimem bezpečnostních prvků atd.) a přes to někdo vyleze s pár škrábancema a samozřejmě jsou i nehody, kde jsou auta jen „lehce“ rozbitá a přes to byla posádka extrémně dolámaná nebo dokonce mrtvá.

            Auto do toho motám záměrně, protože těch nehod jsem viděl bohužel dost.

            Prostě když si někdo „ustele“ na kole v ± 30 km/h, může to dopadnout všelijak – počínaje silničním lišejem, přes polámané ruce, nohy, žebra a další kosti až po konečnou. Záleží opravdu jen na tom, jaké štěstí v neštěstí jezdec má, o co a jak při pádu deceleruje a zda se třeba hlavou vyhne šutrům, zídkám, příkopu atd. A to při pádu ovlivnit fakt moc nejde – pokud jde opravdu o nečekaný pád, člověk se nestihne ani pustit řídítek, natož aby přemýšlel, kam má letět, jak si při tom krýt hlavu nebo se nějak „zabalit“ při dopadu.

            0 0
            •  

              Já neříkám, že v obecné úrovni (tzn. že kolo jedoucí určitou rychlostí má opravdu značnou energii) nemáte naprostou pravdu. Jen říkám, že ten Váš výklad se 100 Kg nelze brát tak „doslova“, protože celá ta energie se zákonitě nemůže využít, protože to by jezdec musel být k tomu kolu přivařený, což není. Takže pohybová energie je to značná, ale nelze čekat, že by se ani za „ideálních“ podmínek (tj. řekněme betonová zeď a čelní náraz) z tak velké části přenesla do libovolné části toho kola.

              Lze najít spoustu analogií – například v leteckém modelářství se modely záměrně dělají tak, aby se při nárazu rozpojily na několik části, protože se tím hybnost, hmotnost z jednoho tělesa rozdělí do několika těles a nejvyšší kinetická energie jednotlivé části pak poklesne natolik, že ten náraz není pro součástky tak zničující. Nebo v případě zbraní, pokud se střela roztříští nebo rozdělí, tak průbojnost vždy zákonitě poklesne, protože rychlost projektilů po rozdělení třeba i zůstane stejná, ale ta hmotnost se rozdělí a každý projektil pak bude překonávat odpor prostředí sám a „narazí jednotlivě“.

              Jinak v tom co teď píšete zase určitě máte velkou pravdu v tom, že teoreticky stejný náraz/pád/nehoda na kole může v závislosti na relativně „drobné“ ochylce/změně podmínek dopadnout zcela odlišně… podle mě to ale zase není třeba přehánět a hledat 150 faktorů které to ovlivňují – třeba zcela zásadní proměnná pro výsledek pádu bude jednoduše to, jestli tam kam s sebou cyklista plácne náhodou nebude ležet ostrý kámen.

              0 0
              • atty  

                Ano, těmi 150 faktory právě myslím to, že jednou se může jít hlavou na kámen, podruhé těsně vedle, potřetí tam šutr nebude, ale bude tam skoro kolmej pangejt, po čtvrté suché listí, po páte mokrá tráva… asi zbytečné pokračovat, protože ten „model“ dopadu a výsledku dopadu bude pokaždé jinej a aplikovatelnej pouze na konkrétní místo vůči ostatním parametrům a odlišnostem.

                Zbytečné to pitvat – výsledek je ten, co píšu – pokaždé to může dopadnout úplně rozdílně – od stavu „nic se nestalo“, jezdec i kolo jsou OK až po stav, kdy kolo bude v podstatě úplně na odpis a jezdec v podstatě také…

                0 0
                •  

                  Nevím jestli je úplně zbytečné to pitvat. Možná zbytečné v tom zacházet do přílišných detailů, to určitě. Ale už z toho co jste teď napsal, když si představíme, že „tohle“ dáte běžnému právníkovi :). Zkrátka myslím velký problém… řekl bych dokud v nějakém tom šutru nenajdete kus zaseklého cyklisty, nebo naopak. Nebo pokud nejsou svědci, nebo záznam, samozřejmě.

                  Takže že by snad kamera na kolo měla skoro povinně patřit mezi „výzbroj“ MTB cyklistů?

                  0 0
              • -b-n-x-  

                ad druhy odstavec: tohle mi pripomina jednu diskuzi o helme, kde jsem psal neco podobneho v pripade helmy, ale ty jsi psal ze je to nesmysl. Jak to tedy je? Slo by to nejak polopatisticky (pro me) vysvetlit, v cem se lisi ta umyslna deformace helmy a v cem to rozpojeni soucasti leteckeho modelu? Me to prijde principialne stejne.

                0 0
                •  

                  Já tu souvislost s helmou nevidím.

                  „Rozpojení“ leteckého modelu je řekněme o tom, že od toho co skutečně na překážu narazí se hned v první fázy oddělí ostatní části, takže jejich hybnost se celá nepřenese do místa nárazu, řekněme. Deformace helmy funguje – zkrátka deformační zóna jako u auta. Jenže jak jsem asi argumentoval, 1cm kus polystyrenu prostě není dostatečná deformační zóna, aby to tak významně hrálo roli vůči tomu když do vás narazí 3.5 tunové auto – což je statisticky nečastější důvod úmrtí, nebo těžkých zranění cyklistů. A to auto je narozdíl od toho modelu docela kompaktní :). Jiná věc by samozřejmě byla, kdyby Vás do té helmy něco trefilo tak, že by helma odlétla a Vy by jste se tímto způsobem vyhnul nárazu. Ale to si moc dobře v praxi, jako častou situaci, představit nedokážu.

                  0 0
    • Jarda1788  

      Jinak fotky už bohužel nedodám, protože kolo je prej rozřezané na kousíčky. Ale o výsledku budu informovat.

      0 0
      •  

        Výsledek mě určitě taky zajímá, ale osobně bych se trochu bál, aby z Vás odborníci jen nevytahaly peníze – počítám, že právnící a různí řekněme defektoskopové nepracují zrovna zadarmo a řekl bych, že se velmi pravděpodobně dopracují k závěru „pravděpodobností došlo k a … mohlo se stát“ a pak vidím veškerou páku na druhou stranu jako problematickou, protože v těchto věcech přecejen u nás pořád platí něco jako presumpce nevinny, tzn. Vy někomu musíte dokázat, že tam problém byl, tzn. nestačí jen že je to nejpravděpodobnější vysvětlení toho co se stalo.

        0 0
      • MirkoCarver  

        No to je škoda. Nevím proč kolo rozřezávat, ale jako zásadní mi přijde prasklá podkova. Na pátém obrázku to vypadá na únavový lom. Odborník by to měl poznat na první pohled. Zkus sehnat lepší fotky prasklé podkovy, třeba to bude vidět.

        0 0
        •  

          To by mě zajímalo jak by to poznal. Konkrétně tedy u slitiny hliníku (?).

          Rozřezával to pravděpodobně aby udělal výbrus a z toho zjistil strukturu materiálu, mohl měřit tvrdost v různých vrstvách atd.

          0 0
          • MirkoCarver  

            Součást prasklá únavovým lomem má zpravidla dva rozdílné povrchy:

            První jemný bez plastické deformace, způsobený postupným šířením únavové trhliny.

            Druhý hrubý, u krajů většinou plasticky deformovaný způsobený překročením meze pevnosti materiálu.

            0 0
            • beranek666  

              No vidíš, a to na fotce teto skoro spravne definici odpovida? Ani omylem.

              0 0
            •  

              To co říkáte je „většinou“ pravda. Ale není to zákonité. Jde o to, že jde jen o typický projev jednoho typu únavového selhání. Ale to „většinou“, neznamená vždy.

              Někdy jde o to, že se „rázová vlna“ šíří vnitřkem materiálu a tam kde dochází k její „absorbci“, respektive kde se vzhledem k jejímu odrazu/utlumení vlastně dvě rázové vlny setkávají uvnitř materiálu, tam se to pak jednoho dne utrhne. K rozlomení materiálu pak paradoxně dohází „zevnitř“ a lom nemá tvar který by člověk typicky očekával – přímý a s rozdílnými povrchy, ale jde třeba o lehký půlkruhový oblouk a celý „zrnitý“. Lom pak dost připomíná efekt protipancéřových střel s výtržným účinkem, kde vpodstatě dochází k podobnému projevu, jen „jednorázově“.

              Pointa je, že z podobného obrázku lomu to u materiálů jako „hliník“, které mají malou plastickou deformaci, jednoznačně poznat většinou nejde. Někdy jo, ale většinou ne. A nevím co tam vidíte Vy, ale podle mě nic jednoznačného tam vidět není.

              0 0
        • beranek666  

          Evidentne jsi v živote neviděl únavový lom :-D

          0 0
          • MirkoCarver  

            Viděl jsem jich dost, sice jen na oceli, ale princip je podobný.

            0 0
            • beranek666  

              Tak proc teda tvrdis, že jde o únavový lom, když tento na fotce je evidentne křehký!

              0 0
            •  

              Základní principy jsou tam možná zcela stejné, ale mez kluzu a mez pevnosti jsou u těch materiálů ve zcela jiném poměru a proto je to o něčem jiném.

              Pokud ocel není „překalená“ tak bych byl nakloněn tomu, že to tam „zpravidla“ je poznat. Jenže ten díl na který se díváme myslím není z oceli, ale z hliníkové slitiny.

              0 0
              • tromboonen  

                TVL 49slovko, běž si šupem založit vlastní vlákno o nějaký 3,14ovine a neser se se svejma pseudo moudrama všude, stejně Tě zas brzo seberou na intenzivnější terapii, tak co prudíš, kluk si rozbil držku a upřímně Tvoje znalosti mu nepomůžou, to už víme, že?

                0 0
                • BB  

                  proč takhel ? Udělal ti něco ?

                  0 0
                • iron.hide  

                  +100

                  ja tie jeho sracky rovno preskakujem, necitam ani slovo

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Tak v tom jeho vlákně to bylo zajímavý a zábavný, ale ****** tím celý fórum to je něco jinýho, to už je skoro hackerskej útok :)

                    0 0
        • Vilém  

          Dulezity je zbavit se dukazu.

          0 0
    • marko250  

      A přední osu si měl na 100% dotáhlou,neškrtal ti kotouč během jízdy ?To vydření od kotouče na to jen poukazuje.

      0 0
    • puka  

      Asi ty vidle šidí poslední dobou.

      • ano, vím že to je šmejd
      0 0
      • kycis  

        Hele, to vypada skoro stejne jak ta Jardovo noha vidle vytazena z korunky. Tak jeste jedna moznost ke vsem tem hypotezam – klacek v prednim kole?

        0 0
        • Vilém  

          V pukove pripade to byla noha, pokud si dobre pamatuju.

          V pripade zakladatele asi tezko, nemel by netknute predni kolo.

          0 0
          • kycis  

            Mas pravdu, na to jsem zapomněl.

            0 0
          • puka  

            Z kola byla ležatá osmička.

            Ano, je to jiný případ, ale šmejdy jsou obě vidle.

            0 0
    • DADMTB  

      Předně brzké uzdravení a bez následků a nezanevři na kolo. Vím, že podle pár fotek nemá cenu soudit.....ale myslím si, že Tě ve sjezdu „opustilo“ přední kolo a pravá noha vidlice se zabodla do země, nevydržela ten tlak a deformovala se v korunce a nakonec praskl i můstek a sám jsi lehl na pravý bok (i helma je poškozená na pravé straně, většina zranění je na pravé straně) …mám za to, že pokud by první praskl můstek, tak řádně dotažený upínak to udrží a dokážeš zastavit nebo alespoň reagovat, tady to bylo dle mne bez varování …sám mám na kole RÚ a už se mi podařilo blbě to nasadit...... no jsou to jen moje teorie a můj názor.

      0 0
      • bio  

        To si myslim take …

        0 0
      • BB  

        vypadá to tak, ale jak toho docílit, aby mě ve sjezdu opustilo přední kolo? Vzpomínám si, že když jsem vozil RU, tak tam bývala nějaká pojistka, která tomu zabránila i když jsem to neměl dotažené. To znamená, že bych tam to kolo musel pouze nasadit a ani se nepokusit o dotažení. Vlastně proč ne, taky je to možné, vzhledem, že si nepamatuje vůbec nic, tak tohle sedí asi nejvíce ze všech teorií, které jsem si se zájmem zde přečetl. Nejjednodušší vysvětlení je vždy to nejpravděpodob­nější.

        0 0
        • Goob  

          Kamaráda takto opustilo přední kolo… na rovince. Přeskakoval železniční přejezd.

          0 0
          • LM  

            Kamaráda takto kdysi opustilo přední kolo na BMXku. Neměl to dotažený, dělal chvíli píčoviny. Pak to zvednul na zadní a přední kolo po chvilce jízdy vypadlo. Vidlice i on se o něco dál zapíchli do asfaltu parkoviště :-) Nastěstí nejel moc rychle, takže to skončilo jenom škrábancema…

            0 0
        • Kubajsu  

          „Zub“ bránící vypadnutí kola tam je. Ale asi se nedá vyloučit, že když by se RU úplně otevřel a kolo pak dostalo ránu, tak by se to přes onen zub mohlo prorvat… Rukou se mi to nikdy „vyrazit“ nepodařilo musím RU vyšroubovat celkem dost, ale hrubou sílu, která by se ve sjezdu klidně mohla objevit, jsem na to nepoužil nikdy.

          0 0
          • Vilém  

            Tak ona by to kolo mohla vyhodit i brzda, pri brzdeni ma tendenci to tlacit ven

            0 0
      • DADMTB  

        K této mojí teorii mne vedla i poznámka, že přední kolo je bez poškození. Já si opravdu nedovedu představit, že taková devastace vidlice by se nějak neprojevila i na zápletu. Jako nevím co to bylo za sjezd, jak těžký terén…jaký „bomby“ s tím kolem vlastník jezdil. Navíc píše 4–5 vyjížďka…nechci jej podceňovat, ale i to odření na třmenu mi připomíná spoustu kol dovezených na servis po koupi a pár vyjížďkách…se slovy: prosím vás ono tam něco cinká, vibruje já to jdu reklamovat. No paní/pane – nemáte dotažený RÚ atp. Navíc, u těchto modelů Focus Whistler/Black Forest byly v minulosti použité takové blbé rychloupínáky, měl jsem je taky na Ravenu na, opravdu moc nefungovaly, nahradil jsem je RWS a je klid…

        No asi už to nemá cenu řešit, ale jestli opravdu za znalecký posudek už platil to co píše tak asi už nemám co dodat:-)

        0 0
    • Chronos  

      Sorry ale bylo to silnější než já: https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • kudlanka32  

      a da se firma zazalovat? neni v navodu napsany, neco v tom smyslu, ze jde o nebezpecny sport a oni nenesou odpovednost za nic co se stane…jen se ptam

      0 0
    • Jarda1788  

      Peníze jsou to poslední, co bych řešil. Jde mi o ‚pomstu‘ a taky o určitou prevenci. Protože pokud jsem se doslova přizabil jejich vinou (pokud prokáže expertiza vinu materiálu, tak je to jejich vina i podle právníka), tak bych to nikomu nepřáll. A jak jsem řekl, sice si nemůžu být jistej, ale pochybuju, že bych jel jak bázen pokud to terén nedovolil a kamene (nebo jiné překážky) bych si asi všiml. Na to vidím dost dobře a doskrát jsem si to potvrdil. Ale vše ukáže až výsledek expertizy. Jinak o české soudy tady (eventuelně) nepůjde, je to Německá firma a patrně by (při dobrém posudku od expertů) k soudu ani nedošlo, protože by to řešili mimosoudně. Ale to se dozvíme až za čas.

      0 0
      • tromboonen  

        No já Ti nevim, nemůžu se zbavit dojmu, že tam hrálo velkou roli uvolnění předního kola, ať už k němu došlo jakkoli… aby ses nakonec nesoudil, že na vidlici nebyla nálepka velikosti A4, varující před všemi možnostmi (což by stejně nepomohlo, nejsme v Americe, máš to v návodu).

        0 0
        • Jarda1788  

          pak by to byla ‚moje‘ chyba a co? Jak jsem řekl, o peníze tady fakt nejde. Aspoň bych věděl, co se stalo.

          0 0
          • tromboonen  

            No dobře, jestli potřebuješ zaplatit armádu právníků a znalců aby Ti řekli, že jsi podcenil kontrolu RU před jízdou, tak cajk… Třeba zkoumat jestli nebyla vada materiálu v té podkově vidlice je podle mě vyhazování peněz, téměř s jistotou bych si troufnul tvrdit, že to prasknutí tam nebyla příčina, ale následek.

            Jestli to ale bereš jako terapii a máš na to, tak proč ne.

            RU/osu předního kola jste zkoumali?

            0 0
            • Jarda1788  

              Právníka si platíme paušálně a expertiza stála 80 tisíc. To nás fakt nezabije a aspoň budeme trochu chytřejší. Jinak fakt nevím, co zkoumají, takže víc neřeknu

              0 0
              • plzakj  

                Za 80 jsi mohl mit kolo s pevnejma osama a kvalitni vidlici.

                0 0
                • LM  

                  pozdě bycha honiti

                  0 0
                  • Japhy  

                    Zato teď bude mít v rámci rekonvalescence na honění bycha času spoustu. :-)

                    0 0
                  • Newli  

                    Fascinuji me vase radoby dobre rady. Ja mu naopak fandim. Kdyby se alespon polovina cechu starala o sva prava, tak by tahle zeme vypadala taky jinak. Jak uz tady nekdo rekl, o padu Ti tady nikdo asi nerekne. Ale drzim palce, at se dozvis vic (i kdyby to bylo, ze Ti vypadlo kolo Tvou chybou) a pak dej vedet. BTW myslis, ze se pripadne dohodnete mimosoudne? To ja bych (z ciste sobeckeho-verejneho zajmu) preferoval judikat :-)

                    0 0
                    • Johnnyxjr  

                      Jednou v zivote jsem se soudil kvuli kolu trvalo to 12 let nakonec jsem to vyhral ale uz bych to nechtel znovu absolvovat

                      0 0
                • Jarda1788  

                  I tak bych si třeba rozbil hubu. Já sem nepíšu, abych se ujistil, že vydělám! Já sem píšu, abych třeba zjistil víc o svém pádu. Jinými slovy mě fakt nezjímají názory o právníkách a soudech, protože mě o prachy fakt nejde!

                  0 0
                  • Vilém  

                    Kazdopadne dej pak vedet jak jsi dopadl.

                    Osobne si myslim, ze nemas sanci dokazat, ze to byla nejaka vada materialu a taky si myslim, ze tam zadna vada materialu nebyla.

                    0 0
                  • MnemonicJ  

                    No vzhledem k tomu, že jsi Ty jediný člověk, který u toho byl a nevíš nic, tak tím že sem napíšeš o tom pádu asi nic nezjistíš. Myslím si, že teď to vážně bude jen o těch právníkách, soudech a domněnkách nějakých expertů…

                    0 0
            • MnemonicJ  

              je pravda, že více by možná prozradila fotka spodku tý ulomený nohy vidlice (protože jestli jsou ty většinové dedukce správné, tak po vypadnutí kola byla první v kontaktu s povrchem). Ta noha co zůstala na kole je asi nejvíc ošoupaná od kotouče, jak tady padlo

              0 0
      • Goob  

        SRAM zase tak úplně německá firma není (jestli se nepletu, ta vidle je RS, ne).

        0 0
    • Adar77  

      To vypadá, že jsi vletěl do šišek a vidlice to nevydržela.

      Přeji brzké uzdravení )

      0 0
    • Jarax  

      no ja hned prohlidnul ty spojky na svych kolech a rekl bych ze to pricina asi nebyla ,protoze na levnym kole co mam doma ,vidlice XCM ruzne zeslabovana,XCR na crosovi opet po sundani plastoveho stitku je konstrukce zeslabena a dokonce je tam 6der ,no a kdyz se clovek podiva na vidlici na obrazku tak opet neni to kus masivu ale je zeslabovana ,takze proste vyrobce spoleha na tu horni stavbu a upevneni noh v ni ,tim ze ta noha uplne vyjela a ohla se to vypada na obrovskou silu ,ktera to proste vytrhla ,kdyby ten mustek praskl ale kolo bylo hodne dotazeny a brzda teda nebyla zrovna zablokovana a nebyl to nakej mega skok ale proste lesni cesta ,tak si odvazuju tvrdit ze by ta vidlice fungovala dal

      0 0
      • Jarax  

        ted este koukam na fotky a ona se vytrhla i ta druha noha ,ale ne v korunce ale dole to fakt na ten mustek nevypada

        0 0
        • Jarax  

          jinak teda taky hodne zdravi,a dobra zprava i mozek se umi zregenerovat ale chvili to trva :)

          0 0
      • Vilém  

        Prosim? Jaky spojky? Co je na tve vidlici zeslabovane? Tomu zbytku nerozumim vubec, co tim chces rict.

        Kde je vytrhla druha noha? Co nevypada na mustek?

        0 0
        • Jarax  

          no nejsem asi spisovatel,druha noha je vytrzena dole ,normalne je jistena ,a ten mustek,zkratka vyrobce nepocita s velkou odolnosti ,toho co mu prasklo ,kdyby jo tak to udela masivni bez tech prolisu a zeslabeni ,je to slitina co se lije do formy takze cim silnejsi tim lepsi

          0 0
    • -b-n-x-  

      Hele a řekli ti jak vlastně probíhala tvoje „záchrana“? Jestli tam byl někdo s tebou, nebo tě našel náhodný chodec, atd.. ?

      0 0
      • Jarda1788  

        Zatím jsem s pánem (bohužel) nemluvil osobně, ale našel mě jinej cyklista. Prej jsem byl při vědomí, ale byl jsem totálně mimo.

        0 0
    • Palo TT  

      Skore uzdravenie bez nasledkov prajem.

      Z vlastnej skusenosti viem, ze moze nastat stav, ked sa nejaky predmet (kamen, drevko, siska, …) zasekne medzi plast a nohu vidlice, co spravidla sposobi neprijemny pad. Na zaklade toho co si napisal, to vidim ako pravdepodobnu pricinu aj v tvojom pripade. Bol v tom mieste teren s volnym povrchom (kamene,dreva,…)?

      Prezri si bok plasta a vnutornu stranu vidly v okoli plasta (pod mostikom) – pokial to ale bolo nejake drievko, nemusia po tom ostat ziadne viditelne stopy.

      https://www.mtbiker.sk/…1155591.html#…

      Hore kopcom pri minimalnej rychlosti…

      https://www.mtbiker.sk/…t827591.html#…

      Ine podobne pripady:

      https://www.mtbiker.sk/…1184312.html#…

      https://www.mtbiker.sk/…t827333.html#…

      0 0
      • obda  

        Sice vzácné, ale dost nebezpečné. Jedna z těch věcí, co nejdou moc ovlivnit. Jak říkají horolezci „objektivní riziko“.

        0 0
      • Morchella  

        Stejný kámen, jako je v posledním odkazu, jsem chytnul do vidlice při minimální rychlosti. Dodnes nechápu, jak se tam dostal. Jel jsem kozí stezkou (v Krčáku) z prudšího kopce a na stezce stál líbající se páreček a nevěděli o s světě, ani o tom, že se blížím :-) Nechtěl jsem je rušit a chtěl je krokem nenápadně objet. Dva metry před nimi jsem nabral ten kámen a oni si mě všimli až potom, co jsem jim zcela nečekaně přistál pod nohami :-)

        0 0
      • Jarax  

        No já to ještě ukazoval lidem v práci a borec říká ze nejvíc to prostě vypadá jako by trefil jenom tou nohou vidlice (kluzákem) o něco třeba pařez ,prostě jenom koncem ,no a nebo je to teorie ze možná nějaké bezvědomí už za jízdy a následný pád

        0 0
        • Jarda1788  

          To bezvědomí před pádem mě taky napadlo, přece jen bylo ten den dost vedro. Fakt netuším a fakt mě to dost zajímá.

          0 0
          • tromboonen  

            Kdybys omdlel nebo co, tak prostě z kola spadneš, do něčeho narazíš atd. (asi bys pak byl mimo pěšinu), pořád to nevysvětluje demolici vidlice a předníkolo bez poškození…

            V bezvědomí byl jspíš RU…

            0 0
    • Morchella  

      _

      0 0
    • Adar77  

      Ram je rozebran, vidle taky…siska se tam heftla )

      A spanem Bohem, skoro…vozte helmy od Carrery…

      0 0
    • Jarda1788  

      Tak mám novou zprávu. Sice expertiza stále není, ale na něco už odpověď mám! Mluvil jsem s člověkem, který mě našel a ten řikal, že jsem byl na rovné cestě. Jediné, co mě mohlo srazit, byl kořen, ale ten prý není nijak velký a prej jen těžko mě mohl sundat. Další věc je, že ta odpadlá vidlice prej byla tak 10 metrů za mnou a já prý ležel s kolem na sobě. Takže jsem se těžko mohl odplazit a kdybych se 10 metrů převaloval s kolem, určitě bych byl mnohem víc potlučenej a odřenej. No každopádně jsem zvědavej na výsledek.

      0 0
      • pekl024  

        A nemohla tě sundat srna nebo něco podobného. Nedávno před náma taky skákali.

        0 0
        •  

          On by stačil nějaký zajíc, pes, nebo něco podobného – slítl by z kola a zbytek by udělal pád. Ale dost o tom pochybuju – ta zvířata nějsou tak úplně blbá a většinou utíkají od člověka. Na silnici je to jiné protože tam nejsou zvyklé na tichost a rychlost jak se k nim člověk blíží. V lese ale zpravidla musí zvíře vyplašit něco jiného, aby při útěku od toho „vrazily“ do jiného člověka… klasicky jako naháňka.

          0 0
          • Vrci  

            Blbost. Minul jsem srnu, která se pásla na pravé straně silnice,když jsem se blížil zalehla, když jsem byl cca pět metrů pred ní tak se rozběhla a těsně přede mnou se rozhodla silnici přeběhnout do lesa na druhé straně silnice. Jsou to jen zvířata buď tam měla mladý nebo šla schovat a nic jiného jí nezajímalo.

            0 0
            • -b-n-x-  

              Jo, u srn jsem to parkrat taky zazil. A kamaradovi srnec skocil pred motorku, takze do nej narazil.

              0 0
              • krabica  

                Mně skočila do cesty laň – sešroubovaná ruka, mám po ptákách na celou sezónu.

                0 0
      • tigermoth  

        To vypadá skoro jako by ti vyletělo přední kolo z vidle po nějaké nerovnosti, vidle zavidlila do země a to by mohla být síla, schoná ji takhle zdemolovat. A přeju brzké a úplné uzdravení.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.