• OF1

    Ahoj všem,

    prosím o váš názor, kdy je nejlepší se obrátit na stavitele, pokud kolo nepotřebuji hned. Kdy má stavitel nejvíce času a kdy jsou ceny dílů a stavba nejlevnejší ? Je mi jasné, že někdy „mimo sezonu“, ale kdy přesně ? Podzim (říjen/listopad), přelom roku (prosinec/leden), nebo až začátek jara (únor/březen) ?

    Děkuji za názory a třeba se vyjádří i někdo ze stavitelů :-)

    0 0
    • racek_chechtavy  

      no nazdar, nebude lepší se zeptat rovnou toho stavitele?? Než tady ze sebe dělat vola. :-)

      0 0
    • Erknold  

      já jsem to zatím řešil jen dvakrát, takže nejsem v tutom žádný odborník, ale obrátil jsem se na stavitele, když jsem chtěl kolo. A jelikož jsem chtěl kolo už na začátek sezóny, tak jsem mu psal na konci zimy. Kdybych chtěl kolo pro někoho na Vánoce, tak začnu psát třeba v říjnu, abych měl jistotu. To je zase rada, co :)

      0 0
    • Chaingang  

      V současné době ty ceny spíš neustále lezou nahoru..

      0 0
    • OF1  

      Tak já čekal reakce typu: Na Frantu se hlavně neobracej na začátku roku, to už trpí jarní únavou. Pepa zase před Vánoci musí pomáhat doma s šúrováním a pečením, ten je mimo… zkus radši Jardu, ten chce mít před novým rokem prázdnou dílnu a díly dává za hubičku…

      Jasně, dělám si srandu :-))

      0 0
    • xshreck  

      až budou peníze, řekni co chceš a on ti řekne kdy to bude -))

      0 0
      • standoslav  

        Oslovil bych stavitele z okolí, snad bude vědět kdy má nejvíce času a nejlevnější součástky :-))).

        0 0
        • xshreck  

          V dnešní době je celá čr dá se říci okolí hehe :)

          0 0
        • kubad  

          ti budou z tebe mít radost, :D

          0 0
          • MrazyC  

            prosím o kontakt na nějaké stavitele z okolí Hradce Králové? Diky

            0 0
            • Erknold  

              že by maajkee http://www.cyklo-md.cz/ :) A třeba mu stále funguje kafovar Krups, že by ti udělal i dobré kafe ;)

              0 0
              •  

                a občas má i levný díly, vlastně i kola:-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jj na zapletená kola jsou koukal, ceny moc pěkné.

                  0 0
                  • MrazyC  

                    Ok, někdo další, s Majkeem je složitější kontakt ohledně odpovědi atd..:-)

                    0 0
                    • Erknold  

                      tak oslov kohokoli. PPL a spol jezdí po celé republice a doveze ti kolo až ke dveřím. Jsou tu i tací, kteří se sami podbízejí :) A nebo zkus klasiku Scalára.

                      Ono málokteré město má tak velký trh, aby se tam uživilo několik stavitelů.

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      To asi bude s každým, máš sezonu spousta lidí teď poptává kola.

                      0 0
                      • MrazyC  

                        Nejde o ppl, jde mi o to přesně vybrat rám k mým proporcim, případně odzkoušet atd…proto někoho v okolí…

                        0 0
                        • Erknold  

                          hmm, rám. Nejčastěji co tu vidím, tak se staví na rámech Force – vyzkoušej si u nějakého známého v okolí, jelikož kola se na něm neprodávají, pak Scud/MRX – no prodejců těchto kol je také jak šafránu, takže také někoho v okolí, Spyder – skoro nesehnatelné, RB – také to moc nevidím, natož kameňák, různé starší modely rámů tahané z Říše typu Cube.

                          To si musíš vyzkoušet u lidí z okolí a nebo porovnávat tabulkové geometrie.

                          A jelikož stavitel je většinou živnostník, nebo s.r.o. s nějakým relativně malým obratem, tak asi není takový frajer, aby měl na skladě x poskládaných kol na vyzkoušení.

                          0 0
                        • OF1  

                          RB rámy/kola se dají zdarma pujčit a vyzkoušet například v Praze v jejich kšeftě. Pokud jim pošleš proporce, doporučí odpovídající rám. Taky myslím nabízí placenou službu, kdy tě přeměří u nich a na základě toho doporučí rám. U ostatních výrobců nevím. Osobně jsem třeba zkoušel taku CUBE kolo (LTD PRO 27.5) a jedna velikost mě přišla krátká a ta větší na délku OK, ale zase moc vysoká… Fakt to chce asi zkusit.

                          0 0
                      • MrazyC  

                        Nejde o ppl, jde mi o to přesně vybrat rám k mým proporcim, případně odzkoušet atd…proto někoho v okolí…

                        0 0
                        • AleZ80  

                          Jestli myslíš, že ti někdo bude stavět kolo na vyzkoušení, tak jsi hodně mimo. To si musíš někde vyzkoušet kola ve standardním osazení a na vyhovujícím rámu si pak nechat něco poskládat.

                          0 0
                          • MrazyC  

                            Mno tak mimo jsi tady spíše ty, ohledně porozumění psaného textu. Nikde jsem nepsal o sestavení kola na zkoušku, pouze pokud někdo staví kola na nestandardních rámech a je sezóna, tak je šance, že na krámě bude nějaký kus mít. Ale stejnak dik…

                            0 0
                            • mr.antik  

                              To vyzkoušení je asi nejlepší vzít od nějakého rámu, co máš k dispozici (stávající kolo nebo půjčit) a pak porovnat s geometriema co jsou k rámům na netu. Akorát je to trošku loterie, někteří výrobci tam maj chyby nebo to měřej všelijak :-)

                              0 0
                            • scalar  

                              V tomhle máš pravdu, v sezóně se dělá hodně kol, s vyzkoušením není problém. A mimo sezónu se často staví do zásoby nebo na prodej „na slepo“, tak také bývá co vyzkoušet.

                              0 0
                    • Smazaný účet  

                      Telefon mas?

                      0 0
                    • Ciba04t  

                      Obcas se mu musis pripomenout Stavel mi kolo tak vim o cem mluvim Nadruhou stranu, kdyz uz byla stavba dohodnuta, tak rychlost dodani byla fajn. Kolo pro kamose uz bylo i s doladenim komponentu otazka 14 dni.

                      0 0
                      • HUPÍK  

                        proč to kolem toho termínu zhotovení tak dramatizujete?Nechá­pui…Dnes v poledne dorazí rám(surový),nechám behem dneška a ČT stříknout design,v pátek dopoledne montáž a odpoledne předání zákazníkovi.Pro ,,rejpaly"sem potom dám fotku…

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Předem omluva, pokud jsi stavitel… Ale obecně mám zkušenost takovou, že je potřeba urgovat a mít tam aspoň měsíc rezervu …

                          Nikdy jsem nezažil, ze bych mel něco hotové včas… Takže kolegu chápu…

                          0 0
                        • Erknold  

                          No jo, když máš zrovna volno, tak to tak jde. Třeba můj mechanik na auto je zasekanej většinou tak týden až dva dopředu. Pak se to prodlužuje. Ale z mého pohledu se vyplatí počkat, až bude mít on volno, než jet do autorizovaného servisu.

                          0 0
                          • HUPÍK  

                            tohle chápu,ale víš že u auta se předem dost blbě odhaduje většinou čas práce.U stavby kola je to celkem jednoduchý a předem jasný…neexistuje aby se objevil problém(když stavíš nový kolo)

                            0 0
                        • maajkee  

                          To by fungovalo ale jen za předpokladu, že máš jen jednu zakázku. Vem si že stavíš třeba 6, 7 kol současně + řešíš maily s dalšíma 8, 10 zájemceme. Každej z nich má trochu jiný požadavky, skoro pro každýho zaplétám ručně kola, každou chvíli u nějakýho dodavatele dojdou nějaké kompononety a člověk musí shánět jinde. Do toho dělám i klasický servis, takže navíc spousta oprav, někdy se na něčem člověk zasekne, do toho denně spousta telefonátů, protože někdo to radši řeší přes telefon a kolikrát se stane, že člověk s někým protelefonuje čtvrt hodiny.

                          Ten tvůj příspěvěk mi příjde uplně mimo realitu.

                          Když jsem to dělal jako vedlejšák nestíhal jsem a teď když to dělám na plnej úvazek nestíhám ještě víc a bohužel v záplavě mailů mi i občas nějaký utečou.

                          0 0
                          • Erknold  

                            a nevím jak u Tebe, ale mě zrovna chce celej svět volat, když mám úplně zasrané ruce, nebo se s něčím pekluji půl hodiny a konečně se začíná dařit :D Pak se diví, že jsem lehce podrážděný do telefonu :)

                            0 0
                            • HUPÍK  

                              ..to ti věřím…já je většinou odkazuji na mail…co je psáno-to je dáno…-) a funguje to a lidi to pochopí

                              0 0
                              • maajkee  

                                Mýlíš se, pokud to zákazník rád řeší po telefonu a radši si o tom popovídá, tak mu výjdu vstříc a ono někdy nakonec lepší vyřešit všechno v jednom telefonátu než v deseti mailech.

                                0 0
                                • HUPÍK  

                                  ja prostě rád řeším detaily mailem,pak ti nemůže nikdo nic zapřít…základní info po telefonu ale detaily a specifikaci odsouhlasit mailem

                                  0 0
                          • Petr L2  

                            Většina lidí, která si to nevyzkoušela na vlastní kůži a je jedno, v jaké profesi, to těžko pochopí, myslím, že to asi nemá cenu ani vysvětlovat.

                            0 0
                          • HUPÍK  

                            rozumím ti,jde o to ,že každý na to jinak spěchá a po domluvě(pokud třeba jede zákazník na dovolenou) ,tak si to termínově upravíš.Dodavatelů komponentů je dost abys našel co potřebuješ.Jak jsem koukal tak tady ,kdo staví kola, tak koupí hotový (designově) rám a ustrojí ho…Nechápu proto, proč kolo dělat 14 dní -i když jich třeba děláš 5 najednou.

                            0 0
                            • maajkee  

                              O to přece ale nejde. Tady nikdo neříká, že stavba trvá 14 dní. Kolo je postavený celkem rychle. Nejvíc na tom zabere ta komunikace a dopracování se výslednýho setupu. Montáž kola samotnýho je na tom celým to nejmenší. Nejvíc času zabere právě to když s deseti lidma řešíš konkrétní požadavky a když jsi celý den v dílně, tak prostě nezbejvá už tolik času na komunikaci. Pokud chceš alespoň hodinu, dvě denně strávit s rodinou. Ale je vidět, že nemá smysl to vysvětlovat, zkrátka prostě toho nemáš tolik abys to pochopil.

                              0 0
                              • HUPÍK  

                                no to fakt nechápu jak mužeš po telefonu řešit detaily s deseti lidmi najednou…nevě­řím.....

                                0 0
                            • Petr L2  

                              No tak ještě jednou, jde o to, že pokud se nejedná o velkou firmu, kde je personálně rozdělená práce komunikace , nákup, montáže, prodej atd. atd, což se pochopitelně promítne do ceny, je nemožné plynule realizovat zakázky, podle přání a představ všech a kdykoliv, protože ten člověk musí dělat tisíce jiných věcí, od zajištění materiálu po komunikaci s úřady. Čas na cestách za zbožím také někde je vidět a když při vlastní práci každou chvíli někdo volá, vše trvá daleko déle. To se ale těžko chápe, pokud to člověk nezažil…

                              0 0
                              • HUPÍK  

                                to co píšeš je logický a právě proto nevěřím tomu, že se vše dá domlouvat jen po telefonu a to ještě s deseti zákazníky najednou…kolo se skládá z cca 30 součástek a když je to zakázková stavba, tak každý kolo je originál…proto chci mít vše písemně podloženo a odsouhlaseno mailem.K odsou­hlasení ještě třeba někomu posílám různé foto sedel,plášťů,pedálu atd.Vše potom hodím do finální specifikace a pošlu k odsouhlasení

                                0 0
                                • Medunka  

                                  To, že by jsi to organizačně nezvládl ty, neznamená, že to nedají jiní. Bych ostatní nepodceňovala, zvlášť když mají dobrou organizaci práce. Pokud zákazník přesně ví, co chce, stavitel se vyzná a nemusí hodně věcí dohledávat, + ještě další maličkosti … tak to jde zvládnout jen po telefonu.

                                  0 0
                                  • HUPÍK  

                                    často zákazník neví přesně co chce a chce poradit a je nejlepší mu nabídnout víc možností.Žádný stavitel nic nedohledává,ví kde co najít.Prostě mi připadá jako nesmysl a nemožnost nosit jen v hlavě 10 různých typů a vybavení kol.Pro zákazníka ,co je laik, je jednodušší když mu pošleš fotky než jen třeba typ modelu komponentu.Už to dál nebudu komentovat,každý at si to dělá svým systémem…

                                    0 0
                                    •  

                                      kdyby na tebe reagovala Zlatka co už pár kol postavila tak bych neřekl:-)

                                      0 0
                                  • Petr L2  

                                    Mluvíme o staviteli, ne o firmě s dělbou práce! Jeden komplikovaný zákazník, nebo technický zádrhel můžou hodit celý týden do kotrmelců, vše se nakonec dá ustát, ale vždy to odnese nějaký termím. To není o organizaci práce a vůli, nebo schopnostech, to je o limitech jednoho člověka, pokud pracuje sám prostě nastávají chvíle, kdyto prostě nejde jak má a že jich je a jak se populace stává pohodlnější a myslí si, že nemožné je jen otázka vůle chtít, je těch potíží víc a víc. :-)

                                    0 0
                                    • HUPÍK  

                                      právě proto,že jsou někteří zákazníci občas komplikovaní,proto to chci mit vše podloženo mailem a odsouhlaseno.A ne jen to dostat telefonem do ucha

                                      0 0
                                      • Medunka  

                                        Ano, jsou problematičtí zákazníci, ale pro mne je daleko lepší s nimi vše řešit po telefonu – domluvíš se rychleji a nemusíš čekat na odpovědi na email. Pokud to druhá strana vyžaduje, tak fungují emaily. Taky je to o tom, jak člověk po telefonu umí komunikovat.

                                        90% zakázek, které já řeším, bez problému vyřeším po telefonu a pak do emailu se hodí jen shrnutí, které druhá strana potvrdí. Ale nemám čas ztrácet čas tím, že se budu vypisovat a čekat, až druhá strana zareaguje.

                                        Ale beru, že každý to má jinak. A nikdy by mne nanapadlo nevěřit někomu, kdo funguje jinak.

                                        0 0
                                        • HUPÍK  

                                          a proč jen 90% a ne 100%?Kolik jsi takhle postavila kol?

                                          0 0
                                          • Medunka  

                                            Porovnávej si pindíka s někým jiným. Končím debatu.

                                            0 0
                                            • HUPÍK  

                                              konečně něco rozumnýho…No já jen jestli prodáváš šampony a k tomu zdarma 2 voňavky ,no tak to fakt můžeš vyřídit přes telefon

                                              0 0
                                            • Jetson  

                                              Když on se pindík nejlíp porovnává s pindou. To člověk většinou ztratí alespoň částečně komplex.

                                              0 0
                                              • Kouba_2005  

                                                … a někomu, jak slyší o pindě, klesá IQ, viď?

                                                0 0
                                                • Jetson  

                                                  … a někdo žádné IQ co by mohlo ještě klesat nemá, bez ohledu na okolnosti, že?

                                                  0 0
                                            • HUPÍK  

                                              vcera mi poslal zákazník mail s požadavky.Četl jsem ho tak 3 minuty a 2× jsem si ho přečelt a udělal z něj výtah(poznámky)­.Takže at mi nikdo nevykládá ,že řeší najednou 10 objednávek na stavby kol a jen po telefonu a to jestě v prácí když staví kolo.

                                              0 0
                                              • Medunka  

                                                A já si třeba nedokáži představit řešit vše jen po emailu, spousta lidí se neumí vyjadřovat, než pochopíš, co chceš, tak to zabere. Občas je fakt rychlejší to vyřešit po tom telefonátu. Hlavně některým zabere dost času, než vůbec ten email napíší, že ne všichni umí psát všemi deseti či klapat závratnou rychlostí ukazováčky.

                                                Nehledě na to, že můžeš fungovat s tužkou a papírem – zákazník zavolá, či ty voláš jemu a děláš si poznámky a pak v klidnější době dne sepíšeš souhrn do emailu a pošleš na potvrzení zákazníkovi.

                                                Jak jsem psala výše, prostě že pro někoho je něco nereálné neznamená, že to musí být nereálné i pro jiné. Pro někoho je nereálné ujet 100 km za den, někdo to dává denně bez mrknutí oka. Každý je jiný, každý má jiný přístup. Naštěstí.

                                                0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  Hmm…tak jsi mne predbehla o tuzku:)

                                                  0 0
                                                • HUPÍK  

                                                  každý má jiný systém-tak at ho má…sestavení kola nabízí spoustu možností co do typu komponentů a výbavy,nedá se to vyřídit jedním telefonem-ale podle tebe to jde-tak se asi mýlím…

                                                  0 0
                                                  • Medunka  

                                                    Sorry, kde jsem psala, že komplet celá zakázka jde vyřešit jedním telefonátem? (U sebe jsem napsala, že 90% vyřeším telefonem a pak jen shrneš do emailu objednávku a druhá strana to potvrdí, což u té kosmetiky prostě jde, ne).

                                                    Maajkee tady prvotně napsal, že než něco řešit v 10ti emailech, je rychlejší si se zákazníkem zavolat a já s tím plně souhlasím.

                                                    Akorát ty jsi to pochopil, že Maajkee naráz řeší 10 staveb a řeší je jen po telefonu a od toho je tady ta debata.

                                                    Celá tadle diskuze je o nepochopení druhé strany, ale pokud se chceš vozit po holce, tak pokračuj.

                                                    0 0
                                                  • roman 3D  

                                                    nejdřív chceš být chytrá a pak se schováváš za holku paní:-)

                                                    0 0
                                                  • jecnak  

                                                    Nechces zas neco nekam bonzovat? Zacina to u tebe byt tradice.

                                                    0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Napadlo te, ze k tomu vyrizovani po telefonu muzes mit pri ruce i blocek a tuzku a psat si poznamky?

                                                0 0
                                                • HUPÍK  

                                                  jasně a z hlavy vysypeš 5 typů a značek řízení,to same u řídítek,před­stavce,gripů atd.Tak to v tom teda zakazník určitě bude mít,,totální jasno"

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Tak to uz je na tobe jak pristupujes k sjednavani zakazek…

                                                    0 0
                                                  • scalar  

                                                    Nezáleží to nakonec stejně na zákazníkovi, jak chce komunikovat on? :-)

                                                    0 0
                                                  • Kouba_2005  

                                                    A myslíš, že neznalého zákazníka zajímá nějakých 5 značek či typů komponent, co bys na něj vychrlil? Maximálně ti tak řekne, aby to barevně či kvalitativně ladilo se zbytkem a nebylo to žádné těžítko, zbytek nechá na tobě a ty jako fundovaná osoba zodpovědně zvolíš pro něho nejlepší variantu. Když bude chtít postavit kolo někdo, kdo o tom už svoje ví, tak už i komponenty bude mít v hlavě a jen ti je nadiktuje.

                                                    0 0
                                                  • HUPÍK  

                                                    tak ještě jednou pro,,chytrolíny"-at si to každý dělá svým systémem…a neradí co je nejlepší..

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    No každopádně evidentní je, že ty máš času nazbyt, že to pořád řešíš. Každej to má holt jinak. Jak znovu říkám, nedělám jen stavby, dělám i servis, držím skladem i cyklistický doplňky, oblečení, helmy atd. Všechno se musí sledovat, některý opravy kol zaberou čas, při stavbě se kolikrát stane, že třeba dorazí poškozený rám, nebo párkrát přišly i volmácený ráfky, nefuknčí vidlice, tohel všechno pak zabírá čas při řešení.

                                                    A nikdo tady neříkal, že s každým řeší všechno po telefonu. S někým řeším stavbu mailem, s někým po telefon a dělám si zápisky a nědo příjde osobně a vymyslíme to na fleku. 90% lidí vůbec nezajímá jaký tam maj řidítka a sedlovku, takže 90% lidí si tam ode mně nechá dát to co jim v ceně navrhnu, takže není potřeba jim dávat na výběr z pěti značek. Drtivá většina lidí co hcce kolo neví o komponetech nic moc a světe div se, řeknou mi, že mi věří, že tam dám to co uznám za vhodný. Dost lidí víc trápí otázka jakou baru čeho vybrat :)

                                                    No a to je asi vše co jsem k tomu ještě chtěl říct. Ty se tu dál třeba stavěj na hlavu, mně je to uplně jedno jak a co děláš ty :)

                                                    0 0
                                                  • HUPÍK  

                                                    ale mě je taky jedno jak to kdo dělá.Už jsem několikrat psal, at si každý jede svým systémem.O muj čas se nestarej-to je moje věc jak si vše zorganizovat.Myslím ale ,že není nic náročného na tom poslat mail do KCK nebo do Profilu a objednat rámy a komponenty a na rám to naházet.Myslím ,že je to jen ta lehčí polovina práce kolem toho všeho.To,co je mnohem náročnější a důležitější už jsem tady někde psal a opakovat se nebudu.A jak je v reklamě FIO-A DOST!!!!!

                                                    0 0
                                          •  

                                            1+ :-))

                                            0 0
                          • Patar  

                            Naprosto s Tebou souhlasím,

                            . Dalším problémem je navyšování cen dílů pro ještě nedokončenou montáž a v mém případě velmi kolísavý zdravotní stav .

                            0 0
                            • Patar  

                              Reakce pochopitelně směřovala k Michalu Drtinovi.

                              0 0
                            • maajkee  

                              Jo jo, letos ty ceny lítaly poměrně dost směrem nahoru ze dne na den.

                              0 0
                              • Evilcleaner  

                                no a příští rok to podle všeho nebude lepší, leda že by čnb opustila režim intervencí, pak by možná mohl být meziroční růst cen komponentů blízký nule.

                                0 0
                    • MrazyC  

                      Všechno ok, dnes jedu osobně dohodnout do Hk co a jak.

                      0 0
            • Espen  

              Mě teď v létě stavěl Scalar. Necelé 3 týdny to trvalo. Dost jsem si vymýšlel, takže se to protáhlo. Jinak veškerá komunikace opravdu super. Když bylo potřeba něco pořešit, zavolali jsme si. A kolo přišlo úplně úžasný. Po pravdě musím říct, že jsem byl fakt až překvapenej. Takže za mě určitě stavět.

              0 0
              • Gustaf 81  

                a kde ho můžem vidět…fotky nic, popis nic…

                0 0
                • Espen  

                  Kolo bylo pro kamarádku.

                  Komplet Alivio 3×9 2015,vidlice RST vzduchová

                  0 0
                  • Gustaf 81  

                    já myslel že je pro tebe…tak sem koukal do profilu, jestli ho tam máš vyfocený…a tam nic ;) tak proto se ptám…

                    0 0
                  • vinklec  

                    na kolik to vyšlo?

                    0 0
                    • Espen  

                      To by vůči staviteli nebylo fér. Dohodli jsme si nějakou cenu a byli doufám oba spokojeni. Ale pár tisíc se ušetřilo myslím.

                      0 0
                  • mr.antik  

                    pěkný, koukám že se stavělo i na váhu – kolik to cca vyšlo komplet?

                    0 0
                    • Espen  

                      Za tu cenu je váha myslím velmi dobrá. Kamarádka má 163 cm, takže je to 26",tím šla váha docela dolů. Nějak se nám nepodařilo ho pořádně zvážit, blbla váha. Ale kolem 11,5kg by mít mohlo. Scalar možná ví přesně.

                      0 0
                  • Vilém  

                    Vypada „trosku“ divne:)

                    0 0
                    • oddie  

                      Ale ušetřit váhu sedlovky je zajímavý nápad :)

                      0 0
                      • scalar  

                        To je automatická teleskopická seldovka. V klidovém stavu je schovaná v rámu, po nasednutí se automaticky nastaví správná výška pro jezdce, který na kole zrovna sedí (čidla změří délku nohy a poměr jednotlivých kostí).

                        Další čidlo monitouruje sklon celého kola a při překročení určitého úhlu se sedlovka částečně zasune, na rovince se opět vrátí.

                        0 0
                  •  

                    to jako takhle na tom jezdí?

                    0 0
    • OF1  

      Vrátil bych se k původnímu dotazu – kdy je nejlepší stavět, pokud na kolo moc nespěchám ? Maajkee zde psal, jak staví x kol najednou a nestíhá a podobně na tom budou asi ostatní.. Tak jaký měsíc máte kluci více času ? Díky.

      Ještě otázka k rámu – co jsem vysledoval (a psal to i Erknold), hodně se tu staví na mrx elite, scud, force. Je problém stavba na RB rámu? Na rám RB se asi dost čeká na dodavatele ne ? Trochu mám strach, že si nyní vyzkouším velikost rámu u nich v prodejně v Praze a než se domluvím se stavitelem, tak začnou dělat nový rám s trochu jinými rozměry pro nový rok a budu nahranej…

      0 0
      • oddie  

        Tak RB má smysl, když už, nechat poskládat komplet přímo v RB.

        0 0
        • maajkee  

          U nich je trochu problém, pokud tam chce člověk něco jinýho než sami nabízejí. Pokud chce člověk fakt individuální stavbu, tak i na RB rámu se dá stavět. Nevýhoda pro stavitele je ta, že nemá marži na rámu.

          0 0
        • HUPÍK  

          ..blbost…viděl jsi ty jejich ceny?Když u nich koupíš rám a poskladaš tak ušetříš ranec

          0 0
          • Evilcleaner  

            tyjo že bys byl poslední v republice, kterému by bartosz prodával rámy za VOC?:-))

            0 0
      • Bokec  

        Postav si ho sám, není to auto nebo letadlo…

        Samozřejmě za předpokladu že je to pro tebe koníček, dělat si něco rukama, zima kdy se moc nedá jezdit je dlouhá…

        Rám si vyber v říši třeba CUBE či u Kellysu na Slovensku, či jaký se ti bude líbit .-)

        Načerpej moudra zde na BF atd.....

        Naučíš se nové věci, a pokud stavíš z nových věcí jde to krásně a čistě .-)

        A pokud něco nepude tak se tady poradíš .-)

        0 0
        • Petr L2  

          To je v zásadě pravda, před lety jsem upgradoval a z původního kola zbyl pouze rám, není to nic nemožného, pouze když si vezmu, kolik nářadí jsem musel pořídit, kolik času stálo hledání a nákup dílů a co to při nákupu za maloobchodní ceny stálo, už bych to nikdy neudělal, ale zábava to byla to jo !

          0 0
        • OF1  

          Mě by to i bavilo… hledat nejlepší ceny dílů na netu, pak to dávat dohromady.. Bohužel na to ale nemám dost času. Určitě ale závidím všem, kdo se do toho pustí a nakonec jezdí na svém :-).

          0 0
          • scota  

            Akorát že se nedostaneš na cenu kola poskládaného přímo u RB a ještě přijdeš o záruku na kolo jako celek.

            0 0
            • HUPÍK  

              když prodávají rám samostatně tak zaruka na kolo přechází na stavitele -tak o co jde?A s tou kalkulací rozhodně nemáš pravdu

              0 0
            • Smazaný účet  

              Což ti vadit nemusí. Prostě reklamuješ díl co je špatný. PC si taky radši skládám sám. Reklamuju jen díl co se pokazí a ten mezitím nahradím nějakým starším, než čekat měsíc na celek. RB má ceny docela v pohodě ale jakmile začneš upravovat stávající konfiguraci, tak mají ceny komponent šílené.

              0 0
              • HUPÍK  

                ja od nich vemu jen samotný rám …a dostroji se to podle peněženky zákazníka

                0 0
              • scota  

                Já kupuji výrobek, tedy kolo a např. u auta si taky nekupuješ díly a pak ho neskládáš. Tedy pokus nechceš zrovna Kaipana ;-)

                V IT existuje záruka NBD (next business day) a také SLA tedy nějaké smlouvy do kdy musí dodavatel zařízení zprovoznit. Ono držet náhradní díly skladem je totiž dost drahé.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Je dost velký rozdíl stavět kolo/PCnež auto. Pokud si kolo či PC postavím sám tak mě záruka na celek netrápí, protože pošlu jen tu špatnou komponentu. NBD a SLA jsou hezké ale za buď za příplatek nebo se promítnou do ceny. Pokud si věc zvládnu postavit sám,je pro mě mnohem lepší si jí postavit, než si někde kupovat celek. Pokud tedy celek nemá o dost výhodnější cenu.

                  0 0
                • HUPÍK  

                  když chce někdo postavit kolo na RB rámu a chce dražší nebo levnější než v RB nabízejí, tak se mu poskládá…V čem je problém?Je to jako koupit MRX rám a poskládat…

                  0 0
            • wilda81  

              Jaký je rozdíl mezi zárukou „na kolo jako celek“ a zárukou na rám + jednotlivé díly?

              0 0
              • HUPÍK  

                otázku nechápu-ale asi jsi me blbě pochopil.Psal jsem že pokud mi Bartoš prodá samostatný rám tak dava záruku mě na rám.Pokud ho dostavím jako celý kolo ,tak zakazníkovi dávám ja zaruku na celý kolo.Co je na tom k nepochopení?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  V pripade, ze zakaznik neprijde s RB ramem a vtou „na tomhle ramu mi postav kolo“, tak ram koupis v RB ty, postavis na nem cele kolo a na to davas zaruku. Pokud se neco posere, zakaznik jde za tebou a ty to resis s dodavatelama dilu, ne?:)

                  0 0
    • maajkee  

      Říjen, listopad, leden, únor.

      0 0
      • scalar  

        Doplním ještě březen, duben, květen, červen, červenec, srpen, září a prosinec :-)

        0 0
      • OF1  

        Díky Maajkee a Scalare, konečně jasná a srozumitelná odpověď :-)

        Tak mě už zbývá pouze vyřešit jednu maličkost – přesvědčit manželku, že to nové kolo opravdu nutně potřebujeme.

        0 0
        • Erknold  

          švára to uhádal na to, že kvůli tahání dětí ve vozíku už to chce kotoučovky, jelikož ty staré véčka blbě brzdí a nechce se někde rozbít i s jejich potomky ;)

          Jo a samozřejmě segře museli také koupit nové kolo. Takže ho to stálo 50k, aby měl klasický hliník s Epiconem a SLX sadou :)

          Takže vlastně dost blbej kup :)

          0 0
          • Lišák  

            Ještě že se v tom ta Tvá ségra nevyzná! Já odtahal vozík na HT předek „V“, zadek canti. A nestalo se, že bych nedobrzdil ;-)

            0 0
        • Drives1  

          Z výčtu měsíců jsem využil květen, ale Scalar konkrétně napsal mě, že nemá čas. Tak jsem se zeptal jestli se mám znovu ozvat nebo se ozve on, ale dpověď již nepřišla…takže je asi úplně jedno, kdy koho oslovíš..buď budeš mít štěstí nebo smolíka.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.