kdo mi převaří hlavovou trubku na rámu?

76 nepřečtených
  • antt

    Zdravím, poraďte, kde nechat převařit na starém ocelovém rámu hlavovou trubku z 1" na 1 1/8"

    Ideálně severní morava nebo někdo, kdo je ochotný to pořešit přes poštu.

    Děkuju

    0 0
    • antt  

      nikdo žádný typ?

      0 0
      • alinceb  

        Pietro je z OL…;)

        0 0
        • Jimm22  

          A co najít v katalogu řemeslníků někoho kdo je místní?

          0 0
          • alinceb  

            Rámařů, co dělají s ocelí, tam imho moc nenajde…

            0 0
            • Jimm22  

              Tak to pak jo, netušil jsem že je to taková věda

              0 0
              • alinceb  

                Na přesnost docela jo, pokud nechceš mít dvoustopý vozidlo nebo propálený trubky…:)

                0 0
                • svářeč  

                  zase s toho nedělej tragedii,každej zámečník si s tím poradí a dementní zámečník tě prostě odmítne.

                  0 0
                  • antt  

                    půjdeš do toho? :)

                    0 0
                    • svářeč  

                      kdybych dělal na dílně-no problém:-)

                      ale jsem na montážích,tak prostě nemám takové vybavení,které bych k tomu potřeboval.

                      0 0
              • Vilém  

                Tak ono to neni jwn odbrousit puvodni svary.

                Pak musi na trubkach udelat jinej radius, svarit to v nejake stolici, aby z toho nebyly stafle.

                0 0
      • alinceb  

        Ještě by ti mohli pomoct v Mibo v Rožnově, ale nevím, jestli si ocelové rámy pro kolobky vaří sami nebo kupují…

        0 0
        • antt  

          ok. Díky, jak budu doma, tak na to mrknu a zkusím je kontaktovat. Jde mi hlavně o to, zkrátit horní rámovou trubku, vzpřímit posed. Vařit tam zpět 1" hlavu mi příjde zbytečné, tak bych to nechal rovnou předělat.

          A nechat vařit nový rám se mi z finančích důvodu a účelu, na který kolo používám, taky nechce:)

          0 0
          • Dejv94  

            Pokud to není nějáká kultovka (u které bych to stejně nedělal), tak se to nevyplatí. Nešlo by něco odpovidajícího sehnat na bazaru?

            0 0
      • Vilém  

        Co je to za ram, aby se to vubec vyplatilo. Jestli by nebylo jednodussi to resit nejak jinak.

        0 0
        • antt  

          je to crossový kellys, takže hi-ten plečka, hliník ale nechci a na 30km občasné dojíždění v nečasu to stačí. Jen to má nechutných 113cm náboj-náboj, takže bych to na nějakých 105cm klidně zkrátil.

          Najivně spoléhám na to, že by to šlo zvládnout kolem 1000kč :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            eh…to radeji kup nejakou vidlici na zavitove hlavno za petikilo a neres…

            0 0
            • antt  

              závitovou mám. Jen je to hrozně neohrabané a dlouhé i s 80mm představcem :)

              Uvidíme, zkusím je kontaktovat a pak se uvidí co dál..

              0 0
          • scret  

            i tak to bude za cenu vetsi, nez je ten ram… z myho pohledu blbost, ale pokud k tomu mas citovej vztah…

            0 0
            • antt  

              cenu rámu to určitě překročí, ale ve finále i navýší.

              Werk, který je taky z hi-ten matra stojí 3500,– a lidi to kupují :)

              0 0
              • Dejv94  

                Werk není z Hi-ten ale z Cr-Mo oceli.

                0 0
                • antt  

                  asi nějaká novinka, co tak koukám na cenovku.

                  Nedávno, jak začínali, tak to byl hi-ten.

                  Mrkni na popis Werku k uživatelce Tina, co tam má napsané. Neříkam, že je to to samé, co mám já, ale bude to určitě podobně těžký kostitřas, jak mám já :)

                  0 0
                  • Dejv94  

                    Co mám informace tak ten můj Werk už by měl být z Cr-Mo ocele Mannesmann. (mám v profilu)

                    0 0
                    • Džey Ár  

                      To „Mannesmann“ značí že se jedná o bezešvé trubky (Mannesmanův vynález jejich výroby), nikoliv materiál z nichž jsou vyrobeny :-)!

                      0 0
                  • kubad  

                    mno řekl bych že to bude i tak výrazně jiný level, a materiál je taky kvalitnější, ale je to tvůj boj, osobně bych se na ty úpravy které nebudou úplně zadarmo vykašlal a nechal svařit rám od Tiny, uprava geometrie není problém

                    0 0
                    • antt  

                      srovnávat to určite nejde. S rámem od Tiny by to bylo další kolo, které bych se bál nechat bez dozoru a takové teď neřeším a nechci

                      0 0
                      • kubad  

                        tak nějak nechápu jaké nové kolo, vemu rám vyměním a basta, pokdu lak nějak hned upravíš tak to bude na oko pořád obouchaná potvora

                        0 0
                        • antt  

                          o novém kole nebyla řeč, jen o rámu. Takže kdybych to měl shrnout, tak bych si nový rám určitě nenechal dělat jako 29" na V brzdy. Leda tak cx, ale nechci zas oblouky. Takže by to neskončilo jen na výměně rámu. Kola mám na tom loni nové, stejně tak i brzdy, teď o víkendu jsem na to naházel z šuplíku i převody (starší deore/lx/xt), jede to pěkně, jen je to nechutně dlouhé a nízké.

                          Střídám to s kolem, které je naopak nechutně krátké a je to peklo ;(

                          0 0
                          • Vilém  

                            ALe to by byl jen novy ram. Kdyz si to nechas predelat, tak to bude neco stat, navic lak atd.

                            0 0
                            • antt  

                              nechal bych to opískovat u kamaráda za „děkuji“ a startky, lak mam nějaký bezbarvý z lídlu za 60,– :)

                              0 0
                              • Vilém  

                                Aby to melo smysl, tak bys musel najit nekoho, kdo by ti to podobnym stylem udelal i s tou hlavovou trubkou.

                                0 0
                                • antt  

                                  proto jsem zde založil toto vlákno:)

                                  Jsem ochotný za dobrou práci zaplatit, určitě nechci dvoustopý bastl, jen o nikom z okolí nevím (teda díky Břeťovi už ano)

                                  0 0
                          • Dejv94  

                            Tina ti udělá rám jaký budeš chtít (26, 27.5, 29) na V brzdy nebo na kotouče (nebo obojí), uchyty si s ní můžeš domluvit také jaké chceš (vedení bovdenu, nosiče?, něco extra?).

                            0 0
                            • kubad  

                              s někým je to prostě těžké radši bude bastlit, a prasit, ve finále to vyjde na 1/2 nového, ale bude spokojený že ušetřil :(

                              0 0
                              • antt  

                                já hlavně budu spokojený, když se mi nebude doma válet další nevyužitý rám. Pokud to nepůjde, tak s ním budu dál jezdit, určitě ho neodstavím nebo za pár stovek neprodám.

                                Jen to teď nemám do práce 2km, ale 15.

                                Mi furt netrvďte, ze to bude draží, jak nový rám :)

                                ..nebo polovina rámu. Mě se werk prostě nelíbí a nechci nový rám

                                0 0
                                • Dejv94  

                                  dražší to asi nebude, ale budeš třeba na 2/3 ceny (pokud to chceš fakt pořádně i s lakem). Nevím co přesně sháníš, ale asi před rokem jsem kupoval ve výprodejiz německa 26 rám od Cube lehce přes 2 tis. (Analog Comp).

                                  Bastlení typu uříznutí hlavovky, zkrácení a nové navaření větší hlavovky je nanic. Zprzníš rám, budeš mít vysokou hlavovku, s trochou štěstí to tam navaří pod rozumným úhlem, novou odpruženou vidlicí nakopneš celou geo a bůh ví, jestli se ti to po zkrácení rámu vejde vidlice pod rám (kolo při propružení). A nevím, jestli se ti dotyčný zaručí, že to nepraskne (s vyšší vidlicí je myslím docela slušná šance že jo).

                                  0 0
                                  • antt  

                                    chci to samozřejmě s pevnou crossovou, to jsem teda ještě nikde nepsal, ale z původní geo by to mohlo být jasné. Ale jak už jsem psal, na pření kolo je tam místa dost. Kdyby měl být hlavový úhel větší s tím že by se to i trošku zvedlo, s tím naopak počítám a vyžadoval bych to :)

                                    0 0
                          • kubad  

                            ok

                            jak myslíš, pokud je doprasení původního rámu řešení tak proč ne

                            0 0
                  • Vilém  

                    Ona v tom predevsim mela trochu zmatek. Hi_ten to nebude.

                    0 0
                    • antt  

                      vžtyť to prý mělo přes 2,5kg, jestli se nepletu, navíc za to chtěli 3500,–

                      Teď to nabízí za 5000,– tak si myslím, že vůli poptávce mohli začít vyrábět z chromolibdenu

                      0 0
                      • kubad  

                        stojí to pořád 3600 za 5 je to i s vidlicí, pokud je ptro tebe lepší opravovat šrot a ještě za to púoměrně dost zaplatit, tvůj boj

                        0 0
                        • jIrI___  

                          +1, imho nesmyslné vymýšlet takové čachry na starém rámu a to nepočítám čas, který tomu bude muset věnovat.

                          0 0
                          • antt  

                            já prostě rád staré věci, kor když se mnou vyrostli a něco jsem s nima zažil. 3600,– pal čert, to nechám měsíčně za pivo

                            0 0
                      • Vilém  

                        Velikost 18" vazi 2,45kg, coz je za ty prachy pohoda a na CrMo nijak neobvykla.

                        Geo muzes zvolit dle libosti.

                        0 0
              • mr.nikdo  

                No, obavam se, ze nenavysi.

                0 0
        • JSt  

          to se nemuze vylatit nikdy. kdyby to byl nejaky cenny ram, znehodnoti ho. kdyby to byl nejaky povl, cena upravy prekroci funglovku. ;-)

          0 0
          • alinceb  

            Není úplně pravda. Meridabiker má třeba doma Fort Ro.foco s 1" hlavou. Žádná kultovka to není, ale ta palice ho výrazně limituje v tom, jakou použije vidlici, takže ji chce nechat taky převařit. Přitom cena toho rámu v materiálu je poměrně solidní…

            0 0
          • antt  

            podle toho, jakou funglovku. Rám na míru by byl určitě několikanásobně dražší. Jde o to, že mám ke kolu i určitý vztah a tohle už mám v hlavě hodně dlouho

            0 0
    • kadabik  

      Najdi nekoho v okoli, kdo zavodi na motokare.Zarucene sikovni,a profici v dilne.Vetsinou maji i svoje vybaveni.

      0 0
      • Džey Ár  

        Hele, ovšem když spodní a horní rámovou trubku zkrátíš, tak tam budeš tu hlavovou muset nechat navařit delší = divný vzhled, delší krk vidle atd. Máš to vůbec nakreslené, je to vůbec reálné?

        0 0
        • Džey Ár  

          A ještě jedna technická. Já jsem tak před deseti lety předělával podobný rám (Cr Mo Heavy Tool) se závitovým hlavkem na palcový Head set a šlo to. Dával jsem na to Marušku 500 a normálně tím prošla. Každopádně je mi toho Kellouše docela líto :-(.

          0 0
          • Vilém  

            Palcova vidle do palcoveho krku vleze, at uz je zavitova, nebo a-head.

            0 0
            • alinceb  

              I 9/8" vidle do palice pro 1" vleze, ale musí se přebastlit misky hlávka…

              0 0
        • antt  

          ona ta hlavová je docela nízká, od oka jsem si to spočítal, že by to mohlo být v klidu:)

          Místa na přední kolo je tam dost

          0 0
    • 777rada  

      Kdysi dávno mi na ocelové silničce praskla sedlová trubka kolem dokola mezi středovou mufnou a přesmykačem. Myslel jsem že rám to má za sebou ale pak jsem si náhodou všimnul cedule u domečku mezi Rychalticema a Hukvaldama – ve směru od Rychaltic vlevo kousek před kostelem. Nějaký chlapík tam má cykloservis (nebo měl, nicméně ta cedule tam ještě nedávno byla), inzeroval i opravy rámů. Přivezl jsem rám, poměrně levný i na tehdejší poměry ale byl jsem student. Pokud si pamatuju tak rám pak putoval někam do Zlína k jeho kámošovi, který vyřezal a odbrousil původní trubku a navařil novou, mechanik z Hukvald pak naletoval můstky mezi vzpěrama zadní stavby a navařky na přesmyk atd. Tuším už ve vlastní režii proběhl komaxit u nějakého lakýrníka v Paskově a pak zpátky na Hukvaldech příprava rámu tzn: FRÉZY (!), roztažení zadní stavby na 130 z tehdejších tuším 127 nebo kolik to bylo. Šikovný soustružník kterého znal tatínek zmenšil o jednu dvě desetiny průměr sedlové trubky – jednalo se o nějakou obskurní trubku údajně Columbus (?),Hukvaldský borec montoval hlavové složení Stronglight a pohon jedna z prvních 105 – čtyřhran. Kolo provozuju dodnes jako samolepkama olepený oblatníkovaný zimák. Celá akce byla v roce cca 1998–2000? Pokud dneska najdeš někoho kdo to takhle udělá tak je to IMHO frajer. Mimochodem tu rámovou sadu jsem schválně zkoušel na kočičích hlavách a jezdil jsem s tím kolem do práce denně a zdá se že… životnost rámové sady – rám vidlice hlavové složení zapouzdřená šlapací osa – je hmm velmi vysoká.

      0 0
    • antt  

      kdyby to někoho zajímalo, tak úprava, tj. převaření hlavy a zkrácení rámu (předpokládám, že by se to muselo fiknout i dole u středu) by vyšlo u pietro bikes na cca 2000,– což je docela fér. Jen převaření hlavy by bylo nejspíš o chlup levnější. Teď už se zbývá jen rozhodnout, zda to má smysl či né. Vnucovali jste mi tady Werk s tím, že by šla udělat geo dle přání. Předpokládám ale, že by to bylo s nějakým příplatkem nebo ne?

      0 0
    • scoty  

      Tvl, já to přečet: Kdo mi přerazí hlavou trubku na rámu…:-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.