• kubad  

      pro zjednodušení :-)

      D-Fens

      0 0
      • drtyc  

        ja myslel, ze takove stranky se nezjednodusuji, aby kazdy musel prekopirovat tu adresu do prohlizece.

        kdyz to tu rozkliknes, tak se posle http referer radek v dotazu na tu stranku a bude videt odkud k nemu jdem a pak treba jeste objevi bike-forum !

        0 0
    • hribik A1  

      som cakal, kedy to sem kto strci…

      0 0
    • Karkulka  

      he he, pobavila jsem se:-)

      cyklista- řidič splašených trubek, hi hi

      0 0
    • Schoscha  

      proč si všichni myslí, že člověk je v zimě na kole ztuhlej. :-) Já sem ztuhlej po vystoupení z auta, ale na biku? jinak no coment.

      0 0
      • Lišák  

        To si myslí ti, co na kole nikdy v zimně nejeli. Ti co jeli, vědí ;-)

        0 0
        • ddd - andy  

          Ano, ti co jeli vedi, ze si pak zmrzlej jak psi hovno.. ;-)

          0 0
          • pos3k  

            neni to spis otazkou vyberu stopy? :)

            0 0
          • Lišák  

            Včera jsem se po dvou měsících dostal na hodinu a něco konečně na kolo. Bylo tak –5 a pohoda. Průměrná rychlost 10km/h, lesem nahoru dolů. Zima mě fakt nebyla. Chápu, že pokud silničář sedí na kole 4–5 hodin a nemá takové pěkné střídání dokopec-skopec, že promrzne. Teď je u nás –14°C. Mám sice volno, ale zatím nepojedu. To už by mě zima byla :-) A navíc se i špatně dýchá.

            0 0
    • Smazaný účet  

      :))  vtipálek

      0 0
    • jIrI___  

      Kupa sraček, stejně jako všechno ostatní (na B-F sleduju stále populárnějším) dfen­s.

      0 0
    • jimiAJ7  

      tak to je dobra piiiiicofina…borec nevi no :) prijde mi ze jizda na kole vydava v zime dost hodne energie na to aby clovek nebyl zmrzly…me teda na kole nikdy zima nebyla krom ,,licek´´ a nosu…:) kdo nejezdi v zime na kole nezna. AMEN

      0 0
    • Ice-goofy  

      Clovek se pobavi, ale i kdyz je fakt, ze jsem videl fakt cyklisty co jsou v tomto pocasi pohromou na silnici…

      0 0
      • Lišák  

        Když je sníh, tak by se po silnici jezdit nemělo. To si myslím. I jsem to dodržoval, když jsem ještě jezdíval i na silničce.

        0 0
        • hribik A1  

          co vtedy ked je zasnezeny len prechodny usek? napr. od baraku po prvu udrzovanu cestu, alebo ked je cesta ciastocne zasnezena (semtam flak snehu, inac sucho, a to len niektore useky), alebo nudzovy dojazd?

          0 0
          • dieegoo  

            Tobě bych zakázal všechny otázky ve stylu „co kdyby“ :)

            0 0
            • hribik A1  

              cize najlepsie je stanovit nejake jednoduche riesenie/pravidlo a neohliadat sa na konkretne podmienky… :-)

              0 0
              • dieegoo  

                Moc dobřeč víš, jak jsem to myslel ;) Některé otázky jsou opodstatněné, ale třeba tahle byla zrovna ve stylu – co by se stalo, kdyby byl slon růžovej.

                0 0
                • jipík  

                  A on není :-DDD

                  0 0
                • hribik A1  

                  vezneme kybel primalexu, a prefarbime ho :-)))

                  0 0
                • hribik A1  

                  co sa tejto konkretnej veci tyka, nemam pocit ze by to bolo riesenie toho, co bude ked zruzovie slon. proste mi nepripada termin „ked je sneh“ tak jednoznacny, aby som sa na to nespytal s ucelom zistit, co pod tym terminom chapu druhi. napriklad situacia, kedy uz dlhsiu dobu snezi a na vsetkych cestach je 5–10 cm snehu, je v tomto smere jasna, a vtedy by len vol siel jazdit (ine nez nudzovy dojazd domov). nie tak to, ci do terminu „ked je sneh“ spada aj situacia napr. niekolko dni po snezeni, ako je napriklad dneska: cesty su v roznom stave, niektore su uz suche, zatialco ine su pre bajk prakticky nezjazdne (v ziadnom pripade nie bezpecne zjazdne). do urcitej miery sa da predpokladat, ktore budu tie zjazdne, u inych je to cista tipovacka (ked to neni cesta niekde za tvojim barakom na ktoru vidis, neostava nez na nu odbocit a prejst par desiatok metrov – inac sa casto neda zistit, ci to tade pojde, alebo nie – samozrejme ak nie, je teoreticky riskantny uz tento kratky usek, aj ked zavrseny otockou a navratom na lepsiu cestu), o niektorych sa da priamo predpokladat, ze bezpecne zjazdne nebudu. preto som napisal doplnujucu otazku pre upresnenie, ci pod tym je mysleny len stav, kedy vacsina ciest neni dobre zjazdna, alebo aj stav, kedy len niektore cesty alebo useky nejsu dobre zjazdne. kazdy to moze chapat trochu inac. je to uz to, ked trebars mensina ciest, ktore ale treba prejst (napr. usek od baraku alebo dediny k lepsie udrzovanym cestam a zas domov), je v neidealnom stave (nie nezjazdna, ale ani nie sucha), zatialco vacsina by sa v pohode dala?

                  stejne tak ako som nehladal ruzoveho slona pri tej pripomienke na babky ukrajinky – proste nemam pocit ze by sa dalo z hladiska narocnosti na technicke vybavenie porovnavat taketo jazdenie so sviznym, stejne tak ako sa neda porovnavat jazdenie po polnackach s downhillom

                  0 0
                  • Lišák  

                    „ked je sneh“ znamená přesně to, že je sníh shrnutý na krajnice. Nezajímá mě, že silnice je bez sněhu. Když budu muset uhnout, nemám bezpečně kam.

                     

                    Proto jsem v případě „ked je sneh“ odložil zimáka, co jsem měl z Favorita a jezdil už jenom na bajkovi. Tudíž ne po silnici. Mám štěstí, že u nás to takhle jde. Sice není velký výběr toho, kam se dá jet, ale mě to stačilo.

                    0 0
          • drtyc  

            a co teprv az objevi, ze existuji na silnici vyjete koleje az na asfalt a na kraji snih…

            0 0
        • jIrI___  

          U nás třeba horko těžko narazíš v ziměna nezasněženou silinici, snad jen posolené hlavní tahy, kde jezdí auto za autem. V lesích půl metru sněhu, tak si vyber :-D. Já pro jistotu v zimě na kole moc nejezdím.

          0 0
          • Lišák  

            Tak to závidím! Hned bych se projel na běžkách! No, v nouzi i na sjezdovkách.

            0 0
        • Ice-goofy  

          No ja jsem tam zapomel napsat nekteri… ale proste toto pocasi vyzaduje zvysenou pozornost.. nekteri cykliste co treba jen jezdi po meste si myxsli, ze je vse ok .. kdyz jsem byl vezen z nemocnice domu tak dva cyklisti se predjizdeli az jeden skoncil na zemi malem pod nasima kolama… i ja rad v zime, kdyz to jde vyrazim si zajezdit, ale davam opravdu pozor.. ale uplne ve spatnem pocasi ne

          0 0
    • Karkulka  

      …ale s těma starcema má vcelku recht.. když se mi naskyl pohled na dědu, kterej se nedávno šmejkl na galuskách před mým ranním autobusem, polykala jsem andělíčky:-)

      0 0
      • hribik A1  

        no vidis, ja som sa zase kedysi smykol pesi na chodniku co bol samy lad, a nechybalo moc, aby som z neho skoncil na prilahlej ceste (ktora bola mokra a bez snehu, ale prilis uzka a frekventovana nez aby som siel po nej, resp. aby po nej sli vsetci chodci – to by bolo totalne zablokovanie tamojsej dopravy). ked si vezmes, v akom stave byvaju chodniky, tak to kolkorazy vyjde prakticky nastejno, ci ide ten dedo po takom chodniku, alebo ukrajinou po ceste

        0 0
        • drtyc  

          chodnik je sebevrazda v niz polozenym meste proti silnici na kole. chodniky nikdo neudrzuje. snih se nejdriv seslape do sklinky. ta se posype zmeni se to v mazanici a zespod namrza asfalt na chodniku a ten snih na nem plave.

          silnice jsou v tomhle ohledu bezpecnejsi pro prepravu pri odhlednuti od externalit – jako nedodrzeni bezpecne vzdalenosti a odstupu pri predjizdeni ridicem za vami.

          0 0
          • drtyc  

            o vstupovani do vozovky a reakcni dobe a rychlosti potrebne na mokrem asfaltu s botama olepenyma tou chodnikovou mazanici nebo o bile barve na prechode radsi ani nemluvit.

            0 0
          • hribik A1  

            no prave, ono to nejde jednoznacne povedat, ze ist pesi je zakonite v zime bezpecnejsie. ked su cesta a chodnik v podobnom stave (napr. u mna pred barakom a v okoli, kde su cesty neudrzovane), vtedy je bezpecnejsie ist pesi po chodniku, nez na biku po ceste (ale v tomto pripade ide len o prechodny usek – pri dlhsej ceste po prevazne udrzovanych cestach sa to zrovna). v centrach miest byva standartne chodnik peklo a cesta upravena, na sidliskach a v okrajovych castiach skor naopak. cize – akokolvek uznam ze jazdit na biku po ceste je v zime riskantne, este to nemusi nevyhnutne znamenat, ze je to viac riskantne nez by boli ine moznosti dopravy (ked aj pesi po ladovom chodniku k autobusu…) v stejnom case medzi stejnymi miestami

            0 0
    • JakubG  

      D-fens a ciklysty brat s nadhledem.

      Sem tam se ale clovek clankum dost zasmeje. doporucuji sekci Zm*di, po mem letosnim nastupu do prace to zacinam videt i kolem sebe.

      0 0
      • Karkulka  

        chtěla jsem mrknout na tvé kolo a prázdno? jakpakto?

        0 0
        • drtyc  

          asi chvilkova slabost a autosugesce podporena sokem ze zmeny. treba to rozchodi.

          0 0
    • bagr84  

      na srackovsym servru srackovy poctenicko.

      Pisalek vubec neni zaujatej :)

      0 0
    • Kubas.1  

      Super článek :-D  Takový upřímný vyjádření citů se hned tak někde nevidí:-D

      0 0
    • stix  

      jako ja jsem se pobavil, me tyhle clanky vazne bavi :)

      0 0
    • Dav...1  

      Chlapec je dost mimo. Jako pobaveni dobre ale to je vse…

      0 0
      • stix  

        asi tak, kdyz to vezmu vazne, tak blabol, kdyz jako povidku, tak dobry

        0 0
    • dieegoo  

      Článek opět svědčí o prudké inteligenci autora. Neustále si protiřečí (viz. letní gumy jsou vlastně bezpečné a nemají na chování vozdila vliv  vs. brzdná dráha jak cyklisty tak řidiče se prodlužuje), bohatá slovní zásoba autora (**** je asi jeho oblíbené slovo) tomu nasazují korunu.

      Líbí se mi, jak tihle omezenci vědí všechno nejlépe, jak mají pořád na co nadávat, jak jsou všichni okolo špatní a jak by s glockem za pasem nastolili perfektní pořádek. Přijde mi, že tamní komunita je taková obdoba EMO – těm taky pořád někdo ubližuje, všechno je špatně.

      Defense nečtu, články tam pro mě nemají absolutně žádnou hodnotu – ani pro pobaví ne. Perličku tomu vždy nasadí kámoš ve škole, když mě seznámí s akutálními „problémy“, které se na defensovi probírají a nezapomene přitakat, že oni intelektuální autoři mají vždy pravdu.

      0 0
      • jIrI___  

        Souhlas, výstižně napsané.

        0 0
      • Lišák  

        Oni ti d-fensovci musí být vlastně hrozně nešťastní lidé. Být permanentně na někoho/něco naserinkanej asi na psychické pohodě moc nepřidá :-/ Nejhorší je, že vlastně chtějí, aby všichni okolo byli stejně úžasní, jako oni. Dokážete si to představit, kdyby se to stalo? Pamatujete na „Rimmerosvět“? Možná by je ze sebe samých trefil šlak. Je to smutné, že se jim ostatní smějí. Jsou nemocní.

        0 0
        • Dav...1  

          JJ Tak to je presne.

          0 0
        • dieegoo  

          Tady je krásně vidět, jak internet ve spojení s „nemám do čeho píchnout“ vymejvá mozek. Ať vezmem EMO styl, kde si jeho příznivci fňukaj na blogískách, jak jsou nEšťHastHňoušký, přes tyhle pošahance, které oslnily „gangstaz“ z amerických klipů.  Myslim, že příklad 1 a 2 mluví za vše :)

          0 0
          • jIrI___  

            Z těch tvých příkladů nejde nic moc usuzovat, je to prostě takový přízemní amatérský rap. Text mě nijak nepřekvapil, stejný jako u většiny raperů – sere je svět, největší hnus jsou fízli, není nic lepšího než hodně peněz a dvě holky pro všechno kolem sebe, atd. Kdyby se toho chopil nějaký světový raper, udělá z jejich textů světovou hitovku. Nicméně tohle člověka jen pobaví a zvedne mu náladu, protože vidí, že existují i blbější lidi než on sám :-D

            0 0
            • dieegoo  

              Cílem nebylo hodnotit text (i když příklad 1 je jak okopírovanej defens), ale spíš všimnout si, kde si lidi berou vzory a co je oslovuje – myslíš, že by tyhle tykvoše napadlo „repovat“ o tom, že každej policajt je špatnej, kdyby to předtím neviděli v americkejch klipech? Myslíš, že by frajery z defense napadlo každýmu nadávat do zmrdů, kdyby si to předtím nepřečetli od podobně inteligentního autora?

              0 0
              • jIrI___  

                Jojo, tak v tomhle máš 100% pravdu. Ale zas to musíš brát tak, že každý má svůj styl i když ho nijak nevnímá (což v těhle případech těžce pochybuju). Někdy ale bohužel nezbude nic jiného než oči pro pláč a ruka pro facku :-).  Taky mě takové ztracené případy serou, ale takový už je svět a lidi na něm. Kdyby se všichni chovali normálně, pak by tu byla děsná nuda :-). A jen tak na závěr jsem rád, že ve většině případů patřím k těm, kteří nemají potřebu se do někoho navážet a dělat ze sebe šaška :-D

                0 0
                • kafac  

                  Tihle „lidi“ prave zadnej svuj styl nemaji. Jen tupe kopirujou jiny lidi, podstatne chytrejsi, kteri z toho pak profitujou.....

                  0 0
                  • dieegoo  

                    Na tom je to cele postavene… Byt tezce individualni, nevyznavat konevncni styly a mit ten svuj vlastni, jedinecny – ten samy, co vscihni ostatni, co chtej byt odlisni :D

                    0 0
          • drtyc  

            moc a jeji demonstrace… po tom nekteri touzi od narozeni.

            http://cs.wikipedia.org/…e_manipulace

            0 0
    • Hnoj  

      Je to stejná imbecilní buranovina, jako kdykoliv jindy. Už začínám chápat fenomén voličů KSČM, je to naprosto stejné, jako čtenáři D-fenc, vždycky musí existovat idioti, kteří budou zbytku (tedy průměrně normálním lidem) velmi hlasitě a veřejně vysvětlovat, že jsou idioti a zároveň si o sobě budou myslet, že vědí, jak spasit svět…

       
      0 0
      • dieegoo  

        Tak tak. Ze svého okolí vím o třech lidech, kteří mají podobné názory jako autoři článků na defensovi. Myslim, že není náhoda, že všichni tři jsou osobnosti spíš samotářské, nepřiliš společenské. Lidi, kteří mají v blízkosti nej kámoše/ů plnou pusu chytrých řečí, jak je všechno na ho_no a jak je každej ****, ale jakmile se přiblíží na doslech někdo cizí, tak zmlknou a zbytek emocí vykřičí anonymně večer na netu, kde můžou své intelektuální myšlenky rozvinout v plné parádě a přibalit i to, co by v reálné  komunikaci neřekli.

        0 0
        • Hnoj  

          Začínám mít dojem, že tento živočišný druh HOMU BURANUS by měl být podroben hloubkovému zkoumání. Třeba se podaří odchytit pár exemplářů a dát je do ZOO, myslím, že Pavilon Buranů by byl skutečně světový unikát :-)

          0 0
        • roud  

          Mě ten článek akorát nasral…

          0 0
      • >vodouch<1  

        Nemůžu souhlasit. Jako cyklista a zároveň profesionální řidič to snad vidím méně zaujatě a musím říct, že zdaleka ne všechno v článcích o cyklistech na d-fens je jen nenávistná kupa sraček a blábolů. Navrch se většinou celkem pobavím:) Pisatel nepochybně zaujatý je a způsob jeho vyjadřování je třeba brát s rezervou, nicméně dokáže poměrně přesně pojmenovat řadu problémů, které mezi cyklisty a ostatními řidiči nastávají. Viz například článek o silničních vších. Se základní myšlenkou prvních dvou odstavců se bohužel musím v podstatě ztotožnit, další dva s trochou nadhledu pobaví a poslední stojí za zamyšlení. Když už jedu (nerad) na kole po silnici, musím si uvědomit, že jsem řidič jako každý jiný se všemi jeho povinnostmi, t.j. zejména být za snížené viditelnosti osvětlen, neřídit pod vlivem alkoholu, dávat znamení o změně směru jízdy, zastavit na červenou atd. atd. Věřím, že zdejším uživatelům tohle nikdo nemusí vysvětlovat, bohužel to, co denně vídám na silnicích svědčí o tom, že „inteligentně“ se chovajících cyklistů (mezi něž se snažím řadit) je spíše menšina.

        0 0
        • dieegoo  

          Někteří se na kole chovat možná neumějí, ale lze to napsat i trochu inteligentněji. Ovšem pak auto nepusobí jako velkej gangsta.

          0 0
          • hribik A1  

            tak ja by som tiez vedel o autach a sposobe akym jazdia a parkuju niektori z nich na niektorych miestach clanok v style – obist im tu pixlu s eurom, pakazi apod. :-) a bola by to rovnaka vidlakovina a rovnaka ciastocna pravda

            0 0
        • hribik A1  

          asi tak, ciastocne pravda to je, len sa to nesmie brat doslova. len je sranda, ked ta ista osoba hovori vo vztahu o autach o style – jazdit podla rozumu, nie striktne podla predpisov, tolerovat drobne porusenia ked to nikoho neposkodi – tak je proti aj stejnym veciam u inych (cyklisti – po chodniku aj prazdnom = cyklozmrd atd.)

          0 0
        • Hnoj  

          No a nenapadlo tě podívat se na druhou stranu? ANO, na řidiče !

          Jako obyvatel Prahy, musím říct, že v podstatě jen skutečně málo řidičů v tomhle městě se chová jako lidi !  Několik příkladů, chování tipického pražského řidiče:

          • Oranžová na semaforu? Plyn až na podlahu !!!!
          • Stojím v pruhu který má odbočovat a potřebuju rovbě, voruštuju to a narvu se tam…
          • Křižovatka je ucpaná, ale mě stále svítí zelená? Hurá narvu se tam, jako by to byla prdel mýho šéfa.
          • Svítí zelená? Nevadí, můžem si jistě dlouho postát…
          • Přechod? Chodci? Děkuji, nemám zájem.
          • Cyklista u kraje? Trošku ho přímáčknem a k tomu to pořádně voroštuju…

          A tak dále a tak dále… Určitě bych si vzpomněl i na mnoho dalšího. Nechci tady říkat, že chyba je ve všech. Chci jen poukázat na to, že lidi se za volantem povětšinou chovaj jak zvířata. Dokud si bude na silnicích člověk člověku vlkem, nic se nezmění… Není mi, ale jasné, proč ve státech jen kousek na západ se tohle neděje ! V DE nebo NL, by se nikdo neodvážil ohrozit cyklistu a nebo ho předjíždět, když naproti není volno…

          0 0
          • >vodouch<1  

            No jasně, máš 100% pravdu a věř mi, že s ježděním v Praze i leckde jinde mám dost zkušeností. Tvoje příklady jsou trefný – s tím narváním se do ucpaný křižovatky-přesný, ještě doplním, že když toto neudělám, tedy zůstanu stát na hranici křižovatky, ačkoliv svítí zelená, protože situace za křižovatkou mi nedovoluje pokračovat v jízdě, můžu se spolehnout, že na mě ten za mnou začne blikat, troubit a zuřivě gestikulovat.

            Avšak chyby řidičů nejsou omluvou pro chyby cyklistů a naopak. Oboje zůstavají chybami a uplyne ještě mnoho času, než se naučíme kultuře, jaká vládne na silnicích v Německu nebo Holandsku, pokud se jí vůbec kdy přiblížíme:/

            0 0
            • Hnoj  

              S tím stáním před ucpanou křižovatkou máš naprostou pravdu, také se tam necpu. A když ten za mnou dává najevo ukážu mu gesto velmi oblíbené v poslanecké sněmovně (ano, zdvižený prostředníček)… Ale občas mám strach, že to vygraduje v pěstní souboj :-(

              Temhle stát je díky naprostý morální rozvrácenosti odsouzenej k záhubě, nemyslím si, že Češi jako národ se kdy vyhrabou ze svýho východního mindráku a přehoupnou se do tohodle tisíciletí. Ten kdo už pochopil, jak špatný poměry tady jsou už je buď na západě (nebo kdekoliv jinde, kde lidská slušnost překračuje zdejší bod mrazu) a nebo se tam chystá…

              0 0
              • >vodouch<1  

                A kam to bude, šéfe? Německo, nebo snad Amerika:-D Co se mně týká, nemyslím, že bychom byli úplně ztraceni; opět příklad ze silnice – občas jezdím i pod majákem. Spolupráce řidičů je většinou velmi dobrá a výjimky jen řídké a pramenící spíše z nepozornosti než z úmyslu. Ovšem musím doplnit, že nejezdím v autě se zeleným pruhem ani v ministerské A8, možná by to pak bylo trochu jinak ;)

                0 0
                • Hnoj  

                  Já chci na Sever, vidím to na Švédsko, možná Kanadu (ale tam se prej bojej tmy) :-D

                  0 0
                  • přišlapávač  

                    a ve Švédsku se bud nevyspíš vubec, nebo budeš celej den po tmě :-)

                    0 0
                  • >vodouch<1  

                    Švédsko? To ti nestačí pravá česká klendra? :-D To mně by se líbila třeba Francie… až na ten jazyk:( to ve Švédsku umí prakticky každej anglicky

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    btw jestli chceš do švédska: onehdá jsem vyslech povídání jednoho emigranta kterej se potloukal po evropě a živil se i jako taxikář nejprv ve florencii a potom ve stockholmu. řikal že švédi jsou největší čuňata. povidá se, jak jsou italové horkokrevný, ale že v itálii sice každej kašlal na pravidla, ale zároveň všochni jezdili tak, aby se nic nestalo. co mu přesně vadilo na švédech už si bohužel nepamatuju. ani nemam osobní zkušenost. tu mam jenom s němcema a rakušákama a nepřišlo mi, že by to bylo kdovíjak jiný, i tam jsem zažil čuňačiny.

                    0 0
              • drtyc  

                do ucpane krizovatky se da v pohode nacpat pri odbocovani vlevo pokud tam jedou vsichni a rovno je jednosmerka… staci jet porad rovno a stoupnout si v podstate kolmo k zamyslenemu smeru jizdy paralelne vedle toho co byl pred chvili predemnou. nikoho tim nezablokuju. a jak se pohne ten vlevo, tak zatocim za nej. akorat ten vprvo co ma zelenou se pohne jen o sirku jednoho pruhu mozna dvou.

                0 0
          • Smazaný účet  

            no to přejíždění z pruhu do pruhu moc jinak nejde. já s tim měl dlouho problém ale prostě jinak to občas nejde. kór když prahu neznáš a obzvlášť takový pasti kde tvuj pruh 50 m za křižovatkou najednou končí a hle – všichni jedou dál v levym a ty jak trotl stojíš v pravym a zoufale čekáš až ta šňůra aut skončí.

            0 0
            • Hnoj  

              Uznávám, že pro Prahy neznalé to může být dost nepříjemné a snad bych jim to i odpustil. Bohužel, při této činnosti většinou vidím řidiče a vozy s pražskou SPZ a hlavně pak taxikáře, co si má pak člověk myslet? Dost pochybuju, že taxikáři budou přespolní…

              0 0
          • mulambo  

            jsi ridic?jestli jo,tak vis jak se to ma delat,ne?)

            0 0
        • drtyc  

          a co ty si myslis o odboceni vpravo na cervenou a jizde v jednosmerce v protismeru. a ted se ukaz. je dost protiprikladu, ze to muze fungovat bez problemu. tak jsem zvedav na profesionala a obhajobu: „PROC NE“ pokud souhlasis s aktualnim stavem Ceske legislativy.

          0 0
          • >vodouch<1  

            Jakákoliv jízda na červenou je značně riskantní manévr, takže to rozhodně ne, už kvůli bezpečnosti samotných cyklistů-můj názor. Jednosměrky: jízdu v protisměru bych povolil místní úpravou tam, kde je to bezpečné s ohledem na přehlednost, šířku komunikace atd. Samozřejmě toto povolení je potřeba zřetelně vyznačit z obou stran takové komunikace.

            Osobně považuju za dost nebezpečné i platné ustanovení povolující cyklistům předjíždět stojící kolonu vozidel vpravo, a to tam, kde je jeden jízdní pruh pro jízdu rovně i doprava. Cyklisté totiž mají často tendenci ignorovat slovíčko stojící a pak vznikají velmi nebezpečné situace.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Jestli to není tím, že se jen o stojící jednat nemusí. Stačí když autíčka jedou pomalu a můžeš jet.

              0 0
              • >vodouch<1  

                Máš pravdu. Ale tím hůř. To ustanovení jsem prezentoval tak, jak by podle mě mělo znít. Rozhodně nesmíš vpravo předjíždět rovně někoho, kdo odbočuje doprava, což se zhusta děje a dotyčný si zřejmě myslí, že je v právu.

                0 0
                • drtyc  

                  odboceni na cervenou vpravo za dodrzeni podminky, ze siroko daleko neni nikdo kdo by najizdel nebo projizdel tim smerem zvysuje plynulost provozu.

                  u nas se zatim neodvazili na vic nez na odbocovaci zelenou sipku a nesmerovou z protismeru zelenou a pravidlo prednosti v krizovatce…

                  na odbocovani na cervenou vpravo nic nebezpecneho neni pokud se clovek na te cervene nechova jako prumerny ctenar dfens ;-) nebo jako kazdy druhy cech nebo moravak, at si nekdo nemysli, ze nekomu krivdim.

                  paradoxne cyklo v protismeru v jednosmerce a odboceni vpravo na krizovatce na cervenou zvysuje propustnost dopravy a plynulost ostatnich smeru. proc to pri soucasne situaci na silnici nechcem opravdu nepochopim… no vlastne pochopim. nikdo nedoufa ve zodpovednost ceskych ridicu.

                  0 0
                  • drtyc  

                    a vlastne jo dopravni planovaci instituty by mely asi vitr ve vypoctech kapacity silnic a delky semaforu, protoze na takovou miru volnosti urcite nebude nic pripraveny, protoze to chce pocitadla na semaforech a inteligentni algoritmy upravujici intervaly a trosku casteji programovatelne semafory… jinak to bude mit ucinek jen mimo spicku a tam neni tak moc znat.

                    0 0
                • drtyc  

                  ono je jeste hustejsi, kdyz jedes rovno a v krizovatce te dojede a predjede ridic co ti kruzuje cestu. asi si mysli, ze je v zakone neco jako prednost tramvaje – pravo silnejsiho a skaluje se to hmotnostne i na pomer auto:cyklista.

                  0 0
                  • >vodouch<1  

                    Máš pravdu, tohle mě jako cyklistu taky neskutečně sere a jako řidič auta to samozřejmě nikdy nedělám. Zkrátka: to, co mnoha lidem především chybí, je zodpovědnost, tolerance a civilizované chování. A příliš nezáleží na tom, na které straně „barikády“ se právě nacházejí.

                    0 0
      • drtyc  

        u temat jako neosvetleny cyklista v noci na silnici se klidne budu chovat jako ten tvuj popisovany volic rudokomancu a fakticky budu spasitel ;-) takze taky opatrne. obcas je ta pravda proste univerzalni.

        0 0
        • Lišák  

          Občas ano.

          0 0
        • hribik A1  

          on tu niekto popiera skutocnost, ze ten, co ide v noci v uplnej tme svetiel prosty*, je uj?

          *a popripade ako bonus aj v optimalnej prevadzkovej teplote 2,8 promile

          0 0
    • David_s  

      Jízda na kole v zimě má taky svoje kouzlo a ten co napsal tenhle článek to evidentně ani v životě nezkusil a neví o čem píše…

      0 0
    • pajan  

      Mno zase nějakej řepín, kterej sežral Šalamounovo ho*no…

      To nemá cenu komentovat… To jsou názory za názory, který si svým způsobem protiřečí…

      To je jednostraný názor, kterej pro mě nemá absolutně žádnou váhu…

      Jedna věc je ale přeci jenom pravdivá, ale rozhodně textově odpovídající. Že opravdu někteří (ti všeznalí píší cIklisti) cyklisti se chovají jako prasata, ale je to tím, že na silnicích mezi oběmi skupinami není vzájemný „respekt“. Třeba když jsem byl v Řecku na Zakynthosu a půjčil jsem si tam bajk a z hrůzou jsem vyjel do sousední vesnice (jak všeci vědí jak řekové řídí). Nečekal jsem, že to bude tak parádní. Z výjezdu z vesnice mě předjížděli nějasí tamní „motorkáři“ pověsili se na mě a doprovodili mne až do další vesnice a nechali za sebou cca 7 aut. Nikdo ani neblikl. Po cestě z5 mě dojel autobus a nedovolil si mě na 10ti km úseku předjet! Ač je to země podle některých spíše zaostalejšího charakteru, tak v tomdle jsou před některými českými řidiči úplně někde jinde.

      0 0
      • hribik A1  

        pravdu povediac, keby sa za mnou niekto dlho vliekol tam kde podmienky na predbiehanie ma, asi by som z toho moc nadseny tiez nebol…druhy extrem je ten, ze u nas su poniektori schopni sa natlacit do hociakej malej medzery (ale nie ze by to cyklisti tiez tak nerobili, napr. pred krizovatkou pri predbiehani sprava), ale pocit ze zdrzujem niekoho tam, kde podmienky na predbiehanie (brane na nas standart) su, by tiez nebolo zrovna bohvieco

        0 0
        • pajan  

          Mno já jsem z toho byl nadšený proto, že jsem na něj asi 3× mávnul ať jede ale on, že ne, že toe vpoho (gestikuloval)… ;-)

          0 0
    • Smazaný účet  

      čoveče když jsem viděl kdo tohle vlákno založil tak první co mě napadlo že zas někdo něco vytáh z historie. :oD

      0 0
    • drtyc  

      btw. kdyz vidim diskuzi u toho komickeho clanku neco o troubeni, tak snad jen doporucit tady na dealextreme zkusit hledat slovo „siren“. maji tam takovou peknou stowatovku a pak jednu mini 60ku… ;-)

      0 0
      • drtyc  

        zajimalo by me, jestli je to ekvivalentni zvonku, kdyz me stopnou mestaci ;-)

        0 0
        • dieegoo  

          Kdyz jim to predvedes v akci, tak urcite :) jen tak na okraj – zvonek je porad povinnou vybavou? Vim, ze probehly nejake zmeny, ale tady si nejsem jistej.

          0 0
          • t29  

            Povinný nepovinný, vozím ho a používám. Dokonce mě za to i pár (dů)chodců pochválilo :))

            0 0
            • dieegoo  

              O tom žádná, já si zatím vystačil s „s dovolením“ a následným „díky“… jen mě zajímá, jestli zvonek být musí nebo ne :)

              0 0
              • drtyc  

                zvonek je tusim aktualne zcela dobrovolny vrele doporuceny.

                spis jde o to, jestli ta sirena o 100w je jeste „legalni“ tuning ;-)

                0 0
    • t29  

      Právě jsem se vrátil z práce. 20 minut na kole v –15°C, samozřejmě po silnici. Takže s článkem:

      • souhlasím, že cyklista, navlečený proti zimě, má omezenou povyblivost. Fakt jsem si radši zabalil krk a nemohl otočit hlavu.
      • souhlasím, že cyklista na silnici jezdí prostředkem pruhu. Radši jedu po suché soli než po mokré slané břečce.
      • nesouhlasím, že světla kvůli mrazu nesvítí. Blikačka i světlo vydržely. Spíš je potřeba dát bacha na včasné dobíjení baterek.
      • nesouhlasím s házením všech cyklistů do jednoho pytle, bohužel v článku popsané případy „chlast, kabát a ignorace pravidel provozu“ jsou nejvíc vidět.

      Což o to, v půl jedné ráno potkám tak jedno auto za deset jízd. Zato v půl třetí odpoledne cestou do práce je to jedno auto za deset vteřin. Mám asi štěstí na tolerantní řidiče, všichni přibrzdí, když mě nemůžou bezpečně předjet, a přitom zatím nikdo netroubil.

      0 0
      • dieegoo  

        má omezenou povyblivost

        taková omezená povyblivost na kole není vůbec od věci :D

        0 0
        • drtyc  

          hm. mam kcne-nosni masku a vysoke limecky a hybat muzu bez omezeni. akorat porad rovnam celenku, protoze je vzadu malo vykrojena nahoru a zdviham sijovym svalstvem ji pri natoceni hlavy posunu.

          0 0
      • drtyc  

        Radši jedu po suché soli než po mokré slané břečce.

        a hned na zacatku zakona se pise o povinnosti prizpusobit jizdu stavu vozovky, takze si z toho vubec ale vubec nic nedelej.

        0 0
        • drtyc  

          naopak bys mozna mohl byt i vinikem pokud se neco stane a ty nepojedes v te vyjete koleji bez brecky? vidi do toho nekdo?

          0 0
    • fousek  

      Myslim ze clanek je pravdivej i kdyz za sebe bych mu nejradsi nafackoval.

      Problem/vyhoda kola je v tom ze na nem muze jezdit kazdej, takze jezdej i ti co netusi co je hlavni a vedlejsi cesta (znam cloveka kterej 1 za rok jede autem ma papiry a taky to netusi). Dalsi problem je v tom ze nektery lidi si myslej ze jsou nezranitelny a nemaj potuchu o fyzikalnich zakonech (to plati jak u plechovkaru, tak kolaru i pesaku) a posledni problem jsou dopravni predpisy, nedostatecne chranici jak plechovkare tak kolare a pesaky (napr absolutni prednost chodce na prechodu je jedna z veci co skodi jak autum tak chodcum)

      Dneska jsem zrovna jel do prace na kole. –16 uz je na kolo skoro dost, samo na ferekventovane silnici jedu asi dohromady 1 km a to je po meste kde neni chodnik (v zime proste jezdim po chodniku kde to jde, to ze je to proti predpisum vim a klidne bych policajtovy, kterej si to nenecha vysvetlit zaplatil pokutu) a chovam se jako bych byl neviditelnej. Jinak prevaznou cast jedu po zapadanejch polnackach a lesnich cestach, kde je max. 5 koleji od nejakyho off-roadu. To ze bych jel v tomhle pocasi po hlavni je pro me nepredstavitelny. 1. sul zere kolo, 2. ridici v autech maj co delat aby uridili tu svoji plechovku, natoz aby se vyhli pohybujici se prekazce a za 3. po silnici bych se ani nezahral

      0 0
      • orgoj.chorchoj  

        Podle me zasadni chyba je v tom povazovat cyklisty na silnici za „pohybujici se prekazky“. Cyklista je proste ucastnik silnicniho provozu – at je to v lete nebo v zime a ma pravo tu silnici pouzivat! Podle toho by se mel chovat nejen on (t.j. napr. zajistit svoji viditelnost, zvazit zda vubec vyjet atd.), ale taky ostatni ucastnici k nemu (t.j. predjizdet ho v dostatecnym odstupem apod.).

        Dokud si tohle vsichni v teto zemi neuvedomi tak se budou psat clanky jako ten shora uvedeny.

        Osobne se snazim takto chovat a dosud (tuk tuk tuk) jsem zadny problem na silnici nemel – ani na kole, ani v aute.

        0 0
        • fousek  

          No kdyby se tak chovali plechovkari tak je to urcite fajn, ale tak se nekteri nechovaji, takze je lepsi kdyz jezdec na kole se bude vnimat nejlepe jako hmyz obtezujici plechovkare, tim si zajisti vetsi pravdepodobnost preziti.

          0 0
    • hribik A1  

      teraz som rano presiel pesi celu zilinu a krasne si uzival z chodnika, ako vysoko ovladatelne boli tie auta, co jazdili rally letne gumy…jeden tam krasne podhrabaval kolesami sneh, ale vyparkovat neslo a neslo, slecna isla asi tak 10 a predsa to nechcelo do zatacky tocit, tak tam ostala stat na kraji a bezcielne sa snazila, typek pri vyparkovavani v hypermarketovom parkovisku to vytacal na 4krat dopredu na protilahle parkovacie miesto, naspat dozadu, zase dopredu, zase dozadu, len zatocit to nechcelo, pri rozjazde na zelenu sa z kazdej strany ozyvali zvuky smykajucich gum a hrabania kolesami…no proste, tiez si niektori mozu s tymi babkami ukrajinkami ruky podat…

      0 0
      • Lišák  

        no proste, tiez si niektori mozu s tymi babkami ukrajinkami ruky podat… 

        Ne tak pisatel toho článku. Pro něj fyzikální zákony neplatí.

        0 0
    • hribik A1  

      nech sa pozrie do vlastnych radov, ved na dialnici su same prasata :-)

      0 0
    • daymaker  

      V pravdě „vtipný“ článek. Pan je znalec. :) Nicméně si myslím,že když je na cestě bordel,tak by člověk měl jezdit jenom v terénu. Pravda,tam se musí nějak dostat. V tom případě volím chodník. Navíc tam není sůl. :) V terénu už pohoda. Blbcu je hodně,ve všech řadách. ;) Co si budeme říkat. Ať se točí…

      0 0
    • Genarito  

      Nevím co má iFos společného s adminy, ale po té co mi odpověděl jsem byl na serveru přidanej do blacklistu, takže mu ani nemůžu odpovědět :o) A toto byla moje jediná reakce: Komentář ze dne: 11.01.2009 08:17:22 Autor: Genarito – Neregistrovaný Titulek:A proto patříme mezi ty nejagresivnější Co se týče „života“ na silnici nepatříme mezi nejklidnější a nejtolerantnější národ. Kdyby se jezdilo pomaleji a opatrněji, určitě by ubylo nadávek na kolegy řidiče, na ty divný chodce co se ploužej po přechodu, na ty cyklisty co se mrskaj na silnici a blokujou koho můžou. Všechno je to věc přístupu. Když bude člověk v klidu a nikam nebude pospíchat, tak nemusí nadávat na řidiče, že mu vlítnul z vedlejší silnice a on se lekl. Nebude nadávat na důchodce co jde pomalu po přechodu, protože to rychleji nejde a cyklistu bude předjíždět pomaleji čím blíž u něho bude… Nemyslím si, že je kdokoliv **** :o) Pořád se něco děje a my asi prostě tací jsme :o) tedy v průměru :o)

       

      Komentář ze dne: 11.01.2009 10:01:41 Autor: iFos – iFos Titulek:Re: A proto patříme mezi ty nejagresivnější No ja pry patrim mezi klidnejsi ridice, ostatne jezdim na pohodu (jsem totiz docela panem sveho casu a leta s premirou testosteronu mam davno za sebou), za volantem nenadavam ani negestikuluji, chodce poustim, pomalou jizdu autoskol a zacatecniku plne respektuji stejne jako slusne cyklisty (tzn. ty, co dodrzuji jak pravidla silnicniho provozu tak respekt a ohleduplnost vuci ostatnim ucastnikum). Ovsem zrovna cyklisti mi uz na silnici provedli tolik prasaren a provadeji jich cim dal vice, ze k nim pristupuji stejne jako k jiste jine neprispusobive mensine, tzn. po predchozich zkusenostech od nich uz predem ocekavam jen to nejhorsi a ve vetsine pripadu bohuzel me ocekavani take beze zbytku splni ci dokonce i predci :-( Vetsina cyklistu ma totiz pravdepodobne pocit, ze se z nich vsednutim na kolo stane neco nadrazeneho vuci tem nesportujicim a neekologickym ridicum aut a tudiz se na te silnici chovaji jako by jim patrila a byli na ni sami :-(

      PS: Pokud cyklista schvalne blokuje koho muze anebo vleti z vedlejsi silnice, tak **** je stejnej jako ten z vedlejsi vletnouci ridic auta – to totiz pro toho ridice na hlavni neni o pospichani ci nepospichani, ten muze jet sebepomaleji a stejne ho ten **** svym chovanim muze ohrozit – zalezi totiz na vzdalenosti v jake mu tam vleti. Ty jsi toho v aute asi jeste moc nenajezdil, ze?

      0 0
    • hribik A1  

      keby ste chceli, tak tot mate este jeden

      http://www.dfens-cz.com/view.php?…

      ocakavam ale menej negativne tunajsie reakcie, moj osobny tip je 51:49 :-)

      0 0
    • davids0108  

      D-fense už dlouho rád čtu a koupil jsem si i jeho knihu s názvem Zmrdi, vohnouti a my. V řadě věcí (z oblasti práce, řízení lidí ve firmě, politiky, autobazarů, aut…) mu musím dát za pravdu, koresponduje to přesně s mými zkušenostmi i názory. Používá svůj specifický a sprostý slovník, což se někomu nemusí líbit, ale má pravdu.

      Až když jsem si přečetl pár článků na téma cyklistiky, tak se s ním nemůžu vůbec ztotožnit. Ještě jsem nenašel ani jeden takový článek, se kterým bych vnitřně souhlasil. A myslím, že to není jen tím, že jsem sám cyklista.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.