• baboon

    Zdravím, napraskla mi zadní stavba u kolesa, už jsem to očistil a potřeboval bych, aby mi to někdo za nějakou rozumnou sumu svařil, nevíte kde? Nejlépe Praha nebo Č. Budějovice (našel jsem cyklo adam, ale tam to vypadá s cenou cca 750,– a to mi přijde za 3cm housenky docela dost). Případnou výměnu celého rámu jsem samozřejmě zvážil, ale vzhledem k tomu, že to je ve sváru a ne na nijak fatálním či extrémně namáhaným místě, tak si myslím, že jde spíš o vadu. Klidně pište na maila, předem díky za rady.

    0 0
    • baboon  

      No tak, chytněte se někdo..:)

      0 0
    • fera  

      hádám, že jde o prasklý rám superior, dělaný v dobách kdy to nepojištovali tou zadní navářkou na levé straně u kotouče, nebo?

      0 0
    • baboon  

      Nene, jde o toho rockmachina, kterého mám v profilu, prasknulo to v místě za čepem, so je spoj dvou různých částí zadní stavby, za převodníkem a zevnitř, tedy jakoby u pláště. Fotka snad řekne víc (je to přesně v místě, kde na bajku na fotce končí neopren pod řetěz) foto . Soudě podle toho, že to ani neprasklo celé a prasklo to přímo uprostřed sváru, myslím si, že vada byla spíš v provedení sváru a že oprava znovusvaření by mohla být ok..

      Nicméně nevěděl by někdo z vás, na koho se konkrétně obrátit? Nějakou zkušenost s někým, nebo tak? Pokoušel jsem se obepisovat různé firmy, které například opravují alu disky, ale žádný valný výsledek, proto zkouším tady na fóru, jestli by někdo nevěděl něco konkrétního.

      0 0
      • fera  

        no jo, já se nepodíval na kola na profil, nějak jsem teď žil moc a jen superiorem.)) mě vařili na motorku blok, který je taky z hliníkových slitin, ve výzkumáku poblíž Znojma, což je trošku mimo Tvé uváděné lokality..

        0 0
      • Vilém  

        Tak to je opravdu nenamahane misto. Asi proto tam praska tak polovina ramu:)

        0 0
        • baboon  

          No já jsem tam viděl prasklý asi jen ten svůj, myslím, že na straně brzdy, v hlavě, v patkách atd. to praská víc, ne?:) Nějak mi neni jasný, proč by to mělo zrovna tam praskat, kvůli kroucení zadní stavby při šlapání?

          0 0
    • ravag3r  

      Franta Mrázek

      0 0
    • Mamut  

      Skus Frantu Mrazka, myslim ze mu nerobi problem ani hlinik. Za par dni sa ma uz definitivne skazit pocasie, tak zlezie zo strechy stavaneho baraku a moze zacat varit. Na jar mi opravoval ocelaka (na jednom mieste zavarenie prasknutia + vystuha + dve preventivne vyztuhy na dalsie miesta). Cele dohromady za 300.

      0 0
    • Čuli  

      Tady

      0 0
    • baboon  

      Tak problém vyřešen, kyby měl někdo stejné trampoty jako já, tak za lidový peníz 100,– mi to svařili v českobudějovické firmě sídlící u rybníka Čertík(zaboha si nemůžu vzpomenout na jméno). Svár se zdá být povedený, takže to maji kluci snad v ruce a něco to vydrží..:) Nicméně bych tímto rád poděkoval firmě cykloadam.cz, který mě svou nabízenou cenou 600,– bez DPH donutil se trochu zamyslet nad reálnou cenou tohoto úkonu..Tak ať už to nepraskne!

      0 0
      • bagr  

        Si ale uvedom ze pokud hlinikovej ram po svareni tepelne neupravis tak je v tom miste tak na 60–70% puvodni tuhosti.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • marapara  

      Taky se musím přidat ke klubu zavařených :). Ve středu jsem byl nechat zavařit prdlého Zaskara u patky. Už jsem to obrousil, bika dal do cajku, ale pojedu na něm až tak příští týden. Tak uvidíme. V plánu je nový rám, ale až příští rok někdy na jaře. Až budou penízky. Mám v merku MRX xtrolite G7.

      0 0
    • alinceb  

      Už jsem psal do jiného tématu, ale bohužel mi nikdo konstruktivně neporadil, tak to zkusim tady:

      Poněkud náhodou se mi dostal do ruky silniční rám z Easton scandiových trubek. Jediný háček nebo spíš hák je v tom, že rám je prasklý u pravé zadní patky ve sváru mezi patkou s spodní trubkou.

      Má cenu takový rám spravovat popř. bude taková oprava trvanlivá? Uvažoval sem, že kdyby se nechal zavařit, odbarvit barvožroutem a naeloxovat, tak by to mohl být zajímavý základ na lehkou silničku…

      0 0
      • baboon  

        no asi bych se pokusil zjistit co a v jakém poměru vlastně v té slitině je a pak se domluvit nejlépe s někým, kdo má papíry a cajky na sváření hliníku..Je to jen hliník s příměsí scandia, takže by to neměl být problém, ale těžko říct, jak by se dal sehnat případný přídavný materiál. Podle mě by to za zkoušku sice stálo, ale co jsem četl zde na fóru od uživatelů NoSaintů a podobných scandiových rámů, tak že měkknou mnohem rychleji, než obyčejná hlína..

        0 0
        • alinceb  

          No pokud se nepletu, tam nové scandium je tužší než klasická hlína, ale s tím měknutím zkušenost nemám. Ten rám je dost starý (odhadem 10let), takže pokud to s tím měknutím byla pravda, tak to asi ani nemá cenu řešit. Zase na druhou stranu byl zadarmo, tak proč to nezkusit…:) Zavařit, poskládát, projet a pak se uvidí, jestli má ten elox cenu…:)

          0 0
        • roud  

          pokud se nepletu tak ta příměs scandia je zastoupena opravdu v minimálním množství takže bych to vařil jako kterejkoliv jinej hliníkáč ;o]

          0 0
          • kubad  

            asi tak, otázka je že to bude vše relativně tenké, ale pokud je rám zadarmo proč to nezkusit

            0 0
            • roud  

              tak vždycky se dá vypomoct nějkou vložkou aby to hned neukáplo horší než mít doma prasklej rám to bejt nemůže :O)

              0 0
              • alinceb  

                No já sem ho „zachránil“ před jistým koncem pilkou na železo a následnou deportací do sběrných surovin. Je to Cube Lightning 700, hlava 1", velikost 58, čili na mě akorát. Váha samotného rámu byla asi 1250g…:) A ta by teoreticky odbarvením a eloxem mohla ještě klesnout (1100g?)…

                0 0
                • kubad  

                  že se ti chce s takhle starou mrchou vubec hrát, k čemu je to dobré?

                  pochopím to u fixek kde se prostě staví ze starých věcí, ale u MTB je to nesmysl,

                  0 0
                  • alinceb  

                    To je silnice (viz. můj úvodní příspěvek)…;) Dobré to není asi k ničemu, ale vyhodit to můžu vždycky:) Mám tu komplet sadu Ultegra 600 (která je imho celkem lehká), takže by mě ta stavba ani na moc nevyšla. Chybí mi „jen“ carbonová vidle, sedlovka, forbec a rodla…:)

                    0 0
                    • kubad  

                      na silnici easton scandium grrrr kostitřas, to postav na nějaké krásné oceli a nevymýšlej :D

                      0 0
                      • alinceb  

                        No jo, já už stejně jeden ocelovej kostitřas mám…:) Zase ta carbonová vidle by tomu mohla pomoct:) Ono je to celé hudba vzdálené budoucnosti. Už teď mám tolik kol, že je tak nějak nemám ani kam dávat…:)

                        0 0
                  • destr  

                    Je to silnice.

                    0 0
      • gargamel  

        Zkus se poptat v cykloadam, tam hliník opravujou.

        0 0
    • baboon  

      Tak abch doplnil informaci o sváření hliníku v ČB, tak jde o firmu http://www.kopriva-al.eu/index.htm , měl jsem to hotové ihned a za rozumný peníz (100,–)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.