• Mr.Dan

    Rád bych vyměnil stávající XT 11–34 kazetu za nějakou se sudým spodkem (12–14–16 atd.) a trochu hrubším odstupňováním ve střední části (protože s aktuálním setupem pociťuju, že u těžších převodů nesedí v kombinaci s převodníky konkrétní poměry aneb jeden převod je krapet lehčí a ten sousední zase těžší, přičemž převodníky měnit nechci, vyhovuje mi rozsah čili i velikosti pil… A ve středu kazety zase řadim jako zběsilej, to odstupňování je občas zbytečně jemný.

    No a zalíbila se mi kazeta SRAM XX 11–36, krom jinýho i kvůli hmotnosti atd.. Ale jak je to s její výdrží, třeba v porovnání s XT® kazetama? Vozí to tu někdo? Nebo aspoň 11–32 variantu?

    0 0
    • JakeF  

      Vozil jsem, mimo jiné se mi taky líbilo to odstupňování. Výdrž hodně slušná, měl jsem jí na několika kolech a pořád drží, teď jí mám ještě v záloze na poličce :). Jednou mi tam střílel novej Sram řetěz, pak ale zase další Shimano v pohodě… Kilometrově si netroufám odhadnout, nevozím tachometr, ale nejspíš nebude horší, než XT. Nicméně pokud vyloženě nehoníš gramy, tak je to myslím zbytečný, pokud jí nemáš v nějaký hodně dobrý akci…

      0 0
    • Tina  

      Kazetu XX som jazdila cca 3 sezóny. Avšak väčšinou iba na XC závody a maratóny kde chcem mať čo najľahší bajk. Má za sebou možno 1000km. Stále je funkčná a oceľová časť určite vydrží ďalších 1000km v teréne. Avšak jazdím ju s reťazou XTR a každú sezónu dávam novú reťaz. Na bežnú vyjížďku je to však IMHO trochu drahé jazdenie. Ten najväčší Alu pastorok nemá dlhú životnosť. Na tréningy som jazdila XT.

      0 0
      • McBlacky  

        dělá to tak dost lidí co znám.

        Jezdit XX na všechno to celkem rychlá smrt a málokdo si může dovolit dvě za rok. Což se při blbé konstelaci počasí na dlouhých závodech klidně stane

        0 0
        • jonti  

          Dělám to stejně, i když s kazetou X0. Pokud vydržím u 10 kola a kratších závodů, tak vydrží ještě dlouho.

          Počítat cenu na výdrž nemá smysl, je to prémiové zboží, kde se na poměr cena/výkon nehraje.

          0 0
          • Mr.Dan  

            Mnó jenže mě primárně nejde o to prémiový zboží, ale o odstupňování, který Sh. nabízí jen u 11–32 verzí, resp. vůbec, pokud bych preferoval 11–36. A jsem ochoten za to zaplatit, ale za předpokladu, že to vydrží minimálně stejně nebo i víc než XT kazeta + nezničí to ořech. Jinak závody nejezdím a do srač*k většinou tahám „zimáka“…

            0 0
            • Tina  

              Takže sa ti jedná iba o jeden prechod a to odstupňovanie z 11z na 12z? Kvôli tomu kupovať XX je fakt úlet. Ako často za vyjížďku radíš z 11z na 13z? Píšeš, že nezávodíš. Takže prevod vpredu veľká a vzadu 11z používaš len veľmi zriedka, nie? Prevodníky máš 42/28 alebo 39/26?

              0 0
              • Mr.Dan  

                11z docela používám, samozřejmě jen dolekopcom. 13z je právě takovej převod na hraně – na rovinu kolem 30km/h moc těžký, ale 15z na rychlost 30–34km/h zase moc lehký – tady by mi sedělo 14z a 16z mnohem víc. Vadí mi poměry hlavně u 15–17–19 a pak IMHO zbytečně malý skoky 19–21–23.Převodníky mám 42/28. S převodníkama 40/26 by to vycházelo tak, jak bych potřeboval, ale zase bych přišel o 42/11, kterej je na rychlý sjezdy fajn. Navíc měnit převodníky se mi nechce, je to podobně drahá sranda jako kazeta XX (v případě SRAMu X0/S2210).

                Původně jsem chtěl kazetu XT 11–32, která je právě dole taky sudá, ale Hnoj trval při stavění na 11–34. Tahle kazeta by sice řešila sudost spodku, ale na větších pastorcích je opět moc jemná a navíc bych přišel o nejlehčí převod.

                0 0
                • Cryzyy  

                  :D

                  0 0
                • kubad  

                  tak holt při 40/11 ( proti 42/11) pojedeš při stejné kadenci o 2km/h pomaleji nebo do doženeš kadencí :D

                  0 0
                  • Mr.Dan  

                    Já jen že celá nová kazeta (XT) stojí okolo 1200 a je to vcelku spotřebák, zatímco jeden „blbej“ převodník 1800Kč. Navíc 40z myslím ani nenabízej…

                    0 0
                    • kubad  

                      tak pokud to vidíš takhle, tak si z té 42z placky 2 zuby vylom a máš 40z

                      prostě z hovna bič neupleteš

                      jinak určitě se dělá 42/40/39/38z a třeba Gebhardt ti to klidně udělá po zubu.

                      převodník 40z je určitě levnější než i jetá XX kazeta,

                      0 0
                      • Mr.Dan  

                        No jó, že mě to nenapadlo hned! Běžim pro kombinačky..

                        Ta XX kazeta měla bejt jen řešením rovnice „chci 11–36 kazetu se sudým spodkem a výdrží jako XT“, nic víc, nic míň. Tu svou stejně budu dřív nebo později měnit, tak proč tam nedat tu, se kterou budu spokojenější, co se poměrů mezi pastorky týče, že jo. Do toho převodníku se mi fakt nějak nechce šahat, mám rád velký pily ;)

                        0 0
                        • tomxxx  

                          A proč tam nedáš teda nějakej levnější sram. Fakt si přesvědčenej, že to bude tak neskutečně na hovno, proti XX? Jen nevýhoda, že na hliníkovym unašeči neni tolik pastorků jako na XT. Prostě XT kazeta je nejlepší poměr cena/výkon/váha. Mně přijde XX kazeta jako gramhoničská *********, pokud na XX nemáš celý kolo a je ti už jedno, kolik za to dáš. Jetá kazeta je kravina na entou.

                          0 0
                          • jonti  

                            Mam kazetu 1050 a neprijde mi vubec spatna, muzu ji doporucit.

                            0 0
                • Tina  

                  Možno najlacnejšia varianta pre teba bude ak sa cez zimu naučíš šliapať trochu kadenčne. Ako i navrhoval David. Neber si to osobne, ale pri prevode 42/15z sa na 26" kolách dá v pohode jazdiť 30 – 34km/h. Stačí točiť kadenciu od 86 do 98 ot/min (počítané pri obvode kolesa 208cm).

                  0 0
                  • šlapatko  

                    Musím souhlasit s Tinou, ideální je zvýšit kadenci. To je však individuální a každý se nepřeučí. Na 38–15 jezdím 30 km/h, na 26ce.

                    Taky můžeš koupit ocelový ořech a levnější sram kazetu. Pořád levnější varianta.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Levnější Sram kazety tohle odstupňování nemaj, tam je to debilních 11–13–15… Fakt jsem nepochopil, co k tomuhle Shimano i Sram vedlo, když 9sp byly normálně 11–12–14… Stačilo to nechat bejt a přidat 36z pastorek.

                      Kadence pomůže dočasně. Prostě se naučí jezdit na lehčí převod, jenže pak aby optimálně využíval kazetu a nemusel pořád řadit vepředu, tak stejně dojde na menší převodníky a bude zpátky u problému blbýho odstupňování spodku kazety…

                      0 0
                  • McBlacky  

                    takovou kadenci dlouhodobě na bajku nikdo nejezdí. Pokud jezdíš trasy nahoru-dolů tak se to dá, ale pokud máš 10–15km přiblížený ke kopcům po rovině, tak 90–98 cad solidně rozebere drtivou většinu jezdců.

                    Jsem spíš kadenční typ (což bohužel nyní pro 29" už není tak vhodný) a při závodě točím roviny 90–100 a kopce 80–90. Při normální vyjíždce ale vytáčím v klidu 80–90 roviny a jet 90+ je docela nepříjemný, když tomu zároveň nedávám sílu.

                    Přijde mi, že doporučovat zvýšení kadence není až tak univerzální, protože naučit se točit je otázka měsíců/let a stejně to i po speciálním tréninku nemusí vyhovovat.

                    Pro hobby a rekreační ježdění je daleko lepší změnit převodové poměry

                    0 0
                    • Tina  

                      Vezmi, ale ešte do úvahy, že sa bavíme o zvýšení rýchlosti cca o 2km/h. Takže možno o zvýšení kadencie o cca 5 ot/min. To sa za zimu dá natrénovať.

                      IMHO práve po rovine sa dá pekne natrénovať a držať vyššia kadencia. Určite tebe nemusím vysvetľovať, že teraz hlavne na jeseň keď niektoré dni solídne fúka je kadečné jazdenie najúčinnejšia zbraň proti vetru.

                      0 0
                      • kubad  

                        cca 4 otáčky a bavíme se o rychlostech kolem 50km /h při jízdě z kopce jinde si moc nedokážu představit založit na 29" 42/11

                        0 0
                        • McBlacky  

                          on má 27,5

                          0 0
                          • Mr.Dan  

                            Přesně tak, a právě proto ani 42/15 není ideální převod – prostě trochu lehčí/těžší, než by bylo pro daný situace potřeba. Zvýšení kadence to neřeší – mám za to, že 75–90 je ideál pro mě, moje nohy atd.

                            Mít 26 nebo naopak 29 kola, tak ta konstalace převodníků vs. kazety bude v obou případech sedět (v případě 29 bych ale zcela jistě nevyužil 42/11, prostě by se to celý posunulo o jeden pastorek v porovnání s 26 koly a stejným pohonem), pro 27,5 kola ale prostě nesedí.

                            Jinak XX nebo X0 kazeta by byla fakt *********, která vychází z toho, že tu mnozí psali, že obyčejný SRAM kazety jsou bláto a navíc XT má výhodu ve většina pastorků na unašeči, že jo. Mám ale pocit, že SRAM 1070 je i 11–12–14-…-36 a pokud by kvalitativně odpovídala XT kazetě, byla by to možná cesta nejmenšího „odporu“.

                            0 0
                            • Mr.Dan  

                              P.S. tak ani PG 1070 ne, je to taky debilních 11–13–15… Tak až X0 (XG-1080) je 11–12–14, jenže stojí skoro tolik jako XX, ha.

                              Jinak tady jen, jak jsem to myslel s těma různýma průměrama kol vs. tyto konkrétní převody + jak by to vycházelo na 27,5 se stávající kazetou a převodníky 40/26 (odpověď je „dobře“:).

                              http://gears.mtbcrosscountry.com/…

                              0 0
                              • jonti  

                                Co tak vzit kazetu 12–36? myslim, ze ji vozi treba Mlok.

                                0 0
                                • Mr.Dan  

                                  Ta by se taky dala, ale jak píšu výše, za 42/11 jsem z kopců víc než rád a hrozně mě láká přechod 12z-11z (rozmakat to na 12z a pak tam hodit „overdrive“ 11z)… Nad 45 km/h je 42/11 supr čupr! (a.k.a. 39/11 na 29er)!

                                  0 0
                                  • jonti  

                                    To verim, ja jsem vyuzival i 42×11 na 29er. Podivam se doma na tu kazetu Sram, jestli je opravdu 11–13, podle mne 1050 nebo 1070 11–36 mam a je tam 11–12–14.

                                    0 0
                                    • Mr.Dan  

                                      Klidně na to mrkni, díky, ale na všech e-shopech to uvádějí jako 11–13–15. A ta 12–36 je podle všeho 12–13–15.. :(

                                      P.S. 42/11 na 29er je už opravdu plnohodnotnej Overdrive.

                                      0 0
                            • Tina  

                              Pokiaľ je pre teba kadencia 75 – 90 ideál tak pri prevode 42/15z potrebuješ na dosiahnutie rýchlosti 30km/h kadenciu 83ot/min. Takže presne v strede tvojej ideálnej kadencie ;)

                              0 0
                          • kubad  

                            jop sory, vidím Spešla v profilu a nenapadlo mě že to není 29"

                            0 0
                      • blaf  

                        kadečné jazdenie najúčinnejšia zbraň proti vetru.

                        tomuhle nerozumim, kdyz fouka proti tak sotva tocim, kdyz dam dostatecne lehkej prevod, abych jel vyssi kadenci, tak pojedu jak snek, bud delam neco spatne nebo to s tou nejucinejsi zbrani nebude tak horky

                        0 0
                        • Mr.Dan  

                          No ne, v tomhle má IMHO Tína pravdu – včera jsem jel podél řeky a jakmile se dostavil protivítr, šup o jeden pastorek lehčí převod a valim. Je to něco jako jízda do mírnýho kopce.. ;)

                          0 0
                    • Tina  

                      Teraz som si všimla, že on má 27,5" kola. Ja som kadenciu pre prevod 42/15z počítala pre 26" kola (obvod 208cm). Avšak pre jeho kolesá s obvodom 2155mm to kadenčne vychádza oveľa lepšie. Takže na prevode 42/15z mu stačí točiť 83ot/min, aby išiel 30km/h. A to už IMHO naozaj nie je žiadny extrém :) Nech mi nikto nehovorí, že pri kadencii 85ot/min šliape „do prázdna“. Navyše neviem kto by chcel ísť po rovine 15km na MTB rýchlosťou viac ako 30km/h. Možno Boudný alebo Hynek? ;)

                      0 0
                      • McBlacky  

                        30km/h na rovině je taková svižná cestovní rychlost. Když máš najeto není to až tak krev, respektive jezdím to se Šárkou a povídáme si u toho vedle sebe ;-)

                        dle kalkulátoru to za bezvětří je 220 watů

                        0 0
                        • Smazaný účet  
                          0 0
                          • McBlacky  

                            jak pro koho. Pro lidi co víc jezdí to je vytrvalost pod aerobním prahem

                            0 0
                        • Dejv94  

                          Myslím, že by bylo vhodnější přepočet W/kg.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            pro jízdu po rovině je váha téměř nepodstatná, vynecháme-li extrémy na dolní hranici. Je to převážně o silovém o tréninku. Více méně platí, že při shodném poměru tuku v těle, těžší závodník umí roviny lépe, ale není to pravidlo.

                            0 0
                            • Dejv94  

                              Rozdíl mezi chrtem (65Kg) a „normálním“ cyklistou (cca 100kg) je rozdíl asi 40W (224W vs 265W) pro rychlost 30km/h. Což je 3,45 W/kg co vydá chrt a 2,65 W/kg. Například Kwiatkowský jel při svém víťězném závodě s průměrným výkonem 3,53 W/kg (6hodin a 30 minut).

                              Což vlastně potvrzuje tvojí poslední větu že těžší jezdci jsou lepší „tahouni“ na rovinách.

                              0 0
                              • Dejv94  

                                Jej, pro uvedené dva případy je to počítano pro MTB pláště, u Kwiatkowského je to nejspíše uváděno pro silniční pláště takže pojede mnohem rychleji než 30 km/h.

                                0 0
                              • McBlacky  

                                65 už je fakt extrém vrchař, nebo někdo malého vzrůstu. řekněme, že pro 180cm je závodní váha pro lepší hobby MTB 70, pak to vychází 3.2–3.3 w/kg.

                                Ale jak píšu, je to o tréninku. Dost závodáků co dají v kopci solidní waty na rovině hoří jak papír a naopak. Musíš trénovat sílu a umět utočit těžký převody, něco by k tomu napsal RT – pravděpodobně ´per tam velkou´:)

                                0 0
                                • Smazaný účet  
                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    ty čísla jsou váha.

                                    jinak kadence na výkon samozřejmě vliv má. Každý má optimální rozsah kadence kde má za tepy nejvyšší waty, to je jiný pro roviny i kopce.

                                    0 0
                        • Tina  

                          Nemám si to zatiaľ ako overiť. Wattmeter budem až na novej silničke keď ju dostaviam. To bude najskôr tak za 3 týždne. Moja výkonnosť bude ale asi niekde inde. Tých mojich 11 tisíc asi nestačí. Pretože ja 30km/h po rovine na MTB určite nejazdím :( A hanbím sa za to, pretože tak jazdia skoro všetci na B-F a ešte sa u toho aj rozprávajú. Niektorí z kopca dokonca jazdia viac ako 90km/h.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            :)

                            0 0
                            • Tina  

                              A ešte sa mi za to aj niektorí smejú :(

                              0 0
                              • McBlacky  

                                to byl smailík na to povzdechnutí, že tak jezdí celý BFko.

                                Šárka jako bývalá elite silničářka je v těch rovinách prostě jinde a pro mě jako trénovaného chlapa to je lehčí než pro tebe o dost…

                                0 0
                                • Tina  

                                  jj, neboj ja som ten smajlík pochopila :D Však som ten môj príspevok aj v tom štýle písala ;)

                                  0 0
                      • Smazaný účet  
                        0 0
                        • pedro89  

                          A co jako? Hodinu kule umí jet kde kdo. Kde máš alespoň tepy?

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Neco podobnyho jsem v haku zvladl i na RBku v profilu…akorat jsem pak padl do skarpy a posleze okusoval nedozrala jablicka u cesty…

                            0 0
    • 01carbon  

      Je nějaký rozdíl mezi kazetami XG1080 a XG1099 v životnosti? Rozdíl cca 30gr a 1900,– Kč jsem rozeznal.

      0 0
      • Mr.Dan  

        Taky by mě to zajímalo. Dle zahraničních fór ne a rozdíl je jen v technologii výroby (XX je skoro celá z jednoho kusu, X0 je zřejmě klasicky skládaná pastorek po pastorku).

        0 0
        • JakeF  

          Není, jen X0 má oddělený myslím 2 nebo 3 spodní pastorky, XX jen jeden.

          0 0
          • 01carbon  

            Pokud je míněno X0=XG1080 tak ta má oddělitelný pouze největší a nejmenší pastorek. Jinak je v kuse – mam jí v ruce. Žádné JPP :-)

            0 0
            • Mr.Dan  

              Ok, v tom pripade maji na nejakym zahranicnim eshopu spatnej popis…Ale kterej to byl, uz netusim. >}

              0 0
            • Vilém  

              Zvlastni, ze na fotkach, ktery jsem nasel, ma volne 3 nejmensi pastorky. Zbytek snytovan mnozstvim mini nytu.

              0 0
            • JakeF  

              Tak to je zvláštní, podle fotek by být neměla… Tvůj popis odpovídá na XX, kterou mám v ruce zase já :).

              0 0
              • 01carbon  

                S kolem byla kazeta označená jako SRAM 1080. Na kazetě je z druhé strany na největším pastorku 11–36T SRAM X-GLIDE jinak nic. Když kazetu sundám tak mi v ruce zůstane závěrná matice, samostatný nejmenší pastorek a zbytek je v kuse. Přičemž drážky na ořech jsou pouze na tom největším hliníkovém a nejmenším pastorku. Největší „hliníkový“ pastorek je naražený na takových trnech, které jsou axiálně z toho předešlého pastorku – rozpáčit to půjde. Pastorky 2 až 9 jsou v jednom kuse. Na váhu jsem to nezkoušel položit -až se v tom budu příště vrtat. Uvažoval jsem, že až nazraje čas výměny kazety, tak zkusím místo orig. 36z narazit 40z pastorek od Werku. Ale pokud dodali s kolem XG1099 místo XG1080 tak mystifikuji – ale neúmyslně :-)

                0 0
                • JakeF  

                  Tohle by měla být X0 a má i trochu jiný frézování velkýho pastorku a volný 3 malý, navíc to fakt vypadá na nýtky mezi pastorky (což je pro mě novinka). Jak popisuješ je to úplně stejný, jak moje XX, poznat by to mělo jít podle nápisu na středovým „tunelu“, kde má XX nápis XX :). Jiný označení jsem na ní nenašel.

                  0 0
                • 01carbon  

                  Tisková oprava – to co jsem popisoval je ve skutečnosti kazeta XG1099. Vznesl jsem dotaz na dodavatele. Docela jsem naštvaný, protože vím, že jsem se díval na rozdíl cen kazet 1080 a 1099 a říkal si, že ty cca 4k Kč za 1080 skousnu. Dodavatel k tomu zaujal stanovisko – na webu byla chyba – tečka. Když jsem mu napsal zda může dodat novou 1099 – ne. Opravdu by mne zajímalo jak by to řešili, pokud bych jim celé kolo poslal na servis a ukázalo se, že je třeba kazetu měnit.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Už jsem ti to psal do vlákna vedle, není tam problém dát levnější 10sp kazetu, klidně 1030, když budeš chtít šetřit… Dali ti lepší kazetu, než byla v popisu, fakt nechápu, na co si stěžuješ :D.

                    0 0
                  • Vilém  

                    Nejak nechapu co tim chces rict. Resi 11sp sadu. Ty tu neco pises o 10sp, kde mas mraky moznosti nahradit kazetu necim levnejsim, narozdil od 11sp.

                    A k tvemu problemu. Misto abys byl rad, ze ti dali drazsi, kterou jsi mohl treba prodat, koupit si tu, co byla ve specifikaci a jeste by ti zbylo na par retezu, tak to tu vytahujes v kdejakem vlaknu a nesmyslne fnukas.

                    0 0
                    • 01carbon  

                      Tady se řeší výdrž kazety XX a já kazetu 1080 špatně popisoval.

                      Ano stěžuji si – pokud chci kolo ve stejném stavu jako bylo nové tak musím za kazetu vypláznout o cca 2k Kč víc než jsem plánoval a dodavatel kola tu kazetu ani nechce dodat.

                      Koupil jsem si Fabii a byl tam motor z A8. Dyk můžu být jenom rád – a že to má náročnější provoz no a co? Ta rada s prodejem nové je ale opravdu moc pěkná. Možná by se vyplatilo celé kolo rozebrat jako nové, prodat po dílech a za utržené zlatky koupit nějaké pořádné – nové :-)

                      To že mam kazetu 1099 a nikoliv 1080 jsem zjistil po cca 4tis. km.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Leží mi tu nová 1030ka… Zadarmo ti to vyměním a údržbu budeš mít o 5 litrů levnější :).

                        0 0
                      • Vilém  

                        Promin, popletl jsem si to s tvyma stiznostma a reseni tehoz problemu, ve vedlejsim vlakne.

                        Ale jinak opravdu nechapu co resis. Tak si tam priste das levnejsi, bude to odpovidat popisu vyrobce a budes spokojenej.

                        0 0
                  • pačes  

                    Využiju vlákno. Dá se demontovat z kazety SRAM XG1099 poslední 36ti zubový hliníkový pastorek a zda ho lze zase nandat zpět a zda tam bude dobře držet. Nějaký postup jak to dostat dolů a zpět, zkušenosti...­.. Díky

                    0 0
                    • 01carbon  

                      Teoreticky by to slo, ale kvalitu toho opetovneho nanytovani (predpokladam vetsiho kola) nevim jak zajistit.

                      Jestli je cely pohon XX tak mensi prevodnik jde dat 25zubu a slysel jsem i o kombinaci 38/24 od carbonti (ale neoveroval jsem)

                      0 0
                      • kubad  

                        ehm pokud tu kazetu neznáš nechápu proč komentuješ

                        0 0
                        • 01carbon  

                          Mam ji na kole, jezdim ji a jiz pred 3mi lety jsem premyslel nad vymenu toho nejvetsiho pastorku.

                          0 0
                      • McBlacky  

                        38/24 od carbonTi jsem vozil já na XX pilách. no problem.

                        jinak nanýtovat na SRAM jiný největší pastorek jde. Dělal to Radek. Nevím jestli na 10 nebo 11 kazetu. Ale chce to vedet co deláš.

                        0 0
                    • kubad  

                      je to tam nalisované na výstupcích stejně jak u 11 a 12 kazet.

                      bez větších problémů sundáš a naklepneš zpět viz. odkaz. několikrát, drží to stejně ořech a nemůže to dolu

                      akorát bacha na správnou pozici

                      https://int.oneupcomponents.com/…instructions

                      0 0
                      • 01carbon  

                        Ale ten odkaz je dobrej. V dobe kdy jsem neco podobneho hledal to nebylo. Diky. Mozna to zkusim na jedne kazete, ktera ma prave ten velky pastorek sjety. Jeste je otazka jak to skousne hazka a nohy (velky skok)

                        0 0
                      • pačes  

                        Díky za radu Davide, zase si hraju, tak chci potunit (dát nanitridovat tu ocelovou část a naeloxovat ten velkej pastorek) u celkem nový kazety z druhý ruky. Zkoušel jsem to trochu něžně rozpáčit od sebe, ale moc mi to nešlo, tak jsem toho nechal, nechtěl jsem ten hliníkovej pastorek ohnout. Ale jak čtu, Murphyho zákony asi stále fungují, tak tedy ještě větší silou :-) Ta zpětná montáž mi vrtala víc hlavou, koukal jsem na jedno video na Youtube, ale to mě nepřesvědčilo, tam borec mlátil do středu nejmenšího kolečka a čekal, že mu to do těch pacek naskočí. Ten postup z odkazu je logičtější, tedy jít kolem dokola a docvakat to postupně v těch pacičkách. Takže díky a uvidíme.

                        0 0
                        • pačes  

                          Tak jsem to před chvilkou rozhodil.. Výtečně mezi zuby zalezl hliníkovej otevírák od Viney, takže se při rozpáčení nic nepodrbalo. Položit kazetu na pevnou podložku hliníkovým pastorkem dolů a mírně přitlačit a pak postupně kolem dokola v místech trnů jemně páčit. Jako po másle!

                          0 0
    • šlapatko  

      He he , Tvoje problémy bych chtěl mít :-)

      0 0
    • Mr.Dan  

      Tak nakonec jsem sehnal kazetu XX za šestinovou cenu jetou přibližně stejně jako stávající XT (asi 3500km), což by mi tu mnozí určitě rozmlouvali. Nahodil jsem ji na stávající řetěz (Deore 132,6 mm) a šlape to naprosto fantasticky a co je hlavní, ty převodový poměry mi fakt sedí, jak jsem předpokládal. Ještě uvidíme, jak si sedne novej řetěz, až sjedu tenhle. Nicméně 3× hurá Sramu XX! :)

      0 0
      • McBlacky  

        závoďáci berou na sezonu pro sichr nový, odjetý jdou na baz, takže je to trochu loterie k čemu se dostaneš. Z nejhoršího budeš jezdit jetý řetězy, než ušetříš na novou ;)

        0 0
        • Mr.Dan  

          Jasné, no. Já jako stoprocentní turista ji dojedu do mrtě, jsa zvědav, kolik dá. Řekl bych, že rozhodně víc jak ty jejich Al převodníky… Novej řetěz by měla dát v pohodě, soudě dle toho, jak chodí s původním.

          0 0
          • JakeF  

            Mě výdrží překvapila, ani jsem jí do smrti nedojezdil… Už dlouho přemýšlím, že z ní udělám stojánek na tužky :D.

            0 0
    • Ajkalla  

      Nejméně vydrží největší hliníkový pastorek který jsem zničil za dva závody

      0 0
      • JakeF  

        To je tak, když má někdo velký oči při výběru převodníku/ů :D.

        0 0
      • Mr.Dan  

        Jojo, hliníkovej pastorek je právě dobrej indikátor stavu zbytku kazety, řekl bych. Na tý mý vypadá skoro jako novej, takže cajk. Naštěstí mám malý oči při výběru převodníků, takže malá placka to jistí. ;)

        0 0
        • JakeF  

          Moc bych se toho nebál, jak má hodně zubů, tak i hliníkovej vydrží dost… Fakt netuším, kolik jsem na ní najezdil, jak jsem toho střídal hodně a měl jsem jí na 4 různejch kolech, ale závodů určitě v desítkách, občas i ve slušnejch sračkách :). (ještě video , tohle byla fakt sranda :D)

          0 0
          • Mr.Dan  

            Velmi slušný s*ačky! ;) Jen zkrátka že už jsem na inzerci viděl tyhle kazety s viditelně orvanym 36z pastorkem, i když to může bejt i neohleduplným řazením pod plnym „plynem“ při závodě apod…

            0 0
          • Smazaný účet  

            Tohle nekoho bavi???

            0 0
            • JakeF  

              Hodně jsem uvažoval, že se na to vykašlu, ale pak jsem si řek, že takovýhle podmínky se opakovat nebudou, tak pro ten zážitek pojedu… A v tom to účel splnilo na 100%, ale zopakovat si to netoužím :D. To bylo zrovna jak byly povodně, dole u Vltavy se stavěly protipovodňový hráze a bylo vyplavený metro a nahoře v Řepích se závodilo…

              0 0
          • gazman  

            Jozin z bazin, kvalitaaa.

            0 0
          • Rubi  

            ten den jsem se byl na vas podivat, docela jsem si to uzil jako divak :D

            0 0
            • Lišák  

              Nejel tam náhodou ten borec, co jezdí jen s přední brzdou? To by mohlo být celkem dobrý kino.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.