• kýsa

    Ahoj. Potřeboval bych helpnout vašimi návrhy, jakou kazetu si mám koupit, jest-li 32 nebo 34 zubů?? Co je ideálnější? Díky, nemohu se rozhodnout.

    0 0
    • pepek  

      Zubů není nikdy dost :-) Mám ji a nevadí mi. Ale chrti určitě budou vykládat, že to v životě nepotřebovali :-)

      0 0
    • MlokCZ  

      Ideálnější není ani jedno. Kdyby ano, tak tu druhou nebudou vyrábět :-) 11–32 je lépe odstupňovaná a 11–34 má zase lehčí nejlehčí převod. A co preferuješ si musíš vybrat ty.

      Pak je ještě možnost u některých Sram kazet, které jsou 11–28 prvních 8 pastorků (jako je na XT 11–32) a k tomu mají největší 34-ku (takže pak se liší pouze největším pastorkem s větším skokem a zbytek je stejný).

      0 0
      • kýsa  

        Díky, asi vemu 11–32 zubů. Může být u 32 zubů přehazka s dlouhým ramínkem?? Nevadí to??

        0 0
        • MlokCZ  

          Naopak, pro využití všech převodů ji mít musíš. Ale běžně se používá se středním kvůli lepšímu napínání řetězu a menší šanci na urvání, ale pouze v případech, kdy nepoužíváš křížené převody (a to většina lidí asi nepoužívá), pak stačí i menší rozsah středního vodítka.

          0 0
        • Nehas  

          Dobře děláš. Ty dva zuby nejsou takový přínos jako to příjemější odstupňování. Já mám dlouhé ramíkno a myslím že to nevadí.

          0 0
          • MlokCZ  

            Hodí se ale oboje. Třeba já bych chtěl 11–34 s tím větším skokem 28–34 jako dělá Sram, ale chtěl bych XT. Smůla…

            0 0
            • kýsa  

              Škoda, že XT nedělá vetší výběr, aby si mohli vybrat všichni co chtějí…

              0 0
              • kubad  

                Můžeš použít silniční 9-kovou Ultegru nebo Duru, tam si už opravdu vybereš

                0 0
            • MlokCZ  

              Tak nevim, jestli už je Sram přestal dělat nebo jak to je, ale v katalogu Sramu mají u všech kazet 11–34 vždy klasiku 11–13– –30–34. Ještě na Koloshopu jsem našel, že mají v popisu u 970-ky 11–12 – –28–34, ale na obrázku je taky klasický 11–13– –30–34. A určitě jsem dříve někde ty kazety s tím skokem viděl i jinde.

              Ví někdo, jak to tedy v současnosti je, už není k maní kazeta 11–12– – 28–34?

              0 0
            • Nehas  

              Jó, to se sice hodí, ale častěji čkověk řadí ve střední části kazety, kde je pak příjemné to odstupňování. Ale spíš o tom zbytečně moc špekulujeme. Nakonec je to totiž jedno.

              0 0
              • JSt  

                presne tak. zrovna dneska jsme s kamarady na toto tema vedli rec a dospeli k nasledujicimu zaveru. na starych sedmikolech konci kazeta 28-mi zuby a vyjeli jsme na to vsecko, co s 34-ma, akorat rychleji ;-).

                0 0
              • Jirik123  

                treba me to jedno neni, byl jsem zvyklej na 11–32 a pak jsem potreboval rychle novou kazetu a meli jen 11–34, tak jsem ji vzal, ale ani po 1400km sem si na to odstupnovani nezvykl a vratil jsem se k 11–32. kdyby nekdo chtel deore 11–34 kazetu tak at se mi ozve:-) cena tak 300?

                0 0
    • kubad  

      s 3-talířema ve předu ti musí bohatě stačit 32z navíc je jemněji odstupňovaná. Na 32z. je lepší střední ramínko GS na 34z už potřebuješ SGS

      0 0
      • kýsa  

        je lepší?? já myslel, že je to jedno na 32z GS nebo SGS

        0 0
        • kubad  

          Menší riziko že ji někde urveš, líp napne řetěz, ale +/- je to fuk

          0 0
      • MlokCZ  

        „s 3-talířema ve předu ti musí bohatě stačit 32z“ A to je právě ten tvůj subjektivní pohled a rozhodně to u všech neplatí a někomu by se 34-ka hodila. Ale jak jsem psal, mě by se hodila jak 34-ka, tak to jemnější odstupňování. Vozím 11–32, ale ta 32 je sem tam opravdu málo a tu 34 bych uvítal.

        0 0
        • kubad  

          Kdyby měl v profilu věk a věděl bych jaké má kolo, tak bych se podle toho mohl řídit, ale takhle je to můj názor :-)

          0 0
          • kýsa  

            Je mi 18. Právě to kolo dávám do provozu. Musím koupit několik komponentů, tak proto se chci poradit.

            0 0
            • kubad  

              Doporučil bych ti tu 32, a GS přehazku, ale pokud jezdíš hodně frekvenčně může se ta 34 taky hodit, ale ta už s SGS. tak si vyber sám :-)

              0 0
        • kubad  

          je to subjektivní, záleží jak kdo jezdí ale těch míst kde těch 34z využiješ je málo, a určitě se víc hodí lepší odstupňování u 11–32.

          0 0
          • kýsa  

            já se taky spíš přikláním k tý kazetě s 32z…

            0 0
        • Gorgov  

          muj pohled je to taky, 32 na trojplacce musí stačit bohatě, to už je stejně pomalejší než chůze… určitě mi přijde lepší menší odstupňování. A pastorek 28 a pak až 34 je podle mě uplná blbost, nezlob se na mě. máš pak v podstatě 8kovou kazetu s možností hodit tam podle mě už nesmyslnej převod, skok o 6 zubů je prostě mooooc. Na silnici sem teď měnil kazetu 11–23 za 12–23 a je to moc znát 18 pastorek navíc využiju hodně často.

          0 0
          • MlokCZ  

            Bereš to ze svého pohledu mnohem vyšší výkonnosti než je moje. Já třeba na nejlehčí v terénu jezdím poměrně často. Že pro tebe je ten převod nesmyslnej neznamená, že pro mě taky. Pomalejší než chůze to u mě rozhodně není. Na 22/32 běžně jezdím rychlostí 6 a stejný kopec když bych měl tlačit, tak potlačím 4 a ještě budu mít vyšší tepy (vyzkoušeno). Ten skok 6 zubů už sice je docela velký, ale zas to není na druhou stranu až tolik. Skok 24–28 je o 17%, 28–34 je o 21%, 28–32 je pak jen 14%. Takže o moc horší než skok 24–28 to není. A u toho nejlehčího převodu ten skok tak nevadí. Mě by to prostě vyhovovalo. Ale je pravda, že nejlepší by pro mě byla kazeta 12–34, 11-ku nepotřebuju vůbec. Jenže kvůli tomu se mi tolik prachů za kazetu dávat nechce.

            0 0
            • pepek  

              Máš pravdu předsedo, 6 zubů na 34 je skoro stejný jak dva zuby z 11 na 13. Soudruzi chrti ale radši běhají do kopce. Dyž tam ten kopec je, tak ho chci vyjet, ne? I za tu cenu, že pojedu stejně, jak někdo chodí do kopce. Já těch 6 km/hod do kopce pěšky nedám, tak co bych se radši nevezl. Navíc je to dobrý v zime na sněhu. Myslím, že bych snesl aji 36 zubů.

              0 0
              • JSt  

                ano. to je jediny, kde chci lehci kvalt na zimakovi – snih :-). chce to lehky kvalt, aby to clovek nemusel rvat vylozene silou, pak se lehce zahrabe…

                0 0
                • pepek  

                  A co pojedeš třeba do toho kopce nad odbočkou ze žluté, nad Bílovicema, od Podlesí modrou až do sedla na Babí lom, nebo do schodů na tom Pryglu apod. 28 zubů? cha, cha.

                  0 0
                  • JSt  

                    tak to jsem klidny, pac to nevyjedu ani na 34. :D

                    0 0
            • ememem  

              moj clovek :-), co znamena ze „Jenže kvůli tomu se mi tolik prachů za kazetu dávat nechce.“ akoze tu taku kazetu 12–34 maju len je draha? kde? ja som taku este nenasiel ale presne to iste by som bral.

              0 0
              • ememem  

                no dobre cital som dalej......xtr za 3 kkc.

                0 0
              • JSt  

                mam pocit, ze pekacek si sklada 12–34.

                0 0
              • kubad  

                XTR se dělala a dělá, 11–32, 11–34, 12–34 tu poslední 12–34 už mnoho let vozím :-)

                0 0
            • MlokCZ  

              Tak jsem na obou kolech přešel na 11–34 a velká spokojenost. Aspoň jsem teď začal někdy řadit i velkou pilu :-)

              0 0
              • JSt  

                to nehcapu. dyt kvalty jsou prakticky stejny na 32 i 34 kazete.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud ti přijdou prakticky stejně, tak tenhle thread očividně není pro tebe.

                  0 0
              • zdenek  

                Taky mi to nějak nedocvaklo. To jako vážně jezdíš převod velká placka/34?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Samozřejmě že nejezdím velká/velká. Ale ten jeden zub méně na druhém nejmenší kolečku znamená těžší převod na střední/druhý nejmenší. Pokud by byl lehčí, tak bych musel dříve řadit velkou pilu pro těžší převod. A ten 1 zub je docela dost na zubech.

                  0 0
            • ememem  

              akurat musim kupit novu kazetu tak som skusal zohnat tu xtr 12–34. u nas bratru radovo 6500 skk.(pricom je jedno o aku kombinaciu zubov ide.)kde ju vas maju za 3000 kc?

              0 0
              • MlokCZ  

                To netuším, já ji rovnou kvůli ceně zavrhnul a jsem rád, protože mi těch 11–34 možná sedí i více. Ten skok 17–20, kterého jsem se bál nejvíc mě nevadí a jsem rád, že druhý nejmenší pastorek má 13 (a ne 14) – nemusím až o tolik víc než u 11–32 řadit na velkou placku.

                0 0
                • Nehas  

                  Tak já tomu už vůbec nerozumim.

                  MlokCZ (23.05.2007 11:08:22) 195.113.166.xxx 6×> Kazeta XT 32 nebo 34z??? (^ odpověď na 5× ^) Tak jsem na obou kolech přešel na 11–34 a velká spokojenost. Aspoň jsem teď začal někdy řadit i velkou pilu :-) 

                  A tady píšeš, že ji alespoň nemusíš řadit tak často. Tak jak to je. Nebo jsi za poslední necelé dvě hodiny tak změnil styl šlapání?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To je úplně jednoduchý. Jedno byla reakce na rozdíl 11–32 × 11–34 a to druhé na rozdíl 11–34 × 12–34.

                    Na 11–32 jsem velkou pilu skoro neřadil díky převodu 32/12. A to že ji teď aspoň někdy zařadim je proto, že mam teď 32/13 ten kritický přechodový převod.

                    Ta druhá reakce ale byla přeci na kazetu 12–34, kde bych měl 32/14, tedy ještě lehčí než mám teď na 11–34, takže už bych ji musel zase dávat docela často (to vím, protože 32/14 na 11–32 kazetě, kde to bylo třetí pastorek by bylo už zase málo).

                    0 0
                    • Nehas  

                      No a hned je mi to jasnější. Dík. A navíc teď koukám, že 12–34 stojí 3,9kKč a to si teda nechám zajít chuť i kdyby byla nejlepší :-)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Právě ta 12–34 se mi bez vyzkoušení 11–34 líbila více, ale cena mě také odradila hned. A právě teď jsem rád, že jsem tam hodil ty 11–34 (už i tak to něco stálo, potřeboval jsem na obě kola).

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Nebo to zhrnu pro všechny ty 3 kazety najednou: 11–32: téměř jsem neřadil velkou pilu (32/12 převod stačilo skoro vždy), byla tam pro mě skoro zbytečná a nejlehčí převod byl moc těžký

                      11–34: velkou pilu musím o něco častěji tam hodit (32/13 už častěji nestačí), ale 34 pastorek velký přínos + na střední pilu můžu jezdit o dost déle a nemusím tak často zhazovat na malou

                      12–34: už bych musel dost často řadit velká/střední a zpět (protože 32/14 už nestačí), je tam lepší skok 18–20, ale ten skok 17–20 na 11/34 mi nakonec nevadí (a toho jsem se bál nejví); tak6e 12–34 by pro mě nakonec nic nepřinesla oproti 11–34 a jen mě nutila častěji řadit velká/střední placka.

                      0 0
              • kubad  

                www.bikesport.cz/detail.php?… sice není za 3t. ale cena není špatná, někde sem ji vyděl i za 3200

                0 0
              • Nehas  

                11–34 mají v koloshop.cz za 2995,– 12–34 bude asi dražší cca 3500,–

                0 0
    • dodydody  

      Jeste je moznost XTR 12–34 ta je odstupnovana v pohode a ta 34ka kdyz mam vymleto se hodi : )

      0 0
      • kýsa  

        Jo je pěkná XTR kazeta, ale 3 klacky za ní nechci dávat…

        0 0
    • scret  

      jezdim hodne frekvencne a staci mi 11–32…34ku za prvy malokdy vyuzijes,protoze to uz je rychlejsi tlacit:) a zadruhy je pekne hnusna:))

      0 0
    • Mažar  

      Vozím 32 a sem spokojenej, právě sem si objednal přehazku XT GS z koloshop.cz za 1346,–

      0 0
      • kýsa  

        dobrá koupě, škoda že ta samá nemá inverzní pružinu, za ty prachy bych ji bral…:-(

        0 0
    • wax4  

      poloz si zakladni otazku,

      • slezl jsi nekdy v kopci protoze ti 32z nestacilo a neotocil jsi kvuli tomu nohama?

      odpoved : ano – potrebujes 34z (pokud problem pretrva.vice treninku)
      ne – staci ti 32 z hodne zdaru :)

      0 0
    • cabbage  

      na HT 32 na fulla 34…

      0 0
      • tomfree  

        já se přidám taky to tak mám a super.

        0 0
      • mr.antik  

        moje řeč. Na XC stačí 32. V liberci s tím jde vyjet všechno.

        0 0
        • JJ  

          Ja mam 34 a v Liberci s tim taky vyjedu vsechno:) Zkus si ale treba vyjet na Machnine od koleji na hrad, tam je 34 docela k uzitku

          0 0
          • mr.antik  

            To věřím, ale to už není Liberec. Já bych se tam s xc asi stavěl na zadní :-)

            0 0
          • kýsa  

            Kde to je v Liberci od koleji na hrad?? Bydlím kousek od kolejí, ale nevím kde to je?? :-(

            0 0
            • mr.antik  

              Taky jsem byl chvilku zmaten. Ale jedná se o úsek v Machníně, kde cyklostezka vede okolo kolejí a je tam odbočka na zřícenu :-) Koleje myšleno vlakové :-))

              0 0
              • kýsa  

                :-D já myslel okolo vysokých kolejí :-D to jsem ale de…

                0 0
                • JJ  

                  Tak v lese nad Lidakama pod Mlynarskym kamenem, tam jak vede ta trasa oznacena puntikem (mozna je tam i modra znacka), tam je to taky vyzivny:) Ale tam to spis neuslapnu

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Jestli myslíš cestu od lomu k mlynářskýmu kameni, tak to s 32, jde. Ale tohle myslíš asi něco jinýho, tu modrou zedím dolů (kvůli tomu kamení co se dá skákat) a nezdá se mi tak těžký…

                    0 0
                    • kýsa  

                      jj ta je dobrá, taky někdy jedu ji dolu, nahoru se mi moc nechce :-D

                      0 0
                    • JJ  

                      No myslim tu s tim velkym kamenem uprostred cesty a pak je leva zatacka a odvodnovaci kanalky.. Ja to nahoru vetsinou nedam.. Kolem lomu je to v pohode.. Ale dolu radsi jezdim zlutou kolem Jezdce, tam to vzdycky proveri:)

                      0 0
    • Rychlej turista  

      Ber 32, ať můžeš drtit velkou i v kopcích :-D a malou v hodně velkých kopcích. S kašpárkem podle mě využití nemá a 34 už vůbec ne :-)

      0 0
      • cabbage  

        bacha – nesoudný chrt:-P

        0 0
      • kámen úrazu1  

        To jsou ti rychlí turisti. My, pomalí závodníci, to vidíme jinak. :-))

        0 0
      • Darkson  

        btw, jakej převod si tahal ke konci na 24hours v tom posledním odporným prudkým a dlouhým stoupání po louce přes cílem? já teda posledních pár kol kašpárka a v posledním jsem dokonce slez:-)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Kašpárka jsem nejel vůbec, ale 32/32 dost často, i v tom kopci před cílem. V něm byly hnusné hlavně ty šutry :-) Zatím to letos vypadá na docela slušnou sestavu, na bedně bude těsno :-D Kolik máš letos v plánu?

          0 0
          • Darkson  

            to musíš strašně rvát…jako na 24? hehe, ambice mám rozhodně výrazně menší než ty, tak 25–26 kol:-)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Dneska jsem jel lesní krpál rychlostí asi 5 km/h a na to mi stačil převod 22/28. Jenomže to už mi místy šlo kolo na zadní a navíc při téhle rychlosti mám problém se na tom kole vůbec udržet a tak je to pro mě celkem o ničem. A než se stresovat, jestli vyjedu nebo z kola spadnu, je pro mě pohodlnější jít stejnou rychlostí pěšky. Takže jsem se nechal inspirovat jecnakem a nasadil ultegráckou 11–25, co se mi doma bez užitku válela :-)

              0 0
    • Darkson  

      buď jsou tu všichni nadupaní chrti nebo někteří kecalové. osobně jsem ocenil kazetu s 34 zuby nejen v Alpách, ale i v kopcích v okolí Prahy.

      0 0
      • kryspin  

        ja povazuju 34 za naprostej zaklad. to ze jedu pomaleji nez pesak, ano, ale zato jedu. dokonce jsem uvazoval o mensi nez 22zubovy placce vepredu.

        0 0
    • vysmátej bajker  

      Kup 32,jestli nepotřebuješ unašeč tak Sram 970(ty co jsem zatím kupoval schodné odstupňování kromě poslední) a když ti nebude stačit tak koupíš 34 a přehodíš to.Myslím že poslední placka je nesmrtelná.

      0 0
    • Peslezedirou  

      Na jednom kole vozím 11–28 a na druhém 11–32, 11–28 je celkem rychlá kazeta ale vyjel jsem to samé co s 11–32 jen se trochu víc zafuním :), 11–32 se mi zdá zase moc pomalá, proto říkám ideál je pro mě 11–30.

      0 0
      • JSt  

        to je vono. vyjedes to samy a trapis se kratsi dobu. ovsem jen za dobrych podminek. blato, snih apod. uz chce lehci kvalty (aspon pro me teda).

        0 0
    • Daf  

      Urcite 32 o 34 bych uvazoval jen kdybych vozil dvouprevodnik.

      0 0
    • davevi  

      rozhodně 32 zubů. Kamoš vozí na biku silniční kazetu a je taky spokojenej :-)))

      0 0
      • kýsa  

        Taky si už myslím, že určitě na 100% 32z pro mě, jinou ne… Bikeři! Co si myslíte o hydraulických brzdách XT?? Jsou dobrý?? Budu je kupovat, tak se chci zas poradit… díky :-)

        0 0
        • KubaBajk  

          Dobré určitě jsou,redaktoři z Vela hydry od Shimana(včetně LX i Deore)favorizují-je to můj názor,ale myslím si,že dnes už těch špatných brzd na trhu moc nebude..i když teď ve velotestu vyhořely brzdy Gatorbrake a ty byly čtyřpístkové.

          0 0
    • robb  

      Mam kazetu s 34 zubama, pokud narazíš na hodně prudkej kopec a nejsi moc nadupanej jako já, tak to oceníš…už jsem s tim jel i rychlostí 3 km/h a vůbec se za to nestydim:-D

      0 0
      • pepek  

        Tak, myslíš že si ji teď konečně za 5 let objedná?

        0 0
        • felix.org  

          Věřim, že na tu jeho radu trpělivě čekal.

          0 0
        • robb  

          Vždyť to nemusí být nutně rada pro něj, pokud někdo jinej bude řešit tenhle problém, tak stačí když se podívá do historie a nemusí kvůli tomu zakládat nový téma.

          0 0
      • George.999  

        3 Km/h dobrej balanc. :-) Jinak přes zimu plánuju postavit novej bajk a taky jsem řešil právě tenhle problém, nakonec jsem se rozhodl pro 32.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.