kazeta vs. sedmi kolečko- rozdíl

181 nepřečtených
  • Rybajz

    Zdravím všechny a mám pro mnohé asi banální dotaz leč nevím si rady.

    Rozhodl jsem se vyměnit tentokrát svépomocí zadní obroušená kolečka a řetěz, ale nevím podle čeho poznám, zda mám na kole 7 kazetu, nebo sedmikolečko (a tím pádem ani které nářadí a postup na to).

    Předem díky za radu.

    0 0
    • Vilém  

      Sroubovaci 7mi kolo ma vetsinou nejmensi pastorek 14 nebo 15z. Kazeta ma vetsinou 11z. Stahovak bude pravdepodobne stejnej, pokud je to shimano. U sroubovaciho nepotrebujes na sundani bic.

      0 0
    • kyl  

      Kazeta obr.1,šroubovací vícekolečko obr.2,stahováky se budou lišit podle výrobce.

      0 0
      • Rybajz  

        Díky moc za cenné rady. Jde tedy o sedmikolečko, jdu nakupovat :)

        0 0
    • Petr.T.M  

      Já se s dovolením zkusím zeptat tu.

      Včera jsem přeměřil řetěz měrkou a ta tam zajela jak do povidel a ještě myslím trošku rechala a to jsem si myslel že mám najeto tak kolem 1tis. km, že by to mělo být ještě dobrý. Ono ne. Ale k věci. Předpokládám tedy, že kazeta bude v háji. Vyzkouším nový řetěz, ale naděje si moc nedělám. Takže nová kazeta. Jenže…

      Kazetu mám 7s 12–36 a nikde na netu takovou nemůžu najít !!! Vše max 32 zubů. A já těch 36 fakt potřebuju. Co včil?? Nevíte někdo o sedmikazetě s rozsahem 12–36 zubů??

      0 0
      • Petr.T.M  

        Nikdo mi neporadí??? :-(

        0 0
        • Neunzikger  

          Naštosuj kolečka obráceně – budeš zuby ojíždět z druhé strany.

          0 0
          • Petr.T.M  

            ?? Co že mám udělat???

            0 0
            • Neunzikger  

              Odšroubit lock ring koleček nebo nejmenší pastorek (podle toho, čím je to dotažené). Ostatní jsou nasazené – ty sesmeknout a nasadit obráceně a smontovat. Buď všechny, nebo jen ty sjeté.

              0 0
      • Vilém  

        Kazeta 7sp 12–36? To jako fakt? Co to je prosimte za kolo? Fotka te kazety by nebyla?

        0 0
        • Petr.T.M  

          No to jako fakt. Tu v práci fotku nemám, až jak přijdu domů, tak možu vyfotit a hodit to sem. Ale nic zvláštního to není. Předtím jsme měl megarange 11–36, ale tam byla velký skok mezi největším a druhým pastorkem a bylo to šroubovací, tady u té kazety je to plynulé.

          0 0
        • Petr.T.M  

          Tož ty slíbené fotky – ale je to na kole a dost zašvihané:

          0 0
          • Vilém  

            Diky diky. Tak takovouto kombinaci jsem opravdu nikdy nevidel:)

            0 0
            • Petr.T.M  

              Já to koupil, když jsem kupoval před asi sedmi lety pár zapletených kol, zadní už mělo náboj s ořechem, předtím jsem měl šroubovací, ty ještě tehdy byly s takovým rozsahem, ale se sedmikazetou byl už tehdy problém s 36 pastorkem, ale prodavač ještě našel poslední kus ve vitríně. Dnes je koleček málem dvakrát tolik, ale mě tohleto maximálně vyhovuje – rozsah dostatečný a skoky nejsou nijak nepříjemné.

              0 0
          • Neunzikger  

            Až to umyješ a odhalíš tak, kdo to vyrábí, napiš sem výrobce i modelové označení. Jsem netušil, že 7s nabízel takový rozsah. Třeba podle toho ještě seženeš další kousek.

            0 0
            • Singlespeed  

              Ono to na obrázku vypadá spíše na 34 zubů, třicetišesti se nějak nemůžu dopočítat :-). Sedmičku s 34 zuby dělá Shimano jako běžný typ CS-HG50–7.

              0 0
              • jecnak  

                Tomu by odpovidala i prehazovacka.

                0 0
              • obda  

                I ten nejmenší pastorek není IMHO 12. Shimano dělalo 11–34 (Megarange) a dělá 13–34: http://sheldonbrown.com/k7-7.shtml

                0 0
                • Vilém  

                  SRAM delaval kdysi obycejne kazety s 12z nejmensim. Kupoval jsem to pred mnoha lety v nejakem vyprodeji.

                  0 0
                  • obda  

                    U SRAMu vim o 12–32 7 speed. Ostatne i u toho Shimana slo sebrat odjinud 12ku pastorek a nahradit ten nejmensi na kazete. Ale stejne by mne zajimalo, co to na kolem Petr.T.M ma.

                    0 0
                • Petr.T.M  

                  Jo, je to ta CS-HG50 K :13–15–17–20–24–29–34. Omlouvám se za matení.

                  0 0
              • Vilém  

                Kdyz si to pocitam podle te treti fotky, tak by to 36z mohlo byt.

                0 0
            • Petr.T.M  

              Kurec, teď ste mě rozhodili, jdu to vytáhnout z rámu a poctivě přepočítat… Se uvidí !!!

              0 0
        • Petr.T.M  

          „Já omlouvám, já pomýlil!“ – jak by řekl pan Kaplan. Všem se velmi omlouvám, pěl let jsem žil v omylu. Zdejší odborníci mají samozřejmě pravdu. Smekám. Jedná se skutečně o kazetu 13 – 34. Ještě jednou omluva všem zúčastněným za matení. Věřte, nebyl to úmysl.

          0 0
      • Petr.T.M  

        Nikdo neporadí, kde takovouhle kazetu sehnat??? Ať to nemusím rozebírat a montovat obráceně… Ani stavěči kol nemají někde v posledním šuplíku něco takového???

        0 0
        • pepek  

          Nebuď připosranej, ojetá moc nevypadá, třeba si to sedne a nic střílet nebude. Napřed to vyzkoušej.

          0 0
          • Petr.T.M  

            Tak jo, napřed vyzkouším a nebudu stahovat gatě, když brod je ještě daleko…

            0 0
        • Vilém  

          Zkusil bych nekde v servisu vysomrovat zepar starych kazet a z nich ty dva pastorky vybrat.

          0 0
          • Petr.T.M  

            Takže se budu muset naučit stahovat a rozebírat kazetu… hm…

            0 0
            • Singlespeed  

              Stáhnou ti to v servisu za pár vteřin a rozebereš to pilkou na železo stejně jako ty vysomrované kazety. Přeřezaný čep, který drží pastorky pohromadě už tam pak dávat nemusíš, stačí pastorky a podložky po jednom naskládat na unašeč a zajistit závěrným šroubem.

              0 0
              • jecnak  

                Ty nytky co drzi levnejsi kazety pohromade se daji snadno vyklepnout dulcikem a pak vytahnout klestema. Je to cistsi prace.

                0 0
      • Petr.T.M  

        Tak mě to přece jen nemine!! Měnil jsem dnes na krosovém kole řetěz. Po cca 950 km. A na třetím nejmenším pastorku už mi ten nový střílí!! A´t jedu kterýkoli převodník, na třetím nejmenším pastorku řetěz střílí jak pominutý a nezabírá. Takže se řetěz už za ani ne 1000 km vytahá natolik, že stihne sešmajdat kazetu. Kam až půjde výroba zmetků?? Za chvíli se řetěz asi bude kupovat na každou vyjížďku zvlášť nebo co.

        Otázka je: Co teď?? Rad tu padlo dost. Vyměnit jen ten ojetý pastorek?

        Nebo případně nevíte někdo, kde by se u nás dalo sehnat tohle: http://harriscyclery.net/…34t-2847.htm ??? Poštovné a balné by tady vyšlo dráž než cena samotné kazety.

        0 0
        • pepek  

          Tak ho chvilku neřaď a je to.

          0 0
          • Petr.T.M  

            No to mě napadlo jako první, už jsem s tím tak dojel 10 km na vlak, ale dlouhodobě je to tak nějak aby se řeklo nesystémové řešení. To je jako v autě neřadit čtyřku. Jde se bez toho obejít, ale dlouhodobě?? To nebudu ten pastorek řadit s každým novým řetězem prvních 300–400 km. Jistě je to nejlevnější. Asi mi nakonec i nic jiného nezbude. Ale poud by to šlo vyřešit jinak, bylo by to lepší.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Využij toho, že 7 a 8 sp. mají stejné rozteče mezi pastorky, takže pokud máš třeba horní část kazety na společném unašeči, bude tam sedět (a řadit) odpovídající díl z 8 sp., které se shání lépe. Pastorky si pak můžeš v podstatě nakombinovat libovolně.

              0 0
              • Vilém  

                No ta roztec uplne stejna neni, ale nejak by to fungovalo.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Rozebral jsem si EF shimano 7 a 8 sp. řazení a kulisa je naprosto identická. Dokonce jsem s pilníkem předělal 7 → 8, tuším jsem tam přidal polohu ‚0‘. Případné rozdíly asi pobere tolerance řetězu a přehazky, ale se zárukou to jde.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ale jo, nejak to funguje, jak jsem psal, taky jsem kdysi takovy bastl vozil.

                    Rozdil v rozteci pastorku 7/8sp je 5/4,8mm.

                    0 0
              • Jakobo  

                Nebo koupit 8r kazetu 11–34 a 11z pastorek vyhodit, podlozky a matici pouzit ze stare 7r. Co jsem si vsiml, tak ten pastorek 13z u Shimana ma taky zoubky pro matici.

                0 0
                • Petr.T.M  

                  A to se dá, ten nejmenší pastorek „vyhodit“? Jestli to dobře chápu, tak tu kazetu vlastně rozebrat a zase složit s jinýma (starýma) podložkama. Tož to nevím, zda na to budu stačit manuálně.

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Imho nemusis ani menit ty podlozky, vzdalenost pastorku je u 7r i 8r ± stejna. Prave ze ten dalsi 13z pastorek ma drazkovani po obvodu stejne jako 11z, aspon teda co si pamatuji u mych kazet. Takze je dost pravdepodobne, ze celou 8r kazetu jen nasadis na 7r orech bez nejmensiho pastorku a pouzijes starou zavernou matici pro 13z. Chce to vyzkouset, kazeta stoji jen 200 Kc.

                    0 0
              • Petr.T.M  

                No, anebo co kdyby se to udělalo tak: Asi mě čeká výměna převodníků, pač už maj kolem 18 tis., říkali mi, že by to už chtělo. Tak co kdybych dal převodníky s méň zuby a k tomu tohle: http://www.pepebike.cz/…g41–7sp.html Mohlo by to tak fungovat?

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Přepočítej si převodové poměry s novým převodníkem. S touto kazetou se dostaneš k jemnějšímu odstupňování, ale zase menší ozubená kola se v praxi o něco rychleji opotřebovávají.

                  0 0
              • Petr.T.M  

                Jestli je to na společném unašeči nevím, protože netuším, co je unašeč. :-( Já se snad budu muset naučit být mechanikem.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Buď je část kazety/ celá snýtovaná do jednoho kusu a zvlášť se dají sundat jen nejmenší kolečko nebo dvě. Nebo je každý pastorek zvlášť a mezi nimi jsou vyjímatelné distanční kroužky, první dvě kolečka mají distanci řešenou přímo lisovanou obrubou na pastorku.

                  V případě druhém nemáš problém, můžeš libovolně vyměňovat jednotlivé pastorky, jakkoliv výrobce tvrdí, že spolu řadí jen ty, které pocházejí ze stejné sady.

                  Pokud náhodou zakoupíš novou kazetu, kde budou Tebou požadované pastorky snýtovány s ostatními, není až takový problém roznýtovat. Pokud použiješ původní distanční kroužky, bude to chodit jako fík.

                  Napiš, kolik zubů na pastorku potřebuješ, podívám se doma po starších kazetách, mohl bych něco najít.

                  V případě prvém, kdy Tebou opotřebený pastorek je součástí snýtovaného kusu, musíš vyměnit celou snýtovanou část s několika pastorky.

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Nemusi. Ty 2 nebo 3 nyty, co drzi kazetu pohromade proste odsekne, ty nyty tam jsou pouze pro pohodli pri vymene, ze nemusi trefovat jednotlive pastorky. Treba kazety Miche zadne nyty nemaji. Sam to pises vyse a v te posledni vete presny opak. Alu unasec tyto kazety urcite nemely.

                    0 0
                  • Petr.T.M  

                    Aha, díky. Tak si budu v sobotu hrát na montéra. Tož su zvědav, jak to dopadne.

                    0 0
    • Petr.T.M  

      Ještě bych se osmělil s dotazem, bo se v tom nevyznám (lama):

      Co víc vydrží:

      Kazeta Sram PG 730 http://www.kupkolo.cz/…pg-730_z730/

      a nebo

      Kazeta Shimano HG41 http://www.kupkolo.cz/…torku_z5045/

      Věděl by někdo??

      0 0
    • Grepi  

      jaký je rozdíl mezi kazetou a vícekolečkem?? a způsob uchycení a sundávání a potřebné nářadí

      předem se omlouvám za mou neznalost ,ale těmto věcem moc nerozumím

      0 0
      • Prazak0  

        Kazeta se nasazuje na ořech, v ořechu je volnoběžka, kazeta jsou spojené pastorky a mezi nima distanční kroužky. Případně kazeta není spojená, je to set pastorků a distančních kroužku plus závěrná matice.

        Volnoběžné vícekolečko má v sobě volnožné zařízení, na náboji není ořech případně to, na čem je ořech nasazený. Je na něm závit, na který se kolečko našroubuje. Při jízdě nebo spíš záběru klik se tedy vícekolečko stále utahuje. U kazety tomu tak není, tlak na pastorek nepůsobí utahování. Jinak vícekolečka jdou taky rozebrat, ale u nich to není obvyklé. Jdou vyměnit pastorky, pastorky se hůř shání, opravit jde i volnoběžka, ale nemá to smysl. Je jednodušší celé vícekolečko vyhodit a koupit nové. Dále, kazety jsou od nejnižších kvalit po nevyšší sady, vícekolečka jsou spíš pro nižší sady, jejich kvalita jim odpovídá. U vícekolečka je nepříjemná možnost poškození závitu, při špatném nasazení se ožvejká, pak j na vyhození náboj. Zde je větším výdajem spíš přepletení kola, jiné dráty, než náboje se závitem, které bývají spíš low-end.

        0 0
        • Grepi  

          super díky

          0 0
        • Vilém  

          Nejcastejsi problem vicekolecka je zpusoben pozici praveho loziska. Osa je pak namahana velkou pakou a je nachylna na zohnuti.

          Samo, ze v dobach, kdy kazety nebyly, existovaly i slusne naby, ktere na toho moc netrpely, to se spis osa zlomila.

          0 0
          • AV  

            P. Knebl (Putování pro nic za nic) uvádí, že na východ od EU se snáze koupí vícekolečko než kazeta

            0 0
          • Prazak0  

            Ano, docházelo třeba k ohýbání osy, pamatuji, ale ty náboje byly horší. Když jsem pořídil kvalitní čz, tak tam to drželo dobře.

            0 0
            • Vilém  

              Prave u loziskove CZ, na upinak, se mi osa zlomila. Pak nejaky vyssi Sachs a ten drzel.

              0 0
              • Prazak0  

                Já měl čz, bylo to dosti drahé, údajně zapouzdřené, fakticky normální konusové ložisko, ale drželo seřízené, velmi přesné. Osa držela, dutá na ru, předtím se ohýbala. Ale čz mohl dělat různé řady, asi jako Shimano dělá v různých kvalitách i cenových hladinách.

                0 0
                • Vilém  

                  CZ se delaly ve dvou verzich. Jednak konusove, druhak s lozisky. Loziskove byly drazsi. Tocily se nadherne, nevypadaly zle, zatesneni nic moc, jen silonova prachovka nad loziskem, upinaky hnusny kovovy.

                  0 0
          • kyl  

            To jsem řešil kdysi sousedovi a stálo to pár korun.Na pravé straně jsem vyhodil válečky mezi konusem a kontramatkou,koupil ložisko co sedělo přesně do díry na stahovák ve vícekolečku.Op­timální polohu jsem vyskládal na ose podložkama,pak už mu osy nepraskaly.

            0 0
    • Grepi  

      Obracím se na zkušené cyklisty s problémem ohledně vícekolečka na starém favoritovi (je na něm 5 koleček nejmenší má 13 zubů) a potřeboval bych ho vyměnit ale nevím jak ani co budu potřebovat za nářadí děkuji za každou radu (prosím raději delší a podrobnější popis)

      0 0
      • Grepi  

        jo a podle čeho bych měl vybírat nové vícekolečko

        0 0
        • novas752  

          Podle počtu pastorků a zubů na nich – aby bylo stejný.

          Ale asi to už dávno nebudou mít v každym krámu.

          0 0
          • Grepi  

            a jak to mám sundat??

            0 0
            • novas752  

              Nevim, hledej, určitě to tu bude minimálně 5×.

              Hádám že dvojtečkovej klíč a počítej s tim, že to bude brutálně srostlý a jen tak se to nepohne.

              0 0
            • šlapatko  

              Stahováků je mnoho, při stahování doporučuju stahovák zaaretovat nějakou maticí. Rády vyskakují, nebo se zlomí.

              0 0
              • Grepi  

                A jaké stahováky mám hledat??

                0 0
                • Vilém  

                  Podle toho, jaky tam mas to vicekolecko. Muzou tam byt je dve drazky (tech je vic velikosti), muze tam byt mnohohran podobny stahovaku na shimano.

                  0 0
                  • Grepi  

                    Ve středu vícekolečka jsou dva ďolíky, drážky proti sobě skrz střed

                    PS: zitra dodam foto

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Ano, taková vícekolečka se dřív dělala, i dnes na to prodávají stahováky, koukne na nabídku v eshopech, stahováky vícekoleček a kazet. Ty mají obvykle šestihran, ale některé jsou právě s takovými dvěma čudlíky, co se zastrčí do děr ve vícekolečku, stylem same samice. Takže to znamená jeden stahovák na staré vícekolečko, pak koupit nové vícekolečko a to bude mít jiný typ stahováku. Můžou se lišit vnitřní průměry šestihranu, česká vícekolečka to měla jinak než Shimano. Rozhodně nové vícekolečko na šestihran, to se neožvýká. Pak je třeba i nějaký klíč, do kterého se ten stahovák upne, aby šlo zabrat silou. Druhou rukou se drží do kolo, aby se netočilo. U kazet to jde lehčeji, ale zas je třeba koupit krom stahováku (podobný, ale malinko jiný rozměr jak na vícekolečka) je třeba i tzv. bič, který drží kazetu. Nebo omotat řetězem, řetěz přišlápnou nohou na zemi, někdy to tak jde taky.

                      0 0
                      • šlapatko  

                        Stahovák zajisti matkou, použij závit na ose. Stahovák upni do pořádného svěráku. Už jen povolit. I tak někdy uletí stahovák. Taky stojí kolem 50 kč. Někdy je třeba vícekolečko sundat destrukcí. Rozebrat, samotné tělo upnout do svěráku a povolit. Ideálně popraskají dráty a zákazník si udělá radost novým zadním kolem s kazetovým nábojem a novou kazetou. Staré kola jsou v servisu zábava :-)

                        0 0
                        • Prazak0  

                          Ano, vzpomínám, že to bylo taky třeba, při povolování, pokud to jde, tak se zas ta matka musí povolovat. Radost práce. Ale někdy může dávat smysl se s tím párat, třeba náboj může být slušný ap.

                          0 0
                • šlapatko  

                  Vyčisti spodek vícekolečka , uosy uvidíš co tam bude. Popřípadě dej foto. Tipů je více, dvě drážky, čtyři drážky, dvě díry, nejlepší je klasický stahovák SIS.

                  0 0
    • parduba  

      Pokud se to vícekolečko podaří sundat bez poškození náboje a budeš dávat nové tak určitě bude na jinej stahovák než to staré.Nechal bych to sundat v servisu.

      0 0
      • Prazak0  

        Je otázka, nakolik je dobrý náboj, dráty a zadní ráfek, nakolik je dobrý celý výplet, vycentrování. Jestli není rovnou lepší celé zadní kolo. Někdy to sundání může být problém.

        0 0
        • AV  

          S únavou materiálu u svého bicyklu mají problém i mnozí strojaři …

          0 0
    • Grepi  

      Tak tu je foto

      0 0
      • oddie  

        To se povoluje za ty dva zářezy, ty dvě dirky jsou v kroužku ložiska toho vícekolečka, to nevyšroubovávej, to by se ti akorát rozpadlo a kus by zůstal na náboji. I když, jestli tohle vícekolečko chceš pak vyhodit, tak za ten zbytek by to pak stačilo upnout do svěráku a nepotřeboval bys stahovák…

        0 0
        • Grepi  

          Za ty větší blíž k středu nebo ty 2malinke dirky ve tvaru kruhu??

          Jen abych nedělal něco potom blbě

          0 0
          • novas752  

            Za ty drážky blíž ke středu.

            Ty dvě dírky jsou na rozebrání samotného volnoběžného vícekolečka, ne na jeho sundání z náboje.

            0 0
          • oddie  

            Ty dva zářezy blíž středu slouží k odšroubování celého vícekolečka.

            Ty dvě malé dírky slouží k jeho rozebrání (vysypou se kuličky, sundáš vnější část s pastorky, dostaneš se na praporky, ale vnitřek zůstane našroubovaný na náboji).

            0 0
          • Vilém  

            Proc vubec chces menit? Pokud je treba spatna volnobezka, tak bych to radsi rozkuchal cely, za zbytek chytnul do sveraku a po stazeni vyhodil. Usetril bys za stahovak, ktery stejne uz tezko vyuzijes.

            0 0
            • Grepi  

              Nový řetěz mi na starém vívekolečku přeskakuje

              Když koupím pěti kolečko a k tomu i stahovák budu potřebovat ještě něco??

              0 0
              • Vilém  

                A mas ten spravny rozmer retezu? Od pohledu zas tak moc ojety nevypada.

                Stahovak myslis na tu starou, nebo na novou volnobezku?

                0 0
                • Grepi  

                  Myslim stahovak na nove vicekolecko

                  Nevim co je volnokolecko, rád bych to zjistil

                  0 0
                  • novas752  

                    Volnoběžný vícekolečko je to co tam máš. :)

                    Prostě vícekolečko s integrovanou volnoběžkou (prodává se jako jeden kus).

                    0 0
                  • Vilém  

                    Jak pise novas. Pokud ji budes chtit v budoucnu sundavat, tak se stahovak muze hodit, nutnost to vsak neni, na instalaci ho nepotrebujes.

                    0 0
                  • oddie  

                    Stahovák na nové nepotřebuješ, to přeci stahovat nebudeš :)

                    Nové našroubuješ rukou, a dotáhneš prvním pořádným šlápnutím…

                    0 0
                    • Grepi  

                      Super díky tak to jsem nevěděl a dá se staré vícekolečko stáhnout nějak jinak nebo musim koupit stahovak na jen to jedno použití

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Pokud to vicekolecko chces dat dolu, tak bud stahovakem, nebo za cenu destrukce rozebrat a stahnout ve sveraku, nebo odnest do servisu. Na instalaci; jak uz padlo, stahovak nepotrebujes.

                        0 0
                      • novas752  

                        Asi bude třeba ten stahovák (a i tim to jde často hrozně blbě – jízdou se to utahuje absolutně na krev). = často se stahovák upne do svěráku, nasadí se na to kolo a rve se to za to kolo.

                        Ale pro jedno použití neni třeba kupovat, stačí zajít do servisu a tam by to měli na počkání sundat za vyloženě pár korun maximálně.

                        0 0
                        • Grepi  

                          Tak jo díky znylým cyklistům za jejich rady a raději objetuji pár Kč a nechám si to sundat v servisu na to vyhození nebudu kupovat stahovák

                          0 0
                          • oddie  

                            Už dvakrát tu máš popsáno, že na to, abys to stáhl a vyhodil, nemusíš kupovat stahovák, stačí vyšroubovat ten kroužek (za ty malé dírky třeba sekáčem), shodit tu vnější část s pastorky a za tu vnitřní část to upnout do svěráku.

                            0 0
                      • oddie  

                        Más to výše popsáno už 2×

                        0 0
                        • AV  

                          Před … no už je to pár let 8-) … mě servisák radil dát pod vícekolečko drát. Ten se před demontáží vyškub´ a vícekolečko šlo bez větší námahy (a nebezpečí poničení stahováku) odšroubovat.

                          To se už nedoporučuje?

                          0 0
                          • standoslav  

                            To by jsi musel např. spící pěkně ohnout, ať tam sedí, ale i tak to není zrovna echt řešení. Jinak doporučuji rozebrat staré, zahodit ho a koupit nové 5/6 kolečko i se stahovakem. Stejně mu na tom šrotu budou praskat špice, takže ho bude !!! potřebovat.

                            0 0
                      • Prazak0  

                        Tak stahovák by mohl stát cca 60kč, sundání v servisu levnější nebude. Ale zas to snad sundají, může to být tak zatažené, že to ani tím stahovákem nebude chtít jít.

                        Jinak k novému vícekolečku koupit stahovák, aby k němu pasoval. Před nasazením vícekolečka závit namazat vazelinou, případně vnitřní závit ve vícekolečku, pak jde lépe sundavat.

                        0 0
    • Concorde  

      Kdyz uz se to vytahlo… Jen tak pro zajimavost, nevi nekdo jak se sundava tohle?

      0 0
    • Fran-tic  

      Máte někdo zkušennost s tímto šroubovacím 7sp 11–34?

      https://ekolo.cz/…egarange-dnp#…

      0 0
      • Prazak0  

        Pokud bych jezdil vícekolečko a ne kazetu, tak tomuto bych se vyhnul. Proč? Zbytečně malý nejmenší pastorek, z mého pohledu. Potom obrovksý skok na největší pastorek, o 10 zubů. 24z z mého pohledu je na některé kopce dost těžký převod, ale skok na 34 je velký rozdíl. Mám vyzkoušeno na kazetě, kterou jsem zajížděl a nerozdělával (nyní syndaná). Tam je 26–34 a je to moc, chybí něco mezi. Velký je i skok 15–18, taky znám z jedné kazety, co jsem měl dřív.

        0 0
        • Val  

          ja jsem zase s 8 kazetou megarange s tim 26–34 naprosto spokojenej, chtel jsem prejit na jednoprevodnik bez zbytecnych investic a tahle kazeta mi dala dostatecnej rozsah, nic mezi mi nechybi – 34 je proste vyprostovak do nejprudsich kopcu

          0 0
          • Prazak0  

            Jistě, pokud někdo jezdí max. 26, tak 34 se může hodit pro mimořádné situace. Ale pokud někdo jezdí často těch 26, tak obvykle se najde nějaký kopec, kde by se hodilo těch 30 nebo 29. Jel jsem někde, kde 26 bylo málo a 34 zbytečně lehké. Odstup mezi pastorky by neměl být příliš velký. I když u velkých pastorků jsou možné větší skoky, tak i tak je to moc. Dále, ono je znát i rozdíl mezi 24 a 26. Vlastně tam mám skok 23–26, kde je to citelný stupeň, z mého pohledu tak akorát.

            0 0
            • Mikl_1  

              Pánové, chtěl bych se prosím zeptat. Myslíte že půjde toto šroubovací 7sp 11–34 použít na obyčejné levné kolo z Decathlonu ? http://www.decathlon.cz/…o-zlute.html

              Zda to zvládne přesmykač – ten skok 26–34? Dnes je tam šroubovací Shimano TZ21.

              Synátor preferuje rychlost a ta 14-tka je poměrně kmitací i po rovině. Děkuji za názor.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Jaké šroubovací 11–34? Teď je tam MF-TZ21, podstatná je ta zkratka MF, tedy šroubovací vícekolečko. Aby to mělo 11z, tak musí být jiný náboj – na stahovací kazetu, značenou u Shimana CS-HGxx, která je zajištěna dutým šroubem na tisícihran. Pokud bys opravdu nutně potřeboval zrychlit, tak je jednodušší vyměnit kliky s převodníky (třeba za 48/36/26), ale nedělej to.

                Jen, ať synátor kmitá, to se později těžko učí. Nedej na jeho výmluvy.

                Převod 42:14 je přesně 1:3, tedy při obvodu kola dejme tomu kolem 2 m, ujede na každé otočení klik metrů 6. Když bude točit 90rpm (to je na děti pomalý volnoběh), tak ujede za minutu 6×90=540m, to je přes 32 km/hod. Opravdu po rovině jezdí tak rychle?

                0 0
                • Fran-tic  

                  předpokládám to, co jsem postoval o kousek výš https://ekolo.cz/…egarange-dnp#…

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Tak to tam samozřejmě dát půjde, přesmykači je to celkem jedno (rozsah převodníků 18z).

                    Přehazovačka se s tím také nejspíš nějak vyrovná, přestože tady tvrdí výrobce , že kapacita napínání je 34 zubů nebo méně, největší přípustný pastorek 28z, nejmenší 14z a rozsah na převodníku 20z (to je těch 20 + (28–14) = 34z celkové kapacity.

                    Pokud by to mělo chodit s jistotou, tak vyměnit i přehazovačku, nejspíš za model s delším ramínkem.

                    0 0
                    • Mikl_1  

                      Díky za rychlou reakci. Laboruji s těmi kolečky především proto, že syn měl na předchozím kole nejmenší pastorek asi 12z a teď má pocit že musí moc kmitat aby stačil starším klukům, kteří jedou na větších kolech. Ze šroubovacích sedmikoleček jsem našel menší než 14z jen toto uvedené 11–34.

                      Na nějaké kalkulačce na webu mi vyšlo že výměna předního tácu ze 42 na 46 má daleko menší efekt než pastorku ze 14z na menší počet. Ty argumenty v diskusi výše – moc velký skok mezi 26–34 jsou samozřejmě na místě.

                      Jinak

                      Nepochopil jsem úplně ten Tvůj výpočet – rozsah zubů je u tohoto šestikolečka 34–11=23z, tedy přesmykač asi nedává?… (rozsah převodníků 18z)

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Šroubovací vícekolečka, tak viděl jsem s nejmenšími pastorkem 13z, menším ne. Navíc tu může být problém, že na nejmenším pastorku sice řetěz drží, ale nějak divně. Pocitově jakoby to nesedělo, nevím jak to lépe popsat. Tohle u kazety nenastane, u některých vícekoleček jsem to párkrát zažil.

                        Jinak souhlas s ostatními, 11z pastorek mi přijde moc těžký převod pro tak starého kluka.

                        0 0
                      • Prazak0  

                        Šroubovací vícekolečka, tak viděl jsem s nejmenšími pastorkem 13z, menším ne. Navíc tu může být problém, že na nejmenším pastorku sice řetěz drží, ale nějak divně. Pocitově jakoby to nesedělo, nevím jak to lépe popsat. Tohle u kazety nenastane, u některých vícekoleček jsem to párkrát zažil.

                        Jinak souhlas s ostatními, 11z pastorek mi přijde moc těžký převod pro tak starého kluka.

                        0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Přesně tak, výměnou by ses dostal na požadovaný rozsah 20 (převodníky) + (34–11) (vícekolečko) = 43 zubů celkem, teoreticky by to už přehazovačka neměla pobrat. Přesmykač je to vepředu, tomu je kazeta/vícekolečko celkem buřt, je limitován počtem a velikostí převodníků a příp. úhlem sedlové trubky, na kterou se uchytává.

                        0 0
                        • Mikl_1  

                          Jasně, rozumím. Vyjádřil jsem se špatně nemyslel jsme přesmykač, ale přehazovačku vzadu. A argumenty výše chápu. Přesvědčím syna, že má zůstat u 14–28. Je mi záhadou proč se šroubované kolečka vyrábí až od 14 výše, když kazety začínají na 11, 12 (asi je to dáno konstrukcí). Ještě se zeptám poslední dotaz. Když bych vzadu vyměnil sedmikolečko 14–28 vyměnil za 13-X, projeví se to (alespoň pocitově) na rychlosti při jízdě po rovině (z kopce) ?

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Rozdíl mezi 14 a 13 je přes 7%, to už je cítit.

                            Velikost nejmenšího pastorku je záležitost konstrukce ořechu/unašeče a zajištění kazety/šroubovacího vícekolečka. Samozřejmě, že menší pastorky, pokud by se používaly hodně, by se i velmi rychle opotřebovaly (řetěz zabírá za méně zubů), takže je z tohoto pohledu výhodnější mít větší pastorky a těžší převody „nahnat“ na převodnících.

                            Třeba na dětských silničních závodních kolech se to řeší tak, že celkem záhy mají běžné převodníky, ale doplněné právě o kazety začínající třeba až od 16z, zato s jemným odstupňováním v celém rozsahu. Je to i z toho důvodu, že různé kategorie mají – což je velmi dobře -předpisem omezen nejtěžší povolený převod.

                            Těžší převody jsem řešil už na kole 24" Author Limit, ale to pouze z důvodu jízdy v háku/ve vláčku, kdy z mírných stoupání za mnou dcera a poté ani synové nebyli opravdu schopni udržet rychlost a já jsem jim na kole s brašnami přitom vytvářel dostatečný tunel. Takže jsem přepletl zadní kolo na kvalitní kazetový náboj a nasadil standardní kazetu. Což mělo zásadní výhodu i v menším odporu náboje a zásadním prodloužení servisních intervalů. Přepletl jsem obě kola na XT náboje, čímž jsem cenu stroje zvýšil minimálně o 50% :-(.

                            Pro Tvé účely se nevyplatí do tohoto kola moc investovat, ale něco se udělat dá. Protože má hliníkový rám, tak by mohlo bez problémů být zadní kolo také s rychloupínákem, usnadňuje to řešení případných defektů. Pokud synovi nechybí lehké převody, pak by to bylo na větší operaci, doporučuji zejména následující dvě možná řešení.

                            Celé zapletené zadní kolo s dvoustěnným ráfkem a základním kazetovým nábojem se dá koupit cca za 1200 Kč, k tomu připočti cenu kazety (viz níže) a jejího nasazení nebo pořízení toho správného ořechu na utažení. Jsi na nějakých 1500 Kč a zásadně se zlepší odolnost zadního ráfku vůči nešetrnému zacházení a rozcentrování, to se u V-brzd vždycky hodí. Pokud má kolo sloužit dalším dětem v rodině, tak je to optimální volba.

                            Teď jsou tam jednostěnné ráfky, takže do nich se vyplatí zaplést tak maximálně základní náboj na kazetu. K tomu nějakou levnou 7 nebo 8 sp kazetu, pak to bude fungovat i se stávajícím řetězem a přehazovačkou, třeba tohle. Tak by ses (nepředpokládám, že se do toho pustíš sám, přestože je to jednoduché, jen potřebuješ základní nářadí), mohl -i s přepletením- dostat na cenu cca 900 Kč za kolo i s kazetou, záleží, jestli budou sedět délkou stávající dráty k novému náboji. Ale bude tam pořád ten jednostěnný ráfek.

                            Vzhledem k nízké pořizovací ceně kola jsou to velké částky, aspoň vidíš, na čem jsi při nákupu kola ušetřil :-D.

                            0 0
                            • Mikl_1  

                              Super, díky. Obě varianty mi připadají super. To levné kolo jsem kupoval především proto, že nejmladšímu synovi se zděděné kolo neopravitelně rozsypalo a až z tohoto vyroste (což může být za rok, dva) už ho nevyužiju. Na druhou stranu, když koupím nové zadní kolo + kazetu za cca 1500 + nechám přemontovat (počítám tak 500,–) pořád jsem na 7 mi tisících za kolo, což je stále super a vyřeším i potřeby častějšího centrování kola (což neumím a zase bych platil servis). Ještě jednou moc díky za rady.

                              0 0
                              • Mikl_1  

                                Tak jsi mě tím příspěvkem natolik namotivoval, že jsem zaběhl přes ulici do Decathlonu a dokáží to kolo vyměnit + seřídit za 200 Kč. Takže půjdu do výměny zadního kola + kazeta.

                                Jenom bych Tě ještě poprosil – k tomu odkazu co jsi posílal na zadní kolo Dragon line 559 BA+GBS,nerez BA, Shim TX 800 BA, jde tím opravdu nahradit to stávající B'TWIN Alloy Single Wall ? (třeba šířka kola…, opravdu jsem laik)

                                Díky moc

                                0 0
                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  Tak to máš úplně zadarmo.

                                  Ano, vyměnit by to šlo, protože náboj je standardní šíře 135 mm a ráfek má 559 mm (aka kola 26"). Maximálně ještě seřídíš polohu brzdových botek s gumičkami tak, aby dosedaly na nový ráfek kolmo (ale to je stejně lepší se naučit tak jako tak, abys mohl případně seřídit brzdy pro normální výkon i s obroušenými gumičkami). Případně ještě stavěcím šroubem na brzdách trochu upravíš délku bovdenu, pokud by byl jeden z ráfků výrazně užší/širší, aby páky brzd zabíraly obě v podobném místě.

                                  0 0
                                  • Mikl_1  

                                    Takže objednáno kolo Dragon line 559 BA+GBS,nerez BA, Shim TX 800 BA + kazeta Kazeta FORCE 7-pastorků 12–28z (viz Tvoje odkazy), za týden dorazí – nechám smontovat a seřídit a může valit z kopce na dvanáctku :-)

                                    Moc díky všem za reakce, super fórum.

                                    0 0
                                    • Mikl_1  

                                      Tak jsem předal do Decathlonu k montáži a sdělili mi ž to nepůjde. Prý nábu s osmičkovým ořechem nelze použít na sedmikolečko. Neměla by ale stačit nějaká ta podložka o které tu píšete ?

                                      0 0
                                      • Vilém  

                                        Staci podlozka pod kazetu.

                                        0 0
                                        • Mikl_1  

                                          A můžeš prosím hodit nějaký odkaz jaká podložka ? Něco takového ? http://www.koloasport.cz/…CNI-8-9-na-7

                                          0 0
                                          • Vilém  

                                            Vzdycky jsem tam daval podlozku z rozebrane stare kazety, ktera puvodne slouzila jako distancni mezi pastorkama. Vetsinou to vyslo, ze se dala jedna plastova a jedna kovova, ktera byla u 7sp kazet u nejmensich pastorku. Napred nasunout kovovou, pak plastovou, pak kazetu.

                                            0 0
                                            • Mikl_1  

                                              Chápu to správně, že z té původní kazety (kterou nahrazuji) lze použít distanční podložku mezi pastorkama? Resp. každá kazeta má tyto distanční podložky ?

                                              0 0
                                              • ˘Ö˘ Krab  

                                                Součástí dodávky nové kazety je standardně tenká ocelová podložka (za největší pastorek k výpletu). Někdy dokonce stačí dvě takovéto podložky k odstranění vůle, většinou je potřeba dát od výpletu tuto kovovou tenkou a na ni (z rozebrané kazety) ještě standardně tlustou – to Ti doporučil Vilém. A krom toho existují další specializované tloušťky podložek právě pro takovéto případy použití málopastorkových kazet na široké ořechy (standardně na zápletech Mavic a Campa).

                                                0 0
                                              • Vilém  

                                                Pokud je to kazeta, ne sroubovaci x-kolecko, tak ano. Proste se odstrani nyty (nektere byvaji sesroubovane), ktere ji drzi pohromade a ona se rozpadne na samostatne pastorky a podlozky.

                                                Vsechny kazety podlozky nemaji, ale to zrejme nebude tvuj pripad, nektere maji pastorky nanytovane na duralovem unaseci.

                                                0 0
                                                • ˘Ö˘ Krab  

                                                  Provizorně by se asi dal použít i předposlední lisovaný pastorek, ten bývá většinou volný a má ještě průběžné drážky a vlastně integrovanou podložku (poslední nemá průběžné) a odpovídající tloušťku – pokud už ne moc velkou.

                                                  0 0
                                                  • Mikl_1  

                                                    A použít tuto originál redukční podložku ? http://www.cyklosvec.cz/…ni-8-9-na-7/

                                                    Ten servisman z Decathlonu tvrdil, že může být moc tlustá (může prý být omezení rámu) a že půjde velmi těžko seřídit přehazovačka

                                                    0 0
                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Ta by měla sedět. Ale právě v normálních zavedených servisech mají v ponku hromadu tenkých podložek a pár rozebraných kazet (to máme doma skoro všichni), když nesedí originální podložky, tak kombinací těch tenkých kovových (0,9 mm) a případně distančních z kazety vyrobí cokoliv s velmi malým krokem.

                                                    Zatím jsem vždycky přehazovačku seřídil, a to i na řazení 9 sp a zápletech s ořechem pro 11 sp a podložkami. Že to v servisu nikdy nedělali neznamená, že to nefunguje a nejde. Když si koupíš nové záplety Mavic nebo Campa nebo Fulcrum, je rovnou na ořechu takováto masivní podložka pro použití 10 a méně rychlostních kazet.

                                                    0 0
                                                  • Mikl_1  

                                                    Tak mám několik možností:

                                                    1. dokoupím redukční podložku a budu doufat že to v Decathlonu dají
                                                    2. vezmu to jinam, kde si s tím poradí
                                                    3. zkusím vrátit zadní kolo a koupím šroubovací sedmikolečko 13–28 (s tím by problém mít neměli)
                                                    4. dokoupím osmikolečko a vyměním přehazovačku za osmi (řadiče, přehazovačku, přesmykač, možná ne řetěz), to jsem ale minimálně 1 litr +

                                                    Z toho co píšete mi to nejvíc vychází na variantu 2

                                                    0 0
                                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                                    Tak, (2) bych skoro doporučil, vyjde to nejlevněji a navíc vědět, kde v okolí máš použitelný servis není k zahození.

                                                    Na „osmikolečko“ by stávající řetěz šel, dokonce by i stačilo nechat přesmykač a přehazovačku. A pokud bys nechal i 7 sp řazení, tak by to také chodilo, jen bys nevyužíval jeden pastorek na kraji – 7 sp a 8 sp Shimano mají téměř totožný chod.

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Dej to do normalniho servisu.

                                                    0 0
                                                  • Mikl_1  

                                                    Tak byť se varianta 2 nabízela jako nejrozumnější, pohodlnost zvítězila. Zvolil jsem variantu co zmínil Krab a dokoupil za 2 kila osmikolečko 11–32. Takže funkčních budou pastorky 11, 13, 15, 18, ​​21, 24, 28 a když s tím budou problémy, rozhodnu se jestli zvolím variantu 7 s podložkou (v normálním servise), nebo nechám vyměnit řazení a měnič a mladej bude mít vzadu 8 rychlostí. Díky moc za rady a názory

                                                    0 0
                            • Lišák  

                              Jen detail – pokud zaplete nábu s osmičkovým ořechem, a bude chtít použít sedmikolo, tak tam bude muset dát nějakou podložku. Sedmičkový ořech je kratší.

                              0 0
        • oddie  

          15–18 mi kdysi na jednom kole vadilo, na 1× něco mi nevadí, protože to mám na kole, kde se nejezdí závody ani nic ostrého, tak si prostě o ten větší skok trochu zpomalím a prd se děje. Pokud se člověk musí držet skupiny, jemnější odstupňování se hodí, na výlety s dětma nebo courání se sám je mi to jedno.

          0 0
          • MlokCZ  

            I na turistické ježdění solo je to individuální. Já bych 15–18 skok nesnesl ani na solo dojíždění do práce. Tenhle skok je za mě nejhorší co může být a je ještě horší než 10–12 u Sram kazet. Oba jsou sice stejně velké 20% a na nejtěžších převodech to vadí nejvíc, jenže pastorky 15 a 18 se jezdí o dost více než ty nejmenší dva, takže je to ještě horší.

            Já měl na hraně ještě 18–21 skok. Ten jsem jezdil více let a nějak se to dalo, ale nebylo to úplně ono.

            0 0
            • Prazak0  

              Skok 15–18 jsem taky zažil, dál následovalo 21. Jezdil jsem to s převodníkem 52z, takže 52/18 byl převod na rovinu. 52/15 šlo dát z kopce, ale muselo to být prudší kopec. Prostě jak kdyby člověk zařadil do rychla o dva stupně.

              Teď jsem si pořídil kazetu, co začíná na 15 zubech. I z kopce celkově 3,8% nebo 4,8% jezdívám nejčastěji 17z. Pod oběma kopci je totiž zatáčka, kopce nejsou zas tolik dlouhé. Kratší dobu pro rychlosti do 40 km/h nečiní problém to točit 50/17. Podobně v týdnu při kratší vyjíždce jsem tak jel po rovině a silným větrem v zádech, 38–40km/h na tento převod. Pro delší jízdu bych pochopitelně volil převod těžší. Jenže já po rovině obvykle jedu pomaleji.

              Kazeta byla 12–13–15–18–21–24–28–32, myslím ta původní, co jsem jezdil dřív. Pro mě krajně nevyhovující, pastorky 12 a 13 jsem nejezdil vůbec, 15 jen z kopců a nižší kadencí. Velké pastorky jsem tehdy nejezdil, kopce 4–5% jsem jezdil 42/24. Dneska jezdím na 36/24. Z mého pohledu ty MTB kazety začínají na zbytečně malých pastorkách, které většina lidí nevyužije. Nebo by byly použitelné na malých převodnících, co se objevily, myslím nějakých 36/24 nebo co tam dávají. Pro silniční nabo krosový převodník, co má ten velký 50 nebo 48 zubů jsou nevhodné.

              0 0
              • Lišák  

                Ad MTB – Pokud máš jednoplacku 30 zubů, tak nemůžeš začínat na patnáctce. Ani při 32 zubech na placce. Tam jsi rád za desítku ;-)

                Doba se posunula, ať se to komu líbí, nebo ne.

                0 0
                • Prazak0  

                  Já jsem to zmínil, tu možnost malých převodníků, kde ty malé pastorky jsou pak využité. Ale tu kazetu, co jsem vypisoval počet zubů, tak tu jsem si řídil před 12 lety. Tehdy ještě móda jednopřevodníků nebyla. Šlo o osmičkovou kazetu, ale podobně začínají i devítkové. Nevím, jestli má někdo k jednopřevodníku osmičkovou nebo devítkovou kazetu. U kola, co jsem kupoval kolem r. 2000 začínala kazeta na 11 zubech, krosové kolo s velkým převodníkem 48z. Chápu, že jsou nějak nastaveny pastorky na kazetách pro závodníky, oni těžké převody využijou, i když některé jen z kopce. Ale tytéž převody pro méně výkonné cyklisty nedávají smysl. Co se týče výkonnosti a rychlosti kol, tak ta zůstává v podstatě stejná. Dnes na lepších kolech jezdí lidi zhruba stejnou rychlostí jak dříve. Více převodů beru jako výhodu, než do kopce muset jezdit ve stoje, protože převody jsou moc těžké. Ale nedává mi smysl mít kazetu s více pastorky, kde ale velkou část prostě nevyužiju nebo využiju jen sporadicky.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Ach ne. Už je to tady zase.

                    0 0
                  • novas752  

                    A došlo ti, že převod 48–11 udělá při kadenci „bába s nůší“ (asi tak 40rpm) rychlost jen cca 23km/h? :)

                    Ale ano, taky to nechápu, dát tam starou klasickou mtb trojpilu 22–32–44, převody do kopce by byly daleko lepší, nicméně stejně – spousta turistů a zvlášť žen v kopci prostě slezou, i když lehčí převod v záloze maj, prostě maj pocit, že se utočej a bude je to stát hrozně sil. :)

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Tak babky přes 70 jedou po rovině nějakých 13–14 km/h, osobně jsem změřil, když jsem na venkově jel asi kilometr za jednou vzdálenou tetou. Kolo s jedním převodem, na rovinu dosti lehkým, ale moc rychle to netočila. Takoví užitkoví uživatelé mají nízkou kadenci, ale současně chtějí i lehký převod. Víckrát jsem si všiml, že tenhle typ jezdců jezdí dost lehké převody po rovině, kadence taky nízká. Nebo někteří točí i relativně rychle ale opět velmi lehký převod. Ač jsem příznivcem vyšší kandence, tak pro pomalé jetí snížím nejen sílu převodu, ale i kadenci. Ano, pro ty krosový a trekingový kola by bylo daleko lepších menší trojpřevodník, co má největší pilu 44 nebo 42 zubů. Pastorky, co začínají na víc zubech, tak se kupodivu neseženou v nejlevnějších řadách, kde bych to čekal, ale spíš ve středních a vyšších. Obvykle na kazetě pro juniory v silničním složení. Z tohoto pohledu byla kupodivu lepší šroubovací vícekolečka, která začínala třeba na 14 zubech.

                      0 0
    • Grepi  

      Ehm nerad se ptám ale chtěl bych se zeptat zda by mi někdo stručne nepopsal jak sundat vícekolečko rád bych si pořídil nové a je mi líto dávat moje kolo do servisu aby mi to sundal jeden chlap co tu jako jedinej má servis na kola a jelikož vždy když jsem k němu přišel udělal mnoho zbytečné práce k ničemu a tak bych to rád skusil doma a kdyby klidně foto nebo odkazy nechci si to pak dodrbat jen proto že jsem si tu něco špatně vyložil předem děkuju těm co mi poradí

      0 0
      • Lišák  

        Různá vícekolečka mají různé stahováky. Pokud máš Shimano, použiješ tenhle.

        Existují však i jiné. Např., nebo a ještě další, lišící se těmi výstupky.

        Pokud máš ten správný, tak ho dáš do vicekolečka, zajistíš upínákem, nebo maticí, upneš ho do svěráku a trhneš kolem, jako bys šlápnul dozadu. Bývá to dost dorvané, pokud nebylo před montáží namazáno, tak to bývá i zarostlé, tudíž to jde hodně blbě.

        0 0
        • Grepi  

          A napadlo mě že stahovák by možná ani nebyl potřeba (vícekolečko je na vyhození) rozdělat ten kovový kruhový tentononc aby se oddělily převody a pak upnou to svěráku ten zbývající příchyt šlo by to? Kdyby někde byla chyba opravte mě moc tomu nerozumím a neuním to asi dodtatečně popsat

          0 0
          • Smazaný účet  

            kup stahovak, usetri ti to kupu nervu..

            0 0
            • Vilém  

              Vis co to stoji penez? Je to chudy student a auto ma prednost.

              0 0
          • oddie  

            Šlo.

            0 0
          • Grepi  

            Tak a mám dole vícekolečko a kuličky se vysypaly proto tam byla ta vůle (asi) a jindy si to chytnu do svěráku a sundám zbytek jo a jinak zarostlý to nebylo ale namazaný celkem jo a kupu nervů cha to a nervy toto byly jako vánoce (sundávat díly z auta je mnohdy horší)

            0 0
            • Vilém  

              Kulicky se vysypaly, protoze jsi to rozebral, ne kvuli vuli.

              Jestli je to zarostly, to stale jeste nevis, pokud nemas sundanej ten zbytek.

              0 0
              • Grepi  

                No jako vysypaly se protože jsem to rozebral to jo ale nějaký chyběly a sem tam něco kuličku připomínalo (konzistence bláta)

                0 0
        • Prazak0  

          koukal jsem na fotku, asi to bude te třetí odkaz na stahovák vícekoleček Velamos. Místo toho čtyřkolečka by se na toho starého favorita mohlo vejít sedmikolečko. To Shimano nebo Sunrace, v ceně nějakých 350Kč, stahovák pochopitelně jiný. Pokud to vícekolečko tam bylo dlouho, nemusí jít povolit. Šroubovací vícekolečka se šlapáním utahují, pokud nebylo nasazené a závit namazán vazelinou, nebo dlouho sundavané, tak se může stát že sundat nepůjde. Stahovák pak vyrve v těch dvou otvorek, kam se nasazuje kus materiálu, ale sundat to nejde.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Pomuze pritahnout stahovat matkou na ose…ale asi to nemusi fungovat vzdycky. Tazatel to ale radeji bude mordovt ve sveraku, tkaze ja bych pockal, kam se dostane:)

            0 0
            • oddie  

              Popravdě, kdyby po mě chtěl někdo sundat šroubovací x-kolečko s tím, že ho pak chce stejně vyhodit, na stahovák bych se vys… taky a rovnou to rozházel a vzal tím svěrákem.

              0 0
              • Vilém  

                A to proc? Dat tam stahovak, chytnout do sveraku a sundat ho, je otazka dvou minut. Rozdelat ho trva mnohem dyl.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ja uz vidim situaci „nedrzi to, musim to poooradne utahnout“ comz bud rozlame sverak, nebo udela z naby sisoid…

                  Obdobi „nejak to zbastlim“, jsem mel nekdy kolem 14 roku…nastesti jsem tou dobou nemel auto, takze jsem mohl kapesne utracet i za vercajk (poprosit tatku, at mi to koupi:))

                  0 0
                • oddie  

                  Dojít koupit stahovák otázka dvou minut není, za tu dobu to bude mít sundané 10×, no a předjímat, jak to půjde krásně povolit je taky docela vtipné, když si tak vzpomenu na ty rozlámané stahováky, co kluci v servisu měli, zvláště u těch starých krámů, co teďka lidi sbíraj různě po půdách je pravděpodobné, že to bude zarostlé pořádně.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Z tveho postu jsem predpokladal, ze jsi treba servisak, nebo se tim nejak zabyvas, proc by za tebou jinak nekdo chodil s takovym pozadavkem? Z toho vyplynula i ma odpoved.

                    Pokud bych se nicim takovym nezabyval, nemel ten stahovak, tak dotycneho poslu nekam a ne, ze bych se s tim rozebiral atd.

                    0 0
                    • oddie  

                      Zabývám se tím okrajově. Je pravda, že ofic servis by to asi měl tím stahovákem zkusit, ale jinak vyšroubovat ten kroužek ložiska a shodit to všechno dolů je taky práce na chviličku, takže v náročnosti žádnej zásadní rozdíl není.

                      0 0
                  • Prazak0  

                    Stahovák to myslím vydrží, ale nevydrží to materiál vícekolečka. Mám s tím sám zkušenost z dřívějška, na rozdíl od stahováků s šestihranem, kde jsou jen ty dva zuby nebo jako to nazvat, tak tady to materiál nemusí vydržet. Pochopitelně stahovák to nemusí taky vydržet, buď se ožvejká, nebo se ten zub urve.

                    Chybí mi důvod, proč to chce dělat. Náboj na šroubovací kolečko kvalitou nebude taky nic moc, výplet vycentrovaný asi není. Jestli chce zaplést „pořádný“ ráfek na starý ********* náboj, na kterým bylo zarostlý vícekolečko, tak takovýmu šetření se chce vyhnout. Tím zaplatí o malinko míň jak za komplet nový zadní kolo, akorát mu to dlouho nevydrží a v součtu za to dá víc. Nebo dospěje k názoru a stejně to vyhodí.

                    Přitom nový zadní kolo v lepší kvalitě než co má by se dalo sehnat za cca 400kč, pokud shání nejlevnější. Měl by i dvojstěnný ráfek, pozink dráty, levný náboj s výměnnými ložisky. Akorát by to chtělo přepodložkovat z 135mm na 130mm, případně roztáhnout tu zadní stavbu na 135mm.

                    0 0
    • Grepi  

      Popíšu svou situaci vzal jsem si kolo (rám atd) kde bylo kolo (výplet, ráfek, náboj) s 6-ti převodama i s přehazovačkou a dal jsem tam jiné kolo (vyplet atd) s 5ti kolečkem a ted mam zase jine kolo (vyplet atd) puvodne s osmikoleckem ale dam tam 7mi kolečko pobere to přehazovačka a ozubenej talíř?

      0 0
    • Grepi  

      jen dotaz čím namazat závit na náboji než namontuju vícekolečko? stačí obyčejná vazelína?

      0 0
      • Lišák  

        Vždycky jsem to mazal vazelínou, která byla zrovna po ruce, a vždycky jsem to pak povolil.

        Nemaž jen závit na nábě, ale mázni i závit ve vícekolečku.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.