Karbonova sedlovka - max. moment

19 nepřečtených
  • vojbarz

    Ahoj,

    mam starsi kolo, karbonovy ram i sedlovka, musel jsem si povytahnout sedlo a i po ocisteni a pouziti pasty (konkretne MOTOREX CARBON) mi sedlovka utika. Na objimce neni uvedeny moment a tak utahuji momentem 4Nm ktery mam na jinem kole.

    Od vyrobce jsem vystrachal, ze pokud je tam M4, tak moment do 3,9 Nm

    Otazka je co s tim?

    O kolik ten sroubek muzu pretahnout aby to jeste sedlovka vydrzela? Mam celkem nadvahu (skoro 90kg) a urcite se to v budoucnu moc nezlepsi, ale taky doufam nezhorsi:)

    Anebo nejaky jiny genialni napad – nekde jsem se docetl ze by to slo i chemopremen malepit – nepredpokladam ze bych s ni kdy potreboval hybat, ale clovek nikdy nevi, tak aby se z toho pak nestal ram s vestavenou sedlovkou :D

    0 0
    • Josech  

      Cast ktera je v ramu vosmirglovat, kdyz nepomuze tak Chemopren, Loctite…da se pak v pohode vyndat.

      0 0
    • lunochod  

      Pasty na karbon jsou vesměs k ničemu.....­.důkladně odmastit jak sedlovku, tak vnitřek rámu a bude to držet, toť moje zkušenost (předepsaný moment mám 3nm).

      0 0
    • Petr Ch  

      S momentem u karbonové sedlovky přes maximum nejdi.Je divné,když si dal pastu,že to nechce držet,pokud to dřív drželo.Odmastil jsi též sedlovou trubku?Ty pasty jsou na jedno použití.Jak pohneš se sedlovkou,tak je pak lepší vše odmastit,někdy to nedrží.Jinak se na tyhle případy prodávají pojistné objímky na sedlovku,nebo přímo dvouprůměrové podsedlové objímky.Mrkni například ne E-shop Kupkolo,sekce sedlovky a objímky.Tam je vše k dostání.

      0 0
      • vojbarz  

        Odmastil jsem jak sedlovku, tak ram. Sice jsem to delal vlhcenymi ubrousky a pak isopropylalkoholem, ale ty ubrousky povazuji za idealni cistidlo a IPA by mela doresit zbytek. Zkusim se jeste vice povenovat tomu odmasteni, vlozim do procesu cyklostar.

        No drive to drzet muselo, protoze byl maly problem sedlovku vytahnout ale povolila. Zustal na ni neco jako prasek

        Tu dvouprumerovou objimku si necham asi jako posledni moznost.

        0 0
        • danielh  

          Odmastit odmastovacem na brzdove kotouce. Vyzkouseno, funguje.

          0 0
        • atty  

          Já mám osvědčenou směs – kalafuna + čistej líh, protřepat, míchat :)

          Vytvoří se z toho takové „lepidlo“, která výrazně zvýší adhezi a drželo mne karbonovou sedlovku v karbonovém rámu i při tehdejších 107 kg. Pasty na karbon jsem vyzkoušel 2 – originál FSA a ještě něco podobného (stejná barva, vůně, konstituce, jen jiná značka), zubní pastu též, vždy vše odmaštěno, dokonale vytřeno a při momentu asi 5Nm mi sedlovka prostě časem zajížděla.

          Od té doby používám kalafunu s lihem (jemně potřu sedlovku v místě úchytu) a tohle drží dobře a při tom to nelepí tak, že bych sedlovku nemohl posunout nebo vytáhnout.

          0 0
        • Petr Ch  

          Osobně používám pastu od firmy TACX a funguje velmi dobře.Akorát nedrží nová pasta na staré.Dvouprůměrová objímka je docela drahá,pojistná objímka na sedlovku Tě vyjde v řádu několika desetikorun.

          0 0
      • novas752  

        Odmastovat je imho znytecny, ta pasta je mastna taky.

        1 0
        • vojbarz  

          Hlavne ze tam pisou „Vytváří dostatečné tření a tím snižuje potřebu použít maximální dotahovací moment“

          0 0
          • novas752  

            Protoze je hruba. ;) Jsou v ni nejake krystalky cehosi. Ale je mastna, montoval jsem spoustu kol s karbonovyma dilama a pouzival dodanou pastu od vice vyrobcu, takze vim o cem mluvim.

            0 0
            • vojbarz  

              Uprime to vidim asi nasledovne – o vikendu si s tim pohraji (odmastim, osmirgluji, a …), pokud to nepomuze, tak tam jde chemopren. Ta kalafuna, jak zatvrdne by mohla byt take reseni, ale aktualne zadnou doma nemam (a ani lih).

              0 0
          • Vilém  

            To se nevylucuje.

            0 0
    • Kubiczech  

      Objímka se dvěma průměry je nejlepší řešení. Taky jsem se tomu bránil, protože to bůhvíjak nevypadá, ale dát ji tam rovnou, ušetřil jsem si spoustu času, nervů a vlastně i peněz.

      0 0
      • GULIN  

        Taky jsem šťastný majitel objímky se dvěma průměry.

        Najeto zatím jen 100 km v terénu, ale sedlovka se ani nehne.

        Doporučuji

        0 0
    • vojbarz  

      Tak nakonec pomhl ten smirgl. Asi se to zaleklo chemoprenu :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Uhlíková sedlovka v uhlíkovém rámu, a konečně nevrže. Zvolil jsem řešení co není pro estéty ani pro profi servis, smirek a barva, ale fungujete. Sedlovka RXL SL, a naměřeno na nové přesně 27.2 mm, stejně jako u původní hliníkové. Na sucho vrzala. S pastou Juice na karbon se mi nedařilo, nedostala se nikdy do správného místo spoje. Prvně, pasta nanesena do růžice rámu, sedlovku jsem tam dostal silou. Týden ježdění, a stále to praskalo, rány v celém rámu jako by se rozpad vejpůl. Vyndal jsem sedlovku hrubou silou pootáčením sedlem a tahem nahoru, polovička zalehla přední kolo a já zadní. Hrozné zvuky, ale kolo i já jsme to vydrželi. Pasta z růžice byla setřena a nacházela se jen na spodní části sedlovky. Druze, sedlovka nastrčena, nad spojem z růžicí nanesena pasta na sedlovku a ta pak dostrčena asi 4 cm na pozici. Týden ježdění, ale už s mírným praskáním a viditelným zasouváním. Pasta se opět nedostala do spoje. Třetně, hrubý smirek a radiální pohyb při zbroušení laku kolem místa spoje, pak matná barva ve spreji a dvakrát nástřik této středové části. Sedlovka pak zabroušena jemným smirkem tak, aby šla zasunout skoro ke spoji, a pak asi poslední 1.5 cm trochu silou dotlačena do růžice. Utažení svorky a zatím to jezdí bez zvuku.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.