• ememem

    vcera som na jednom biku odpiloval asi 2 cm z „karbonovej“ se­dlovky pells (cr2 alebo cr3 – mam je na nahradnom biku iba kvoli tomu ze som nebol schopny zohnat inu, strasne blby priemer tusimze 30.8 alebo cosi take). proste som ju kvoli vozeniu v aute potreboval zasunut hlbsie do ramu a uz nesla. dost ma prekvapilo ked som zistil ze „karbonova“ sedlovka je v skutocnosti zhluk Al vlakien oplacanych karbonom. vzhladom na to ako padly ceny tzv. karbonovych ramov strednej triedy a zaroven top v podstate zostali tam kde boli bych si tipol ze podobny odrb pouzivaju viacere firmy. vysledkom je (myslim si) akoze karbonovy produkt ktory je hmotnostne len minimalne nizsie od Al (akurat tak aby kupujuci uveril ze je to naozaj karbon) a asi je to lacnejsie a technologicky menej narocne ako cisty karbon. si osobne myslim ze je to dost nechutny odrb na kupujucom aj od znackovych firiem a bolo by o dost serioznejsie to uvadzat ako napr pri lyziarskych paliciach Al jadro + karbonový oplet prip. percentualne zastupenie hlinikoveho jadra a pod.  co si o tom myslite? prip. keby mi nejaky znalec karbonu vysvetlil ako je to naozaj. nemam nijaku zast voci konkretnej firme len by ma zaujimalo ako to je.

    0 0
    • kubad  

      objevils ameriku :-) spousta firem takhle odrbává dlouho, Pells je na to specialista bohužel

      0 0
      • ememem  

        to netvrdim ze som nieco objavil. a ktora je napr. este ta spusta dalsich firiem abych vedel comu sa vyhnut? zas sa mi nechce pri barsjakej vzdy na skusku najprv cosi rozpilit. (inac nie som na karbon nejak extra vysadeny, to s tym pellsom bola fakt nahoda kvoli priemeru)

        btw- to ta za ten pells asi viaceri nepochvalia – pells specialista na odrbavanie…:-)

        0 0
        • tassajara  

          Ked sa budes drzat znacky Merida tak mozes byt kludny ze to je karbonove :o)))

          0 0
          • tassajara  

            A naopak ta vystriham a varujem pred nakupom karbonoveho Kenzela, v teste som sa ale normalne docital ze to je kombinacia s alu, tak ti to asi neutajili alebo co… :o) Ale v podstate, ked mas ten hlinikovy ram a na tom ten karbonovy, tak mas vlastne 2v1 (neviem ci by to vlastne nemai predavat ako dva ramy, system matrijoska), tak by to mohlo mat aj nejake vyhody. Napriklad ze ked ta uz nebavi ten karbonovy vzhlad, tak ho otocis vnutornou stranou von a mas hlinikovy :o))) Aspon s bundami to tak fungovalo.

            0 0
          • tassajara  

            A naopak ta vystriham a varujem pred nakupom karbonoveho Kenzela, v teste som sa ale normalne docital ze to je kombinacia s alu, tak ti to asi neutajili alebo co… :o) Ale v podstate, ked mas ten hlinikovy ram a na tom ten karbonovy, tak mas vlastne 2v1 (neviem ci by to vlastne nemai predavat ako dva ramy, system matrijoska), tak by to mohlo mat aj nejake vyhody. Napriklad ze ked ta uz nebavi ten karbonovy vzhlad, tak ho otocis vnutornou stranou von a mas hlinikovy :o))) Aspon s bundami to tak fungovalo.

            0 0
        • emmerich79  

          To nerobí len Pells, ale viaceo výrobcov.

          0 0
      • mountaineer  

        Pells je vetsi specialista na marketing nez na uhlik:o)

        0 0
    • Neil100  

      To co jsi popsal je klasický jev levnějších, Pells opravdu je značek, kteří s oblibou používají Al jádro a opletení carbon …Vypadá to jako karbon, který je „in“.

      Monokoková výroba je náročnější a taky nákladnější, vlastnosti jsou od levnějších verzí taky dost jinde, stejně jako cena.

      0 0
    • Blade  

      Zhlik hliníkových vláken? To bych tedy ta vlákna rád viděl:) Komponenty s hliníkovým jádrem potažené karbonem, to je běžná praxe a bývý to uvedeno ve specifikacích produktu. Ale co si opravdu nemyslím, že by někdo vyráběl stejnou metodou i rámy ;-)

      0 0
      • ememem  

        Zhlik hliníkových vláken? To bych tedy ta vlákna rád viděl:) – ked budem mat cas a nezabudnem ofotim, asi ta zaujalo to slovo „zhluk“, no proste sa mi zdalo v tom reze ze je to nejako zapletene, mozno je to iba nejaky „namotany“ skelet, neviem  ale neni to podstatne.

        Komponenty s hliníkovým jádrem potažené karbonem, to je běžná praxe a bývý to uvedeno ve specifikacích produktu.Komponenty s hliníkovým jádrem potažené karbonem, to je běžná praxe a bývý to uvedeno ve specifikacích produktu. - akurat ze to uvedene nikde neni, preto mi vyraz odrb pripada adekvatny. keby bolo je to OK (jak som aj napisal prikald s lyz. palicami).

        Ale co si opravdu nemyslím, že by někdo vyráběl stejnou metodou i rámy ;-) – a preco nie?

        0 0
        • soc  

          Občas se to ve specifikacích v e-shopech objevuje, ale zdaleka ne všude. Nicméně pokud se to ve specifikaci neobjeví, respektive je uvedeno, že je to karbonové a ve skutečnosti je to hliník s vrsvou karbonu, tak je to podle mě důvod na vrácení..... prostě odrb …

          0 0
          • Neil100  

            Vidím to stejně.

            0 0
          • emmerich79  

            Dovolím si tvrdiť, že kombináciu hliníka s karbónom použil aj Leader fox pri ráme nového modelu Carbatec 2009. Neverím že za tú cenu je to čistý karbón aj keď uvádzajú že áno. Určite by sa to nikto nepokúšal zistiť prepílením rámu nového bicykla.....je to proste marketingová stratégia výrobcu.:-)

            0 0
            • emmerich79  

              Inak ten Carbatec 2009 vyzerá celkom slušne…bral by som ho.:-)

              0 0
              • Zdenda CUBE  

                Pokud si měl někdy karbonový rám v ruce, tak by se to mělo dát poznat při poklepu podle zvuku, a za druhé, pokud vezmeš nejširší trubku na rámu v prostředku, (né u mufen, nebo spojů), tak by se měla při stlačení holou rukou prohnout a zase se v pohodě vrátit do původního tvaru. Pokud by byla pod povrchem Al trubka, tak ji jen tak nezmáčkneš a pokud jo, tak se ti určitě nevrátí.

                0 0
                • mountaineer  

                  To je blbost s tim promacknutim,tak poznas kulovy:o)

                  0 0
                  • Zdenda CUBE  

                    Chtěl si tím říct, že hliníkovou trubku promáčkneš, zapruží a vrátí se ti do původního stavu? :o)

                    0 0
                    • mountaineer  

                      Chtel sem tim rict ze to ze nejakou trubku nepromacknes neznamena ze neni z uhliku:o)

                      0 0
                    • Zdenda CUBE  

                      http://www.youtube.com/watch?… Jen tak pro dokreslení, a zkus to samé s hliníkem :o)

                      0 0
                      • mountaineer  

                        Za a) nemacka to holou rukou:o) a za b)s tim ze se karbon (pokud nepraskne) vrati zpatky souhlas,o to mi neslo,ale z toho cos mu napsal vyplynulo ze kdyz neco nedokaze promacknout tak to neni karbonovy:o)

                        0 0
                        • Zdenda CUBE  

                          Úmyslně jsem ale nepsal „NĚCO“, ale u rámu na nejsilnější trubce v prostředku!! Byla to reakce na jeho polemiku o rámu, jestli to není hliník potažený karbonem, o jiných součástech nebyla nikde řeč. Je mi jasné, že pokud mají ty trubky silnou stěnu, jako třeba rodla, sedlovky, nebo představec atd. nebude o promáčknutí holou rukou ani řeč. Pokud máš pochybnosti o tom co jsem napsal, tak si to někdy vyzkoušej. Já když jsem vzal do ruky poprvé karbonový monocokový rám, tak jsem se až lek, jak je snadné trubky s větším průměrem promáčknout.

                          0 0
                          • mountaineer  

                            Proslo mi rukama spousta kompozitovych ramu,ver mi ze vim o cem mluvime:o) Snad se shodnem kdyz reknu ze existujou kompozitovy ramy(monokok nemonokok,na technologii v tomhle zalezi minimalne) ktery proste holou rukou nepromacknes.A roz­hodne nemusi jit o GT Fury:o),ale silnicka,XC bike…

                            0 0
                            • Zdenda CUBE  

                              Jasně, vše má své vyjímky, nechci tu zakladateli zas…t vlákno soukromými dohady, šlo mi spíš o to dát tazateli nějakou pomůcku k rozpoznání, pochopitelně si nedělám iluze, že to musí platit vždy a u všeho, ale je to jedna z možností …

                              0 0
                              • soc  

                                Neříkám, že je to neprůkazné, ale nejjistější je asi ten rám rozříznout :)

                                0 0
                                • tassajara  

                                  Ked diel rozrezes zistis len ci vnutri nie je kov, ale to by si asi bol sklamany ze aj v monokokovych ramoch je kovova vlozka, zalezi teda kde by si rezal – stredove zlozenie napriklad neviem ci byva niekde riesene bez kovu. A nezistis aj tak to hlavne – kolko vlakien je skutocne karbon.

                                  Prosto v tychto veciach kde to clovek uplne nevidi a lahko nezisti je asi jeden spolahlivy udaj resp dva: cena a znacka. Mercedes nestoji 5 korun…

                                  0 0
                                  • LUCCA  

                                    Zrejme Ta sklamem, ale nie je to vzdy pravda. Na mojom full-carbon rame mam z AL len lôzka pre pivoty V-brzd, nic viac, dokonca ani hlava ani stred nemaju AL vlozky. A samozrejme, v ziadnej spojke (je to monokok) nie je AL vlozka. …aby som nezabudol, patka prehadzovacky je z AL :)

                                    0 0
                                    • tassajara  

                                      Si to mam predstavit ako zavity su rovno v tej zivici? To by som mal aj strach :o) Ja len ze nedavno som cital o nejakej tej novej spickovej meride a ak sa dobre pamatam tak tam bola zmienka o hlinikovej stredovej vlozke. Alebo nejaky iny monokokovy karbon to bol.

                                      Inac full a vecka dnes uz trochu nezvykla kombinacia, ale zas vadit to nemusi.

                                      0 0
                                      • LUCCA  

                                        Nie, samozrejme, ze zavity nie su v karbone, loziska stredu su vsadene priamo do karbonoveho stredu, nie su mimo (jedna sa o BB90 standard), podobne je to aj u hlavoveho zlozenia – loziska priamo v karb. rame/hlave, bez AL vloziek.

                                        Ja nemam pocit, ze full a V-cka k sebe nejdu. Co vsetci mate s kotucmi? Akosi rychle ste zabudli na V-cka, pokial su kvalitne.

                                        0 0
                                        • tassajara  

                                          v-cka Ok len som rypol ;)

                                          0 0
                                        • McBlacky  

                                          zadší šavle u úchytu kola máš řešený jak?

                                          PS: kotouče jsou prostě lepší v součtu vlastností rozhodně. Může být ,že když srovnáš top V a low end disc tak najdeš jednu dvě vlastnosti kde to hraje pro v.

                                          0 0
                                          • LUCCA  

                                            ad: uchyty kolies na zadnej stavbe, tazko povedat…, su potiahnute karbonom, ale moze byt, ze vo vnutri je AL vlozka, .....moze byt.

                                            ad{ porovnanie: nesuhlasim s Tvojim porovnanim top V-cka vs low-end disc…Viac sa priklanam k nazorom z ineho threadu s nazvom „V-cka vs. disc“. Toto porovnanie je velmi komplikovane a nemyslim si, ze disky vychadzaju jednoznacne better.

                                            0 0
                                            • McBlacky  

                                              ok, ber to jako názor člověka co jezdí oboje už nějaký rok a zkusil hodně značek i modelů v i disc

                                              kromě snahy o stavbu nejlehčího kola nebo nejlevnějšího na světě mě pro V už nenapadá využití :)

                                              0 0
                                              • LUCCA  

                                                Dakujem za Tvoj nazor, ale aj napriek tomu nesuhlasim (aj ja mam skusenosti ako s V-ckami, kt.som na jednom mojom bikeu stale verny, tak aj diskovymi brzdami, kt. budem mat nahodene na mojom dalsom). Taktiez som skusil viacero modelov a znaciek :) a jazdim nejaky ten rok…

                                                Kazdopadne, respektujem vsak Tvoj nazor. Vsetko dobre.

                                                0 0
        • Blade  

          Zaujala mě ta vlákna. Jakože jestli si mám představit drobný hliníkový drátky, či co:) Měl jsem za to, že by to měla být hliníková drubka. Když jsem vybíral já novej kokpit, tak jsem u několika výrobců viděl přímo napsanou kombinaci karbon/al. Pells to nikde nepíše, to je pravda. Jestli by se s tím dalo něco dělat, jako třeba odstoupit od smlouvy, těžko říct..

          0 0
          • ememem  

            Jakože jestli si mám představit drobný hliníkový drátky, či co - take nieco.

            ja nechcem nic reklamovat  (uz ma aj stve ze som napisal konkertnu znacku), sa mozem na jednu sedlovku na zimaka…mna to skor zaujalo globalne a jak napisal kubad asi ta moja uvaha uplne scestna nebude.

            btw – to fakt ze ako zaklad al+karbon kombinacie by mala byt nejaka „subskelet“ z tenulinkych al trubiek a to sa oplaca karbonom? to sa mi moc nezda, to by asi bolo dost komplikovane na spojenie, dva uplne ine materialy(roz­taznost, E, atd.) co ja viem… ten „dratkovy skelet“ snad potom karbon nejak „prerastie“ a spoji sa to do viac menej akoze „homogenneho“ cel­ku.

            len tak pre zaujimavost vie niekto ako sa to naozaj robi?

            0 0
            • Blade  

              Já tomu nerozumím, ale viděl jsem pár fotek řezaných řídítek a vypadalo to spíš na trubku, než na pleteninu.

              0 0
            • MlokCZ  

              Třeba Amoeby řídítka mají spodní vrstvu hliníkovou a vůbec ne tak tenoučkou a na tom carbonový potah, který je cca jen 1/3 tloušťky té hliníkové stěny a nijak extra to spojené není. Kdysy jsem je vozil a pak zničil při pádu a normálně se ty dvě vrstvy začaly od sebe oddělovat.

              Význam proč se to tak dělá jsem nikdy nepochopil, tahle řídítka jsem nebral kvůli materiálu, ale bral jsem je tenkrát kvůli tvaru.

              0 0
            • emmerich79  

              Teraz keď si to prepílil, ani nemôžeš nič reklamovať.:-) Ešte by ťa dokonca mohol výrobca zažalovať za porušenie výrobného tajomstva.:)

              0 0
        • joohan  

          jj, pls foto !!!!

          0 0
    • soc  

      Nechceš sem dát fotku toho zhluku Al vláken?

      0 0
    • juli  

      Nemohl bys prosím, udělat fotku toho zbytku sedlovky na řezu. Rodla od nich jsou totiž v provedení trubka Al s povrchovou vrstvou karbonových vláken. Tak by mě zajímalo, jak konstrukčně vypadá sedlovka. Dík.

      0 0
      • ememem  

        som hore pisal ze urobim, inac na hento cumim, to bych fakt nepovedal ze sa to robi takto. ale aspon je to v katalogu uvedene takze je to ok. inak pravdu povediac tomu moc nerozumiem lebo cenovo identicky jak „full karbon“ a hmotnostne na urovni lepsich Al.

        0 0
        • McBlacky  

          cenově to s full karbonem teda srovnatelný není. Možná s nějakejma low end v akci.

          dřív jsem taky vozil carbon+Al řídítka, cena luxus, váha super, ale měkký a měl jsem strach :)  stály půlku toho co stojí EC70 který mám teď a jsou dokonce těžší, tuhost ovšem úplně jinde.

          0 0
        • emmerich79  

          Myslím si že sedlovky vyrobené na báze karbón+aluminium sú vyrábené na základe toho, aby sa znížila cena z úrovne čistého karbónu a aby sa zachovali pôvodné vlastnosti karbónu…pohlcovanie vibrácií.

          0 0
          • McBlacky  

            nemáš pravdu. je to kvůli ceně a image.

            toho karbonu tam je totiž minimum. kdyby jsi oddělit ty vrstvy, tak si troufnu odhadnout, že Al tvoří 80% pevnosti a vlastností a 20% zbyde na carbon. u řidítek co jsem měl, bych se nebál sundat z tho carbon a jet jen na tom zbytku Al, kdybych to udělal obráceně – teorie, protože to oddělit takto nejspíš nejde – tak bych vzal za řidítka a zlomil to.

            0 0
      • tassajara  

        nie je to len vyvlozkovane na konci riadidiel kvoli montazi rohov? Sa mi zda ze ta alu vlozka konci 1 cm od rezu

        0 0
        • Blade  

          Vypadá to tak.

          0 0
        • ememem  

          kua ty si vsimavy, skoro isto mas pravdu.

          0 0
        • juli  

          Kulový. Vložka ta samo je. Ovšem dlouhá 20mm s tloušťkou stěny 2mm. Řez je ve vdálenosti 30mm a trubka rodla má tloušťku 1mm.

          0 0
          • tassajara  

            to je dan za to BF manekynstvo pri tychto karbonovych kamuflazach :o)

            0 0
            • Neil100  

              Můžu vědět, když ti to tu tak vadí, proč se učastníš debat?

              0 0
              • tassajara  

                Samozrejme, mozes.

                0 0
                • Neil100  

                  Takže klasika? Na jasnou otázku, odpověd po svém, nic neříkající…do­brý, díky…

                  0 0
                  • tassajara  

                    no pockaj, ako nic nerikajici? Spytal si sa ci mozes, a ja som odpovedal. Co sa ti nepaci?

                    0 0
                    • Hádě  

                      ty se mu nepáčíš (:

                      0 0
                      • tassajara  

                        Tak to je osobna zaujatost, s tym sa nic neda robit. To by ho aj ako sudcu poslali kade lahsie :D

                        (dam ti tip k studiu slovenciny: tzv. rytmicky zakon → páčiš ;)

                        0 0
                      • Neil100  

                        Tak nějak mi vadí to jeho namistrovaný všedouctví, viz tema Morati…

                        0 0
                        • tom_777  

                          tyhle „experti“ bez vyplněnýho profilu zasíraj různý fóra, většinou si něco kompenzujou – třeba že si už dlouho nezapíchali, nebo tak něco … XD

                          0 0
          • juli  

            Tady ještě jak vypadá konec řidítka konkrétní značky v řezu a po oddělení jednotlivých vrstev. Tloušťky: karbonová vrstva 0.5mm, trubka řidítka 1mm, vložka 1mm s osazením 1mm.

            0 0
            • MlokCZ  

              Stejné jako jsem psal pro ty Amoeby výše. Akorát Amoeby mají tloušťku hliníkovou ještě širší (myslím že to bylo 1,5mm a celková tloušťka 2mm), takže nemají na koncích už žádné vložky navíc.

              0 0
              • McBlacky  

                ale já jsem třeba ten carbon prošoupal od pásků startovních čísel a úchytu mapníku :) za dvě sezony a cca 3000km to je docela překvapivý :( taky Amoeba

                 
                0 0
                • MlokCZ  

                  Při té tenké vrstvě (Amoeba) to nebude problém, u jedné vícekrát posouvané objímky se mi také začala objevovat ta hliníková vrstva. Už ty pocarbené Amoeby nevozím a k čemu ta konstrukce byla dobrá netuším (tenkrát jsem je bral kvůli šírce a zahnutí). U Amoeby jsem zůstal a to u superlevného modelu Borla HB-C321 (perfektně mi sednou úhly, šířkou a zdvihem a nic jiného se stejnými parametry na trhu není, takže nemůžu vyměnit za něco jiného), který mi za ty prachy hrozně překvapil. Jsou celohliníkové s toušťkou stěny 2,2mm, tuhostí jsou na tom lépe než pocarbené (a i na objímkách rohů je znát, že jsou výrazně odolnější, žádný náznak sebemenšího prohnutí po ročním používání, to na těch pocarbených použití rohů po roce bylo znát dost) co jsem vozil předtím (ta tuhost je velmi slušná vůbec, jsou samozřejmě i tužší řídítka, ale spousta gramařských drahých značek je na tom s tuhostí výrazně hůře). A váhově také ujdou, 232g na 62cm vlajdy se zdvihem 40mm tak špatné zase není. A když k tomu ještě stojí 250Kč…

                  Tím jsem chtěl hlavně říct, že jsem mnohem více spokojený i se superlevnými celohliníkovými než s dražšími s tenkou carbonovou vrstvou.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A pak je zajímavé, jak jsem s těmi superlevnými Amoebami náramně spokojený a přitom se mi tu válí ještě pár kusů řídítek s cenou i téměř třeba 6–10× větší, které jsem dříve zkoušel a ještě nejsou zatím rozprodané (namátkou třeba karbonové Truvativ Team – ty jsou ale skutečně karbonové a ne potažené karbonem).

                    0 0
      • ememem  

        som sa k tomu konecne dostal – tu je fotka. su to tie vlakne pri vonkajsom obvode., neni to az tak uplne dobre vidiet ale je to taka jemna aluminiova „pletenina“

        0 0
    • emmerich79  

      Samotný karbon na sedlovku je pre výrobcov dosť veľké riziko, preto ho kombinujú s hliníkom, kvoli pevnosti a odolnosti.

      0 0
      • mountaineer  

        Zadny riziko,samozrejme ze kombinace al-uhlik je jenom pro „karbonovy“ vzhled levnych sedlovek.

        0 0
    • Zdyn  

      No konkretne ty dratky u Pellsu jsou tusim ocelove a je jich jen tenoucka vrstvicka. Jejich duvod jsem vsak presne s nikym nevyresil, ale jsou tam asi kvuli zpevneni. Rozhodne jich ale neni tolik , aby to mohlo byt povazovano za nejaky „podvod“. Je to neco zcela jineho oproti hlinikovym sedlovka s treba 0,5mm karbonu na vrchu pro vzheld.

       
      0 0
      • mountaineer  

        Podobnou mrizku pouziva na „zpevneni“ karbonovych komponentu i treba Syntace,primarne jde o material pouzivany v letectvi kvuli vodivosti povrchu kompozitovych dilu.

        0 0
        • soc  

          No povrch kompozitových dílů se v letectví používá měděná mřížka.

           
          0 0
          • mountaineer  

            Mrizek je na vyber spousta druhu,vim ze do toho delas:o) Resil jsem to asi pred mesicem z nejakym svycarem z Pilatusu:o)

            0 0
        • Zdyn  

          No ta mrizka od Syntace je neco jineho. Ta je na povrchu a je jasne pro zpevneni uchceni predstave, rohu a pod.  Pokud si dobre pamatuju, tak v te sedlovce jsou vlakna jenom podelne a cca v 1/3 tlostky steny sedlovky.

          0 0
      • soc  

        Ocelové drátky a tenká vrstvička a kombinace s karbonem? Tak tohle mi hlava nebere… ale kdyby ses dověděl něco víc k tomuto, tak se rád přiučím…

        0 0
        • Zdyn  

          No me ten duvod taky neni jasny. Tenkrat jsem to probiral i s Klementem, kdyz jsem delal ve skole mereni sedlovek a na nic kloudneho jsme neprisli.Mozna nekde vyhrabu foto a nebo udelam, pokud nekde najdu nejakej odrezek.

          0 0
          • soc  

            No počkej, vy jste na škole měřili sedlovky? jaktože o tom nic nevím? :) Jinak pokud na něco nepřišel Klement, tak už asi nikdo…

            0 0
            • Zdyn  

              Jo jo meril jsem. Potreboval jsem to do prace a chtel jsem to vyuzit i v diplomce, ale nakonec jsem to tam nedal. Nejak jsem to nemohl napasavat k tematu a uz jsem pak taky nestihal. :)

              0 0
        • tassajara  

          mozno je to tam aby sa v tej sedlovke neuhniezdili cez zimu nejaki pavuci, mysi, netopiere alebo krtkovia :D

          0 0
    • padlos  

      A nebudou ty dratky nahodou spis sklo?

      0 0
    • beeker  

      Sry že odpovídám později, ale přece…myslím si, že je to úplně normální když je to tím karbonem(uhlíkem) potažené, zvláště u sedlovek. Kdyby to mnělo být komplet karbon, tak se nedoplatíš. A navíc karbon je opravdu dělán tak, že se nějak pečou(či pálí, vulkanizujou neboco)při vysokých teplotách(prý cca 300 – 1200°C) zvláštní alu vlákna, má to takový název na vylámání jazyku. Helma co mám na hokej má základ z plastu a ten je potažen klasickou vrsvou karbonových vláken. Takže tak, karbon by mohl mít zvlášť vlákno jen pro sebe…

      0 0
    • Zerocool  

      Hodím to sem, jaký HT rám (carbon) do 20tis:) by jste doporučili??

      0 0
      • Neil100  

        NS Maxari, Axman MS6, Sup …

        0 0
      • Evilcleaner  

        no saint maxari (v nějakém německém testu porazil i sparka, byl tu link, určitě ho někdo najde:-))

        0 0
        • Hnoj  

          WTF? Jak spolu mohl soutěžit Full a HT?

          Mimo to, MaxAri se dá koupit s nápisem SPYDER od „plně české“ firmy Individual Bike od dva litry levněji, než třeba MaxAri…

          0 0
    • klobrch  

      No já mám sedlovku Easton a je to taky hliník potaženej karbonem. Ale je fakt, že stála jenom 1200,– kč. Ale spíše mě zajímá, jestli zadní šavle u rámu Pells, který maj být karbonový nejsou taky jenom AL potažený karbonem. Může mi na to někdo odpovědět?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.