Zdar :)
Rád by jsem si občas sjel nějaký ten kopec i v zimě.. Jsou nějak zvýšená rizika poškození kola kvůli nízké teplotě ? A jak po něj pečovat když by jsem se vydal lítat ? Kolo CTM Mons :)
Zdar :)
Rád by jsem si občas sjel nějaký ten kopec i v zimě.. Jsou nějak zvýšená rizika poškození kola kvůli nízké teplotě ? A jak po něj pečovat když by jsem se vydal lítat ? Kolo CTM Mons :)
Zvýšené riziko je zejména v tom že si rozbiješ kokos.
V zimě se normálně jezdí, kolu zima neuškodí, spíš to, co je s ní spojeno, tj. sníh, mokro, bahno apod. Což souvisí s těmi zvýšenými riziky, ale ne pro kolo, ale pro jezdce, takže stačí na to myslet a dávat větší pozor. Na kole se postarej jen o to, ať nezrezne.
Na zimu se používá tzv. zimák.
A zimák snad netrpí na stejné neduhy jako letňák? :-)
Trpí na ně stejně akorat je ti to tak nějak jedno :)
Není, pokud teda nejezdíš na nějaké šílené plečce.. :-)
no ale to j epřece definice zímáku ne ? :-) ***** u které je ti jedno že dostane co proto protože až se po pár letech rozpadne tak za pár korun koupíš novou.
no já to řeším tak že jezdím tam kde se nesolí tzn po lese :-) i když u nás v Brnisku ta sůl zas tak potřeba není
Letos asi pořídím i pláště s hrotama aby to zimní ježdění tolik nebolelo :-)
Pro mě je definice zimáku spolehlivé kolo s blatníkama. Takže nějaká endurance silnice na 105, širšími plášti a blatníkama :-)
no a ja taky neresim zimaka a jezdim to co cely rok:-) tzn, ocelova silnicka a fulla bajka. nekolik let mam i gumy s hrotama, ktere, pokud je prilezitost, rad protahnu. ovsem, vyjet si v zime, kdyz je pod nulou, slunicko, cesta n atvrdem snehu…to je skutecne krasa k nezaplaceni. ovsem , vetsinou to je tak max do 2 hodek, pak uz clovek prochladne, bez ohledu co na sobe ma…
Existuje v mém okolí osoba, co jako zimáka používá karbon na ultegře s koly Corima. Ale vzhledem k tomu, že u nás v zimě pán jezdí pouze za výjimečně příznivého počasí, jinak se zimákem odjede raději do Chorvastka nebo jinam do tepla a jednička kolo je top model, za který by se ani WT jezdec nestyděl, tak to nějak sedí ;)
Jinak osobně by sorra nebo tiagra bohatě stačila, 105ky by mi na zimáka už přišla škoda :-/
pokud se vyhneš soli tak kolu neublížíš,já jezdím celoročně
Sůl karbonu nevadí:-)
ale vsemu ostatnimu ano:DD
To byl jen takovy mimodek, aby jsme mu koukli do profilu a ujistili se, ze ten karbon opravdu ma.
Mozna to mezitim vytunil karbonovejma nabama, karbonovou vidlici, karbonovejma klikama s karbonovou osou.....
dal zatím netuním chtěl bych nová kola na příští sezónu a taky tak trochu čekám co odejde po letošních prozatimních 6000km, byla to taky trochu otázka bez otazniku :-), protože podle mě sůl škodí všemu, krom výrobců soli :-)
Mimoděk jsi se pochlubil co jsi letos najel :)
No v rámci rehabilitace :-) a pak už i nadrámec, ale koukám že tady je už zimák nachystán :-)
mimodek jsi se pochlubil, ze jenom takovym rehabkovym jezdenim jsi ujel 6000Km…co tam mas dal?
Zdá se mi, že mám nějakej divnej úchop řiditek, pokaždý když vidím fotku ze závodu mám hlavu západkou-nebo dost zvednutý ramena, vypadá to komicky, ale ani si to při jízdě neuvědomuji :-) nespím, křečové žíly, trpím prujmama a měl bych si jet prohlédnout mimoděk krematorium:-)))
Kdybys napsal „pokaždý, když v novinách vidím svou fotku ze závodu“, tak by to mělo větší říz. Když už se popichujete, tak ať se práší za kočárem. ;-)
„Pokazdy, kdyz se vidi v 53/11…“
Dobře kluci, příště budu vědět:-)
Na zimu se kupuje trenažér, já bych neblbnul :)
Trenazer jizdy z kopce po korenech? Staci si sednout na pracku. :-)
Dneska už ty pračky nejsou co bývaly. A většinou na nich sedí sušička :)
To jako partnerka sedi a ceka, az bude doprano?
Za nízkých (mínusových teplot) trpí tlumení, pro těsnění tlumiče a vidle to není úplně optimální, ale s tím nic neuděláš.
A když vyjedeš za slunečného dne kdy je lehce nad nulou (tj. + pár stupňů) ale zem stále zmrzlá – tak je to lepší? Nebo kde přesně je ta hranice?
Musíš strčit teploměr do tlumiče a jsk je tam pod 5°C tak je to ******* :)
Hele já endurko pod nulu ven netahám (loni mi takhle prasklo těsnění ve vidli), je mi ho prostě líto.
Jasný, zkusím to tam nějak namontovat :-D
Já pod nulou taky nejezdím, ale když je venku trochu tepleji, svítí sluníčko a zem je zmrzlá, tak neodolám :-)
Já jezdím taky i hodně pod nulou, ale to tahám fatbike. Asi bych v nízkých teplotách nedělal na fullu prasečiny, ale v nejhorším to odnese těsnění, to není tak fatální
BTW Spectral stejně praskne tak co :)))
Tak jsem se těšil, že letos po letech opět vyrazím na kole do sněhu, když již mám 29 fulla, a ono je to tedy špatné skrze těsnění tlumiče… Co by se stalo, kdyby mi cestou zcela ušel? Dá se dojet? Děkuji.
Dá se dojet. Vidle mi pichla zatím dvakrát. Jednou na cykločundru (přes noc mrzlo), tak jsem ji zamkl a těch 170 km domů dojel, jen v lesních pasážích jsem jel opatrně a značně pomaleji. A poprvé to bylo na hřebenech Beskyd, tam to teda bylo docela maso, trpěl jsem za ní, ale nějak jsem se dolů dostal, i když s ohledem na získané zdržení jsem si byl ve finále nucen zavolat odvoz (neměl jsem světla).
Vida, děkuji! A co tlumič zadní stavby?
No tam máš taky těsnění kterýmu se to moc líbít nebude.
btw: ten „Nový nový zimák“ už nemáš že chceš jezdit i v zimně na fullu?
Zimák je přec na dojíždění do zaměstnání…
osobně bych tam přiložil nějakou větev nebo polínko kus klacku jako dlahu a utáhnul to el páskama sice je to prasárna ale na dojetí dobrý
Tak ono kdyz toto nastane, tak je to stejne vetsinou stuck down, takze se akorat zkrati zdvih a tlumic castecne zajede.
Tedy je možno dojet? Nemám totiž komu zavolat, tedy vždy se musím sám nějak doplazit zpět ala Meresjev. Mladší generace nezná, snad křížovkáři – zimní had na osm.
to byl pan letec
Jej, kam? Abych věděl, až se to na cestě někdy stane.
kdyby se mi to stalo pásky sebou normálně vozím tak bych prostě improvozovat snažil bych se zabránit pohybu tlumiče
Ale kam ten klacek? Děkuji.
někde v místě pohybu tlumiče zapřel bych to o rám a stáhnul páskou něco na způsob jak se provizorně opravuje tel sedlovka
Aha! No tak já to tam asi takhle nedám…
Privazes vahadlo k sedlove trubce.
Ale myslim, ze zas resis zbytecnosti.
No ja, to by šlo! Budu s sebou vozit pořádné bindry. Děkuji!
nejsem picasso ale něco bych narval jak je červená a stáhnul páskama žlutá
Jo takhle! Super! Tak jsem klidnější. Budu vozit bindry a pak co les dá. Děkuji.
otazka je , nakolik je tato zavada casta. mam taky 29 fulla a jezdim na nem celou zimu, asi 4–5 let co ho mam a jeste se mi to nestalo…
To je povzbuzující, děkuji. Jsem asi přestrašený z toho nešťastného raketoplánu.
jezdit. zimu neresit.
Já teda do cca –10 zimu neřeším (větší kosu nedám), jen potom kolo opláchnu vodou od soli a zimních sraček a pohoda.
Netrpi nic, pokud budes jezdit denne, tak davej bajk do suche a teple mistnosti aby odtal nalepeny snih. Castejc to chce mazat retez. Pruzeni to v pohode vydrzi. Neni vetsi srandy nez dat poradny kopec ve snehu:-)
Ještě větší sranda je když ve sjezdu před zatáčkou lehce šáhneš na brzdy a zjistíš že pod tím sněhem je led (nastěstí byly v přímém směru stromy dostatěčně daleko od sebe a protisvah :-)).
Od toho jsou přece zimní pláště.
Mně teda v teplé suché místnosti řetěz a kazeta kvůli solení dokonale zrezly. Asi by to chtělo vždycky opláchnout (to se ještě dá) a namazat (to se mi fakt 2× denně dělat nechce).
Taky jezdím přes zimu, jen když jsou opravdové sr.čky anebo je hodně pod –10, tak to už radši ne. Pokud kolo schytá hodně soli, tak je dobré tu sůl vyplavit, ale studenou vodou, nepoužívat teplou. Jinak ± běžná údržba.
Spíš trpím já, než kolo a chce to dobré, teplé boty, rukavice a vůbec celý ohoz :-D
Jízda v zimě je prostě paráda :-)
Taky ji mám rád. Nemusím se tak dřít a honit :D
Dejte s tím ještě kua pokoj… :-))
Beru zpět. Po včerejších mokrých sračkách se na zimu začínám těšit. :-)
Ja vcera po desti vyjel, abych pak hodinu moknul (dobre, pul hodiny nejhorsiho deste jsem prestal pod stromem) a nasledne si uzival slunicka. Jenom teda jsem byl skoro porad v lese, jezdil ve srackach a padala na mne voda ze stromu:)))
Tak sluníčko jsem včera nezahlédl ani koutkem oka. Cestou do garáže (pro kolo) nepršelo, říkám si, že je to dobré. No, vyjížděl jsem samozřejmě do deště, trošku morál, ale prostě jsem vyjel se slovy „Já už na to fakt mrdáám!! JEDU!“. :-D
Vyrazil jsem na „expediční“ cyklokrosce, protože na ní mám blatníky, takže aspoň to nejhorší to pochytalo. Lesní úseky byly HODNĚ hravé (a samo, že voda ze stran a ze shora), jednou (při nájezdu ostrá pravá dolů na mokrou dřevěnou lávku) jsem se dokonce preventivně vycvakl. A to je co říct… :-DD
PS A ten mírně upravený obrázek z plochy XPček sem dáváš proč? :-)
:))))
Jj je to paráda. I když je –10 ale svítí oskar hned se jinak jezdí. A jde to i po tmě při chumelení, ale to se Ti musí hodně chtít :)
neni to u senorad ?
Ne kousek od Svitav.
Zima je super. Všude ticho a klid, nikde nikdo, nikam se neženu, když se v Praze občas poštěstí a spadne 5–10cm čerstvýho sněhu co krásně šustí a křupe pod kolama…
Když je nad nulou, bahno klouže, když je pod nulou bez sněhu, drží to skoro líp než v létě za sucha, kromě zamrzlejch kaluží teda. :) A když je nasněžíno, tak můžeš akorát hádat, kde pod tim led je a kde ne. Nejhorší to je, když nasněží, lidi to rozchoděj, pak začne tát, ale potom opět mrznout a zase na to nasněží – to máš pod sněhem takovýho hrbolatýho skleněnýho hada a jet po tom nejde absolutně vůbec.
S vhodnejma pláštěma se dá jet i po holém ledu, aspoň mi to kdysi psal kámoš co žije ve Finsku a na zimu si koupil nahrotované pláště.
Jo tak s hrotama asi jo, ale to stojí ranec, váží ranec a když se s tim jede po asfaltu, tak se ty hroty musej hrozně ničit, ne?
Kolik mu to vydrželo už nepsal, tam asi na podzim sníh napadne a vydrží až do jara, prý se tam nesolí. A plášť měl prý skoro kilo. Typ bohužel nevím, mám jen odkaz do shopu, který už je po té době neplatný. Foto prý po 5km cestě z práce
Cena je přiměřená, váha únosná a výdrž hrotů nekonečná. Co po mnoha zimách odchází, je guma, protože hroty se začnou prokousávat dovnitř nebo vypadávat.
jenom to je tedy dost hlasity :-)
Jde to. Je to jako jízda brambůrkách, když jedeš pomalu :-)
Taj Já je mám taky.jen konstatují :-)
Pokud se vyhneš soli, tak podle mě tam nic hrozného pro kolo není… sníh je podle mě šetrnější, než vlhko nebo bahno, a tomu se přece jako správný biker taky nevyhýbáš :) jediné co by mohlo vadit, jsou ty nízké teploty, kdy trochu trpí některá těsnění, ale při –15 toho asi stejně moc nenajezdíš a teploty kolem nuly jsou podle mě ještě v pohodě.
No a pak hrozí nebezpečí poškození když se vymeleš :)
Neřešit a jezdit. Za určitých podmínek to na sněhu drží i líp než na blátě, padáš do měkýho a nejlepší je, že skoro nikoho nepotkáš :)
Dle fotky to drží dokonce lépe i na vodě.
Drželo to výborně, krásný boční vedení, ale bylo to jak jízda do kopce, protože na ledu byla vrstva sněhu se zmrzlou krustou. :D
Pokud nemáš zimní pláště, tak sice jen orientačně, ale hodně pomůže poslouchat, po čem jedeš. Dokud křupe sníh, tak je to pohoda. Pak jsou i jiné zvuky a tady je už třeba být opatrnější, ale dokud slyšíš, že po něčem jedeš, futr je to dobré. No a když nastane ticho, tak nezbává, než neklopit, nebrzdit, nedýchat… :-D
Což drží ale jak to krasne krupe. Do bidonu něco na zahřátí a je fajn.
Nejvic mne nasere, kdyz mam zizen a zamrzne voda…
musíš tam cáknout trochu nemrzky dle chuti funguje i v –20 při dodržení správného poměru
Dik za radu. Jen mam pocit, ze se pak bude rychle stmivat :)
Neni nemrzka jako nemrzka, hlavne te pak nesmi zastavit cajti.
Zamrzla voda mi nevadi. Blby, kdyz zamrzne pivo.
Ja jsem vozival v drzaku na lahev litrovou nerez thermosku, obalenou jeste tedy izolackou, aby v drzaku neklouzala.
Taky plánuju pořídit. Na zimu ideál caj s troškou rumu.
vozím půllitrovku strčenou do „redukce“ vyrobené ze starého bidonu, rozměrově to sedí pěkně
litrovka mi nevleze do košíku, sedmička pasuje akorát, ale brzo se poškrábe
Výborný nápad s tou termoskou ve starém bidonu!
Proč mě to kua za ty roky nenapadlo taky… :)
Protoze je lepsi vzit velkou termosku do batohu :)
Na (max) dvouhodinový švih se mi batoh jen kvůli termosce vozit nechce (takže klasika – horkou vodu do bidonu a po cca hodině už člověk vozí jen skockou vodu)… A hlavně se mi nechce kvůli pití zastavovat, sundat batoh, vylovit termosku, napít se, zandat termosku, nasadit batoh a pokračovat.
No me by 0,5 litrova termoska nestacila ani omylem na 2 hodky takze radeji sem tam zastavim v klidku napiju a frcim dal :)
Na kratke vyjizdky vozim tohle
Mě dřív taky ne. Ale jak se ten můj životní cyklus cyklisty začíná uzavírat (nejdřív se vyjížďky mění ve švihy a tréninky a pak se tréninky a švihy mění na vyjížďky), tak už tolik glgat nepotřebuju. :-))
Občas se stane, že v zimě dovezu netknutý bidon (pravda, třeba bych se později cestou i napil, ale je to už jen jeden kus ledu).
Jo taky to tak mám, proto v zimě pití vozit už nepotřebuji.
Co tak pytlik do batohu a neopren na slauch?
Stačí po každém napití vyfouknout vodu ze šlauchu zpět do pytlíku :-)
viděl bych to spíš na rum s troškou čaje :-D
Do kapsy placatku s Jackem a za 5 minut jízdy je krásně teplo (někdy až moc).
Loni bylo hitem toto: https://www.kupkolo.cz/…12h_z102194/
Za ty prachy, hmmm. raději koupit za polovinu termosku (díky za tip na termosku, vyzkouším!).
Díky za tip.uz je na cestě:-) to jsem přesně potřeboval.zitra zkouším jak vydrží cestou z práce
Jo, to je skoro tak skvělé, jako když píchneš a vezeš si náhradní duši s autoventilkem. Do kol na galuskový ventilek :-)
Protože tohle člověka v zimě nakopne si nějaký ten kopec vyšlápnout a poslat to dolů :) https://www.youtube.com/watch?…
Měl jsem prdel staženou, jen když jsem to sledoval. Tyhle lidi nemaj pud sebezáchovy, neskutečněj masakr. Nechápu, že si nerozbil hubu, fakt nechápu. Skill za 1*.
Hubu si urcite rozbil a ne jednou..ale to pochoipitelne na videu neni:)
pěkně to přeoral :)