• Karma

    Ahoj,

    jak řešíte situaci, když jedete po lesní pešině s kopce, celkem to valíte, vlítnete do zatáčky a místo pevnýho podkladu je tam 20 cm písku? Existuje nějaká technika jak ten písek co nejlíp a nejbezpečnějš projet, tak aby se člověk nezastavil a neskončil na zemi?

    dík Z.

    0 0
    • Carloss  

      váhu přenést na zadní kolo aby se přední nebořilo a mohlo zatáčet.

      0 0
    • jecnak  

      S piskem v zatacce uz nezatocis, pokud nejedes odpovidajici rychlosti. Jedine prenest vahu dozadu a zkusit neco vykouzlit, jestli se predni chytne. Pripadne zasmykovat zadnim, trochu to srovnat, ztratit rychlost a pak pokacovat. Obecne na pisku moc nezatocis i kdybys mel fattbika, protoze budes slajdovat po te svrchni sypke vrstve.

      0 0
    • KoudakT  

      Hlavní je stihnout zařvat aspoň „DOPRDELE“ (Ostraváci mají výhodu, mají to kratší)

      0 0
    • scoty  

      Tohle často bývá na pískovcích, třeba č.ráj..:)

      Do zatáčky : uvolnit se nekřečovat, neklopit, přibrzdit, držet co nejpřímnější směr

      Rovně : i to ve hlubokém písku dokáže pěkně hodit:) srovnat se, nezatáčet, odlehčit předek, držet pevně a rovně rodla

      0 0
      • Karma  

        no, mě se to stalo včera na Kokoříně, tam je to taky samej písek. Asi bude příště lepší než se snažit o projetí, když se budu snažit o bezpečný zastavení. Jak čtu diskuzi, projet pískem se téměř nedá.

        0 0
        • jecnak  

          Ale da, jen proste uz moc nezatocis. Viz https://www.youtube.com/watch?…

          0 0
          • Stingray  

            Ta žiletka to krásně prořízne, na biku je to občas jak na bruslích i když je člověk nad zadním kolem :-)

            0 0
            • jecnak  

              Clovece, jezdim oboji a ve finale je to chovani a reakce na pisek prakticky stejna.

              0 0
              • Stingray  

                Moc toho na žiletce najeto nemám, takže nedovedu posoudit, jen mi logicky přišlo, že se bike tolik nepropadne..

                0 0
                • Karma  

                  jenže žiletka se právě prořízne až na tvrdej podklad a úzky gumy nekladou takovej odpor. Bike zůstane nahoře na písku a širší gumy kladou větší odpor.

                  0 0
                  • Pavel  

                    Jenže tak „zaříznutá“ žiletka o to víc tancuje jak splašená kráva. A o to víc se to musí „dávat“.

                    0 0
                    • Bubaaak  

                      Musíš furt šlapat, furt, jak zpomalíš, tak kolo na ramena… Ale dá se to, nejel jsem teda ve 20cm.....

                      0 0
                      • Pavel  

                        No však jo, dyť píšu „musíš dávat“ ;-)

                        Včera jsem pár takových úseků jel, píseček s kamením nahoru a dolů (přejezd hráze), je to zábavné. Co už zábavné nebylo, byl ten defekt, co jsem v tom chytl. Zmijáček, chtělo to ty silniční pláště víc nakrmit. :)

                        Aspoň jsem vyzkoušel novou pumpičku…

                        0 0
                  • Lada,s  

                    prořízne, ale jen trochu, né když vjedeš do 10cm písku

                    0 0
                    • Pavel  

                      Jsem se jednou takhle prořízl na bajku. Rašelinou. Až po horní rámovou trubku :-D

                      0 0
        • JSt  

          sak presne to scoty popisuje. dobrzdit po tecne. ;-)

          0 0
        • Mereck  

          Jde to, neměj strach. Platí to, co to radili kluci tady ve vlákně. Moc nad tím nemedituj, neboj se toho a prostě klidně jezdi – jde to! Za sebe jen dodám, že není ideální mít před pískem až příliš nízkou rychlost a moc lehký převod – ztratíš tak potřebnou setrvačnost a lehkým převodem se jenom víc zavrtáš (tím samozřejmě nemyslím, aby lidi po Kokořínsku lítali jak splašený a zabili se někde o strom; jen nebrzdi na minimum rychlosti, protože to pak určitě zapadneš jak vlastenec od Raise)

          0 0
        • Morchella  

          Záleží dost na tom, jak je písek mokrý. Kokořínskem jsem jel skoro stejnou trasu před 14 dny a včera. Poprvé to bylo asi hodinu po přívalovém dešti, všude čerstvě naplavený písek a přední kolo si skoro pořád dělalo co chtělo a často jsem musel i zastavit. Včera byly stejné úseky ve větší rychlosti úplně v pohodě, jen to občas trochu plavalo, ale zábava.

          Otázka je, co myslíš tím valit z kopce. Poprvé bylo 15 km/h moc a podruhé jsem si troufl tak asi na 25–30 km/h maximálně.

          0 0
          • scoty  

            S vodou nastupuje takový „písečný paradox“. Při lijáku a těsně po něm je z písku kaše a chová se podobně jako bláto. Ovšem už pár hodin po dešti vrstva mokrého písku ztuhne a po dobu než znovu vyschne mnohem lépe nese a neboří se. Když je dlouho sucho a horko, tak je písek nejzábavnější…často vidím slečny v návějích kolem Kosti v Ráji s plnou pusou písku..:)

            0 0
        • Sunshine 29  

          Na Kokoříně je písek všude, mám to tam docela projetý a za mě nezmatkovat, držet co nejpřímější směr a nechat bike jet, pokud to trefíš v nějaký palbě tak váhu hned dozadu, jakmile to nechytneš, letíš setrvačností dopředu a pak s tím už nic neuděláš.

          Obecně – neposrat se je základ úspěchu :)

          0 0
      • iron.hide  

        no nevim, jazdec nemusi robit vobec nic, to bajk a predne kolo urobi vsetko za neho :) priamy smer sa vtedy moc drzat neda, koleso tancuje a konci to drzkopadom

        0 0
      • raw 4  

        Přesný návod ale často je to do p.dele a modleni…jinak často vyskytující problém v Raji a v Polabí

        0 0
    • Smazaný účet  

      Zrovna včera jsem to zažil asi ve 40 km/h. Stačil sem říct jen – A *****! Pak už jsem jen držel řidítka a čekal, co bude :D

      0 0
      • Pavel  

        A co bylo? :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nic. Byl to tak dlouhý úsek, že než jsem ho stačil projet, tak se mi kolo zastavilo :D Ale mávalo to se mnou ze strany na stranu pěkně :D

          0 0
          • Pavel  

            Jo, to věřím! :)

            Kua, hned bych si jel někam zablbnout do písku. Jenže to by mi ta moje srůstající lopatka asi nedala. A pak mi dala moja. Co proto. :-D

            0 0
            • Smazaný účet  

              :D

              0 0
            • Pavel  

              No já si to snad přivolal. Jsem jel včera „švihat“ silnici do Rakouska a ti píp píp píp opravují vedlejší silnice tak, že na stávající povrch nalejou asfalt a na to navolno nasypou drobný štěrk. Toť vše. O „zaválcování“ se postarají auta. Na žiletce fakt skvělé… :-)

              0 0
              • zdenek  

                V mém okolí je to velmi oblíbená metoda. V lepším případě dají na začátek značku „Výsprava emulzí a kamenivem“. V horším případě člověk vjede do štěrku bez varování. Ideálně v zatáčce…

                0 0
                • Pavel  

                  Tak ten nesmysl pronikl už i k nám? Chápu, že je to levné, ale je to docela vohubu.

                  0 0
                  • zdenek  

                    Levné – nevím, taková oprava většinou nevydrží dlouho. Do roka opravují stejný úsek znovu.

                    O hubu to je. Už jsem na takových úsecích viděl nehodu auta i motorky. Pro cyklisty je to taky lahůdka.

                    0 0
                    • Pavel  

                      Za pár let to zopakují. Teda aspoň v tom Rajchu to tak je. Pravad, zimy jsou zde mírné…

                      Levné to je, stačí ti jeden náklaďák s „térem“ a druhý se „šutrama“. A dva chlapi s lopatou. Žádné frézování stávajícího povrchu, čištní, pokládka asfaltu, válcování…

                      0 0
                      • Esi  

                        no spíš jen jeden náklaďák nedávno jsem je viděl tu prasárnu tvořit, a prostě jde borec s hadicí za náklaďákem a z té hadice tryská směs řídkého asfaltu a kamínků, smysl této opravy kromě vyfakturování státu nějaké té koruny moc nevidím :-)

                        0 0
                        • Pavel  

                          Tady se nejedná o SMĚS řídkého asfaltu a kamínků, ale opravdu jen o řídký asfalt vykydaný na stávající povrch a na to se nasype vrstva kamínku. Kamínky jsou naprosto navolno, vytvářejí hromádky, rolety, koleje, jak po tom jezdí auta, případně je to prostě jen rovná vrstva, do které se hezky zaboříš. Prostě báječný to terén na silničku…

                          0 0
                          • gerrard  

                            Co rajch ted tak opravuji cestu u Brna, Blazovice – Zbysov po ktere jezdim na silnicce. Ta je pro me ted tak na pul roku mrtva nez se to rozjezdi. :(

                            0 0
                            • Pavel  

                              Aspoń potrénuješ jízdu v „písku“. :)

                              Je to na prd, některé to drtivo umí parádně prořezávat pláště. :-(

                              0 0
                          • Esi  

                            no tak to je vůbec humáč, a hlavně na silničku jak píšeš dole ty nabušené pláště nebudou moc dávat ty ostré hrany to bude plášť po pár kilometrech na odpis :-(

                            0 0
                      • zdenek  

                        Myslel jsem to tak, že vyfrézovat to a udělat to pořádně, tak by na to nemuseli 10 let sáhnout. Takhle to opravují každý rok dokola a ve finále to asi vyjde dráž

                        Když to málo zasypou štěrkem, tak se ty v létě záplaty nalepí na gumy a pak opravují stejný úsek na jaře a znovu na podzim.

                        0 0
                        • Pavel  

                          Tak to buď v klidu, MÁLO to štěrkem rozhodně zasypané není. :-D Hezkých pár cm to má.

                          0 0
                          • kyl  

                            Kousek pod rozhlednou na Velkém Kosíři to samé,v zatáčce dost velká vrstva štěrku.Cesta pěkně z kopce,ještě se tam motali dřevaři a málem jsem vyjel do lesa.

                            0 0
                        • Esi  

                          dokud to stát, kraj nebo obec zaplatí tak je přece ideální opravovat to každý rok znova. Teda ideální pro firmu která to opravuje

                          0 0
          • Bubaaak  

            Musíš šlapat :D

            Já takhle letěl po letný na žiletce (700×23) a zalítl jsem do písku, myslel jsem že je zpěvněný a ono houby… tak jsem na tom vlál jak 18tka na Woodmanovi, ale projel jsem :)

            Horší bylo minulý týden na MTB a silničních pláštích (26×1,5) fouknutých na 6 barů a bahno, to si to semnou taky pěkně zamávalo… Ale odlehčit předek a ono to zatočí a projede :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Kdybych nemusel za hodinu do práce, tak bych ti to dojel vyfotit. Takový vyjetý stopy, že tam by jsi toho asi moc neudělal :D Na konci jsem začal šlapat, abych se dostal na cestu a ani tak to nebylo nic moc. Tady nepomůže ani HRko.

              Ikdyž je fakt, že v sobotu na Velrybě v Rychlebech na totál mokrý lávce by mi nepomohl ani Wet scream. HRko zaplavalo a už jsem skončil v šutrech :D

              0 0
    • -b-n-x-  

      V pisku se jezdit neda a kdyz uz do nej vjedes tak spadnes

      0 0
      • kyl  

        Pěkný kurevstvo jsou po dešti takový ty splavený jazyky(odplavenej písek s hlínou),ať už mokrý nebo suchý.A taky třeba na polňačce slunkem prudce naschlej povrch po dešti,vypadá to dobře ale pod tím je skoro tekutý blato.

        0 0
      • Ricci  

        Ale da,jazdim tam skoro denne.

        0 0
    • lukasmcl  

      Na to platí, a je ověřeno, Clarksonovo ,,Speed and power" :D

      0 0
    • Environmentalist  

      Docela si neumím představit, že bych při vyjížďce o písek nezavadil. Po mnoha letech ježdění tady v okolí ČL s tím mám nějakou zkušenost. Jak už tady padlo, v písku (hlubším než pár cm) se prakticky zatáčet nedá. Snad jen jednou se mi podařilo projet zatáčku s ladným driftem přední kola :-). Nejdůležitější je tedy pevně držet řídítka, nevlnit se a snažit se jet co nejpříměji. Což je v zatáčce problém a tak nezbývá než zpomalit.

      0 0
      • Ricci  

        Vacsinou to spomali samo a obcas s plnou hubou piesku ☺

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.