• rider7

    Dobrý den , jezdím na kole s řazením 1×11 Sram . Při některých rovinatých závodech mi ale převodník ( 30 zubů ) nestačí . Jaký počet zubů vybrat v rozmezí 32, 34, 36, aby jsem zároveň měl převody na rovinách ale mohl i vyjet kopce ? Co je málo a co už moc ? Hledám nějaký optimální střed. Děkuji.

    • Lucase  

      Já měl třeba 34–11/42 a bylo to pro mě tak nějak neoptimálnější v rámci možností.

    • novas752  

      Tady si to naklikej a vyjdou ti rychlosti.

    • Chlebovnik  

      Pane Lorenc, uvezu to?

      Tady si to spočítej. Od 34 výš už přicházíš o dosavadní nejlehčí převod.

      • JMT  

        jesli jezdí 30ku a nechá stejnou kazetu tak přichází snad už o dosavadní nejlehčí převod i kdyby dal jen 31z ne ? :-D

        • Chlebovnik  

          Myšleno o jeden CELÝ převod. Tzn. že z dosavadní „dvojky“ udělá výměnou převodníku „jedničku“.

        • Singlespeed  

          Když dá 31 z, přijde nejen o ten nejlehčí, ale o všechny převody. Dostane 11 převodů z nichž ani jeden nebude shodný s předchozími převody. Takže si to pěkně zavaří a udělá v hlavě galymatyáš :-).

          • lukas aka mitro  

            Jenom to trochu pokazi vyber NW prevodniku:))))

            • Singlespeed  

              To je fakt. Když dá 32 zubů, tak jeden problém bude vyřešen – NW převodník :-). Ale to, že i v tomto případě přijde o všechny stávající převody a dostane novou sadu „mezipřevodů“ na které není vůbec zvyklý, se neřeší, takže průser trvá :-).

    • scalar  

      Tak si tam jeden převodník přidej :-)

      • MatS  

        Tak přesně to jsem chtěl říct. Všichni tady frajeří s jednoplackou a pak zjišťují, že jim to je málo do rychla nebo do pomala. Zkrátka buď dvě placky vepředu nebo Eagla. Jinak mi to zatím nevychází.

        • oddie  

          Pche, zrovna jsem dostavěl 1×8 :)

        • vili  

          Teďs na to káp. Všichni machrují a všem je to nakonec málo. Přesně tak to je a žádná jiná pravda neexistuje…

        • lazza  

          Tak Ti to vychází blbě.

    • JMT  

      Kdybych měl mít jen jeden převodník, dal bych 32Z. Ale s tím že máš už 30ku doma tak bych vzal 34ku a případně je občas prohodil dle trati.

    • okam_z_brna  

      Tak já jako nevím, ale nějaký IQ testy a základy vyhledávání ve fóru by se hodily. Dej si tam převodník 56, vozí to Dumoulin, takže ideál.

    • goofy  

      Pokud ti vyhovuje nejlehčí převod a chybí převody těžké, tak na to je výborná rada – přidat druhý převodník. :-)

    • Dudys27  

      Zdar chlapi, mám v hlavě jen že bych časem přešel vepředu na 1 kolecko, co to pro me jako totálního neznalého znamena ? staci koupit predni kolecko vymenit za dvou talir odmontovat presmyk a levou packu ? opravdu vůbec nwm a zajímalo by me kolik by to tak mohlo vyjit. Predem dekuji

      jinak momentálně : Shimano HG50, 11–36, 10 rychlostí

      • JFtryall  

        Ano potrebujes narrow wide prevodnik, vyladit retezovou linku pokud bude potreba a zvolit vhodny pocet zubu na prevodniku. Popripade jeste zkratit retez dle potreby. Cenove to bude malo, kdyz zvolis cinsky prevodnik. Kdyz neco lepsiho tak to bude do tisicovky. S malou 10sp kazetou budes mit omezeny rozsah, takze je potreba si peclive zvolit velikost prevodniku. Plnohodnotny rozsah najdes az u SRAM Eagle.

        • p@X  

          Plnohodnotný rozsah je věc k diskuzi, oproti 2×10/11

      • scalar  

        Ještě počítej, že prošoupeš podrážky u bot, jak budeš pořád tlačit.

      • Vilém  

        Pokud se takto ptas, tak proc vubec chces delat takovouto prestavbu?

        • CannondaleF29carbon  

          Mám SRAM PG 1030, 11–36, 10-speed a kliky 38/24 a ješte ani jednou se mi nestalo, že bych musel shazovat tác na 24 zubů. Všechny kopce utáhnu na 38. Akorát mi z kopců schází těžší přechody vzadu. Na víc jak 48 km/hod to neušlapu. Jaký převodník doporučíte? Klidně se vzdám tácu a budu mít složení 1×11 nebo 1×12

          • scalar  

            Doporučuji poradit se s trenérem reprezentace.

            • CannondaleF29carbon  

              Spíš mě zajímá názor Vás, běžných cyclistů. Profík bude mít jiný rozpočet a jiné nároky. :D

            • Světloslav  

              no možná by bylo nejlépe definovat pojem „všechny kopce“ a od toho se jistě dá odpíchnout ! :-)

              já před 30 lety na galuskáči taky vyjel na Špindlerovku s převodem 44×24 :-)

              a dnes už by to asi nikdo nedal- ale je to samozřejmě jen „placebo“ a vymejvání mozků reklamou na x kolečka !

            • TeryPV  

              Ty dnes zabíjíš… :D

          • Polka  

            Tak abys nemusel kupovat XD orech, tak dopredu hod 40z NW prevodnik a dozadu sunrace 11–42 nebo 11–46. Z kopca to bude tezsi a do kopca to utahnes, kdyz ted zvladnes 38×36.

            • TechDiver  

              Ja mel pujceny kolo s 32 zuby vepredu a vzadu s kazetou 10–42 (11 rychlosti) a bylo to celkem pouzitelna konfigurace (tech 10 zubu dole je lepsich nez 11)

              Asi optimal se mi jevi 32 (nebo pripadne 34 pro borce) vepredu a vzadu 12 rychlostni kazeta 10–50

              • p@X  

                Rozsah jako 34/10 až 32/50 by byl optimal, aby se dalo mluvit o plnohodnotém rozsahu. 1×11 nechápu vůbec.

              • Polka  

                Jestli dole 10 nebo 11 muze byt pro nekoho zcela jedno, odstupnovani na nizsich pastorcich je stejne vzdy o 2 zuby. Zasadnejsi muze prave byt nemoznost/nechut prejit na XD orech, proto ta mnou zminovana varianta. 11spd varianta s koupi razeni+hazka+ka­zeta+prevodnik bude taky urcite levnejsi.

                To, ze Eagle to pokryva nyni vsechno daleko lip je bez debat, ale on lehky prevody evidentne moc nepotrebuje.

                • CannondaleF29carbon  

                  Mám lehký kolo, do kopců v tom většinou stojím. Při prudkém kopci mě spíš donutí zesednou z kola špatná adheze, kdy se přední kolo zvedá (v terénu). Už jsem to někde psal, menší tác 24 jsem ani nepoužil (krom servisu při čištění :-) ).

                • CannondaleF29carbon  

                  V čem je XD ořech unikátní?

                  • satch  

                    Že nemá drážky na které se kazeta nasune ale je hladkej a na konci zavit… Prostě jiná konstrukce umožní dostat tam ten 10z pastorek s ohledem na menší průměr.

          • JFtryall  

            Doporucuju nekdy zkusit treba Lysou nebo Cernou horu. Jinak bych asi sel do Sram Eagle s 38 nebo 40 vepredu. Ziskas mnohem tezsi prevod diky 10T pastorku a pritom moc neztratis ani kdyz bys daval malou 24T placku, protoze s 38–50 muzes jezdit plnohodnotne i solidni steny.

            • Dudys27  

              myslíš že bys mi tu mohl hodit třeba jen odkaz na předek i zadek ať mám opravdu nějákou představu ? :)

            • Světloslav  

              evidentně pojem „všechny kopce“ bude mít asi jinou váhu u nás V Hradci Králové a okolí a jinou u vás doma :-)

          • raw 4  

            Holt jiná liga…repre čeká

            • Světloslav  

              ano…moje cyklistické ego utrpělo…sjezdovku na Novém Hradci jsem vyjel na srabácký převod! Jen 22× 32! Na 38×36 bych to prostě nedal! a to je to jen asi 100 metrů do „malého krtince“! :-)

              • raw 4  

                To víš jina liga..a jeste to jezdi s velkou frekvencí…

          • detoxy  

            Pokud dáš jiný převodník posunes rozsah. S větším převodníkem k těším převodům. Takže třeba 40T na 11–36 budeš mít těžký převod těžší 3,6, ale těžší bude i lehký 1,1. Myslím, že toto by mohla být pro tebe levná a jednoduchá cesta, ale i tak bych si rozmyslel, jestli je pro tebe až tak důležité být schopen šlapat při rychlosti vyšší než 48km/h a obětovat tomu jeden lehký převod.

            Pokud potřebuješ těžší převod a nechceš obětovat lehký, musíš zvětšit rozsah a ten pak posunout směrem k těším převodům. Takže pak třeba 42T na 11–42, což je převodník a kazeta. Nebo dát kazetu s 10 zuby, což je nová kazeta a jestli se nepletu i ořech.

            A v případě že potřebuješ větší rozsah a chceš navíc zachovat krok tak musíš navíc zvětšit i počet převodů. Takže přechod na 1×11, 1×12 nebo použít tu dvouplacku s většími převodníky.

          • marius  

            Podle mne bys mel nekdy zkusit preradit pod kopcem na maly prevodnik i kdyz to utahnes na ten velky. Je to totiz vyhodnejsi. Mensi skoky mezi pastorkama, vetsi paka a pokud by ti nahodou v kopci doslo, nemusis uz radit vpredu.

            • biker jura  

              jaká větší páka?? to možná na převodníku od kliky ale zase na ořechu je menší..nesmyslnej argument. Navíc je vždy lepší jet na větší převodníky i větší pastorky už kvuli odporu řetězu.

    • Světloslav  

      ale tohle je přece „věčný boj“ ! BuĎ chceš speciála nebo univerzálního kočkopsa…

      A nakonec zjistíš, že prostě potřebuješ více kol, aby sis to užil! Také jsme si myslel, že z MTB udělám univerzála..a pak si po dlouhé době sednu na silničku..a je to úplně jiný požitek!

      a o tom ta cyklistika přece je! A každý tenhle věčný „problém“ řešíme po svém…

    • Chlebovnik  

      Per tam velkou.

      • Pessinger  

        Tak třeba v Holandsku bych tomu věřil, ale tady a třeba proti větru by si nešlápl :-D

      • JFtryall  

        mr. Haman. :-D

        • satch  

          však tys s ním ten závod jel, ne? Alespoň to tam psali :-) Akorát mě překvapilo, že po tom, co chystáš stavět na příští rok (v podstatě 29ht a berany), tak závodíš na normálním gravelu…

          • JFtryall  

            Jasne jel jsem, ale riznul jsem po 20 minutach. Takze jsem si jen odjel test. Byl to risk tam nechat 35mm lehky obuti. Myslel jsem, ze to bude hlavne o asfaltu a bylo to vic gravel, nez jsem cekal. :-) ve 40 jsem sel do velkych kamenu a to je konecna. Mam primo Spacemanovo kolo a testujeme na tom plaste a pojedu na tom Everest Challenge 14. rijna. Pak asi zacnu stavet svuj stroj a bude to prave kvuli temto pripadu z pevne 29er. Protoze ja proste musim vozit bikove plaste. Kdyz se zavodi, tak tam musi byt hmota. Jestli ty trate budou v podobnem duchu jako ted, tak rychla mtb guma nebude mit nevyhodu.

            • scalar  

              Ještě bych dal širší rovná řídítka pro lepší kontrolu nad kolem a odpruženou vidlici kvůli pohodlí a lepšímu kontaktu s povrchem a bude to top rychlý gravel :-)

      • Světloslav  

        STS Chvojkovice Brod? ..zřejmě dobrej oddíl ! :-)

    • Kulasek  

      Zdar. Na 29er kole vozím placku 34z a kazetu Garbaruk 11–50. Rozsahem je to stejné jako jsem měl předtím (pro rejpaly chybí cca 1/2 těžkého převodu) 2×10 dvojplacku 24/38 s kazetou 11–36. Skoky mezi převody jsou oproti Eaglu trochu větší, ale jsem si po pár týdnech zvyk a už mi to nepřijde. Naprostá spokojenost.

      • lunochod  

        Kolik ten garbaruk vydrží z hlediska životnosti?

        • Singlespeed  

          Základní nedostatek Garbaruku je, že má o kolečko míň, ale stojí o 1500 Kč více než GX Eagle na Kupkole.

          • Kulasek  

            No však to píšu, kazeta má o kolečko míň a nemám s tím problém. Srovnvat s GX podle mě moc nejde, konstrukčně je to stejný jako kazeta X01 a XX1 a váží 300g.

            • Singlespeed  

              Tak, Garbaruk je spíše pro domácí kutily a fajnšmekry. Pro zbytek cyklistické populace je určitě vhodnější ucelený a dotažený systém Eagle.

              • random  

                To si tak uplne nemyslim. Kdyz mas kolo na shimanu a nechces vzadu tezitko, je garbaruk jedina volba. Akorat skoda ze nedelaji 11–42

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.