• itvostro

    Ahoj,

    mám trochu dilema ve velikosti kola. Jsem rozhodnutý pro kolo Scoott spark, ale řeším velikost rámu. V prodejně jsou vemi ochotní, ale já v tomto fakt nevěděl, protože se velikostí cca 168 cm bez bot lámu přímo mezi L a XL.

    Specifikace rámu v příloze.

    Proto bych i Vás poprosil o názor k jaké velikosti se přiklonit.

    Přibližné cca míry:

    výška: 186 (bez bot)

    délka nohy k rozkroku: 85 (bez bot)

    ke kyčli: 95 (bez bot)

    délka paže: 56

    trup: 72

    Poznatky co jsem si zkoušel obě kola:

    L:

    vytaženější sedlo

    víc verikání posed

    malinkatý hrbáč na zádech ale to už mohlo být tím jak jsem byl doblbej :-))

    XL:

    více zaražené sedlo cca o 1/3 až 1/2 oproti L

    víc horizontální posed

    prý přirozenější posed

    při zatáčení rozdíl v ovladatelnosti kola (L lepší)

    Anketa: Jakou zvolit podle Vás velikost rámu (podle tabulky)

    L
    2x
    40%
    XL
    3x
    60%
    0 0
    • itvostro  

      Jěště bych doplnil že u L jsem měl k rozkroku dost místa pěst a půl

      u XL tak tak pěst

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Máš celkem krátké nohy a tím pádem asi delší trup, takže bude pro Tebe přirozenější delší rám XL s krátkým představcem, proto ten Quasimodo na L. Zase aby ses na L cítil podobně dobře, potřeboval bys delší představec, čímž by se ovladatelnost přiblížila XL. Za mě asi XL, pokud nemáš potíže se standoverem a zůstává Ti dost místa nad horní rámovkou.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Musíš si vyhodnotit, jestli „pěst“ je už dost daleko – podle toho, co a jak jezdíš.

      0 0
      • kubad  

        viděls ty délky rámu?

        630mm v L a 650mm v XL ?

        je to XC kolo do extra krátkých představců 50–60mm bych nešel, myslím že to XL bude zbytečně dlouhé

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Pokud si to kupuje na XC, tak není o čem, vybíral jsem také tak.

          0 0
          • itvostro  

            to právě že jen na XC nechci chci s tím lítat i po silnici někdy 50 km+

            a to je ten problém kdy mi jeden prodejce říkal spíš L a druhý spíš XL (jeden byl očividně nadšenec do XC a druhý byl pohodář silnice/občas terén) :-))

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Možná se mylně domnívám, ale XC je právě ten delší představec, rychlejší přímá jízda a o trochu menší nároky na manévrovatelnost.

              Naopak, s kratším představcem je kolo „zábavnější“, ale v rychlosti tolik „nedrží“ přímý směr samo od sebe.

              0 0
              • kubad  

                souhlas, ale zase na xc kolo davat 50–60mm představec už není to pravé

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  No právě. Naštěstí Spark (120mm) asi není vyhraněně XC kolo (na to mají 100mm verzi RC), takže nejspíš snese mnohé, od trailovějšího pojetí po spíše-XC. Jen pokud tazatel požaduje nějaké hodně vyhraněné chování a vlastnosti, musel by se poohlédnout jinde.

                  Je to o preferencích: pokud upřednostní klid při rychlé přímé jízdě → L & delší představec. Pokud preferuje manévrování v terénu v malých rychlostech, kde už náklony nezabírají → XL & krátký představec. I na L se bude v terénu dát manévrovat, ale dá to víc práce, ani to XL asi nebude v rychlosti a přímé jízdě nijak přehnaně neposedné.

                  0 0
                  • itvostro  

                    Já možná nenapsal důležitou věc chtěl bych sparka 960 29 kola 100 mm zdvih

                    a parametry nerozbít si hubu v lese ale pohodlně jet i po silnici

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      A co víc: silnice, polňačky, lesní cesty, sem tam nějaký rychlý sjezdík, rychlé výjezdy, hlavně v tempu … nebo blbnutí na trailech, technika a k tomu přesuny po silnicích a cestách?

                      0 0
        • itvostro  

          To je věc co jsem taky právě řešil na HT jsem měl délku rámu ve velikost L 630 a docela mi to kolo sedlo ale u toho celopéra je přeci jen trošku jiná stavba

          ale ten prodejce mi říkal dá se kdyžtak u L snížit představec případně dát delší

          U XL se dá dat kratší ale to mi říkal že by mohlo mít trochu dopad na ovladatelnost

          Proto jsem právě potom vůbec nevěděl a jezdil tam jak šašek na polygonu asi půl hodiny střídajíc L i XL

          0 0
    • itvostro  

      ˘Ö˘ Krab:

      Mluvíš přesně jak ti kluci z obchodu :-))

      to je přesně to co jsem řešil kde budu jezdit určitě bych s tím celopérem rád zabrousil víc do lesa a na stezky než doposud ale rád bych i abych na něm ujel klidne 50 km po silnici a neměl třeba problémy se zádama nebo prostě z toho víc vertikálního posedu u L

      Pro představu přikládám i fotku kola takto cca bylo sedlo nastaven u velikosti L

      u XL byla sedlo v rámu cca na začátku textu syncross

      0 0
    • Mr.majkl.90  

      Když sem si v úvodu přečetl, že máš 168 a chceš L nebo XL, tak sem si říkal „co to ku*va je?“, ale pak sem teda četl dál :D

      Nicméně k odpovědi. Asi si musíš ty sám určit, co pro Tvoji jízdu bude lepší, každopádně podle toho co si psal bych zvolil XL, kde máš podle Tebe přirozenější posed.

      0 0
    • Mr.Dan  

      Po vlastních zkušenostech s rámy Spešlu a Scottu bych volil jednoznačně L a dal buďto širší rodla nebo delší představec, záleží, jak máš široká ramena a co by ti spíš vyhovovalo. Americké značky mají obecně delší geometrii, což k tvojí postavě pasuje, já mám třeba rozkrok taky 85 cm a přitom měřím 176 cm, takže pro mě jsou vhodnější spíš většina evropských značek, u nichž bývají rámy obecně kratší.

      0 0
    • ScottAspect  

      Mám 182 cm zatím :D Mám Aspect 30 XL r.v. 2012. Za L bych nevyměnil. Ne, že by mi L nebylo, ale komfort jízdy na XL se oproti L nevyrovná. To jest můj poznatek :-)

      0 0
    • joseee  

      Ahoj

      Mám v plánu si pořídit Focus Raven 29 a trochu váhám s velikostí rámu. Výška 180cm, délka nohy k rozkroku 83cm.Já bych to asi viděl na M. Bikerů co má Ravena bych řekl, že je tu celkem dost, tak zkuste poradit.Díkes

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.