• sr71

    používáte pračky řetězu? vyplatí se pořídit si nějakou z levnějších (cca 200Kč), nebo je lepší si připlatit?

    • nobelowski  

      Je to k nicemu. Pracku jen automatickou na hadry.

    • Nainen  

      Z vlastní zkušenosti doporučuji řetěz vybavit rychlospojkou a pro jeho čištění používat petku s benzínem, petrolejem či jiným účinným odmašťovadlem.

      • hanness  

        Naprosto souhlasim a jen doporucuji!

        • jizby  

          Petrák s olejem, dá se použít trvale opakovaně, za měsíc si šmír tak sedne, že je kapalina téměř čirá. Po slití sedlinu vytřu hadrem, naleju z5 a nemusím petrák vylévat. (trocha ekologie nikoho nezabije:-)

          • lukas aka mitro  

            umastemny hadr hazes do popelnice, nebo spalis v kamnech?:)))

            • Shadow.1  

              dá na oheň, když se dělají buřty :-) nebo na podpal uhlí když griluje :-) ta kúrčička potom :D

            • jizby  

              trochu umaštěný hadr v popelnici je zcela ok. Máš li jiný názor můžeš ho zde prezentovat :-)

            • mamfpici  

              ja napriklad utieram handrou ktoru potom hadzem do kontajnera, pouzivam biologicky odburatelny olej na retazove pily

    • Advid  

      Mám nějakou modrou (SuperB) a úplně stačí. Používám ji občas. Na pračce řetězu myslím není co zkazit.

    • lukas aka mitro  

      retez necistit…

    • Bald  

      připlať kilčo, kup kanďák petroleje a čas od času nech řetěz přes noc ve starym bidonu v tý petrolejový lázni. Ráno protáhni řetěz hadrem a je jak novej. Na převodníky taky petrolej a dobrej je na to štětec.

      Pokud možno to dělej někde venku:))

      http://pemi.cz/…9l-7648.html?…

      • biker90  

        Proč hned 9l?? :)

        • Bald  

          Pro jistotku tak…:)) Jen tak to nedojde a můžeš si i posvítit:-)

      • zichis  

        jo, tenhle se sníženou čadivostí je dobrej. V porovnání s klasickým petrolejem mi připadá jakože míň mastnej, je čirý a ruky po něm smrdí podstatně míň.

        Když ho necháváte odstát po použití, doporučuju dát pod dno nádobky magnet. Kal pak sedne rychleji a drží na dně pohromadě.

        • jizby  

          domnívám se, že magnet to nezachrání. Když s tím šejkruješ, je lepší, aby šmíra bláto z předchozí várky byly v té chvíli už pryč.

    • TC  

      Naprosto na nic – odrbe to perfektně řetěz zvenku, ale zevnitř čláku ne.

    • Luk02  

      Tehle je docela dobrá hračka

      • jachymk  

        je to pěkný, ale řetěz to nevyčistí spíš bych to nasadil na WD-40 a bylo by to super promazávadlo ani kapka vedle

    • Marskatin  

      Nejlepší pračka, žádná pračka. Taky doporučuji různé PET láhve, co se dají používat jednorázově.

    • martin_bakov  

      pracku na retez mam, pouzivam nemusim ani sundavat retez z kola, myju to cyklostarem a pak na to strikam nejakej vosk na retezy tak se mu to snad libi … retez porad funguje.

      Myju to tak jednou do mesice nebo po hodne velky bazine, zadny velky lesteni po kazdy vyjizdce neni potreba.

    • Galibier  

      Pračku řetězu mám od ParkToolu, stejně jako pumpu, pračka funguje skvěle, jen doporučuji, šetří to čas, šetří to energii a nervy, dříve jsem se s tím patlal štětcema, kartáčkama a hodně času jsem tím zabil, ještě je dobré do toho koupit speciální roztok, který opravdu vyčistí dokonale. Stačí pár minutek, nezaprasíš se, je to za chvililnku hotové a pohodlné. Pak je otřeš, namažeš a jedeš, použiji ji tak jednou, či dvakrát do měsíce, jinak po jízdě otřu řetěz, namažu a když je to hodně zaprasené, tak použiji tu pračku. Jen doporučuji!!

    • Shooter1  

      žádnou, dle vlastní zkušenosti …

      mám rychlospojku, když už chci řetěz pořádně umýt, tak ho sundám, pořádně protřepu ve flašce s techničákem (dle potřeby to zopakuji ještě jednou), pak to samé v lahvi s naředěným motorákem, vyndám, nechám okapat a utřu hadrem

      zkusil jsem pračku s cyklostarem, řetěz zůstal pořád špinavý, jen ta špína změnila formu z pevné na pěnovou, uvitř řetězu písek zůstal, všude to teklo, kazeta a kliky zas…é, kandidát na nejhorší kup roku do jiného vlákna

      vrátil jsem se rychle k výše uvedenému postupu

      • Shadow.1  

        To bys neměl s těmi sirkami Jaromíre :-) to se ti vymstí… ;-)

        ne, k věci, umýt řetěz v techničáku je podle mě úplný nesmysl… ten ti prakticky oddělá všechnu mastnotu z řetězu a kompletně vysuší i tam, kde to není potřeba… pak, aby se olej zase dostal mezi čepy to bude trvat dlouho…

        Doporučuji petrolej nebo naftu…

        nebo řetěz vůbec nemýt :-)

        • tonik666  

          Mezi čepy to tak daleko není. Když peru ve flašce, pak namažu řetez a uložím a nahodím druhý čistý řetěz, tak má olej dost času dostat se kam potřebuje.

          A mazat po 1400km? Po jedné bahnité vyjížďce už předtím čistý a namazaný řetez pěkně vrzal a nejel.

    • Galibier  

      …no ono také je potřeba vzít v úvahu, že řetězy moc nevydrží, podle toho v jakém terénu a jak často jezdíš, takže po 1300 či 1400 km, někdy i dříve je řetěz vytahaný, na vyhození, takže někdy je fakt zbytečné ho bůhví jak hloubkově čistit

    • dalinv  

      pračku NEBRAT!!:D

    • jachymk  

      kup za 30 kaček rychlospojku řetěz sundej a i s kazetou to práskni do prázný myčky stačí půl hoďka s tabletou a máš to čistý jak skleničky v reklamě na calgonit :-)

      • nobelowski  

        Tak to je dobrej kentus! Čím pak pucuješ tu myčku?

        • jachymk  

          vůbec ničím, myčka vlastně odstaňuje mastnotu a řetěz bývá mastný, v myčce to tudíž žádný bordel nenadělá. Máv vyzkoušeno!

          • martin_bakov  

            hele ja taky vim ze bych mohl pit vodu ze zachoda ,ale nedelam to protoze se mi to proste nelibi :)

            • jachymk  

              možná bys měl začít :D voda v záchodu bývá studená, a levnější než z petky

          • ememem  

            poriadne odmastit, to je presne to co retaz potrebuje.

            dnes je tu fakt veselo.

            • jachymk  

              a můžeš mi říct proč? když čistíš řetěz chceš z toho dostat špínu slepenou olejem a když ho vyčistíš znova ho namažeš, takhle se dělalo a dělat bude, do myčky řetězů taky naliješ něakej odmašťovač aby jsi se zbavil tý špíny která je nalepená na tom mazadle

              • ememem  

                nechapem naco bych mal furt odmastovat nieco co ma byt mastne a potom to znovu mastil ked staci v pripade potreby namastit a hotovo. maximalne predtym odrbat od najhrubsej spiny aj ked neviem kedy som to naposledy robil. pranie nema naprosto nijaky zmysel a obzvlast nie v pracke lebo ten bordel z medziclankov aj tak von nedostanes akurat to odmastis a uz tam to mazivo aj tak nikdy nedostanes a cele tieto tanecky maju na zivotnost retaze vplyv ak vobec tak 1%. zo skusenosti smerom k horsiemu.

                • Seeker  

                  Když se na mazivo nalepí prach, písek a já nevím co ještě, tak z toho vzniká jakási pasta díky které se nadměrně opotřebovává součást – v tomto případě řetěz a kazeta. Proto to odmastíš aby odpadl bordel a poté znova namažeš. Nedumej nad tím, prostě to tak je a chápat to nepotřebuješ, stačí když to budeš vědět ;-).

                • Thomsen  

                  …rešpekt :)

          • Bechy  

            Ta kazeta byla taky v myčce? :-)

      • martin_bakov  

        do mycky sem jednou daval blatniky a helmu, ale retez bych tam fakt nedaval…

        • Shadow.1  

          však jemu je to jedno a mamka se pak bude divit, že má stále mastné talíře :-)

    • Volf  

      Vhozený prachy. Dej řetěz do petovky, na konec řetězu navaž režnou nit, kterou necháš ven z hrdla a naleješ čistící prostředek tak do půlky a flašku zašroubuj. Pořádně proštěrchej a máš vypráno. Pak můžeš použít ještě něco na vypláchnutí. Za ten provázek se ti bude řetěz dobře vyndávat.

      • Roman1492  

        jaj konečně jsi mi vyřešil dilema, o kterým přemýšlím od začátku čtení vlákna – jak ten řetěz pak dostanu ven :)))) dík

        • M13  

          Nebo vytáhnout háčkem z drátu.

          • nobelowski  

            Nebo rozfiknout petku :)

            Předpokládám, že řetěz se nepere tak často, aby se v domácnosti do té doby nevypilo nějaký mlíko, minerálka, či co.. :)

          • Chiron  

            A úplně nejlepší je starý bidon nebo taková ta flaška od nestea s širokým hrdlem, ale je fakt že i v té se to někdy sekne. Když sem takhle myl řetěz poprvé, tak mě to vůbec nenapadlo, tak sem flašku po chvíli říznul a hotovo.

        • Volf  

          Není zač :-)

    • Flinker  

      Najlepšie zo všetkého je reťaz nechať tak.

      Namazať, utrieť, jazdiť, namazať, utrieť, jazdiť … zmerať a včas vyhodiť.

      Pranie iba ak kvôli dobrému pocitu, poprípade ako relax a koníček.

      • MlokCZ  

        Souhlas. Jen bych poupravil konec té třetí věty.

        Praní jen kvůli dobrému pocitu, případně jako úchylka.

        • Flinker  

          Najlepšie zo všetkého je reťaz nechať tak.

          Namazať, utrieť, jazdiť, namazať, utrieť, jazdiť … zmerať a včas vyhodiť.

          Pranie iba ak kvôli dobrému pocitu, poprípade ako relax a úchylný koníček.

          Mlok :))))

        • lens  

          jsem uchyl :-))

      • vsn  

        skoro souhlas:

        utrit, namazat, utrit, jezdit … nebudu mazat špinavej řetěž :)

    • vasek80  

      Letošní sezonou počínaje kašlu na řetěz. Novej před nasazením properu v benzínu, protože ta mastnota z továrny dlouho nevydrží. Nakapu chainstar a pak ještě jednou nakapu a pak má řetěz 600km a vyhazuju. Déle mi nevydrží.

      Kvůli těm 200 za řetěz to za to nestojí. Udržuju jej namazanej jen tak aby nebyl slyšet a to mi stačí chainstar 1× za 200– 400 km a nezasere kazetu.

    • prvniodkonce  

      Myčku mám, ale použil jsem ji asi dvakrát. Řetěz otřu hadrem a namažu, to je celé. Co tady čtu o tom rozpojování a máčení v benzínu, je sice dobré, ale časově a psychicky nákladné, že se mi to nevyplatí, stejně životnost řetězu je krátká benzín nebenzín. Základ je řetěz mazat dobře a tak, aby se na něj špína nenabalovala.

    • pelhrimov  

      Žádnou!!!

    • Mr.Pavka  

      Je to jen masáž v cykloobchodech. Při mytí to chlístá ven z pračky a prd. Ruční rychlospojka SRAM u mě boduje. Dam to do pekáčku. Poprvý vyšmrdlám největší bordel štětcem v naftě. Pak zaleju znovu novou naftu, s řetězem v ní jen tak hejbu aby se vyplavil zbytek bordelu. Pak v kýblu s horkou vodou a jarem odmastim. Pak to zas důkladně opláchnu teplou vodou. A pak to necham usušit na slunci, nebo na topení. Nutno říct, že man přístup k naftě „za hubičku“.

      • pepek  

        Tak to už radši tu pračku. Když jsem ji kdysi používal, tak nic „nechlístalo ven“, šlo to dobře a rychle.. Akorát je to k ničemu, stejně jako tvůj časově nenáročný postup. O kolik jsi zvýšil životnost řetězu tímto babráním?

        • Mr.Pavka  

          Životnost zvýšena o cca 0,005%. :) Sem zvyklej to tak dělat už léta. Já ti nenařizuju to tak dělat, jen oznamuju jak to je u mě. Záměr je umejt řetěz-úspěšně splněn.

    • jIrI___  

      Fascinuje mě, kolik lidí tu o řetěz tak pečlivě pečuje. Chtěl bych se jich zeptat, co jim ta péče přináší a jestli pozorují aspoň nějaké zvýšení životnosti řetězu… Já totiž kdysi o řetěz taky pečoval (hadry, pračka, atd.) a oproti současnému stavu, kdy jediná moje péče je namazání řetězu, když začne zpívat, mi ta předchozí péče nic citelného nepřinášela a byl to jen zbytečně promrhaný čas.

      • pepek  

        No když jsem to kdysi v pravěku dělal, tak mi řetězy vydržely trochu déle. Ale pak tento argument padl, když Jst prohlásil, že tehdy bylo všechno kvalitnější – i řetězy. Taky jsem jezdil trochu rychlejší trasy (rozhoduje počet otočení řetězu a ne počet km)

        • MlokCZ  

          Já měl jedno období čištění řetězu taky. A srovnával jsem se stejným řetězem, který jsem jen otíral hadrem (oboje to byla ještě osmička).

          A dokonce bych řekl, že ten pečlivě čištěný řetěz vydržel méně. Dával bych to za vinu tomu, že jsem ho dokázal zcela odmastit a pak se nové mazivo už nedostalo dostatečně do článků.

          Každopádně to bude ± nastejno. A když mi současný HG93, na který s čištěním zcela kašlu (jen vždy otřu hadrem a k tomu co nejméně mažu, ať se na něj nechytá bordel) vydrží 3,5tis. km, tak co bych měl chtít více…

          • pepek  

            Já jsem pral petrolejem, takže odmaštění se nekonalo. Jen jednou jsem použil perchlor a řetěz šel po 500 km do . . . .

          • vasek80  

            Nemáš porovnání kolik ti vydrží 53? Mě přijde údaj 3.5 tis jak z jiné planety. Já jsem s 53 rád za 800 ať mažu nebo na něj kašlu.

            Po těch 800 měrka propadá všude

            • MlokCZ  

              Všechny HG mi vydrží ± stejně. Díky velké výdrži si už raději připlácím za HG93, který méně rezne. Přeci jen vozím řetěz dlouho, tak má i větší šanci zreznout.

              Mazání má vliv zcela minimální. Vliv mají především faktory jaký podáváš výkon na klice, jaké jezdíš převody a v jakých podmínkách jezdíš.

              Já třeba zase moc nechápu, jak je možné, že tu někomu vydrží méně než 1000km. Přitom je vás tady takových více.

              V partě máme velké rozdíly výdrže řetězů, pod 1000km není nikdo. A nejčastější je střední výdrž kolem 2–2,5tis.

              Já ale nejsem ani ten komu vydrží řetěz nejdéle, třeba manželka na HG řetězy dává ještě cca o 1000km více než já.

              Je to ještě dané tím, že ti, co jim vydrží řetěz ho navíc mohou měnit mírně déle bez rizika, že to odnese kazeta.

              Dle měrky neměním, protože dle toho není vůbec jasné, kolik ten řetěz má. Měrky bývají po 0,2mm, dost často ale ukazují i dost mimo (měl jsem v ruce dvě měrky, co ukazovaly o celý jeden zoubek jinak).

              Ale i když měří ok, tak pořád je to info jen po 0,2mm.

              • vasek80  

                Já měrku používám jen zkraje, pak beru do ruky digi šupleru z DX.

                Jinak řadím opatrně, nikdy v tahu, řetěz nekřížím, moknu minimálně, vodou se nebrodím a v prachu taky moc ne. Je fakt, že jezdím drtivou většinu do kopců. 22km od baráku mám Čerchov (1042 m) a stoupání jedu na nejlehčí převod. Mám 85 kg.

                Předloni, když jsem se k biku vracel, tak jsem řetěz něměřil, jelikož jsem zde četl, že vydrží většině kolem 1000 km. Já neměl minimálně prvních 500km fýzu a jezdil jsem jen roviny, kopce jsem si oblíbil až potom. Nečekal jsem, že by mi měl vydržet méně. Prvně jsem tedy vzal šupleru po překročení 1000km a naměřil jsem 133 – 133.1! Loni už jsem byl s fyzičkou jinde jak první rok a jezdil hlavně kopce a řetěz držel cca 800km na 132.8.

                Kamarád kterej má o 10kg víc jak já a jezdí 8 řetěz na alivku a já mu pořád tvrdil, že mu vydrží déle a on měnil už po 600km

                • jIrI___  

                  Je ale otázka, jestli ta digi šuplera z DX je přesnější než měrka řetězu :-))

                • MlokCZ  

                  Já si myslím, že zásadní faktory jsou následující:

                  • podmínky ve kterých se jezdí
                  • síla přenášená řetězem; ta je daná zejména výkonností a tedy jakse jezdí rychle a pak používanými převody, největší záhul dostaneřetěz na nejlehčí převod při výkonném jezdci
                  • hmotnost jezdce (přímo souvisí s předchozím bodem)

                  A já mám téměř všechny faktory ideální pro největší výdrž řetězu. Tedy jsem lehký (70km), jezdím pomalu, nejezdím v extrémních podmínkách.

                  A třeba jen ta hmotnost je znát proklatě. Z party kamarád, co jezdí ± stejné podmínky, jezdí ± stejné převody a je znatelně těžší, tak má hned výdrž řetězu téměř poloviční.

                  A další který je podobně těžký a k tomu navíc je ještě znatelně výkonější, tak opět má výdrž řetězu o hodně menší.

                  A oproti tomu manželka. Ještě mírně lehčí než já, k tomu jezdí ještě znatelně pomaleji. Podmínky a převody podobné a výdrž řetězu má zase znatelně vyšší než já.

                  Ale i když je jezdec výkonný, tak výdrž může být solidní. Dobrý příklad je Rychlej turista. A tam je to díky převodům co jezdí (hodně velkou pilu a i přes více křížení řetězu, to řetěz šetří). Pokud si dobře pamatuju, tak je ale pořád poměrně lehký a povětšinou nejezdí v extrémních podmínkách.

                  • vasek80  

                    Já jsem si koncem loňské sezony po pořízení fulla zvykl jezdit na střední převodník a s využitím celého rozsahu na kazetě. Uvidím, jestlli to bude trochu poznat. Začal jsem tak jezdit na fullu kdy na X9 poznám odporem až podřazení na 32 pastorek. Říkal jsem si, že křížení s mojí výdrží řetězu mě už nemusí tolik trápit. Na HT jsem to opravdu nekřížil. Budu to letos sledovat, jesti to bude mít u mě vliv. Na fullu mám asi 700 km, tak to začnu teď sledovat.

                    Ale jak jsem psal, pokud dělám svojí oblíbenou vyjížďku na Čerchov, tak to je většinou cca 30 minut jízda na převodech 22/32 a dokonce se mi stýská po kazetě s 34 jakou jsem měl dříve.

                    • MlokCZ  

                      To jsi to asi špatně pochopil. Křížení mu právě ani tak moc nevadí. A právě když se jezdí více velká + větší pastorky, tak i přes to větší křížení vydrží déle díky převodům s více zuby než když budeš jezdit stejně těžk převod na střední placce.

                      Já ale třeba tohle moc nevyužívám, tedy spíše dříve dávám menší placku (na velkou nejezdím na fullu téměř vůbec) a přesto díky těm dalším všem vlivům mám extra dobrou výdrž řetězu.

                      • vasek80  

                        Pochopil dobře, spíš se špatně vyjádřil. Já právě na fulu začal více křížit a využívat střední placku místo dřívějšího podřazovaní na nejmenší, jakmile jsem byl na 7 pastorku z 9. Teď schazuju na nejmenší až opravdu jakmile řadím na 9. Takže právě využívám více střední a budu zvědav jestli se to trochu projeví. Spíše asi ne, protože to není tak veká změna.

                        Měl jsem obavu, že při křížení trpí třeba i kladky.

                        Jinak myslím, že to můžeme uzavřít. Na začátku jsem hlavně chtěl vědět, jestli má smysl kupovat třeba HG73 nebo dokonce HG93 že bych zvedl výdrž, ale zůstanu u HG53, případně na další kazetě zkusím točit 3 C9 až do smrti

              • Jose7  

                Výdrž řetězů a pláštů to je prostě nikdy nekončící téma, to se nikdy neomrzí. Já o řetěz nikdy moc nepečoval, když to bylo hodně od blata ostříkal jsem řetěz vodou (jednu chvíli jsem na to sřiknul jen WD, což vlastně není ani žádné mazadlo, nebo kápnul trochu Konkoru). Řetězy jezdím zpravidla HG-73, vyzkoušel jsem aji nějakej sram, myslím že vydrž byla přibližně stejná.

                Tady ale čtu, že lidi použivají pračky nebo dokonce rozdělají řetěz a čistí ve flašce, to teda kulím oči.

                Mám sto kilo, frekvenčně moc nejezdím točím spíš těžší převody měním zhruba po 2tis., jezdim devítku asi je to strašně individualní a mě osobně se nepodařilo zjistit co hlavně ten řetěz opotřebovává.

                Těším se na tu c9, všichni o ní básní a jak vyměním kazetu, jsem zvědavý na tu vydrž.

      • AsiJura  

        Asi tak

      • jizby  

        máš pravdu, já už na to vlastně taky kašlu a řetěz meju jen když ho sundávám a přitom nevyhazuju.

        Ale když už s tím mám tak pěkné zkušenosti, proč bych se tu o ně nerozdělil ;)

      • StuntJ  

        přesně …

      • Majan  

        Absolutní souhlas. Také jsem měl pračku řetězu. Když praskla, tak jsem jí vyhodil. Zajímavé, že mně vůbec nechybí. Pak sramspojka, petka a nafta, řetěz krásně čistý, ale dodnes nevím proč. Tak jsem přešel na hadr, občas namočený do nafty (to jen když jí mám v garáži v kanystru), cca 5× protáhnout řetěz, stříknout VD-čkem a hotovo. Životnost řetězu stále stejná, moje také, zasr.nost okolí, oblečení a rukou minimální.

    • Necris  

      Řetěz není třeba nějak důkladně čistit, jen pokud už je opravdu „zablácený“ a je na něm nalepeno snad všechno. Dopručuji kartáček, ne moc drsný a už vůbec ne železný, ale ne moc měkký. K tomu flaštičku s technickým lihem. Pořizovací náklady 70 Kč.

      Řetěz opláchnout vodou, párkrát lehce přejet hadrem. Následně vezmu kartáček, namočím do lihu a „zpucuji“. Jde to samo a výsledek je nádherný. To vše aniž bych řetěz sundal. Pak stačí ještě jednou ostříknout to celé vodou a hodit na to trošičku oleje.

    • Blade  

      Fascinuje mě, kolik lidí je schopných vyhodit prachy za pračky a různé čistící prostředky a především pak ztrácet čas čištěním řetězu ať už v těch pračkách, nebo v petkách, či jakkoli jinak:))

      Když řetěz začne šustit, otřu ho pro dobrý pocit (ne že by to potřeboval) hadrou od případných nečistot a pak za současného točení klik nastříkám malé množství (čím míň, tím líp) mazadla dovnitř na rolničky řetězu.

      Akce na půl minuty i s přípravou, výsledkem je namazaný a především nezasírající se řetěz, který není třeba prát:)

      • LRRTM1  

        Mě zas fascinuje místní militantní skupinka zapřisáhlých nepřátel čistého řetězu. Tazatel chtěl vědět, jakou si má pořídit pračku. Je snad věcí každého, jestli chce jezdit na zasraným kole, nebo na čistým. A vláken, kde se rozebírá jestli čistíme řetěz je tu už docela dost.

        • Blade  

          Za militantního nepřítele čistého řetězu bych považoval snad akorát Rychlého Turistu s jeho již legendární fotkou zrezlýho řetězu :)

          Ano, tazatel se už zřejmě rozhodl jezdit na zasraným kole, proto se rozhodl utratit peníze za pračku, já mu radím jak docílit jízdy na čistým kole a ještě ušetřit peníze a čas ;)

    • Neunzikger  

      Používám pračku Barbieri, srovnání s jinými nemám:

      http://www.nakupni-dum-praha.cz/…nstvi-122722

      Jako mycí médium užívám benzin mix – bo je doma pro dvoutakt. Také smrdí méně, než vhodnější nafta nebo petrolej. Řetěz považuji za čistý, když při promnutí mezi prsty v něm nechroupe. Je to po opakované lázni. Následně řetěz máznu řídkým olejem na kola a protočím, aby byl mázlý i uvnitř, před vyjížďkou otřu, aby nelepil. Ve vlivu praní na životnost řetězu jsem se nehnípal. Čistý řetěz lépe řadí. Řetěz peru pro radostnější prožitek z jízdy.

    • Sgt Pepper  

      co to řešit nějak takhle?

    • robin!1  

      Plastová flaška od mléka + nafta + sram rychlospojka + hadr ;-)

    • maedva  

      Osobne pracku na retez pouzivam asi uz 8let a za tu dobu muzu potvrdit ze pravidelne cisteni hlavne po desti, ci blate dost prodluzuje zivotnost nejen retezu, ale i kazety a prevodniku…

      Pouzivam i naprosto obycejnou mycku znacky Barbieri a jako cistici prostredek Cyklostar.

      http://www.koloshop.cz/…a-na-retez-/

    • Vhalasta  

      Lidl pračka

    • jmanek  

      Žádnou, je to drahý nesmysl. A měl jsem jich už pár. Ideální je mí třetěz se spojkou a pak prostě okurková láhev s benzínem.

      • maedva  

        Nesmysl to neni a drahe taky ne – mycka barbieri 169kc + 1 litr cyklostaru za 107kc, navic po pouziti staci proplachnout vodou…

        Pri tve navrhovane variante s benzinem a lahvi sklenenou/plastovou + pri dnesnich cenach benzinu, nehlede na smrad a pouziti treba stetecku…

        No kazdy at si vybere, ze ? :o)

        • vasek80  

          To snad nemyslíš vážně že pračka + cyklostar je výhodnější jak benzín a lahev. Benzínu stačí ani ne decka a jen s lahví pořádně protřebat, zamíchat a řetěz je čitej. Štetečku netřeba a ta vůně benzínu je jako bonus.

        • jmanek  

          Za těch asi 10 let co jezdím jsem měl asi 3 pračky, zažil to cákání cyklostaru mimo pračku i bordel, který přes veškeré úsilí vyjíždí občas ven na kazetu, kladky atd. Možná jsem ale dělal něco špatně…

          Každopádně sundat spojku za 30kč a propláchnout řetěz v 1–2dc benzínu/petroleje je imho levnější a hlavně mnohem spolehlivější. Můžeš to klidně nechat odstát a potom odlít a použít znovu.

          Mezitím sundám kolo, vyčistím kazetu, pak kladky atd. I po měsících/letech od zakoupení komponent (měním řetěz a kazetu dohromady až je to potřeba) to po vyčištění vypadá jak nový.

          • jafre  

            ta spojka se da znova pouzit? novej nytek? jeste v tom nemam zkusenosti

    • pelhrimov  

      ŽÁDNOU – ušetříš za pračku a hlavně ušetříš mnoho času

    • heerer  

      pracka mi stoji nekde v rohu a retez uz taky sundavam…:)

      melo by ti to hodne napovedet, ze pracka nema smysl..

      • bezhlavy jezdec  

        Ja už cistim kolo a retez tak ze ho vystrikam cele (prehazovačku,prsmy­kač ,retez)bike work X sprejem(prelitym do maleho rozprašovače) a necham aspon 1 hodinu pusobit .Pak vemu sprej na kvetiny a naplnim ho cerstvě uvařenou vařici vodou a leze to secko dolu jak po masle .Vyhibam se tlumiči,vidlici a plaštum. Na retez to je dobre ale potrebuje urcite neco mechanickeho .Ta pračka by se dala i vyrobit z nejakych kartaču .Mozna treba vzit dva ručni kartace a vystrihat podelne v nich dve drazky a pak je oba jakoby zaseknou proti sobe aby uvnitř byl retez a tocit klikou a zezhora strikat saponat.Prvne je zaseknout vodorovně apak svisle taky moznost.LAe vse s emusi vyzkouset.Kaz­dopadne ja pouzivam zatim sprej a horkou vodu a vystrikavam tlakem .

        • Ricci  

          ja to robim jednoducho, rychlospojka a sup na par hodin do technickeho benzinu odmocit,poriadne pretrepat, potom uz len utriet a naspat na bajk a namazat

          • bezhlavy jezdec  

            NO to by bylo nejidealnejsi odmontovat cely retez a hodit ho do nejaky lazně ale jako neco mi rika ze opakovane pouzivani rychlospojky a pak se za jizdy rozpoji retez /podle me) takze ja radsi nechavam retez neustale v jednom celku.Taky by se mi nechtelo ho znova nasazovat,pro­tahovat vsim moznym a montovat ( a vim jak sem daval novej retez jak se ta svině neustale vracela :D

            • bezhlavy jezdec  

              No pišu tu vlastne proto ze bych si chtelvlastne jednu koupit .I tak bych ten retez nastrikal predem nejakym odmaštovacim sprejem a pak ho jeste projel prackou.

              Osobne bych skusil prutokovou pračku

              http://www.kupkolo.cz/…nmax_z92122/?…

              Ja cistim retez tak jednou za mesic rovnou jak mydlim kolo a vlastne to dělam abych od nej nemel nohavice jak hovado a kvuli prodlouzeni zovotnosti.Lip to vypada,životnost

              řetez mam

              http://www.kupkolo.cz/…rd-c9_z2349/?…

              A jako byla by škoda retez za 6 kil jek vojet hadrou a nechat vseche bordel uvnitř ne.

              • jIrI___  

                Jsem zvědavý, jestli se někdy dočkám momentu, kdy většina lidí zjistí, že čištění řetězu je opravdu ztráta času a jeho životnost to neprodlouží.

              • bezhlavy jezdec  

                No tak sem nevydržel a tu pračku objednal tak budu pokusný králik a dam pak vedet jaky to teda je.O Kettenmaxu tu stejne na foru zhola nic není pritom by to mohla byt vzhledem k cene asi nejlepsi pračka co se da bezně objednat.

                • bezhlavy jezdec  

                  ALe jak rikam delam to halvne kvuli to mu abych nemel totalne cerne rifle sotva se jen dotknou retezu .Jako roztahovani retezu to asi nepomuze ale urcite vyplachovani toho vnitriniho bordelu ti musi pomoct proti obrušovani prevodniku.Ale asi to nejde nejak dokazat ale logicky to musi byt prinosem.

                  • lukas aka mitro  

                    proti spineni funguje neco uplne jineho, nez pracka..zakladem je mit ten retazek cisty…tj po namazaji retazek radne utrit at nezustane na povrchu mazivo, na ktery by se lepil bordel:)

    • RUMcajs  

      Jak to tak ctu tak si rikam, jestli tu vubec nekdo jezdi v bahne?

      Na silnicce to snad neni potreba delat jak je mesic dlouhej, ale MTB, to je jina!

      Jezdim celorocne a sundavat 3× tydne retez a davat ho do petroleje ci benzinu se mi fakt nechce.

      Proste cele kolo umyju hadici a a bahno, pisek z plaze a podobny sajrat dostanu z retezu myckou od Finish Line (mam ji 4 roky).

      Podobnou dela Park Tool.

      2 minuty prace a je to.

      • Coffin Corner  

        Asi tak. Mě nikdy o samotnou životnost řetězu nikdy nešlo, na rámu vozím jarní bahno ještě na podzim, ale nesnesu, když mi v řetězu, potažmo v převodech křupe písek. Když to otřu hadrem, bordel akorát zaleze dovnitř řetězu a kartáčkem to jde strašně blbě. Pračka stojí pár kaček a šetří čas i nervy :)

    • Schoscha  

      Až u čtení tohoto vlákne jsem si uvědomul, že jsem před pár lety pračku někomu půjčil.Už ani nevím komu, ale vůbec mi nechybí.

      Podle potřeby otřu hadrem, nebo sundám, vyčistím a promažu a pak stejně časem vyměním.

      rychlospojka to jistí.

    • Milanoss  

      Pokud by někdo přecejenom potřeboval pračku, tak prkněte na ebay. Je tam za pár korun (75 Kč). Mám jednu takovou doma. Hledejte „chain cleaner“.

      Třeba tady:

      http://www.ebay.com/…180945980763?…

    • herrman  

      Řetěz neprat. Maximálně umýt od bahna vodou, pořádně utřít hadrem a hotovo. Pračkou akorát vyplavíte kvalitní mazivo zevnitř a už ho tam nedostanete.

      • bezhlavy jezdec  

        Vsak vyprat ,vystrikat olejem,otrit okolo a mas to jak nove co je na tom spatnyho .Kazdopadne je to pro lidi co čisteni kola baví co se o nej radi staraji a proste jim to nedela problem.Tak jak pulka naroda v sobotu luxuje auta :D

        Ale pišu prave mi prisel ten kettemax Bike z kup kolo .Co me zarazilo jak je ta pračka malička opravdu pidi pračka ale celkove velice bytelna a z celyho baleni číší opravdova kvalita.Nevim ani se nedivam ale čina to asi nebude…

        • bezhlavy jezdec  

          Tady sou nejaky fotky kittemaxu bike .Ted jen vyzkouset učinost:P

          • bezhlavy jezdec  

            Tak po projeti pračkou a otreni hadrou tak cistej nepamatuju ale matka nedokazala dost dlouho drzet zadni kolo a skončilo to malem hadkou:D Po prejeti hadrou skoro jak novej.Kazdopadne pro ty co by si ji chtely kupovat si myslim ze nejlepsi je to dělat na stojanu jinak tam furt hajprujou ty snury a prekazeji a pracka neni rovně atd.

            • Delkim  

              koukal jsem na ty fotky na kupkolu, to k tomu dostaneš nějaký školení? do toho bych se nepustil…

              mám obyčejnou pračku za dvě tři stovky, naliju do toho Cyklo Star, projedu, otřu hadrem, nakapu mazadlo, otřu hadrem a hotovo

              dělám to odhadem tak každých 300km na silničce

              jezdit na kole jednou týdně a laskat se jak se leskne, tak to asi dělám jinak, ale kolo mi musí hlavně sloužit a být spolehlivé a na to je to myslím dostatečné

              a jestli za sezónu vyměním jeden řetěz a nebo dva, není to jedno? stejně se to vytahá hlavně objemem a stylem jízdy…

              • jIrI___  

                Zas když někoho to čistění řetězu baví, tak proč ne? :)

              • bezhlavy jezdec  

                JN .Ona je dobra halvne v tom ze to fakt tece secko do toho pytliku nikde skroro ani kapka .Ale rikam nemel sem stojan delal sem to narychlo napoprve blbe na chodbě .Ale jak to tak vidim dva kartače zaseknout proti sobe a točit vyjde mozna nastejno .Vyhodou je fakt ze vsechen bordel jde jednim smerem dolu do pytliku a muzes se podivat co vsecko vyteklo za maras vcetne hrubych necistot.Je to dobre ale bez stojanu nemas sanci drzet v jedne ruce ve vzduchu flasku a zaroven zvedat zadni kolo a jeste slapat to bych msuel mit minimalne 3 ruky protoze asi sem delal neco spatne ale neslo mit to pres cvrka dozadu ale jen dopredu takze zadni kolo muselo bejt ve vzduchu :D ale pres cvrka by to taky mohlo jit akorat tu natahovaci snuru dat na druhou stranu .

                • Ricci  

                  no vidis,mal si to hodit do flasky s benzinom,bolo by to jednoduchsie a spojka sa mi za 5 rokov este nikdy nerozpojila,rocne miniem 4 retaze :-)

                  • bezhlavy jezdec  

                    Ale me se nechce zase nasazovat retez.Jak si spomenu co to je za drbačku to ja radsi vykartačuju.Prise to skusim upevnit naopak ten provazek a pojedu na cvrka a prvne to postrikam bike x sprejem pak to bude po projeti pračkou ze zlata ze to muzu prodavat jako cisty zlato :D

                    • l.smetana  

                      Jaká drbačka? Rozpojíš, umyješ, spojíš a není co řešit. Pokud tou drbačkou nemyslíš provlékání řetězu přehazovačkou..

                      Osobně řetěz řeším sundáním, hozením do skleněné flašky s tech. benzinem, nechám přes noc, sem tam protřepu a je to.

                      Pak akorát propláchnu vodou, otřu, prostříknu silikonem (je to na hovno,lepí to bordel,ale momentálně nemám nic na mazání) a může se jít jezdit. Stejně se bude muset jednou vyměnit tak či tak.

                      • bezhlavy jezdec  

                        Musim pochvalit kettenmax bike .Spatne jsem ji napoprvé pouzil a dokonce nezapnul gumičkou .Pkud se da ten brzdici provazek na zadni lanko a točí na cvrka dokazalo to ze staryho kola od mati vykopat tolik bordelu do toho pytliku ze sem ziral.Clovek to pak jen namontuje ,napusti si lahev nejakym jakymkoli odmaštovacim roztokem a pak jen prubězne mačka a diva se jak ta černa voda teče krasne do pytliku .Osvedčilos emi pouzit horkou vodu a pak to jeste sjet vodou bez saponatu-odmaštovače vysledkem byl retez jeste lepsi nez na fotce no proste skoro jak novej takze do baraku se to urcite hodi a halvne ze to dobre funguje .Kartačky maji taky jak s edivam dobrou vydrz .Takže za me doporučuju.

    • Crusoer  

      asi tak …

    • race bike  

      Kdyby náhodou byl zájem, tak teď jeden nový a nepoužitý KettenMax prodávám na aukru:

      Mrkněte zde

    • Pepa74  

      Ty levné určitě ne, ale řetěz s rychlospojkou a pak ruční vyčištění je nejlepší :)

      • Pajas04  

        Nejlepší je utřít hadrem, pak něčím namazat. Takhle pořád dokola a s nějakým čištěním se moc nesrat :).

    • kali222  

      kdysi jsem poridil za 3kila :/ Barbieri a pouzil ji 1×. s napinakem, ktery ma spodni kladku se totiz vyleva cistici kapalina u malych prevodniku. cili na toto pouziti je to nevhodne. pokud by ji nekdo chtel zkusit, at klidne hodi mail, pokud se tedy nova neda sehnat za 50,– v lidlu. :)))

    • Ada5  

      Ahoj, je tady ta věc k něčemu? http://www.ebay.com/…162064499314

      Přemýšlím o tom jako o dárku pro bikera. Nebo radši toto http://www.ebay.com/…252087835145?… nebo obojí? Díky moc

      • novas752  

        Jo ty kartáčky se hoděj. Třeba když je potřeba vyčistit listí a bahno apod. z kazety a převodníků.

        Myčka na řetěz je také velmi užitečná, ale záleží, jestli jí chce používat (někdo řetěz neřeší, někdo jen utírá hadrem, někdo čistí v lahvi s naftou, někdo používá myčky na řetěz).

        • Ada5  

          super, díky moc za odpověď, to si teda ještě zjistím :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.