• Bart2016

    Potřebuji porad0it jaké horské kolo zvolit pro sebe 179/120kg tak abych ho přestavěl na elektro se středovým 750W pohonem od evbike. Jednoho Autora jsem předevčírem nechal předělat pro přítelkyni a možná je pro ni 750W moc, ale to se pozná až v Jeseníkách. Pro sebe bych chtěl něco levného pro projíždiky po lese, žádná velká divočina limi tak do 12–14tis. Ještě se zeptám ty kliky co dávajjí na odpjení motoru při brzdění se asi skloubit s kotoučovými nedají?

    https://www.evbike.cz/…00W-48V.html

    0 0
    • Vilém  

      Klikama myslis brzdove paky? Pokud ano, tak s mechanickyma kotoucovkama by to jiste slo.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Bart2016  

      Děkuji Vilémovy za to vysvětlení i odkaz na tu sadu(zvážím ji,ale pár gumiček a darda cena). Jedna věc je brzdy, kde se musím ještě zorientovat a druhá věc je to kolo pro mě. Zatím jsem najel jen pár desítek km na tom menším dámském 750W po Jeseníkách a zvažuji zda mi to bude stačit nebo vzít těžší 1kW kde nevím jak to bude se spotřebou. Přiznám se že raději se zatím „skoro“ jen vezu a plahočení do kopce nebo i rovince mě moc nebere. Takže baterka v mírném kopci/silnici 25–35km/h je kaput do 15km. Ještě si to musím srovnat kolik to vlastně ujede (s mou malou přípomocí) namísto těch proklamovaných 70–100km se kterými jsem sice nepočítal ale aspoň v těch 30–40km doufal. Buď jak buď zatím nepadly žádné návrhy na kolo o které bych zde tedy rád požádal.

      0 0
      • dopi  

        A co zkusit na kole šlapat?

        0 0
      • Petr L2  

        Sada od Apache s motorem v zadním kole a aku 36V/ 14,5 Ah ujede spolehlivě 70 km, nedávno táta hlásil 62 km po cestách v lesích okolo Orlíku na 3/4 kapacity aku.

        Žena má motor v zadním kole Agogs s aku 36V/ 11 Ah a svižným tempem v lehkém terénu po cyklostezkách jí stačí aku na cca 50 km

        Postav si tu elektriku na jaké kolo chceš, důležité je hlavně aby šel nacpat aku do rámu. Pohrával jsem si s myšlenkou udělat si nějaké celopéro na elektriku na ježdění pro rohlíky a občas do práce a místa v rámu mají rámy hodně málo, často by se tam aku i vešel, ale nešel by vyndat atd. ostatní je asi vždy řešitelné.

        0 0
      • KoudakT  

        Nezlob se, ale těžko můžeš chtít po baterce, aby tahala do kopců 100 km tvých 120 kilo živé váhy a dalších 15 své vlastní, když jí nepomůžeš. Jsem měl vždycky za to, že elektrokola jsou od toho, aby pomohla, ne proto, aby tě vezla. To si spíš pořiď motorku, na to, co píšeš je to optimální stroj.

        Jestli chceš jezdit v Jeseníkách, asi to bude chtít investovat do vlastní svalové hmoty, místo do elektromotoru. Tvoje úvahy budou na většinu uživatelů tohoto fóra působit jako červený hadr na býka, protože přesně tenhle typ lidí většinu bikerů nebetyčně sere.

        0 0
        • Bart2016  

          Tak psal sem 30–40km s tim ze pomaham malo. Ale to jen pro upresneni. Co typ na nejake kolo pro prestavbu jak jsem psal by radeji nebyl?

          0 0
          • KoudakT  

            Mno, tak polopatičtěji…

            Tip na kolo, které uveze 120 kg a ještě baterku a motor, popř. nějakou zátěž, ti dá někdo, kdo je machr na vaření lešenářských trubek. Tady pomoc s flákáním se do kopců fakt nehledej. Poradí ti prodavači, kteří mají vývar z prodeje elektromotorů. Mně se při tvých úvahách otvírá kudla v kapse.

            Tohle je fakt jak červený hadr na býka.

            „Přiznám se že raději se zatím „skoro“ jen vezu a plahočení do kopce nebo i rovince mě moc nebere.“

            0 0
        • Bart2016  

          Tak psal sem 30–40km s tim ze pomaham malo. Ale to jen pro upresneni. Co typ na nejake kolo pro prestavbu jak jsem psal by radeji nebyl?

          0 0
        • Bart2016  

          Omlouvam se za duplicitu nevim jak prispevek odstranit.

          0 0
        • novas752  

          +1

          S kdejakym fichtlem dojedeš mnohem dál, pojedeš možná i rychleji do kopce a nebudeš muset ani otáčet nohama, ale bacha aby tě to časem uvezlo. ;)

          0 0
          • Bart2016  

            Rozumim vasemu offtopicu a snaze mi nepomoci v tom co chci najit. Pokud mi odstranite ty nesmyslne cedule u lesuu, tak bych i o nejakem elektroskutru uvazoval:-).

            0 0
            • KoudakT  

              Recept na nejlepší koňský salám budeš taky hledat na fóru o dostizích? :-D

              0 0
            • novas752  

              Já naopak zcela upřímně pomoci chtěl.

              Pokud vás šlapat nebaví, logicky kolo neni tim správnym řešenim, protože na kole se co? ŠLAPE!

              Pro vás bohužel technologie ještě nepokročila natolik, aby baterie o rozumné velikosti a hmotnosti byla schopná vystačit na přejezd několika kopců s víc než 150kg zátěží, takže buďto budete muset aspoň „přišlapávat“, nebo minimálně na pár let opustit myšlenku elektrokolo. Nebo vozit krosnu na náhradní baterie. :D

              A jen pro doplnění: silnější motor tu baterii vysaje ještě dřív.

              0 0
            • iron.hide  

              toto je aj ako trolovanie slabota

              0 0
      • Dejv94  

        Tak taky s takovym motorem se není čemu divit, že to hned vycinkáš. I s motorem okolo 250W se da jezdit dost rychle, pokud potřebuješ 1kW, asi bych si radši koupil motorku. A montovat na kolo za 14 tisíc sadu 1kW motoru za 20 tisíc mi přijde nesmysl, navíc u tvé váhy, přemýšlel jsi někdy nad tím, že těch cca 150kg dohromady bys měl něják rozumně ubrzdit? Na to nějáký véčka značky Alhonga stačit moc nebudou.

        0 0
    • pocestny  

      @Ostatní: Se mi zá že do tazatele zbytečně ryjete. 750 nebo 1000W je možná hodně, ale to je úplně šumák, i kdyby tam dal 500W nebo 250W tak stejně potřebuje vyřešit tu základní otázku – jaký bike. Navíc nikde není dáno, že bude fárat nonstop s 1000W motorem na plné kule.

      Kdybych měl 120 kg a chtěl ebike, tak bych zcela určitě nekoupil seriovku, ale stavěl. Určitě bych tam chtěl kvalitní náboje, pevné ráfky a vzduchovou vidlici. Na trhu samozřejmě nic takového (ani nic zdaleka podobného) za 15.000 nebude. Já myslím, že se se dá u Scalara něco takového vymyslet kolem 20.000 Kč (nebude to TOP kolo, ale uveze to dost). Normálně rám MRX + Raidon + Deore 615 mixlé s Acerou/Aliviem, a když už to stavím, vyberu vhodné řídítka, představec, sedlo – podle tvých dispozic… Jestli těch 5.000 – 7.000 kč navíc najdeš, jdi do individuální stavby.

      Podle mě je základ úspěchu s tím stavitelem rovnou předem konzultovat ty možnosti předělávky na ebike. Klidně bych zašel tak daleko, že bych si nechal doporučit e-sadu přímo od něj, nebo mu tu e-sadu přímo sám dodal. Tím bych se vyhnul problémům při stavbě a měl bych klid.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak dobrá seriovka není hlavně bastl pohonu, což mi přijde jako základ. Když bych teda chtěl tohle stavět, začal bych u pohonu (a tady mi systém od boshe přijde hezky udělaný) a na to už potřebuješ mít rám a pak aku. To už je lepší tu seriovku koupit, případně nechat přeskládat. Mě pořád ty home made přijdou takový poloviční.

        0 0
      • KoudakT  

        Nezapomeň na brzdy. Tohle bez pořádných brzd bude solidní úlet a bude to o nos. A pořádné brzdy jsou tak za dvojku. Kotouč, který nezvládne sintry, ani nemá cenu uvažovat.

        0 0
        • pocestny  

          @lumyr/koudak: Přesně tak. vyřešit rám + brzdy + typ pohonu jako základ najednou kvůli kompatibilitě. Proto bych se obrátil na profíky. Předělávat seriovku by z mého pohledu znamenalo vyhodit 3/4 součástek (a co s nimi potom), a ve výsledku asi dost neekonomické řešení. Už ty sériovky samotné mi příjdou dost nevýhodné.

          0 0
          • KoudakT  

            Mně to přijde jako utopie… Kolo s takovou nosností by potřebovalo i pevné osy a ne rychloupínáky, pořádné záplety… na nic z toho není v budgetu prostor.

            0 0
    • Bart2016  

      Děkuji za konstruktivní odpovědi. Je fakt že asi z rozumného pohledu znalých budu šetřit na nesprávném místě, a navíc ke všemu to není tak že bych ty peníze neměl. Taky jsem si říkal že kdybych znal „normální“ kšeft tak mi stačí koupit tak 80 procent kola a zbytek stejně vyhodím.

      Rozdíl pro mě mezi 750W a 1000W je cca 3000Kč což není moc. Těch 750W mi ukazovalo přípomoc co sem viděl namátkově nejvíc něco přes 660W většinou do kopce 150–420W. Taky jsem jel jednu zarostlou „stezku“ za chalupou do kopce kde mě to už prostě nevytáhlo ač jsem šlapal – a soused to dává nějakým fechtlem,byť ho dle zvuku při tom asi vraždí. Takže možná si připlatím za motor, který bude těžšší:(.

      Ty brzdy mě štvou, motor za MOC v ceně pomalu babety a oni k tomu dají kliky na táhla jak ke kolu za litr. Asi je tedy zase k motoru nebudu připojovat. Stejně mě to asi nějak nevadilo. Počítám že to vyjde s tím kolem v odkaze pod 30tis. bez DPH.

      Zatím pokukuji po tomhle:

      http://www.xcrsvorada.cz/…-6-29-l-2016

      0 0
      • novas752  

        Kromě naprosto nejlevnější nejotřesnější vidlice, stejnejm brzdám, jen 27,2mm sedlovky a zbytku osazení je to fajn kolo :) akorát by mohlo být o 4k levnější.

        Stavbě se nevyhneš, neexistuje kolo za 15, co by uneslo a ubrzdilo takovou masu (ty+kolo+motor+ba­terie).

        0 0
        • Bart2016  

          V pohodě to unesl i semnou dámskej Autor za 13tis ze sportisima. To jsem tu už tuším psal že jsem si to zkoušel pár desítek km projet.

          Chtělo by to srazit cenu a zvětšit hustotu energie per kg. Pak by byli pohodové projížďky po kopcích třeba s něčím takovým 48V 20,8Ah.

          http://www.lectriccycles.com/…ttery-packs/

          0 0
          • KoudakT  

            Jestli čekáš, že se pod tebou zboří kolo, sotva na něho sedneš, tak to úplně nehrozí. Jde o to, že nepočítáme, že bys kupoval kolo na jednu sezónu a je rozdíl, jestli to vezmeš projet jednou kolem komína nebo na tom budeš jezdit pravidelně. Protože časem budou povolovat záplety, budou přetížené brzdy a i rám dostane svoje. Pak může přijít nějaká horší cesta a průšvih může být na světě jedna dvě. Ono by možná stačilo něco shodit (nevím, jestli je v tom např. zdravotní překážka) a se 100 kg by se takové kolo vybíralo podstatně snáze.

            0 0
            • Bart2016  

              Rozumím, ale nechávám to zatím koňovi. Pokud by mě to skutečně chytlo koupím lepší. Ke 100kg se časem taky snad zase dopracuji.

              0 0
        • Bart2016  

          To Novas752:

          Sakra z toho cos všechno napsal mě mrzí jen ta sedlovka, asi bych si ji měl napřed zkusit, že.

          0 0
          • novas752  

            Tam ani nejde moc o vyzkoušení, ale o to, že to bude mít větší náchylnost k prasknutí (sedlovka nebo spíš rám v těch místech), než nějaké větší průměry.

            Vidle by tě měla mrzet taky – pružinu na 150 do ní jen tak neseženeš = nasedneš a hned se propadne tak o 6cm = komplet to změní geo a prostě nebude vůbec vůbec fungovat. A vzhledem k plastovým futrům půjde hodně brzo do kopru.

            Brzdy to samý – budou tam asi nějaký Shimano 355 nebo 396 nebo podobný a ještě horší od ostatních výrobců a brzdit budou hodně mizerně = budeš brzdit déle a silněji = hodně brzo je uvaříš. Hodilo by se tam mít určitě 180 ne-li 203 kotouče.

            0 0
            • Bart2016  

              Co nadělám, vím jen žen ten rám je „špička“. Nebyli by odkazy s cenami na nějaké díly které bych na složení k motoru potřeboval…něco jako levné minimum.

              0 0
              • novas752  

                Vidlice minimálně SR Suntour Raidon (asi 3–3,5k), Brzdy aspoň Shimano Deore 615 (asi 2000 celkem) + kotouče Shimano aspoň 180mm (cca 800–1600 celkem.) + možná desky s chladičem.

                Jestli to bude motor „do náboje“, tak ten druhej 36 děr, asi radši na průmyslech, řazení a pod. Shimano Alivio stačí.

                U motoru nékam na kliky řazení to samý 36 děrový náboje a ráfky vepředu i vzadu.

                Nevim jak to máš s odpruženou sedlovkou – rámu a kolum by to pomohlo, jinak obyčejnou sedlovku třeba nějakou Ritchey s dýlkou tak aby zůstal slušný kus v rámu (10cm+), zbytek „trubek“ a osazení stačí nějaký levnějsí, pláště 2,25" (můžeš vozit o trochu menší tlak a líp to bere vibrace) klidně drátový těžší.

                0 0
      • Petr L2  

        Asi se v tom ztrácím, ale pokud vezmu odkaz na sadu v prvním příspěvku a odkaz na kolo v tomto příspěvku, tak motor stojí bez DPH 13 353, Aku 7263, Display 1511 a senzor 1231. K tomu kolo za 11 899 a nějaké ty „drobnosti“, které si vynutí přestavba a jsem ať počítám, jak počítám, rázem na 40 000,–. Jak to dokážeš pořídit za méně než 30 000 ?

        0 0
    • Bart2016  

      Poprosim ještě o komentář k maxbike Malawi 2015. Čiste jako základ a dál podle situace.

      0 0
      • Bart2016  

        Našel jsem dnes toto:

        0 0
        • KoudakT  

          Když už by to muselo být, tak to vlevo (ale za houby stojí obě). Je komické, že u toho vpravo mají brzdy Shimano a pak na řidítkách svítí Tektro (doufám, že tiskařský šotek).

          Těch kopanců je tam povíc. Hlavně levné řazení na dražších hazkách (XT vs Alivio). To vlevo má aspoň trochu slušnou vidlici, no zbytek bude celkem masakr.

          0 0
        • Dejv94  

          Klasická česká vyčůranost, napíše se sleva, však ono se to prodá… Ta kola nikdy nestála původní cenu, tak něják odpovídají možná ceně aktuální. Výhodnej kauf to ale není.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.