Jake silnicni kolo pro kondicni trenink

67 nepřečtených
  • baret

    Ahoj, doted jsem jezdil MTB – spis rekreacne a par zavodu – ruzne prejezdy hor (Pyreneje) nebo denni nalehko. Chtel bych k tomu silnicku, hlavne pro trenink kondice, v zime na valec, jinak vyjizdky 70–150 km, kdy se mi nechce cumet do turistickych map ale vyjet nekam po okresce. MTB mam hardtaila kolem 35.000 cca vse v XT (Merida TFS-900 rok 2008 myslim) a uz jsem se koukal vys (kvuli hobby zavodum i kvuli zadum, ktery me v terenu po chvili boli).

    Jakou silnicku byste mi doporucili? Predpokladam, ze mi staci hlinik, ale o vybave vim uplny prd. Jako referencni jsem si nasel Specialized Allez Comp – je to akorat nebo byste sli niz / vys? Na MTB mi razeni Sram moc nevyhovuje, ale na silnici je asi vse jinak?

    Je mi 34, 190 cm.

    0 0
    • Tencovozikmin  

      Favorit. Bud patriot.

      0 0
    • Yura  

      Taky do nej asi pudu v zime. Za tyhle prachy se nic lepšího sehnat neda, teda jestli nechces bazarovku..

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      0 0
      • baret  

        To vypada dost podobne. Cim se to lisi od toho SP?

        0 0
        • tromboonen  

          Cim se lisi? Tvarem horni trubky, napisem na ramu a tim, ze Canyona si nevyzkousis a objednas z Nemecka :)

          Ale vazne, kazda znacka ma neco v tehle kategorii, hlinik ram, endurance geometrie, sada 105 nebo ekvivalent, niz bych nesel.. rozdily budou v ostatnim vybaveni a kolech (ale minimalni), plus ve vlastnostech (nektery muze byt pohodlnejsi ve smyslu pohlcovani vibraci) ramu A HLAVNE v geometrii, ktera je ze vseho toho nejdulezitejsi, obzvlast pokud ma clovek nejaky nepomer mezi delkou nohou a trupu atd..

          Zaklad je vybirat podle geometrie IMHO, nektere znacky delaji ramy delsi pro chrtovitejsi posed, jine kratsi s vyssu hlavovkou, a to i v ramci te „pohodlne“ kategorie, neni to vsechno uplne stejne..

          Krome sve geo ma kazda znacka par svych vychytavek, vetsinou s prilehavymi marketingovymi kecy okolo, ne vzdy je to k necemu, ve finale jde o pocit, zagoogluj a najdi si porovnani kol v tehle kategorii, na anglickych Webech je toho spousta.. a pak na forech tamtez ziskas nazory skutecnych uzivatelu, vetsionou dost uzitecne a fundovane… ale ta geo je ze vseho nejdulezitejsi a ve finale stejne clovek vybira castecne podle vzhledu..

          0 0
    • Breakpain  

      Je to trošku OT … ale budu prodávat hliník na 105 viz profil … velikost bys měl mít taky OK, mám 187 ;) … Otázka je jestli chceš nové nebo i jeté ;) … kdyby tě to zajímalo, napiš mi na e-mail.

      0 0
      • jIrI___  

        Taky trošku OT: Co to máš na té silničce za blatníky?

        0 0
        • Breakpain  

          Crud RoadRacer 2 – docela elegantní řešení pro 23mm pláště :)

          0 0
          • jIrI___  

            Právě. Asi jediné blatníky, které nepůsobí jako pěst na oko.

            0 0
          • blaf  

            ale docela krehke a drahe reseni :( na jare jsem chytl na stezce vetev do vypletu a blatnik je na dve pulky

            0 0
            • bernie  

              OT: Elegantní ty blatníčky určitě jsou, na první pohled jsem si ani nevšiml, že tam je něco namašlené, ale fukčně to asi nebude žádná hitparáda. Hlavně musíš mít mokré tretry po pár metrech …brrrrr

              0 0
              • mastihuba  

                Rozhodne jsou snad jediny, ktery narves na moderni silnice.

                0 0
              • Josef Panek  

                Hodnocení na základě obrázku? Ty blatníky makaj peckově.

                0 0
              • Breakpain  

                Ty blatniky nejsoy na fotce cele ;) … jsou velmi dlouhe, kdyz chces, to se nastavuje ;) … Ale ja to nemel jeste sestaveny, aby se to lip vezlo v aute.

                0 0
                • cespa  

                  Možná elegantní blatníky,ale pro jízdu v balíku nepoužitelné, pokut nechceš jezdit na chvoji.

                  0 0
                  • bernie  

                    Nejen to, ale hlavně jde o tvoje suché nohy. Na SKS blatníky jsem i tak dal pořádnou gumovou zástěru, která se při zaparkování prakticky dotýká země. Jezdím do práce za každého počasí 20km a pak mokro na tretrách maximálně z toho, co schytám shora.

                    Dnes jsem je mohl sundat, takže foto nenabídnu :)

                    0 0
                  • Breakpain  

                    Jezdil si je? Ta zasterka se u predniho kola skoro dotyka zeme a vzadu je to taky pekne dlouhe …

                    0 0
                    • blaf  

                      a fakt jsi s nima v mokru ve skupine jezdil? zadni cast je opravdu nedostatecna

                      0 0
                      • Vilém  

                        Predpokladas, ze Jiri bude jezdit v nejake skupine?

                        0 0
                        • blaf  

                          precti si na co reaguju nez zacnes prudit

                          0 0
                          • Vilém  

                            Jestli ti to prijde jako pruzeni, tak totez muzu napsat o tvem vykriku o jizde v baliku.

                            0 0
                            • blaf  

                              cespa:

                              Možná elegantní blatníky,ale pro jízdu v balíku nepoužitelné, pokut nechceš jezdit na chvoji.

                              na to breakpain:

                              Jezdil si je? Ta zasterka se u predniho kola skoro dotyka zeme a vzadu je to taky pekne dlouhe …

                              na to ja:

                              a fakt jsi s nima v mokru ve skupine jezdil? zadni cast je opravdu nedostatecna

                              prijde ti muj post o jizde ve skupine jako mimo? breakpain reagoval na jizdu ve skupine, ja taky

                              0 0
                      • Amoondre  

                        jezdil a vetsinou na chvostu (prave proto, ze ja sam zadne blatniky zatim nevedu ) a fungovali

                        0 0
                      • Breakpain  

                        Nejezdil, to priznam -nohy byly OK, zadni cast jsem pozoroval jen ja pri otoceni.

                        Kazdopadne zase tak spatne mi neprisly, ale pravdou je, ze primarne jsem chtel suchy zadek a v te dobe o jizde ve skupince nebyla ani rec.

                        [Jen dotaz, zda to nevztahuji k tem mym fotkam ;).]

                        0 0
                    • cespa  

                      před rokem jsem blatníky řešil. Projel jsem se v balíku a zjistil, že pokut mají být blatníky funkční,tak nesmím řešit jejich estetiku. Nakonec upravené SKS 35mm za 180Kč a zástěrky až na zem z folie na zahradní jezírka.

                      Tu pásku až na zem, co navrhuješ Ti nepomůže, počítej stím,že páska bude ouzká cca 30cm dlouhá. Při rychlostech nad 20km/hod bude vlát za kolem a tím pádem bude furt namotana na předním plášti toho za tebou… A držet půlmetrovou díru, tak to už rovnou mohu jezdit na samotku…

                      0 0
                      • blaf  

                        mohl bys mi prosim napsat na mail? prave resim co na zimu misto crudu, dik

                        0 0
                  • blaf  

                    zadni cast staci prodlouzit nejakou paskou (duct tape), pak je to dobry i ve skupine, predni to samy (+ GTX tretry a je po problemu)

                    jaky jsou podle tebe/vas lepsi alternativy ke crudum, ktery pridelam na moderni silnicku? zrovna ty SKS mam pocit pry nejsou nic moc

                    0 0
              • blaf  

                nejsou idealni, ale funguji celkem dobre

                0 0
    • jan.pernik  

      Podpoř domácího výrobce. Poskládej (nechej si poskládat) něco na RBčku – http://www.rb-bike.cz/…26/78/rr-ram#…

      Skládal jsem na tom silničku pro syna a spokojenost.

      0 0
      • jaykay  

        Hm, obycejnej hlina ram s hlina vidlici s hmotnosti 2.84kg (vel 54) za 12.000,– to je tedy kauf. Mam rad ceske vyrobce, ale tohle fakt ne.

        0 0
        • McBlacky  

          to je nějaká haluz. Rám stojí 6ku a váží slušně na hlínu. vidli si k tomu kup jakou chceš, kolem trojky full carbon pod 500gr

          0 0
        • jan.pernik  

          Sorry, obyčejný hlína rám to je. Za 6k, co čekat? Vidlice je tam namalovaná hlína, ale objednat klidně můžeš karbonovou – stejně jako já. Komplet rám, vidle, sedlovka, hlávko, představec mne stál 9k.

          0 0
          • Yura  

            A co stoji RBcko postavene komplet na nove shimano 105 a kola aksia? Pod tuhle vybavu bych nesel. K tomu karbonova vidle a sedlovka. Pochybuju, ze se clovek dostane pod 28t za který se da poridit ten novej canyon a clovek to ma bez starosti se zárukou, 30 dni moznost vraceni/vymeny at­d..

            0 0
            • jan.pernik  

              Si nechej u RB udělat nabídku. Případně můžeš oslovit místního prodejce kol, za kolik ti to v té výbavě poskládá. Já to skládal sám na Campagnolo Veloce, kola Khamsim (ty jsem měl plonkovní). Bez kol jsem byl někde kolem 22.

              0 0
            • McBlacky  

              9 za rám s vidlí, 10 sada, obutý aksia 4,5. kokpit, sedlo, sedlovka to se do 3,5 vlezeš i s carbon sedlovkou…

              0 0
            • bernie  

              Ano, na začátku nebyl jasně definovaný cenový strop, ale link na Canyona ho dal aspoň tušit.

              Český e-shop Focus Culebro na 22s ultegře ve vel 58 skladem za necelých 27k czk /50/34 11–28

              Takže za mě asi tak – hlína s karbon vidlou na základních hustě napletených kolech na vyšší řadě než původně požadováno.

              0 0
          • McBlacky  

            celkově ten rám mají super levný. Když si vezmu že to je jen o 1400 dražší než Force. A levnější rám se snad solo neprodává.

            Vidli tu maj drahou a těžkou, to bych vzal jinde.

            0 0
            • tromboonen  

              Re levny ramy, ja nahodou narazil na tohle.. uz jich bohuzel moc nemaj.. ale mozna by se daly sehnat z jinych zdroju.. ohlasy na forech to melo slusne a vypada to dobre udelane.. ta oranzova barva je super.. (pravda v te to je hned GBP 200 misto zakladni ceny..)

              http://www.planetx.co.uk/…minium-frame

              0 0
              • jecnak  

                Vtipny je, ze za ?59 neni ani jeden.

                0 0
                • tromboonen  

                  Njo, ale za ty dve stovky ten oranzovy taky neni spatny, kdyz by clovek neco takoveho chtel, s tim karbonem vzadu by to melo byt trochu pohodlnejsi nez RB… a treba by se to dalo splasit primo od Italu nebo se valeji i nekde jinde nez u PX?

                  0 0
                  • McBlacky  

                    zase u bajků v tom začalo často vrzat a je to těžší než samotný hliník. O přínosu by se dalo diskutovat, mě to nezlákalo a tento mezistupeň jsem vynechal :)

                    0 0
                  • jan.pernik  

                    Aby kolo bylo pohodlnější, tak stačí upravit tlak v pneu. Ze pokud je asfalt drncavější, tak stačí upustit a pak to je jednak pohodlnější a má to i menší odpor.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      nicméně z toho tvrdýho šutru co dělá RB pohodlnej carbon neuděláš ani na minimu co se dá vozit s ust road pláštěm tzn někde kolem 45psi pro 75kg. Nepohodlnější jsou už jen lehký scandiový silnice…

                      0 0
                      • jan.pernik  

                        No nevím. Např. co se týká pohodlnosti, tak nejpohodlnější jsem měl plášťovky TUFO Carbon. Někde kole 9–10atm.

                        0 0
                      • gemini  

                        Moje zkušenost je teda taková, že pohodlí víc závisí na sedle a zápletech s pláštěma, případně sedlovce, než na samotném rámu ( dlouhodobě jsem vozil, nebo vozím Šírer nezeslabovanej hliník, Specialized Roubaix, Specialized Tarmac, Bianchi Infinito a hliníkový Impulso )…Aktuálně střídám Infinito s Impulsem a hliníkovej rám je v daným osazení o dost pohodlnější…

                        0 0
                        • jan.pernik  

                          No tak pokud chce člověk pohodlné sezení, tak to chce měkké široké dámské sedlo a mezikus mezi sedlo a sedlovku s tlumičem. Má to manželka a nemůže si to vynachválit.

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            A dá se na tom sedle jen sedět nebo i jezdit?

                            0 0
                            • Yura  

                              Asi da, ale musíš na tom sedet jako vosa na bonbone a frekvence slapani nesmí prekrocit 30 za minutu. :)

                              0 0
                              • bernie  

                                Konečně snad uvidím kolo, na který budou aplikovatelný komenty necyklistů:

                                Cože? Kolik to kolo stálo, tak to se na něm ani nemusí šlapat.

                                Ve skutečnosti ani nesmí :)

                                0 0
                              • jan.pernik  

                                Já jsem psal, že si to manželka nemůže vynachválit, ne že je cyklista. Že jezdí na kole neznamená, že je cyklista.

                                Jinak u toho tlumiče se dá štelovat tvrdost. Takže je to stejné, jako když bahňáci mají nějaké to péro.

                                0 0
                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  Protože jsem na takovém vehementu (mluvím o low-end odpružené sedlovce) najel svých prvních cca 2 tis. km, tak vím, že je to úplně k ničemu. Jen to maskuje fakt, že sedíš na kole jak vykydlá shnilá švestka a trpně se necháš natřásat. A jakmile chceš šlapat, žere to energii.

                                  Asi mám doma nějakou drsňačku, ale s odpruženou sedlovkou mě poslala do háje a ještě mnohem dál, do týchž míst pak poslala i levnou odpruženou vidlici. Široké gelové sedlo jsem se ani neodvážil navrhnout.

                                  0 0
                                  • jan.pernik  

                                    :-) nevím do kolika peněz počítáš low-end. Ale na tomto to fakt celkem funguje, i když na to sednu já:

                                    http://www.bike-trend.com/…els-bicycle/

                                    je to první na obrázku. Samozřejmě to není na švih 100km, ale na rodinný výlet rychlostí do 15km/hod nebo pro ráno pro rohlíky…

                                    0 0
                                    • ˘Ö˘ Krab  

                                      Ale mně je to jasné, jde o jízdu na kole, nikoliv o cyklistiku a chrtění kilometrů. Proč to výrobci dělají je nasnadě – je to levnější než sofistikovaně odpružená zadní vidlice a nenáročnému uživateli to poskytne požadovanou službu, protože víc ani nechce. U malých průměrů kol a šířek plášťů asi není moc jiných alternativ.

                                      0 0
    • jan.pernik  

      A ještě dodatek: baret píše na kondiční trénink. To znamená, že potřebuje držák. Mít (skoro)profi kolo je sice potěšující, nicméně komponenty se také podstatně rychleji spotřebovávají.

      0 0
      • Yura  

        (skoro)profi kolo je u me kvalitni karbon na ultegre s dobrejma kolama za 70–80t to tady nekde vidíš? Nehlede k tomu, ze ty komponenty vyssich rad ti vydrzi urcite dele nez nejake maslo typu sora…

        0 0
        • jan.pernik  

          Podívej, ať si každý jezdí na čem chce. Každý máme jiné preference a jiný pohled na věc. Osobně třeba nemám rád plasty, tzn. do karbonového rámu bych nešel. Někdo má rád každé 2 roky nové věci, někdo opravuje neustále tu jednu věc, co koupil před 30 lety a nahradí ji, až komplet doslouží. Někdo má rád věci cizí, protože je to „exkluzivní“, někdo rád podpoří domácí výrobce, aby ten zase podpořil jeho…

          Osobně raději podpořím domácí výrobce i pokud je dražší než Čína, kde jsou údajné technické parametry lepší.

          Jinak baret píše, že má 190cm. Nenapsal váhu. Většina sériových zapletených kol má limit 80kg. Takže pokud to bude kus chlapa, který má 95kg, tak si stejně bude muset kola nechat udělat na 2–3mm drátech a jsme s váhou zase někde jinde. To stejné s tím karbonem – tam se také uvádí u těch komponent váhový limit.

          0 0
          • Yura  

            Aksia uvezou 100kg chlapa uplne bez problemu. Taky jsem jezdil na ultimate CF při vaze nad 100kg. Vypada to krehce, ale vydrzi to. Jen nesmis vletel do prikopy nebo do auta. :))

            0 0
            • jan.pernik  

              tak ty aksia jsou na úrovni těch Khamsimů. Tam jsem po 7 letech dával jen nové ložiska. Ale je pravda, že jsem kolem 80kg.

              0 0
              • baret  

                Mam 86 +/- 2 kila. Proklikam ty linky a uvidim, odnasim si z toho, ze nemam jit pod 105, kolum ale moc nerozumim takze se budu zajimat o to, aby me to uvezlo a nabidlo nejakej komfort, takze asi ne nejaky ultratenky ultratvrdy, je to tak?

                Posez zkusim odladit, asi nebude od veci zajit do par znackovych shopu a nechat se tam trosku masirovat a hlavne si na ty jejich parady sednout.

                0 0
                • Yura  

                  Kola mavic aksium a plaste 25tky Continental GP 4000s. Nejlepsi volba..

                  0 0
                  • Breakpain  

                    V jakem setupu jsi to jezdil? Vaha jezdce / najezd, diky.

                    0 0
                    • Yura  

                      Najezd netusim vaha kolem 100 pak kolem 90ti.

                      0 0
                  • jan.pernik  

                    Ty 25tkové balony odpruží vše :-) Já jezdím Michelin ProRace 3 23mm. Jinak zastávám názor (možná chybný), že kolo má být tvrdé,aby nežralo to, co našlápnu do pedálů. Nemám watty nazbyt :-)

                    0 0
    • jan.pernik  

      Abych to shrnul. Zajdi si do obchodu, kde ty kola mají, kde si můžeš zkusit různé velikosti rámů, různé délky klik a různé délky představců a výšky řídítek. Aby sis vybral, co Ti bude vyhovovat. Nakonec je úplně jedno, zda na rámu bude napsáno Merida, Canynon, Sirer nebo Flying Scot. Ale jak se na tom sedí jedno už není.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.