• RaZy

    Ahoj chtěl bych si pořídit horské kolo ale vůbec nevím jaké. Jezdit budu jen rekreačně hlavně lehký terén, polní, lesní cesty občas silnice. Měřím 180 cm a vážím 75 kg. Cenu bych si představoval okolo 20 000kč +/- 2 000kč. Pochopitelně bych nejradši kvalitně a co nejlevněji ;)

    0 0
    • nitraq  

      Achjo… do historie jsi se díval?

      0 0
    • johninho017  

      http://www.bike-forum.cz/…-kola-3.html

      např. toto aktuální téma. Projdi, najdi si pár kol dle doporučení a ostatní ti řeknou co a jak

      0 0
    • RaZy  

      Tak se prokousávám všemi možnými odkazy. Mohl by mi někdo poradit jak třeba vybrat vidlici? Jsou tady jen většiou porovnání mezi dvěma.

      0 0
    • Bretek  

      Pokud jsi navýšil rozpočet na 25 k tak se mrkni na Grand Canyon Al.

      http://www.canyon.com/…n-al-29.html.

      0 0
    • RaZy  

      Nedoporučil by někdo stavitele kol? Nejlépe vysočina. Dík

      0 0
    • RaZy  

      Tak bych ještě jednou poprosil o porovnání těchto kol. Které se nejvíce vyplatí.

      http://www.cyklonemcik.cz/…ash-2–0–2014

      http://www.cyklonemcik.cz/…-7–0-xt-2014

      http://www.focus-kola.cz/…-g-2014.html Cena 23 000.

      Případně jsem přemýšlel jestli by nestačila levnější verze:

      http://www.cyklonemcik.cz/…29r-7–0–2014

      A nebo zase ještě něco připlatit a zkusit toto:

      http://www.cyklonemcik.cz/…-4–0–2014-xt

      Děkuji za vaše postřehy,rady, připomínky atd.

      0 0
      • Azmir  

        U zěhdle bych vzal tohohle ten levnější už je třeba ošizený na klikách a dalších věcech.

        0 0
        • RaZy  

          Ale zase jsem slyšel, že tento rám není nic moc.(Postřeh prodavače na jedné prodejně).Je těžší a ne tak kvalitní. Prý se vyplatí ten dražší.

          0 0
          • Azmir  

            Nevím, nevěřím, že v těch rámech bude tak zásadní rozdíl, abych kvůli němu oželel lepší osazení, vidlici atd atd, si porovnej zbytek osazení, sice možná dostaneš o malinko lepší rám, ale jinak vše bude znatelně horší.

            0 0
            • RaZy  

              To máš pravdu, mě zajímal jaký na to máš názor. Jestli ten rám bude opravdu o tolik horší. A ta vidle Suntour Raidon je dobrá?

              0 0
              • Azmir  

                No řekněme že v rámci ceny se s moc lepší vidlicí nesetkal, z epicona bych byl asi víc nadšený, ale pořád je to lepší jak nějaká pružinovka.

                0 0
              • Azmir  

                No řekněme že v rámci ceny se s moc lepší vidlicí nesetkal, z epicona bych byl asi víc nadšený, ale pořád je to lepší jak nějaká pružinovka.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  a víš vůbec v čem je v těch 2 vidlicích rozdíl?

                  0 0
                  • Azmir  

                    Které myslíš? Radion a epicon? Myslím že jediné a nejzásadnější co by mohly tazatele zajímat jsou lepší chod a hmotnost.

                    0 0
    • mamutak  

      Ahoj nebudu zakladat zbytecne nove tema tak se zeptam tady.Jaky je vas nazor na kolo viz odkaz ? http://www.kupkolo.cz/…m-52_z92858/?… je to slusne kolo za tu cenu nebo to nechat byt a hledat dal diky za odpoved

      0 0
      • Mysee  

        Za ty prachy si myslím, že slušné kolo. Jen se musí počítat s tím, že to není nejnovější a chybí pevné osy. Jen se nedokážu vyjádřit ke kolům, ale tak ty se dají vyměnit.

        0 0
      • Azmir  

        Vzhledem k ceně to ujde, ale jak padlo, chybí tomu pevné osy, je tam trojpřevodník a další detaily, ale v rámci možností to jde.

        0 0
        • RaZy  

          K čemu jsou dobré pevné osy?

          0 0
          • Azmir  

            Zvyšují tuhost, přu sundávání a nandávání kola se nemusí znova centrovat třmeny, protože kotouče jsou vůči nim stále ve stejné poloze.

            0 0
        • Pajas04  

          V čem je špatný trojpřevodník?

          Nic proti 2, ale dávat 3 převodníky jako nevýhodu je podle mě dost mimo.

          0 0
          • Azmir  

            Psal jsem, že to jsou detaily, ne že to je nějaká zásadní nevýhoda, ale proč trjpřevodník, když dvojpřevodník bohatě stačí na vše, pokud teda dotyčný nejezdí běžně 50 km/h po asfaltu a ještě si přišlapává.

            0 0
            • Pajas04  

              Trojpřevodník dává prostě největší rozsah převodů, když už se stejně musí řadit na přesmyku, tak mi naopak uniká smysl dvojpřevodníku.

              A 50km/h je trochu přehnané, při kadenci 60/min, stačí 30km/h na převod 44/11.

              Každopádně aby zachoval i lehké převody, tak by musel mít kliky s převodníky 24/38, a to jen za předpokladu, že by mu stačil převod 0,667 – pokud jo, tak dvoupřevodník samozřejmě problém není.

              0 0
              • Azmir  

                mám 26 převodník a v kombinaci s 36 kazetou na to vyjedu úplně vše, oproti starému kolu s trojpřevodníkem jsem o nejlehčí převod nepřišel.

                0 0
                • Pajas04  

                  Tak jestli jsi vozil jen 22/30 (nebo 24/34) – celkem netradiční kombinace – a stačilo to, tak proč ne.

                  0 0
                  • Azmir  

                    22/32 celkem běžná kombinace myslím si

                    0 0
                    • Pajas04  

                      Myslel jsem, žes nepřišel o nejlehčí převod – přitom 22/32 není zdaleka to stejné jako 26/36.

                      0 0
                      • Azmir  

                        Při kadenci 100 je rozdíl v rychlosti 0,4 km/h, to je teda opravdu obrovský rozdíl.

                        0 0
                        • Pajas04  

                          Psal jsi, že jsi zachoval nejlehčí převod, tak jsem z toho vycházeů. Pokud ten rozdíl nepoznáš a vyjíždíš všechno stejně lehce, tak dobře pro Tebe, ale pro někoho může být problém přidat třeba z 400W o dalších 20W jen proto, že má těžší převod.

                          0 0
                          • Azmir  

                            Ale prosímtě, to mi vážně chceš tvrdit, že při stovkové kadenci poznáš jestli jedeš o 0,4 km/h rychleji nebo pomaleji jo? Ty si zase další z místních odborníků, co poznají 1 mm v délce kola a 20 shozených gramů na kole a podobně.

                            0 0
                            • Pajas04  

                              Ano, narozdíl od tebe ten rozdíl poznám, jednoznačně dokážu identifikovat rozdíl mezi převody 22/32 a 22/34. A to je skoro navlas stejný skok jako mezi 26/36 a 22/32.

                              Na kole nepoznám ani 2 plné bidony navíc, ale o tom se tady nebavíme, ne?

                              0 0
                              • Azmir  

                                Že mě to nepřekvapuje, jsem vlastně na bf, tady každý pozná každý milimtr, každý gram i rozdíl v rychlosti 0,4 km/h.

                                0 0
                                • Pajas04  

                                  Kdby sis aspoň přečetl, co jsem napsal třeba o těch gramech…

                                  Vidím, že když s tebou někdo nesouhlasí, tak máš samozřejmě pravdu ty. Není můj problém, že nepoznáš rozdíl mezi převodovými poměry.

                                  Tak mi řekni, jaký rozdíl rychlostí poznáš při stovkové kadenci na nejlehčí převod – stačí třeba dvojnásobek, tj. 0,8km/h? Nebo ještě větší?

                                  0 0
                                  • Azmir  

                                    Nevím, musel bych ty dva různé převody projet v kopci v malém časovém horizontu, takhle z halvy ti to opravdu nejsem schopný říct, kadence 100 už je ovšem celkem dost, třeba si to taky uvědomit, při menší kadenci bude ten rozdíl znatelně menší.

                                    0 0
                                    • Pajas04  

                                      Ano, bude menší, ale já jsem prostě jen říkal, že to poznám – i při zcela běžné kadenci do kopce třeba 80.

                                      Ty tohle zpochybňuješ, což mě trochu štve, protože já z vlastní zkušenosti vím, že tam ten rozdíl lehce poznám. A ty mě hned řadíš k lidem, co poznají 20g na kole nebo milimetrový rozdíl v délce zadní stavby…

                                      0 0
                                      • Azmir  

                                        Notak tomu se nemsíš divit, protože mi to přijde stejně úsměvné jako ty ostatní věci co jsem zmínil, netvrdím že to nemůžeš poznat, jenom mě to udivuje.

                                        0 0
              • Mysee  

                Vozil jsem dvou i třípřevodník. Testoval i jednopřevodník. Záleží na typu využití kola a průměru kol. Na chrtím 26" kole jsem měl dvou převodník, díky menším kolům a lehkosti kola mi nejlehčí převod nechyběl, měl jsem 40/28, takže nejtěžší nechyběl. Teď mám trail full na 27,5" a trojpřevodník rozhodně využiju v plným rozsahu. Pravidelnost řazení byla na obou typech stejná.

                Jednopřevodník mi příliš nesedl, sice je to pohodlí, nemuset řešit co je vepředu. Ale dlouhodobě bych to na kole chtít nechtěl a to nemluvím o ceně.

                0 0
    • RaZy  

      Zdravím, prosím o porovnání kol.

      http://www.focus-kola.cz/…-g-2014.html

      http://www.ghost-bikes.cz/…k-black-2014

      http://www.ghost-bikes.cz/…rey-red-2014

      Neřešte katalogovou cenu, pro všechny je 23000,–

      0 0
      • Azmir  

        O těch 3 předhcozích bych ani neuvažoval, z těhdle bych vzal asi cube, protože má lepší geometrii než kellys, ovšem někomu by třeba delší zadní stavba a tankovitsot kellysu nevadila a kvůli osazení by vzal radši kellys, každý jsme jiní, každopádně obojí slušné volby.

        0 0
        • RaZy  

          Proč by si o těch předchozích neuvažoval? Kellys mi tankovitý nepřišel, je lehčí než ten CUBE ale je o něco delší.

          0 0
          • b58  

            z hlediska geometrie mi přišel nejlepší Ghost. Nízké těžiště, kratší stavba, dobrá ovladatelnost

            0 0
        • RaZy  

          Proč by si o těch předchozích neuvažoval? Kellys mi tankovitý nepřišel, je lehčí než ten CUBE ale je o něco delší.

          0 0
          • KOLOMECH  

            Tankovitý, imho dobrý trefný název, já používám vkusnější lokolotiva. :)

            0 0
          • Azmir  

            Říkám záleží co jezdíš, kellys má delší zadní stavbu, takže bude méně obratný ve složitém terénu popřípadě v ostrých zatáčkách a podobně, to už záleží na tobě, jak to je pro tebe podstatné.

            0 0
    • RaZy  

      Tak jsem nakonec pořídil toto?

      http://www.cyklonemcik.cz/…xt-epicon-x1

      co na něj říkáte? Dal jsem si na tom zatím 10km a sedlo mi perfektně.:)

      0 0
      • Mysee  

        Myslím si, že paráda. Měnil si ráfky nebo něco oproti specifikaci? Pokud ne, tak do budoucna nejvíc poznáš výměnu kol a plášťů za lehčí :)

        Jinak je to nabouchané kolo za slušnou cenu. Vypadá i celkem dobře.

        0 0
        • RaZy  

          Kola tam mám Remerx Fastdisc a pláště Continental Mountain King 29×2,2 drát

          0 0
          • Mysee  

            Tak až odejdou pláště, tak vzít nějaký kevlarky a ještě poznáš jak to akceleruje :) Tak 300–500g dolů pokud půjdeš časem třeba i na bezduše.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.