Jaké enduro/all mountain do 50 000 kč?

164 nepřečtených
  • toram

    Ahoj, sháním na léto novej bike. Celopéro, zdvih minimálně 140..ideálně však 150 až 160. Mam na to 50k když to bude stát za to tak i o něco víc (60K) Předesílám, že GT nechci, ten rám mi moc nevyhovuje. Ať hledám jak chci tak nemůžu vybrat, jezdím většinou lesní cesty + různé stezky a sem tam nějakej ten sjezdíl, ale nic brutálního, projel jsem tam i na HT.Skládat asi za ty prachy nemá smysl… Ale full je full. Díky za rady

    0 0
    • Atilla  

      tak asi něco lehkého co?

      0 0
    • Tomínos  

      To si musíš ještě trošku promyslet ten zdvih, na 150 většinou končí lehký vidlice, vidlice na 160 bývá většinou o dost těžší. Jinak němci canyon, radon. Tady Giant Reign2 třeba, takhle podle toho cos napsal vlastně každý kolo do 50t.

      0 0
    • BEnY23  

      Giant Reign 2

      http://www.giant-bicycles.com/…13812/62998/

      • na tom rozhodně pojedeš pohodlně a hravě
      • na FB fun page GiantReign ted psal týpek že na reigna 2013 ukecal slevu 15% tak by si bylještě pod limit, jestli ho teda nechceš využít za každou cenu v plně výši

      Giant Trance x2

      http://www.giant-bicycles.com/…13814/63012/

      • na to se můžeš pohodlněji pustit i na delší tripy

      ale samozřejmě dostaneš tipy ještě na spoustu dalších – tyhle jsou sympatický mě :)

      0 0
      • BEnY23  

        ted sem si ještě všiml že lpíš na minimálním zdvihu = ten Trance ne Reign určo :)

        0 0
        • toram  

          Díky, Giant je docela pěknej, jen mi tam „vadí“ ta tyčka v zadní stavbě, nevim proč..nevěřim jí­..:D

          0 0
          • Lister  

            S čím máš vlastně reálnou zkušenost, kolik 140 a 160mm bajků jsi jezdil? Jen ať víme, že tušíš, do čeho jdeš.

            0 0
            • toram  

              Reálná zkušenost? Hm..to HT co mam v profilu, pak GT Force to jsem měl tak 14 dní, protože mi nesedlo…+ pár metrů na kámošovo Cultu. mimochodem, co tohle? http://www.axitbikes.eu/index.php…

              0 0
              • kubad  

                :D jo to ber

                0 0
              • svářeč  

                jo to bude rychlí jak sviňa:-D

                0 0
              • Lister  

                Co ti nesedlo na Force? Pokud ti přišlo moc XC, tak asi nemíříš úplně špatně.

                0 0
                • toram  

                  No ano trošku moc XC.. A zdálo se mi že ta zadní stavba se kroutí.. ale to se mi asi fakt zdálo.. jen to chce trošku větší tank, na kterym se nebudu bát že to rozlámu mimo cestu..

                  0 0
                  • Aspean  

                    pokud ti nestacil force na blbnuti, tak reign asi taky nebude.

                    Kdyby si nechtel vylozene nejaky enduro tzn fakt bytelnej ram rekneme se 160mm a vpredu 36 vidla na ukor hmotnosti, koukal bych se po necem takovymhle

                    Vim ze jeto nad limit, jen sem spis chtel nahodit tuhle kategorii biku. Neco mezi AM a Enduro

                    0 0
                    • TeryPV  

                      …jezdím většinou lesní cesty + různé stezky a sem tam nějakej ten sjezdíl, ale nic brutálního, projel jsem tam i na HT…

                      Takže si tím strive nejsem jistý…Jinak mě force přišlo taky jako vysoký XC…Mě osobně přijde moc dlouhé a neobratné…a již jsem se setkal z více lidmi kterým takhle nesedlo, takže možná bude zakladatel ten samý případ :)

                      0 0
                      • Aspean  

                        popisem z uvodniho prispevku bych AM/EN nenavrhoval, ale zmatlo me to ze „nestaci“ force (krouti se pocitove a chce vetsi tank), tak sem chtel jen poukazat na tuhle moznost

                        0 0
                        • TeryPV  

                          No ono to vypadá, že sám neví co chce :)

                          0 0
                          • toram  

                            Bingo:)

                            Něco na blbnutí do lesa..trasy do 50km..váhu neřešim protože jsem těžkej.. Když na tom ujedu těch 50km bez toho abych vypustil duši tak jsem spokojen. Spíš na blbnutí prostě.

                            0 0
                          • devmixil  

                            tak tak

                            0 0
                    • toram  

                      No, ano tak nějak si to přestavuju.. Na strive jsem koukal a vlastně jsem byl rozhodnutej, ale pak jsem začal ješt pošilhávat jinde..

                      0 0
                      • TeryPV  

                        Tak nevím, Strive už je hodně EN a nebude asi na nějaké delší projížďky, tohle už je spíš vyloženě do těžkého terénu, a hlavně ta váha… Asi si budeš muset rozmyslet co cceš…

                        0 0
                        • Aspean  

                          Ta vaha mi osobne prijde ok pokud vylozene nekecaji jak to byva zvykem. Je tam 34 vidle, teleskop, Minion 2,5 a Ardent 2,4. To sou gramy na tech spravnych mistech si myslim. Kazdopadne je to bike do terenu, to uz si musi ujasnit zakladatel jak to vyuzije :-)

                          0 0
                        • Stingray  

                          Proč by to nebylo na delší projížku? Když člověk neni chrt, tak natom pohodovím tempem ujedeš sedm pětek jako nic.

                          0 0
                        • goofy  

                          Strive je XC-cko jak vysite, a osobne bych se ho vubec nebal. Ale vubec netusim, co chce zakladatel, kdyz tu jednou hodi Culta, po druhe je Merida na 140 ideal… No tezko rict

                          0 0
                        • volodaj  

                          Kamoš Strive má, jazdíme u nás v horách a bez problémov. Hrebeňovka Veľkej Fatry, t.j. okolo 70 km a 2000+ výškových bez problémov. To jazdí druhý rok a nemá nejakú extra kondičku.

                          0 0
                  • Fran-tic  

                    Sakra hoši, co to jezdíte, když v nadpisu jsou lesní cesty, občas sjezdík a ve výsledku je force xc, které se kroutí a nevydrží :D Zrovna u force si myslím, že je hodně hravý a nebál bych se mu naložit

                    0 0
                    • bleach  

                      +1

                      0 0
                    • gallardo  

                      neni to spatny kolo, snese dost, ale jako hravy bych ho rozhodne nenazval, asi je to diky pomerne dlouhy zadni stavbe. Ma ho tata, takze mam primy srovnani se stumpjumperem a ten je hravejsi

                      0 0
                    • Blazer  

                      Tohle jezdím na GT Sensoru:)

                      0 0
                    • Kubiczech  

                      S Forcem jsem si užíval v Koutech, takže mohu potvrdit, že podobné drsnější ježdění vydrží. Pokud by tam ale měl trávit každý víkend, dopadl by asi o poznání hůře. Přeci jen ho limitují některé komponenty, tenká vidlice, možná i rám samotný.

                      Sice se říká, že univerzál neexistuje, ale Force se mu v mých očích dosti blíží. Čas od času vydrží nějakou tu prasečinu (na trati celkem vyváženě mixuje hravost a stabilitu, líbí se mu ve vzduchu) a na své zdvihy skvěle jede (možná z toho pramení XC feel). Je trochu oříšek vybrat si velikost, jsem sice vysoký, ale dost vážně bych uvažoval o eMku.

                      0 0
                      • Lister  

                        Vidíš a já jsem malý a potřeboval bych Lko, u kterého bych ale možná nepřelezl přes rámovku :-)

                        0 0
                        • Kubiczech  

                          To je dost dobře možné. (: Proto bude zakladatel nucen vytáhnout paty od fóra a jít si ta kola někam zkusit.

                          0 0
                          • TeryPV  

                            Teď má možnost účasti na TestFestu, kde většina zde doporučovaných kol nejspíš bude :)

                            0 0
                  • devmixil  

                    :D hm tak mam force 1.0 2012 a to co tady pises tak je velmi zajimave cteni :D :D

                    0 0
                    • toram  

                      Já neřikam, že je to špatný..jen mi nesedlo..toť vše..

                      0 0
                      • devmixil  

                        ja mluvim o tom,ze pises ,ze nejdriv reknes,ze se zadni stavba krouti a hned na to v same vete reknes ze ne :D :D a das to korunu tim,ze se ho mimo cestu rozlomis kdyz pises „jezdím většinou lesní cesty + různé stezky a sem tam nějakej ten sjezdíl, ale nic brutálního, projel jsem tam i na HT“ a ze je to „trosku moc“ = moc XC :D :D :D to me proste pobavilo …

                        0 0
              • goofy  

                Cult by mohl byt fajn, pokud ti sedel

                0 0
          • BEnY23  

            jestli myslíš tu „tyčku“ co jsem na fotce zvýraznil červeně http://www.dropbox.com/…84/tycka.jpg tak nevim jakej s ní máš problém naopak super funguje jako „blatnik“ před bordelem na tlumiči

            0 0
            • toram  

              Ano, přesně tu.. ikdyž z tohodle pohledu vypadá líp.. Jo o tom systému jsem čet, o funkci pochyby nemam..

              0 0
            • goofy  

              Ocividne to moc nefunguje, kdyz je zajebana sedlova trubka i tlumic :o)

              0 0
              • BEnY23  

                extrémní podmínky :) – rozhodně není zajebaný/á tak jako kdyby tam nebyla a nepsal sem že to má plnohodnotně suplovat blatník tuhle funkci tam asi určitě nemá, psal sem to jako přidanou hodnotu když s ní měl problém :)

                0 0
          • scret  

            ta tycka je zadni stavby, takze kdyz se na to podivas v realu, je cely zadni trojuhlenik spojeny a zpevneny…

            Vubec bych se toho nebal, to snad nikdy v zivote nikomu neprasklo!

            Naopak Gianti system Maestro funguje docela hodne slusne…

            0 0
      • ZuzicK  

        Hmm, po dlouhy dobe peknej Reign.

        0 0
        • Draw in soul  

          Věc názoru.Mně se třeba absolutně vzhledově nelíbí.Z osazení sou na výměnu zralý brzdy,jinak to docela jde :)

          0 0
          • ZuzicK  

            Me se naposledy libil rocnik moji Smoulinky, pak to byla designova katastrofa.

            0 0
            • volodaj  

              tak tak. vedeli sme čo si vybrať :)

              0 0
              • ZuzicK  

                Taky kvuli tomu nemam dvojku, v zari uz byly v S-ku jenom 1-ky, ale nasledujici rocnik me presvedcil, ze ji proste musim mit :-D

                0 0
          • MirosPikos  

            Brzdy každopádně, nevím co na takovým kole vůbec dělaj :) Ale to je v rámci zdražování normální, nahodí se díl nejnižší řady a cena zůstane.

            Ale přidávám se k ZuzicKovi, mě se ta dvojka líbí moc.

            0 0
          • BEnY23  

            nejhezčí Reign je tenhle

            0 0
    • Lister  

      zdvih minimálně 140..ideálně však 150 až 160… jezdím většinou lesní cesty + různé stezky a sem tam nějakej ten sjezdíl, ale nic brutálního, projel jsem tam i na HT.

      …zvláštní.

      Hodně bych si rozmyslel, jestli opravdu potřebuješ ten zdvih, protože postavit docela rychlý a odolný trailbike na 140mm půjde docela dobře, ale postavit rychlé a docela lehké enduro na 160mm za ty pachy už těžko.

      0 0
      • svářeč  

        14kg s 50k ale jde.

        teď ještě jestli to je lehký:-D

        0 0
        • Lister  

          Narážel jsem hlavně na těch 160mm, kolem 150mm většinou končí ty lehčí rámy a vidlice. 160mm už si představuju trochu jinak – 36mm nohy, ráfky 23mm a na tom 2,4 gumy.

          0 0
          • svářeč  

            jasný,pochopil jsem.

            ale nebral jsem těch 160mm ,že by bylo pro jeho ježdění.

            jezdím vlastně to co on popisuje a 140/150 je dobrých.

            0 0
            • Lister  

              To jezdíme úplně stejně a právě že v téhle kombinaci uděláš bez potíží rychlý XC setup, kdežto na 160/160 to bude už většinou docela odolná mrcha.

              0 0
      • BEnY23  

        má pravdu tel Lister – na to co píšeš je 160mm zbytečně moc možná by stačil i ten Trance, ale je na tobě co preferuješ a jak velké vzdálenosti na tom chceš dávat a s jakým očekáváním

        0 0
        • toram  

          No, nevím, podle mě je těch 150 tak akorát. Trasy dlouhý tak do 50km…Na delší mam HT.. Je to do lesa na blbnutí…a protože nevim jestli se náhodou nerozjezdim a nezačnu s tim skákat atd tak chci radši něco co vydrží .. jinak mam cca 90kg..:D takže 32mm vidlice by asi dost trpěla ne?

          0 0
          • BEnY23  

            Reign 2 :)

            0 0
            • ZuzicK  

              Taky jsem pro Reigna. Nejake to poskoceni vydrzi, ale na 90 kg se uz pravda ta vidlice bude kroutit.. za 36 to ale pujde vymenit vzdy.

              0 0
              • MirosPikos  

                Proč hned 36? To už pak nemá smysl kupovat Reigna obyčejnýho, ale radši X nebo rovnou něco víc do endura.

                0 0
                • Lister  

                  Právě kvůli hmotnosti jezdce a použití. 150mm vidle s 32mm vnitřníma nohama a pevnou osou 15mm jsou vhodné opravdu spíše na XC/AM. Ten zdvih už se nedá okecat, jak se do toho opře větší řízek pořádnou silou, tak se to bude kroutit.

                  0 0
                • Draw in soul  

                  Xko není špatná volba,když rám váží jen o 200g víc než klasickej reign.Pevná osa sice jako bonus,ale horší vedení bowdenů a hadic (u 11/12) a zbytečně vyšší cena za míň muziky :)

                  Taky to jde udělat cestou postupné přestavby reignu a zachování dostatečnýho zdvihu 150/150 i s velkou vidlí :)

                  0 0
                  • goofy  

                    Tak zas to tak velky rozdil nemusi byt, a je pomerne slusne osazeny

                    0 0
                    • Draw in soul  

                      V tomhle případě to ještě jde,ale to si vzal největší slevu na konkrétní a starší model jen v Mku.Za ty prachy to mám imho líp poskládany na AM/EN a taky to bude lehčí.

                      Pokud vezmeš 2013,tak je Xko vždy osazeny hůř a je ještě dražší v poměru proti reignu :(

                      0 0
                      • goofy  

                        To sice jo, ale Xko z toho tveho nikdy neudelas…

                        0 0
                        • Draw in soul  

                          A proč bych to dělal? :) Mám slušně tuhy AM/EN kolo,na kterým můžu dělat i delší XC švihy a o to mi šlo.Kdybych chtěl EN/FR kolo,tak jezdím na pružinách 160–180mm a váhu kolem 16kg bych neřešil.Jenže na to nemám skill,teprv se učím jezdit..letos snad začnu i mimo šotolinu :))

                          0 0
                          • goofy  

                            Nerikam, ze ty. Mysleno, kdyby zykladatel chtel neco vic, nez Reigna, ktery sice neco vydrzi, ale zazraky necini. Pak by sice na Reigna dal vyzsi vidli, ale stejne by za chvili posel ram

                            0 0
                            • Draw in soul  

                              Pojít může kdykoli cokoli i bez pomoci :) Jinak to je dost o konstrukci a váze samotné.Pokud gianty praskají nejvíc v sedlové trubce,tak 7–8% materiálu navíc na Xku asi moc nepomůže,když je hmotnost rozložená všude,ne? :) Pokud si majitel Xka,byť s pružinou,ne­pohlídá zadní doraz,může to při stejným stylu jízdy+trati a klidně menší váze jezdce prasknout spíš než u obyč reigna,na kterým si to jezdec pohlídá.

                              Nemáš nějaký odkazy na úmrtnost rámů?Statisti­ky,obrázky apod.?Docela by mě to zajímalo,zatím sem viděl jen jednoho ruplýho reigna…

                              0 0
                • ZuzicK  

                  X-ko uz vidim opravdu na enduro, ne na all-mountain. Jeho vaha je vzhledem k odolnosti uzasna, ale je to umerne vyvazene cenou. Za 50/60t. by to bylo dost oskubane a tezke. Pokud das na Reigna tuhy kola, a 36 vidli, tak to na am/en, sem tam mensi skocek, staci i pro 90 kg chlapa, pokud nebude prasit.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Vyměnit to půjde vždy, ale ne pouze pro zlepšení tuhosti vidlice, rovnou to bude se změnou geometrie a vlastností kola (i kdyby dal 36tku na sníženou na stejný zdvih jako 32jku, tak bude vyšší).

                A pokud by chtěl chování a geometrii tak jak to je s tou 32jkou, tak později vyměnit nemůže.

                0 0
                • Draw in soul  

                  Teoreticky to tak bude,prakticky to takovy drama nebude.Rozdíl v 0,5° na hlavě pozná většina lidí určitě míň než v tuhosti – zvlášť,když člověk váží kolem metráku.Já rozhodně nepociťuju žádnej extrém ve změně geometrie díky o 15mm vyšší vidlici.Třeba představec kratší/delší o 3cm udělá v praxi daleko víc.Aspoň u mě.

                  0 0
                  • Atilla  

                    +1

                    0 0
                  • kOmE  

                    Ja to zrovna nedavno zkousel co udela 15mm na vidlici a nepoznal jsem vubec nic.

                    0 0
                    • Atilla  

                      To je tím, že neumíš jezdit, kdybys uměl tak poznáš půl stupně jak prd:)

                      0 0
                      • ZuzicK  

                        Zakladatel vlakna asi nebude perfektni znalec ;-) Tyhle rozdily, stejne jako pedalkick, tuhnuti tlumice a dalsi cicoviny tady pozna par lidi, pokud to neni do vyrazny.

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud nechá vidlici na 160mm, tak ale bude rozdíl daleko větší. Z většího množství měření 36tek a téhle kategorie vidlic – délka 545–552mm.

                    32jky začínají na 520mm (konkréntě u Foxe).

                    Takže rozdíl může být klidně i 3cm, což je cca 1,5st. rozdílu hlavy a to není už zanedbatelné. Při přechodu z 32mm RS to bude o trochu méně, ty jsou o cca 1cm vyšší (i tady to bude pořád 1,5–2cm, tedy kolem 1st.).

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    A také tu vůbec nejde pouze o hlavový úhel. To zase jen někteří jste se chytili toho, že 0,5st. hlavový úhel je neznatelná změna (o čem nikdo nepolemizuje, 0,5st. už je opravdu málo).

                    Ono to změní úplně vše, posed, výšku středu, změní to rozložení váhy na přední/zadní kolo.

                    Něco může (a taky nemusí, dle konkrétní situace) jít rozumně poladit jinými změnami (třeba u posedu podložkami pod představcem, u sedlovky změnou offsetu, protože nemusí stačit u takové změny možný posun sedla, atd.).

                    0 0
                    • toram  

                      No pokud koupím kolo, tak nehodlam překopávat nic. Dělal jsem to tak vždycky a nakonec z toho vzniklo úplně něco jinýho.. To kolo musí vydržet minimálně 2 roky bezezměny..

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To je rozumné, ona taky dodatečná změna na 36tkovou vidlici je finančně hodně nevýhodná a rozhodně to chce rozmyslet dopředu jestli chceš 36tkovou nebo 32jkovou.

                        0 0
                  • volodaj  

                    Dával som na Reigna 2010 s ešte klasickou hlavou tapered vidlu s externým spodným ložiskom. Predok sa zdvihol o 12–15 mm a hlavový uhol o necelý stupeň. Ani o tom neviem. Takže neverím, že bude nejaké strašné zhoršenie geometrie. Kopec ľudí v okolí jazdí Reign-a s 36 mm vidlou, či už Fox, RS alebo Suntour a nikto s tým nemá žiadny psychický problém.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Nešlo o to, zda je Reign + 36tka dobře nebo špatně, ale o to, že to pak bude jiné. Reign s 36tkou samozřejmě lze jezdit.

                      A pokud jsi použil Cane creek hlávko s externím ložiskem nutné pro použití tapered vidlice, tak to udělá změnu jen 8,5mm (přesně jsem si to měřil když jsem podobnou situaci řešil před časem). Celé to hlávko (pokud máš tedy Cane Creek) s externím ložiskem má 12mm a nějaký ten milimetr má i Zero stack hlávko, proto rozdíl jen 8,5mm.

                      To je ještě menší rozdíl než jen rozdíl v rámci 32jkových vidlic (Fox x RS), o rozdílu 32jka x 36tka ani nemluvě.

                      0 0
                      • volodaj  

                        Áno, CC. Ak len tak málo, tak potom máš pravdu. Skôr som myslel tie Reigny s 36 vidlami, ktoré jazdí kopec ľudí. Ale áno, zmena to určite bude. Potom záleží na každom ako mu bude vyhovovať.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Jasně, nemám nic proti 36tkou + Reign, někomu to tak může vyhovovat klidně daleko více než s 32jkou vidlicí.

                          A ten rozměr jsem si přesně měřil jestli do toho jít nebo ne. Těch samotných 8,5mm by problém nebyl, současně jsem ale měnil i typ vidlice (kratší Talas za delší RVL) a dohromady by to dalo už celé 2cm a do toho se mi už nakonec nechtělo (komplet geometrie mi seděla tak jak to bylo původně).

                          0 0
                          • Lister  

                            Docela lituju že jsem si od tebe nevzal tu tapered vidlici a tohle hlavko – veškeré s tím související změny by se mi líbily.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Bydlet tam u vás, tak bych to tak možná udělal. Na delší prudší sjezdy by to byly vhodné změny. Navíc ale ta změna by byla jen těch 8,5mm, kdyby tam zůstal zase Talas i když tentokrát tapered.

                              Já jsem ještě omezený šířkou řídítek, kdy nemůžu mít nad cca 64cm (jak jsem si kdysi ověřil při testovávní všeho možného) a vozím jen 62cm a pro užší řídítka se to ladí trochu jinak.

                              0 0
                          • volodaj  

                            Ja som dovtedy kým si to v niektorej téme nespomenul o takom riešení netušil. Dlho som sa snažil zohnať MZ 44 RC3 Ti s 1 1/8 ståpikom, ale všade boli len tapered. Potom si to niekde pridal, tak som zobral tapered a to hlavko. Takže ďakujem :)

                            0 0
          • Breakpain  

            Cannondale – Jekyll 4?

            0 0
            • romachain  

              YES!

              0 0
            • Lister  

              Ten by nemusel být špatný, rám je sice půltunový, ale snese toho dost. To kolo se mi líbilo, chtěl jsem si ho v karbonu koupit, ale už je to pro mé potřeby zbytečně velký tank.

              0 0
            • Baba-Ji  

              nevim no, nejdriv jsem byl z toho kola paf, ale pak se zacli mnozit zkusenosti a review a proste ten sjezdovy projev je spis horsi, oproti ostatnim kolum v kategorii, coz je u EN docela podstatna slozka jezdeni.

              Na nemeckem Freeride magazinu je tusim ke stazeni i test a srovnani.

              0 0
    • TeryPV  

      Merida One-Forty Osobně vyzkoušeno, opravdu povedené kolo, na ježdění, které popisuješ, víc než povedené, super osazené,lehké a se skvělým poměrem cena/výkon.

      Ghost AMR+ 5900 Trošku těžším, ale o to víc bych mu věřil, Obě osy pevné, teleskopická sedlovka. Opět dobrý poměr cena/výkon.

      Ghost AMR+ 7500 Opět spíš kolo na EN lépe osazené, lehčí, dobrý poměr cena/výkon

      Merida One-Forty Carbon Hodně zajímavé, zde se o poměru cena/výkon ani nemá cenu bavit, to je bezkonkurenční a asi bych tohlo kolo volil jako horkého kandidáta. Otázkou je, že jsi nějak zapomněl napsat své tělesné proporce, takže nevíme jakou velikost.

      Pak se dá samo uvažovat na Canyonama, ale ty jsou už více méně jen modely 2013 a oproti výprodejovým kolům, jsou prostě drahé.

      0 0
      • toram  

        Na tu meridu jsem koukal, v pátek se na jinou jedu mrknout..tak pokud mi bude sedět tak ji vezmu.. Mam 183cm a s věcma tak 90kg.. Nadruhou stranu si řikam, 140 neni to málo? přeci jen když si na to kecnu bude to 120:D

        0 0
        • TeryPV  

          No pokud jezdíš co píšeš rozhodně nebude. Jinak asi moc nemáš představu jak Full funguje že ? Bylo by dobré si o tom něco přečíst. Protože co se týče Tvého dotazu, že na to sedneš a bude z toho 120mm tak bych Ti mohl odpovědět, že když sedneš na 160mm tak z toho bude 140 a tím pádem by jsi potřeboval 180mm aby po nasednutí bylo 160mm. Ale tak to není. SAG je věc, která je nezbytnou součástí pružení, jinak by nefungovalo jak má. Co se výšky týče tak ta karbonová Merida by Ti v Lku měla nejspíš být, takže pokud Ti bude sedět, tak asi není co řešit :)

          0 0
          • toram  

            No, jestli mi bude sedět tak ji nejspíš vezmu..za ty prachy a carbon to je paráda.. vím jak to funguje..:D

            0 0
            • goofy  

              Kdyz chces nutne 140mm a karbon…

              Ale tezko rict, co jeste maji skladem

              0 0
              • TeryPV  

                Proboha proč mít za více méně ???

                0 0
                • goofy  

                  Protoze zadni stavba chodi bohovsky :-) Ale je to kazdeho boj, at si to srovna v hlave…

                  0 0
                  • TeryPV  

                    když myslíš…:D

                    0 0
                    • goofy  

                      Rikam, je to muj pohled na vec. Nemusis s tim souhlasit, ale to je asi tak vsechno, co s tim muzes udelat ;-)

                      Predpokladam, ze jsi oba kola jel.

                      0 0
                  • gallardo  

                    souhlas, mam odzkouseno hodne kol v tyhle kategorii a nejel jsem zatim jinou 140tku, ktera by takhle dobre vyuzivala zdvih. Pokud clovek nejezdi vylozene agresivne, tak mu ten linearni chod bude vyhovovat

                    0 0
                    • kOmE  

                      Ja ti nevim ,ale kluci ty sjcka prasej neskutecne.

                      0 0
                      • gallardo  

                        pro me jedine dobra zprava, pak ale neverim, ze tam maj ty seriovy kola, protoze rafky mam rovnany po 3, dratu vytrhanejch ani nepocitam uz

                        0 0
        • gallardo  

          1–40 nevim jak 2011 model, ale 2010 jsem mel pujceno 2× kdyz jsem si vybiral kolo a absolutne mi nesedlo, jak geometrie, coz je subjektivni, ale jestli ti prisel force moc xc, tak u meridy to bude podobny. A zadni stavba nebyla zrovna citliva, spis vubec na 140mm. Ten ghost byl o poznani lepsi. Ma rada, nekoukej u fullu na osazeni x.7/x.0 nehraje roli, narozdil od padnouci geo a funkciho pruzeni

          0 0
          • toram  

            Ma rada, nekoukej u fullu na osazeni x.7/x.0 nehraje roli, narozdil od padnouci geo a funkciho pruzeni

            Konečně něco co mi pomohlo..díky..

            0 0
            • TeryPV  

              On ale zapomněl podotknout, že vzhledem k tomu, že dnes u většiny kol, co jsme Ti tu doporučili, je pružení naprosto funkční a rozdíly by jsi hledal těžko a pokud bude citelný rozdíl tak v použitém tlumiči a jeho nastavení. Takže je v podstatě důležitá jen Geo :)

              0 0
              • gallardo  

                „On ale zapomněl podotknout, že vzhledem k tomu, že dnes u většiny kol, co jsme Ti tu doporučili, je pružení naprosto funkční a rozdíly by jsi hledal těžko“

                Ano funkcni je. Rozdily jsou podle me velky, rozhodne to poznam narozdil od x jinejch veci co se tu bezne resi.

                0 0
          • TeryPV  

            Tak já to mám tedy trochu jinak…Geo mi u Meridy sedělo velmi dobře, ale to je, jak jsi psal, na každém člověku co komu sedí. Jizdní projev mi u Meridy přišel překvapivě výborný, sám jsem hleděl jak si zadní stavba zobe. Nemám rád meridu, pač se platí za značku, je to tuctovka, ale jednou jsem na ni sedl a chtěl jsem znovu, opravdu mě přesvědčila. Navíc se v mém okolí jedna pohybuje a mám přímé srovnání s Ghostem a musím, i když velice nerad, konstatovat, že je asi o něco citlivější ta merida :) Jinak není to jen o stavbě ale i o nastavení tlumiče. osobně si myslím, že pokud nechce vyloženě EN kolo tak za Ty peníze za které se Ghost i Merida nabízí není co řešit. Samozřejmě v případě, že bude sedět kolo jako takové. Jinak máš pravdu, že na řazení se až tak nehledí, ale v poměru s cenou bych se já osobně na to už díval…

            0 0
    • honzour  

      A co Jekyll od Cannonu ? Mrkni na bikecentrum.cz do sekce bazar. Nevím jestli je to testovačka či co, každopádně 2 roky záruka a slušná sleva.

      0 0
    • toram  

      Ještě jedna varianta? http://www.axitbikes.eu/index.php… co na to říkáte? Na to jsem četl dobrý ohlasy.. ale 2009 za ty prachy je docela krutý…

      0 0
      • TeryPV  

        Váhu nepíšou, ale asi bude těžší, spíš bych bral asi ten Karbon za Ty prachy, i když jeho fanda nejsem, ale to bude mou váhou :D

        0 0
        • toram  

          Tam je nějakej problém? Váhovej limit či tak něco?:-o

          0 0
          • TeryPV  

            Tak u všech kol je váhový limit cca 120kg u karbonu nejspíš taky, ale já když jsem s věcma těsně pod hranicí limitu, tomu prostě nevěřím :D Ale s Tvýma 90kg i s věcma se není vůbec čeho bát :)

            0 0
    • scret  

      Giant Reign, Canyon Nerve Al+ atd. atd.

      0 0
    • scret  

      jinak 140–150mm ti podle me bude bohate dostacovat…

      0 0
    • MirosPikos  

      Giant Reign 2 (2013) a domluvit si 15 % dolů

      Canyon Nerve AL+

      RB IQ5 co se chystá nebo si počkat na Enduro… ale s RB je to na dlouhý lokte než vyjede s něčím novým. Viz třeba představení IQ5 do konce února a kde nic, tu nic. RB jen kvůli záruce a možnosti vyzkoušení. Kdyby ti náhodou sedlo. Ale jinak jsem to napsal popořadě, jak bych vybíral asi já, přičemž mám možnost vyzkoušet Giant, ale Canyon ne.

      Ale jsou další možnosti, třeba Radon Slide z bike-discount, YT Wicked 150. Moc se mi líbí Votec VM150 PRO ale je to 2.500,– Europapírků.

      Vybíral bych podle toho, co můžeš vyzkoušet, abys nedopadl jako u toho Force.

      0 0
    • logoman  

      Ja si kupovat kolo, sahbu asi po canyon torque. Model s ccdb za 60k asi to nebude nejjezdivejsi, ale spatne by jet nemuselo

      0 0
      • Stingray  

        já jsem si ho nakonec rozmyslel,do bikeparku asi super kolo, ale na takové to domácí žvýkání je to už dost velký zdvih.

        0 0
      • TeryPV  

        Osobně bych furt radši tu karbonovou meridu, ale stejně záleží na tom, jak co sedne, tak se zvedni od compu a val zkoušet :)

        0 0
        • toram  

          V sobotu na to vlítnu.. A ještě musim někde najít http://www.mojekolo.cz/…ty-1000–2013 je to pěkný..ale to osazení k ceně to je nic moc..

          0 0
          • TeryPV  

            No jo no je to letošní model, takže je hold drahý a mizerně osazený…jako do Duroluxu (ne z TT) bych nešel…

            0 0
        • Stingray  

          Ty meridy jsou dost tragický, Zestyna je super.

          0 0
          • TeryPV  

            Prosím…:-O Jsi ty odkazy neviděl, nebo jsi upad…Mě osobně se na Meridě One-Forty jelo líp než na zestyně…Takže stejně to samý můžu říct já opačně…

            0 0
            • Stingray  

              Za ty prachy je to teda dost tragicky osazený, Durolux, slx, alex rims. Krásy to moc nepobralo a chodí to, no tak nějak. Když jezdíš na Ghostu, tak se nedivím že poznáš kulový :-)

              0 0
              • TeryPV  

                Jo ty jsi reagoval na jeho poslední post, to je jasné že ta merida stojí za prd…a do Ghostu se nenavážej když jsi na něm beztak neseděl :)

                0 0
                • Stingray  

                  No zrovna toho tvýho jsem jezdil spolu (možná to byl jinej ročník) se Zestinou v Rychlebech, tak si to můžu dovolit bejbe.

                  0 0
                • Stingray  

                  Ale jinak to nejsou špatný kola cena/výkon, třeba proti tý Meridě

                  0 0
      • jIrI___  

        Jel jsem na 314 a projevem mi přišla jako vysokozdvihé XC. Pro mě super, ale pro tebe asi nic moc.

        0 0
      • Azmir  

        Alivio řazení na kole za 43 tis to je celkem maras :D

        0 0
        • TeryPV  

          Toho jsem si nevšiml…to je dobře zabitý :D Ale tak jde hlavně o to jak to pruží, řazení je nepodstatná věc…zvlášť na kole za 43k :D

          0 0
          • MirosPikos  

            Spíš než pruží, tak jak to tlumí :)

            0 0
          • Lister  

            Měl to někdo z vás v ruce? Rozdíl proti deore nula nula nic.

            0 0
            • PatrikL  

              Ale oproti deore 10sp už rozdiel je :) Ako je pekné že tam je SLX prehadzovačka a prešmyk (to „bežných“ ľudí určite hneď zaujme), ale podľa mňa by bolo o dosť lepšie ak by tam hodili komplet deore 10sp sadu.

              0 0
              • Lister  

                To už má každý jinak. mě by se zase líbilo, kdyby 9 spd páčky Sram posunovaly vzadu 10spd přehazku SLX, takže možností tuna…

                0 0
    • Tehu  

      neni to sice moc v limitu, navic novej Reign je tu 1000× prokleplej, ale ted jsem narazil na prijemne cenove prekvapeni na Norco…

      By me zajimalo to vs. to, pro a proti…

      Giant Reign 27,5 2 LTD

      http://www.giant-bicycles.com/…19491/77956/

      vs.

      NORCO Range Alloy 7.1 2015

      http://www.dookie.cz/…15/d-112592/

      0 0
      • goofy  

        Ha. Blbý dolar. Před nedávnem bylo Norco ještě za 59… :-)

        Asi mě tu všichni ukamenují, ale já jsem pro Norco. Už jsem to tu párkrát psal. Muset si teď vybrat kolo, tak by to bylo nejspíš ono. Reign je na mně buď moc nízký nebo dlouhý. Na Norcu ta zadní stavba údajně chodí velmi pěkně a víc mi sedí geometrie. A taky mi je tak nějak víc sympatické. :-)

        0 0
        • honhav  

          taky bych volil norco z hlediska sympatii, funkce nebude pokulhavat za giantem. Z hlediska vahy uz mozna ne, rozdil kolem kila v hmotnosti bude asi trosku cejtit…

          0 0
      • logoman  

        No asi takhle

        Giant

        Pro:

        vsechno

        Proti:

        jedna se o giant

        Norco:

        Pro:

        Je to norco

        Proti:

        Vsechno

        Giant nejakou totalni haluzi udelal super enduro, treba na trancu se mi jelo bidne.

        0 0
        • Tehu  

          Co se ti nelibilo na Trancu? 26ku jsem teda neznal ale 27,5 je si myslim libovej bike,az na to ze se mi zda tezsi zadni stavba ale to uz je o zvyku… jinak projev, ovladatelnost bom­ba.

          0 0
          • logoman  

            Bylo to divne tezkopadny na to, ze to nebylo nijak jisty z kopce. Vepredu divne vysoky. Celkove mi nejak 140mm kola nesedi, stejny spatny pocity jsme mel z agangu patriota a stumpjumpera evo.

            Ale treba jezdeni na XC kolech se mi libi. Tudiz to neni tak, ze se mi libi jen endura.

            0 0
            • mr.antik  

              Tak ono záleží v jakém setupu jsi to měl, to co popisuješ by odpovídalo originálu se 70mm představcem, tyhle kola se mi taky moc nepozdávaj

              0 0
              • logoman  

                Jo to jsem si taky myslel, jenze jsem tam mel pujcenyho i canyona strive v ne-race geometrii se 70mm predstavcem a jezdilo to vytecne. (race se 40 byl ale jeste lepsi :-))

                0 0
            • Tehu  

              Tak to je mozna tym, trance co sem parkrat jel ma kratsi o 25mm predstavec a 0st sklon oproti original 8.

              0 0
      • vojta2004  

        spoždění pár let :) myslim, že už nějaký kolo pořešil :D :D

        0 0
        • Tehu  

          Jj jen sem vyuzil tema, a spise me zajimal nazor na projev toho Norco v porovnani s Reignem…

          0 0
          • vojta2004  

            já jen, že jak si to napsal, tak to vyznělo spíš jako koment pro zakladatele než pro oživení vlákna :)

            0 0
    • Salkrikaltor  

      Na novou sezónu bych si rád pořídil prvního fulla na technické ježdění. Doteď jsem jezdil na dirťáku a občas XC, s celopéry mám proto minimum zkušeností. Ale po studiu zdejších materiálů během posledního roku jsem dospěl k názoru, že bych rád nějaké enduro nebo freeride/miniDH, jak se teď populárně říká. Hodně se mi líbí YT Capra, ale mám k celému tématu kupu dotazů a domněnek, co bych si rád ověřil nebo doplnil:

      Obecné vlastnosti

      1. využití: jezdit budu okolo Prahy, Točnou, občas na Trutnov Trails, Rychlebky – nelákají mě kilometry, ale technika a skoky. Sem tam doplním pumptrackem a dirtem. Proto bych rád stroj, který mě ani v budoucnu nebude omezovat a zároveň na něm půjde absolvovat i výlet. Na ty sice bude overkill, ale radši se nějak vydrápu nahoru (bez tlačení) a užiju si sjezd. Dává to smysl?
      2. rozpočet: 40 – 50 tisíc. Preferuju bazar, abych se nerozbrečel po prvním škrábanci. V případě extra luxusní nabídky bych dlouho uvažoval, jestli tento limit chci překročit.
      3. materiál: hliník. Na karbon nejsou finance a i když uhlík určitě vydrží leccos, nechci řešit, jestli rám nepraskne, když kolo stáhnu v nosiči na střeše auta.
      4. odpružení: líbilo by se mi kolo na minimálně 160 mm zdvihu, protože předpokládám, že od této hranice už jsou kola stavěná na tvrdší použití a začnou dostávat tlustší nohy vidlic apod.
      5. geometrie: Zkoušel jsem Mondraker Dune a jeho délka mi už vadila („Kolo přede mnou, kolo za mnou…“), jinak jsem jel pár vteřin na Koně Process, Lapierre Zesty, YT Jeffsy, Canyon Nerve – u nich byl posed přirozený. Taky by to nemusel být rám vyhlášený praskáním, i když ten asi nechce nikdo. Líbí se mi myšlenka, že o progresivitu se stará nejen tlumič, ale hlavně rám. To by měla splňovat Capra, Jeffsy, Santa Cruz, trochu Strive, ale kdo ještě?
      6. výbava: pohon 1×, teleskop samozřejmě, kola 27,5", na podpoře plus size netrvám, pokud mi nikdo nedá vážný argument, proč bych měl tento názor měnit.
      7. kosmetika: kolo se mi musí líbit, jak jinak. Mám rád design YT, Canyon, Radon, Ghost FR AMR, Specialized – určitě u nich najdete společné rysy.

      Konkrétní cyklo-kandidáti

      1. YT Capra: šampion na prvním místě, do kopce prý jede slušně, dolů přímo skvěle, cena dobrá. Líbí se mi, že je kratší, předpokládám tedy větší obratnost. Naopak poslední dobou slýchám výtky na dlouhou sedlovku, což mě po zkušenostech z dirťáku se sedlem u lýtek děsí.
      2. Canyon Strive: co jsem četl a koukal na srovnání, je to malinko víc AM než enduro, s Caprou většinou o malinko prohrával. Shapeshifter vypadá lákavě do doby, než dojde na jeho (snad opravenou) spolehlivost.
      3. Canyon Torque: ten by asi musel být nový a dražší, ale má šikovné vychytávky. Velká tajemná, ale chtěl jsem ho zmínit pro srovnání se Strivem
      4. Giant Reign: dost jich je na bazarech i za slušné ceny. Nelíbí se mi tolik, jako výše jmenovaní, progresivita nižší, ale rozum říká, že by to mohla být dobrá volba. Jaké má jízdní vlastnosti oproti Capře?
      5. Existuje něco podobného-jiného-dostupného, co jsem vynechal?

      Jestli jste dočetli až sem, díky, máte můj obdiv za trpělivost.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.