Jaké 29" kolo kategorie Cross-country?

165 nepřečtených
  • osobne

    Chci koupit nějaké kolo kategorie Cross-country, nerozumím tomu, jezdil jsem doposud jen silničku, ale líbí se mi Specialized S-Works Epic 29R Carbon, jenže těch cca 300 000 Kč na to nemám, tak mi musí stačit něco levnějšího s carbonovým nebo hliníkovým rámem, s 29" koly, celoodpružené. Co myslíte tohle kolo Focus ve slevě za 30 000 Kč?

    http://www.bradsky.cz/…-p-8307.html

    http://www.bradsky.cz/…-50-2014.jpg

    [b]Focus Super Bud 29" 5.0 2014[/b]

    Rám Marathon 29R FS 100 mm, alloy

    Vidlice Manitou Marvel Comp Air, vzduchova, remote lockout, tapered, QR15 mm

    Brzdy Tektro HDC-300, 180 mm / 160 mm

    Přehazovačka Shimano Deore

    Řazení Shimano Deore

    Kliky Focus/ FSA Comet Mega Exo

    Převody front: 40/30/22, rear: 11–36

    Zadní tlumič Manitou Radium Expert

    Řidítka Concept EX, Riser, 720 mm

    Představec Concept EX

    Sedlo Concept EX

    Anketa: Mám koupit nové nebo použité?

    11x
    73%
    3x
    20%
    1x
    7%
    • Bubaaak  

      Nové nebo použité si musíš rozhodonout sám.

      Nové máš záruku, víš že je to nový a nic tomu není

      Jety, záruku nemáš, musíš projít celý kolo zda není někde ruplej rám, v hajzlu ložiska nebo jiná bota… první servis a výměna řetězu je většinou nutností… zas máš většinou líp vybavený kolo

      Co nějaká stavba.. par lidí tu kola staví

    • osobne  

      Stavba je dle mě dražší, než když koupím takovéto hotové nové kolo ve slevě nebo použité s o něco lepší výbavou.

    • novas752  
      1. Aby to tam Bradský měl. :) Občas tam maj nastrčenou nějakou vábničku.
      2. Kolo asi dobrý, je tam obrovský místo pro vylepšení, ale pojede to.

      Na karbon fulla to stačit 100% nebude a moc lepších asi neseženeš, každopádně počítej, že to ještě něco spolkne – třeba brzdy jsou absolutní základ…

    • Kysky  

      :D :D „líbí se mi S-Works, musí mi stačit něco levnější s CF/AL rámem.....chci kolo za 30“ :D :D

    • Big Hamer  

      Na co celopero ?

    • mivan  

      Mám od Bradského Focuse Balck Forest a jsem nadmíru spokojen.

    • plzakj  

      Zvazil bych, jestli vyuzijes fulla, nebo by sis vystacil s HT. S tim rozpoctem je to skoro na hrane. Navic full je daleko narocnejsi na udrzbu…

      • osobne  

        Chci fulla 29". Nerozumím tomu, tak si rád nechám poradit. O použitém uvažuji proto, že si myslím, že bych mohl za cenu nového s hliníkovým rámem koupit použité s carbonovým rámem.

        Zajímalo by mě, jestli jde u toho Focuse uzamknout zadní tlumič (když pojedu po silnici) a pokud ano, tak jestli to jde ze řidítek? Poznáte to někdo? V tom eshopu mi na dotaz ani neodpověděli.

    • MrtweyUbrus  

      Za 30kk bude mizernej i bazarovej natož novej full..

      • osobne  

        Ale tak musíš brát, že je to cena po slevě a že původní cena byla 45000 Kč.

          • osobne  

            No dobře, tam je cena 40000 Kč, i tak má Bradský oproti tomu 10000 Kč slevu. Nebo prodává ho někdo levněji než Bradský? Popř. obdobné kolo (full 29" kategorie crosscountry) levněji?

            • Vilém  

              Prvne bych si overil, nejlip fyzicky na ksefte, zda vubec neco takoveho maji. Bradsky je specialista na to, ze nabizi neco co vubec nema, vse ti po telefonu odkyve a pak prijdes na kseft, zjistis, ze nic nemaji, tak ti nabidnou neco jineho.

              Silne pochybuju o tom, ze ma 3 roky starej model, ve vsech velikostech, skladem.

              • osobne  

                Já to zamýšlím objednat na dálku přes internet na dobírku, takže jestli to kolo nemají, nemůže se stát, že bych tam jel zbytečně přes půl ČR a ukecali mě tam do něčeho jiného. Buď to kolo má a pošle poštou, nebo nemá a najdu si jinde něco jiného.

      • MI.KU  

        30 je málo i na hliníkové HT ;)

    • Big Hamer  

      Ja jezdil maratony i cc a nove kolo koupil stumpa fsr s propedalem, slapalo perfektne ale tak nejak jsem na nem zpohodlnel, krasne vsechno zehli a clovek si to ani neuzije. Tak jsem se vratil na ht zpatky

    • jonti  

      ten Focus bude dobre kolo, jestli ho opravdu maji.

      U fullu neni karbon az takovy prinos, je to jen o vaze.

    • osobne  

      Nebo byste šli raději za 65000 Kč do použitého Specialized Epic S-WORKS 29 Carbon? Tzn. o 35000 Kč dražší a použité.

      https://www.cyklobazar.cz/…29-xtr-brain

      • Vilém  

        Je ti jasny, ze kdyz chces opicku, tak musis mit na banany?

        • MatS  

          Tak teď chápu proč se na bazaru objevují drahá kola kolem 100t ve stáří sotva pár měsíců, které majitelé prodávají s velkou ztrátou.

          • osobne  

            Proč? Je na to drahý servis? Nebo co?

            • novas752  

              Tak samozřejmě.

              „Závodní“ nebo prostě dobrá/dražší kola jsou trochu jako závodní auta. Vidlice a tlumič potřebuje pravidelnou údržbu, vyčištění a promazání (což se ve většině případů dá v pohodě udělat doma, videí na YT jsou tuny) a pak jednou za čas výměnu těsnění a gufer (taky se aspoň část dá) + výměnu oleje a odvzdušnění tlumící části (což se většinou nedá udělat doma a musí se to posílat do servisů, kde to uměj). Stejně tak ložiska a čepy v zadní stavbě (a nejen tam) vyžadují údržbu nebo výměnu atd. Pak je potřeba měnit včas řetěz, lepší pláště do terénu nemají takovou výdrž…

              • zdenek007  

                Myslím, že náklady na servis jsou srovnatelné se základním hliníkovým epicem nebo jakýmkoliv jiným fullem. Žádná katastrofa.

                • novas752  

                  No vždyť jo, já mluvim spíš o fullech obecně. Specifikum toho výše je tlumič a vidle od Manitou – nevim kde všude to servisujou, nejsou moc rozšířené.

                  • kubad  

                    od RS je vidle a od Foxe tlumak a opravdu je jejich servis dražší, ale zase ne nijak dramaticky. A servis jde přes Specializace

                    • novas752  

                      Teď jsem mluvil o tom Focusovi. :)

                      Jednotky od Speslu s Brainem se servisujou nekde v Holandsku, takze je to trochu na dyl, ne?

                      • kubad  

                        Sorry, je to pod tím speslem sem nevěděl, na mobilu je to trochu nepřehledné.

                      • racek_chechtavy  

                        dela to i cyklosvec, ale i to Holandsko mas treba za mesic zpatky..posles v zime a mas to..pokud nejsi zimní Epic rider

          • Chlebovnik  

            Věř tomu, že ve většině případů tyhle kola jejich majitelé vážně neprodávají s velkou zrátou.

            • Breakpain  

              Tak tak, pravdu máš …

              • osobne  

                Jak tomu mám rozumět?

                • Tencovozikmin  

                  Asi tak ze je maji moznost koupit za uplne jinou cenu nez ty a odjezdi na tom sezonu a za tu samou,nebo o minimum mensi to proda dal. Nez vymenovat opotrebeny matros,tak radsi koupi dalsi funglovku. Stoji ho to treba rocne 10–15% ceny noveho coz je pakatel a stejne by to narval do obmeny ojetych komponentu. Je to dost srozumitelne? Proste ho to stoji treba 10000 rocne a pritom jezdi porad na novem stroji.

                • Chlebovnik  

                  Ztráta = záporný rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou.

                  Pokud ztráta není velká, je tento rozdíl malý nebo dokonce kladný. V tom případě se jedná o zisk.

                  Prodejní (inzerovaná) cena je známá. Zbytek už je snadné odvodit.

      • tomas.nov8  

        Za tu cenu si už můžeš koupit nový carbonový. Sice nebude tak osazený, ale pokud jsi uvažoval nad koly výše, tak určitě na tom bude lépe + carbon. Ale je to můj názor, ja bych šel raději do nějakýho mixu XT přehazovačky a zbytek Deore třeba za nové kolo, než kompletně XTR bůhví po kom.

        • novas752  

          Mluvíš o fullu za 30k, ža ano?

          • Vilém  

            Uvazoval o bazarovce za 65tKc.

          • tomas.nov8  

            Mluvim o tom, že já bych šel do nového a ne do bazarovky za 65tis. Pokud uvažoval nad fully okolo 30tis, co měly cca komplet Deore osazení a obstojný tlumiče. Tak nevidim důvod, proč chodit do S-Works, který je sice úplně jinde, ale už je použitej. To za tu cenu té bazarovky může koupit už carbonový full, který bude nejspíš i lépe osazený, než ty základní hliníkový okolo 30tis a bude mít nějakou 3 letou – 5 letou záruku na rám.

        • mastihuba  

          v roce 2016 se jeste nekdo chytne na prehazku xt se zbytkem na deore? :)

          • tomas.nov8  

            Ono čekáš za 65 u carbonovýho fullu něco lepšího?

            • mastihuba  

              spis cekam ze kdyz je na kole razeni deore, tak by melo byt minimálně tady na bf kazdymu jasny ze k tomu staci prehazka deore a xt tomu funkčně nepomůže.

              • novas752  

                Tady na BF je to jasny asi skoro vsem, ale vyrobcum je zase jasny, ze prehazka je pro laiky nejdulezitejsi dil. :)

              • tomas.nov8  

                To je věc jiná, ale prostě 90% kol se takhle prodává, hlavně tyhle nejlevnější carbony ať HT nebo fully.

    • osobne  

      Asi koupím toho Focuse. Jaké blatníky byste mi na full 29" doporučili?

      • plzakj  

        Max Marshguard

      • Chlebovnik  

        Ale fuj.

      • Breakpain  

        Pokud chceš, aby to byl i funkční blatník – Mudhugger , ale musíš si ověřit, že se Ti tam vejde …

      • novas752  

        Ja mam vybornou zkusenost s Topeak DeFender M1 a M2.

        • Tencovozikmin  

          Ja mam vybornou zkusenost ze blatniky potrebuju minimalne.Netvrdim ze je nemam a nepotrebuji ale je to jedna z poslednich veci kterou bych resil pred koupi kola.

          • novas752  

            No samozrejme. Ja blatniky vozim jen v nejvetsich srackach – cili listopad-prosinec a unor-brezen.

            Predni se montuje rozperkou do vsech krku vidle a zadni na sedlovku, takze sundat a nandat = prace asi na minutu.

          • osobne  

            Já mám blatníky i na silničce, nechci jezdit se špinavými zády. Navíc ani samotné kolo pak není tak zaflákané.

            • plzakj  

              Silnicka jo, kor zimacek. Tam se blatniky slechti. Naopak u fullu je to dkoro tabu a zakladni otazka je, jak nejvic zasrat kolo a sebe a neposkodit vidli a tlumic :-) Je to paradox.

              • Tencovozikmin  

                Bych chtel ty blatniky na fulla videt ktere ho udrzi cistoucke :-)

                Paradox je si koupit kolo do terenu a snazit se ho nezaspinit.

            • Tencovozikmin  

              Kup si trenazer

        • osobne  

          Díky za tip, Topeak DeFender vypadají schopně.

      • Petr L2  

        blatníky ? žádné.....

    • osobne  

      Jsou tam psány tyto velikosti: XS-16“(40cm); S-17“(44cm); M-19“(48cm); L-20,5“(52cm); XL-22“(56cm). Měřím 186 cm, jakou velikost rámu byste pro 186 cm výšky zvolili? L-20,5“(52cm) nebo XL-22“(56cm)?

      • palo7  

        L

      • MartinM  

        L, možná i M

        • osobne  

          M se mi zdá málo, co jsem koukal na tabulky v eshopech, tak pro výšku 186 cm doporučují rám 21" – 22", to by byl rám XL. http://www.mojekolo.cz/…u-zvolit/415

          • palo7  

            tak když to radí na eshopu, pak to tak samozřejmě kup :-)

          • Chlebovnik  

            Protože chtěj PRODAT. Nejhorším zákazníkem je pro ně ten, který má spoustu dotazů okolo a chce řešit milión věcí. Spoléhají na to, že se zákazník prostě rychle mrkne do tabulky a pouze podle tělesné výšky si vybere velikost rámu.

            Nicméně při výběru správné velikosti zdaleka nehraje roli jen tělesná výška a označení velikosti rámu v palcích. Každý rám je jinak dlouhý (výška rámu ti o tom řekne prd). Každý rám má jiný reach (výška rámu ti o tom řekne prd). Různí lidé mohou mít i přes stejnou tělesnou výšku rozdílnou výšku rozkroku, trupu, délku rukou, atd. Atd.

            • osobne  

              Každopádně mi z laického hlediska přijde logičtější koupit pro jistotu větší rám, když bude moc velký, můžu zasunout sedlovku níže a bude to OK, ne?

              • Dejv94  

                Mam 189cm a vzdy jsem jezdil L ramy. Vychazelo to na cca 18"-20.5" podle vyrobce. Radsi preferuju vytahlou sedlovku a vic mista nad ramem. U nekterych ramu jsem se dostal k horni hranici, nicmene vzdy to bylo ok (jinak bezne rezerva cca 2–4cm od max vytazeni sedlovky). Pokud nejsi nejakej atyp pavouk s divnejma proporcema, myslim ze L bude pro tebe to pravy.

          • nitraq  

            Nejlepší máš požádat přítelkyni/ka­maráda/kohoko­liv o asistenci při měření a změřit se podle této stránky, pak ti vyjede, jakou velikost bys měl mít. V oblasti horských kol to funguje výborně, dá se podle toho koupit kolo, na kterým jsi neseděl (beru v potaz geometrii, nikoliv jak chodí systém odpružení, ale u Epica není co zkazit).

            http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp

            • osobne  

              Nevim no, po zadání údajů mi vychází tohle:

              standover height range 31.8 – 32.5 inches

              virtual top tube length 24 – 24.4 inches

              stem length 8 – 10.4 cm

              BB saddle position 70.8 – 76.9 cm

              saddle handlebar 55.4 – 57.2 cm

              Nerozumím tomu. To má být jaká velikost rámu?

              • plzakj  

                To musis porovnat s geometrii konkretniho modelu. http://3.bp.blogspot.com/…Untitled.png

                Nejdulezitejsi je Top Tube Length a BB-Saddle. Pokud jsi na rozmezi, bral bych mensi.

              • palo7  

                první dva parametry si přepočítej na centimetry a pak hledej. Hlavně druhý údaj je důležitý, dnes už se dělají celkem nízké rámy, tak by snad nemusel být problém na výšku

              • Mr.Dan  

                Vyjde ti rám s ETT (neplést s EET! – česky je to virtuální délka horní rámové trubky apod.) kolem 615mm. To je třeba u Spešla přesně L, u většiny výrobců tomu nebude jinak, mívají to od 610 mm (kratší evropské rámy jako Cube ad.) po 620–625mm.

                • osobne  

                  OK, vezmu tedy velikost L, díky.

                  • plzakj  

                    Jakej jsi vybral model? Musis se u konkretniho modelu podivat na geometrii a overit, ze effective (virtual) top tupe length bude 61–62cm a BB to saddle 70–77 cm.

                    Hlavne se zmer poradne a pro jistotu 2×. Ja jsem si napoprve nameril inseam 84cm a vyslo mi sedlo ve vysce cca 74. Kdyz jsem na to sednul, tak jsem si pripadal jak na detskym. Premeril jsem se znova (tentokrat vodovahu zamackl do rozkroku az na kost – aby to odpovidalo sezeni) a vyslo mi 88cm inseam a sedlo 76–77. S tim uz jsem se cejtil pri slapani lip.

          • Breakpain  

            Je to o tom, jaké máš parametry ;-). Mám 187 cm, 91 inseam … krátký trup …

            L-ko – je to hodně kruté a musím mít echt dlouhý představec

            XL, příjemnější, představec cca kolem 8–9cm. Je to vykoupeno tím, že to je pak trošku více tankoidní …

            (vztahuju to na rám, který mi parametrově sedí … co výrobce, to krapet jiné hodnoty, aktuálně se odvolávám na Anthem, co mám v profilu ;))

            Osobně – pokud bych jezdil XC, budu se „krčit“ na Lku, ale na maratony a podobně jednoznačně XL …

            Obecně potřebuju rám, který má dlouhou sedlovou trubku, vysokou (dlouhou) hlavovou trubku kvůli dropu, a krátký reach … Defakto na XL mě většinou „nutí“ jít nohy, jinak mám nezdravě velký drop, což snáším hodně špatně (je mi pak opravdu zle po dojetí a bolí mě břicho).

    • osobne  

      Tak bohužel, prodejce už to kolo za cca 30000 Kč ve velikosti L ani XL nemá.

      http://www.bradsky.cz/…-p-8307.html

      Nabídl jiné kolo za cenu cca 32000 Kč (tedy se slevou cca 18.5 % proti ceně v eshopu), ale to se mi nelíbí, chtěl bych, aby to mělo jednoduchý zadní tlumič na horní rámové tyči a ne tuhle složitou konstrukci na spodní rámové tyči.

      http://www.bradsky.cz/…p-10083.html

      Co byste mi poradili? Mám to vzít nebo ne? Popř. myslíte, že by dal slevu 18,5 % i na jiné kolo, které bych si u něj v eshopu vybral? Které jiné 29" kolo z jeho eshopu byste doporučili na Cross-country, aby to ale měl ve velikosti L nebo XL?

    • DonE  

      No otázka je, proč všichni nestavíme sami.Většinu kol bychom postavili o dost levněji.

      • novas752  

        Pokud bys to stavel z normalne koupenych dilu napr. na kupkole apod., tak te to nekdy prijde i draz.

      • jonti  

        Rozumny fs ram a casto ani ht nesezenes. A levneji to za bezne ceny taky neposkladas.

    • osobne  

      Jak se tak pohybují ceny Cross-country HT kol 29" s carbonovým rámem? Dají se koupit nová pod 30000 Kč?

      • novas752  

        To asi dost tezko. Leda v nejaky dost slusny sleve.

        • osobne  

          Takže kdybych dokázal vyjednat cenu 30000 Kč na tomhle kole, tak by to byl dobrý kup?

          http://www.bradsky.cz/…-p-7901.html

          • roman II  

            to dej vědět jak jsi dopadl s tím vyjednáváním u bradskýho, za tři pětky by to byl slušnej kup ale pochybuju že pochodíš

          • novas752  

            A maj to kolo vůbec? :D

            I za těch 38 je to dost dobrý, ale pochybuju, že to ještě ukaecáš níž. I na hliníkovym rámu by to za 30 bylo slušně osazený.

            • roman II  

              v sobotu jsem tam byl pro skaty a viděl jsem ho tam, jakou velikost jsem už nekoukal

            • MatS  

              Není ta hmotnost na karbon nějak moc? Tolik váží moje kolo v hlíně.

              • osobne  

                11,5 kg je na kole s tlumící vidlicí a carbonovým rámem moc? Jsem si myslel, že je to tak akorát. Já mám tedy také kolo s hliníkovým rámem lehčí, ale to je silnička s lehkou carbonovou vidlicí vepředu a s carbonovou zadní stavbou.

                • MatS  

                  No na karbon to je dost. Čekal bych o kilo míň. Já mám hliníkovýho Canyona GC AL SL 6.9 taky velikosti L a v sériové výbavě, která je +/- podobná tomu co má ten Haibike a váží 11,4kg bez pedálů.

            • osobne  

              To nevim, snad ano, uvidíme. Kdyžtak by to bylo už druhé kolo, které by po mé objednávce neměli. Zeptal jsem se, jestli mi na něj udělají individuální cenu, když původně objednané kolo již ve velikosti L nemají. Tadyto píší, že mají ve velikosti rámu 20,5", to je asi to samé jako velikost L co?

              • osobne  

                Tak ho mají, ale na cenu pod 30000 Kč se nedostanu, nabídli individuální cenu 37000 Kč, anebo za 30000 Kč Haibike Greed 9.40 2016. Tam se mi ale nelíbí barva rámu, jinak bych ho bral, má také carbonový rám.

                Co byste upřednostnili vy? Haibike Light RC 29 za 37000 Kč anebo Haibike Greed 9.40 2016 za 30000 Kč? Na penězích samozřejmě záleží, ale pokud by to dražší kolo bylo přes tu o 7000 Kč vyšší cenu značně lepší, tak ho asi vezmu, zvlášť když má hezčí barvu rámu.

                http://www.bradsky.cz/…-p-7901.html

                http://www.bradsky.cz/…p-10058.html

                • MatS  

                  Vzal bych ten dražší, má o dost lepší osazení. Ale mají nějak zmateně udávané hmotnosti. Nevěřím, že ten levnější je lehčí než ten dražší, když má levnější (těžší) komponenty.

                  • osobne  

                    I podle stránek haibikecz.cz (předpokládám, že to jsou stránky výrobce) ale váhy souhlasí.

                    http://haibikecz.cz/light-rc-29/

                    http://haibikecz.cz/greed-9-40-2/

                  • osobne  

                    Co to znamená: Přední náboj: XLC Pro Disc, 15mm through axle ? Chápu to správně, že na předním kole není klasický standardní rychloupínák s 9 mm osou, ale nějaká 15 mm průchozí osa? To bude asi problém, když to chci vozit v autě ve standardním interiérovém držáku jízdních kol, to tam nebude přední vidlice pasovat co?

                    http://eshop.skoda-auto.com/…jizdnich-kol

                    • Polka  

                      Drzak mas na rychloupinak, ale naboj je na 15mm pevnou osu, nepujde to do sebe.

                      • osobne  

                        Ajajaj, a co to druhé kolo? Tam je napsáno: Náboj přední Formula DC51, 32 Loch. To bude normální 9 mm osa s rychloupínákem?

                        http://haibikecz.cz/greed-9-40-2/

                        • Polka  

                          Jo, podle fotky to vypadá na RU, ale radši bych si to ověřil u prodejce, jestli třeba není foto jen ilustrační.

                          • osobne  

                            Formula DC51 bude podle těhle stránek bohužel asi také 15 mm pevná osa.

                            http://www.bikewagon.com/…2-hole-black

                            • Polka  

                              No ono jde hlavně o to na jakou osu je vidlice, náboj může mít případně redukci na RU.

                              • osobne  

                                Nojo, tak to bude asi u těhle předních tlumících vidlic problém, ty budou asi všechny dělané na pevné osy. Nemám s tím zkušenost, měl jsem doposud pouze kola s pevnou přední vidlicí.

                                • plzakj  

                                  Dneska uz se snad vsechny lepsi mtb prodavaj s vidli s pevnou osou. Kvuli tuhosti. Lepsi ji maj i vzadu. Kola za 10 tis by ji mit nemusely. Koupis jinej drzak. Urcite inovovali taky.

                • palo7  

                  hledal bych asi jinde

                • plzakj  

                  Hledal bych jinde a kvalitni hlinik, pokud nechces davat pres 40k za kvalitni carbon.

                  • osobne  

                    Jako že ta kola Haibike mají nekvalitní carbonové rámy?

                    Můžeš dát nějaký tip i jinde na kvalitnější a levnější kolo s hliníkovým rámem?

                    • plzakj  

                      Za tu cenu bych hledal neco, co ma zaruku na ram aspon 5 let. Ale uprimne nevim, kolik dava Hajabajk.

                • MartinM  

                  Ten zeleny Haibike jsem chtel taky pred rokem ale nedal mi zadnou slevu tak jsem ho nevzal ale je to pekne kolo.

    • osobne  

      A co tohle kolo Kross Evado 7.0? Je dobré za tu cenu cca 20000 Kč? Má to přední náboj Shimano Deore M595 32H, to už snad bude mít standardní 9 mm osu s rychloupínákem?

      http://www.bradsky.cz/…-p-7329.html#…

      • palo7  

        a co tohle kolo má společného s XC kolem? Víš vůbec co chceš, napíšeš jak hledáš dobré kolo na XC, okolo 30 a po sto odkazech a radách jsem dáš toto :-(

        • Chlebovnik  

          Přesně. Sveze se na S-Worksovým Epicu a nadchne se „pro 29“. Pak si vybere o 4 kg těžší kolo za desetinovou cenu na kterém nikdy neseděl. Ale co, hlavně, že je to taky 29". Pak se, nevím proč, přesune ke karbonovému HT. No a nakonec skončí u šílenýho krossovýho kola za 20k, které má s původním Epicem společný snad jen průměr ráfků 622 mm.

          Doporučuji si to nejprve pořádně ujasnit.

          • Petr L2  

            Když v tom plaveš a jediné co víš je, že se ti líbil Epic, co si takhle zkusit ve slevách najít Epika z hlíny?

            http://www.specializedjiricka.cz/…k-wht-flored?…

          • osobne  

            Na Epicu jsem se nesvezl, jen se mi líbí. Stále o něm uvažuji, ale 65000 Kč za použitý je moc.

            https://www.cyklobazar.cz/…29-xtr-brain

            • palo7  

              tak asi jinak a od znovu začátku. Kolik chceš dát max. financí a co a kde na kole budeš jezdit? Je neskutečný že se díváš po fullu v ojetině za 65 a pak po treku za 20. Na výšku 186cm ti bude na 29 skoro od všech výrobců to Lko asi sedět

              • Tencovozikmin  

                Pablb ktery chce neco ale nevi co.

                • Petr L2  

                  Chci koupit nějaké sportovní auto , nerozumím tomu, jezdil jsem doposud jen na kole, ale líbí se mi Porsche 997 GT3, jenže těch cca 4 5000 000 Kč na to nemám, tak mi musí stačit něco levnějšího se závodním volantem a nízkoprofil pneu,. Co myslíte tahle Fabia RS 1,4 TSI (132 kW, 250 Nm) za 499.900,–Kč ?

                • milan.v  

                  Hele, já bych tak kategorický nebyl, prostě se v tom slušně koupe a na nás je, abychom mu pomohli…

                  • Petr L2  

                    No ale moc nám s tím nepomáhá :-)

                    • milan.v  

                      To je pravda… ;-)

                      • osobne  

                        A jaký je vůbec rozdíl mezi XC HT a Crossovým kolem? Na první pohled vypadají stejně, jen vidlice má u Crossového kola nižší zdvih. I 28" kola na Crossová kola mají prý stejné ráfky jako 29" kola na XC kola, je to pravda?

                        • novas752  

                          Nižší zdih, vidlice je méně tuhá a paradoxně často i těžší, ráfky maj stejný průměr, ale bývají užší a nejsou opět tak odolné. Vidlice i rám je užší, takže do toho normální mtb pláště nejspíš nenacpeš, má to většinou užší řídítka, delší představec, delší zadní stavbu, větší hlavový úhel, těžší převody. Celé kolo bývá paradoxně těžší a protože je to „nejobyčejnější“ kategorie kol, sériovky dost často neodpovídaj své ceně výbavou ještě víc, než mtb. Posed je většinou „cykloturistický“ = docela vzpřímený.

                          Podle mého názoru trochu kategorie za zenitem. Určeno na silnici a velmi lehký terén pro nenáročnou rekreační jízdu („mámo jedem na Karlštejn“). Do takového terénu jsou určený zároveň i mnohem „sportovnější“ cyklokrosový kola, a teď nově gravelsilničky a fitnesskola.

              • osobne  

                Jezdím všechno, hraji na kole geocaching, lovím kešky jenom na kole, ujedu přitom klidně přes 100 km, nikdy nelovím autem, leda že si někam autem dovezu kolo a tam objíždím kešky na kole. Na silnice mám silničku, s tou jsem v nouzi jezdil i terén, tím myslím polní a lesní cesty, víc s tím jezdit nejde, zase je lehká, takže když jsem nemohl jet, vzal jsem ji do ruky a šel jsem dál pěšky, ale s tou se nedá v zimě jezdit ani po silnici. Chtěl bych druhé kolo, s kterým bych mohl jezdit v zimě všechno a v létě také všechno i silnice, ale hlavně terén, tím myslím polní a lesní cesty, pole, louky, lesy, mimo cesty, prudké kopce, …, prostě všude. Jako ideální kolo se mi zdál Spešl S-Works Epic 29" s karbonovým rámem, prostě s tím se dá jezdit asi všude, na silnici se zadní tlumič vypne a je to lehké i na přenášení. Ale cena není ideální, proto jsem chtěl ten Focus z prvního příspěvku, vypadal designově z profilu stejně jako Epic, cena 30000 Kč za nové full 29" kolo byla pro mě akceptovatelná, ale nemají ho už ve velikosti L ani XL. Nerozumím tomu, tak si tu nechávám poradit.

                • palo7  

                  co chceš asi tak jezdit už víme, a teď tu max. cenu co jsi ochoten investovat a jestli trváš na novém, nebo i bazar? Ale podle tvých znalostí bych se bazaru raději vyhnul :-)

                  Zatím bych to viděl na HT 29 a podle ceny bych ladil výbavu

                  • osobne  

                    Cena co nejnižší za co nejlehčí kvalitní kolo. Full 29" do 30000 Kč, HT Carbon 29" do 30000 Kč nebo HT hliník 29" do 15000 Kč? Nemám zas tak dobrou představu o cenách, koukám se po nejnižších cenách v akcích. Klidně i bazar, ale tam očekávám ještě nižší ceny.

                    • Chlebovnik  

                      A proč ne HT hliník do 30?

                      • osobne  

                        Hliníková kola jsou levnější ne? Upřednostnil bych spíš karbonový rám než vyšší sadu příslušenství na hliníkovém rámu.

                        Např. tenhle použitý Carbonový Felt se mi líbí:

                        https://www.cyklobazar.cz/…-felt-nine-4

                        Co vy na něj? Je dobrý za tu cenu? Možná bych ho mohl zkusit, jestli ještě sleví z ceny?

                        • palo7  

                          kupovat ojetinu kvůli tak malé slevě je podle mně nesmysl

                      • tomxxx  

                        A co od karbonu čekáš, že ho tak nutně potřebuješ. Jen pro představu, normální novej samotnej rám stojí těch 30.

                        Aspoň trochu jezditelný kolo v karbonu je za 35 (něco ve stylu superior XP 929).

                        Jako já bych taky šel hlavně po rámu a vidlici ale né po karbonový jebce za 30. To raději pěknou hlínu.

                        A kolo v hliníku za 15? To leda nějakej super kup na bazaru a i to bude docela o štěstí.

                    • Petr L2  

                      Tak s touhle cenou ve všech kategoriích najdeš možná dobré kolo, ale rozhodně nebude nejlehčí a určitě nebudou všechny části v kvalitě, kterou by si bral bez výhrad. Asi největší šanci budeš mít u HT v hliníku, tam se to tak tak dá.

                    • palo7  

                      proč takový nesmyslný zadání? Chceš dobré kolo do 30 nebo chceš rádoby výhodný kup? Pokud se chceš dobře vozit a nerozumíš kolům (což podle toho co píšeš je asi zřejmé, tak bazarovku nejsi sám schopen koupit) potom bych hledal HT 29 do 30.000 (jedno jestli hliník nebo carbon) a i to nebude žádná šupa, ale dobré kolo by to mělo být. Spíš bych se díval na kola, vidlici a osazení, to za jízdy poznáš. Ale jestli máš rám al nebo carbon nepoznáš. pro pohodlí (pokud finance dovolí) bych dal carbon sedlovku a řidítka

                      • osobne  

                        No nevím, třeba silniční kolo jsem zvládl koupit přes internet použité za 15000 Kč a jsem spokojen. Bylo to v roce 2011, hliníkový rám se zadní stavbou carbon a přední vidlicí carbon, osazení Shimano 105, původní cena kola prý 36000 Kč a to jen protože to bylo postaveno od prodejcova známého (provozovatele cykoloprodejny) jen za cenu komponent, takže si myslím dobrý kup.

                        • osobne  

                          Je to tahle silnička.

                          https://s27.postimg.org/…0_150222.jpg

                        • palo7  

                          potom nechápu proč se tady s námi zdržuješ, jelikož jsi podle toho celkem jasný odborník a nejlépe pro tebe bude když zase koupíš nějaký ¨super¨ kup na inzerát. Jen podle tebou psaného výše si ani neumíš (neuměls) vybrat velikost, ale evidentně ti jde spíše o pocit z dobrého a výhodného kupu, než o kvalitní svezení. Ale to určitě nejsi jediný :-)

                          • osobne  

                            Tak lepší je si nechat dopředu poradit a získat tak nějaké informace. S tou silničkou jsem si také nechal radit na internetu.

                • novas752  

                  To ti ale splní jakýkoliv XC hardtail, XC full nebo marathon full, na to neni potřeba výhradně S-Works Epic. :) Navíc ten Epic je závodní kolo, čili vyžaduje trochu udržovat, stejně jako závodní auta.

    • palo7  

      kdyby jsi chtěl jen něco na ježdění, tak nic lepšího okolo 15.000 asi nekoupíš. Je to nové a se zárukou a v dané ceně velmi slušně postavené

      http://www.bike-forum.cz/…i-deore-2x10

      ale pokud máš 30, tak bych šel hlavně po kvalitních kolech a dobré vidlici

      • MartinM  

        Karbon za 15, ber to!

      • osobne  

        To vypadá opravdu dobře, i cena je příznivá, díky. Jen do ČB to mám z Poděbrad daleko. Ještě o něm popřemýšlím.

        • palo7  

          nebo mu zavolej a dej si různé ceny a on ti podle toho poladí komponenty, rám apd. a sám si rozhodneš co je nejlepší poměr ceny/výkon. Je to nový, tak nic neriskuješ a máš plnou záruku a to od člověka co tu má dobré jméno. Popřípadě poptej i jiné stavitele, třeba je někdo blíž tvému bydlišti

        • MatS  

          Kolo ti může poslat poštou v krabici předsložené. Pak nasadíš jen řidítka, sedlovku a pedály a jupííí. Navíc ti může upravit komponenty dle libosti, je to stavitel a s dobrým renomé.

          • osobne  

            Je to asi využiji. Popř. kde jinde se dají levně objednat komponenty, že bych si to postavil sám? Přímo od něj se dají také jen objednat komponenty?

            • novas752  

              Levně jen ve velkoobchodech s živnosťákem (snad ten velko a maloobchod nepletu :) ).

              I když to budeš kupovat v levnějších maloobchodních eshopech (kupkolo, koloshop apod.), vyjde tě konečná stavba dráž. Jednak samotný komponenty budou dražší a budeš platit xkrát za poštovný (většinou neseženeš vše najednou).

      • osobne  

        Tak to kolo už mám doma, díky za dobrý tip.

        • Polka  

          A co ze jsi to nakonec vzal? Toho Force od Scalara?

          • osobne  

            Jo. http://www.bike-forum.cz/…i-deore-2x10

            A musím říct, že velikost L je pro mě akorát, to jste mi tu trefili.

            • pepek  

              no a z dálky to vypadá stejně, jak ten Epic.

              • osobne  

                To bych neřekl, ale na tohle jdou zase jednoduše namontovat blatníky, jsou tam na to v rámu a vidlici připraveny otvory a závity, to beru jako velké plus, to by asi na tom celokarbonovém Epicu nebylo, jen musím koupit o něco nižší pláště. Mám tam 54–622 a myslím že 47–622 bude tak akorát.

                Také přemýšlím o větších převodnících, mám tam kombinací převodníků 38z-24z a 10 rychlostní kazety 11z-36z a zdá se mi to na silnici moc pomalé. Dosud jsem jezdil jen silničku a tam mám převodníky 50z-39z-30z + 10 rychlostní kazetu 11z-23z, a to je přece jen rychlejší drtič kilometrů.

              • snas89  

                když přivřeš obě oši a ještě si dáš šátek…tak určitě:)

    • osobne  

      Jaká je standardní šířka řidítek na Cross-country kole? Mám tam cca 70 cm a zdá se mi to moc široké.

      • pajusb  

        Proc potrebujes, aby ti nekdo rekl co ti vyhovuje?

        Zdaji se ti siroke, dej si uzsi…

      • bikemike  

        XC kolo, o kterém neustále mluvíš, má širší řídítka, pláště a lehčí převody, neboť je primárně určeno do TERÉNU!!! Aspoň v tomhle bys mohl mít jasno, pominu-li, že jsi začal FS Spešlem za 300 000 a přes karbon za třicet ses dopracoval až k low endu za patnáct litrů. Tak si na něj hoď berany, silniční pláště a převod 53×11 a třeba budeš spokojený…

      • novas752  

        Momentálně standart 68–72. Před pár lety daleko míň. Srát na standarty, dej si tam co ti vyhovuje. Já vozim 720 (přešel jsem z 600) a snesl bych klidně 740. Ale mám to laděný trochu víc na terén.

        • osobne  

          Díky, přemýšlel jsem, že je zkrátím, protože jsem si myslel, že jsou třeba zbytečně nadrozměrné, ale jestli to je standardní rozměr, tak s tím minimálně rok počkám, třeba si na to po roce zvyknu a bude mi to vyhovovat.

      • Honza03  

        Na to si po pár vyjížďkách zvykneš nech je tam, pokud s tím teda máš v plánu jezdit v terénu. Na silnici tam dej klidně kratší.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse