Jak začít závodit (silničky)?

46 nepřečtených
  • quip

    Ahoj,

    loni jsem si koupil svoji první silničku a začal jsem v zahraničí (za školu) lehce závodit. Chytlo mě to a rád bych pokračoval i teď v ČR. Koukal jsem po fóru a googlil (http://www.ceskysvazcyklistiky.cz/ atd), co se dalo, ale nikde jsem nenašel jednoduchý přehled toho, „jak to u nás funguje“. Je na všechny závody u nás potřeba licence od svazu? A existuje přehledný rozpis závodů v republice, případně blízkém zahraničí? Předem moc díky za jakoukoli radu.

    0 0
    • Biker jak Pes  

      No, ono je to u nás složitější. Je několik druhů závodů, na některé licenci potřebuješ (svazové závody), na jiné ne (amatérské ligy a marathony).

      Kalendář svazových závodů – Český pohár – najdeš na webu Českého svazu cyklistiky. Moc jich není, ale lepší než drátem do oka. Konkurence samozřejmě ta nejvyšší u nás. Tam licenci potřebuješ. Startovné na těhle závodech je kolem 200 Kč. Závodí se na okruzích, kromě jarní klasiky Brno – Bíteš – Brno a snad i v příštích letech Praha – Vary – Praha.

      Pak jsou amatérské ligy a marathony. Marathony jsou masovky, dneska už tam běžně bývá 500 lidí na startu. Trasa je jeden okruh, většinou jsou krátké (kolem 100km) a dlouhé (200km) varianty. Startovné už je vyšší, až 600 Kč. Startovat však může kdokoliv, kdo má kolo a helmu.

      Amatérské ligy jsou něco jako Český pohár, ale pro amatéry. Někde po tobě chtějí koupit si jejich licenci (Moravský pohár), někde jim to je jedno (SPAC). Startovné je do 200Kč, ale spíš méně. V rámci těhle soutěží se potom na konci vyhlašuje i celkový vítěz.

      Kalendáře jsou všude, přehledný kalendář je na roadcyclingu , je tam opravdu všechno. Najdeš tam i seznam amatérský lig a jiných soutěží.

      0 0
      • quip  

        Úžasné! Moc děkuju za přehled, přesně tohle jsem potřeboval.

        Kategorie tedy budou asi pro všechny zmíněné druhy závodů jiné, tedy ne úplně kompatibilní, že? A licence od Českého Svazu Cyklistiky se vydává na kalendářní rok nebo na 12 měsíců (zkoumal jsem jejich stránky, ale tohle jsem nenašel…)? Děkuju!

        0 0
        • Biker jak Pes  

          Rozdělení do kategorií funguje jenom v amatérských závodech. Většinou se to rozděluje po 10 letech. Tedy 18–29let, 30–39, 40–49, atd. Ale tohle nemusí platit. Každý závod si může kategorie rozdělit jak chce, ale tohle všechno je vždy popsáno v propozicích, takže není třeba stresovat. :-) V ČP tohle není, maximálně Elite, U23, junioři, atd…

          Jak přesně to je s licencí to nevím. Já si vždycky vyřizuju v únoru/březnu a mám na celou sezónu vystaráno. Nejspíš to ale bude na 12 měsíců, protože kluci, co jezdili přes zimu cyklokros si licenci nevyřizovali, i když zase na druhou stranu se cyklokros počítá do další sezóny, takže logicky je nová licence třeba, hlavně při přestupu do vyšší kategorie. :-P

          0 0
          • juli  

            Licence ČSC se vydává na kalendářní rok, čili platí do 12 měsíce roku. Pokud mě paměť a plastová kartička neklame.

            0 0
            • Biker jak Pes  

              Tak tam moje kartička mě asi klame, nikde tam nemám „platnost do“ :-P

              0 0
              • juli  

                No je tam vydáno dne:XXXX A pod tím je co? No přece rok ve kterém platí.

                Ale myslím, že z kraje následujícího roku je nějaký období, kdy se loňská licence akceptuje, než svaz vydá novou, aspoň to tak kdysi bylo.

                0 0
                • Biker jak Pes  

                  Jestli myslíš ten barevný čmáranec pod tím, tak toho jsem si vůbec nevšimnul, natož, abych to bral jako věrohodný údaj, ale budiž, je tam 2011. :-D

                  0 0
                  • juli  

                    jj, ten čmáranec. Jinak je to i v Licenčním řádu. Licence platí od 1.1. do 31.1. teď jsem na to ze zvědavosti koukal.

                    0 0
        • Biker jak Pes  

          Ještě jsem ti zapomněl připsat, že i amatéři mají své mistrovství republiky. Jezdí se to v rámci všech amatérských lig v ČR, takže konkurence slušná a účast obrovská. ;-)

          0 0
          • prvniodkonce  

            Jestli ten pakl dvaceti lidí v áčku letos v Královicích byla účast obrovská, tak teda nevim.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Ono se to na těchto závodech má zhruba tak, že pokud k těm dvaceti přidáš dalších tisíc, tak drtivá většina té původní dvacítky skončí v první padesátce.

              0 0
              • prvniodkonce  

                O tom nepochybuju a ani mi to nevadí, že nás bylo málo, aspoň se dalo hezky svačit :)

                0 0
      • nox159  

        no co jsem se dival, videl jsem nejaky ten zavod spac a startuje tam par lidi a pak se asi 20× vyhlasuje a lidi furt chodi na bednu… :D nekteri i nekolikrat to jsem fakt nezachapal ale asi to tak ma byt…

        0 0
        • Biker jak Pes  

          No, zrovna SPAC je podlě mě jeden z těch lépe organizovaných. Startují všechny kategorie najednou a neřeší se, jestli jsi registrovaný u nich nebo ne. Takže není problém, aby jela stovka cyklistů. Tedy aspoň, když jsem byl na závodech já.

          Na druhou stranu, když jsem jezdil Moravský pohár, to bylo strašné, každá kategorie zvlášť (bylo 5 různých kategorií!), přičemž v mé (kategorie A) bylo na startu max 15 lidí, z toho 5 odletělo za první zatáčkou. Tohle mě hodně rychle přestalo bavit…

          0 0
          • nox159  

            no ja jsem se byl divat na velkou cenu lašška coz melo byt mistrovstvi SPAC a tam nebyl start hromadny ale po kategorijich nebo tak nejak… startovalo se aspon na 3×…

            jinak podotykam, na silnici jsem zavod nejel ani jednou, jak probihaji silnicni zavody nevim… ale oproti bikovým je tam malo lidi…

            0 0
            • Biker jak Pes  

              To je logické, že MTB bude mít vždycky víc příznivců než silnice. Proto i na MTB marathonech bude víc lidí než na silničních.

              K těm startům: Je možné, že to upravili, už jsem to víc jak rok nejel. Někde třeba dávají dohromady mladší kategorie do jednoho startu a do druhého dají ženy a starší kategorie.

              0 0
              • nox159  

                To je logické, že MTB bude mít vždycky víc příznivců než silnice a vis proc, protoze bike je lepsi :D ( samozrejme vtip o flame mi tady jiste nejde…)

                prave proto ze tam jezdi malo lidi to nejezdim ani me to nelaka zkusit… pulka lidi tam jezdi jak magori bych je po km ztratil vsechny a jel bych to sam a to by me asi fakt nebralo :D a druha vec je ze jsem nikdy nejel v baliku absolutne nevim jak se tam chovat tak se jim tam ze slusnoti neseru protoze vim jak mi vadi jak jedu bikovy zavod a tam „zavodnik“ proste teren neumi a ohrozuje a brzdi tam ostatni…

                a treti vec je ta ze nemam poradnou silnici ale to je fakt jen vymluva :D

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Ty jsi prostě neskutečnej. My bychom si tě snad museli vymyslet, kdybys nebyl :-)

                  0 0
                • Biker jak Pes  

                  Mě baví víc silnice, na kterou jsem přešel z bika a víš proč, protože silnice je lepší! :-D

                  Ti „závodníci“ v terénu, protože bikové závody jezdí víc lidí, tak je tam taky víc takových magorů :-)

                  Ale i na silničních závodech potkáš nějakého toho vola, které bys nejradši sundal z kola na místě vyliskal.

                  0 0
                  • nox159  

                    Ti „závodníci“ v terénu, protože bikové závody jezdí víc lidí, tak je tam taky víc takových magorů – v prvnich 5–10% dojezdove listiny ti magori budou prave ti silničáři… :D

                    moc bikeru co ma hodne dobrou fyzicku a desne blbou techniku byt nemuze :D

                    jako mozna az budu mit silnici aspon lehci nez bika tak nejaky ten zavod zkusim :)

                    0 0
                    • HROOLI  

                      já mám silnici těžší ,než bike a jezdím závody :)) Bike půjde z domu a nahradí ho sillnička pár excelánc :)

                      0 0
                  • quip  

                    Tak tak, hlavně jde ale o týpky, co neví, a proto ani neví, že se při brždění dává vědět. A nebo prostě o magory, kterým je to jedno . )

                    0 0
                    • Biker jak Pes  

                      No, někdy stačí málo. Pamatuju, jak jsem jel ve skupině s Vabrouškem, asi nejlepší český triatlet? Jezdí Ironmany několikrát ročně. Ale na tom závodě jsem myslel, že ho fakt z toho kola sundám a narvu mu ty nástavce doprdele. :-D Sice opravdu profík ve svém oboru, ale na běžném silničním závodě s ním jet bylo fakt peklo…

                      0 0
            • HROOLI  

              To je dobře, že tam je málo lidí. Třeba na Farm Tour nás juniorů bylo málo, tak jsme jely s mužema a to byl zažitek. To je hlavní výhoda oproti biku, tam by se asi těžko dalo jet vedle lidí, co jezdí i čp . 3 kola z pěti :D jsem tam s něma byl, hezky jsem si vyzkoušel jízdu na špici, kolotoč atd., to na čp v 60 lidech jen těžko můžu zkoušet. Nejlepší škola tohle :)

              0 0
              • Biker jak Pes  

                Hlavně, když jedou 4 junioři, to se to potom útočí na bednu, co? :-))))

                0 0
                • HROOLI  

                  no, bylo nás 5 a 3 uviseli s mužema zbylé dvě kola ,já odletěl a dojel čtvrtý :D

                  0 0
      • zdenek  

        Asi je tam všechno, ale i s chybami. Namátkou jsem si všiml:

        13.8. Kolem Posázaví. Tenhle závod se už jel asi před dvěma týdny…

        Takže radši ověřovat na stránkách pořadatele.

        0 0
        • Medunka  

          Todle je chyba organizátora – třeba kalendář na MTBS – pokud organizátor změnu termínu nezmění, je v kalendáři špatný termín. Počítám, že RC funguje na podobném principu.

          V diáři mám termín Posázaví taky v jeném termínu než se jel… takže termínovka cca v únoru byla jiná, než je tomu teď. Ale vzhledem k problémům s organizováním silničních závodů kolem Phy buďme rádi za každý, který se jede

          0 0
    • Joseph de Sax  

      pokud se ti už podařilo sundat alespoň půlku balíku, tak můžeš začít se učit jezdit jako singl a budeš to mít bez problémů…

      0 0
      • quip  

        Jako singl…hmm, to znamená bez klubu? Jezdíval jsem Cat 5 (muži), případně Cat D (vysokoškoláci ~ collegiate), takže úplně ti nejzákladnější z nejzákladnějších. Odjel jsem snad jenom něco kolem 5 závodů, skončil většinou v první čtvrtině (za vedoucím balíkem tak 10 lidí), nebo těsně za ní. Tohle teda pro mě znamená…? = )

        0 0
        • Biker jak Pes  

          Na Saxe se vykašli, je to jenom místní spamer… :-)

          0 0
          • Joseph de Sax  

            magore, až budeš mít odjeto po světě 1200závodů jako já, tak tu můžeš smrdět taky, já se o tě vůbec nestarám, jestli jsi místní, nebo přespolní…

            0 0
            • HROOLI  

              je fakt, že pro někoho může být i švih v jisté výkonnostní skupině závod

              0 0
            • Biker jak Pes  

              Ale Saxíčku, ťu ťu ňu ňu, snad ses nám nerozohnil, aby ti nepraskla cévka, víš, že v tvém věku by ti mohla každá kapka krve chybět…

              0 0
    • Kalderon  

      Na ŠUACu se startuje na 2 divize – Divize I je pro nás mladý myslím do 40 let, Divize II je pro starší pány nad 40, aspoň s i to s tím věkem myslim. V obou divizích obyčejně startuje dost lidí, kolikrát fakt střelci, takže tempo je kolikrát pro normálního cyklistu neakceptovatelné, ale holt to chce cvik :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.