Jak reagovat na bezohlednost řidičů ve městě

170 nepřečtených
  • ruinin

    Zajímalo by mě, jak optimálně reagovat, když vás ohrožuje auto v provozu, typicky v Praze. V minulosti jsem se naštval, když mě auto nevidělo, nedalo přednost a podobně, ale neohrozilo. Tak jsem si říkal, už se příště nebudu rozčilovat, když o nic nejde. Ale dnes mě ve Vršovicích předjíždelo auto – jel skoro stejně rychle jako já, takže mohl i počkat – a míjel mě asi o 5 mm nalevo, bylo to v pruzích, myslím, že se tam vozovka rozdělovala na víc pruhů před křižovatkou. Ale tutově měl místo a nemusel se do mě cpát. Tak jsem mu plácl dlaní do okýnka. Hodně silně. Bylo to kousek před semaforem a byla zelená, takže se nekonalo zastavení, místo toho do mě začal najíždět. To zopakoval asi třikrát, pak mi došlo, že bude lepší vyklidit pole, než se s někým rvát a podobně, tak jsem unikl škvírou pro cyklisty mezi paneláky. Násilí většina lidí odsoudí, to je jasný, i plácnutí do okna asi odsoudíte, ale co teda dělat? Nechat si to líbit? Někde mimo obec je auto v mžiku pryč, ale v Praze to láká k diskuzím a konfliktům. Jaký je nejlepší řešení?

    • OstravakTu  

      Vozit ssebou teleskop. Poslat ho do hajzlu a kdyz bude remcat,vem ho do ruky. Samozrejme pokud jsi v pravu. Kdyz udelas chybu ty,tak samozrejme omluva,ze jo. Ale nemuzou si ridici zvykat na to,ze cesta je stale jen jejich. Je cim dal vic cyklistu a oni nemuzou auto pouzivat jako stit,zbran,nebo aby ti ukazali nadvladu. Cesta je vsech,tak se podle toho vsichni musi chovat.

    • plzakj  

      Neresit, nevsimat si, negestikulovat, neurazet. Zmizet. Pravdepodobnost ze trefis na nejakyho debila je vyssi, nez ze mu vysvetlis, ze jsi v pravu.

      • ruinin  

        Už. jsem k tomu řešení taky dospěl. Ještě by mě zajímalo jestli tě auto těsně na levoboku může vážně ohrozit pokud nejede mnohem rychleji. I kdybychom do sebe ťukli tak spíš riskuje odření laku než že by mě shodil?

        • zdenek  

          Přesně.

          Od té doby co jsem četl o cyklistovi, kterého řidič srazil autem po předchozí slovní výměně názorů (postoval jsem to do jiného vlákna), bych to viděl jako nejbezpečnější řešení. Na toho řidiče nakonec taky došlo, protože když ujížděl od sraženého cyklisty, naboural jiné auto, zabil jeho řidiče a teď má jít sedět…

          • ruinin  

            To jsem četl. Možná zaťukat na okýnko by nemuselo každýho rozzuřit. Pokud by z auta vylezl nějaký stokilový gauner, tak bych se ho zeptal, kudy se dostanu do Kolína.

        • Barak  

          Souhlasím s plzakj, nemá smysl vyhrocovat konflikt. Nikdy nevíš, co vyleze z auta za dementa. Ale je mi jasný, že v tu chvíli má člověk rudo před očima.:-)

          Jinak dotaz, jestli tě auto těsně na levoboku může ohrozit je trochu úsměvnej. Můžeš mu jen trochu ťuknout do laku bez dalších následků. Nebo tě to může vychýlit ze směru, že třeba trefíš zaparkované auto na krajnici. Záleží na situaci, ale nic bezpečnýho to podle není.

      • blaza84  

        Ustupovat grázlům taky není cesta

    • Johnnyxjr  

      někdy je lepší prohrát a následně vyhrát

      https://www.youtube.com/watch?…

    • laso  

      Nejlepší řešení není. I kdyby byl řidič ochoten dát se s tebou do řeči, během jedný diskuze ho nepřevychováš. To už je lepší třeba ukopnout zrcátko a vzít roha. Pak stejně, jako my ze strachu o svůj život zajíždíme před motoristama do škarpy, budou oni ze strachu o svůj stroj míjet cyklisty obloukem. A o to nám jde!

      • IndyCZ  

        Jasně, nějaký debil začne ukopávat zrcátka a auta se cyklistům začnou vyhýbat… :-) Já bych to teda viděl spíš naopak…

    • Kuba78  

      Takze stejnou logikou, kdyz me jako ridice oprasi cyklista tak mam vystoupit a kopnout mu do ramu, pripadne ukopnout nejakou komponentu? Nebo ho majznout teleskopem?

      • Mr.Pavka  

        Autokamera do auta.

        Pro go kamera na kolo.

        Ukázat záznam a pak se dotyčného zloducha otázat jestli si stále myslí že je v právu.

      • Chlebovnik  

        Kdybys chtěl aplikovat stejnou logiku na obrácenou situaci, tak bys jakožto řidič vozidla mohl toho cyklistu tak maximálně pohladit. Zamysli se nad tím.

        • Kuba78  

          no prave ze sem se nad tim zamyslel. A nevidim jediny duvod, proc sahat nebo dokonce nicit cizi majetek kvuli nejake imaginarni pomste. Jaky je rozdil v tom, kdyz oprasi cyklista auto a auto cyklistu? pochopitelne ze ten v aute nemuze byt temer nikdy ohrozen na zivote a ten na kole bude podstatne vice, ale dava tohle cyklistovi pravo mlatit do auta a nicit ho? vis co stoji ukopnute zrcatko? 5,10 tisic minimalne. Vis co stoji kdyz mu rozbijes okynko? nebo i kdyz mu jen podres dvere pedalem? Aha, ja sem zapomel, tobe je to jedno, ty na to mas moralni pravo, protoze ses mensi a ublizenejsi. Stejnou logikou muze treba osobni auto nabourat do kamionu protoze ho kamion oprasil?

          pak se divte, ze ridici nemaji cyklisty radi, kdyz mate takovyto pristup.

          • gerrard  

            Pod toto se klidne podepisu. Je jedno kde ten hulvat sedi jestli v aute nebo na kole. Porad je to jenom hulvat. A jen hulvat mlati do ciziho auta nebo se prodira mezerou mezi auty a je mu jedno jestli nejake poskrabe.

          • Chlebovnik  

            O ničení majetku tady mluvíš pouze ty. Přestaň do toho laskavě tahat nějaké svoje imaginární extrémní scénáře a začněme se normálně bavit, ano? Děkujeme.

            • Kuba78  

              mas-li problem s pochopenim psaneho textu, vyhledej lekarske pomoci. Prispevky nade mnou na ktere reaguji hovorily presne o tomto – ukopnout zrcatko a utect, bouchat lidem do aut, vozit s sebou teleskop. Proto sem se ptal, jestli vam to pripada normalni.

              • Chlebovnik  

                Lež jako věž! Pokud mě oči nešálí, reagoval jsi na úvodní příspěvek. =)

                • Kuba78  

                  inu dobra.. tak tedy polopaticky. uvodni prispevovatel mlati do okynka, ostravakTU pod nim vozi teleskop, laso ukopava zrcatka, runin by mu podrel lak. takze mam reagovat na kazdeho zvlaste, nebo dat ten samy prispevek vicekrat aby bylo panovi po vuli?

                  • OstravakTu  

                    Ale nerikam kazdeho hned mlatit,ale jak tu nekdo pise,nevis,co za cypa veleze z auta,ty se muzes snazit situaci uklidnit,ale frajer ma rudo a jde se pobit. To chces po nem hazet rukavice,nebo ho spraskat nahradni dusi? Vemu teleskop a ut mam nejakou obranu. Bud si to borec rozmysli,nebo schyta aspon par ran.

                    • ruinin  

                      Myslím, kuci, že bychom měli rozlišovat zbytečnou agresivitu ohroženého cyklisty a praktickou sebeobranu v případě napadení řidičem. Ale je jasný, že když cyklista není agresivní, těžko ho může nějaký řidič jít zmlátit. I když i to se stát může, takže každý ať si vozí na kole jakékoli sebeobranné prostředky, pepřák, teleskop, boxera, co já vím, to je fakt druhá věc. Jinak nechtěl jsem nikomu odírat lak, možná jsem se špatně vyjádřil. Asi by bylo prostě nejrozumnější slušným způsobem dát řidiči najevo, že porušil předpisy, ohrozil vás a nedávat příčinu k jeho agresivitě.

                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Praktická sebeobrana je to automaticky, když je auto použito vůči cyklistovi (ať již záměrně nebo nezáměrně) jako zbraň. Což je pod 0,7 m (+ rychlost na tachometru) bočního odstupu nejspíš pokaždé.

                        • USPS  

                          +1

                          Akorát ten odstup má být 1 m + ta aktuální rychlost v cm…

    • iron.hide  

      rozjebat roxorom :)

      inak ked stojite na krizovatke, skuste takemu vodicovi otvorit spolujazdcove dvere, mozno ich nebude mat zamknute. No a potom ich samozrejme nechajte otvorene, nech dement musi vystupit a zavret ich vlastnorucne.

    • pumpy  

      Hod kamenem kdo jsi bez viny.

      Obcas se stane ze me nekdo neda v Brne prednost jako cyklistovi ale zas na druhou stranu se me take obcas stane ze sem autem na krizovatce a chci vjet na hlavni – nic nejede krome cyklisty – tak proste cekas az projede a on zatoci vedle tebe do vedlejsi ulice bez ukazani smeru. Takze tam proste stojis jak …

    • orm  

      Ja osobne, kdyz uz je nekdo tak blizko, ze na nej dosahnu rukou, tak mu do auta lehce placnu. Ne tak, abych auto poskodil, ale tak aby si uvedomil, ze dela neco spatne, protoze muzes byt treba v mrtvem uhlu a nemusi te videt. Kdyz ma nekdo blbe keci, tak ho pozadam o vystoupeni z vozu, ale to vetsina ridicu neudela. Nechci se prat, ale chci s tim clovekem mluvit na primo, clovek se pak chova jinak nez kdyz sedi v aute. Hlavni je neuchylovat se k nadavkam a formam fyzickeho nasili.

      Postupne jsem ale zjistil, ze to za to nestoji. Zaplacam, aby o mne vedel a jedu dal. Ne vzdy se to ale podari, hlava horka, ale pracuji na tom :-).

      • Barak  

        Zřejmě žádost na vystoupení z vozu, v tvém podání, zní jako návrh na férovku.:-)

        • jakub_kencl  

          Ono to ale ve většině případů funguje :-) Když je řidič zavřený v plechovce má daleko větší ego, než když stojí „nahý“ na ulici a najednou zjistí, že ten cyklista není zrovna vrchařská blecha.

          Každopádně může nastat i opačná situace, kdy z auta vystoupí hromotluk a ještě se mu pod bundou houpe pouzdro. No a to je pak game over :-D

          • Drobeczech  

            Tak ono když už nic, tak auto tě přejede snadno, kolo už to má těžší.

        • orm  

          Mozna moje postava se 115kg a 190cm vysky tomu nahrava, ale jsem vegan a nikdy bych nikomu neublizil. Jde hlavne o to, aby obe strany vychladli. Ja mam cas si zapnout nataceni na mobilu.

          • Johnnyxjr  

            s tím natáčením tomu moc nevěř mě ve 2015 srazil jeden hrdina a byl to takovej fofr že jsem sice stačil vytáhnout mobil ale než naběhnul foták byl borec v pr… naštěstí tam byl svědek ktertej si zapamatoval spz

            • orm  

              Jde spise o ten vyhroceny konflikt, ktery trva delsi dobu. Vytahnuti mobilu a jeho zapnuti ti da cas se uklidnit a jednat racionalne. Take to ma vliv na protistranu. Primarni duvod neni dokumentovat situaci, to je az sekundarni duvod.

          • OstravakTu  

            Ja mam 197cm a 120kg a jeste jsem tez neresil problem :))

          • TeryPV  

            Jak se pozná vegan? řekne Ti to…

      • pepek  

        A když vytvoříš tvůj oblíbený zbytečný vláček na silnici, tak ti taky někdo plácá po autě?

        • Jaroslávek  

          Ty znáš soudruha, že se ho na toto ptáš ?

        • orm  

          Nechapu otazku.

          • pepek  

            Nedávno jsi psal, že vytváříš zbytečné vláčky na silnici, protože se bojíš předjíždět. Ti řidiči, co tě dojedou by ti mohli taky plácat po autě, že je zbytečně omezuješ.

            • orm  

              Ja neboucham do auta proto, ze mne omezuje, ale proto ze mne ohrozuje a je potreba ho na to upozornit. Az budu, vedomne ci nevedomne, ohrozovat jine auto svou jizdou, tak do me klidne muze placnout. S tim problem nemam.

              • RomanH  

                Tak tech, co dneska rano omezovali provoz a tvorili kolony ze strachu pred policejnim Speed maratonem jsem potkal spousty :-(

            • mandak  

              No nevím, ale přijde mi to trochu jako česká mentalita. To že jsou stanovené max rychlosti neznamena, že každej musí jet na hrane max rychlosti. Naopak mi u nás chybí větší tolerance k řidičům, kteří jedou pomaleji ( pro začátek by stačilo na ně netroubit a neblikat). Každej nenalita měsíčně několik tisíc kilometrů aby dokázal odhadnout jednotlivé dopravní situace. A je třeba si uvedomit, že důchodce jedoucí mimo obec 75 km/h má stejný právo nebejt ohrožován nebo omezován jako kterýkoliv jiný účastník provozu.

              • pepek  

                Orm není důchodce. U důchodce to beru-špatně vidí, pomalé reakce atd. Ale Orm, jako mladý juhan, důchodce dojede a místo aby ho logicky předjel a pokračoval dál, zavěsí se za něj a vytvoří základ vláčku. Ti další už předjet nemohou, protože Orm nemá rád, když do mezery před ním někdo vjede. Vytvoří se vláček, což je umělé vytvoření potenciálně rizikové situace.

                Pokud se někdo v mladém věku bojí předjet, což je základní řidičská dovednost, tak by snad ani na silnici neměl jezdit, ne? Jak pak vyřeší složitější situace, než je obyčejné předjetí?

                Hlavně že pak píše, jak plácá autaře po kapotě, že ho jako omezili.

                • orm  

                  Placam auta ne protoze mne omezili, ale protoze me ohrozili. Nauc se cist. Nadruhou stranu co je ti do toho jak jezdim, kdyz jezdim podle predpisu. Jestli chci za nekym jet a nepredjizdet ho a udrzovat bezpecnou vzdalenost, tak je to moje vec. Zakon do nezakazuje. A to ze nejaky kokot jako ty ma potrebu predjizdet a ohrozovat pri tom ostatni tim, ze zmenci bezpecnou vzalenost, mne je u prdele.

                  • pepek  

                    O tom, jak já jezdím nic nevíš. O tom, jak jezdíš ty, jsi napsal sám. Podle toho, co jsi napsal, si myslím, že ohrožuješ ostatní spíš ty, než já. (všimni si, že slovo kokot jsem přesto nepoužil)

                  • gerrard  

                    Bezpecna vzdalenost se definuje jako odstup dvou sekund nebo jako vzdalenost odpovidajici polovine okamzite rychlosti udane v metrech. Takze pro 80km/h je to 40m. Tam se ti vlezou dva kamiony. Pokud tam takovou mezeru nemas dodrzujes prd a ne bezpecnou vzdalenost. Takze pokud opravdu delas to co pises, tak si jen dalsi obycejny zakomplexovany chudak co brani bezpecne predjizdet rychlejsim a naopak vytvaris zbytecne nebezpecne situace.

                    • orm  

                      Vidim, ze jste oba dva z Brna. Jste ochotni mne to rici osobne? Kdyz tak do zprav, myslim, ze tato diskuse je mimo toto tema. Diky.

                      • gerrard  

                        Jak diskuse mimo tema? Vsechno je to jenom o vzajemne toleranci, ohleduplnosti a empatii a to presne predmetem tohoto tematu je. Pravidelne se tu projevujes jako konfliktni element co to v provozu dela jeste horsi nez to je. Skolis chodce na cyklostezce, bouchas lidem do aut, jezdis na kole i kdyz je snehova klamita, branis rychlejsim v predjizdeni. Kdyz uz takove nazory prezentujes , tak pocitej s tim, ze ti je nekdo ohodnoti, tak jak ti je hodnotime. Jestli s tim mas problem, tak to sem nepis nebo uplne nejlip prestan to delat a bude nam vsem na silnic zase o kus lip.

                        • RomanKa  

                          Amen. Když už jsem u té náboženské terminologie, tak jsem si vzpomněl ještě na:

                          „Jak to, že vidíš třísku v oku svého bratra,

                          ale trám ve vlastním oku nepozoruješ?“ (Mt 7,3).

                          Tož tak.

                        • orm  

                          Znovu se ptam. Jsi ochotny prezentovat sve nazory osobne nebo jsi jen Internetovy hrdina? Poslal jsem ti do zprav sve telefonni cislo. Zavolej mne nebo napis a muzeme si domluvit setkani, kde mne muzes sve nazory o chudakovi rici osobne. Timto diskusi s tebou uzaviram.

                          • gerrard  

                            Co bych jako se setkani s tebou mel? K cemu by to melo vest? Myslis, ze by osobni setkani nejak pomohlo tomu, abys zacal uvazovat jinak? Pokud nedavas diskusi na Internetu a pak rozesilas sve telefony, aby sis neco vyrikaval expost mimo forum a odmitas tady obhajovat sve nazory, tak je sem nechod prezentovat a nebudes mit problem. Co jsem chtel napsat, to jsem napsal a nejake tvoje potreby setkani tvari v tvar ti rozhodne neminim naplnovat. Misto toho se radsi zamysly, jak svym chovanim napomahas k tomu, aby se ruzne skupiny vice respektovaly a nevznikaly zbytecne konflikty. A v diskusi muzem klidne dal pokracovat, od toho tady to forum je.

                            • Polka  

                              Škoda, už jsem myslel, že si roztrháte občanky třeba na Holedné u prasat za velkých ovací daňků, ať to má jako nějakou štábní kulturu a vono nic :-D

                              • gerrard  

                                :) Tak jeste muze zvednout hozenou rukavicu Pepek, ten byl taky vyzvan. Ja se na takove napady muzu zvysoka vykaslat. Tim, ze bych na to pristoupil, tak bych poprel to co tvrdim, ze konfliktum je potreba predchazet a ne je eskalovat. Narozdil od kolegy, ktery je evidentne s oblibou vytvari a pak se v nich jeste nahna.

                              • pepek  

                                Nemusíš chodit na Holednou. Vždy, když potkáš nějaký zbytečný vláček, tak Orm sedí v druhém autě.

                            • Tomínos  

                              Nesouhlasíš se mnou? I když to říkáš slušně, tak ti rozbiju hubu! :-) Jinak k té toleranci a bezpečném odstupu, pokud si někdo bude vynucovat svoje místo na silnici tím, že pojede prostředkem, aby ho auto mohlo předjet, až si on bude myslet, že tam na to místo je, může se stát, že řidič auta necyklista nepochopí o co cyklistovi jde (případně žiletka a totálně rozmrdaná krajnice). Bude si pak na autíčkářském fóru stěžovat, jak mu cyklista dělal naschvály.

                              To samé mezi samotnými řidiči, jestli se někdo chce kochat a jet za někým 75 je samozřejmě jen jeho věc, ale měl by se v tom případě také chovat tak aby ho ostatní mohli v klidu a bezpečně předjet. Přijde mi totiž, že někteří jedinci co tu řeší ohleduplnost, to slovo vztahují jen ke své osobě a už vůbec ne k ostatním lidem na silnici.

                              Osobně vidím občas i že cyklista jede jako kokot a to samé u ostatních řidičů, takže problém je spíš v tom že člověk potká kokota. A že se zdá, že mezi řidiči je víc kokotů je jasné, v autě jezdí víc lidí, tudíž tam je víc kokotů :-) Navíc co vidím na jednom kolegovi z práce, to je ten typ kokota co si vůbec neuvědomuje, že je kokot, další lidi s ním jeli a říkali, na křižovatce skoro sestřelil cyklistu a když jsme se ho ptali, tak ani nevěděl, že tam nějaký cyklista byl, tak to je často asi vrozená indispozice, než nějaký naschvál a tam stejně nemá cenu cokoli vysvětlovat, protože on je typ člověka co chyby nedělá.

                              • Kukla  

                                Naprostý souhlas, především se třetím odstavcem co se týče kokotů :-)

                                Například dnes jsem viděl borečka na kole, který v klidu předjel kolonu aut čekajících na červené v odbočovacím pruhu doleva. Jo by bylo to v pohodě, kdyby se zařadil na začátek a počkal na zelenou, jenže on si v klidu i na tu červenou odbočil a to i přesto, že průběžné pruhy měli zelenou (pro Brno znalé jedince křižovatka Kníničská – Veslařská).

                                A nebo minulý týden jsem viděl na Cejlu jak vyjížděl náklaďák z nějakého průjezdu tudíž to nevytočil na poprvé a byl napříč silnicí. Tak si couvnul a začal to to točil, když se přihnal cyklista, kterej tento manévr musel vidět a očekávat už hodně dlouho dopředu a protáhnul se asi metrovou dírou mezi čumákem toho náklaďáku a zaparkovaným vozem a ještě u toho stihnul dělat na řidiče náklaďáku gesta jako že je idiot atd.

                                Takže přesně jak píše Tomínos – jde o to jestli potkáš kokota a je jedno jestli na kole nebo v autě.

                          • Drobeczech  

                            Ještě nám napiš že jsi vegan.

                          • IndyCZ  

                            Lol. Takoví lidé ještě existují? By jeden čekal, že po takové době už všem dojdou základy internetové diskuze.

    • USPS  

      Zavolat na 158 a nahlásit RZ. Následně zajít na PČR a nahlásit to osobně…

      • OstravakTu  

        Ti tak budou neco resit..maji ,,svoji" prace dost :))

        • USPS  

          Pokud jim to osobně nahlásíš i s RZ, tak věř, že to řešit budou – a když to s Tebou bude sepisovat policajt-cyklista, tak přímo s radostí…

    • Nickman  

      Aggressivne / konfrontacne:

      odklopit sterac

      otevrit dvere

      kopnut do auta

      mlatit o strechu

      plivat

      „car scratcher“ http://1.bp.blogspot.com/…uhhhhhhh.jpg

      hazit fragment/kousecek zapalovaci svicky do skla !!!!!!!!!!!!!!!!

      atd

      Je to k nicemu, jenom eskaluje situace. Je to kratkodobe „hezky“ pro ego (jsem to tomu de…u ukazal) ale nikomu nepomaha.

      Nejlepsi je kamera a krmit policajti materialem aby neco zacli delat / musili udelat proti ridicum. Davat videa do socialnich site (shaming) vcetne SPZ a jmena ridice. Sledovat a otravovat ridice v socialnich sitech.

      Pokud auto je sluzebni / firemni, pokusit se o shit storm proti zamestnavatele a vybudovat tlak.

      Podobne to funguje jinde.

      • USPS  

        +1

      • Rorejs74  

        Ještě není špatný přiklopit pravý zrcátko. Pokud je mechanicky sklopný, tak musí vystoupit. Pokud elektricky, tak je to asi ještě lepší.

        Ale spíš se snažim ho jen poslat do prdele a spolehnout se na karmu :)

        Nad kamerou uvažuju, ale zatím jsem nenašel nic decentního pod představec co by umělo natáčet nějakou smyčku a vydrželo aspoň tak 3–4 hodiny :(

        • Barak  

          Jo, nejakou kameru by to chtelo. Pak by to u mnoha cyklistu jezdici po meste mohli policajti vzit jednim vrzem a rovnou dotycneho zkasirovat za jezdeni na cervenou apod.:)

        • iron.hide  

          ziadna karma nefunguje, TY si karma

      • orm  

        Nejake doporuceni na kameru na kolo do mesta? Nizka cena, prijatelny obraz, zvuk a kruhovy zapis.

      • mrozu  

        Souhlas, ze je to k nicemu, i kdyz se k tomu taky casto necham vyprovokovat, o te kamere ale zacinam uvazovat cim dal vic.

        Nedavno jsem videl na nejakem kamionu cedulku se sdelenim ve smyslu: „Jezdim jako prase? Volejte… a cislo zrejme na majitele spolecnosti“. Myslim ze by takova cedulka prospela vetsine firemnich aut :)

      • ruinin  

        To je dobrej nápad, youtube, Nova, policie, jsem pro, prostě to množit a zveřejňovat.

    • IndyCZ  

      Já nonšalantně zakroutím hlavou a jedu dál. Dotyčný už je většinou stejně o 100 metrů dál.

    • jan.pernik  

      no já bych řekl, že jediné řešení je na kole do města nejezdit. Je to moc velký adrenalin.

      • ruinin  

        No včera jsem si právě uvědomil, že vlastně po městě jsem si už jezdit po pár měsících zvykl a že s tím nemám problém, že jediný mě znervozňuje, že s někým budu mít konflikt jako tentokrát, ale příště se budu snažit chovat víc rozumně a hlavně si to místo ještě jednou pořádně prohlídnu, projedu a až tam pojedu příště, tak budu sledovat svoje chování a chování auta za mnou a vedle, už nebudu překvapenej. Takovejch kritickejch míst není tolik, jsou to spíš místa jako před a za křižovatkou, více pruhů a různý změny, jako právě silnice, která se najednou rozšiřuje do víc pruhů, plus různě tam křizující silnici pruhy pro cyklisty a podobně.

      • mr.ricardo  

        Kdyz bydlis prakticky v centru mesta, tak je to rada nad zlato :)

      • USPS  

        Dobrá rada – bydlím v centru Brna…

      • OstravakTu  

        Ja mestem jezdim furt,nekdy je to zapas,kolikrat se borci schvalne postavi tak blizko patniku,ze se neprotahnes,ale just ho objedu a postavim se pred nej. Jak pisu,se svou velikosti se jeste nikdo neozval :)

      • Nickman  

        sorry, nesouhlasim. centrum mesta / mesto neni postaveno pro auta, ale pro lide. dlouhedobe potrebujeme reseni aby auto vubec nejezdili do centra a nemusili do centra, nebo alespon bylo min auta v centru.

        to existuje na priklad v Amsterdam, Copenhagen, Münster, Basel atd ale na zacatku je rozumne planovani, bez p-l-a-n-u to nejde.

        nejsem proti auta, bez aut bohuzel nefungujeme (jeste). ale auto nemusej vsude jezdit. Praha centrum a auta nejsou kompatiblne, neni tady na to prostor (sirka ulic, parkovaci mista, atd), bohuzel se magistrat desitky let snazi co nejvic auta narvat do mesta → CR a auto lobbyista… ;-)

        V Hollandsku zacli planovat „verejni prostor bez auta“ ihned po WW2, rekonstrukce cele zemi po valce probehlo na zaklade planu a vize.

        my2cents

        • Kuba78  

          centrum evropskych mest neni staveno pro auta, to souhlasim. Ulicky jsou staveny na to, aby tam projel kocar s konmi, pripadne vyhnuli se dva slechtici jedouci na koni proti sobe. Verim, ze konkretne v praze urbanisticka komise za premyslovcu nebyla tak progresivni, aby planovana na hradisti parkovaci mista pro neco co bude vynalezeno az za tisic let..

          • Nickman  

            Basel ma to podobne a zvladaji to. „to nejde“ je standartni reakce kdyz zmena neni vytana.

            Auta musej z mesta pryc. V meste maji lide bydlet a se pohybovat volne.

            Ale jo – jsem tady cizi a tomu nemuzu rozumet ;-)

            • DoomHammer  

              pro mě je volný pohyb možnost svobodně si vybrat, jestli půjdu pěšky, na kole, městskou nebo autem.

    • blaza84  

      Tak úmyslné najíždění je útok. Běž to ohlásit na policii. V Praze je velká šance ho podle kamer vypátrat. Možná bude na kameře i samotný incident. I kdyby se z toho nakonec vylhal (nebude zjištěn řidič, atd.), tak předvolání k podání vysvětlení je taky výchovná lekce.

      • USPS  

        +1

      • Nickman  

        +1

      • ruinin  

        To mě nenapadlo, sice na kamere bude i moje plácnutí mu do okýnka, ale nic jsem mu nerozbil ani se nesnažil okýnko rozbít, ono dlaní by to asi fakt nešlo, leda že bych byl gorila.

        • USPS  

          To policajti řešit nebudou – byla to reakce na to jeho najíždění, což je (pro něj, samozřejmě) hodně velký průser…

    • šimlos  

      Neřekl bych, že by se městští řidiči typicky v Praze chovali nějak zvlášť bezohledně k cyklistům. Celý pražský provoz je hektický a bezohledný sám o sobě.

      • Stingray  

        Hektický možná, bezohledný naštěstí jen sem tam. Jak dáváš, tak většinou dostáváš :-)

    • Martinson  

      1.první kontakt s řidičem začínáme gestem – jsi jednička, prostě ukážeme fakáče

      2.oslovíme vhodným přiléhavým zvoláním dle situace. Neutrální jsou ty co používá náš pan prezident : kret*n, deb*l

      3.Při eskalaci konfliktu vycvakáváme spd, kolo odkládáme a zaujímáme obranný postoj. Z cyklisty je najednou běžný soupeř a ne posr*ný pumpičkář.

      4.pokud se z auta začnou hrnout holohlaví potetovaní rusáci, tak je to nepříjemná komplikace, který jsme si měli všimnout před bodem 1

    • ScottAspect  

      Od doby, co jezdím ve městě jsem se naučil nová pravidla silničního provozu pro cyklisty. Naštěstí je jen jedno – cyklista nemá žádné právo :D Nikdy vám nikdo nedá přednost, když má. Vyhýbají se tak, že vám o řídítka škrtnou zrcátkem a když někoho právem pošlete znovu do autoškoly, tak je arogance naprosto nepatřičná, a žel někdy i agrese.

      Ačkoliv musím zde souhlasit se šimlosem. Doprava v Praze je, především v ranních a odpoledních špičkách, naprosto mimo sama o sobě.

      Nemá to cenu, nezměníte to. Zvykněte si anebo nejezděte v provozu.

      P.S. Musím se přiznat, že mě baví vždy ta nenahraditelná pružnost na světlech. Auta než se rozjedou a kopnou tam dvojku, tak jsem už za křižovatkou ;-)

      • ruinin  

        jo na semaforech je to dobrý, taky se mi osvědčila tzv Madridská škola – zatímco u nás jezdí auta na červenou, protože se jim nechce zastavit, v Madridu je to obráceně, tam se rozjíždí ještě než blikne zelená, značně to zrychlí dopravu, ale zase to předpokládá, že už nikdo neprojede křižovatku na červenou pozdě, to by dopadlo zle, ale pro kola, když vidím, že už auta na kolmý vozovce stojí na červenou, vyrážím. Samozřejmě že jedině tehdy když ta auta opravdu už stojí, ne že tam někdo ještě projede typicky pražsky na červenou a sejme mě.

        • Sgt Pepper  

          jasně…stačí dodržovat pár jednoduchých pravidel

          :-D

          • ruinin  

            to je pražská škola, jede na červenou, která právě naskočila, ne na červenou, která za okamžik přejde v zelenou

        • DoomHammer  

          tak u nás v Zakyslé prdeli by Madridská škola nefungovala

          https://www.youtube.com/watch?…

          • Sgt Pepper  

            ty světla mají jen doporučující charakter :-)

            • DoomHammer  

              velmi doporučující. zrovna dneska ráno bylo auto stojící předemnou málem smeteno dodávkou jedoucí hodně na hulváta

              ale benga tvrdí, že světla jsou seřízena správně a nic se neděje

          • Bubaaak  

            A už to tam taky pral na pozdní oranžovou, takže nejspíš dělal to samé, co jiným vytýkal :D

            Někdy ty světla jsou hodně na těsno, na kole startuji už na oranžovou. Jednou mě někdo málem smetl, tak jsme si to vyříkali… jaký překvapení bylo, že na těch světlech moje oranžova byla i jeho oranžová. Nakonec jsme se oba omluvili.

            • DoomHammer  

              jak říkáš, pozdní oranžová. tak křižovatka je prostě blbě nastavená

        • Kuba78  

          V madridu me kdysi vezl jeden taxikar do hospody. Jel celkem zavodne a z cervenych si moc nedelal – pote co na cervenou profrcel triproudou krizovatku a pak to vzal zkratkou pres kruhak v protismeru tak zajel k ty hospode obracene jednosmerkou. Ale evidentne ho to netrapilo, protoze celou dobu vesele svitoril do mobilu co mel u ucha.

          Pote co me nekolikrat v seville vytroubili a predjeli pri stani na cervenou v krizovatce tak sem pochopil ze u nich ty semafory maj relativne volne informacni charakter. Ale zase treba po dalnici jezdi jak priposrani, nikdo to neprislapne.

          • ruinin  

            to bylo v jakým roce? v seville bych tomu věřil, ale v Madridu jsem takovýu šílenosti nepozoroval, jen prostě se rozjedou asi tři sekundy než je zelená – u nás tak pět sekund poté, co je zelená a na červenou zastaví až když červená svítí aspoň deset sekund , že…

            • Kuba78  

              mas pravdu, splet sem se bylo to v seville s tim taxikarem. sorry jako :-)

              je to uz dost let, jel sem z madridu do sevilly a pak jeste pres jih spanelska, gibraltar a tak.

        • midlander  

          Usiluješ o Bouchalův pohár? :-)

      • šimlos  

        Je to na každém. Já si nezvykl a tak na silničce jezdím pouze o svátcích a víkendech, přes týden jedu prostě na bajku. Bydlím na dolním Žižkově a tam okolo páté začíná dopravní peklo, navíc je tam dost hrubá dlažba, na silničku je to o hubu, mezi dlažbou jsou navíc často střepy, auta vás tlačí před sebou, troubí, stres. Na bajku je to mnohem bezpečnější, lze na chodník, přes obrubníky, koleje. A pak mi dokáže vždycky rozesmát něčí poznámka o nízkých průměrkách.. Kdo si to nezkusil, nepochopí.

        • 01carbon  

          Žádné XC Řepy nebo Zličín – pěkně za plného provozu třeba čtvrtek po 17hod. Žižkov, Vinohrady, Vršovice – 3 kolečka tam a zpět a možná by se ušetřilo na medailích bo by nebylo komu to věšet na krk :-)

      • USPS  

        +1

        23.9.1994 mě sejmulo auto co mě nedalo přednost při vyjíždění z vedlejší – jel jsem po hlavní. Od té doby se řídím pravidlem: „cyklista nemá nikdy přednost“ a (zatím) žiju. Nicméně tak nějak podvědomě tuším, že to stejně nepomůže…

    • Nickman  

      kdyz jsem za volantem, tak to vypada podobne

      • USPS  

        +1

      • Breakpain  

        Tak to první mi bohužel přijde „normální“ a auta mě míjí pár cenťáků – nedokážou počkat, když je auto v protisměru … prostě se tam nacpou. A já trapně věřím, že mě nevezmou s sebou na výlet zrcátkem :).

        Ale pár řidičů čeká a pak ěm brutálním obloukem objede. Dost pomáhá, když se člověk začne „motat“ ze strany na stranu … stačí pár cm a řidič má hned bobky a nebude se tam cpát ;) …

        • Rorejs74  

          Tak to že mně někdo vezme celkem natěsno, když není v protisměru místo bych ještě jaxi chápal ( nechce se mu čekat ), ale nepochopím proč to nekteří šulini dělají i když není široko daleko nikdo … asi si tím chtějí něco kompenzovat nebo fakt nevím.

          Třeba když jezdím po Chorvatsku, tak se občas bavím tím, že z bočního odstupu při předjíždění zkouším odhadnout národnost a dá se to trefit celkem spolehlivě. Největší odstup mají němci a pak rakušáci. Kupodivu italové ten respekt zase tak moc nemají, ale pořád je to bezpečná vzdálenost. Naopak je smutný, když na 150 kilometrech, kde potkáš klidně stovku aut, tě oprasí dvě auta a obě mají CZ nebo SK. ( Poláci tam do těch míst naštěstí nejezdí ).

        • Sgt Pepper  

          tomu aby mě někdo předjížděl (na klasické jednoproudové silnici) když je auto v protisměru se dá předejít tím, že když to auto proti vidíš, najedeš si dál od kraje…chce to ovšem sledovat provoz před i za sebou

          • Breakpain  

            No to já vím, ale nevěřil bys, kolik lidí na Tebe začne troubit a někteří Tě pak mají chuť srazit (vyzkoušeno …), takže mi jako nejnásilnější metoda přišlo jet u kraje permanentně a jen v případě děr jet od pravé strany ;). Aspoň tam, kde jezdím pravidelně já :)

            • Sgt Pepper  

              troubení ignoruju…

              • iron.hide  

                Ked nosis na bajk kver, tak sa ti to lahko hovori.

                Ale nos ho tak aby ho bolo zozadu vidno, potom nebudu ani trubit.

                • Sgt Pepper  

                  na bajku nevozím, už jsem to tu psal…

                  ale nějak takhle by to bylo zajímavý…

                  • hekynen  

                    jj, ty bílé pláště a hnědé ráfky jdou s tím černým rámem moc hezky dohromady! Poezie pro oko.

            • Bubaaak  

              Troubení je někdy i upozornění, taky občas ťuknu do klaksonu když si nejsem jist co chce cyklista udělat. Někdy je prostě lepší vyděšenej nasranej cyklista, než neřízená střela.

              Taky nenávidím když na mě někdo troubí, ale dá se to pochopit. Občas jen informuje, občas je to projev agrese…

              • Sgt Pepper  

                třeba v Katalánsku na nás troubili prostě na pozdrav…a ještě zafandí, když tě předjedou jak se sápeš do kopce…

              • Breakpain  

                To věřím, ale v kombinaci s prostředím prstem to bude jiný způsob upozornění :)

      • orm  

        Ceskym ridicum by prospelo stravit jarni kurz rizeni na Mallorce. To by je naucilo trpelivosti :-).

        • Rorejs74  

          Tak ono by i stačilo zavést do autoškol povinnou hodinku na nějakým slabým skůtru v příměstským provozu.

          Pořád věřím že tolik dementů se tu prostě vyskytovat nemůže a něco z toho dělá i neznalost ;-)

      • šimlos  

        Taky se snažím. Je to o tom, si prostě přibrzdit a nikam se nehnat a nenechat se hlavně rozhodit spěchačema co se nervózně tlačí za mnou. Bohužel je běžný a to neplatí jenom v Praze, že auto začne cyklistu předjíždět sice velkým chválihodným obloukem ale já jedu proti a mne mine o pár čísel…

    • Jenda  

      Přešel jsem k tomu, že jim slušně říkám, že to co dělají je nedobré a hlavně zbytečné. Že mimo jiné když mě sundaj tak přijdou nejspíš o řidičák, zejména pro některé řidiče dodávek je toto asi jediný argument nad kterým jsou ochotni se zamyslet. Už ani neukazuju prostředník, jen nechápavě kroutím hlavou. Na druhou stranu na mý trase do práce je jedno místo kde mě občas předjíždí a pak je čas na diskusi v koloně a tam jim občas něco řeknu i když mě předjedou sice ještě bezpečně ale už je to za hranicí komfortu. Valná většina řidičů to pochopí a popřejem si vzájemně hezkej den. Ti co to nepochopí nechtěj a násilím či agresí je k tomu stejně nedonutíš, spíš naopak.

      Ale abych nebyl za Mirka Dušína – když je to fakt dobytčárna, občas mi bouchnou saze a pak jsem sprostej a nepříjemnej. Ale je to čím dál míň.

      • gerrard  

        Souhlas, kdyz uz to mam potrebu resit, tak to udelam stejne. Vcetne slov prosim a dekuju. Porad pracuju s tim, ze to ten clovek nedela schvalne, jen mu to nedochazi. Za vsechny ty roky jsem poradne vypenil jen jednou, ale to ridila blondyna.

        • senior  

          Prosím nepaušalizovat! Moje dcera je blondýna a jezdí pravidelně na horském kole , i v provozu, i v Praze, i autem a vše dobře :-)))

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse