Jak poznat ráfek vhodný pro bezdušové pneumatiky?

42 nepřečtených
  • Pijer

    Jak poznat ráfek vhodný pro bezdušové pneumatiky – jde mi konkrétně o tenhle ALEX Případně pomocí čeho ho předělat na bezdušový?

    • Ricci  

      Nesmie mat zvrchu diery na niple :-)))

    • Dvain  

      Ptal jsem se v jiném vlákně na DP17, zatím nikdo neodpověděl. Tak se přiživím v tomto vlákně, protože asi řešíme to samé.

      Mám v ráfku nějakou pásku, která by možná mohla stačit. Zítra to budu zkoumat, tak pak hodím foto.

      • Premik  

        mám stejný ráfek, nezkoušel někdo kombinaci Alex DP17 Dics + Rubena Charybdis Tubeless Supra + Rubena Tubeless Kit? Ten žlábek uprostřed asi bude vadit, nebo se pletu?

        • pelhrimov  

          Rubena Tubeless Kit jsem vyzkoušel na ráfku DT 4.1 s pláštěm Zefyros a objel na tom 24hodinovku. Foukání, na které si všichni stěžují je bezproblémové úplně stejné jako s duší. Narazil jsem ale na jiný problém. Těsnicí páska zvětší průměr ráfku a Tubeless Supra pláště mají jinou patku a jde to hrozně špatně nasadit, při závodě bych to asi nedokázal sundat a nandat a další věc – Zefyros strašně hází, radiálně i axiálně.. RR na to šel nasadit dobře a i nafoukat šel v pohodě, ale to byla jen orientační zkouška bez tmelu, tak zase rychle ušel, neměl jsem to vyzkoušené, tak jsem raději jel ten Zefyros.

    • Dvain  

      Mimochodem, jaký tam chceš dávat pláště?

    • Dvain  

      Co píše o tubeless tire Schwalbe?

       

      What is a tubeless tire?

      As the name implies the tubeless system needs no tube. The tire and the rim are made in such a way that fitting them together provides an airtight seal. Special tires and rims are necessary. At this time tubeless tires are only available for mountain bikes. The Mavic UST (Universal System Tubeless), which was introduced in 1999 has become, to all intents and purposes, market standard.

      The danger of a blowout is reduced with tubeless tires. The tires can also be operated with lower inflation pressure, which offers a better rolling resistance and grip on offroad terrain. When punctured, a catastrophic pressure loss will not be experienced and valve tear off is impossible.

      It is important to note that fitting is more difficult and is significantly different from fitting traditional tires. The specific fitting instructions must be strictly observed (see chapter Fitting). The tire and the rim must be perfectly clean, especially in the contact area, in order to obtain an airtight seal.

      • drtyc  

        zase tim, ze je musis spravne nasadit, aby neuchazely, tak ti nehrozi, ze budou hazet jenom proto, ze nejsou vystredeny, jak se stava u dusaku.

    • zuzabrno  

      ahoj,

      zvazuju, ze sve kolo prehodim na bezduse. Jezdim na GT Sensor 2.0 (2011).

      http://www.pinkbike.com/…-Sensor-2.0/

      Rafek tam je ALEX XD-SPORT.

      Plaste: vpredu NN Snake Skin, vzadu RR Evo Tubeless Ready.

      Predni asi predelat nepujde, ale zadni by mohlo jit.

      Je prestavba s touto vybavou vhodna? Pokud ano, jaky postup doporucujete?

      Diky za rady.

      • Butters  

        Mám ty samé ráfky v 29". Loni jsem je předělával na bezduše a nebyl s nimi problém. Stačila mi žlutá páska NoTubes a cca 100 ml tmelu NoTubes do každého pláště. S těmi plášti Ti moc neporadím, ale vím, že na Schwalbe se tu, co se týká bezdušového provozu, docela dost nadává. Já jsem loni vozil Rubeny (těsnily v pohodě, ale tragicky se sjížděly), letos vozím Spešly a ty vypadají bezproblémově.

        • scret  

          v cem mas pocit, ze se na ne nadava??

          • Butters  

            Problémy se zatěsněním, prosakování tmelu – ale to asi platí jen u šlupkových verzí.

            • scret  

              kdyz plast vazi do 500g, tak clovek nemuze cekat, ze se utesni jako 800g kus gumy…

              jak Contiky, tak i schwalbe v papirovych verzich jsou samozrejme na zatesneni horsi… ale to si kazdy musi zvazit sam, jestli bude honit gramy nebo bude chtit i nejakou odolnost…

              • Butters  

                Ani bych si nedovolil to čekat :-) Ale na zadním kole zuzabrno tu šlupku má, tak jsem jen chtěl upozornit na potenciální problémy. Nevím, co a jak jezdí, ale osobně bych na ten zadek dal taky snakeskin nebo něco obecně odolnějšího (za mě Spešl GroundControl).

              • MlokCZ  

                Ideální to ovšem nění ani u jedné značky ani u nepapírových verzí. Tím myslím:

                • snake skin verze u Schwalbe a prolínání tmelu na běhounu (určitěu těch lehčích XC jako RaR, RoR a i u NN), i když to jsou povětšinoumikro­defekty tak třeba UST verze to nedělají; po delší době ježdění mito udělal každý snake skin RaR (více kusů)
                • u protection verze u Contíku žádný zázrak jak těsnosti celéhopláště (u většího množství kusů včetně několika mojich trvaloplášti několik set kilometrů než začal slušně těsnit a i pak to bylohorší než snake skin Schwalbe), tak provedení patek (u Schwalbe jsou TLRpatky provedeny lépe)

                V obou případech to je použitelné, ale od ideálního stavu to má ještě daleko.

                Šlupka verze u Schwalbe pak nemá cenu ani rozebírat.

      • ememem1  

        prave naopak, predny by mal ist uplne v pohode. dovod je ten ze jestli je SS tak je isto TLR a prave SS okrem znacne vyssej odolnosti na rozrezanie bocnice zabezpeci aj ovela lepsie tesnenie tmelom. naopak "obycajna' slupka EVO bez SS moze byt problem a chvilu trvat resp. viac krat doliat kym prestane unikat. to plati aj k poznamke buttersa ze sa tu na scwalbe nadava.

        jak si to oboje bude rozumit s tvojimi rafikmi je dalsia vec ale novsie rafiky uz povacsine idu.

        inak odporucam pozriet historiu je tu toho na mrte.

        • scret  

          „dovod je ten ze jestli je SS tak je isto TLR“

          tim bych si nebyl tak jisty… Zalezi, jak ma plast stary… To nepsala..

          Jinak zbytek souhlas… navic urcite dozadu bych dal taky snake skin verzi… RaRa v SS verzi je i tak lehoucky a docela „tenky“…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse