hydraulický min.olej na nohy vidlice?

10 nepřečtených
  • dieegoo

    V návodu se píše, že na mazání vnitřních nohou vidlice se dá použít minerální nebo silikonový olej… ale nevím, jestli hydraulický minerální je to samé jako obyčejný minerální. Zbyla mi ho doma velká sklenice, tak bych ho rád zužitkoval. Takže, nebude to vidlici nějak škodit, použiju-li ten olej?

    Anketa: Čím mažete?

    10x
    100%
    0x
    0%
    0 0
    • Archer  

      FinishLine Stanchion Lube

      www.progresscycle.cz/firma.asp?…

      0 0
    • Sobi  

      Používám RedRum od RS

      www.kupkolo.cz/…lic-Rockshox

      0 0
    • pos3k  

      to je zase michani jablek s hruskama :)

      vesmes nelze proti sobe stavet pojem mineralni olej (auto-moto oleje) vs. hydraulicky olej (prumyslovy olej), obe je pro neco jineho..pokud vedle sebe nedas specifikaci toho a onoho tak je to jako lustit z koule

      Automobilove = motorove + prevodove Motocyklove = motorove + prevodove + tlumicove Prumyslove = mazaci mineralni i synteticke (dale se rozlisuji dle charakteristiky nejvyraznejsich vlastnosti nebo hlavniho ucelu pouziti prislusneho oleje → hydraulicke, strojni, turbinove, prumyslove prevodove, kompresorove ..specialni..)

      jakys takys smysl kdysi melo smysl porovnavat mineralni (vyrobene z uhlovodiku ropneho puvodu), polosynteticky a synteticky olej (patri tam silikonovy olej) a to vse v ramci motorovych oleju.

      viz napr: www.oleje.cz/index.php?…

      ...................

      Mineralni (zakladove) oleje: Minerální základové oleje se vyrábějí tak, že destilační zbytek po destilaci ropy se podrobí další vakuové destilaci. Protože produkty vakuové destilace mají velmi nejednotnou strukturu molekul a jsou tedy nestabilní, musí projít následně rafinací. Nakonec je třeba z oleje odstranit parafíny, které by mohly negativně ovlivňovat jeho chování při nízkých teplotách. Výsledkem všech jmenovaných procesů je tzv. rafinát, tedy minerální základový olej, který je připraven k dalšímu zpracování na finální mazivo.

      Synteticke (zakladove) oleje: Syntetické základové oleje se vyrábějí ze surového benzínu nebo podobných surovin. Krakováním se molekuly těchto směsí štěpí na malé nenasycené molekuly etylénu. Z nich se pak dalšími technologickými postupy připravují základové oleje se specifickou požadovanou velikostí molekul. Pravé syntetické oleje jsou vyráběny syntézou z plynného ethylenu (polyalfaolefíny) nebo dalšími syntézami (např. esterové oleje).

      z techto zakladovych pak ziskas finalni.. Pro mísení se téměř vždy používá směs základových olejů. Tak se nastavuje požadovaná viskozita oleje. Do takového základového oleje se pak dávkuje koupený aditivační balík, který obsahuje všechny potřebné přísady. Viskozita oleje se pak většinou ještě dále upraví přídavkem polymerních modifikátorů viskozity (dříve se jim říkalo zvyšovače viskozitního indexu). Každá zavedená olejářská společnost má svou vlastní mísírnu, používá základové oleje ze stejného zdroje a velmi pečlivě hlídá kvalitu jak základových olejů, tak i konečných motorových olejů. ...................

      Takze pokud mas doma hydruliku, tak neco blizsiho by pomohlo…pac mezi jak prumyslove tak automoto se vyrabi ze zakladovych, ktere se dale aditivuji do potrebne specifikace pouziti. Bohuzel nemam prime zkusenosti s hydraulickymi oleji, takze ti nic „zaruceneho“ k pouziti nedoporucim (jestli nahodou nebude mit nejakeho tesnenizrouta v sobe). Je ovsem mozne ze tva hydraulika nebude primo prumyslova hydraulika ale „provozni kapalina“, ktera muze byt „plna syntetika“ (polyalfaolefi­ny=silikon) ci velmi kvalitni mineralni olej… mezi nimi existuji i primo druhy, ktere jsou velmi snasenlive s gumou a tesnenim. Jestli toho mas ale hafo a chtel bys to vyuzit a nevis nazev, puvod, tak proved „laicky test. Olej uz mas, tak potrebujes "nahradni“ tesneni (stara vidlice, poskozene…), nalij olej do sklenicky a soupni tam tu „gumu“ ..nech to tam par dni a uvidis..

      Snad ti to pomuze. Zdar bajk

      0 0
      • dieegoo  

        Ty jo, díky za doslova vyčerpávající info… Koupil jsem hydraulický minerální olej, lil jsem ho do brzd od Shimana, tam to žádnou paseku nenadělalo ( je to ten ostře zelený, co se tady několikrát zmiňoval ). www.bp.com/…icarticle.do?…

        0 0
        • pos3k  

          take diky za info… v pripade ze je to LHM tak „schvaluji“ (kompatibilita s těsnícími materiály). A protoze je u tohoto oleje ve specifikaci nekolika vyrobcu napsano LHM se chová neutrálně k olejovým těsněním…Celková snášenlivost s gumou a těsněním, tak je to u LHM, rekl bych, standardem.

          0 0
      • pos3k  

        oprava vyse uvedeneho:

        jakys takys smysl kdysi melo smysl porovnavat mineralni (vyrobene z uhlovodiku ropneho puvodu), polosynteticky a synteticky olej (patri tam silikonovy olej) a to vse v ramci motorovych oleju.

        na:

        jakys takys smysl kdysi melo smysl porovnavat mineralni (destilaty ropy), polosynteticky a synteticky olej (napr: (vyrobene z uhlovodiku ropneho puvodu – patri tam silikonovy olej) a to vse v ramci motorovych oleju.

        0 0
    • kudlanka32  

      www.peterverdonedesigns.com/…spension.htm

      neco o olejich ve vidlich…jinak doporucuju jeste nahlidnout do motorek (tlumeni)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.