HT ram na maratony - S Works x. Trek 8500

145 nepřečtených
  • kolda

    ahoj,

    vyhledove se chystam koupit novy ram – na svihovejsi vyjizdky a sem tam nejakej maraton.

    z toho plynou pozadavky – sportovnejsi geometrie, slusna vaha. moje vyska 175 cm.

    vyber jsem zuzil v podstate na dva:

    1. Trek 8500 – velikost 17,5, dal by se sehnat kolem 9 tis.
    2. Spesl S Works M5 - vaham mezi 17 a 18, cena v setu se sedlovkou – dal by se sehnat za 15tis.

    muj dotaz – vyplati se priplatit za toho Spesla? 15 tis za hlinik. ram je docela dost,ale vzhledove se mi libi vic:) na mou vysku – vzit spis 17 nebo 18?

    pripadne jine navrhy?

    dik T.

     

    Anketa: jaky ram zvolit?

    25x
    56%
    9x
    20%
    9x
    20%
    2x
    4%
    0 0
    • roud  

      chybu neuděláš ani s jednim oba jsou to velice kvalitní rámy…

      0 0
    • MITY  

      spešl je spešl

      0 0
      • Grinch  

        ale pozor…nema dusi:d ne..mysli ze s nim neudelas chybu..nutim ho kazdemu koho znam:D holt sem seslofil:D

        0 0
        • MITY  

          Spešl umí a hlavně fandim Sauserovi!

          0 0
          • kolda  

            covece, tvoje argumenty maji vahu… ja se ptam na konkretni duvody,proc koupit/nekoupit ram a ne komu fandis, to me vubec nezajima.

            0 0
    • přišlapávač  

      ja bych bral Treka i kdyz spatny neni asi ani jedno.....spesl je teda dvakrat tak drahej, osklivej a jeste k tomu tech kol Merida je uz nejak moc :-)

      0 0
    • petebike  

      15 byhc za hlinu nikdy nedal..za ty penize kdyz mas kontakt mas hodne dobry Carbon, jinak pokud ti geometrii sedne Trek sel bych do nej…

      0 0
      • kolda  

        to jsem chtel slyset:)

        a ty mas moznost neco za ty prachy sehnat? mail mam v profilu..

        0 0
    • Corbett  

      Celé to překopáváš. Není lepší koupit, nebo postavit nové kolo a supíka nechat na vedlejší použití a na zimu?

      0 0
      • Hádě  

        ty s tim tvym kolem mu radis aby dal Foxku, xt vybavení a Crossmaxy ST na zimu, si upad ne?

        0 0
        • pop  

          není nic jednoduššího než to všechno přendat na nový kolo…stejně na nových kolech dávaji vidle na prd a kola jak by smet…tak nevím, proč by upad :)

          0 0
        • Corbett  

          Ta Foxka a Crossmaxy tam ještě před nedávnem nebyly. Myslel jsem původní Koldovo kolo.

          Záleží na tom, jaké já mám kolo. Cena a výbava mého kola je to co mě opravňuje se vyjádřit k věci?

          Se probuď

          0 0
      • kolda  

        zase to budu mit postavene podle sebe.

        jinak ram prestrojim a na supa dam stare veci ze skrine. to bude kolo na bahniteho drasala:)

        0 0
    • zLevaDobry  

      Ten spesl je naprosto… mmmmm… Nekde si ho prohlidni, pomazli se s nim… Geometrie super, mam 174 cm, projizdel jsem si 17" i 18", osmnactka jednoznacne lepsi… Ale zalezi vzdycky spis na delce rukou/nohou… takze urcite vyzkouset…

      0 0
    • Medviedok  

      no este toto: neviem ako pri tychto (z mojho pohladu :) mensich velkostiach, ale asi to plati vseobecne: trek ma pri tej rade 8*00 riadne dlhu geometriu v porovnani s tzv. univer­zalnym xc-mtb :) Ja by som teda vyberal aj podla toho, aky je rozdiel medzi geometriami oboch ramov – ak vies co chces a co nie, to je vyznamny argument pri rozhodovani, aspon u mna. Napriklad aj podla toho ci mas rad vacsi / mensi sloping a pod. Inac jeden aj druhy ram je perfekt si myslim, trochu viac by ma lakalo vyskusat ten specialized.

      0 0
    • kolda  

      no ted jsem jeste na cyklobazaru videl Marin Team Issue a GF Big Sur AC DC,tak vaham dal:) u GF se mi ale moc nelibi ty karbon. zadni savle.

      0 0
      • smallbrother  

        Marin není taková tuctovka jako Spešl. Rámy od nich se mi vždycky libily.

        15 tisíc za hliníkovej rám je fakt moc, v karbonu by to byla jiná.

        Btw: na fulla jsi nemyslel?

         
        0 0
        • kolda  

          covece,ani ne. zatim mi vyhovuje HT. mel jsem kdysi Missiona, dobry, ale HT zatim lepsi.

          co mas ty v merku,az pujdes do upgrejdu?

            
          0 0
          • smallbrother  

            …vůbec nevím, možná vzhledem k tomu co teď najedu by to mohl být i nějakej lehkej HT. :)

            Letos to ještě řešit nebudu, možná podle nálady najaře, ale spíš na něm ještě vydržim, začíná z toho být docela pěkný retro. :)

            0 0
    • Gorgov  

      jinak bych sel uplne do neceho jinyho, ale asi zas za jiny penize, jinak tyhle ramy poslouzi dobre.

      0 0
    • vitan  

      co RB CRR nebo něco od Duratecu?

      0 0
    • grafik  

      trek se mi nelíbí, pokud tě to táhne k S tak ho ber, přece si nechceš po nákupu „hlavou“ říkat že jsi udělal blbě a že to není ono  … jednou si můžeš pořídit pořádný bike tak proč ne …  já se pomalu a polehounku taky poohlížím po rámu a nové sestavě, velmi předběžně to vidím na orbeu

      0 0
      • kolda  

        no, zrovna ram bych kupoval hlavou:) tu orbeu chces v karbonu? ja jsem uvazoval o karb. corratecu,ale to je cenove jina liga. kupoval jsem ted auto a prisly i jine neplanovane vydaje, takze vyplaznout 30 koliku za ram ted nemuzu.

        0 0
        • grafik  

          viděl jsem ho poprvé v sobotu na závodech v al a docela bomba, cenové rozpětí těchto rámů neznám – zatím jsem neměl důvod to zjišťovat, ale pokud se mi bude líbit i po příští sezóně a bude cenově dostupný tak je velká pravděpodobnost že se o něj budu velmi intezivně zajímat, pokud se teda nevytasí sup s nějakou velmi líbivou chrtí novinkou nebo poslední varianta je, že domrtě dojezdím současného supa, který mi maximálně vyhovuje, corratec se mi líbí taky ale nedovedu si představit, že bych na tomto rámu jezdil 300. flek na 50km buřině -  to je rám pro světovou xtraligu …

          0 0
          • McBlacky  

            ten dodatek na konec je moc hezkej :)

             
            0 0
          • kolda  

            co si budem vykladat, na 300 flek na burine ti staci kolo za 20tis max.

            takze takhle bych neuvazoval. jinak zitra se jedu podivat na GF big sur.mel bych ho velice levne,zbyle penize se daji nastrkat jinam.

            0 0
            • smallbrother  

              …neblázni, GF jsou kola pro gaye. :)

              0 0
              • kolda  

                covece, ted jsi me nahlodal:) ja si rikal, proc na nem jezdi Medviedok.

                no,uvidim

                0 0
              • kolda  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
              • kolda  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
              • kolda  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
              • kolda  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
              • kolda  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
              • kolda  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
    • Marry  

      za 15000 bych si koupil Karbonovyho No Sainta MaxAri …1.1kg … jinak radeji toho treka…15000 za spesla je fakt moc.

      0 0
      • Hnoj  

        Za 15K maxari? to by mě teda zajímalo kde… Leda s nápisem SPYDER…

        0 0
    • Jenca  

      tento spesl v m5 je pomerne tezky

      0 0
      • glen  

        kolik váží Sm5 v 18",  8500 má podle fotky tady někde 1,688

        0 0
        • siafu  

          to netuším, ale starší verze rámu ještě s čepy na véčka měla v 15.5" 1598 g, takže pochybuju, že by se model 09 v 18" dostal pod 1600 g (i když možné je vše:)

          no a za tu cenu, co za to Specialized chce, raději už asi vemu Progress Team SL ze scandia

          0 0
    • kolda  

      takze nakonec GF Big Sur. dik za rady.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Nevím, kam líp do nasadit a nechce se mi zakládat další téma.

      Jakej je podle vás tady zatím nejlepší HT rám NE-uhlíkovej?

      Klidně napište i více preferovaných a zajímá mě především nej rám na HT XC. Top class, maximální tuhost, odolnost a nízká váha. Hliník, dural, titan..

      0 0
    • Kedarr  

      za sebe bych asi zkusil spešla…protože jsem jezdil 8500, nebyl špatněj, ale teď jsem přešel na karbon a to je úplně někde jinde po všech stránkách, takže ze zvědavosti spešla..ale myslím si , že to bude podobný s tím hliníkem..:)

      0 0
      • Ricci  

        jj a hlavne S-Worksa nema kazdy ako Treka 8500 :-)

        0 0
        • Evilcleaner  

          no HLAVNĚ si myslím že za ty peníze co chtěljí za s-workse se dá koupit nějaká kultovní garážovka, kterou nemá skoro nikdo;)

          0 0
          • Marccoo  

            dej důkaz,za 15litrů asi jich moc nekoupíš.

            0 0
          • Smazaný účet  

            já si HLAVNĚ myslím, že toho spešl na poli HT rámů ani nemá co nabídnout. prakticky mají jeden rám.

            tohle vlákno sem oživil kvůli top ne-uhlíkovým HT rámům, takže taky spešl nezaboduje.

            0 0
            • roud  

              a ten jejich rám neni top ?

              0 0
              • Smazaný účet  

                není. patří k top své cenové kategorie, ne absolutní špičce mezi HT rámy. výš jsou zmíněný titany za víc než dvojnásobný ceny s nesrovnatelnou tuhostí a hmotností.

                0 0
                • Greyhound  

                  Zmíněné titany jsou na absolutní špičce akorát cenou a exkluzivitou, nikoliv v poměru váha/tuhost – tam těžko můžou konkurovat top karbonovejm rámům. A nemyslím, že špičkový hliníkový rámy by byly oproti těm titanovejm významně horší v nějakym parametru kromě životnosti.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    když k tomu přičtu životnost, tak nemůžu na karbon ani pomyslet.

                    a pokud mi někdo nabídne top hliník nebo top titan, tak váhat nebudu :)

                    0 0
                    • Marccoo  

                      Tím chceš říct,že carbom má nižší životnost než hliník?

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        nevim jak hliník, ale než titan určitě.

                        já se musím přiznat, že mám uhlo-fobii, tenhle materiál se mi prostě na rámech ekluje. radši bych titan nebo pořádnou hlínu, pokud bych šetřil.

                        0 0
                        • roud  

                          myslim že karbon bude mít ale největší životnost ze všech těhle materiálů co že na něj máš takovou averzi ?

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            chápejme životnost jako odolnost proti prasklinám, nárazům a tlakům ať standardním, tak i v bočních rázech.

                            mozek mi prostě nedovolí přijmout fakt, že by stmelovaná spletenina mohla být bezpečnější a odolnější než ekvivalentní kovová alternativa.

                            možná je na vině charakter materiálu, kterej má ostrou hranici deformace.

                            0 0
                              • Smazaný účet  

                                není to ani tak averze, jako spíš xenofobie:)

                                já viděl nějaký ty videa, kde přejíždí autem a lámou právě karbon, hliník a titan. dost možná irelevnatní video, kdy nevím, co je to přesně za trubky, ale hlodá to.

                                při těchhle svěrákových a kladivových testech hlavně nevíš, co ti to udělá uvnitř struktury vláken.

                                0 0
                                • roud  

                                  tak jako tak pochybuju že pokud nenarveš nákej strom nebo tak něco tak nemáš šanci dát rámu takovej čoud a nevidim jedinej důvod proč se bát carbonu je to hodně o zpracování…

                                  0 0
                                • Kedarr  

                                  no musím říct že se karbonu vůbec nebojím navíc jsem přešel top elite od Treku a to je jiný kafe..:)

                                  0 0
                          • Greyhound  

                            Teoreticky bude mít největší životnost titan, ten má totiž jako materiál tu specifickou vlastnost, že až do určité hranice je schopen snášet zatížení neomezeně dlouho. Teoreticky je proto při běžném použití (pokud není mechanicky poškozen nebo překročena ta hranice) titanový rám nesmrtelný, oproti tomu i malé zatížení hliníku způsobuje nepatré změny v jeho struktuře až…jednoho dne praskne. Pro karbon to platí zřejmě také, i když bych si tipnul v podstatně menší míře, nevím, nejsem odborník.

                            V praxi ovšem kvalitní hliníkový rám zpravidla zestárne dřív morálně než fyzicky, titanovej můžeš načnout při první vyjížďce o šutr a životnosti karbonu bych se taky vůbec nebál.

                            0 0
                            • Kedarr  

                              už jsem viděl prasklej Morati a ne ve svárek, ale podélně na materiálu..tak nevím..myslí že únava nebo kaz, těžko říct.:)

                              0 0
                    • Greyhound  

                      Pro zajímavost a podporu svého tvrzení si dovolím připojit tabulku z testu titanových HT (německý Bike 12/07) kde porovnali laboratorní hodnoty vybraných rámů z jednotlivých materiálů.

                      Jejich závěr je takový, že titanové rámy z hlediska funkčních parametrů (váha, tuhost, komfort) nejsou ničím výjimečné (až na tu očekávanou životnost) a že jejich koupě je proto za tu cenu primárně srdeční záležitost. Poslední věta testu je proto parafráze reklamy na luxusní hodinky a píšou „Titanový rám člověk nevlastní, pouze o něj pečuje pro další generace“ :-D

                      0 0
                    • kubad  

                      ozvi se me na mejl co mam v profilu nebo na ICQ

                      0 0
                • ememem  

                  jestli si myslis ze titan je to v tuhosti alebo pomere hmotnost/tuhost si dost na omyle.

                  0 0
                • Gorgov  

                  neřekl bych nesrovnatelně, ten titan bude jen o něco málo težší a o něco málo měně tuhý.

                  0 0
    • kcvalin  

      Nedavno jsem koukal na stranky duratec a oni maj nejlevnejsi ram za cca 15000kc. Sice je to vcetne unikatni geometrie a barvy atd., ale i tak me to prijde dost prave ve srovnani konkurence treku a specialized. Nehlede na to, ze duratec tam ma neco i za cca 25000kc. Co si o tom myslite? Dostanete za sve penize poradnej vyrobek?

      0 0
      • siafu  

        tak ještě akceptovatelný ohledně ceny mi přijde ten Trek 8500, Duratec i Specialized M5 Team je pro mě cenově mimo. V cenové relaci jako je Duratec Sonix CX4 by volba padla spíš na rám ze scandia Progress Team SL (cca 17 tis. Kč) – hmotnost bude určitě nižší a geometrie mi je asi bližší než co má Spesl nebo Duratec… jinak doufám, že do budoucna vyjde rovnou karbonový rám xD

        0 0
      • Kedarr  

        jezdil jsem durateca před 10 lety..a musím říct, že rámy byli fakt dost tuhý..ale absolutně nic víc..:)al 7020 používají dodnes akorát že odlehčují..a koukal jsem že používají i karbon..ceny docela vysoké, ale všechno je to pravá česká práce..spešl a trek svoje al rámy dělájí na Taiwanu.

        0 0
        • Hornet  

          Dolezitejsie bude ako je vyrobeny ram , nez kto ho vyrobil.

          0 0
          • Kedarr  

            já neříkám, že rám je kvalitní podle toho kde je vyrobený, ale že ceny odpovídají podle toho kdo na nich pracuje..takže v Česku to bude asi dražší než na Taiwanu..:)

            musíš si číst návaznost..

            0 0
            • Hornet  

              jasnačka :-), to predtym som cital uz skor…takze som to pochopil trochu inac ako si to myslel ty :-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.