• Trollix

    Ano , po několikáté stejné téma , chápu.

    Ale k mému dotazu – chci HT do 30 000 , 29´´ ku .

    Jediný rozdíl mezi ostatními dotazy bude to že ho chci na závodění…chápu že kolo za 30 000 na závody asi nebude nic extra ale s něčím začít musím…Samozřejmě na něm musím i trénovat ale prostě bych chtěl něco trochu lepšího než to co mám aktuálně…Otázka je taková ..má cenu shánět low karbon s tím že postupně obměním komponenty jak budou odpadávat nebo jít rovnou do lepšího hliníku ?

    Takže moje představa je taková : ,Chrtí´´ HT s dobrou vahou a co nejlepším poměrem c/v.

    Bude lepší v tomto případě shánět celé kolo nebo stavba ? Nevím v jak moc velké míře zdejší stavitelé stavějí kola určená spíš na závodní využití..:) Hledal jsem i v modelech 2015 tam je to celekm slušnější ale člověk neobjeví všechno..:/

    Kandidáti:

    http://www.cube-bikes.cz/?…

    Zdá se mi hodně dobře osazenej ale strašně težkej…13 kg to se mi něják nezdá..

    https://www.hupnakolo.cz/…30-29er-2015

    Líbí se mi karbon…bohužel zbytek není už tak přívětivý…

    http://www.mojekolo.cz/…9-black-2016

    I přes horší osazení lehčí než Cube…

    Pak jsem koukal i na Felty , Canyony , Ghosty,Focusy atd atd a už se mi z toho začíná dělat v hlavě pěknej bordel , ale nějak se s tím poperu

    Tak prosím perte do mě návrhy ať se nenudím :) díky.

    0 0
    • Chlebovnik  

      Na RB jsi nekoukal? Nebo za 30k se dá i něco postavit, třeba na rámu Werk Pokud na to nespěcháš, tak na novém 1×11 SLX a s Epiconem by to mohlo mít kolem 12 kg. Časem z toho můžeš udělat dvojku nebo zimáka.

      0 0
      • Evilcleaner  

        to s tím werkem asi nebylo myšleno moc vážně, že? rám který má 2,5kg a není tak tuhý jako hliník o 800g lehčí, to je rada se závodním kolem jak noha, stejně tak čekat čtyři měsíce než bude dostupná SLX sada.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Proto taky píšu „pokud nespěcháš“.

          Já osobně bych v téhle ceně šel do Werku mnohem radši než do sériovky jako RM/Cube apod. Rám je možná o 800 g těžší, ale výhodou je, že zbytek komponentů si osadím podle sebe a ušetřím tak hmotnost jinde. Navíc si můžu upravit geometrii podle přání.

          Ale RB-čko (CRR 290) mi přijde ještě vhodnější, proto jsem ho zmínil na začátku.

          0 0
          • Evilcleaner  

            sám s werkem zkušenost nemám, ale podle ohlasů místních uživatelů si sice můžeš navolit vlastní geometrii, ale to ještě nemusí znamenat, že ji dostane. no a rb je sice super, ale za 30 tisíc dostane model Base na deorku. proti deore sadě nic nemám, nicméně jeho priority jsou někde jinde. RB je sice krásné, supertuhé, dobrá geo, dobrý lak, ale lehké není, zato je dost drahé.

            0 0
            • Prazak0  

              Sám jsem nad werkem přemýšlel, ale to není rám z CrMo oceli, ale HiTen, teda lepší uhlíkatá ocel. O malinko dražší je rám od Bareše, kde v nejlevnější verzi to je CrMo ocel z nezeslabovaných trubek. Geometrii si tam jde zvolit taky.

              0 0
    • Evilcleaner  

      na karbon bych se vysral (pokud teda karbon do 30 neznamená limit 40 tisíc), začal bych od rámu – nevím jaké máš tělesné proporce, ale hádám, že chceš natažený posed, takže spousta možností se tím vyřadí hned na začátku. vidlici bych volil určitě s pevnou osou, tady to vede na nějaký epixon nebo axon, sadu asi komplet SLX 2×10 a zbytek bych natlačil do zapletených kol a plášťů, tam v téhle cenové kategorii můžeš udělat největší rozdíl. takhle bych nad kolem za 30 uvažoval já.

      0 0
      • Trollix  

        Jo ! Takhle něják jsem to potřeboval slyšet…takže to spíš vypadá na stavbu abych tak něják nadiktoval a domluvil se co potřebuju že ?

        Jinak proporce 177cm , nohy bych musel změřit..:D

        0 0
        • Erknold  

          a třeba nějaký stavitel někde vyštrachá použitelný karbonový rám za super cenu. I kdyby ses měl pak spokojit „jen“ s deore. Abys měl ten pocit pevnosti pod nohama, jak tu lidi píšou na „kroutící“ se hliníky.

          0 0
    • Trollix  

      Ještě přidám tohle… http://www.sportmen.cz/…00Kc/d19982/

      Váha 10,7 se mi dost líbí …vypadá to lákavě ale je to model 2014 tak aby nebyly problémy s tím…uplně dole píší že se nemáme bát zeptat na nižší cenu že ji dají…takže bych se třeba pod 30 dostal ?

      0 0
      • Sindy  

        Tohle bych teda nebral. Sice karbon, ale vidle s 30mm nohama, úplně nejzákladnější hydry od shimana, ty zapl. kola (nevím nevím) a tak se da pokračovat…

        0 0
        • Trollix  

          No , já právě nevím jestli pro mě bude mít větší přínos to že budu mít karbon rám na kterém budu postupně vylepšovat komponenty jak budou odcházet nebo mít rovnou hliník s lepšími komponenty…:/

          A vážně je takový rozdíl jestli jsou ty nohy 30 nebo 32 mm ? Doteď jsem měl totiž pružinovou XCM takže posun by to byl stejně…

          0 0
          • Sindy  

            Já bych teda bral hliník vsema deseti (nezdá se mi, ze karbon v téhle cenové relaci je kromě hmotnosti nějak extra lepší). Jinak ta vidle pruzi úplně v pohodě, ale ma RU a ty užší nohy ⇒ bude se kroutit

            0 0
      • Evilcleaner  

        no já ti nevím pressfit střed už lupat nebude, ale ta vidlice má jen 30 mm nohy a rychloupínák, zvaž to sám no. kupovat kolo s tím že bys měnil výhledově vidlici je hovadina. jinak tam do očí bijou ještě brzdy, ale ty vyměnit není taková pálka /v budoucnu/

        zkus se zeptat na tu cenu, byl bych dost překvapený, kdyby ti to dalí za 30. a osobně si myslím že jako první věc vyměníš pláště, pokud teda nebudeš jezdit jen po suchém a tvrdém.

        0 0
    • ALLforBIKE  

      za 30 tis už by se dalo vymyslet něco zajímavého i na ty závody

      0 0
      • Trollix  

        To jsem rád :) ale co ?

        0 0
        • scota  

          http://www.rb-bike.cz/…crr-290-base

          akorát to chce dát závodní gumy např. Scylly, nebo X-king.

          0 0
          • Trollix  

            Hodně jsem o RB četl na foru ale mám z toho smíšené dojmy…na jednu stranu jsou hodně chválený od lidí ale na druhou stranu se mě osobně moc nelíbí…navíc jak tak koukám na to RB v odkazu, v čem je lepší nežli třeba ten karbon Sup co jsem postoval …ten Sup je údajně o 2,4 kg lehčí za stejnou cenu pokud by ho slevili aspoň na 30…

            Vím že RB by měly být hodně tuhý ale zas se mi nezdaj moc ,,závodní´´ prosím berte to s rezervou a klidně mi to vyvraťte klidně se nechám přesvědčit :)

            0 0
            • Evilcleaner  

              tak rb určitě snese bez problémů závodní použití, má krátkou zadní stavbu a je poměrně dlouhé – je ale pravda, že se většinou závodí na jiných rámech /myslím tím lidi, kteří jsou každý víkend na závodech, ne hobíka co si projede pět maratonů za rok/ a řekl bych, že tak tomu je z jednoduchého důvodu – obvykle za každým týmem stojí nějaký obchod/dovozce/znač­ka kol… takže se nakupuje vybavení manšaftu za jiné peníze. RB žádný XC závodní tým nepodporuje /co teda vím/.

              0 0
            • Esi  

              Ten SUP má naprosto základní brzdy( za tím čísle se skrývá řada ACERA), DEORE už j v pohodě. těžko říct jak velké bláto bude ten rám, u RB máš jistotu že rám vydrží skoro všechno, má pevné osy vpředu i vzadu to se na závodění taky počítá kvůli tuhosti, ta vidlice na SUPovi je tak na turistiku. U RB bych jen vyměnil pláště za scyly, ty co jsou tam jako základ jsou neskutečně těžké, konfigurátor říká že ušetříš 700g když dáš scylu na místo Ocelotu tak že rozdíl mezi RB a SUPem je 1,7kg při velikosti M. Na předku není scyla nic moc celkem hodně klouže už při náznaku bláta. Za mě RB ale jsem zaujatej mám loňské HT CRR 290

              0 0
              • scota  

                RB má pevné osy a komplet Deore, navíc lze konfiguraci skoro libovolně změnit.

                0 0
                • Esi  

                  Tak jeden z nás by si měl poposednout, buď jsem to blbě napsal nebo ty přečetl, samozřejmě že má RB pevné osy je na DEORE (ve verzi BASE) :-) Ten SUP je k ničemu, tak maximálně můžeš machrovat že máš karbon, tak na 3 závodě se to rozpadne. Tak že ať je to jednoznačné, za mě RB pokud je limit 30 tak verze BASE s výměnou plášťů za scylu, ideálně nechat vzadu scylu a tu co bude v předu sundat a dát tam IKON.

                  0 0
    • rockab  

      Pises ze Cube je strasne tezke. Mrkni na lonsky model. Problem Cube je, ze ma treba hodne tezke zakladni plaste a duse. Kdyz vymenis po sjeti plastne a das lehci duse, neni problem stazit 0,5–0,7 kg. To ja jen tak, jestli patris mezi gramare :-D Pak pozor na udavani hmostnosti u urcitych velikosti ramu, je to zavadejici.

      0 0
      • novas752  

        Jo na to bacha, někdo to váží v S bez pedálů, někdo v M s pedály atd.

        0 0
        • Esi  

          přesně, váhy udávané výrobci bych nebral moc vážně pokud nebudou udávat hmotnost pro jednotlivé velikosti, třeba u RB je podle konfigurátoru rozdíl mezi M a L 200g potom každá další velikost + 100g. Bohužel u většiny kol se na stránkách výrobce vůbec nedozvíš pro jakou velikost je váha udávaná a jestli to kolo opravdu někdo zvážil a nebo je to jen součet hmotností jednotlivých komponent které pro ně udává výrobce.

          0 0
      • mivan  

        Už jsem to psal v několik tématech, řešil jsem kolo (né teda závodní) ale v co nejlepší specifikaci okolo 25 000. Myslím že v ceně do 30 000 to nikdy nebude závodní speciál.

        Nakonec jsem koupil z ohledem na budoucnost kolo s pevnejma osama za to s trochu horším osazením.

        koupil jsem Focus Black Forest 29R 4.0 2015 za 23 999kč

        http://www.bradsky.cz/…-p-9372.html

        • kolo má slabou vidlici a brzdy.

        Hnedka co mě kolo přišlo jsem vidlici prodal a koupil Epicona.

        Celkově tak kolo vyšlo na 26 000 což mě příjde paráda, u tebe by bylo asi potřeba ještě vyměnít brzdy, protože ty fakt nejsou žádná sláva. Ale brzdy SLX – XT je cena kolem 3000. Takže by si pořád byl do 30 000 celkově jak chceš.

        0 0
        • THORX  

          Jak to myslíš slabou vidlici mám ji taky tak budu rád za postřehy.

          0 0
          • mivan  

            Ta XC32 je asi jedna z typově nenižších vidlic od RS, jednak je těžká cca 2300g ale hlavně co do pružení mě neuchvátila, takže jsem ji s doplatkem 2000 vyměnil za Epicona, který mě sedí víc a je o 700g lehčí. Další věc zjistil sem že mě vadí ovládání vidlice z řidítek, takže jsme epicona koupil s ovládáním z vidlice.

            0 0
            • THORX  

              Mám ovládání z vidlice 700g by se hodilo dolů :)

              0 0
            • ALLforBIKE  

              Epicon/ Epixon váží cca 1905 g, tzn. když ut tak 400g – v reálu to bude asi o něco méně

              0 0
              • scota  

                Závodní vidlice je spíš Axon a Reba ale to jsem cenově někde jinde protože tyto vidlice stojí dle provedení kolem 10k.

                0 0
              • MlokCZ  

                Kde by Epixon vzal 1905g? Teď jsem zrovna vážil 29" Aurona včetně 15mm osy a včetně ježka a měl 1940g. Tedy ještě o pár gramů méně než je udáváno (také ale už měl říznutý krk).

                Epixon má udáváno dle verze 1700g nebo 1800g a v reálu to bude ± sedět. 29" Epicon má také verzi, která má 1700g.

                mivan bude mít 26" verzi, takže ta může být ještě o pár gramů lehčí.

                Pak jsem tu vyhrabal jeden test vidlic 2012. A už tam byl převážený 29" Epicon 1753g (tedy reálná hmotnost).

                A na přiloženém obrázku další dva Epicony náhodně z netu, to budou nejspíš 26tkové a jsou dost pod 1700g.

                0 0
                • ALLforBIKE  

                  pokud 26ka tak OK. Já měl teď 2 epixony 29er a s pevnou a neřízlým krkem měly měly někde kolem 1890g v průměru. – když jsem k tomu dal ještě lock na řidítka byl jsem na cca 1900g.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Z toho testu je převážený Epicon 29".

                    29" Epixony jsou v různých verzích. Těžší verze má delší vnitřnosti a jde až na 130mm zdvihu. Lehčí verze jde max na 120mm a je o 100g lehčí.

                    Na HT nemá smysl dávat tu těžší verzi, když bude stejně jen na 100mm zdvihu.

                    Neříznutý krk se na kolo také nedává.

                    0 0
                  • Esi  

                    když si na stránkách RB odebereš z kola Epikona tak ti odepíší 1790g, předpokládám že je to váha včetně ježka a ovládání z řídítek tak že bych spíš věřil těm 1700g ale zváženou jí nemám

                    0 0
                  • Evilcleaner  

                    je to tak jak píšeš

                    0 0
    • Trollix  

      No dobře …zatím jsem teda pochopil že na závody se mi budou spíš hodit určité věci a ostatní mohou být ošizené a bude to lepší než aby to bylo ,,tak něják vyrovnané´´ chápu to dobře ? Takže se spíš zaměřit na

      1. Vidlici – dobrá by byla asi reba ale za tu cenu tam asi nebude – případně jaké vidlice jsou ještě ,,lepší na závody´´ ?
      2. Pevné osy – jak se v popisu kola označují pevné osy ? abych je případně při vybírání poznal…
      3. Kola – tak v těch se absolutně nevyznám ale asi by měli bejt lehký..:D
      4. Sada asi nemusí být uplně nejvyšší – tam jde jen o váhu že ?

      Za případné další postřehy a rady děkuji..jde mi z toho čím dál tim víc hlava kolem :D

      0 0
      • Tydlii  

        pokud zvolis hlinikovy ram neni reba problem :) mrkni se do meho profilu – za 30 reba, slx/xt … zadni pevna osa neni, ale pukud si matne vzpominam byla moznost u nekoho stavet i na ramu rb crr a ten ji ma ;)

        0 0
      • Esi  

        myslím že když oslovíš místní stavitele tak 30 už ti budou schopni nabídnout zajímavé kolo, osobně bych jako sadu vzal klidně komplet DEORE a peníze co ušetříš proti SLX o to koupil lepší kola. Tady RB je celkem vyvážené kolo za 30, jen pláště nestojí za nic máš tam i označení pro pevné osy přední má pro XC 15mm zadní 12mm. Nevnucuju RB když jsi psal že se ti nelíbí, stavitel ti pravděpodobně nabídne levnější rám tak že by ti mohlo zbejt víc peněz na to ostatní

        0 0
      • novas752  
        1. U popisu předního kola – náboje, nebo vidlice bude někde číslo 15 a u zadního náboje nebo rámu číslo 12. – je to průměr osy. nebo tam bude nekde „thru axle“
        0 0
    • zdenek007  

      Ahoj, řešil jsem teď stejný výběr pro kolegu. Vyšla mi nakonec tato kola:

      http://www.cyklonemcik.cz/…-elite9-2016

      http://www.cyklonemcik.cz/…-rascal-2016

      https://www.canyon.com/…6-9-wmn.html

      Určitě bych řešil jen hliník. U Němčíka ted, pokud jsem to správně pochopil, dávají XT jako bonus…U canyonu bych nechtěl 3-převodník. Osobně se mi nejvíce líbí Pells.

      0 0
      • Trollix  

        Jooo..tak ten Pells se mi taky hodně libí…zařazen ke kandidátům :D

        0 0
        • erlus  

          Pár dnů zpět jsem řešil koupi HT do 30 000,– v obdobném vlákně zde na fóru, nakonec jsem také skončil u p.Němčíka s kterým jsem se dohodl na takto upraveném kole za rovných 30 000,–

          Kolo Focus WHISTLER EVO 29" XT 10 2016–998628

          RÁM:MTB Sport, alloy

          VIDLICE:Fox 32 Float FIT4, Performance, 100 mm, 9 mm QR

          PŘEHAZOVAČKA: Shimano XT 10

          PŘESMYKAČ: Shimano XT 10

          ŘAZENÍ: Shimano XT 10

          KAZETA: Shimano XT 10 (11–34, 11–36)

          PŘEVODNÍK:Shimano XT 785 integrovaná osa 2×10

          NÁBOJE:Shimano XT

          BRZDY:Shimano XT 785

          BRZDOVÉ PÁKY:Shimano XT 785

          BRZDOVÉ KOTOUČE:Shimano Smrt68 SLX 160,180 mm

          ŘÍZENÍ: Focus

          SEDLOVKA: Concept 31,6

          SEDLO:Concept

          PŘEDSTAVEC:Concept al 31,8 al

          ŘIDÍTKA: Concept al OV 680mm

          ŘETĚZ: Shimano HG54 10speed

          PLÁŠTĚ: Continental X-King 2.2

          DUŠE:Rubena FV

          RÁFKY:Remerx Hurry 29

          DRÁTY:černé pozink

          MADLA:Concept

          VÁHA: 11,6 kg

          Kolo jsem si byl dnes vyzvednout v Praze a hned ho byl zajet 50ti kylometry a naprostá spokojenost jak vše funguje, nutno podotknout, že jsem po technické stránce cyklo komponentů naprostý laik a šel jsem cestou logické úvahy, že když bude vše XT a vidlice v hodnotě 19 000,– budu mít spolehlivé kolo.

          To jestli by se hodilo na závody nedokážu posoudit – nechám na Vás.

          Aloha

          0 0
      • Sindy  

        Ad pells – recon silver je dost těžkej a ne moc dobrej. A na dámským Canyonu bych taky nechtěl jezdit ( i když je rozdíl jen barvy, sedlo, …) ;))

        Z tehle 3 bych bral CTM.

        0 0
    • Trollix  

      Zdravím…pořád vybírám ale přišla mi do rukou nabídka : http://www.cyklonemcik.cz/…t-90-29-2016 se slevou…zdá se mi že to kolo je celkem OK …výbavou jakž takž , pevná osa , jen ta vidlice…v případě koupě mám nechat recona nebo se pokusit domluvit Rebu nebo nějákou jinou vidlici…? A ještě..nevíte kolik tohle kolo váží ? Vím že to není až zas tak super kolo , že za tu cenu bych mohl mít lepší ale láká mě to protože mám prodejce RM asi 10 km od domu – a je to nejbližší servis v okolí takže v tomhle ohledu by to bylo super…

      0 0
      • Erknold  

        jen skromný dotaz, k čemu je ti prodejce RM za rohem, když to kolo je stejně odjinud? Komponenty jsou Shimano a Rock Shox. RM je pouze rám, zbytek je běžná konfekce, kterou umí každý servis. Když ti bude chtít prodejce zatopit, tak tě pošle k šípku s tím, že servisuje jen kola prodaná u něj. No a pokud je normální, tak je mu jedno, jaká je nálepka na rámu a servisuje cokoli, za co zaplatíš.

        0 0
      • Evilcleaner  

        otázka jaká je sleva, za 33 tisíc mi to přijde docela o ničem. jinak prodejce RM tě uvidí s kolem odjinud stejně rád jako s libovolným jiným kolem nekoupeným u něj. jestli chceš mít servis blízko baráku, tak bych především zkusil řešit kolo tam ;)

        0 0
      • bobo17  

        Přijde mi min. o jeden level horší než tady 12.5.2016 popisoval „erlus“ a přitom je to ještě o trochu dražší a od stejného prodejce.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.