• zefl

    Ahoj premyslim o vyberu AM kola dost se mi libi

    META HT AM

    https://www.commencal-store.co.uk/…-c2x19822485

    Djambo

    http://www.ns-bikes.com/…2,97,pl.html

    On one 456

    https://www.on-one.co.uk/…bikes/45650b

    nejvetsi problem je ze tyhle kola nejsou nikde v CR skladem a nedaji se vyzkouset merim 180 cm to je nekde na hrane velikosti ramu M/L.

    Zamlouva se Vam jeste nejaky podobny bike nebo by jste sli do jednoho z nich diky.

    ocel/hlinik to je taky otazka

    jeste cena by mohla byt kolem 30t

    • zefl  

      vsechno by to bylo na objednavku vite jak se to da resit, jestli je lepsi od vyrobce nebo nekde v nemecku videl jsem jen dopravu pres DHL

      • Atilla  

        Dle mě na trail HT jen 29", nebo plusko. Koukni ke mě do profilu mám tam NS Jumbo na 29" v Mku(182cm) a pomalu dávám do kupy zadní kolo na 27,5 plus 2,8" s minionem. Měl jsem 26" HT(taky v profilu) a 29" je o kus jinde.

        • zefl  

          Djambo je hezky, idealne by bylo mit na nej dvoje kola 29 na delsi vylety mirnejsi teren, 27,5 na nejaky jezdeni v terenu. Se 182cm na M ram jsi v pohode?

          • Atilla  

            úplně. Na Extra kudlu by to třeba chtělo na reach o 1–2 cm delší, ale je to HT a nakonec začne tak i tak drncat a takhle je to hravé a skákavé.

    • nomecz  

      Podivej se jeste na meridu BigTrail, docela me to kolo prekvapilo

    • kadas152  

      Commencal se v Cechach da bez problemu sehnat.

      Dovazi Kamil Tatarkovic – FDF bikeshop

      Meta HT AM – http://www.fdfbikeshop.cz/…-black-2017/

      Aktualne zadnou nema skladem, ale verim, ze se na testovani nekdy urcite sehnat da…

      A urcite poradi s vyberem velikosti.

      • Atilla  

        Zase je to jen 27,5 …

      • zefl  

        Psal jsem mu a nema ani ten nizsi model skladem takze na vyzkouseni to nebude, psal ze bude lepsi v L velikosti

        Nicméně pro Vaši výšku bych o velikosti M nepřemýšlel a bral bych rovnou L. Osobně měřím 177cm a bral bych L, protože je u hardtailu mají o trochu kratší horní rámovou trubku v porovnání s celoodpruženým kolem (pokud se bavíme o modelech 2017).

        • Atilla  

          Zase sedlová trubka v Lku 490mm, to nechceš(nebo já aspoň ne). A ten reach je furt kraťoučký. Záleží taky jak jezdíš, ale s mím nastavením vidlice na Ht bych tak 3cm zdvihu nevyužil

          • zefl  

            myslis tim ze je tam 160 mm je moc ?

            • Atilla  

              Osobně nemám rád, když se mi vidlice boří při přejíždění nerovnosti zadním kolem. Tak foukám víc abych tohle eliminoval a těch 130mm využiji, ale jezdím poměrně agresivně a sag mám cca 15%. Někomu to třeba nevadí a těch 160mm využije celých.

              • zefl  

                necham si poradit ja zas takovy odbornik nejsem na kole jsem mnoho nenajezdil, driv sem jezdil na motorce, vetsi chod vidlice by mel pobrat zas vetsi nerovnosti ne pokud je nastavena spravne tuhost

                • Atilla  

                  To ti sice pobere, ale ta nerovnost narazí do zadního kola a řidítka se ti proboří dolu. Nevím, mě ta meta přijde moderní jenom úhlem vidlice, jinak je to krátká a vysoká koza. Nejlépe pro tebe se na něčem svézt abys aspoň tušil jako geometrii rámu chceš a teprve pak vybíral.

              • Strakááč  

                taky mám sag tak 15% to je asi normální u skákaček na pevným rámu.. stejně mi přijde zbytečný, když předek zobě a zadek to všechno veme :D

    • blaza84  

      Akorát u Commencalu bych nebral sériovku, ale stavěl bych na rámu.

      Kdybych teď neměl kola vyřešená, tak asi koukám po té Meridě :)

      • zefl  

        Myslis ze seriovka u te Meridy je seriovka na tom lepe?

        • blaza84  

          No řekl bych, že celkově vzato, trochu jo. A má to teleskopku. Co je u Commencalu na výměnu z první, tak střed. A nejlíp i s klikami, a to za něco, co má ložiska vně domku.

          • blaza84  

            Taky mám Metu HT, rok 2016. Ten rám je, podle mě, super. Ale kupoval jsem taky (bohužel) jako sériovku, v podobné cenové relaci. Mám ho druhou sezonu a dost jsem ho během té doby musel upgradovat. (Zapl. kola, kliky+střed, šaltr). Dával jsem mu při ježdění trochu nažrat, ale ne nijak moc. Kazeta a střed šly na výměnu po měsíci, protože to byly shitovky. Měnil jsem i brzdy. Ale ty proto, že jsem chtěl. A přidal jsem teleskopku. Suma sumarum mě už vyšlo celkem draze :)

        • Atilla  

          Tak ta merida za 37tis je osazéním dle mě úpně někde jinde + dle mě lepší- delší geo

          • blaza84  

            Mně se na té Metě teda jezdí skvěle, a to jak nějaké vysokohorské přejezdy, tak lehčí lajny v parku. Rám není nejlehčí, ale vypadá, že by něco mohl vydržet. Je to trochu takovej dirťák :)

            • Atilla  

              Neříkám, že ne. Pro mě bych se svezl na pumtracku atd bych musel mít Mko kvůli ST a ten reach je 5cm kratší než na mém Mku, což už je fakt hodně. Na druhou stranu to může být tím, že mám kratší nohy a vyhovuje mi geo slack and down:)

              • MlokCZ  

                Mám průměrné nohy a extra krátké ruce, takže mi moderní geometrie moc nevyhovuje, už ty rámy začínají být moc dlouhé na mě.

                Ale i tak to Mko (akorát na výšku) s reach 388mm je krátké i na mě. I když ne o 5cm (jako to máš ty), ale tak o 2–3cm.

                Tedy aby byla ta goe pro někoho opravdu vhodná, tak by musel být ještě daleko větší extrém než já (typu extra dlouhé nohy + extra krátké ruce).

                • Atilla  

                  Je to tak i na mém 4× mám reach 410mm a to je megahravé kolo s ST 350mm

                  • Strakááč  

                    kámoš co jezdil na hornetu… na tom samým co máš ty.. prej je ten hornet hravej… ale půjčil si mojí quinnii a když se na tom projel, tak mi říkal, že by to taky chtěl, že na tom jde všechno snadno :D když jsem si pujčil já jeho horneta, tak se mi to zdálo divný.. rodla oproti mě strašně nizoučko… a nešlo se mi s tím tak pěkně na zadní… asi za to může že mám na guinnii: střed vysoko.. protože je to rám spíš na street s pevnou vidlou nebo tak s 80mm zdvihem.. má to reach 402mm a ST 300mm… CS to má 383mm ale doopravdy tam můžu teď mít po napnutí řetězu 388mm cca.. hravý to je fakt ohromně.. když vlezu na svojeho horáka, kterej má strašně dlouhou zadní stavbu, tak na tom se cokoliv přes zadní kolo dělá strašně špatně zvlášť kdžy jsem zvyknej na dirtíku jen lehce pošoupnout prdelí dozadu, přitom trochu houpnu nohama a už se to zvedá na zadek :D

                    ale je zas pravda, že teď jsem jinde, než dřív, když jsem si to na hornetu zkusil..

                    • Atilla  

                      Tak hornet je 4× kolo, pro to ta nízká hlava. Stačí vyšší řidítka + trochu komín a hned to jde na zadní lépe. Těch Dirt HT rámů jsem měl hafo od P3, cove, cannodale, pells, banshee, ctm, … a hornet mi sedl nejvíc. Nejsem na tom stísněný, ale zároveň je to hravé.

                      • Strakááč  

                        Jasny no.. hlava je nizsi.. ikdyz ne zas tak nizka.. mam na quinnii asi nižší.. ale rodla ty nejvyssi… takze to jde krasne na zadni :) myslim si, ze to bylo asi nezvykem tahat to mnohem vic dozadu.. si nedokazu predstavit, jak to maj na trialu ten dlouhej vysokej predstavec s vysokyma rodlama, to musi jit na zadni jak nic :)) jinak me se ten reach, co mam, libi strasne moc… takze ti verim, pokud mas delsi ruce, ze ten delsi reach bude lepsi.. ja ani nevim jak dlouhy co mam… neexistujou na to nahodou nejaky tabulky vzhledem k vysce postavy ??:)

                  • Strakááč  

                    jinak u horneta píšou reach 415mm :))

        • nomecz  

          ta merida je osazena naprosto v pohodě (800), není potřeba nic měnit co by tě omezovalo.

          Možná časem kola, protože jsou to trošku těžítka. Na danou cenu ale nadprůměr užitné hodnoty.

    • Pepe72  

      AM/HT bych stavěl to co atila- přední i zadní kolo veliké a zadek budeš mít jak v bavlnce a ta geo rámu super Ch-S 420 !

    • Kubiczech  

      S nižším zdvihem bych šel do 29", s vyšším jednoznačně 27,5". Na pluska bych se vykašlal, je to zbytečný tlumič vášně. Pokud nestačí pohodlí, tak ocel.

      • Strakááč  

        Ocel bych doporucil fakt kazdymu.. nechapu, ze to je fakt takovej rozdil.. s hlinikem to drnca jak bejk a na oceli to je mnohem lepsi :)

        • snílek  

          To je taková pověra, která rozhodně neplatí o každý oceli. Měl jsem ocelový pevňáky tvrdý jak šutr i jiný, krásně pohodlný.

          • Atilla  

            Hlavně ty velký kola dost mažou rozdíly

            • snílek  

              To jo, 29" ocelovej pevňák jsem měl půjčenej od kamaráda a bylo to skvělý. I když to byl zrovna ten typ oceli tvrdej jak šutr :)

          • Strakááč  

            By me zajimalo proc.. ja myslel ze je CrMo jako CrMo..

            asi to je ze silnejsich trubek sirsich vetsim prumerem nebo s hydroformingem kde to je tuzsi kdezto kulaty slaby trubky krasne pruzy a je to pohodlny.. to dava smysl ne ? ;)

            • Atilla  

              opět velký rozdíl mezi obč CrMo, nebo japonským sankem, které je tvrdé a to že hodně. Kup si někdy kvalitní BMX řidítka a zkus je uříznout a uvidíš.

              • Strakááč  

                Japonsky sanko je 1430?? Docela rad bych totto rozvedl a dozvedel se vic :)

                • k3nyL  

                  …dobrej autismus. Ocel fakt neni jedna ;) Jednotlive rozdily najdes ve strojirenskejch tabulkach… Tady mas zakladni znaceni dle CSN – pouziti a vlastnosi najdes v tech tabulkach. Jinak ta CSN 11418 / EN P265GH by mela byt ta 1340 http://www.svarbazar.cz/…showpage.php?… Samo to pak neni jen o mat, ale i o prurezu, profilovani, zeslabovani etc…

                  • Strakááč  

                    to že to je o profilování trubek a různýho zůžení v některých místech, jsem naznačil vejš.. ale měl jsem za to, že se standardně dává skoro všude CrMo ocel 4130 (předtím jsem se přemáčknul s číslama :D..)

            • snílek  

              Tvl, ty vždycky něco napíšeš jako danej fakt a vzápětí se ukáže, že o tom víš uplný kulový a žes „myslel“. Piš o tom, s čim máš vlastní zkušenost nebo si to aspoň někde nastuduj, nemusíš za každou cenu na všechno reagovat nějakym moudrem :)

              A ocel není jako ocel, existuje spousty typů oceli s různými poměry jejích složek, spousty různých úprav oceli, spousty různých tlouštěk stěn trubek a taky samozřejmě záleží na samotný konstrukci rámu.Tady si nastuduj třeba jen o Reynolds trubkách: http://www.reynoldstechnology.biz/…steel/s-953/

    • bezdratova.sprcha  

      Vyzdvihnu Onza Jackpot, ktera ma pri 150mm zdvihu a 27.5" kole hlavovku jenom 68 stupnu, takze tam v pohode jde dat vetsi zdvih nabo na predek 29" kolo.

      A je to ocelak. Prodava se i u nas, ale na objednavku.

    • zefl  

      asi vypada ze neco postavit na tom djambo ramu bude nejlepsi

    • zefl  

      A co rikate na Djambo v serii? dival jsem se ze jeste nekde se da sehnat 2017 a videl jsem i 2018 model ty uz jsou na 29 kolech a jeden je na 27,5''

      https://issuu.com/…nsbikes-2018

    • Pepe72  

      V čem je problem ? Vem ho a uvidíš . Víc rad asi nedostaneš.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.