• pema01

    Ahoj,

    vím, že mě asi ukamenujete, protože všichni řešíte výběr bicyklu do cca 40 000, nicméně já jsem chudý student, a tak volím méně než poloviční cenu – tedy cenový strop 18 000 Kč. Dosud vlastním asi 30 let staré kolo, které je celoocelové, při jízdě dře, vrže, řídítka uvnitř prasklé (koroze), no… prostě to není ono. Navíc na něm jezdil dříve můj táta (130 kg), takže při seřizování brzd jsem zjistil, že mám z Óčka osmičku, „upravil“ si převody tak, že nyní je to jako se v autě rozjíždět na trojku a další funkční převod je pětka (a to i do kopce, z čehož je řetěz značně unavený).

    Proto jsem se už asi v březnu rozhodl porozhlížet se po novém kole. Chtěl bych určitě horské (40% lesní stezky, 35% silnice, 20% cyklostezky, 5% různé). Samozřejmě na něm nebudu bejčit – žádný skoky, nic takovýho. Jenže při výběru jsem narazil v e-shopech na problém – vůbec se v tom nevyznám – vůbec nechápu ty parametry, když je samostatně googlím, tak z toho nic moc nevyleze…, proto si chci vyjasnit pár vlastností:

    1. rozdíl mezi 27,5'' a 29'' – 29'' je o něco těžší, ale má větší kola, lepší jízdní vlastnosti? jaké?
    2. Co jsou verze XC, LX…?
    3. Jaká značka? – já mám modrý DAKAR (asi nějaký no-name, nevím co se za dob minulých prodávalo), slyšel jsem ale o dobré značce MERIDA, Kellys nebo FOCUS, co vy na to?
    4. Proč nejmenované (SPORTISIMO, HERVIS :-) ) shopy nabízejí mnohem levnější kola než menší obchody? – je třeba se těch velkých bát? Co slevy – vyplatí se počkat? kdy začínají? jsou i nyní (rád bych v létě podnikl trek)?
    5. Jaký je rozdíl mezi Big.Nine a Big.Seven, poté 20-D, 40-D atd. – u Meridy?

    Jo abych nezapomněl: moje váha: 74kg; výška: 192 cm.

    Dám sem pár typů, které jsem zmerčil:

    http://www.cyklopoint.cz/…reen-18427d/

    http://www.sterba-kola.cz/…ck-lime-2016

    http://www.merida-bike.cz/…gnine-20-d-1

    http://www.sterba-kola.cz/…tion-29-2016

    http://www.sterba-kola.cz/…en-40-d-2016