horské kolo do 20 000, 27.5 vs 29

36 nepřečtených
  • Thomson10

    Zdravím, jelikož si chci pořídit nové kolo,tak píšu o radu zkušenějším. Mělo by to byt nějaké pevné MTB do 20 000. Jezdím většinou mírný terén a silnice. Také přemýšlím o velikosti kol asi 27.5 nebo 29 raději (v obchodě radí s ohledem na výšku 27.5), mám 175 cm,ročně najezdím tak ty 2000 km cca a spíše ty silnice. Docela se mi zalíbili tady tyto kola merida big 7 a scott aspect at uz 27.5 nebo 29 jestli mate nekdo zkušenost nahodou…díky za radu

    http://www.merida-bike.cz/…gseven-300-1

    http://www.nevix.cz/…016/d-36197/

    0 0
    • Fran7  

      Mírný terén a silnice za mě určitě 29", prodavači nevěř, zkus si to sám co ti sedne víc. Z těch dvou kol a vzhledem k ceně bych bral tu Meridu ve 29".

      0 0
    • novas752  

      Nejlíp uděláš když to vyzkoušíš. Obecně řečeno: 29" je stabilnější, má větší setrvačnost a větší prostupnost terénem. 27,5" je taková živější, hravější. Takže pokud si na kole chceš hrát v terénu, ber 27,5", pokud spíš nahánět kilometry po lepších cestách, 29" bude lepší volbou (navíc na čistě silniční ježdění na to můžeš koupit krosový pláště – rozměry ráfku jsou u 29" kol stejný jako pro trekový).

      Ten Scott je osazenim tragickej a Merida by taky mohla být lepší.

      0 0
    • Thomson10  

      Supr diky borci…jelikož se chci fakt spíš ten mírný teren a nahanět km na silnicich tak pujdu do těch 29" nejspíš.

      A zvolím asi tu Meridu big nine :)

      0 0
    • BB  

      Jenom jedna poznámka, 29 je o lehkých a pevných kolech a s tímhle rozpočtem je mít prostě nemůžeš. Za stejné peníze bude 27,5 jezdivější (rychleji se rozjedeš a lépe se otočíš). Se 27,5 se také lépe manipuluje při nakládání do auta, lépe se poskládá v baráku, to mohou být pro někoho taky argumenty. Nejezdíš žádné palby, kde by tě 29 protlačila těžkým terénem.

      0 0
      • MlokCZ  

        A nebo ten rozdíl ani nezaregistruje.

        Namátkou vezmu nějaké levnější ráfky a k tomu nějaké jezdivé pláště a srovnám 27,5" vs 29". Nejde o konkrétní výběr ráfku, ale srovnání hmotností stejného typu (při výběru jiného ráfku to bude podobné s tím rozdílem hmotností):

        • 29" DT Swiss 533D: 575g
        • 27,5" DT Swiss 533D: 540g
        • 29" x 2,25" TB TLE: 575g
        • 27,5" x 2,25" TB TLE: 540g

        Rozdíl je tedy 575–540=35g na jednom kousku.

        Takže to máme celkově 4× 35g rozdílu, tedy 140g. Nějaký ten gram ještě udělají o malinko delší dráty a dejme tomu, že ještě dám o 10–20ml více tmelu u 29" (já třeba více tmelu u 29" ani nedávám).

        Dohromady to určitě pořád nepřekročí 200g celkového rozdílu na rotačních částech. Tedy není to ani jako když jsem střídal UST RaR vs snake skin RaR, tam byl rozdíl 2×150g, tedy 300g. To byl ideální test na posouzení vlivu hmotnosti na obvodu. Vše zcela totožné větčně vlastností plášťů (tedy kromě odolnosti a fungování zacelování tmelem, tam byl rozdíl velký) a jak jedou, jen se lišila rotační hmotnost. A ani tohle nebyl žádný extra rozdíl.

        Můj odhad je, že 200g celkového rozdílu i když je to na rotačních částech na obvodu, tak by tu ve slepém testu nepoznal téměř nikdo. Já tedy určitě ne, i když jsem hodně vnímavý a poznám kdejakou drobnost. Rozlišit s jistotou dokážu až tak dvojnásobný rozdíl (tedy 200g na jednom kole na obvodu) a ani to nepovažuju ještě za žádný dramatický rozdíl. U těch RaR UST vs snake skin bych se na slepý test rozhdoně ještě necítil, že bych to s jistotou poznal.

        Tedy mám zcela opačný názor. Rozdíl do 200g v součtu na rotačních částech bych vůbec jako podstatné kritérium v rozhodování 27,5" vs 29" nebral v úvahu.

        0 0
        • BB  

          přečetl jsem si to dvakrát, ale nikde v kalkulaci jsem nenašel rozdíl ve váze pláště. Asi jsem na to citlivější, ale já ten rozdíl poznal a dost značně. Je fakt, že za den dva si člověk zvykne a přestane to vnímat.

          0 0
          • MlokCZ  

            Plášť tam samozřejmě je, třetí a čtvrtá odrážka jsou hmotnosti pláště pro oba rozměry. Náhodou hmotnost pláště i ráfku byl pro oba rozměry úplně stejný a tedy i rozdíl je pro ráfek i plášť 35g.

            Tedy máš 2×35g za ráfky + 2×35g za pláště což dalo těch uvedených 4×35=140g dohromady (tedy za ráfky i pláště dohromady). U více teréních plášťů bude rozídl o chlup větší, vybral jsem ale vhodný typ pláště na to co chce jezdit.

            A pak i když to třeba po přehození někdo může poznat, tak jedna věc je to poznat a druhá reálný dopad na nějaké vlastnosti.

            Pokud jde o to jak to jede, tak tam je tak malý rozdíl, že je to hluboko pod hranicí, kterou dokážu průkazně změřit nebo vnímat.

            Pokud jde o zrychlení na překážku, tak se mi nikdy nestalo, že bych něco nevyjel s UST verzí a se snake skin ano, ani jsem to nevnímal. Tedy ani při větším rozdílu 300g se mi to v praxi neprojevilo nikdy.

            A pro ovladatelnost kola jsem to také nikdy nevnímal.

            To je celé čistě o rozdílu hmotností, který lze objektivně vyzkoušet právě jen typem testu jako jsem to měl já (tedy komplet vše stejné jen rozílná rotační hmotnost při stejném typu pláště a stejné velikosti kol, jinak do hry vstupují jiné daleko důležitější vlivy).

            Ten rozdíl jsi v reálu pozoroval jen pro rozdíl hmotností? A nebo to bylo rovnou srovnání velikostí kol (kde byl i ten rozdíl hmotností)?

            Protože pokud jde o srovnání chování různě velkých kol, tak tam samozřejmě je rozdíl poměrně velký a liší se v mnoha vlastnostech. Jen bych žádný z těch rozdílů nepřipisoval tomu minimálnímu rozdílu hmotnosti. Nejvíce je dané samotnou velikostí kol.

            Já vnímám nejvíce dva rozdíly u 29" vs menší kola:

            • pozitivum nájezdového úhlu (což ocením jak v pořádném terénu, kde to snáze přejede větší překážky, tak i jen na drobnějích nerovnostech, kde to přináší pohodlí)
            • negativum obratnosti v těžším terénu a tím nemyslím samotnou točivost (ta se dožene offsetem a ostatní geometrií), ale snažšího zasekávání větších kol o překážky (tady trochu pomohou širší řídítka, u mě je problém, že je dlouhodobě nesnesu, takže to mi tam pak chybí), mimo náročnější terén, kde se to stává nevnímám negativum žádné

            To negativum mi ze začátku poměrně dlouho vadilo (zvlášť když jsem více let pravidelně střídal malá a velká kola tak tím se to pořád zvýrazňovalo), ale už jsem si zvyknul. A uvedené pozitivum to pro mě jasně převáží.

            A byl to také důvod proč jsem více let nechtěl přejít na 29" i u fullu. Jak teď už mám jen 29", tak mi to negativum už tak nepřijde, jak nemám to pravidelné srovnání s menším rozměrem kol.

            Mírně menší tuhost kol jsem u 29" pozoroval jen jednou a to u prvních 29" Crossmaxů, ale to byl problém v tom, že se Mavicu nepovedly. U všech dalších kol (Red Metal 29 XL, DT350 + KOM i23 + CX Ray a 2015/2016 Crossmax XL) už jsem neregistroval nic. A to vždy ve srovnání s podobnou kategorií 26" kol (Cmax ST, Red Zone XLR, Cmax SX a DT350 + CX Ray + Kom i25).

            0 0
    • vylizplech  

      http://www.bradsky.cz/…p-10225.html ahoj ta merida není špatná, ale kliky octalink, řazení 3×9, tady jsou kliky hollowtech ll, řazení 2×10, asi i lepší vidlice, záleží ale na Tobě.

      0 0
      • Fran7  

        Tak tohle je určitě ještě lepší než ta Merida a těch 989Kč je malý příplatek co stojí za to. Souhlas.

        0 0
      •  

        Kliky octalink jsou rozhodně lepší než ty vaničky s hnusnou dírou.

        0 0
    • THORX  

      Můj Kellys a 1500 ti ještě zůstane ;-)

      0 0
    •  

      Za mne ani jedno ne že by alivko byla špatná sada ale chtít za takto osazené kolo téměř 20patyků je přinejmenším drzost,a ještě to ošperkovat přehazovačkou z vyšší sady,je to typická sprosťárna zvučných značek.O tom chcotu ani nemluvím.

      0 0
    •  

      Ještě jedna věc,píšeš mírný terén a silnice,to bych volil jednoznačně crosse.

      0 0
    • Thomson10  

      OK diky všem,ještě to promyslím. Ještě se zeptam ta vidlice co tam je na meridě ( SR Suntour 29 XCR vzduchová LOR 100 ) je fakt tak špatná jak jsem se dočetl někde nebo ji někdo máte a jste spokojený? :)

      0 0
      • maajkee  

        Je to základní pružinová vidlcie, ale jedna z mála která má i tlumení a celkem funguje. Pružina je dobře funkční na na těch ± 80kg. Ale je samozřejmě těžká.

        Když už bych utrácel 20 tisíc za kolo, tak aby to mělo alespoň už nějakou vzduchovou.

        Jinak za mě pokud HT bike tak jedině 29", přeci jen je to pohodlnější, v terénu stabilnější a pro hobby jezdce těch pár gramů na pláštích a ráfcích skoro nerozpoznatelný.

        0 0
        • novas752  

          Předevšim je to základní vzduchová. ;)

          0 0
          • maajkee  

            Ha, jsem přehlídl, že je to XCR vzduch, v tom případě ta je celkem ok, platí to že je těžká.

            0 0
      • novas752  

        Je to vlastně předělaná pružinová vidlice (normální XCR) na vzduchovou.

        Je o dost lepší než pružinové, dá se mnohem lépe nastavit (nafoukáš si pumpou na tlumiče takový tlak, jaký vyhovuje, fouká se to na zanoření po nasednutí mezi 20 a 30% zdvihu).

        V pravé noze má patronu LOR což je taková základní se zámkem (Lock Out) a nastavením rychlosti návratu ze zdvihu (Rebound).

        Když bych kolo skládal, o téhle bych ani neuvažoval a dal tam Raidon nebo Epixon (ty už jsou jen vzduchové a o dost lepší), ale ******* to fakt neni.

        Navíc když chceš jezdit hlavně silnice, nějakou super vidlici úplně nepotřebuješ.

        0 0
        • Thomson10  

          Ok,na to moje ježdění to asi bude fakt stačit.Nakonec nejspíš pujdu do te Meridy big nine 300 ale pockam si par dni na 2017 než bude.Přeci jen je o něco lehčí zase než 2016 a za tu stejnou cenu tak proč si nepočkat ze 2 tydny že jo…Tak díky pánové

          0 0
    • team_daddy  

      Merida Big Nine 300 verze 2017 ma uz Deore sadu. Za 20.000,–.

      0 0
      • Thomson10  

        Jojo už mam doma tu Meridu big nine 300 verze 2017…http://w­ww.merida-bike.cz/horska-kola/bignine-300–3

        A zatim spokojenost,uvidime ale v letě že jo ;)

        0 0
        • H8me  

          jasny, ted moc nenajedes no :) tak at slouzi! Treba se nekde potkame v lete! :)

          0 0
          • Thomson10  

            No jo tedka spíš ty běžky a lyže :D ale v létě to bude zase jinej pojezd…tak at se daří ;)

            0 0
            • H8me  

              TAK TAK! mimochodem, nevis, jestli jsou strojovy stopy na Haji?

              0 0
              • Thomson10  

                Netuším,jezdim na skřítek nebo čerenohorsky sedlo-praděd běžkovat ale mohli by tam byt když je tolik sněhu všude…

                0 0
                • H8me  

                  tak jsem tam vcera byl a nejsou! :) Ja ted jezdim tady na bezky, kdyz je ta moznost po X letech! :) jsem si nostalgicky zavzpominal pri sjezdu od hajenky z Haje na detska leta, kdy jsme jezdili na Haji :)

                  0 0
                  • Thomson10  

                    tak to jo :D no o vikendu to tam taky zkusím projet teda když už je tak krásně

                    0 0
    • H8me  

      tady mas info, jestli neznas;)

      0 0
    • lunochod  

      Rád bych nějaký kolo do terénu jako doplněk k silnici, moje představa je bazarovka cca 20 talířů, postava 178cm. Bohužel se v téhle technice vůbec neorientuji neb jsem dosud jezdil pouze silnici. Na co si dát u takovýho kola pozor? Je reálný a cenově adekvátní jít do něčeho viz níže?

      https://www.cyklobazar.cz/…ltd-race-one

      https://www.cyklobazar.cz/…fox-float-32

      https://www.cyklobazar.cz/…-stav-zaruka

      0 0
      • H8me  

        pri koupi bazarovyho kola hlavne vyrobni cislo mrkni, jestli neni nahlaseny na PČR, jako kradene. Kdyz je to ok, tak vizuelne omrknout kazetu, prevodniky, rolny na hazce, jestli odpovidaji priblizne najetym km a pripadne v jakym jsou stavu, zmerit retez (podle toho se da taky poznat, jak se kdo stara). Jestli nevakluje vidla, jak teleskopy, tak v hlavku, propruzit, zkusit zamykani, jestli funguje, projet se, poradne zabrzdit, mrknout, jestli nechcije kapalina. Taky bych zkusil, jestli neni vakl ve slapacim stredu a jestli nehuci loziska. Zkusit jak chodi razeni, atd. Je toho dost no :) ale 3/4 znas ze ziletky :)

        0 0
      • palo7  

        na bazar mně ty ceny nepřijdou nějak skvělé, ale píší dohoda ..... a hlavně to chce vidět stav

        Orientačně ta 18 od CUBE by ti mohla být, ale Cube má velmi krátké rámy, takže leda pokud máš delší nohy, jinak ti asi nesedne na délku. L od Scotta ti bude velký a 19,5 od MRX asi taky.

        0 0
      • lunochod  

        Co si myslíte o Grand Canyon al 3.9 ? Má smysl kupovat něco takhle levnýho? Vel. M by mě předpokládám mohla sednout.

        0 0
        • NěMaB  

          Já bych hledal něco ve vyprodejich a nebo nechat něco poskládat u vzdejsich stavitelů…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.