• BlackRaven1

    Dobry den,mam vybrane dve kola a nemuzu se rozhodnout. A sice: Specialized Crave 29,nebo Specialized Crosstrail comp disc. Muzete mi poradit? Z 90% budu jezdit po cyklostezkach,takze jsem byl nakloneny k tomu krosu,ale par lidi mi reklo,at jdu do horaka a koupim na nej gumy na asfalt a tak budu mit vsestrane kolo. Co jsem se dival na hmotnosti,tak obe maji cca stejne,i kdyz ten Crave vypada mohutneji. Na druhou stranu mi radili krosa,ze ma na asfalt prizpusobene prevody a geometrii,tak fakt nevim,na obe kola nemam;-) Poradite?

    0 0
    • borda  

      Krosy me bavej a jednoho mam. Kazdopadne, pokud je volba mezi 29 a krosem tak jenoznacne 29.

      Kdyz jsem jeste jezdil devetadvacitky tak to bylo jediny obdobi v zivote, kdy jsem nemel krosovy kolo. Stacila druha sada kol.

      Prevody jsou OK. Pokud si teda neporidis neco s dvojplackou 38/24 :-).

      0 0
    • MI.KU  

      Z vlastní zkušenosti – horské kolo ani se silničními plášti nikdy nepojede tak snadno jako silniční nebo cx kolo. Jelikož jsem se před půl rokem zrušil na MTB už na to prdím a du jezdit také cyklostezky lesní asfaltky nějakou polní cestu a silnici – rozhodně CX kolo.

      0 0
      • borda  

        Nezamenoval bych kros a cyklokros. Je to opravdu velkej rozdil.

        0 0
        • MI.KU  

          Já to nezaměňoval já mu úmyslně radím CX

          0 0
    • MI.KU  

      Ten kros pojede cca stejně jako 29 se stejnými plášti ale pokud chceš lítat a ušetřit nějaké to bylo na váze tak to CX kolo – specialized má až drahý model ale třeba Focus, Merida, Ghost… Kol 25 se dá vybrat – oproti 29 a krosu to lítá :)

      0 0
      • john34  

        Napsal si to dobře, pokud chce „lítat“…nemám nic proti CX, ale rozdíl mezi CX a krosovym kolem nebo 29tkou je dost velkej…

        0 0
        • BlackRaven1  

          Bylo mysleno zkratkou. Kros,jako Crosstrail,ne cyklokros…zas nekdo mi tvrdi,at se vykaslu na horske kolo,ze se na nem na asfaltu nadřu… Fakt nevim

          0 0
          • MI.KU  

            Já vím, žes myslel kros jako normální kros viz udával jsi přímo i model – já tím i jak jsem psal dále myslel to že krosové kolo a 29 se úzkými plášti ti pojede cca stejně – kosmetický rozdíl, kdežto CX – cyklokrosové kolo, zvládne stejný terén jako to krosové kolo ale ,,lítá,, to. Je to neskutečný rozdíl – nevím přesnou váhu těch kol cos vybral jen typuji kolem 13–14 kg…? Kámošovo táta nedávno koupil Spešla 29 za 22 váží to přes 14. To CX jako například http://www.kupkolo.cz/…2014_z95416/ je o cca 3–4kg lehčí a na právě tebou zmíněný ,,terén,, ideální. V té ceně 25–30 se dá fakt už vybírat a právě na toto určení bych to jednoznačně zvolil pokud nehodláš jezdit s brašnama a td.

            0 0
          • john34  

            Nevim jestli zvažuješ nabídku od Mi.KA na to CX kolo, ale pokud se bavíme o horském kole na 29tkách, tak tě můžu uklidnit že se na něm nenadřeš o moc víc než na krosovym kole…

            0 0
            • MI.KU  

              Jo pod to se klidně podepíšu – pokud bys vysloveně nechtěl nějakou tu CX tak bych čistě z těch 2 možností vzal také 29 – už jen to, že se ti to jednou snáze prodá. A jezdí to opravdu stejně. S tím CX by sis hodně ulevil, navíc když na to dáš silniční pláště (druhá kola) tak máš takovou ,,rekreační,, silničku – oproti čisté silnici to má vzpřímenější posed.

              0 0
              • BlackRaven1  

                Ja bych prave chtel ten vzprimenejsi posed,coz u te 29 asi nebude…

                0 0
                • MI.KU  

                  Musíš to brát taky s rezervou, psal jsem vzpřímenější ve smyslu CX rám bejvá ve stejné velikosti o cca 2 centáčky kratší než u žiletky – každopádně se jedná vesměs o závodní kola – ale najdeš i ,,rekreační modely,, já mám rád agresivnější posed a jezdím nejčastěji tak 30–100 km odpoledne/podvečer dle času – občas něco delšího. U těch 29 bych se nataženého posedu tak nebál, ale záleží na co si zvyklý, dle mě je to vše hodně vzpřímené.

                  Hlavně záleží na tom zda chceš jen tak šlapat aby ses hejbal a kochal se krajinou ,,užívačka,, nebo chceš jezdit ty cyklostezky, lesní asfaltky, polnačky, rychle a agresivně na krev :D

                  Jestli to první pak spíše tu 29/kros jestli si blázen jako já tak jedině CX – cyklokrosku a tam pak vybírat model s geo která ti sedne nejvíce.

                  0 0
                • john34  

                  Možná se mi to jenom zdá, ale podle tvých reakcí mám pocit že bys radši toho krose…finále bude stejně na tobě, ty na tom budeš jezdit, ale opět tě musim uklidnit, vzpřímenější posed u 29tky není problém, obráceně by to byl asi větší problém…pokud tedy nemáš přes dva metry…

                  0 0
                  • BlackRaven1  

                    Tak mam 185cm.. Chci shodit nejake kilo,ale taky se kochat. Rozum mi rika toho Crosstraila,ale kdyz vidim toho Crave,typove je to krasavec,tak resim,zda-li ho rekreacne na tech cyklostezkach a pesinach ocenim.

                    0 0
                • oddie  

                  Tak si tu 29 nech postavit na míru, a budeš mít posed jaký chceš.

                  0 0
              • kubad  

                a co brání v tom dát na 29" silniční pláště?

                0 0
                • MI.KU  

                  Tak dát si tam nějaký může že, ale stále na tom bude jako na krosovém kole – oproti CX na míle daleko – váha o minimálně 3kg horší jiný posed, jiné převody…

                  0 0
                  • kubad  

                    tak to si může koupit carbonovou silničku, bude to ještě lehčí, a rychlejší když to bereš takhle, za mě je CX nejhorší varianta na použití co chce

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Jel si na tom někdy? Na silničku většinou nedá pláště nad 28 mm a leckdy je i s nima již problém. Silniček s kotoučema sice přibývá a dají se najít i lacinější, ale stále to není tolik. Silnička má trošku jinou geometrii, a rozhodně není určená do terénu narozdíl od CX.

                      Na použití co chce je CX právě ta nejlepší varianta – pokud chce jezdit rychleji, pokud se chce kochat pak 29/kros.

                      Samozřejmě CX jsou také celokarbon jenže to již není do 30 tisíc jak tady nadhodil kola ale kol 40.

                      0 0
                      • oberleutnant Weiss  

                        Ale zakladatel vlákna neřeší problém silnice vs. CX, ale 29" vs. cross. Upřednostňuje vzpřímenější posed – přitom posed na cyklokrosce je (zpravidla – podle vlastního nastavení a velikosti rámu) vzpřímenější jen ve srovnání se silničkou, ne v porovnání s devětadvacítkou či krosem. Čili jeho problém vůbec neřešíš… (a to ti píšu jako nadšený uživatel CX kola…)

                        0 0
                        • BlackRaven1  

                          Pane,mate pravdu,resim ty dve kola,zadny XC,ani nevim co to je!:-D

                          0 0
                        • BlackRaven1  

                          Pane,mate pravdu,resim ty dve kola,zadny XC,ani nevim co to je!:-D

                          0 0
                        • MI.KU  

                          To máš pravdu, ale tato odpověď byla určena kubad když tady nadhodil proč né rovnou silničku, že mu to přijde lepší než CX.

                          Zakladately jsem CX poradil jako alternativu jelikož napsal jaký ,,terén,, chce jezdit. Ohledně posedu jsem to psal výše, dnes se dělají i čistě rekreační kola kde na té CX bude sedět jak v křesle :) Radil jsem mu to hlavně proto, že dle toho co psal do terénu prakticky nevjede a úspora cca 3kg se dost pozná, navíc tyto kola mají na takovouhle trať prostě lepší geo než MTB/kros.

                          Radil jsem mu to hlavně z důvodu, že dost lidí nemá o existenci CX ani potuchy i když se u nás jezdí na vysoké úrovni a většinou znají jen volbu MTB/kros/silniční kolo :)

                          0 0
                        • kubad  

                          Přesně tak

                          0 0
                      • kubad  

                        Dovolim si nesouhlasit, :)

                        A na čem sem jel najdeš v mém profilu.

                        0 0
                        • MI.KU  

                          A kolikrát si toho krasavce jel…? :D Taková rejpavá otázka dle toho nájezdu co tam píšeš :)

                          Hele mě je to jedno ať si zakladatel koupí co chce – jen pak vidíš vždy ty lidi na cyklostezkách jak tam funěj když tahaj do kopečka těch běžných 14 kg přitom na tom do terénu ani nevjedou…

                          Tady byla šance si tu ,,dřinu,, ulehčit, ale už sem zticha :)

                          0 0
                          • kubad  

                            pokud postavím 29" s pevnou carbonkou tak o kolik bude těžší než CX s kotoučema?

                            takže zase prosím nepřehánět, rozdíl bude +/- jen v pláštích

                            proti CX nemám nic, sám si si ji pro univerzálnost pořizoval a nahradila u mě 29" s pevnou,

                            CX je určitě rychlejší, ale pohodlí je úplně v prdeli proti 29" s 2,2" bálonama a zase o tolik líp to neletí.

                            takže za mě CX jo, ale spíš pro sportovnější jezdce kteří upřednostní rychlost před pohodlím, posez je taky mnohem sportovnější a nic moc s tím vymyslet nejde

                            0 0
                            • john34  

                              Těžko bych to napsal líp…

                              0 0
                              • MI.KU  

                                Ano dá se postavit 29 s váhou kol 10 i pod 10 kg – zrovna tak se dá udělat CX s váhou 8kg – jenže tady jde o to, že vybírá nějaké kolo a to co má ve výběru je plus mínus 13–14kg kdežto i ty nejhorší CX sou většinou pod 10 za stejný peníz.

                                Zda to chce na kochačku nebo sportovní jízdu jsem také naznačil výše. Ale dle toho co psal teď naposledy zřejmě na kochačku a sedačku na děti takže CX jaksi opravdu smysl nemá na toto pojetí.

                                0 0
                    • ddan  

                      Souhlasím, pokud jsou možnosti, tak můj názor je:

                      • mít jak silnici tak horské kolo, protože obě varianty jsou jedinečné ajakékoli přizpůsobování je jen paskvil
                      • jen horské kolo, protože volbou pláště jsi schopný se hodněpřizpůsobit tomu kde častěji jezdíš

                      Obě varianty platí samo, když to bereš, že chceš trochu jezdit, ne se přibližovat do práce apod.

                      0 0
    • john34  

      Zdravím, těžko radit, jen pár slov z vlastní zkušenosti, na krosovém kole jsem jezdil leta do té doby, než jsem si koupil svojí první 29tku…Na krosovym kole se občas svezu v práci, ale vždycky si radši sednu na 29tku. A jestli budeš jezdit po 90% na cyklostezkách? Proč ne, dáš si tam nějaký rozumný pláště který trošku pojedou…ale jak píšu na začátku, toť moje vlastní zkušenost…

      0 0
    • winter78  

      „Cyklostezka“ je dosť široký pojem . U nás sú rôznorodé – od úplne vyasfaltovaných, cez rôzne dlaždicové ,… udržiavané poľné-lesné až po rozmrdané kde sa aj full zapotí. Takže treba prihliadať aj na to a aj podľa toho vyberať typ biku.

      0 0
    • Erknold  

      Sám jezdím Krose od Scalara. Někdy si v terenu říkám, že by bylo lepší mít 29, ale na silnici jsem rád za krose. Popravdě už v tom takový rozdíl není vidle 70 vs 100, doraz to jistí :) V terenu nejsi o moc pomalejší, když máš nějaké pláště třeba 42. A kde je i HT29 na prd, třeba na ujetém poli, je i kros na prd. Tam bys musel mít fulla.

      Některé rámy 29 nemají moc přípravu na nosič. A jelikož se krajinou často kochám s přítelkyní, tak vozím různé kraviny s sebou. Takže u mě hrála roli i příprava na nosič.

      A pokud se nepletu, tak crave 29 má vzduchovku, zatímco kros má pružinovku. Z hlediska osazení bych bral asi 29, pokud bych se já osobně měl rozhodovat mezi tutěma dvěma. Nafoukl bych si jí do pohodlna, aby na stezce pěkně pružila a v terenu holt by jednou za čas šla na doraz :) Jsem lenoch No navíc ta NCX píší je jen 50 mm, to není moc do terenu, ale zvládne to také.

      0 0
      • BlackRaven1  

        No,to me napada dalsi otazka,mame mimco,tak jestli vubec na ty kola jdu pridelat sedacky;-)

        0 0
    • BlackRaven1  

      Tak,zitra jdu koupit a stale nejsem rozhodnutej. Tak se uvidi,jak na kazde sednu a projedu

      0 0
      • Erknold  

        Tak si zkus nasázet ten nejtěžší převod a šlapat normální frekvencí. Ať si potvrdíš, nebo vyvrátíš tvrzení, že krosový převod 48/11 je lepší než horský 36/11. Uvidí se co máš v nohou ;) A vyhlídni si i nějaký obrubník, ideálně okolo pěti cm a zkus na něj najet předním kolem bez odlehčení. Ať vidíš jak fungují vidlice. Pokud ti jí dobře nafouknou na 29, tak by nějaký rozdíl měl být znatelný.

        0 0
        • BlackRaven1  

          dik za radu,vyzkousim…kaz­dopadne s tim nejtezsim prevodem to asi nepujde,na jizdu budu mit kolecko kolem namesti:-)

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce