• Ahoj . Máte nějaké zkušenosti s úpravami systému HT 2 ?

    1. jedná se mi o zkrácení osy (odstranění 2 podložek -pod ložisky) – chci zmenšit Q-faktor o 5 mm a také dostat převodníky blíž k rámu (řetěz linka)-to tedy znamená zkrátit jak osu, tak plast matici na levé klice (?-předpokládám)-(nyní standardní montáž na 68 mm, 2 podložky vpravo a jedna vlevo)
    2. Nechápu zcela význam podložky na levé klice mezi inbusy! ano má čep, který zapadá do otvoru v ose-tedy asi prevence proti vysunutí kliky-ale přijde mě to zbytečné-klika je zajištěna 2 inbusy a plast maticí…a navíc pravidelně kontroluji dotažení šroubů a žádné extrémy nejezdím

    Díky za sdílení. Než se do toho pustím, chic vědět, zda je tady taky takový „úpravce“ :-)

    0 0
    • Tencovozikmin  

      Tak ja teda sdilim :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Takovou úpravu klik / osy si moc nedovedu představit. Jak bys řešil spojení levé kliky a zkrácené osy, tedy ten mnohohran? Takže abych to shrnul, bod 1. výše mi smysl vůbec nedává, změnu řetězové linky nevyjímaje, zatímco ta plastová podložka z bodu 2. ano. Ne každý správně dotahuje, kontroluje (třeba jen pohledem pod sebe)…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jak pise Zoidberg, zasadnim problemem je frezovany tisicihran pro spojeni osy a leve kliky. Musis si zmerit, zda ti frezovane drazky v ose umozni zasunout kliku o 5 mm vice. Pak bys asi jeste musel upravit tu plastovou krytku uvnitr mezi lozisky, ktera chrani loziska proti spine a vode uvnitr stredove trubky.

      0 0
      •  

        no právě-a proto se ptám, zda už někdo tuhle šílenost dělal! Mně osobně nějak uniká způsob myšlení inženýrů od Shimana..I

        i člověk neznalý biomechaniky ví, že menší q-faktor je lepší (vyšší účinnost šlapání)-viz silnici, a dělat kliky dál od sebe má asi jen důvod v širší konstrukci rámů (zadní vidle u MTB)! Vím,že vyšší řady u silnice nabízejí možnost q-faktor „vyladit“..

        PS: no ale máš pravdu-na tu krytku mezi ložisky jsem zapomněl…dříve se používala u klasiky(silnice-ještě ložiska nezapouzdřená-věnečky) pružná plastová harmonika a tam nebyl problém.- takže jsem tohle opomněl---díky!.

        0 0
        • novas752  

          A nebo proto, aby sis koupil XTR kliky, který jsou jako jediný mtb Shimana užší.

          0 0
          •  

            i ty jeden provokatére!!! Zrovna nedávno nabízeli ve slevě u nás Kulhánka XTR 30/42 nějak kolem 3.400 (?)…

            0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Širší kliky ti umožní přenést víc váhy na potřebnou stranu, což je při krájení zatáček opravdu hodně zásadní věc. Navíc u horáka může být noha co narazí o zadni stavbu fatální, na silnici se to moc nestává protože málokdy změníš pozici a orintaci nohou.

          0 0
          •  

            jenže já jezdil 20 let na LX a tam bylo právě všechno OK ! Takže jsem nepochopil ty „inovace“ a nějak si na ty nové SLX nemůžu zvyknout…je ale taky fakt, že třeba na zajetí nových převodníků a řetězu je pár set km třeba :-) Možná jsem od nich čekal více (tuhost)-ale pocitově zatím nic moc…Jde asi jen o ten zvyk-a přece jenom nohy mám už po těch letech „zkalibrovaný“ jinak :-)

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Já pravidelně střídám silnici a horáka a můžu potvrdit, že na lehké rovince mi přijdou užší kliky silnice lepší. Jakmile ale vjedu do terénu, začne to hopsat a v zatáckách ujíždět, tak širší základna začne dávat celkem dost smysl, rozumově i pocitově.

              0 0
            • michomin  

              Tak tobě se kroutěj nové kliky SLX. Ty máš věci!

              0 0
              •  

                ? kde jsem psal , že se mi kroutěj? jen píšu, že nesleduji nějak větší tuhost než s těma starýma LX na čtyřhranu…Ale jinak musím uznat, že po technické stránce je to pokrok hodný kopírování-jak vidno u ostatních výrobců komponent.

                0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  Omo hodně zalezi jak jezdis a jak moc jsi schopny ty kliky nohama tahnout.

                  Ja to poznam hlavne kdyz slapu stojmo – u ctyrhranu mi zacal drnkat retez o smyk.

                  Ale jak jsem zminil nize, na celem systemu ocenuji hlavne jednoduchost udrzby. Sundat kliky hracka, sundat misky hracka, to same plati kdyz to clovek sklada zpatky.

                  0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Klika by asi upravit sla, ale ja osobně bych už pak na ní nechtěl jezdit :)

      Pokud tam máš tři podložky, máš 68mm střed, takže si můžeš dovolit tam dát silniční kliky. Nic jiného bych pro zmenšeni q faktoru nedoporučoval.

      Když je potřeba připlácnout převodníky blíž k rámu, tak na 73mm středu lze pravou podložku misky dát na levou stranu a jenom upravit kufry na tretrách aby se vykompenzoval rozdíl. Musel bys poreferovat Google jestli to lze bez problému udělat na 68mm středu, kde ty podložky jsou tři.

      No a podložku na levé klice jsem vždycky chápal jako takovou ochranu před upadnutím pokud by se ti náhodou uvolnily kliky během jízdy. Určitě ji tam nechej 

      0 0
      •  

        no vidíš-to mě nenapadlo ty silniční kliky! navíc na toho mýho „oceláka“ s relativně užší zadní vidlí u středu by to šlo-no příště! Stále se mám čemu učit :-)

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Jen bacha. Je rozdíl mezi silničnima a MTB stredovyma miskama. Ten stredni plast je u mtb delší. A kdesi jsem cetl neco o rozdilu v zavitech ale nezkoumal jsem to – nikdy jsem je nezamenoval.

          0 0
          •  

            tak to mě netrápí-plast se dá upravit snadno…a dokonce se dá jezdit i bez něj .

            Obecně-nemají zrovna HT 2 dobrou ochranu proti čurbesu (bláto, písek…) náby MTB mají utěsněné perfektně ale tady to odflákly- jen plastový kryt na průmyslovém ložisku (z vnější strany) a žádný gufero!! a navíc prostor mezi levou klikou a ložiskem se doslova nabízí k zachytávání „písečku“! -aneb „chrup, křup“ to je první, co jsem vysledoval..

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Já to cistim tak jednou za jeden az tri mesice. Tj prostor mezi klikama a miskama.

              Misky mi nemaji problem vydrzet dve sezony (tj. Na horakovi aspon 8000km). Ocenuji naprosto jednoduchy zpusob udrzby. Nove misky stoji 260kc, takze celkove bezproblem.

              Usetrit muzes tim, ze si vymenis loziska uvnitr misek. Nicmene loziska od Shimana jsou nepatrne vetsi nez bezne dostupne stejne velikosti, takze nove koupene lozisko vydrzi kratsi dobu a casem se misky opotrebuji.

              Mrkni po internetu, je to celkem dobre prozkoumane tema.

              0 0
            • novas752  

              Podle mě je HTII naopak jeden z nejlíp utěsněnejch systémů. :)

              Ložisko uvnitř má obě krytky, překrývá ho další gumová prachovka, která se při šlapání neotáčí a celé je to zacvaknutý tou vnější plastovou krytkou. Hned po koupi jsem to rozebral a nacpal tam vazelíny co to šlo a při další preventivní rozborce po 7000km v celoročním provozu včetně soli, sněhu, břečky, deště, brodů, bahna a prachu byla vazelína čistě zelená už pod plastovou krytkou – k ložisku se nedostalo z venčí vůbec ale vůbec nic.

              Celkově mi přijde řešení HTII jako jeden z nejlepších vůbec. Dobrá tuhost, snadná montáž i demontáž (například oproti RaceFace a podobným, kde s chutí zarůstaj nechutně zarvanej šroub), spolehlivost, hladkost chodu…

              0 0
      •  

        no až seberu odvahu..k úpravě -dám vědět!

        0 0
    • kubad  

      Jediná šance je říznout osu zkrátit a svařit :)

      Což je šílenost.

      Existují kliky s menším Q faktorem na trhu nebo silniční, ale rozteč 110/64 nevím jake potřebuješ placky, a nemusí projít kolem zadní stávby, řetězová linka může taky být špatně

      0 0
      •  

        tak šílený zase nejsem! :-) jen mě prostě nenapadlo, že existuje nějaký racionální důvod ,aby výrobce měnil u klik q-faktor a řetěz linku…takže jsem byl poněkud překvapen, když jsem musel ladit přesmykač a jezdit vepředu 42 a vzadu druhý velký je už za hranou…jinak na prostřední 32 jezdím celou kazetu-ale opět je vidět, že na největší pastorek s řetěz kříží více..než u původního LX (řetěz linka je posunutá dle info o 2,5 mm doprava)..

        0 0
        • Zdyn  

          Tak pomimu-li, že je to dle mého blbost (ale když to někdo che, tak proč ne), tak technicky by to takový problém nebyl. Osa by se zkrátka trochu uřízla a v klice by se muselo trochu z kraje odstranit drážkování, aby šla dostatečně na osu zasunout. Pořád by tam drážkováni zbylo dost pro normální ježdění. Plastová pojistka v klice by se nepoužila a dotahovací matice pro vymezení axiální vůle by se asi musela trochu zkrátit. Plastová krytka mezi miskama středu by se zkrátka nepoužila.

          Jinak mě tedy překvapuje, že jsi nepoznal žádný významný rozdíl v tuhosti. Oproti starému čtyřhranu je tuhost Hol. II výrazně vyšší. Nejlépe je to poznat při zařazeném nejtěžším převodu, kdy byl častý problém se škrtámí řetězu o smyk při silovém záběru. Čtyřhran na to hodně trpěl, Octalink a ISIS na tom byly už lépe a pevné osy jako Hol. II s tím mají problém už pouze ojediněle.

          Je možné, že jak to máš na starém oceláku (jak jsi psal), tak se daleko více projeví horší tuhost rámu, než klik.

          0 0
          •  

            tak dnes jsem se byl projet na ten svůj oblíbený okruh (50 km hrubší asfalt) – a je fakt, že ta tuhost je znát – poznám to při zrychlování na těžší převod-kolo jde rychleji dopředu. Už si začínám zvykat – nohy už tak nebolí

            0 0
        • Jarax  

          Shimano posunulo řetězovou linku z 47,5 na 50 ,na silničním trojtacu je ta linka 45mm

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.